Löytyykö muita (30v molemmin puolin), jotka aloittamassa yrittämistä pian?
Hei!
Olisi hienoa löytää samassa tilanteessa olevia, joten kokeillaanpas :)
Meillä on haaveiltu lapsesta (lapsista) tosi pitkään, mutta elämäntilanteet eivät ole olleet asialle otollisia, ja ennen kaikkea on tainnut puuttua rohkeutta. Syön edelleen pillereitä, mutta meillä on mietinnässä, olisiko tämä laatta se viimeinen.
Olisi ihanaa löytää muita omasta perheestä haaveilevia. Itselläni on mielessä tosi monenlaista pohdintaa: pitkä parisuhde, taiteen tekemisen yhdistäminen perheeseen, pumpuliset vauvahaaveet...Ja täällä voisi ehkä siitä yrittämisestäkin kirjoitella, hui! Katsotaan, löytyykö juttuseuraa :)
Tyttö ja varis
Kommentit (876)
Täällä menossa kp 26/28-33. Ovis tuntui selvästi siellä 14 pv kohdilla oikealla puolella. Oikea puoli on vihlonut oikeastaan oviksen jälkeen jatkuvasti. Mitään välivuotoja ei ole nyt ollut ollenkaan mitä yleensä saattaa ovulaation jälkeen seurata useastikkin. Jotenkin tiedän ettei tärpännyt taaskaan..
Elämä on töissä ollut nyt niin super stressaavaa että ei ole oikein ehtinyt onneksi vauvaa ajattelemaan..Vaikka ollaan me miehen kanssa kaikkea mietitty..Varsinkin kun viikon sisällä kaksi rakasta ystävää synnytti terveet poikavauvat. Viikon päästä vielä yhdellä ystävällä la. Jotenkin osaan iloita läheisten raskauksista ja synnytyksistä mutta vieraiden ihmisten raskaudet riipii enemmmän.
Olen selvitellyt tosiaan palkka asioita yms sotkuja kaiken maailman turvista. Rahoja ei saa mistään ellei itse palkkaa lakimiestä tai ota yhteyttä oikeusaputoimistoon. Jos et kuulu liittoon ei apua tipu. Kuulun kyllä kassan joka antaa 3 kk karenssin jos irtisanon itseni. Ja jos lähden saanko ikinä lopputiliä ja lomarahoja. Sydän hakkaa tuhatta ja sataa ja ahdistaa..Voi kun se vauva nyt tulisi. Helpottaisi kun tietäisi että pääsisi viimeistään 9 kk päästä äitiyslomalle eikä tarvitsisi enää palata tänne!
Moikka taas!
Blondcherry voi miten ikävää, että sinulla on ollut noin kurjaa töissä. Ja pakkohan sinun on sinulle kuuluvat rahat saada! Oletko kysynyt työsuojelupiiristä? Se on käsittääkseni ilmainen tai puhelu saattaa kyllä maksaa enemmän kuin normaali puhelu. Mun mielestä siellä on ihan lakimiehiä töissä ja ne auttaa ja on juuri näitä tilanteita varten! Ja myös palkkaturvasta on kyllä saatava lopputilit ja muut. Siihen voi mennä jonkun aikaa mutta kuitenkin.. Tosi inhottavaa!
Ihanaa, että jaksat iloita ystäviesi vauvoista. En tiedä osaisinko itse olla yhtä empaattinen tässä tilanteessa. Toki se on ihanaa, ja en kenellekään soisi esim. lapsettomuutta mutta kun niin kovasti haluaisin itsekin...
Tyttö ja Varis kiitos kyllä tämä tästä alkaa helpottamaan.. Tiedän että sinun tilanteessasi on varmasti monenlaisia tunteita ja ahdistusta mutta yksi positiivinen asia on, että olet "jatkuvassa tarkkailussa", tietää mitä tapahtuu sisuksissa :) Vaikka varmasti se ramppaaminen on rasittavaakin? Minulla oli jotenkin sellainen mielikuva että käyt yksityisellä? Jos näin oli niin saako kysyä minkä hintaista tämä teidän hoito on?Minä heti kiinnostuin noista siankärsämötipoista, täytyykin googlata mitä ne on :D Greipistä minäkin tykkään, mutta se vehnänalkioöljy on mun mielestä aivan kamalaa! Toivottavasti sitä saa yhtä tehokkaana puristeinakin, en usko että pystyn tuon pullollisen (onneksi se on pieni pullo!!) jälkeen ostamaan uutta.. yöhhh!
Aliisa ihanaa varmasti nähdä jo pieni vatsakumpu! Voi että! Kaikki muutokset ja koko 9kk on varmasti aivan ihanaa ja ihmeellistä aikaa. Jossei siis ole mitään järkyttävää pahoinvointia tai muuta.. Mutta tuo oman kehon muuttuminen ja se että pieni elämä kasvaa sinun sisälläsi.. Ihan käsittämätöntä! <3
Mulla onkin sitten sellainen mega ovulaatio menossa. Huonolla tavalla.. Kolmatta päivää näyttää testit vahvaa plussaa ja munasarja viiltelee. On tää epäreilua, toiset ei saa ollenkaan ovulaatiota ja toisilla se kestää monta päivää :D Kumpikin ilmeisesti huono juttu.. Johtuisiko niistä buranoista että munasolu yrittää kovasti irrota mutta ei jostain syystä onnistu. Aina jotain hässäkää näissä kierroissa :/
Hyvää viikonloppua kaikille :)
JanetteO kp21
Moikkamoi!
Täälläkin kovasti flunssaa ilmassa, mies on ollut ihan karmeassa räkätaudissa jo viikon verran ja sairaslomalla. Itsellänikin ollut oikeastaan joka päivä sellainen olo, että nyt se tauti iskee kunnolla muhunkin.. Eilen mulla oli hiukan kuumettakin illalla. Hirveä väsymys ja huono fiilis siis kaikin puolin. Tänään aloitin oviksen tikuttamisen, mutta tässä on ollut nyt ihan muut asiat mielessä kun seksi. Saa nähdä, jaksetaanko täällä yrittää tässä kierrossa ollenkaan.. Tyhmä flunssa pilaa kaiken! Nyt mulla on kp 12/27.
Tässä kierrossa mua ei ainakaan voi syyttää siitä, että olisin "liikaa" ajatellut tai stressannut tuota vauva-asiaa. Olen jotenkin jo niin luovuttanut henkisesti ja nää flunssat tähän päälle vielä. :( Odotan vaan sitä hormonipolia nyt. Jos sieltä saisi jotain apua ja vastauksia tähän koko hommaan.
Toivottavasti me tervehdytään ennen sitä meijän lomamatkaa, johon on enää 1,5 viikkoa. Sain muuten ne tulokset mun verikokeista ja sukupuolitautitesteistä. Verenkuva oli ok, kilpirauhasarvot ok ja se prolaktiini ei ollut todellakaan koholla. Eli kaikki arvot oli viitearvojen sisällä. Sukupuolitaudit negaa. Eli sitten vaan hormonipolilla lisää tutkimuksia ja kokeita, noista nyt ei selvinnyt ainakaan mitään uutta.
Viikonloppuja kaikille, mä jatkan lepäilyä ja yritän selättää tän taudin ennen kun se pääsee edes kunnolla niskan päälle!
No niin kp 29 ja menkat alkoi. Ajattelin nyt tässä kierrossa tikutella ovista. Onko suosituksia tähän?
Onpas nyt piinaavia hetkiä täällä meidän ketjussa! :/
Kerro Eitne, kun teet uutta testiä! Nuo haamut ovat NIIN ärsyttäviä! Koska periaatteessahan ne kuitenkin tarkoittavat raskautta!
Itse olen saanut kaksi haamua, joista en enää tiedä, mitä oikein tarkoittivat, vai olivatko virheellisiä testejä.:( (Toisen sain silloin, kun tänne kirjoittelin, toisen vielä myöhemmin saman kierron kuukautisten aikana.Muuten kaikki testit negaa siinä kierrossa.) Kohdallasi voi ihan hyvin olla, että viiva onkin seuraavassa testissä selkeä. Täältä sivusta käsin se tuntuu varsin mahdolliselta! :)
Blondcherry, voi että! Olethan jo malttanut tälle kierrolle odottaa...Katso sinäkin vielä rauhassa, jospa parin päivän kuluttua...:) Toivotaan näin. Paranemista flunssaan sinnekin, tämä on ainakin itselläni ollut todella sitkeässä! Teetä ja hunajaa ja lepoa vaan! Ajattelin itsekin nyt katsastaa tuon toisenlaiset äidit lepona tähän flunssaan ja virikkeenä siihen toisenlaiseen kuumeeseen. ;)
Tuutikki, lupaavastihan tuo meni lopulta. Tervetuloa myöhemmin tähän piinajoukkoon, heh.
Minulla on vielä viikko siihen, että voimme tehdä testin. ELi pitäisi keksiä ihan muuta ajateltavaa. Manaan kyllä alimpaan hornaan tuon nänniarkuuden, että osaa olla ärsyttävä oire, kun sopii jälleeen sekä raskauteen että loppukiertoon muutenkin.
Rasittavaa, kun tätä asiaa ei vain voi olla ajattelemaatta! En yhtään osaa kuvitella, miltä tuntuisi olla pian taas lähtöruudussa... No, nyt ei olla vielä siellä, ollaan tässä syksyisessä päivässä, nännit arkoina.
Tyttö ja varis
Syksyistä päivää kaikille! Ja uusille tervetuloa mukaan :)
Olen taka-alalla käynyt lueskelemassa teidän juttuja säännöllisesti, mutten ole itse mitään kirjoittanut, kun tuntuu, että aika matelee. Raskausoireet lisääntyvät viikko viikolta ja nyt esiintynyt mm. kamalaa väsymystä, kylmiä ja kuumia aaltoja, rintojen/nännien arkuutta, vatsan ja rintojen turvotusta, erilaisia mielihaluja (kaikki tuore maistuisi, liha ajoittain ällöttää, kalaa ei pysty enää edes harkitsemaan) ja nyt viimeisimpänä heräsin viime yönä kahteen kertaan kamalaan, viiltävään alavatsakipuun. Pahoinvointi on edelleen pysynyt poissa, kopkopkop! Eka neuvola olis tän viikon perjantaina, VIHDOIN! Tuo toukokuun mammaryhmä on kovin hiljainen ja jännitän edelleen tämän palstan porukan puolesta, joten sallinette sen, että viihdyn vielä tovin seurassanne ;)
Eitne, nyt yrität malttaa oottaa ja teet sit uuden testin myöhemmin! Mä tein kolmena peräkkäisenä päivänä alkuun testit ja sain haaleita viivoja + clearbluen testistä viikot 1-2. Nyt oon varuilta tehnyt viime ja edellisviikolla vielä yhdet testit, kun on niin epätodellinen olo ja nyt tulee jo vahvoja viivoja. Toivon niin sydämeni pohjasta, että sun viivat vahvistuu!!
Tuutikki, jes, oikeaan aikaan tehtyjä talletuksia! Nyt alkaakin sitten teillä jännä odottelu. Toivottavasti pieni tarraa kiinni teilläkin :) Luin tuota sun linkittämää blogia yks päivä mielenkiinnolla, vaikutti tosi kivalta! En uskaltanut lukea pidemmälle kuin missä vaiheessa itse menen, mutta ehkäpä alan lukemaan sitä samaa tahtia, kun oma raskaus etenee :)
Ja tytölle ja varikselle kans tsemppiä odottelun kanssa! Toi on kyllä piinallisin vaihe, kun tietää, että on "tehnyt kaikkensa" eikä voi muuta kuin odottaa. Aika menee aina niin hitaasti, kun jotain kovasti odottaa :/ Rapsutuksia koiravauvoille! Kyllä se on totta, että aurinkoisista päivistä saa niin eri tavalla energiaa. Harmittaa, kun koko ajan pimenee entisestään ja nyt täällä pilvistä ja luvassa ilmeisesti lähiaikoina vaan vesisateita. Kaunis syksy kyllä ollut!
Blondcherry, jospa on vaan haamumenkat? Odottelet vähän ja testaat sitten uusiksi, joillain kestää kauankin, ennen kuin näkyy testeissä. Tsemppiä!
EllieP, odotteluaika on onneksi vain 3kk ja siinä ajassa ehdit hyvin tarkkailla omaa kiertoasi, tuntemuksiasi ja metsästää ovista. Ihanaa ois päästä johonki kaukomatkalle! Melkein 2v sitten olin parin viikon lomamatkalla Thaimaassa ja oli kyllä ikimuistoinen reissu. Kaunista ja merivesi oikeesti niiiin lämmintä :) Jos vaikka siellä etelän lämmössä tärppäis? ;)
Mitä kuuluu Janetteolle? Tai Iinekselle? :) Innolla jään odottelemaan viestejä, näitä on kiva käydä lukemassa ja jännittää mukana!
Me lähdetään nyt katsomaan meidän hääpaikkaa, kirkko saatiin tosiaan ensi syksylle varattua, joten hääjärjestelyt lähtevät nyt käyntiin tosissaan!
Moikka kaikki,
mä en ole kirjoitellut hetkeen, koska olen ollut niin ahdistunut ja ei ole ollut mitään positiivista kerrottavaakaan teille, enkä halua aina vuodattaa vaan pahaa oloani.
Noh, ajatukset on suunnattu nyt siihen tutkimusten aloittamiseen, joihin on enää viikko. Tarkalleen yksi viikko ja yksi päivä. APUA. Tuo tuntuu toisaalta helpottavalta ja asiaa kovasti eteenpäin vievältä, mutta toisaalta hyvin pelottavalta! Entä jos sieltä tulee heti huonoja uutisia?! Että mussa on jotain vikaa ja en koskaan voi saada lapsia.. tai että miehen siittiöt eivät ole toimintakykyisiä tai niitä ei ole ollenkaan. Olen viettänyt paljon unettomia öitä. Olen alkanut miettiä sitä, miten me hyväksyttäis tosiasiat jos näin tosiaan on ja miten meijän elämä sitten lapsettomana jatkuisi.. Tiedän, että on kovin aikaista ajatella tällaista, mutta en voi sille mitään, että väkisinkin noilla asioilla päätäni silti vaivaan. Olen miettinyt, kenelle voisin tästä asiasta jutella, joka ymmärtäisi. Minullahan on se yksi lapsettomuudesta kärsinyt ystävä. Tosin nyt hän on raskaana ja odottaa toista lastaan ja ei olla hetkeen oltu tekemisissä, joten en ole uskaltanut juttusille. En tiedä toisiko asiasta keskusteleminen hänen mieleensä liikaa kipeitä muistoja, enkä halua raskaana olevalle aiheuttaa yhtään turhaa stressiä, kun hän on nyt onnesta soikeana. Olisi vaan kiva jutella jonkun kanssa ja "purkaa" näitä ajatuksia, saada vertaistukea.
Ovista odottelen ja olen jo testaillut parina päivänä. Ei merkkiäkään. Kuitenkin eilen olin bongaavinani ovislimat. Toista kertaa elämässäni luulen tosiaan saaneeni ne rysän päältä kiinni vessassa käydessäni. Silti testi ei näyttänyt viivaa nimeksikään.. olen hämmentynyt. No, ollaan talleteltu joka päivä kaiken varalta, vaikka tuskin siitä on mitään hyötyä, kun testitkään ei ole mun puolella.
Onneksi mies on ottanut tuon tutkimusten aloittamisen tosi hyvin, eikä ole ollut yhtään sen oloinen, että se olisi hänen mielestään liian aikaista tai mun turhaa hössötystä. Tuntuu, että hänkin haluaa todella asiaan selvyyden. Heti lupasi järjestää työt siten, että pääsee paikalle, vaikka vastaanottoaika on keskellä päivää.
Kävin viikko sitten PAPA-kokeessa tutkimuksia silmällä pitäen. Onpahan sekin sitten jo otettu. Mua tullaan ihan tarpeeksi sitten ronkkimaan taas ja varmasti verikokeet yms otetaan heti alta pois. Nyt olen tehnyt joka päivä arkisin mun koulun lopputyötä ja yritän ehtiä valmistumaan vielä jouluksi.
Syksyisen tunnelmallista viikkoa teille kaikille!
Heiiii!!
Olen seuraillut taka-alalta keskustelua ja tuntuu etten ole ehtinyt/saanut aikaiseksi kirjoittaa, nettikin on tökkinyt nyt jo pari viikkoa, raivostuttavaa!
Nyt onkin tullut hirveästi viestejä, olen kaikki lukenut ja elän mukana tämä tietokoneen jumitus vaan ei anna nyt mahdollisuutta kommentoida kaikkia erikseen (vaikka tapani mukaan täällä olis mielipide kaikkeen ;D). Kiva että onnistuneetkin käyvät kertomassa kuulumisiaan, lueskelen niitä innoissani ja sydän toivoa täynnä, että josko kohta itsekin....:)
Tosi jännittävää aikaa monilla ja sanoisinko jopa hermoja raastavaa. Miksi se kroppa kiusaa noin. Miten niin monella on kuukautiset myöhässä ja haamuja/oireita pukkaa, ei ole reilua.
Eitne kuulostaa kyllä oudolta että ovulaatiotesti näyttäisi väärin...? Oletko tuntenut mitään mahdollista kiinnittyistä? Mulle on jäänyt sun aiemmista viesteistä ja oireista ihan sellainen olo että teillä olisi tärpännyt.. jos nyt muistan oikein kun en pysty kelailla taaksepäin viestejä tällä romulla. Oliko siinä sinun haamussa yhtään väriä? Musta olis muuten tosi mielenkiintoista nähdä niitä teidän haamuja koska mun silmät näkee jokaisessa tikussa jonkunlaisen viivan niin olisi kiva verrata niitä teidän mahdollisesti oikeisiin viivoihin eikä omiin kuviteltuihin. Joten jos joku jaksaa ja viitsii kuvata omia pissatikkujaan niin mua ainakin kiinnostaisi niitä ihmetellä :D
Samoin blondcherryn aiemmista viesteistä tuli olo että olisit raskaana, nuo valemenkat ja kaikki. Toivotaan että se tulos muuttuisi vielä..
Tyttö ja varis meillä samat jännät päivät! Vajaan viikon päästä pitäisi menkkojen tulla!
Eli siis vihdoin viime viikon vkl kp25(!!!) bongasin ovulaation tikussa eli siis kp26-27 se on luultavasti tullut . Olen jostain lukenut että myöhään tuleva ovulaatio olisi huonompilaatuinen, josta syystä odotukset eivät ole kovinkaan korkealla. Jostain luin myös että oikean ja vasemmanpuoleiset ovulaatiot voivat olla erilaisia. Ja tosiaan tämä ovis tuli nyt vasemmalta, samoin kuin se toissakertainen 2 viikkoa myöhässä ollut. Viime kierrossa munasolu irtosi oikealta ja "oikeaan" aikaan. En ole kyllä ennen tämän yrittämisen aloittamista huomannut että joka toinen kk olisi pidempi kierto.. ota tästä nyt sitten selvää :)
Ovulaation aikaan minulla tuli limojen seassa verta usena päivänä (Anteeksi!), ilmeisesti ihan normaalia googlen mukaan. Englanninkielisiltä sivuilta luin lauseen että ovulaatiolimat jossa on pientä vuotoa mukana olisi "extremely fertile" eli erittäin hedelmällistä. En tiedä pitääkö se paikkaansa mutta mielellään tietenkin toivoisin näin olevan.
Oireita ei pahemmin ole. Rinnat eivä ole yhtään kipeät, muistaakseni viime kierrossa olivat jo tässä vaiheessa. Pissahätä on koko ajan, ja pientä NIPPAILUA alavatsalla. Myös munasarjat kolottelevat, mahdollisesti keltarauhanen surkastumassa ja enteilee siis kuukautisia. Onko muilla raskautuneilla/yrittäjillä ollut loppukierrossa munasarjakipuja?
Hyvää ensimmäistä oikeaa syysviikkoa kaikille! :) Ja apua kohtako tulee jo lunta?! Toivotaan, että seuraavan kerran kun lumet sulavat kaikilla olisi jo vähintäänkin vauva matkalla. Se on muuten enemmän kuin todennäköistä, miettikäähän sitä ;)
JanetteO kp34/? (Viime kierrossa tässä kohtaa alkoi menkat, tuntuu kyllä tuskaiset pitkältä kierrolta... )
Sieltähän ne menkat sitten alkoi..ja niin hirveät kivut :( Nyt vaan sitten pitäisi tietää koska se otollisin hetki raskautumiseen olisi..Gynellä tosiaan viime kierrossa näkyi täydellinen ovis 14 päivän kohdalla...
Pikaterveiset Lapista :)
Täällä ON lunta :D. Kiva vaellella kun on aika liukasta, saa olla ekstratarkka :). Kerroin isälleni ja heti meni juoruamaan äidille :). Isä on reissussa ollut ihana ja huomioiva minun voinnin ja jaksamisen suhteen, kuten oma mieskin, saan siis ekstrapaljon huomiota, hih :).
Voi vitsi kovasti tsemppiä jännäykseen, epätietoisuuteen ja tädin tulemisen kestämiseen, täällä taustalla ollaan hengessä mukana!
Terkuin, Jänkä-Aliisa ja rv 9+5
Hei,
Saanko liittyä hilpeään seuraanne? :) Olen 29 vuotias ja minulla on kamala vauvakuume Yritys on ollut päällä nyt vähän yli viikon. Mies on vauvakuumeillut oikeastaan jo parikin vuotta, mutta minun sairasteluni on pitäneet vauva-ajatukset tähän asti taka-alalla. Mutta nyt olisi korkea aika.
Kehtaakohan täällä kauhean rehellisesti tilittää :D. No, kerron lisää sitten kun olen vähän rohkaistunut..
Moikka, itse olen 30v ja kypsytellyt ajatusta kolmannesta lapsesta :) miehen kanssa ollaan keskusteltu asiasta puolivitsillä, mutta nyt olen ajatellut ottaa asian esille mieheni kanssa ihan vakavissani. Meidän nuorempi lapsi on nyt 6-vuotias joten edellisestä raskaudesta on jo tosi pitkä aika. Olen kuitenkin hyvin varma siitä että meidän perheen koko kasvaa vielä kerran :)
onnea yritykseen! <3
Moi! Täällä kanssa yksi vauvakuumeilija. Olen tammikuussa 30 vuotta täyttävä kohta 2v7kk ikäisen tytön äiti. Oon pitkään jo halunnut toisen lapsen ja miehen kanssa päästiin yhteisymmärrykseen että nyt olisi hyvä lapselle tulla. Toivon hartaasti ettei tarvitsisi odotella muutamaa kuukautta kauempaa raskautumista. Mutta sitä kun ei koskaan tiedä kauanko siihen menee. Esikosta meni reilu vuosi, että tärppäsi. Tänään kävin ostaan apteekista ovis-tikkuja joita ajattelin huomenna lähteä kokeilemaan. Onko muut kokeilleet ovis-tikkuja? Näkeekö niistä oikeasti koska ovis on meneillään?
Muutin mieltäni kesällä ja hakeuduin tutkimuksiin sitten kuitenkin. Minulla diagnosoitiin endometrioosi. Pesäkkeet poltettiin ja nyt toivotaan että seuraavan 6kk aikana nappaisi luomusti. Ehkäpä niitä hanskoja ei kannata tutkimatta heittää tiskiin. Nyt pelonsekaisin tuntein odottelen onnistutaanko vaiko eikö.
Melita, kiva kuulla sinusta, tule mukaan tuonne Haikara hakoteillä -ryhmään! Se on ryhmien sivulla 3. Laita liittymispyyntö, niin saadaan hyväksyttyä sinut jäseneksi.
Hyppään mukaan, ehkä enemmän vain sivustaseuraajana mutta kuitenkin =)
Ollaan miehen kanssa jätetty ehkäisy (kondomi) pois neljä kuukautta sitten ajatuksena että josko tulisi vielä kolmaskin lapsi. Edelliset ovat syntyneet -06 ja -10.
Mitään tikuttelua tms. ei ajateltu käyttää, lapsi tulee jos on tullakseen. Jos ei tule niin ollaan tyytyväisiä noihin kahteen lapseen ei surkutella asiaa sen enempää.