Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö muita (30v molemmin puolin), jotka aloittamassa yrittämistä pian?

05.04.2014 |

Hei!

Olisi hienoa löytää samassa tilanteessa olevia, joten kokeillaanpas :)

Meillä on haaveiltu lapsesta (lapsista) tosi pitkään, mutta elämäntilanteet eivät ole olleet asialle otollisia, ja ennen kaikkea on tainnut puuttua rohkeutta. Syön edelleen pillereitä, mutta meillä on mietinnässä, olisiko tämä laatta se viimeinen.

Olisi ihanaa löytää muita omasta perheestä haaveilevia. Itselläni on mielessä tosi monenlaista pohdintaa: pitkä parisuhde, taiteen tekemisen yhdistäminen perheeseen, pumpuliset vauvahaaveet...Ja täällä voisi ehkä siitä yrittämisestäkin kirjoitella, hui! Katsotaan, löytyykö juttuseuraa :)

Tyttö ja varis

Kommentit (876)

661/876 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuutikki85: Voih, tuo on niin surullista. Minä menetin aikoinaan tulevan kummilapseni niin, että pienokainen menehtyi kohtuun noin viikko ennen LA:ta. Äidillä oli apc-resistenssi. :( 

Pitää tulla tänne taas kummastelemaan noita ovistikkuja. Aloitin siis testaamisen kp11 ja silloin sekä kp12 tuli testiviivaksi haaleahko viiva. Kp13 ja kp14 sain tikkuun jo selkeästi vahvemman viivan, mutta en kuitenkaan niin vahvaa kun kontrolli. Eilen illalla (kun oli siis tämä kp14) tuntui oikealla puolella alavatsaa kovia vihlaisuja, jotka haittasivat jopa tunnin verran liikkumista (olen yleensä mieltänyt nämä kivut liittyviksi ovikseen). Nyt kp15 kivut ovat tiessään ja sain ovistikkuun vain todella haalean, juuri ja juuri näkyvän, testiviivan. Onkohan siis mahdollista, että ovulaatio oli, vaikka en tikkuun saanutkaan ihan yhtä vahvaa viivaa kun kontrolli?? Varmasti teillä muilla on enemmän kokemuksia näistä ovistesteistä.. itse olen aika keltanokka näissä, kun pitkään olin sitä mieltä, etten ovista enää testaile stressin takia.. ja nyt olen sitten ihan hämmentynyt näiden takia ja kohta varmaan ihan stressissä! :D

Aliisa Kyoto: Täällä myös katsellaan Toisenlaisia äitejä. Katsoin myös sen aikaisemman version Erilaiset äidit kaikki jaksot. Jopa yksi ystävistäni oli siinä sarjassa silloin mukana. :)

662/876 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ja terveisiä neuvolasta :)

Kai mä odotin jotain vähän konkreettisempaa kuin pelkkää jutustelua, joka tietty seki äärimmäisen tärkeetä, don´t get me wrong. Meillä meni siellä 1 ½ h, voi morjes. Tuli sit himppa pitkä "lääkärikäynti". Ihana ammattimainen neuvolantäti meitä jututti, mutta varmuus raskaudelle saadaan tosissaan vasta ekassa ultrassa. Joka on vasta syyskuun puolen välin jälkeen. Kysyin varhaisraskauden ultrasta, mutta neuvolantäti sanoi ettei sekään mitään takaa. Jos olisin paula-pessimisti, niin ajattelisin kaiken olleen suht turhaa, jos kohdussa ei mitää olekaan. Ja Aliisa, Helsingin kaupungin lomakkeissa on kolme saraketta raskaustestejä varten. Niitä voi halutessaan laittaa siihen vaikka kymmenen ja kertoa kuinka viivat on vahventunu :D Koitas muuten huvikses, saatko ovistestiin viivoja nyt kun oot raskaana. Mä sain mustaakin mustemmat viivat, vaikka eihän ovistesi mikään raskaustesti ole. Mutku se oli ainoo mitä kaapista löyty...

Se täti pisti mut vaa'alle ja voi kiva että pompsahti! Joo, tiesin että painoa on tullu, kun ei tuukaan enää otettua duunin kautta sitä 10000 askelta päivässä. Mutta että se täti viitsikin sanoa, että "kun sinulla on tuota ylipainoa, niin laitan sinut sokerirasitustestiin sitten koko raskauden ajan." Pakko niellä ja nöyrtyä.

Enkä oo kertonu vielä töissä, siellä se ei ehdi olemaan päällimäisenä mielessä. Neuvolatäti sanoi, että kaksi kuukautta aiemmin on pakko kertoa. Toisaalta en tiiä miks kertoisin vielä, kun meidän anopitkaan ei vielä tiedä ja meilläkään sitä täyttä varmuutta ei ole.

Ja voi, kuinka toivon myös, että meillä kaikilla olisi ensi kesänä pienet tuhisijat kainalossa :) Eikö nuo yökötykset ja tissikivut nyt jotain hyvää antaisi? :) Paljon halauksia ja silityksiä sinulle Tyttö ja varis, kaikki kääntyy vielä paremmaksi. Onpa hyvä juttu, että olet saanut asiasta jutella jonkun kanssa. Mikä voima meidät saisi pidettyä positiivisena ja toiveikkaana näiden asioiden kanssa?

Jalat maassa, ajatukset töissä ja tulevissa viikonlopuissa, jolloin ei tarvitse olla töissä, MaggieMee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
663/876 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikki ja ihanaa tulevaa viikonloppua!!

Minä täällä jo piletän että saa NUKKUA koko viikonlopun :D. No ei vaiskaan, mutta aika väsynyt olen päivisin, työt ei todellakaan rullaa. Ihan kiva vaan olla pari päivää. 

Maggiemee kiva kun kerroit neuvolakuulumisia! Mie kamuilta olen kuullutkin että se on sitä turisemista ekalla kerralla. Se jo vähän turhauttaa kun todellakin se lopullinen varmistus tulee vasta siinä ultrassa! Tämä odottaminen ei lopu ikinä :D. Ensin odotat että kierto tulee "normaaliksi", sitten alat bongailemaan oviksia, sitten odottelet kuukautisia ja testaamisia, sitten odotat että tulee plussa, sitten kun tulee plussa odotat neuvolaa , sitten ekaa ultraa, ja sitten mahan kasvua ja että voit kertoa kaikille ja sitten vasta alatkin odottamaan! Tää odottamisen kehä ei lopu ikinä :D. 

Tiedän jo valmiiksi että joudun kaiken maailman kontrolleihin ja rasituskokeisiin. Itselleni on tullut masennuslääkitysten ansiosta useita kiloja lisäpainoa ja kilpparin vajaatoiminta jonkun verran vaikeuttaa painon pudotusta. Ja nyt ei saakkaan pudottaa painoa.

Sitten siihen päälle sukurasitteena olevat sokeritaudit, sepelvaltimotaudit, verisuonitukokset, sydäntaudit.. Saan varmaan rampata kokeissa koko ajan. Sitä sokerirasitustestiä odotan jo kauhulla, isä niissä käynyt jonkin verran ja on kuulemma aika kamalaa se litkun juominen, yök!

En tiedä miten tarkkaan syyniin joudutaan miekkoseni näkövamman takia. Ainakin neuvolan esitietolomakkeessa kysyttiin jotain vammaisuuksiin liittyen. Mieheni on siis näkövammainen, vamma  ei ole perinnöllinen mutta varmaan tämän asian takia ollaan erikoissyynissä? Paljon ollaan puhuttu mitä miehen näkövamma vanhemmuuteen vaikuttaa. Itse olen sitä mieltä että ei oikein mitään, tässä kodissa vain sitten äiskä ajaa autoa ja kuskaa harrastuksiin :). Vammainen on muutenkin negatiivissävytteinen sana, meille se taas on arkipäiväinen sana, ei mörkö :). 

Vielä kerran ihanaa venetsialaista viikonloppua kaikille, sohva here i come :D

Terkuin, Aliisa 6+1

664/876 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjens!

Iines ja muutkin piti kertoa noista gelee royaleista sellainen juttu minkä huomaan jo nyt! Tai epäilen vahvasti tämän johtuvan niistä. Mulla on kadonnut sellainen ylimääräinen ruokahalu ja nälkä ja pahimmat mieliteot kokonaan! Tajusin sen yksi päivä kun olin ollut muutaman päivän kotona vapailla niin söin kyllä aamulla jotain ihan perus aamiaista ja sitten seuraavan kerran kun mies tuli kotiin töistä ja ihmetteli olisko jotain ruokaa niin itsekin tajusin että hupsista ei ole tullut mielenkään että mitä sitä syötäisiin ja että en ole mitään syönyt päivän aikana. Tämä on ERITTÄIN epänormaalia minulle ;D. Sitten muistin että luin noista gelee royaleista jotain niiden vaikutuksesta että säätää ruokahalua ja tasaa verensokeria, ja tosiaan muistin tämän vasta sitten kun ihmettelin tätä nälättömyyttä eli ei johtunut siitä että toivoin pillereiden tekevän näin. Suosittelen kaikille kenellä on tarvetta pudottaa painoa, mikään huuhaa laihdutuspilleri yms. dieetti ei ole toiminut näin! (Mulle tulee tästä mieleen sellainen huijausmainos, "maija laihtui 20 kiloa kahdessa päivässä gelee royaleilla") 

Tässä vielä tuo sivu mistä luin noista hyödyistä, kuulostaa aika ihmelääkkeeltä, mutta ainakin tuo ruokahaluasia on todistettu täällä!

http://www.homeopaatti.com/itsehoito/kuukauden-aine/geele-royal-kuningatarhyytelo

Megan luulisin että sinulla on ollut se huippu niin vähän aikaa että et sitä ehtinyt tikkuun saamaan, tai musta ainakin kuulostaa siltä että olis voinut olla jo ovis..? Tohon liputan edelleen sen lämpöjen mittaamisen puolesta, koska se lämmönousu sitten varmistaisi sen että ovulaatio on tapahtunut :)

Tuutikki pahoittelut menkoista mutta positiivisesti ajateltuna jos 2 viikkoa sitten epäilit ovulaatiota niin kuukautiset tulivat siihen nähden juuri ajallaan! Eli todnäk ovuloit ja luteaalivaihe normaali! Jee! :D

Tuo vauvan kohtukuolema asia on niin järkyttävä ja kamala ja surullinen että en ymmärrä miten siitä voi päästä yli :( kaikki hankinnat tehty, pahimmista riskiviikoista selvitty ja odottaa äitiyslomalle pääsyä oman pienen rakkaan ihmeen kanssa ja sitten se kaikki otetaan pois.. en pysty edes ajattelemaan/ymmärtämään asiaa, niin tuskalliselta se tuntuu. 

Minä myös tykkään kovasti noista äiti-ohjelmista (erilaiset ja toisenlaiset), vaikka vähän se synnytysvaihe aina herkistää ja kauhistuttaa :D. Tykkäsin kovasti siitä ekan jakson nuoresta äidistä, oli tosi kypsän ja äidillisen oloinen! Voi kun tämän ikäisenä osaisin olla yhtä järkevä ja tasapainoinen äiti kuin mitä hän on noin nuorena!

Ähhh, tuota ensimmäistäkin neuvolaa joutuu odottamaan niin pitkältä tuntuvan ajan ja sitten siellä ei edes saa täyttä varmuutta vielä vauvan voinnista.. Tsemppiä Maggiemee niihin sokerirasituksiin.. jos ei gelee royalet ala tehokkaasti vaikuttamaan ja paino putoamaan hurjasti niin tuo on minullakin varmasti edessä jos raskaaksi "pääsisin".

Aliisa, minä syön myös lääkettä masennukseen, ja jossain vaiheessa tuli sellainen asia mieleen että eihän se vain vaikuta hedelmällisyyteen mitenkään, mutta ilmeisesti ei ainakaan kovin merkittävästi.. Joudutko lopettamaan lääkkeet raskauden ajaksi? Minä voin kohtuullisen hyvin ja uskon pärjääväni ilman lääkkeitä koko mahdollisen raskauden ajan, ja lääkärikin sanoi että yleensä hormonitoiminnasta johtuen mieli voi paremmin ja raskaana ollessa ei välttämättä tarvitse edes niitä lääkkeitä, toki yksilökohtaista varmasti..Jännä että miehesi näkövammaisuus vaikka ei ole perinnöllinen vaikuttaa tuohon syynäämiseen? Mutta toisaalta minä varmaan olisin ihan innoissani vaikka joutuisin päivittäin käydä tarkistamassa että kaikki on hyvin ;D

Mitenköhän Eitnellä menee? Itsellä on vieläkin lämmöt joka päivä 37 tai vähän yli, ja se haamujen haamu kummittelee mielessä! Luin jostakin että kohdunulkoisessa raskaudessa ei välttämättä jää kuukautiset pois ja raskaushormoni nousee hitaammin.. joten sekin mahdollisuus huolettaa, vatsassa on outoja NIPPAILUJA ja muita kipuja jotka vähän pelottavat. Mutta ilmeisesti kivut ovat tuossa tilanteessa niin kovat että ei tarvitse epäillä mitään vaan mennä kovaa kyytiä sairaalaan.. Testaan vielä maanantaina ja katson tilanteen sitten. 

Hyvää viikonloppua kaikille! <3 JanetteO kp10

665/876 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JanetteO: mie lopetin masislääkityksen tammikuussa, suurimpana syynä tuo vauvaprojekti (vaikka optiona oli lääkkeen vaihto toiseen jos en olisi pärjännyt ilman). Toisena syynä lopettamiseen oli parempi vointi ja kolmantena juuri tuo painon nousu. Vähän ristiriitaista tekstiä oli masennuslääkkeistä ja raskaudesta, joidenkin mielestä vaikuttaa, joidenkin mielestä ei. Minimoitiin epävarmuustekijät siis lopettamalla kokonaan, mutta oli rankkaa aikaa se lääkkeen alasajokin, huh. Onneksi tein sen ajoissa, olisi ollut aikamoinen stressitekijä ainakin minulle se lääkkeen lopetus ja vauvayritys samaan aikaan. 

666/876 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös miettinyt kokonaan lopettamista... Täytyy kyllä pistää vakavaan harkintaan. Yksi terapeutti sanoi mulle että SSRI lääkkeet ei nykyään aiheuta mitään ongelmia raskaudessa, ja tavallaan tuli vähän painostettu olo että älä vaan lopeta. Asiassa on monta puolta, mutta olin ajatellut lopettaa ehdottomasti viimeistään silloin kun tiedän raskaudesta, mutta eihän sitä kyllä missään nimessä kannata seinään lopettaa. Pitääkin maanantaina soittaa lääkärille asiasta. 

Aikaisemmin minulla oli citalopram lääke mikä on aika yleisesti käytetty mielialalääke ja sen kanssa huomasin myös se järjettömän ruokahalun ja tuntui että napa veti niin paljon kun sinne jaksoi tunkea ja muistan kun lääke vaihdettiin juuri näiden sivuvaikutusten takia toiseen niin se olo kun alasajettiin tätä citalopramia oli jotain kammottavaa.. väsytti, päätä särki ja sähköiskuja pitkin kroppaa, voi vaan kuvitella millaiset vieroitusoireet vauvalle tulisi jos lääkettä söisi raskauden aikana :( 

Masennuslääkkeistä on paljon keskustelua ja niiden hyödystä yms. sen enempää siihen aiheeseen menemästä luulen että pärjäisin "hyvin" ilman, varsinkin kun tukena on terapia ja jos vihdoin saisi kipinän liikkumisen lisäämiseen ja muutenkin on paljon luonnonmukaisia keinoja edesauttaa parempaa mielialaa. Toki vakavasti masentuneelle en menisi tällaista suosittelemaan, mutten myöskään ehkä vauvantekoa... 

Hyvä että tuli puheeksi koska tämä sai nyt vähän miettimään, vähän tyhmä olo tuli etten ollut ajatellut tätä asiaa ihan loppuun saakka... 

667/876 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei siskot!

Ihanaa että täällä käydään päivittämässä kuulumisia tasaisesti! Kiitos lämpimistä kommentoinneista, olen otettu.

Aliisa, kuulumisiasi on ihana lukea, anna palaa tänne vaan! Oi että odotan, että itselläkin olisi joskus tuo vaihe. Ja hei, saahan sitä sohvalla vähän maatakin, kun kehosi tekee superuskomatonta työtä koko ajan, luo uutta elämää! Aion itse ainakin jokusen kerran käyttää turhapuromaisesti tuota tekosyytä, jos tuohon tilaan joskus pääsen.:)

Janetteo, nuo haamut jäävät kyllä vaivaamaan kunnes on tehnyt varmistustestin. Minunkin aiempi tietoni oli, että ei haamun haamua ilman raskautta. Kaiken netistä luetun ja omien kokemusten jälkeen näyttää, että ärsyttävä epävarmuus ulottuu myös noihin testituloksiin. Saat kyllä nuo Gelee Royalet kuulostamaan houkuttelevilta! Ja Iineskin liittyi kokeilijoihin. :) Jos yhtään olisi juuri nyt asiaa luontaistuotekauppaan, niin harhautuisin varmaan sinne hyllylle. Onneksi kaikki varastot ovat toistaiseksi täynnä, enkä ole muutenkaan ehtinyt haahuilemaan minnekään. Pistin varmuudeksi miehen käymään viime kerralla, etten tule kotiin poppaskonstipussillisen kanssa!

Ja JanetteO, mullakin on noita NIPPAILUJA. EN tajua. Mulla ei muistaakseni ollut mitään NIPPAILUJA ennen kuin halusin vauvan. :D

Iines, minustakin alkava syksy tuntuu aivan ihanalta nyt. Kesä vaiheeneen on takana, varsinkin kun se ei ollut tällä kertaa täysin huoleton kesä. Syksy tuo meille monia uusia asioita, myös alkava lääkitys tuntuu jännittävältä hyvällä tavalla. Oma persoonakin tuntuu olevan hiukan muutoksessa. Tuntuu, että äidillisyys on aika pian heti siellä pinnan alla, ei tarvitse kovin syvältä kaivella. Sitä on nostanut myös esiin ihana tapahtuma pikku perheessämme, koiramme saamat pennut. Vauvoja ja vauvantuoksua, olen ihan hassahtanut noihin ihaniin palleroihin! Ja ymmärrän oikein hyvin teitä, jotka peilaatte näitä asioita tuota äitiyttä käsittelevää ohjelmaa seuraamalla. Melkein tekee mieli liittyä joukkoon, löytyisi ehkä netistä?

Ja Eitnelläkin haamu ja kaikenlaista. Miten nyt sujuu?

Megan, loppukesäsi kuulostaa aivan ihanalta. :) Miten muuten teillä miehen kanssa vauvakeskustelut nyt? En osaa oikein kommentoida noita pannahisen ovulaatiotestejä. Itse en koskaan saanut kontrolliviivaa vahvempaa silloin kun niitä värjäilin.

Tuutikki, olen tosi pahoillani läheisen vauvan menetyksen puolesta. Nousee ihan vedet silmiin, vaikka vain täältä asian lukee. Voimia sinulle ja läheisillesi!

Maggiemee, jee neuvola! Mutta odottelua, kylläpä sitä taitaa riittää! Noh, täällä on yhdessä hyvä odotella, tai odottaa odottamista. :p Kiitos halauksista ja silityksistä sinulle!

Ja kaikille muillekin! Nyt mieli on ollut tasainen ja heh, no odottavainen! Tänään viimeinen Terolut ja sitten näkee, tulevatko kuukautiset niillä. Tässä on ollut jo pientä tuhruvuotoa pitkin viikon, joten asia vähän hämmentää. Lääkärin mukaan katsellaan nyt kuitenkin. Eka lääkäriaika ensi tiistaina ja mahdollisesti sitten clomifenien aloittaminen. Tekee jo mieli sanoa tähän ihan pienesti iik! Entä jos tästä tulisi se kierto että jotain voisi tapahtua? Se on ehkä ainakin mahdollista...Apuaa, ihanaa!

Mutta, maailman tilanne, ja kaikki nuo levottomuudet ja julmuudet. Niitä en täysin voi aina edes ajatella. Välillä laitan pään pensaaseen, sillä uutiset aiheuttavat ahdistusta. Ihan käsittämätömiä, hirviömäisiä asioita tapahtuu jatkuvasti. Ja kaikki tuo vallanhimo, muukalaisviha ja pullistelu.

Rauhaa ja rakkautta,

Tyttö ja varis

668/876 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin näköjään viestiäni aika pitkään, kun sillä aikaa tänne tuli jo pari viestiä :) Tsemppiä Janetteo tuon lääkepähkäilyn kanssa. Eiväthän nuo ole mitenkään ole yksiselitteisiä asioita, kun vaakakupissa on monta tärkeää asiaa. Ehkä lääkärin kanssa pohdittuanne asia selkiytyy hiukan. Mahtavaa, että Aliisa sinulla oli oma kokemus jakaa tuosta asiasta tässä meidän pienessä piirissämme!

T ja v

669/876 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinenkin ystäväni on menettänyt lapsensa ja se oli kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Hän sanoi että moni kohtukuolema olisi pelastettavissa jos Suomessa olisi parempi terveydenhuolto neuvoloissa. Että neuvolat ovat aikalailla läpihuutojuttu. Ja niinpä se alkaa ollakin. Näille nyt vauvansa menettäneille sanottiin että voitte nostaa syytteen neuvolalle koska heidän olisi pitänyt huomata joidenkin arvojen laskeneen. Myös äitini on ollut aikoinaan kätilö ja hän kertoi että joka vuosi pidettiin siihen aikaan palaveri jossa käsiteltiin tarkasti kaikki kuolemantapaukset. Joissakin kuolemissa neuvolan olisi täytynyt huomata jotain ja niinpä äidin pomo totesi että siellä on ollut joku sokkolepakko töissä. Eli inhimillisiä virheitäkin tapahtuu. Koko ajan. Ja äitini oli huolissaan nykyisistä raskauksien kanssa työskentelevistä että kohta kenelläkään ei ole enää asiantuntemusta koska synnytyssairaaloita lopetetaan ja keskitetään, jolloin pienillä paikkakunnilla loppuu asiantuntemus. Ei vain kertakaikkiaan enää osata ja näin tulee lisää huolimattomuutta. Eli jos tunnet jotain olevan väärin, mene yksityiselle. Maksoi mitä maksoi. Mieluummin rahan menetystä kuin lapsen menetys.

Anteeksi surullisen viikon avautuminen. Tuntuu omituiselta kun olen viiden vuoden aikana tuntenut kolme naista joilla vauva menehtyi vähän ennen laskettua aikaa.

670/876 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JanetteO: miulle taas psykiatri sanoi että tuo Citalopram on ainoa kunnolla tutkittu lääke jota voisi huoletta käyttää raskauden ajan. Samoja oireita tuli minulla siitä kuin sinullakin, siksi minulla se vaihdettiin, hmm, olisikohan ollut Venlaflaxiniksi (?). Sen piti "hillitä" tuota syömistä. Se oli kyllä myöhäistä kun kilot ehti tulla jo :). Mutta siis minun lääkäri suositteli siirtymistä takaisin Citalopramiin jos tulisin raskaaksi ja haluan jatkaa lääkitystä. Tuosta Venlaflaxinistakin tuli aikamoiset oireilut alasajossa, levottomat jalat, kiukkuisuus ja ärtyneisyys. Mutta kun lääkkeen vaikutusaika loppui (alasajo mielestäni kesti melkein 1,5 kk), tuntui kuin sumuverho olisi hälvennyt. Tunteet tuli paremmin mukaan. 

Mutta kuulostele missä vaiheessa siun olot on menossa, onko nyt se hetki että voisit lopettaa? Onko asiat "tasaisesti"? Kaikki ratkaisuthan on hyviä, oli ne lääkkeillä tai ilman kunhan teet ne oman vointisi mukaisesti :). 

Heh Tyttö ja Varis, otan käyttöön tuon turhapuromaisuuden ;). Jännältä kuulostaa vaiheesi lääkkeiden ja uusien kiertojen suhteen, jännä kuulla mitä tapahtuu seuraavaksi :). Itseäkin vähän ihmetyttää tuo Ukrainan tilanne, mitä ihmettä siellä oikein tapahtuu...

Huh Tuutikki miten surullisia tarinoita. Nämäkin tarinat muistuttavat hyvin siitä, että pitää kuunnella omaa kroppaa ja oireiluja ja tarttua niihin jos tuntuu kummalta. Ja aina ei se yksi lääkäri ole jumala, kannattaa aina kysyä toinen mielipide toiselta jumalalta ;). Tämä asia opittu myös meidän lähipiirissä kun on parin hoitovirheen seurauksia tullut seurattua aika läheltä. 

671/876 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuutikki85: Tuossa minunkin ystäväni tapauksessa neuvolan olisi pitänyt ottaa tuo resistenssi-asia vakavasti. Ystäväni oli neuvolassa jo alkuraskaudessa kertonut, että hänellä on perhepiirissä ollut veritulppaa yms riskitekijää. Oli lukenut jostain, että tämmöisistä tulee mainita neuvolassa. Mutta tätä ei oltu otettu ollenkaan vakavasti.. lopulta hän oli kuulemma tuntenut itsensä vaan ylihysteeriseksi, kun asia sivuutettiin täysin siellä neuvolassa, eikä hänelläkään ollut sitten enempää tietoa/tajua asiasta, kun ensimmäistä lastaan odotti ja luotti vaan siihen, että kyllä ne ammattilaiset tietää. :/ Myöhemmin siis selvisi sitten, kun enemmän otettiin kokeita äidistä ja menehtyneestä sikiöstä (haluaisin kyllä mieluummin puhua vauvasta, kun oli jo täysiaikainen), että tämän apc-resistenssin takia hän menetti vauvansa. Tästä olisi voinut valittaa vaikka minne, mutta en enää muista miten asian kanssa meneteltiin. Mikään ei vaan enää tuo vauvaa takaisin.. ;(

Tämä kaikki kamala tuska olisi ollut ehkäistävissä, jos äitiä olisi seurattu ja hänelle olisi annettu niitä tukoksia ehkäiseviä pistoksia. Kieltämättä tällainen todella laittaa miettimään tuota neuvoloiden toimintaa. Tämä minun lähipiirissäni ollut tapaus sattui pk-seudulla. Toivottavasti vastaavaa ei tapahdu enää kenellekään!

JanetteO: Pitäisi tosiaan ruveta mittaamaan niitä aamulämpöjä. Nyt en vaan pystynyt, kun oltiin mökillä ja siellä ei ole kuumemittaria. Luulen kuitenkin tosiaan, että ovis tapahtui tuolloin kun oli ne hiukan vahvemmat viivat testissä, kun niiden jälkeen on ollut nyt kaksi päivää on rinnat tosi arat! Ja mulla on yleensä tullut rinnat aroiksi juuri pariksi päiväksi ovulointiajankohdan jälkeen.

Tyttö ja varis: Ihanaa, teille on tullut koiranpentuja! Rakastan eläimiä aivan älyttömästi, olisin sinun sijassasi aivan täpinöissäni myös! Parasta nyttenkin, kun tultiin mökiltä kotiin, oli nähdä meijän kissat, jotka olivat olleet hoidossa sillä aikaa (eivät siedä pitkiä automatkoja, joten emme raaski ottaa mökille mukaan). :) Ollaan miehen kanssa päivittäin juteltu jotain vauvoista ja lapsista yleensäkin. Olen myös kertoillut miehelle kaikkea ovistesteistä mun kk-kiertoon ja mitä pitää ottaa huomioon lasta yrittäessä jne. Mieskin yrittää kovasti, utelee mun kierrosta ja tekee todella paljon aloituksia seksiin entiseen verrattuna. Jotenkin liikuttavaa, kun hän on alkanut selkeästi miettimään omia elintapojaankin, kun yleensä miehet ovat niin jääräpäitä. ;) Mua jännittää sun puolesta ihan hirveesti kun aloitat ne clomit! Pidän täällä todellakin peukkuja ja toivon, että niistä on teille suurta apua!

Ihanaa viikonloppua kaikille, minä alan värjäämään tukkaa huomisia juhlia varten ja katselemaan kaapista sopivaa mekkoa. :)

672/876 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa sunnuntaita kaikille! 

Täällä mennään kp12 ja vähän taas rauhallisemmin mielin :) Käskin itseäni unohtamaan kuvittelemani haamut, pahoinvointia on aina välillä ollut, mutta en enää kuvittele sen voivan viitata raskauteen. Alkoi taas huvittamaan oma höyrypäisyys, nyt jäitä hattuun!

Ajattelin tänään alkaa testailemaan ovista kun nyt sitten kuitenkin menin hankkimaan niitä testejä... Toisaalta vähän rasittaa tämä viivojen kyttäys ja niiden tulkinta...

Hah ja tuo on kyllä totta, en minäkään tällaisia nippailuja muista kokeneeni/ajatelleeni ennen tätä vauvahanketta! Ja nyt tuntuu olevan vaikka minkälaisia kummallisia tuntemuksia!

Megan: Luulen, että sinulla oli se ovis silloin kun epäilit, jos viiva kuitenkin vahvistui jonkin verran. Taisi olla niin ettei kaikki edes saa vahvaa viivaa vaikka ovuloivatkin?

Tuutikki: Surullisia nuo kohtukuolemat, huh, etenkin niin lähellä laskettua aikaa! Ei tuollaista toivoisi kyllä kellekään :(

Tyttö ja Varis: Ihanaa, koiranpentuja, ne ovat niin liikuttavia! Montako niitä tuli? Onhan niissä oma hommansakin! Meidän koirallekin on suunnitteilla pentuja ensi vuodeksi, jännää ollaanko sitten koiran kanssa yhtä aikaa paksuina :D Olen ajatellut, että jos en siihen mennessä ole raskaana niin ainakin pidettäisiin yksi koiravauva :)

Janetteo: Teitkö muuten uutta raskaustestiä vielä? Googlettelin myös noita gelee royaleita sait ne kyllä kuulostamaan aika houkuttelevilta :) Toistaiseksi en vielä ole käynyt ostamassa, mutta varmaan jo ensi kierrossa jos tässä ei mitään tapahdu :D

Aliisa ja Magiemee: edelleen mukava lukea teidän kuulumisia! Mitenköhän sitä itsekään malttaa sitten tuon odottamisen ensimmäiseen ultraan, jännittävää aikaa! :) 

673/876 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppoisaa sunnuntaita myös täältä!

On ollut todella hassu kierto tämä.. viime kierto oli hyvin vähäoireinen, ainoastaan alavatsakivut oviksen aikoihin, mutta nyt on rinnat ovulaation jälkeen jo 4:ttä päivää tosi kipeät.. ihan haittaa olemista ja liikkumista. :/ Yleensä arkuutta ollut vain parin päivän ajan, jos sitäkään. Lisäksi palelen hirveästi. Ovulaatiosta on niin vähän aikaa, että eivät nämä voi mitään lupaavia oireitakaan vielä olla. Ei tässä naisen elämässä kyllä helpolla pääse!

Pakko laittaa jäitä hattuun täälläkin, kuten Eitnekin totesi. Jouduin jo mökillä ollessa tekemään raskaustestin, että uskalsin viiniä juoda, kun oli sellaista selittämätöntä huonoa oloa ja heikotusta parina päivänä. Toki negatiivinen tulos tuli, mutta oli pakko varmistaa. Ja siis olihan mulla kuukautiset reilu pari viikkoa sitten, mutta kun olen kuullut että joillain on tullut vielä paritkin menkat jopa raskaana ollessa.. Ärsyttävää, kun periaatteessa on kokoajan raskauden mahdollisuus olemassa, niin saa olla miettimässä tekemisiään 24/7.

674/876 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megan: se on hyvää harjoittelua tulevaan, arvaa joutuuko sen plussan jälkeen ajattelemaan 24/7 tekemisiä :).

Uiui Tyttö ja Varis, minkä rotuisia hauveleita teillä on?

Oltiin tänään yhdessä kansallispuistossa pieni päivävaellus tekemässä ja nyt sitten olenkin niiiiiiiin naatti että oksat pois. Toivottavasti teillä on ollut kiva viikonloppu, tää kömpii petiin viluilemaan ja sammumaan. Öitä :)

Terv. Aliisa Turhapuro

675/876 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliisa Kyoto: Jos olisin raskaana, välttelisin ihan mieluusti kaikkea mahdollisesti haitallista. Hyvän asian puolesta. :) Nyt vaan tyhmä tilanne, kun en varmaan edes ole raskaana, mutta ei haluaisi ottaa mitään riskejä, kun se on periaatteessa mahdollista kuitenkin.. Ens viikolla ollaan menossa risteilylle ja sitten viikon päästä myös yhdet synttärijuhlat, mutta uskaltaako tässä nyt mitään alkoholia ottaa ja laivallakin tekis mieli syödä blinejä  yms. (just kaikkea oikein "kiellettyä"!). :(

Tiedän, että pitäis elää normaalisti kunnes plussaa, mutta silti potisin jotenkin huonoa omaatuntoa, jos olisinkin raskaana juonut alkoholia. Äh, miksi on niin kumma olokin.. Aivastuttanut  ihan hirveästi ja kaikkea tosi kummaa. Taitaa taas kroppa kiusallaan keppostella mun pään menoksi.. Kunpa tuo rintojen pakotus ja palelu loppuis, niin saattaisin uskaltaa vähän skumppaa ottaa siellä laivalla. ;) Menkkojenkaan ei pitäis alkaa vielä pitkään aikaan. Ainakaan puoleentoista viikkoon.

Terkuin,

Nynny-Megan

676/876 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Pakko ilmottautua mukaan keskusteluun. Olen lukenut tätä ketjua tässä parin päivän aikana ja elänyt ihan täysillä teidän mukana ja jännittänyt että tärppääkö vai ei. Tosi kiva lukea teidän viestejä ja ihanaa päästä jakamaan tarinoita. Ei oikein kauheen monelle voikaan tästä puhua vielä, kun vanhemmille eikä kavereille halua kertoa ennen kun varmaa, ettei ne innostu liikaa. :)

Täytämme seuraavana vuonna miehen kanssa 30-vuotta ja varsinkin minulla vauvakuume todella kova. Meillä on nyt se tilanne, että eilen otin viimeisen NuvaRingin pois. Tosin viimeistä pidin vähän yliaikaa (5 viikkoa), mutta todella epätodennäköistä, että olisi tärpännyt vielä, vaikka ehkäisyteho varmaankin ollut normaalia alhaisempi. Nyt odottelen sitten "innolla" kuukautisten ja kierron alkua. Pitäisi ihan näinä päivinä alkaa. Eilen sanoin miehelle, että nyt ne ehkäsyrenkaat sitten loppu :D. Se kyllä kanssa haluaa lapsia, mutta ainut mitä itse on miettinyt on kun meillä on jo valmiiksi varattu matka jouluna Aasian lämpöön, että onko mulla sitten hankala olla siellä kun pitää kauheesti varoo mitä syö ja jos saakin jonkun ruokamyrkytyksen. No itsellä ollut vauvakuume jo muutaman kuukauden tässä ja nyt en kyllä reissun takia halua alkaa siirtämään tätä enää eteenpäin. Uskon, että kyllä mä voin hyvin sen eteen nähdä siellä reissussakin sitten enemmän vaivaa. Eikä se nyt välttämättä edes ehdi siihen mennessä tärpätä :).

Mutta kiva päästä teidän kanssa jakamaan tätä ja toivotaan, että plussia alkaa tippumaan meille kaikille pian!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

-Ellie

677/876 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimästi tervetuloa Elliep :)

Voih kävin tänään lääkärissä, kun pari-kolme päivää on vaivannut inhottava pohjekipu. Nyt sitten on varattu viideksi trombiultraääni, että poissuljetaan tukoksen olemassaolo. Raskaana riski tukoksiin on ilmeisesti vähän suurempi ja meillä kun on noita sukurasitteitakin. Että kismittää jos joudun taas pistämään napapiikkiä!!(jouduin piikittämään sitä kuukauden verran kun mursin kinttuni). Pitäkää peukkuja ettei minuu passiteta sairaalaan :/. 

Terkuin, Trombi-Aliisa

Vierailija
678/876 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai-iltaa! Ja Elliep tervetuloa mukaan turisemaan :)

Ihanan rentouttava ulkomaanmatka takana ja tänään alkoi uudet työkuviot. Myös muuta jännitystä ilmassa, sillä nyt menossa kp35 eikä menkkoja kuulu. Kierto näemmä pidempi tässä kuussa, kun vasta kp21 oli tosiaan se ovis eli siitä nyt kulunut 2vk. Talletuksiakin tehtiin oikeaan aikaan. Jokohan sitä uskaltais testata? Tänään kävin ostamassa apteekista pari testiä, iiik :) Jos ei tärppää, testaan kyllä niitä Gelee Royaleita.

Surullisia ja vaikeita asioita täällä ollut esillä. Se on niin inhottavaa, kun ei koskaan voi tietää, mitä elämässä tapahtuu ja kenelle :/ Ei auta kun toivoa, että kaikki sitten sujuisi hyvin ja yrittää elää mahdollisimman terveellisesti. Vaikka ei se siitäkään oo aina todellakaan kiinni. :/

Voi ei Aliisa, miten meni lääkärikäynti? Toivottavasti säästyisit moiselta!!

Tyttö ja varis, ihanaa, koiranpentuja! Mulla pyörii tässä kainalossa 8kk ikäinen koiravauveli. Koirat on ihania! Miten raaskit luopua pennuista kun aika tulee? ;)

679/876 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin päätettiin, että ostetaan Gelee Royaleita, kun ei hoitoihin mennä :P

Nyt alkaa jo jännittää lujasti häät. IIKS! Ei olla vielä edes papille soitettu :D

Mulla alkoi viime viikon maanantaina työt siellä ammattikoulussa ja aivan ihania murusia meiän teinit <3 Oon kyllä ihan rakastunut niihin. Toivottavasti saisin sitten loppu vuodesta jostain yhtä mahtavasta paikasta työtä kuin tuo on <3

Nyt nukkumaan kun 5.30 aamuherätys :/ Työmatkaan menee 40min, kun työpaikka toisella puolella kaupunkia :D

Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014

680/876 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Elliep! Kiva saada lisää porukkaa tänne :) 

Aliisalle kovasti tsemppiä, toivotaan ettet joudu sairaalaan!!

Täällä mennään kp14 ja taitaa olla ovis käsillä, viiva tummui jo selkeästi tänään eilisestä enkä näin vahvaa viivaa saanut kun viimeksi tikutin! Testit oli kyllä silloin eri merkkisiä, nyt on pregcheck. Myös vihlonnat ovat olleet huomattavasti voimakkaampia, tällaisia en muista ennen kokeneeni. Vihlonta on kyllä oikealla puolella vaikka odotin niiden tulevan vasemmalta tällä kertaa (sielläkin puolella pieniä tuntemuksia ollut mutta oikealla enemmän), mutta nyt se on niin erilaista kuin viimeksi... En myöskään olisi odottanut ovista näin aikaisin ja nyt olen kiitollinen että ostin noita testejä niin sain varmennettua että nuo vihlonnat tosiaan johtuvat ovulaatiosta. Jännittävää :D Vähän kyllä pelkään että pettymys saattaa nyt olla raskaampi jos menkat alkavat... Äh, ei pitäisi liikaa miettiä asiaa...

Assistentenkin iso päivä lähestyy, ihanaa :) Varmaan tekee hyvää saada myös muuta jännitettävää kuin nämä vauva asiat!