Portailla huutaa kissa, jonka etutassu on selkeästi murtunut
Meillä ei ole kissoja. Asutaan maalla, mies iltavuorossa => minulla ei ole autoa. Toisaalta se ei ole meidän kissa, joten ei ole hinkua maksaa satasia siitä, että raaja kuvataan, lastoitetaan jne. ja sen jälkeen kissa jää vaivoikseni (meillä on alllergiset lapset, mihin sen kissan sijoitan?)
Mitä tehdä? Naapurin kissa se ei ole.
Kommentit (153)
Ota se sisälle ja soita poliisille. Poliisilla on velvollisuus joko lopettaa se, tai toimittaa kuntasi tai kaupunkisi löytöeläinkotiin. Luultavasti lopettaa sen.
Minkänäköinen kissa ja missä päin?
Hätäkeskus antoi ihan erilaiset ohjeet kuin palsta.
Buahah, no shit Sherlock? Ajattelitko, että vauvapalsta=häke?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:37"]
Ja oikeasti uskot, että päivystävä eläinlääkäri hoitaa kissan kuntoon ottamatta maksua? Eikä yhtään epäile, ett' se ei ole ap:n kissa?
[/quote]
Ap:n asenne on sellainen, ettei kukaan järkevä ihminen sille eläintä antaisi, vaikka yrittäisi väittää sitä omakseen. Ap tuskin väittää.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:29"]
Tämä nyt tulee aika myöhään, mutta kuitenkin tiedoksi kaikille:
Eläinsuojelulain mukaan sekä loukkaantunutta luonnonvaraista eläintä että lemmikkiä on autettava.
Jos viet kissan sivullisena eläinlääkäriin, et joudu maksamaan sen hoitoa!
Hankalaa tietysti jos kuljetus ei tahdo onnistua, mutta jos jätät kissan ulos syyllistyt eläinsuojelurikkomukseen.
[/quote]
Ja oikeasti uskot, että päivystävä eläinlääkäri hoitaa kissan kuntoon ottamatta maksua? Eikä yhtään epäile, ett' se ei ole ap:n kissa?
[/quote]
Oikeasti uskot, että eläinlääkäri rikkoo lakia eikä edes lopeta kärsivää löytökissaa?
[/quote]
Eläinlääkäri saa ottaa maksun kaikista asiakkaista. Myös tapettavista löytökissoista.
Ota kuva kissasta ja laita Facebookiin jakoon, ehkä joku tunnistaisi kissan ja mahdollinen omistaja löytyisi
Soita päivystävälle eläinlääkärille ja kysy neuvoa. Alueellasi pitäisi olla myös 24/7 päivystävä löytöeläintalo tai muu taho joka ottaa vastaan löytöeläimet. Näitä on joka kunnassa, sillä kunta on velvollinen ko. palvelun järjestämään. Soita nyt vaan sille eläinlääkärille. Saat sieltä kyllä apua ja numeron löytöeläinkotiin. Siihen saakka kissa turvaan vaikka autotalliin. Jos se pihastanne lähtee on todennäköistä, että se menehtyy kärsien metsässa tms.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:43"]
[/quote]
En ajatellut. Hämmentävää, miten paljon vääriä vastauksia täältä saa ja miten huonosti ihmiset ymmärtävät lukemaansa. Hätäkeskuksen sivuilla nimenomaan sanotaan, että vahingoittuneet eläimet eivät ole poliisiasia ja silti uudestaan ja uudestaan kehotetaan soittamaan poliisille.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:43"]
[/quote]
Näillä mammoilla ei olisi edes mahkuja päästä Häkeen töihin.
Kerro nyt AP että MISSÄ KISSA ON? MIKÄ PAIKKAKUNTA? vai onko tämä provo.
Ikävä kyllä tuollaisia ap:n kaltaisia ihmisiä on olemassa, joten ei tämä välttämättä provo ole.
Kissa on elävä olento, joka tuntee kipua. Aika tuskissaan kisu on, jos selvästi kauempaa jo näkee, että jalka on murtunut. Nyt ap kaivaa sen järjen jostain aivojensa uumenista ja ottaa kissan kiinni ja aamulla soittaa asiasta lähimpään löytöeläintaloon. Kituvan eläimen heitteillejättö on rikos.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:29"]
Tämä nyt tulee aika myöhään, mutta kuitenkin tiedoksi kaikille:
Eläinsuojelulain mukaan sekä loukkaantunutta luonnonvaraista eläintä että lemmikkiä on autettava.
Jos viet kissan sivullisena eläinlääkäriin, et joudu maksamaan sen hoitoa!
Hankalaa tietysti jos kuljetus ei tahdo onnistua, mutta jos jätät kissan ulos syyllistyt eläinsuojelurikkomukseen.
[/quote]
[/quote]
Oikeasti uskot, että eläinlääkäri rikkoo lakia eikä edes lopeta kärsivää löytökissaa?
[/quote]
Eläinlääkäri saa ottaa maksun kaikista asiakkaista. Myös tapettavista löytökissoista.
[/quote]
Niin ottaa, mutta ei kissojen löytäjiltä vaan kunnalta.
Eiköhän se ois paras laittaa kissiltä vaan niskat nurin ni ei kärsis enempää..
Missä päin suomea asut? Kysy nyt siltä naapuriltas voiko se pitää yön yli! Ketä voi hyvällä omallatunnolla katsella kun kissa parkuu tuskaansa oven edessä ja olla tekemättä mitään?! Täällä palstallakin oli jo porukkaa valmiina hakemaan sen kissan.
Hei! Olen tehnyt eläinsuojelutyötä, ei tuollainen kissa ole mitenkään vaarallinen. Päinvastoin, sehän hakee apua luotasi. Ota se sisälle, anna sille vettä ja ruokaa mikäli ruoka kelpaa.
Älä anna sille mitään ihmisten särkylääkkeitä, ei varsinkaan parasetamolia, muttei aspiriniakaan vaikka joskus on sanottu että se sopii kissalle.
Koska tuossa tilassa, eläimellä pitää säilyäkin kivun tunne, siihen asti kun pääsee eläinlääkärille, ettei rikkoisi vaan jalkaansa lisää.
Ota heti aamulla yhteys eläinsuojeluyhdistykseen ja toimita se heille hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:33"]
Ota kissa sisälle ja laita sohvalle, tyynylle tai sänkyyn lepäämään. Soita eläinsuojeluun tai jonkun eläinlääkärin päivystykseen. He osaavat varmasti auttaa eteenpäin.
Itse veisin kissan lähimmälle eläinlääkärille ja sanoisin suoraan, etten ole kissan omistaja.
[/quote]
Kunnan eläinlääkäri ei lopeta ilmaiseksi muita vahingoittuita eläimiä, kuin luonnonvaraisia eläimiä. Puhumattakaan muista eläinlääkäreistä.
Näin se vaan ikävä kyllä menee.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Olen eläinlääkäri ja entinen kunnaneläinlääkäri. Minä olen auttanut ja lopettanutkin löytöeläimiä, vaikka omistajista ei ollut tietoa. Monet meistä on tässä ammatissa, koska välitämme eläimistä. Minä ainakin tunnen velvollisuudekseni auttaa jo minulle tuodaan kipeä ja kärsivä eläin, maksan sen vaikka sitten omasta pussista. Kissan särkylääkkeet + murtuman stabilointi tai vastaavasti lopetus ei paljoa eläinlääkärille maksa.
On myös olemassa karkurit.fi sivusto, jonne voi laittaa ilmoituksen ja käydä vilkaisemassa, josko tuo kissa olisi ilmoitettu kadonneeksi.
52
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:31"]
Kertoiko hätäkeskus myös syyn sille miksei kukaan paikallinen metsästäjä voi tulla lopettamaan kissaa?
[/quote]
Niin, miksei paikallista metsästysseuraa ole konsultoitu asiasta? Sieltä varmasti joku tulee kissan lopettamaan kun kysyy ja selittää tilanteen.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:33"]
Ota kissa sisälle ja laita sohvalle, tyynylle tai sänkyyn lepäämään. Soita eläinsuojeluun tai jonkun eläinlääkärin päivystykseen. He osaavat varmasti auttaa eteenpäin.
Itse veisin kissan lähimmälle eläinlääkärille ja sanoisin suoraan, etten ole kissan omistaja.
[/quote]
Kunnan eläinlääkäri ei lopeta ilmaiseksi muita vahingoittuita eläimiä, kuin luonnonvaraisia eläimiä. Puhumattakaan muista eläinlääkäreistä.
Näin se vaan ikävä kyllä menee.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Olen eläinlääkäri ja entinen kunnaneläinlääkäri. Minä olen auttanut ja lopettanutkin löytöeläimiä, vaikka omistajista ei ollut tietoa. Monet meistä on tässä ammatissa, koska välitämme eläimistä. Minä ainakin tunnen velvollisuudekseni auttaa jo minulle tuodaan kipeä ja kärsivä eläin, maksan sen vaikka sitten omasta pussista. Kissan särkylääkkeet + murtuman stabilointi tai vastaavasti lopetus ei paljoa eläinlääkärille maksa.
[/quote]
Aivan, mutta tämä ei kuulu toimenkuvaasi. Jos tekee työtään ikäänkuin ns. leipäpappi, ei maksa yhtään mitään omasta pussistaan. Minä tiedän tällaisenkin kunnan eläinlääkärin, onneksi se ei ole enää toimessaan täällä missä asun.
Se ei kyllä tykännyt eläimistä yhtään, paitsi rotukoirista, kalliista hevosista ja tuotantoeläimistä.
Sekarotuisia koiria ja maatiaiskissoja se suorastaan inhosi.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:38"]
Missään nimessä ei saa loukkaantunutta eläintä jättää oman onnensa nojaan ulos!! Nyt heti kissa sisälle ja soitto poliisille. Laita kissa vaikka pesuhuoneeseen odottelemaan tai jos et millään voi sitä sisälle ottaa, niin soita naapurille ja pyydä apua. Kissan vaikka sitten sinne naapuriin ja soitto poliisille. Poliisin velvollisuus on hakea loukkaantunut eläin ja viedä se hoitoon/lopettaa jos se kärsii kohtuuttomasti.
Uskomatonta, että ihmisillä ei ole kykyä toimia tällaisissa tilanteissa vaan pitää ensin netissä asiasta kysyä. Samaan aikaan kissa kärsii jalka poikki ulkona. Sairasta.
[/quote]
Tässä hätäkeskuksen sivuilta "
Poliisille välitettäviä keskeisiä eläintehtäviä ovat eläinsuojelurikokset ja eläinten aiheuttamat järjestyshäiriöt.
Lisäksi poliisi hälytetään paikalle silloin, kun eläin eksyy esimerkiksi moottoritielle tai suurpeto taajama-alueelle."
Poliisin tehtävänä ei ole tulla paikalle kissaa hoitamaan.