Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö muita (30v molemmin puolin), jotka aloittamassa yrittämistä pian?

05.04.2014 |

Hei!

Olisi hienoa löytää samassa tilanteessa olevia, joten kokeillaanpas :)

Meillä on haaveiltu lapsesta (lapsista) tosi pitkään, mutta elämäntilanteet eivät ole olleet asialle otollisia, ja ennen kaikkea on tainnut puuttua rohkeutta. Syön edelleen pillereitä, mutta meillä on mietinnässä, olisiko tämä laatta se viimeinen.

Olisi ihanaa löytää muita omasta perheestä haaveilevia. Itselläni on mielessä tosi monenlaista pohdintaa: pitkä parisuhde, taiteen tekemisen yhdistäminen perheeseen, pumpuliset vauvahaaveet...Ja täällä voisi ehkä siitä yrittämisestäkin kirjoitella, hui! Katsotaan, löytyykö juttuseuraa :)

Tyttö ja varis

Kommentit (876)

641/876 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janetteo: Aika mojova pahoinvointi pamahti tänään kunnolla, aikaisemmin ollut vain sellaista pientä etomista. Ja yöunet on aika huonot/levottomat vaikka väsyttäisikin ihan urakalla.  

Yritin lueskella tuolla raskaus-puolella keskusteluja ja ryhmässä ihmisten juttuja mutta siellä on jotenkin kaikki niin sekopäisiä että alkoi ärsyttää :D. Tykkään hengailla enemmän täällä teidän kanssa :). 

Torstai-terveisin, Yökkivä-Aliisa

642/876 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliisa: Onneaonnea! <3 Ihana uutinen oli tänne ilmestynyt, kun en ollut hetkeen käynyt lueskelemassa. Se oli sitten luultavasti sitä kiinnittymisvuotoa, mitä panikoit silloin loppukierrosta! :) Nyt ilmeisesti raskaus on konkretisoitunut pahoinvoinnin muodossa. Tsemppiä!

Tyttö ja varis: Hyvä, että kävit lääkärissä ja sait selvyyden pitkään kiertoosi. Teille tuntuu olevan vankka parisuhde ja kuvailit miestäsi niin ihanasti aiemmin. :) Tämä on yhteinen projekti ja on tärkeää saada tukea mieheltä.

Täällä ei mitään kovin uutta. Alkukiertoa elellään (kp 8). Tilasin Raskauskeijusta nyt niitä samperin ovulaatiotestejä. Niin moneet ovat viivatesteistä olleet ymmällään, että tilasin nyt Clearbluen hymynaamatestit kerralla. :D Toivotaan, että ensi viikolla hymynaama pamahtaa testiin. :) Ajattelin nyt parin kuukauden ajan testailla, ja jos hymynaamaa ei ilmesty, painelen lääkäriin saamaan joko mielenrauhaa tai jonkun diagnoosin.

Kävin eilen työhaastattelussa ja nyt vähän ristiriitaiset tunteeet. Haluaisin todella sen työpaikan, mutta haluaisin myös sen vauvan. :) Asiaa ei helpota, että työ liittyisi lapsettomuushoitoihin. Olipa aikamoista istuskella siellä ennen haastattelua niiden naisten kanssa odotustilassa.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
643/876 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

IIIIIIIIIIIIIIIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Suurenmoiset onnittelut Aliisalle <3 Yks vintiö pääsi sittenkin läpi, jee!!!!!! Hirveen kiva että sulla alko heti toi pahoinvointi, mä odottelen sitä edelleen :)

Olen pahoillani Tyttö ja varis kaikista koettelemuksista, mitä joudutte käymään läpi. Ei kai tässä vaiheessa auta sanoa, että elämä hymyilee takaisin jossain vaiheessa.

Ihanaa että täällä on häähuumaakin ilmassa. Mä olisin vaik maksanu, että oisin päässy kesähäihin tänä kesänä. Jengi ei vaan jostain syystä mee naimisiin... No en mä muita moralisoi, itse tykkään avioliiton tuomasta turvallisuudesta.

En oo vieläkäkään hyppiny innostuksesta, ihmettelen vaan kun oon iltasin järjettömän väsynyt ja nykyisin pillitän asiasta kuin asiasta. Tulevana maanantaina on eka neuvola, en mä osannu niitä lomakkeita ees täyttää. Siinä oli KOLME PITKÄÄ SARAKETTA tehdyille raskaustesteille, kuinka hiton monta niitä pitää tehdä että ne sarakkeet saa täyteen? Tunnnustan, kävin youtubessa kattomassa ultrausvideoita ja raskaustestivideoita (pimeetä, tiedän). Hirveen yllättävää ei ollu se, että ne kaikki oli jenkkivideoita. Ja joo, katsoin ne kaikki. Nyt kun ukko käy pleikan kautta youtubessa, niin sieltä pompsahtaa ilosesti first ultrasound-videot ensimmäisenä :D Sorry Janetteo, en muista minkäännäköistä kipua kiinnittymisen aikaan, se vaan oli sitä samaa NIPPAILUA plussaan saakka.

Kaks viikkoa oon ollu uudessa työssä ja melkeen kaikki on kysyny että onko sulla omia lapsia. No ei vielä, mutta ehkä joskus. Mun vakiovastaus. Parin viikon päästä ilmotan esimiehelle, että pullat on nyt uunissa, irtisanotko mut nyt vai vieläkö jatketaan. Pakko se on kertoa, en mä voi noita neuvola-aikoja kovin pitkään salailla.

Ja Aliisa, vei sanat suustani raskauspalstaan liittyen, en vaan uskaltanu sitä aikasemmin sanoa, nottei kukaan vedä hernettä nenään. Täällä saa sekoilla tutussa porukassa, eikä kukaan rupee selittämään kuinka tämä raskaus tuntuu niin kamalan erilaiselta kuin ne neljä edellistä...

Meillle tuli uusi auto ja nyt mun suurin huleni on, että takaluukkuun ei mahdu lastenvaunut. Elän roimasti aikaani edellä.

Edelleen jalat maassa, MaggieMee

644/876 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maggiemee: Älä kerro vielä. Ei kannata antaa uudelle pomolle mahdollisuutta potkuihin. Tee itsestäsi korvaamaton ja kerro vasta sit. Yleensä ihmiset kertoo vk.12 tai ekan ultran jälkeen.

Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014

645/876 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta ja mukavaa lauantaina kaikille :)

Täällä mennään kp4. Yritän kovasti saada ajatuksia vähän muuhunkin kun tähän vauva asiaan. Päätin panostaa kuntoiluun, kesällä päässyt vähän löysistymään... Ostin salille kuukausi kortin, tänä vuonna aiemmin ollut 10kerran kortteja mutta jospa tämä motivoisi vähän enemmän. Ysiltä alkaa jumppa :) Lihakset ovat ihanalla tavalla hellinä, toivon että jäisin nyt tähän kuntoiluun koukkuun. Liikunnan lisääminen taitaa myös olla hyvä vauvahaaveita ajatellen :)

Viivi1986: Milloin saat tietää saitko työpaikan? Hyvällä tuurilla saat molemmat; työn ja vauvan! :) Ymmärrän kyllä ristiriitaisen olosi asian suhteen.

Aliisa Kyoto: Kiva, että jäät hengailemaan meidän kanssa tänne ja toivottavasti pahoinvointisi pian helpottaa!

Iines14: Sinullakin alkaa olla jännät hetket, toivotaan tärppiä! :)

Maggiemee: Entä jos sanoisit pomollesi kyseessä olevan muihin asioihin liittyvät lääkärikäynnit? Vaikka hammaslääkäri tms. Onko sinulla säännöllinen työaika vai onko siinä yhtään liukumaa? 

Eilen kävin muuten taas ostamassa greippejä kaupasta... Ja sitten jotenkin eksyin niille hyllyille, olen heikko ihminen, ovulaatiotestit lähti kuitenkin matkaan :D Vähän naurattaa tämä oma toiminta, se niistä vannomisista!

646/876 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä se taas alkanee. Olin päättänyt, että en tee testiä ennen kuin ollaan menty reippaasti kierrossa yli.. Nooh jostain syystä tein sitten kuitenkin ja olisikos se negatiivisuutta osoittava viiva enää selkeämpi voinut olla. Plussapuolella oleva kohta taas tuntui valkoistakin valkoisemmalta. Mielialakin on sellainen että huomenna varmasti kp 1. Taas alkupisteessä ja aina vain kauempana jälleen haaveesta. Lisäksi ystäväni hiiva taitaa jälleen kerran yrittää vierailua.. Huoh, tänään otan viiniä. 

647/876 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tropicanan greippimehua en ole nähnytkään, pitääpä etsiä ja maistaa sitäkin.

Täällä kp 51! Aloitin silloin 12.8. ovulaatiotikkujen käytön. Silloin näkyi pari-kolme päivää haalea viiva. Ja samana maanantaina (11.8.) oli kyllä limoja ja muutaman päivän myös siitä eteenpäinkin, tosin vähenevissä määrin. Ovulaatiotikut on tosiaan tällä viikolla sisältäneet iiiiiiihan himmeitä viivoja että epäilenpä että ovulaatio oli silloin n. 12. päivä. Peittoa ei tosin tullut heiluteltua kuin 10. päivä ja sillä viikolla arkena ei ollenkaan, eli jaa-a.

Tämä on nyt kuitenkin ensimmäinen yrityskierto ja minulla kun ne kiertojen ajat on mitä on niin lähinnä tullut nyt sitten vaan tarkkailtua ja rustattua muistiin jokaikinen erikoinen tuntemus alavatsassa :D

Ihan mukavaa kun opettelee näin itseänsäkin kun aiemmin ei ole ajatellut muuta kuin että kunhan menkat tulee välillä :D

Mietin että milloinkahan tekisin raskaustestin. Aluksi suunnittelin että katson nyt ensi viikon että tuleeko menkkoja, mutta tänään ajattelin ottaa yhden siiderin joten tein varmuuden vuoksi testin. Sekin kylläkin tuli tehtyä nyt iltapäivällä joten iiiiiihan väärään aikaan. Negaahan se tottakai näytti. Katsellaan taas raskaustestitikkua vaikka viikon päästä ellei menkkoja ole ilmaantunut. Ja ovistestejä ajattelin nyt joko jättää tekemättä tai sitten sillon tällöin taikka joka toinen päivä tehdä tai jotakin...

648/876 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita kaikille :)

Noniin oli ihan kiva viikonloppu ja ystävälleni "jouduin" kertomaan kun olisi pitänyt viiniä/saunasiideriä nauttia, baariin lähteä ja huvipuistolaitteisiin :D. Aikamoinen kombo alkaa keksimään kaikkiin noihin tekosyitä miksi en osallistu koska olen tunnetusti aika rämäpää :).  Aika ajoissa nyt kerroin mutta onneksi reaktio oli ok ja ymmärtävä. Shoppailtiin sitten urakalla ja ekaa kertaa konkretisoitui vähän tämä tulevaisuus kun ostin läjän sellaisia vaatteita joita voin huoletta käyttää sitten myöhemmin odotuksen näkyessä selvemmin (ja aion sen selvästi näyttää, vihdoinkin voi vapaasti pullistella :D). Se oli kivaa. Paljon mekkoja yms. 

Heh Maggiemee, etkö saisikin jo vähän elää edellä aikaa koska tuommoiset asiat pitää ottaa huomioon kuitenkin jossain vaiheessa? 

Täh mitkä kolme saraketta testejä varten?? Ei miun esitietolomakkeessa semmoisia ollut. Tsemppiä kovasti ekaan neuvolaan :). 

Ja olen samaa mieltä Asistente1escolarin kanssa, älä kerro vielä? Lain mukaanhan siun ei vielä tarvitse kertoa, oliko työ vakkari vai määräaikainen? Jos koeaika on menossa niin kitkuttelisin itse sen loppuun saakka jos vaan pystyy.

Noista töistä ja unelmapaikoista. Miksi lapsen pitäisi olla esteenä niille? Niin kuin Asistente on aiemmin tästä postaillut niin lain mukaanhan raskauksista ei tarvitse kertoa heti (oliko se 2-3 kk ennen äippälomalle jäämistä?). Jos omatunto kehoittaa tietenkin kertomaan niin eihän siinä mitään, joskus vaan nämä asiat on veteen piirrettyjä viivoja ja itse aion olla aika varovainen kertomisen suhteen työpaikalla. Ja jos havittelee sitä unelmapaikkaa, niin miksi siinä unelmapaikassa ei voisi jatkaa sitten äippä- ja hoitovapaiden jälkeen? Siellä kuitenkin vietetään aika iso aika elämästä, paras olisi että siellä oikeasti viihtyy ja tekeminen on mielekästä. Paljon näen niitä ihmisiä jotka eivät pidä työstään ja se heijastuu myös vapaa-aikaan. 

Itse en ole kauhean urakeskittynyt, minulle riiittää että työtoverit ja ympäristö on ok, työ ei ole maailman kamalinta ja että siitä saa rahaa vastineeksi olostani siellä :D. Joskus kyllä olen turhaantunut kun työ voi olla aika yksitoikkoista, mutta arvostan vielä enemmän omaa vapaa-aikaani ja stressittömyyttä. Mutta pointti on siis se että jos on unelmia niin niitä pitää tavoitella, ja myös haluaa lapsen niin ei se tarkoita etteikö voisi saada unelmiensa työpaikkaa?

Tuutikki85 täh kp51?? Siis onko tämä siun eka kierto ehkäisyn jälkeen vai oliko niin että siulla oli aika epäsäännölliset? Mie taas tapani mukaan sinkoilisin tuossa vaiheessa jo seiniä pitkin :). Ja pannaan kaikki iltapäivätestailut, niistä olen aina saanut negan (myös tässä plussakierrossa ennen plussaa). 

Kaveri lähti juuri kotiinsa koko vkl:n vierailun jälkeen, kyllä näissä etomis- ja väsymistiloissa oli hitusen rankkaa kulkea kaupungilla koko päivä. Tämä päivä menee sohvalla iloisesti :). 

Syysterveisin, Aliisa

649/876 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, minun kierrot ovat mitä sattuu. Joskus 50 päivää, joskus on ollut jopa 100 päivää. En ole edes pitänyt tarkempaa lukua viime aikoina (vuosina :D ) miten ne menee joten nyt vasta sitä vahtii ihan tosissaan. Eilen en sitten sitä siideriä mennyt avaamaan kun mietin kauhuissani että tein testin iltapäivällä ja samalla tuli se morkkis että miksi edes tein sen.. Eilen illalla ja tänään havaittu taas uusi oire; nännien herkkyyttä. En yhtään muista onkohan tällaista ollut juuri ennen kuukautisten alkua vai ei. Eli voi taas olla oireena esimerkiksi alkavista kuukautisista. Saas nähdä.

Ihanaa Aliisa kun olet päässyt sillä mielellä shoppailemaan vaatteita. Itse olen jo parin vuoden ajan aina joskus "erehtynyt" joissain nettivaatekaupoissa ihastelemaan äitiysvaatteita. Vaikka väitän että minulla ei kyllä ole koskaan ollut vauvakuumetta mutta joskus on tullut kuviteltua millaista olisi jos olisi raskaana tai olisi vauva tai lapsia jne.

650/876 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliisa: Jos työssä on aluksi koeaika, niin työsuhdetta ei ole pakko jatkaa jos työntekijä raskautuu. Koska potkut saa antaa mistä syystä tahansa. Eikä sitä tarvitse perustella kuin Kelalle. Miesvaltaisilla aloilla ei katsota äitiyslomia hyvällä. Ensinnäkin sijaisen kouluttaminen ja aloilla joilla maksetaan äitiyspäivärahaa, niin se on yritykselle puhdasta rahan menoa. Äitiysloman jälkeen työntekijän koulutus uusiin ohjelmiin ym vie työtunteja monilta. Siksi en kertoisi itse äitiyslomasta ennen kuin on pakko. Toki 4-5kk raskaana näkyy jo niin, että ihan siksi kannattaa kertoa. Tiedän kyllä, että on lainvastaista irtisanoa raskaana oleva, mut jos pomo sanoo, että työntekijä oli huono ja ei soveltunut työhön, niin eipä siihen voi liitto tai mikään puuttua.

Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014

651/876 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei virtuaaliystävät!

Olin aivan liikuttunut kaikista noista rohkaisuista mitä teiltä sain. Kiitos. Joka ikiselle. <3 Kävin ne täällä lukemassa jo silloin päiviä sitten, mutta olin vielä sinä mielentilassa, etten halunnut itse tänne kirjoittaa. Valehtelisin jos sanoisin, ettei Aliisan ihana uutinen siinä mielentilassa rutistanut kummalla tavalla vatsanpohjassa. Muutenkin etenkin lääkärikäyntini päivänä ja vielä seuraavanakin, ensimmäistä kertaa katselin surullista, läpinäkyvää haamua nimeltä Lapsettomuus ensimmäistä kertaa. Ei se vielä ole minulle todellinen (tien toisella puolella tai kuusiaidan takana vain), mutta tajusin ensimmäistä kertaa konkreettisesti, etä se voisi olla. Matkustaessani näin junan ikkunasta talon portailla istuvan äidin ja lapsen, jotka katsoivat ohikiitävää junaa vilkuttaen, ja vatsassani vihlaisi tyhjyys: Entä jos en minä koskaan?

Sellaisia hetkiä oli monta niiden päivien aikana. Ensimmäistä kertaa hetkiä, jolloin tässä haaveessa on mukana vähän enemmän pelkoa kuin odotusta.

Siksi halusin odottaa siihen, että oma mieli on selkeämpi ja tyynempi. Ja nyt se on, ollut jo monena päivänä.

Siispä Aliisalle: IIIIIKKK! Sydämeni pohjasta onnea! Kiva että jäät tänne meidän kanssa, pidän sinusta paljon :) Tuossa plussauutisessakin mietit vain meitä muita, miten sen sanoisit! Ja tuo musiikkilinkkisi, Dorian-biisiin iski minuun todella lujaa. Tykkäsin siitä ihan hurjasti, muutkin tuollaiset musiikkituttavuudet ovat oikein tervetulleita!

Olemme paljon miehen kanssa puhuneet ja puineet tätä asiaa. Se on tehnyt tosi hyvää, ja mieheni on ollut aivan ihana kannustaja. Hän toi aivan ihanan yllätyksen viikonlopun alkuun: Kaksi kiloa greippejä! <3 Ja puristi niistä minulle mehua, vaikka ei ole vielä edes alkukierto :D  Lupasi tehdä joka päivä minulle greippimehua limakalvojen vahvistamiseksi. Ja toi tänään minulle aamupalalle lusikalla vahnänalkioöljyä, että muistahan ottaa tämä.

Pääsin myös juttelemaan erään lapsettomuudesta kärsineen ystäväni, nyt kolmen äidin, kanssa oikein kunnolla, ja se helpotti myös ihan tosi paljon. Hän ei nähnyt noita lääkkeitä suurena peikkona. Hän oli enemmänkin innoissaan, että saatan pian olla äiti, aika ihanaa, ja helpotti omaa pelkoani. 

Ja lääkärin kanssa oli puhelinaika perjantaina. Sovimme Terolutien aloittamisen lauantaiksi. Eli nyt syön niitä toista päivää. (Kp55, mut mitäpä siitä pannahisesta enää) Pieni tuhruvuoto alkoi tänään jo, mutta ilmeisesti voi kuulua asiaan. Soitan ja kysyn huomenna. Nyt en ole jaksanut enää stressata pienistä.

Ja kaiketi me aloitamme Terolutien loputtua sen Clomifen-kuurin!!! Jännittää ihan hirveästi, ja vieläkin vähän epäilyttää. Mutta nyt, pohdintojemme jälkeen, lääkärin kanssa puhutun ja ystäväni kokemusten valossa se tuntuu ihan hyvältä vaihtoehdolta. Vaikka vieläkin, haluan nyt sulatella sitä, mutta lääkäriajat varasimme jo seurantaa varten. Ensimmäinen olisi ennen kuurin aloittamista, sitten kierron aikana vielä 2 kertaa. Mietimme vielä, kysymmekö vielä toisen lääkärin mielipiteen... Jännittää tosi paljon, ja nyt viikolla paneudun tuohon mahdolliseen hoitoon veilä enemmän. Nyt viikonloppuna olemme vaan nauttineet yhdessäolosta, oli aivan ihanaa aikaa kaksin. Rakastuneena täällä. <3

Megan (ja muutkin) kiitos lääkepohdinnoista.  Ja kuulehan, kyllä se lohduttaa, että täällä on toinen, joka näitä asioita päivittäin pohtii <3 Vaikka en sitä tietysti kenellekään toivoisi, vaan onnenpotkua meille kaikille!

Janetteo, olen ottanutkin tuon vehnänalkioöljyn käyttöön nyt. Mietitään Gelee Royaleita. Ehkä ne ovatkin ihmepillereitä ;) 

Tuutikki, voimia pitkän kierron kanssa. Voi, tiedän miten ärsyttävää se on!

Tsemppiä erityisesti "lähtöruutuun" joutuneille! Ja kaikille ihanille naisille tässä ketjussa!  Voi että kun meillä olisi ensi keväänä/kesänä kaikilla tuhisevat vauvat tai ainakin pinkeät mahat!

Tyttö ja varis

652/876 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu etten ole kirjoittanut tänne ikuisuuteen!

Voih iines, mikä tilanne siellä on? Tuo fiilis on niin kamala :( Voimia!

Tyttö ja varis miten ihana kuulla että olet noin hyvillä mielin. Minulle tulee jotenkin lämmin olo ja hyvä mieli kun luen sinun kirjotuksia, en tiedä mistä se johtuu vaikka tottakai kirjoitustapa heijastaa sitä millainen ihminen on vaikka siitä voi myös saada vääriä käsityksiä. Ja etenkin tuo kun kerrot miehestäsi, tulee itsellekkin hymy kasvoille ja onni teidän puolestanne. Vaikutatte ihanalta parilta! Mielenkiintoista jäädä seuraamaan miten nuo lääkkeet toimivat! 

Ja jos en ole jo sanonut niin haluan ehdottomasti että maggiemee ja aliisa jäävät tänne höpöttelemään ja kertomaan kuulumisia ja toivottavasti me muutkin pian saadaan liittyä onnistuneiden sarjaan ;)

Mä en ymmärrä tätä omaa tilannetta taas, eli oli ihan normaalit kuukautiset, tänään loppuivat ja edelleen on lämmöt koholla 37 astetta? Tiedän ettei tohon kuumemittariin pidä liikaa tuijottaa mutta ihmetyttään kun viime menkkojen aikaan oli selvästi matalammat lämmöt ja mitä olen lukenut niin niiden pitäisi tippua viimeistään kuukautisten alkupäivien aikana.. Tein varmuuden vuoksi r-testin ja siinä on mielestäni onneton haamuviiva. En siis usko ollenkaan että voisin olla raskaana, mutta kyllä tämä jää vähän vaivaamaan... 

Tsemppiä kaikille uuden viikon koitoksiin! :)

JanetteO kp6

653/876 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ja Varis Olipa mukava lukea kuulumisiasi, miehesi kyllä kuulostaa ihanalle ja teillä on hyvä suhde, se varmasti kannattelee pitkälle! Jännätään miten nuo lääkkeet lähtevät toimimaan, uskon vahvasti että niiden avulla viimeistään tuloksia tulee :) 

Janetteo helpottavaa että joku toinenkin on yhtä ymmällään omasta tilanteestaan! Minkä merkkisen testin teit? 

Olen edelleen kärsinyt pahoinvoinnista, oksettaa... Olo on jatkunut eilisestä, ihmetystä herätti myös se että jouduin normaalia tiheämmin ravaamaan vessassa... Kuukautiset oli hämmentävän kivuttomat ja lyhyemmät kuin yleensä, loppuivat jo lauantaina, mutta vuotoa kuitenkin oli sen verran ke-pe että kyllä niitä normaaleina voisi pitää. Eilen kuukautisten jo loputtua ja vähän tänäänkin on puolestaan ollut niitä "nippailuja" :D Vainoharhaisena, joskin vähän huvittuneena, tein myös testin ja olin myös näkevinäni hailakan haamun... Äh sen haamun on pakko olla mielikuvitustani! Ja tämä kummallinen olo... tulehdus? Mutta mikä tulehdus? Ei kuitenkaan ole kirvelyä tai kutinaa...kipeäksi tulossa? what?  Tämä on niiiiiin ärsyttävää.... Olen varmaan valeraskaana, kroppani kehittelee vauvakuumeissaan oireita ja kohta varmaan rupean rakentelemaan jotain pesääkin olemattomalle vauvalle :D

Levottomin maanantai terveisin: Eitne, myöskin kp6

654/876 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli testinä pregcheckin liuskatesti. Oon lukenut siitä hyvää ja ettei pitäisi tulla mitään viivanpaikkoja tai muita mutta kyllä näköjään tulee, koska enhän mä nyt voi olla raskaana?! Näkyisihän se jo varmasti selvästi...Mutta ne lämmöt....?  

Mutta hassua että meillä on niin samat jutut meneillään.. Helpottavaa, jaetaan tämä ahdistus :D 

655/876 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistai-aamua tytöt :)

Tyttö ja Varis kiva kun tulit taas juttelemaan, oli ikävä :). Olet selviytyjä-tyyppiä, tämä kokemus varmasti vahvistaa sinua ja teidän parisuhdetta. Teidän parisuhde kuulostaa kyllä kuin se olisi sadusta jo valmiiksikin :). 

Janetteolla ja Eitnellä on hämmentävät päivät menossa! Mitä ihmettä siellä teidän kehoissa tapahtuu?

Ja miten Tuutikilla ja Iineksellä menee?

Täällä ihmetellään päivittäin ruokailutilanteissa että pannahinen, saanko syödä tätä ja tätä. Vie varmaan hetken ennen kuin sisäistän nämä, tulee tekemään tiukkaa koska olen kova kala-ja juustofani. Ja olen alkanut välttämään keinotekoisia makeutusaineita jne., sinne meni siis "zero-limpparit" joka oli melkein ainoa mitä sallin itselleni aikaisemmin, nyyh. Mutta en valita, tulee ainakin paljon mietittyä kaupassa hankintoja ja erilaisia aterioita, onhan se kivaa vaihtelua. 

Ja ei ole muuten mainitsemani kuukautisten ja ovulaation aikainen rintojen kipuilu mitään verrattuna tähän infernaaliseen polttelutuntemukseen, pehmeät urheiluliivit on nyt pop-sana. 

Terkuin, Au-Au-Aliisa

656/876 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

täällä kp 2. Tänään jo hiukan paremmat fiilikset kuin eilen. Kiitos teidän tekstienne ja tietenkin ihanan mieheni rohkaisevien sanojen. Normaalit menkat ovat olleet vuodoiltaan, mutta kivut olivat aika olemattomat. Lisäksi rinnat ovat kasvaneet jostain syystä viimeisen kuukauden aikana paljon. Mietin voisiko foolihappo tehdä tämän? Olen sitä syönyt nyt kuukauden päivät. Vaakaa ja peiliäkin olen kuluttanut, jos olisikin kyse vain lihomisesta mutta ne eivät puhu sen puolesta. Vai voiko sekin johtua mielen vauvakuumeilusta?

Ja kyllä, eilen tilasin minäkin Royal Gelee tabletteja.. :D ”Uusi kierto, uusi poppakonsti”..Tämä oli minusta hyvin sanottu, kiitos tiedosta Janetteo!! : )  Kokeillaan nyt yhdessä ja toivotaan parasta ;)

Tyttö ja Varis kirjoitit todella ihanan tekstin ja hieno kuulla kuinka aidosti miehesikin on mukana tässä asiassa. Jotenkin tuosta tekstistä sai itsellekin niin paljon voimaa tähän asiaan ja kaikkiin kysymyksiin sekä ajatuksiin mitä tässä jälleen on mielessään pyöritellyt viimeisinä päivinä.

Tässä sitä alussa siis jälleen. Täytyy todella koittaa olla ajattelematta tätä asiaa sen enempi (joo, todella helppoa!) ja keskittyä nyt töihin, alkaviin opintoihin työn ohessa sekä tietenkin ihanaan mieheeni. Syksy, kynttilät, villasukat. Näillä mennään!

657/876 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa!

Paljon on taas tullut viestejä, hyvä hyvä! :)

Tyttö ja varis: Ihanaa, että olet voinut keskustella ystävän kanssa, jolla on omakohtaisia kokemuksia asiasta. Minulla on myös ystäväpari, joka kärsi lapsettomuudesta noin 6 vuotta, ennen kun heidän esikoisensa näki päivänvalon. Nyt he odottavat toista lastaan ja olen niin onnellinen heidän puolestaan, ovat todella rohkaiseva esimerkki. :)

Itse oleilen juuri mökillä mieheni kanssa, lomat meillä nyt vasta loppukesästä. Vielä paljon kivaa tiedossa, rakkaan ystäväni kolmekymppiset ja risteilyä yms. Olen ollut nyt todella hyvällä mielellä, kun olen saanut olla täällä luonnon rauhassa ja vaan hengailla, saunoa, uida ja nauttia rakkaani seurasta. Edes sateiset säät eivät ole haitanneet. Viiniäkin olen hiukan ottanut ja vaan rentoutunut. :) 

Nyt tarttis apua näiden ovistestien kanssa.. Olen alkanut testaamaan kp 11 alkaen. Nyt on kp 13. Ekat kaks päivää testiviiva oli selkeesti haaleampi kun kontrolliviiva. Sitten tänään oli jo selkeästi tummempi testiviiva, mutta ei kuitenkaan niin tumma kun kontrolliviiva. Onkohan tällä mitään merkitystä?? Ohjeissa lukee, että lutenisoiva hormoni on koholla, kun testiviiva on YHTÄ VAHVA kun kontrolliviiva tai VAHVEMPI. Voiko se vahvistua ovista lähestyen päivä päivältä ja olla sitten oviksena se vahvin? Kyseessä on mammaksi.fi-sivuilta tilatut liuskatestit.

Iines14: Tule ihmeessä jo kertomaan kuulumisia, jännitän sun puolesta! Vielä kun meillä on niin samanlainen tää tilanne, yrittämisaika ja kaikki..

Hyviä vointeja kaikille!! <3

658/876 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp 55

Eipä ole tissit enää kipeät! Ja eipä ole kuukautisiakaan näkynyt. Raskaustestiin ajattelin pettyä vasta viikonloppuna. Jos olisin raskaana niin kai sitä olisi enemmän oireita jo.. Lisäksi vielä läheisen vauva menehtyi kohtuun viikkoa ennen laskettua aikaa. Paha viikko. Olisipa jo ensi viikko.

659/876 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOP! Näin ne asiat muuttuvat puolessa tunnissa. Juuri kun olin asiani kirjoittanut lähdin siivoamaan keittiötä. Ja samalla oli päällä HLVTinmoinen ketutus. En edes osannut sanoa mikä ketuttaa niin paljon. Samalla kun kotitöitä tein niin tuntui että hetkinen, aivan kuin menkat tuntuisivat tulevan. Ja miljoonien ajatuksien eli 10 minuutin päästä vessaan. Mietin vielä että teenpä ovistestinkin vaikka lakkasin tekemästä niitä jo viime viikolla koska viiva haalistui olemattomiin. Ja sitten pyyhkiessä.. ..ministi verta. NONIIN! sieltä ne taitavat aloitella.

Toisaalta: Voi pee. Ei siis raskaana. No eipähän mene hyvä raskaustesti hukkaan viikonloppuna...

Toisaalta: Jaa että menkat. Mahdollisesti siis bongasin ovulaation silloin kaksi viikkoa sitten kun oli limat ja haluttikin ja ovistikku jonka juuri silloin aloitin näytti haalea muttei yhtä vahvaa tai vahvempaa viivaa.

Nyt harmittelen kun tuli silloin heiluteltua peittoa vain silloin sunnuntaina, maanantaina limat, tiistaina eka ovistikku ja sitten olisi varmaan pitänyt pupustella koko viikko ahkerasti mutta tuli tehtyä vain silloin sunnuntaina :D Okei, ens kerralla osataan paremmin!

660/876 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

That`s the spirit Tuutikki85 :). Ens kierrossa taas viisaampi ja helpommin ehkä tulkittavissa oman kropan limat ja oireilut. Ihailtava ajattelutapa siulla :). Noissa tilanteissa olin niin pohjamudissa, tuo on niin fiksumpi tapa käsitellä asiaa. 

Oletteko höyrähtäneet tuohon erilaiset/toisenlaiset (kumpi himskatti nyt onkaan) äidit-ohjelmaan jo? Täällä jo sohvapesä tehty valmiiksi seuraavaa tuntia varten :)

Iltaterkuin, sohvaperuna- Aliisa