Löytyykö muita (30v molemmin puolin), jotka aloittamassa yrittämistä pian?
Hei!
Olisi hienoa löytää samassa tilanteessa olevia, joten kokeillaanpas :)
Meillä on haaveiltu lapsesta (lapsista) tosi pitkään, mutta elämäntilanteet eivät ole olleet asialle otollisia, ja ennen kaikkea on tainnut puuttua rohkeutta. Syön edelleen pillereitä, mutta meillä on mietinnässä, olisiko tämä laatta se viimeinen.
Olisi ihanaa löytää muita omasta perheestä haaveilevia. Itselläni on mielessä tosi monenlaista pohdintaa: pitkä parisuhde, taiteen tekemisen yhdistäminen perheeseen, pumpuliset vauvahaaveet...Ja täällä voisi ehkä siitä yrittämisestäkin kirjoitella, hui! Katsotaan, löytyykö juttuseuraa :)
Tyttö ja varis
Kommentit (876)
Huomenta,
Fiu, vaara ohi :). Suonet oli avoimet eli ei tukosta, lihasperäistä tulehdusta ilmeisesti. Että kerkesin jo pelästyä ja harmitella, että eikö mikään suju meidän perheessä ilman ongelmia, edes raskaus. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä että oli hyvä käydä tarkistamassa asia kun on näitä "rasitteita". Mukavasti maksoi 200 e koko eilinen touhu, onneksi minulla on tosi hyvä vakuutus :). Nyt taas iloisin mielin jatkan pahoinvointioloani ilman muita huolia :D.
Menin muuten kahdelle työkaverille kertomaan eilen raskaudesta kun olin ihan paniikissa tuosta tukosriskistä, sain iloiset reaktiot, se tuntui aika mukavalta. Toivottavasti kaikki nyt vaan menee hyvin loppuun saakka. Näin myös viime yönä unta että sain maailman kauneimman poikavauvan (mielestäni kaikki vauvat ei ole ihan niin "kauniita" kuin toiset. Jotkut vauvat näyttävät mielestäni hassuilta. Anteeksi jos suututin jonkun tällä kommentilla)
Kiva kuulla kaikkea positiivista, Murrmelittaren reissu ja onnistuneet talletukset, Assistenten uusi-ihana työ ja häät!! Tuleeko teille millaiset juhlat? Ja Eitnen ovisolot kuulostavat lupaavilta, tämä pitää täällä kovasti peukkuja!
Tiistaiterkuin, Helpottunut-Aliisa
Huh, hyvä Aliisa ettei ollut sitä mitä pelkäsit! Ja Eitnelle supertsempit tähän kiertoon, hienoa, että sait hyviä tuloksia ovistesteillä!
Tein raskaustestin tänä aamuna ja siihen ilmestyi selkeä, tosin vielä haalea viiva! Piti oikein avomieskin herättää sitä katsomaan, etten vain unenpöpperössä kuvitellut koko viivaa :D loppuviikosta testaan uudelleen, jos se siitä vahvistuis. Olispa ihanaa jos nyt tärppäsi! <3
Oioi Murrmelitar!! Selkeän haalean viivanhan mieki tein silloin aluksi, iiiiiik!
Tiistaita!
Tervetuloa Elliep! En minäkään näitä jäsentelyjä vielä kunnolla saa onnistumaan, mutta tekstin pointit tulee silti ilmeisesti ilmi :D
Onpas ihanaa lueskella, että on tärppejä alkanut tulla! J Pidetään peukut pystyssä teillekin Murrmelitar <3 Hyvä Aliisa kun kävit lääkärissä ja kaikki oli hyvin! Hahah, olen samaa mieltä, kaikki vauvat eivät ole yhtä kauniita vaikka ihania ovatkin. Jokainen kuitenkin on omalla tavallaan kaunis. Ollaan yhden ystäväni kanssa vitsailtukin, että mitä jos itselle syntyykin sitten se ”ruma vauva” (eihän vauvat tietenkään ole rumia!). Nyt hänelläkin on oma pienokainen tuhisemassa, olenkin unohtanut kysyä että oliko siinä nyt kaunis vauva vai vähemmän kaunis ;) (Ei ole tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä, tämä on tämmöistä hassuttelua!).
Ihanaa Asistente! Pian itse päivä lähestyy!! Ihanaa, jännittää!! Tsemppiä valmisteluihin! J Me emme ole mieheni kanssa vielä aviossa, kihloissa vasta. Hääpäivä on kuitenkin päätetty ja paikka varattu. Minua jännittää jo nyt vaikka niihin on vielä pitkästi aikaa. On tämä elämä todella yhtä odottamista ja jännittämistä :D
Kiva kuulla teidän neuvolakäynneistä, tietää mitä itse odottaa sitten joskus tulevaisuudessa. Mullakin on ollut sellaiset odotukset, että siellä sitten hyysätään ja hääsätään ja tehdään vaikka mitä. Nyt Maggiemeen tekstin luettuani että, what? Eikö siellä tapahdukaan heti aluksi mitään tajunnan räjäyttävää varmistusta raskauden suhteen?!!? Odottamista mitä odottamista sitten kai… :D
Eksyin eilen yhden blogin syövereihin, jossa puhuttiin kuinka 10kk yrittämisen jälkeen blogin kirjoittaja tuli raskaaksi. Siitä seurasi harvinainen (10% kuuluva) keskenmeno rv 11+0. Sitten taas vuosi eteenpäin yritystä ja nyt plussalla eteenpäin. Jotenkin sitä hakee jotakin vertaistukea(?) muiden kertomuksista kun meilläkin yritystä takana jo se 8kk (mikä omasta mielestä on sitten kaaaamalan pitkä aika). Lähinnä tässä viittaan vertaistuella noihin pitkiin yrittämisaikoihin, kun tuntuu että ei tapahdu mitään. Ei sitten yhtikäs mitään! Joku täällä aiemmin kirjoittelikin, että sitten varmasti omalla stressillä aiheuttaisi itselleen keskenmenon kun vihdoin tulee raskaaksi. Minä mietin myös, että vihdoin kun joskus on raskaana niin sitten pelkää sitä mahdollista alkuajan keskenmenoa niin paljon, että aiheuttaa siitä stressin itelleen. Ei ole nyt tarkoitus ahdistuttaa ketään, olen itse vain taas liian mietteliäällä päällä kun on ollut aikaa... Ehkä sitä kuitenkin on niin onnellinen sen positiivisen uutisen jälkeen, että ei siinä elämäntilanteessa paljon stressaile? : ) Miltä teistä plussanneista on tuntunut? Mitä mietteitä?
Kiva kuulla Janetteo Gelee Royalekokemuksista! Minä en ole havainnut vielä mitään erikoista, viikko kohta takana. Mutta hyviä juttuja tuolla linkin takana ja jos minunkin ruokahaluni tästä ”kaikkoaa” niin voitas kyllä koittaa lanseerata uusi laihdutusmainos! :D Tajusin juuri, että 1,5 viikon päästä taas hedelmälliset ajat.. Minne nämä päivät katoaa? Tänään huomasin kasvojeni kauniin kukinnan vallanneen jälleen naamani alaosaa. Viime kierrossa niitä näppylöitä ei juuri ollutkaan, olikohan minulla mitään hormonaalista toimintaa runsaita kuukautisia lukuunottamatta? Tiedä näistä! Välillä on näppyjä ja niukat kuukautiset, välillä ei näppyjä ja runsaat kuukautiset.
Katsoiko kukaan muuten Iholla –sarjan aloitusta eilen? Minä katsoin ja ajattelin josko sitä alkaisi seurailemaan, en tiedä vielä vaikuttiko mielenkiintoiselta vai ei.. Mukavaa viikkoa kaikille! Niin ja PS. Tyttö ja Varis, onnea tuhisevista karvapalleroista <3 Meillä 1,5 vuotias pikkuneiti kotona : )
Iines kp 9
Anteeksi kun taas paukauttelen mielipiteitäni, mutta en oikein tajua että miksi pitää niin kauheasti pelätä sitä keskenmenon riskiä kun plussaa? Eikö semmoisen pelkääminen tuo aikamoisen varjon koko odotuksen alkuajalle?
Itse en jotenkin "osaa" pelätä ja stressata asiaa, enkä itse asiassa halua. Tiedostan sen riskin ja sen takia en ole vielä koko maailmalle kertonut, mutta jollakin tavalla oloni on varma? Varma siitä että kaikki menee ok tai jos jotain ikävää pitää tapahtua, niin sitten se tapahtuu.
Vähän harmittaa toisten puolesta esim. tuolla muissa keskusteluissa ja ryhmissä kun tuntuu se keskenmenon pelko menevän jo hysterian puolelle. Tietenkin ymmärrän näiden ihmisten kohdalla joille se on tapahtunut.
Odotappa Iines14 kun plussaat, jos on yhtään taipumusta "hormoninäppyihin" niin sitten se riemu alkaa. Miulla on leukaperät ihan täynnä näppyjä, ja nyt ovat alkaneet leviämään kasvojen reunoille myös. Raskauden aikainen hehku, missä olet???
Eikä ihanaa Murrrmelitar!!!! Onnea! Ihanaa kun niitä plussia paukahtelee kun sieniä sateella!! :) Tulee vaan ahdistus että miksei minulle (hurjan 2 kierron yrittämisen jälkeen :D)!! Edelleen tuntuu täydeltä mahdottomuudelta, että tuo onni joskus minulle suotaisiin...
Tyttö ja varis minkämoisia pentuja teille tuli? Olen niiiiiin eläinrakas ihminen ja koirat ja koiranpennut.. en tiedä ihanempaa! Omalla koiralla en ole uskaltanut tehdä pentuja vaikka tavallaan haluaisin. On niin pieni rotu ja synnytyksessä on riskinsä.. vaikka harvinaisempaa se on mutta en voisi elää jos meidän pienelle kävisi jotain, koska olen halunnut tehdä pentuja.. En myöskään pystyisi varmasti luopumaan niistä, sekin on yksi syy miksi niitä ei todennäköisesti tule :)
Asistente ihana kuulla että sinulla on noin mieluinen työpaikka ja tsemppiä hääjuttuihin! :)
Eitne viime kierrossa mentiin samaan tahtiin, nyt menet vähän edellä luultavasti ;) Koska minulla ei ainakaan vielä tunnu ovulaation merkkejä, en tosin ole testannutkaan.
Mä kyllä ymmärrän niitä jotka sitä keskenmenoa pelkäävät! Itse olen kyllä sellainen hermoilija muissakin asioissa, olen yrittänyt siitä pois mutta menestys ei ole ollut kovin hyvää :D Olen samaa mieltä että parempi olisi jos ei sitä keskenmenonriskiä päivittäin ajattele, mutta itselle ainakin jo se että näkisin jonain päivänä siinä raskaustestissä ne kaksi viivaa olisi jotain niin käsittämättömän ihmeellistä ja suuri asia. Ja koska keskenmeno ei mikään harvinaisuus ole, niin tottakai se pelottaisi.. Mutta Aliisa jos jonain päivänä tulen raskaaksi niin todellakin toivoisin voivani suhtautua siihen noin positiivisesti hermoilematta kuin sinäkin :)
Iines kiitos kun kerroit että toi iholla on alkanut! Olenkin odottanut millon se alkaa! Täytyy netistä katsoa se eka jakso :)
JanetteO kp14
Murrmelitar: Erittäin lupaavaa! Mä niin luotan ja uskon siihen, että nyt teillä on tärpännyt! Rentouttava lomareissu varmasti teki hyvää! :)
Aliisa Kyoto: Tosi hyvä juttu, että ei ollut tukosta! Nyt voit vaan nauttia raskaudestasi. :)
Mukavaa aikaa elätte useatkin, kun on hääjärjestelyjä yms puhdetta. Muistan itse, kuinka jännittävää ja kutkuttavaa se oli. :) Itsellä siitä nyt 3,5 vuotta.
Tiistaituntoja..
Olen nyt hankkinut vehnänalkioöljyä ja alkanut syömään sitä foolihapon ja monivitamiinien lisäksi. Ensi kiertoon ajattelin hankkia myös nuo Gelee Royalet. Olen oikeasti niin epätoivoinen, että olen valmis kokeilemaan mitä hyvänsä..
Tänään mieheni kaveri soitteli (eivät ole hetkeen olleet tekemisissä) ja kertoi saavansa perheenlisäystä joulukuussa. Minä purskahdin itkuun tämän kuullessani! En siksi, että he saavat vauvan, vaan siksi että tämä oma tilanne tuntuu välillä ihan mahdottomalta. Mitä vain tekee, niin vauvaa ei kuulu. :( Muutenkin mökiltä kaupunkiin palaaminen on jotenkin saanut taas masentuneeksi asian tiimoilta, kun joka paikassa näkee vaan vauvoja ja odottavia äitejä.
Huomenna pitäis lähteä risteilylle, toivottavasti saan mielialan paremmaksi ja pystyn tsemppaamaan itseäni sen verran, että risteilystä tulee onnistunut.
Aliisa: Kirkossa mennään vain todistajien kanssa, mutta vietetään sitten juhlat :) Kotona kutsutaan kavereita ja mun sukulaisia. Sit miehen porukoille kutsutaan miehen lapsuuden kaveri ja miehen perhe.
Murrmelitar: Ihanaa <3 Toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä :)
Iines14: Me ollaan oltu vasta vuosi kihloissa :D Tai no heinäkuussa-13 mentiin kihloihin ja nyt jo naimisiin. Mä en halua olla kauan kihloissa. Miehelle olisi käynyt kauemminkin kihloissa olo :P
Joo, on todella mieleinen työpaikka. Teinit on niin mainioita. Vaikka on ne niin rasittavia, että huokasee helpotuksesta, että eivät kotiin tule :D
Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014
Keskiviikkoa kaikille :)
Heh, olen ollut miekkoseni kanssa 12 vuotta ja kihloissa vuodesta 2005 (piti tarkistaa sormuksesta kun en muistanut :D). Tykkään häistä, jos ne on jonkun muun häät :). En tiedä miksi kaihdan tätä omalla kohdallani. Ajatus itsestäni jossain mekossa, ja kaikki tuijottaa.. Iiik.
Nyt mies on kovasti ehdotellut naimisiinmenoa ennen kuin Papu (kyllä, meillä on työstönimi, ällöä) syntyy. En oikein tiedä miten sen toteuttaisi. Toisaalta haluaisin juhlat, mutta en myöskään haluaisi olla juhlan keskipiste. Ja toisaalta taas maistraatissa käynti kahdestaan kuulostaa vähän apealta. Tiedän, olen outo ja vaikea :D. Mutta käytännön takia olisi varmaan järkevää naimisiin mennä, ei tarvitsisi isyyden tunnustamista jne.
Megan: tiedän niin tuon siun tunteesi! Meidän kaveriporukassa ja sukulaisissa on ollut parin vuoden aikana tosi paljon vauvauutisia, ja vaikka kuinka olen iloinen heidän puolestaan, itkin joka ikinen kerta (ja sain itkeä aika monta kertaa). Siitä varmaan mieskin huomasi että tämä likka on tosissaan tuon vauvakuumeen kanssa. Se tunne oli aivan kamala, ei se kuitenkaan ollut minulta pois että lähipiiriin tuli uusi vauva, mutta se tieto että se en ollutkaan minä vaan joku muu..
Varovaiset onnittelut Murrmelitar, loma selvästi teki hyvää!! :) Jotenkin nämä plussauutiset herättävät itsessäkin toivoa.
Eilen minulla tuli sellaista veren sekaista valkovuotoa, en nyt tiedä miksi muuksikaan sitä nimittäisi... Tällaistakaan en muista ennen tapahtuneen kierron puolessavälissä, tänään ei enää mitään. Ilmeisesti voi olla jotain ovikseen liittyvää? ... Ensin vähän pelästyin, että mitä hittoa tämä nyt on? :D Mutta muistelen lukeneeni jostain että voi olla ihan normaalia.
Aliisa teillä on ihana työnimi!! Se on myös meidän ihanan pikkuisen rakkaan karvapalleron nimi :)
Ymmärrän myös tuon sinun hääpohdiskelun, ajattelin itse aivan samanlailla! Oletko ajatellut että voisitte mennä maistraatissa naimisiin ja pitää sen jälkeen rennot juhlat ystäville ja sukulaisille vaikka omassa kotona? Me olimme yksissä tälläisissä häissä. Päivällä oli käyneet sukulaiset ja me kaverit tultiin alkuillasta ja syötiin ja juotiin hyvin ;) Oli tosi rentoa ja mukavaa, ei virallista pönöttämistä tai etikettejä. Laulettiin loppuillasta karaokea, minkä jotkut sanoo olevan häissä mautonta mutta tuollaisiin kotona pidettäviin pienimuotoisiin "bileisiin" sopi oikein mainiosti. Oli superhauskat häät! :)
Meilläkin on paljon vauvoja tuttavapiirissä, nyt ei ole kukaan tuttu raskaana mutta tilanne "kytee" ;D Eli olen ihan varma että meidän lapsettomista kavereista on muillakin yritys päällä ja ahdistaa jo valmiiksi jos kuulen jonkun vauvauutisen... Aluksi se on varmasti kova paikka ja itsellekin tulee sellainen tyhmä kiireentunne ja oma kierto tuntuu tosi pitkältä ja haluaisi vaan itsekin päästä samaan tilanteeseen. Mutta oikeastihan se on aivan ihana asia ja kyllä sitä osaa olla onnellinen toisen puolesta, sitäpaitsi sehän vaan tarkoittaa että on sitten ystäviä samassa elämäntilanteessa ja omalle toivottavasti pian tulevalle vauvalle kavereita.
Eitne täällä myös parin päivän aikana tullut hieman verta valkovuodon seassa. Samoin oli viime kierrossa. Ilmeisesti on normaalinpaa ovulaation jälkeen kuin näin ennen niin kun minulla on, tai näin muistan lukeneeni... sinullahan varmaankin oli jo ovulaatio?
Mulla on pientä jomotusta nyt vasemmalla puolella, ja limat alkavat olla hedelmällisessä vaiheessa (On muuten hassua miten luontevasti täällä pystyy puhumaan omista eritteistään :D).
Vielä ei ole viiva vahvistunut, mutta en stressaa siitä lainkaan! Olen saavuttanut sellaisen zen-tilan tämän vauvakuumeilun kanssa noiden viime kiertojen huippuodotusten ja pettymysten jälkeen. Edelleen haluan vauvaa enemmän kuin mitään muuta, mutta en ajattele sitä koko ajan.
Jos jonain päivänä jää greippimehu juomatta tai pilleri ottamatta niin so what, suurin osa naisista raskautuu ilman mitään poppaskonsteja. Jotenkin enemmän on sellainen olo että tärppi olisi aika epätodennäköinen. Tämä voi kyllä muuttua loppukiertoa kohti ;)
JanetteO Kp 16
Aliisa ja Janetteo: Myös kirkossa voi mennä kaksin naimisiin, ilman mitään hössötyksiä. Meillä tosiaan on häät kirkossa vaikka ollaankin vain todistajien kanssa :D Aiotaan kyllä kuvata häät, että voidaan sitten näyttää telkkarista.
Voihan hemmetin kuustoista. Juuri kun elämä oikein iloisesti hymyilee, niin ENKÖ MÄ TULE KIPEÄKSI. Oltiin eilen koko päivä metsässä opiskelijoiden kanssa ja mä sitten sairastuin. Soitin aamulla töihin, että en tule tänään enkä huomenna töihin. Ihan hirveä olo. Veto ihan täysin pois. Mies ihana teki mulle ihania lämppäreitä eilen kun tulin töistä ja olin niin uupunut etten jaksanut syödä. Teki pahaa, kun toinen täydestä sydämestä halusi yllättää avokkinsa :( Pyytelin anteeksi, mutta varmaan silti sattui.
Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014
Nokunoku miusta tuntuu että kirkot on kolkkoja jos siellä ei ole tupa täysi :D. Yksissä häissä oltiin Kerimäen isossa puukirkossa. Vaikuttava rakennus mutta tuntui kolkolta kun oli vain pari riviä vieraita ja morsian-raukka käveli piiiiitkän matkan ja kaikki tuijotti. Huomatkaa tämä miun kauhu liittyen tuijottamiseen. Nuo kotijuhlat kuulostaa kivalta, sopivan kotoisa. Toinen mitä mietin olisi tosi kiva ravintola missä syödä hyvin. Äh, heti alkoi hermostuttaa. Voiko sen tehdä niin että ei vaan kerro kenellekkään? :)
Sori tiedän, että tulee taas yhteenpötköön teksti kun kirjotan työkoneelta. Aliisa oli pakko googlettaa suomen pienin kirkko kun mainitsit tuon :D. Löyty tällanen aika söpö! Siitä vaan yhteyttä omistajiin ja hääkyselyä :D: http://yle.fi/uutiset/suomen_pienin_kivikirkko_matkailukohteena/5386816
Moikka kaikille ja kiitos paljon tervetulotoivotuksista. Kiva liittyä seuraan turisemaan.
Anteeksi, että mun viestit tulee aina yhteenpötköön. Yritän niitä jäsennellä, mutta sit kun postaan niin välit lähteekin pois. En näköjään osaa vielä täysin tätä foorumia käyttää :D. Mut kyl tää tästä. Toivottavasti siihen saakka saatte selvää mun viesteistä.
Aliisa: Tsemppiä sulle! Toivottavasti vointi paranee tuosta, etkä joudu sinne sairaalaan pidemmäksi aikaa!! Paljon jaksamista sinne!! Lähettelen posiitvista energiaa sinne suuntaan.
Eitne: Jännää jos sulla on ovis kohta!! Toivottavasti sulla tärppää :)
Itsellä tänään odotetusta alkoi menkat eli KP1 lähti nyt käyntiin. Saas nähdä miten tässä kierrossa tulee käymään :).
- EllieP