Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö muita (30v molemmin puolin), jotka aloittamassa yrittämistä pian?

05.04.2014 |

Hei!

Olisi hienoa löytää samassa tilanteessa olevia, joten kokeillaanpas :)

Meillä on haaveiltu lapsesta (lapsista) tosi pitkään, mutta elämäntilanteet eivät ole olleet asialle otollisia, ja ennen kaikkea on tainnut puuttua rohkeutta. Syön edelleen pillereitä, mutta meillä on mietinnässä, olisiko tämä laatta se viimeinen.

Olisi ihanaa löytää muita omasta perheestä haaveilevia. Itselläni on mielessä tosi monenlaista pohdintaa: pitkä parisuhde, taiteen tekemisen yhdistäminen perheeseen, pumpuliset vauvahaaveet...Ja täällä voisi ehkä siitä yrittämisestäkin kirjoitella, hui! Katsotaan, löytyykö juttuseuraa :)

Tyttö ja varis

Kommentit (876)

601/876 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Onpas täällä ollut aktiivista, ihan huippua lukea teidän juttuja :) Kuten olen luvannut, en aio höyrähtää. Ukko laskee tänne kirjoittamisen jo höyrähtämisenä, minä taas vertaistukena. Olen kieltänyt häntä lukemasta juttujani, koska jotenkin tuntuu että samoja mietteitä ei voi kotona selittää samoin kuin täällä...

Kiitokset Aliisalle, Meganille ja Murrmelittarelle rauhoittavista sanoista, etten ole sisälläni mahdollisesti kasvavaa alkiota vielä tappanut. Ja tottahan se on, että me kaikki oltais paljon sekopäisempiä tällä hetkellä, jos torjuttais "normaali" elämä lapsen teon takia. Ja voi että tytöt, mä oon ihan oikeesti sitä mieltä että tällä palstalla on aikusia ja täyspäisiä naisia kertomassa tuntemuksiaan! (Muilla palstoilla en ookaan käyny). Mutta kun ihan oikeesti ajattelee vaikkapa Janetteon lämpöjen mittaamista, niin joo, onhan se aika ihanan suloista höyrypäisyyttä :D Ja kiitokset myös Iinekselle oikeista sanoista, rauhassa eteenpäin. Jos oisin 2-kymppinen, en tiiä ottaisinko näin lunkisti.

Voi vitsi, että huvitti tämä sanastokeskustelu! Mä oon niin ihastunu näihin kuvaileviin vauva.fi-sanoihin! Mä oon 18 vuotta kärsiny kuukautisista, enkä oo vieläkään keksiny sille kivulle oikeaa kuvailevaa sanaa. Varhaisteininä se kipu oli lamaannuttava, nyt pillereiden jätön jälkeen tunsin sen kivun uudelleen. Ja mulla se alkaa sillä JUILIMISELLA, jatkuu aaltoilevana kipuna ja loppujen lopuks kipu säteilee nilkkoihin asti. Ovulaation aikaan kipu on PISTELYÄ ja ihan kuin joku PURISTAA alavatsaa. Ja nyt näin epätietoisen mahdollisen raskauden alkaessa alavatsassa NIPPAILI. Siis aivan kuin joku pienisorminen olento olisi puristellut läskejä sisäpuolelta. Ja edelleen, mahdollisella 7. raskausviikolla menkkakipu, se juiliminen tuntuu silloin tällöin. Ja hei, mä antaisin aika paljon, jos pääsisin teidän kanssa ottamaan pari viinilasillista! Ostin laivalta neljä pulloa, koska se laivan viini oli oikeesti hyvää. Kukas ne nyt juo?

Teidän kanssa juttelu tuntuu mukavalta ja tutulta. Saanko roikkua täällä, vaikka neuvolasta tuliskin hyviä uutisia?

MaggieMee

602/876 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips lauantaipäivää :). 

Mie olen jo niin koukussa tähän että huhhuh, hyvä että muutkin osoittavat samankaltaisia oireita :D. 

MaggieMee olet tärkeä osallistuja ekana plussaantuneena, vaadin sinua roikkumaan täällä :D. Ja neuvolastahan TULEE siulle hyviä uutisia, kerro sitten miten meni :). 

Nonniin nyt olisi sitten päivä 33/28-33 ja vielä pieni toiven pilkahdus kuitenkin alkoi elämään (hölmö minä). Päätettiin miehen kanssa että maanantaina testataan. En kertonut miehelle tuosta ekasta testauksesta, pieni morkkis siitä :/. Tässä taas ihmettelin kun jumpassa kävin ja ennennnäkemättömästi irtosi hiki pieninä puroina :D. Aineenvaihdunta aika vauhdikkaalla tuulella, sama pätee pari päivää esiintyneeseen ripuliin..Tämä on minulle harvinaista herkkua tuon kilpirauhasen vajaatoiminnan takia, joskus ollut niinkin että en ole edes saunassa hikoillut. Olisiko tämä myös ollut osittain e-pillerien syytä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
603/876 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri vauva-keskustelun greippitesti!

Kuulin greppimehu-asiasta täältä. Päätinpä viime viikolla testata asiaa. Ensin hankin greipin. Sen halkaisin ja mehupuristimella mehut talteen. Maistoin. On vähän tujua mutta kyllä tämän nopeasti juotuna saa menemään.

Yhtenä päivänä olin ostamassa kaupasta töihin lounasta. Satuin menemään mehuhyllyn ohi ja nappasin sieltä mukaan Pirkan omena-greippi-rypälemehua. Töissä sitten loppupäivästä purkin avasin ja maistoin. HYI HTO! (anteeksi kiroilu..) sadattelin mehun makua työkaverilleni ja en saanut juotua kuin puoli lasia koska maku oli kuvottava.

Seuraavaksi mies oli menossa kauppaan ja pyysin tuomaan greippimehua. Hän etsi kauon hyllyiltä ja löysi Valion verigreippi-greippi-mehun. Hän toi sen kotiin ja päätin heti maistaa innoissani uudesta greippimehusta. Jos edellisellä kerralla ajattelin HYI HTO niin tällä kerralla en löytänyt edes sanoja! Alkuun tuli joku maku ja lopussa tuli sama maku kuin silloin kun olet juuri oksentanut ja tulee sellainen karhea maku suuhun. HYYYYYYYYI!

Nyt minulla on kaapissa Rybb & Deckersin greippimehupurkki. En ole vielä uskaltanut maistaa. Minä kun luulin että se tuore greippi oli pahaa mutta ei... siitä ei ole maut kuin pahentuneet. Palataan asiaan kun uskallan maistaa R&B mehua.

605/876 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää sunnuntai-päivää :)

Haha Tuutikki sain aamupäivän hymyt ja naurut siun greippi- ja blogijutulla :). Taitaa se ehta greippi sellaisenaan olla se paras vaihtoehto? Itse en ikinä ole saanut kaupan greippimehua menemään ilman irvistyksiä, kylläkin sellaisenaan aito greippi menee kun pikkaisen sirottelee sokeria päälle... ;)

Tänään kp 34/28-33 ja hätähousu meni taas testaamaan.. Hailakka viiva ilmestyi ensimmäisten minuuttien tuskailujen ja itkun jälkeen. Mies sen myös näki, ja sanoi että jos tuosta pitäisi lyödä vetoa veikkauksessa niin laittaisi rahat likoon positiivisen tuloksen puolesta. Huh. Pieni innostus heräilee, mutta jos tämä hätähousu nyt testaisi vielä parin päivän päästä uudelleen. Jos vaikka uskaltaisi ostaa sellaisen kalliimman testin? Nyt oli apteekin oma. Rinnat on miun mielestä nyt enemmän aremmat, jokin pieni kova tuntuu alavatsalla. MUTTA aika epävarma tässä vieläkin on kun mieli on ennenkin tehnyt temppunsa. 

Nyt iski paniikki että jos se on vielä parin pv:n päästä plussa. Se kaveri josta aiemmin kirjoitin on tulossa viikonloppukylään. Meidän vkl-tapaamisiin on aina kuulunut maailmanparannus ja viini. Ja minä tunnetusti en sylje lasiin. Iik, saa nähdä miten suhtautuu ystävä nyt tähän jos tämä on nyt sitä mitä on hartaasti toivottu. 

Sunnuntai-terveisin, Paniikki-Aliisa

Vierailija
606/876 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentouttavaa sunnuntaipäivää kanssakuumeilijat! Ja tervetuloa joukkoon Viivi ja Tuutikki! :)

Täällä sairastellaan, huomaa, että syksy on saapunut, mukanaan kaamea flunssa. Ja tuhannet kiitokset kaikille onnitteluista ja myötäelämisestä! :)

Täytyy nyt heti kärkeen todeta, että jos nyt yhtään osaan limoja (anteeksi, taas mennään näihin ällöjuttuihin) tarkkailla, niin tänään jos joskus on oltava ovis! Täytynee tehdä testi seuraavan kerran kun käy pissalla, jos ei nyt tule vahva viiva niin ei sitten koskaan! Mitään kipuja en kylläkään ole huomannut. Nyt menossa kp20. Saa nähdä, piteneekö kierto. Tai sitten muuten vaan erilaiset limat. En tiedä, vaikeeta tää on :D

Tyttö ja varis, hämmentävä tuo sun linea negra! Mitenköhän yhtäkkiä vain ilmestynyt? On nää hormonit kummallisia! Ja ihan tippa tuli linssiin tuosta tekstistä, jonka olit kirjoittanut miehestäsi, ihanaa! Vahvaa rakkautta ilmassa :) Upeaa, että sulla on noin ihana mies ja että hän on täysillä mukana ja tukee sua!

Aliisa Kyoto, mulla ainakin Multitabsien käytön myötä pissa muuttunut kirkkaan keltaiseksi. Liekö kyse vaan yksinkertaisimmillaan siitä, että vesiliukoiset vitamiinit poistuvat elimistöstä virtsan kautta. Ja mitä tulee tuohon turvotuksee ja finneihin, aivan sama juttu täällä! Finnejä ilmestynyt myös rintakehälle, kaulalle ja selkään, kasvoista puhumattakaan. Ja välillä aivan jäätävät turvotukset, yök :s

Pahalta kyllä tuntuisi, jos joku omista ystävistä noin sanoisi. Vaikka kaikkien kanssa ei olekaan samanlaisessa elämäntilanteessa, pitäisi kuitenkin kunnioittaa toista ja olla kiinnostunut toisen asioista, vaikka ei itse samassa tilanteessa olisikaan. Toivottavasti tilanne on edes vähän jäänyt kaivelemaan häntä ja että hän osaa ja ymmärtää myöhemmin kuunnella ja keskustella asiasta! Mulla on yksi ystävä, jolla on useampi lapsi ja hän kertoi joutuvansa huomaamaan, että osa ystävistä vain jätti pitämästä yhtettä hänen lastensa myötä, mutta onneksi osasta tuli sen jälkeen entistäkin läheisempiä ja uusiakin ystävyyssuhteita syntyi. Kai se on vaan hyväksyttävä, että erilaiset elämäntilanteet voivat ajaa ystävät erilleen :/

Iines, mäkin vielä opettelen, vaikka tovin oon palstalla jo keikkunutkin. Kyllä mekin kohta ollaan vauva.fi "konkareita"! (apua...!) Pikkuhiljaa alkaa päästä jyvälle näistä jutuista, tää on kyllä äärettömän hyvä ja koukuttava palsta ;)

Pakko tota sanastoa kommentoida, mua ärsyttää eniten sana "juiliminen". En oo ehkä vieläkään täysin tajunnut, mitä/millaista kipua/tuntemusta sillä tarkoitetaan, mut nippailu on musta kaikkein hauskoin sana, mitä on täältä mieleen jäänyt :D Sori Aliisa, nippailuja odotellessa ;) Ja mitä tulee puolisoiden tietämykseen palstalla pyörimisestä, meillä avomies tietää, että lueskelen palstoja, mutta ei tiedä mun kirjoittavan niille. Toivoisin kyllä, ettei saiskaan tietää. Tuskinpa sitä kyllä edes kiinnostais kaikki limat sun muut menkkajutut!

Voi Megan, ärsyttää niin paljon sun puolesta! Inhottavaa varmasti, kun taas joutuu odottelemaan. Mutta nyt sisua kehiin! Pidän peukkuja uuden kierron varalle :)

Maggiemee, anteeksi kun puhun nyt kaikkien puolesta, mutta me VAADITAAN että sä pysyt tällä palstalla! Annat toivoa meille muillekin! ;)

Tuutikki85, mä en uskalla edes ostaa noita greippimehuja, kun mulla on teiniajoilta lonkerosta niin pahat "traumat", että puistattaa jo edes greipin haju! Joten voin vain kuvitella nämä kokemasi "makuelämykset", kuvottaa jo ihan lukemani perusteella :D

Monen kohdalla eletään jänniä päivä, iiik! Ja nyt Aliisa jäitä hattuun, testailet sitten parin päivän jälkeen uudelleen ja tuut heti kertomaan! Sormet ja varpaat on täällä pystyssä, voi että kun olis ihanaa saada lisää plussia tänne!!

Kierto matelee ja tuntuu, etten oikein osaa tulkita nyt mitään ja ajatukset on ihan levällään. Häitä yritän tässä pikkuhiljaa alkaa suunnittelemaan, mutta sekin on vaikeaa, kun ei yhtään tiedä, milloin tässä tulee raskaaksi, jos nyt ylipäätään edes tulee. Kirkko pitäisi varata reilu parin viikon päästä...

Vierailija
607/876 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja piti vielä kysyä, että millaista kipuilua teillä esiintyy ovulaatioaikaan? Jos nyt oletettaisiin, että mulla olis ovis nyt, eilen siis ihmettelin, kun peittojen heiluttelun aikaan tuntui kipua alavatsalla, erityisesti oikea munasarja tuntui kivuliaalta "toiminnan" aikana ja sen jälkeenkin. Jotenkin tuntui paikat herkiltä/kivuliailta.

T. Salaa toiveikas Murrmalitar

608/876 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrmelitar, teit hyvän huomion että lonkerohan on greipin makuista. Jännää että itse vieläpä satun olemaan "lonkeronaisia" elikkä en oikein välitä siideristä enkä todellakaan oluesta. Alkon gin-lonkeroa yleensä juon.

Piti käydä heti kirjoittamassa viimeisin maistelukokemus. Uskaltauduin nimittäin avaamaan äskettäin R&B:n greippimehupurkin. Näytti paljolti samalta kuin mehu jonka puristin tuoreesta greipistä. Melkein lasi täristen kulautin ensimmäisen hörpyn. OHO! Tätähän voi juoda! Ei nyt mitään herkkua, mutta kyllä se lasillinen alas menee! Sama homma kuin tuoreesta puristetussa. Huh! Nyt siis on löytynyt greippimehu jota voi ostaa purkissa jos ei viitsi alkaa puristamaan suoraan greipistä. En olisi enää uskonut parin edellisen maistelun jälkeen.. Samalla maistelukerralla myös totesin että onhan tässä mehussa tosiaan lonkeron vivahde makuna :D

Täytyy myös kokeilla joskus tuota Aliisan vinkkiä laittaa sokeria tuoreeseen greippiin, voisi olla syötävää.

609/876 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megan, ehkä nuo ovulaatiotikut voivat vaihteeksi olla hyväkin juttu? :) Itsekin olen välillä miettinyt, että kumpi sitä sitten stressaisi vähemmän, se että näkisi ovulaation todella tapahtuvan, vai omiin tuntemuksiin luottaminen. Voihan se olla rauhoittavaakin nähdä ovulaatio?

Maggiemee, tottai jatkat meidän kanssamme! Yhdyn Murrmelittaren VAATIMUKSEEN. :)Voit sitten antaa vähän osviittaa meille, mitä tuleman pitää! Koska sinulla on neuvola tai muuta jännää tiedossa?

Aliisa, olen ihan tohkeissani ja jännitän puolestasi!!!! Ihan mahasta kipristelee tätä virtuaalitoveria! Meinaatko odottaa ylihuomiseen, iik! Kyllä tuo nyt jo aika lupaavalta kuulostaa! Olemme muistaakseni olleet yhtä kauan ilman ehkäisyä (huhtikuusta), saa omankin mielen toiveikkaaksi ja jännittyneeksi. Tsemppiä kaverisi kanssa, ehkä kaikki kääntyy parhain päin, kun saatte asioista oikein ajan kanssa maailmaa parantaen jutella.

Murrmelitar, olen huonosti perillä ovulaatiokivuista. Muut tuntuvat täällä tuntevan sen huomattavasti minua selvemmin. Itse olen joskus EHKÄ tuntenut jotain kuukautiskipumaista poltetta...

Tuutikki, hykerryttävät greippimehuilut sulla! Onneksi olemme yhtä hulluja kaikki. Olen itsekin mehuosastolla haahuillut ja katse on pari kertaa harhaillut greippimehua etsien. Kerran mieskin toi sitä tuliaiseksi, kun olin asiaa jo hänellekin ehtinyt mainostaa. Ja ihan tosissamme pohdimme, että mites tämä verigreippi-greippi nyt sitten ajaa asiansa ;)

Itse olen taas kerran kipuillut suhdetta omiin vanhempiini. Perheessämme on paljon ongelmia, eivätkä ne valitettavasti mihinkään ole kadonneet näin aikuisenakaan. Onko teillä hyvät lapsuudenperheet? Itse olen tämän asian takia ajoittain aika maassa, välillä välit ovat vähän paremmat. Jotenkin nyt raskaudesta haaveillessa tuntuu raskaalta se, etteivät välit isovanhempiin tule  varmasti koskaan olemaan mutkattomat, enkä uskalla varmaan heidän käsiinsä mahdollista tulevaa lasta luottaa :(

Tyttö ja varis kp 48...

610/876 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi jännittävää Aliisa! :) Päivitäthän heti uutiset kun olet testannut uudestaan! Lupaavalta kyllä jo kuulostaa!

Ja minä yhdyn vaatimuksiin, että Magiemee pysyy palstalla :) Mukavaa kuulla miten kaikki sitten etenee.

Murrmelitar: pikaista parantumista flunssasta!

Tuutikki: Nämä greippimehu kokeilut on hieman huvittavia kun ajattelee, mutta mihin sitä ei ryhtyisi kun lasta niin toivoo! Itsekin uskollisesti vetelin puolikkaan greipin nassuuni hienoisten irvistysten kera joka aamu kunnes ne alkoi maistumaan jopa ihan hyvältä; mitä kypsempi greippi, sen parempi. Tällä viikolla loppuivat enkä ole jaksanut hakea enää lisää... Ehkä taas uudesta kierrosta.

Tyttö ja varis: harmi tuo suhde vanhempiisi =( Kyllä sitä tällaisena aikana kaipaisi vanhempiensa tukea ja toivoisi hyviä lapsuusmuistoja ja sitä että olisi turvallinen paikka jonne jättää oman lapsensa hoitoon. *virtuaali halaus*

Itse olen tässä suhteessa äärimmäisen onnekas, vanhemmat ovat aina tukeneet kaikessa ja vietän todella mielelläni aikaa heidän kanssaan. Mieheni vanhemmat ovat myös mukavia ja luotettavia. Me molemmat olemme saaneet onnellisen lapsuuden, jota osaa kyllä arvostaa etenkin kun lähipiirissä on niitä joilla asiat eivät ole olleet niin mutkattomia.

Olen ollut huomaavinani että rintani olisivat hieman turvonneet, jotenkin tämä tunne on vahva ja ensimmäistä kertaa tällaista kuvittelen. Uskon kuitenkin että se on nyt pääni keksimää, kun toivon niin niitä merkkejä. Menkkamaiset kipuilut ovat jatkuneet, mutta kuukautisia ei näy... Argh en kestä jos tästä tulee taas sellainen tupla kierto =_= 

611/876 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai-aamua kaikille :)

Ovis-kivusta: nyt kun tarkemmin olen ajatellut niin oviksen (?) aikaan särkee alaselkää ja rintoja miulla. Voi siis Murrmelitar todellakin olla että oviksen aikaan paikat ovat enemmän hellänä. 

Eitne missä vaiheessa kiertoa menet?

Voi Tyttö ja Varis, harmi noita sukulaisia! Ja ne ovat kuitenkin ne ainoat sukulaiset jotka meillä on :/. Ja tuo siun linea negra ja kp 48??? Mie menisin jo niiiin pitkin seiniä. 

Tuo miun eilinen haalea viiva toi mielenrauhan ja yritän odottaa nyt jo teidänkin suosituksista (saa nähdä miten hätähousu onnistuu) pari päivää. Nyt siis kp 35/28-33. Jos huomenna satsaisisin apteekissa ClearBluehen, laitetaan elämä risaiseksi :). 

Olen aina ajatellut että miun perhe ja lapsuusmuistot ovat olleet ihan normaaleja, mutta jokaisessa suvussa niitä luurankoja on. Itse olen paljon psykoterapiassa käsitellyt näitä sukulaisasioita. Voin kyllä luottaa lähimpiin sukulaisiin, mutta on varmasti paljon asioita joita aion tehdä eri tavalla kuin esim. omat vanhempani (kuuluisat viimeiset sanat). Tuo terapia on ollut kyllä minulle kullanarvoinen juttu, uskon että olen sen ansiosta myös ehkä vähän tasapainoisempi vanhempi tulevaisuudessa? Jotain hyvää siis myös synkistä ajoista on syntynyt. 

Maanantaiterkuin, Höyryhäyrinen-Aliisa

612/876 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaikuulumisia!

Ihana lueskella teidän juttujanne ja sitä kuinka aktiivisena kaikki kirjoittelevat tänne. Yhdyn edellisiin kommentteihin, että todellakin MaggieMee pysyttelet linjoilla mukana! Minäkin, vaikka sanoin jossain kirjoituksessani että välillä tulee niitä heikkoja hetkiä kun toiset puhuvat vain vauva-arjesta ja itseä juuri silloin masentaa, niin kyllä niitä oikeasti enemmän kuin mielellään kuuntelen (luen). Niistä oppii paljon ja on mielenkiintoista lukea mitä kenelläkin tapahtuu! : ) Luo meillekin toivoa!

Kiitos vastauksista tähän minun höyryilyyni, mahdollisen ovulaatioviikon aikana tapahtuneesta vuodosta. Murrmelitar minulla tuntui tässä kierrossa kovempana ovulaatiokivut, joskus touhuilun jälkeen vähän kuin menkkojen alkukivut (juilimiset?). Lisäksi oli sellaista irtoamisesta peräisin tuntuvaa kipua yhtenä päivänä oikealla (tätä kipua on kyllä lähes joka kuukausi havaittavissa). Sekin tuntui voimakkaammalta tässä kuussa.

Minulla oli torstaina/perjantaina (kalenterin ja kierron mukaan) ilmeisesti ovulaatio. Oli niin kiire päivät etten ehtinyt mitään limoja erityisemmin katsella tai sitten niitä ei ollut. On tullut oltua sen verran aktiivinen, että ei oikein tiedä mitä kaikkea sieltä valuileekaan.. Hyh ja huh mitä juttua, mutta joo kuitenkin. Perjantaina olin niin väsynyt, että painuin hyvissä ajoin nukkumaan kun ensin olin yrittänyt juoda viinilasillista loppuun. Viinilasi ei tyhjentynyt ja minä simahdin sohvalle. Eli tämän kuun saldona mahdollinen ”the official day” without sex. Muuutta, eihän se aina päivälleen olekaan… Joten no worries, kuun loppuun jännitetään punkkulasillisten kera! Mietin tässä minäkin tuota ovulaatiotestien tilaamista ovulaation havaitsemiseksi.. Eihän siinä mitään menetettävääkään kai ole, jos niitä vaikka testailisikin. Tyttö ja Varis kirjoitit hyvin, että todella voisi rauhoittaa jos näkisi sen ovulaation tapahtuvan. Olen minä joskus jotain limoja havainnut, mutta… :D

Tyttö ja Varis mitä tulee perhesuhteisiin, minullakin on osittain samanlainen suhde vanhempiin. Tai no omaan äitiini. Lapsuus ja nuoruus meni kyllä hyvin ja sieltä olenkin yrittänyt ammentaa itselleni enemmän kuin nyt viime vuosista. Olemme erkaantuneet äitini kanssa paljon viimeisten vuosien aikana, johtuen siitä, että äidilläni on taakkana paljon käsittelemättömiä asioita elämästään, jotka nyt kumpuavat kaksin verroin kovempana takaisin. Tämä heijastuu myös hänen suhtautumiseensa minuun tällä hetkellä.

Koen, että äitini ei ole minua kohtaan osoittanut oikein ikinä kovin äidillisiä vaistoja (rakkautta ja läheisyyttä). Oma äiti, jos joku olisi sellainen jolta haluaisin tukea ja tietoa tällaisissa asioissa. En tiedä tulenko myöskään jättämään omaa lasta hänelle hoitoon, en usko. Tilanne on sellainen meillä : ( Onneksi on mieheni äiti olemassa, häneltä varmasti saa tukea, neuvoja ja apua. Eikä hän ole ainakaan vielä osoittautunut ns. ”kauhuanopiksi”  :D

Mutta hei, me voimme muuttaa maailman! Minä ainakin uskon, että opettelemalla itse niistä virheistä joita muut ovat tehneet on mahdollista myös kääntää meitä kohtaan tehdyt vääryydet voitoiksi : ) Tyttö ja Varis, aikamoiset kp:t sulla jo, jännittävää! : )

Huipputekstiä Tuutikki blogeineen! :D  Tsemppiä kaikille tähän viikkoon! Harmaata ja sateista, mutta ihanaa on myös hämärä ja kynttilät. Romantiikan tuoksua ilmassa ; )

Iines14 kp 23

613/876 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iik! Ihanaa Aliisa! <3 Kerro sitten heti varmistustestin tulos! 

Ja kiitos Maggiemeelle lempeästä kuvailusta, itse ehkä vaihtaisin sanat "suloinen höyrypäisyys" sanoihin "neuroottinen maanisuus" :D Ja todella toivon että jäät tänne juttelemaan ja kertomaan mitä toivottavasti muillekin tuleman pitää :) Ja kiitos, että selvensit sanaa nippailut, "tuntuu kuin joku nipistelisi läskejä sisältäpäin" Paljon selvemmin asia esitetty, minun nippailut eivät siis ole olleet vauva.fi-nippailuja.. :D

Tuutikki oletko kokeillut tropicanan greippimehua? Se kyllä maistuu vahvasti greipille ja on aika kallista mutta minusta se on raikkaan ja aidon makuista. R&D versiota kokeilin myös mutta minusta se tosi makeaa ja siinä on greippiä aika vähän (siksi varmaan maistuukin ;D). Mutta toki varmasti tarpeeksi ajamaan asiansa :)

Murrmelitar nuo ovulaatiokivut ovat hämmentävä juttu! Joillain niitä ei ole ollenkaan ja joillain samanlaista kipua kuin kuukautisissa ja siten ihan mitä lie.. minulla on teini-iästä alkaen ollut ihan selkeä toispuoleinen munasarjan vihlonta. Aivan erilainen kuin menkkakipu.. ja silloin kun tuo kipu on päällä tiedän että valkovuoto on tosi runsasta ja joskus saattaa tulla myös hieman verta. Ja seksin aikana silloin vähän jomottelee juuri siihen kipeän munasarjan puolelle! Mitä sulla se testi näytti?!

Tyttö ja varis olen tosi pahoillani perhetilanteestasi. Minun perhe on hyvin hajallaan ja rikkonainen, mutta asiat ovat kohtuullisen hyvin nyt..paremmat kuin pitkään aikaan. Mutta on ollutnaikoja jolloin olen oikeasti ajatellut että olisi parempi kuin omia vanhempia ei olisi ollenkaan kuin se jatkuva huoli joka kalvaa mieltä vaikka välit olisivat etäiset ja huonot niin omista perheenjäsenistään ja etenkin vanhemmistaan ei voi olla tuntematta huolta ja surua. Ja surua tuottaa kaikille osapuolille myös se vallitseva huono tilanne, mitä kukaan ei haluaisi mutta mille ei sitten voikaan mitään. Meillä on siis ollut perheessä tosi rankkoja juttuja jotka ovat vaikuttaneet kaikkiin jollain tavalla ja edelleen on paljon huolta, mutta tosiaan nyt asiat ovat paremmin kuin aikoihin, niin hyvin etten olisi muutama vuosi sitten voinut toivoakaan asioiden olevan. Jaksamista tilanteen kanssa ja toivotaan asioiden järjestyvän.

Kieltämättä välillä sitä tuntee surua siitä että ei ole koskaan saanut sitä oikeaa välittävää ja ehdoitta rakastavaa perhettä, vanhempia joille olisit kaikki kaikessa, "kotia" minne olisi aina tervetullut, perusturvallisuuden tunnetta ja sitä että tuntisi olevansa kokonainen. Uskon että äitiys auttaisi tässä asiassa, saisi itse antamalla kokea sen tuen ja turvan ja oikean kodin ja perheen. Menipäs syvälliseksi, palataan äkkiä johonkin limoihin tai muihin maallisiin asioihin ;)

Ja meinaatko T&V varata lääkäriaikaa vai odotella rauhassa? Itse myös hyppisin ja hypinkin seinille siinä pitkässä kierrossa! Ihanan rauhallisesti otat... mistä sitä saisi tuollaista mielentyyneyttä mitä monella teistä tuntuu olevan? :)

Täällä siis mennään kp33/34. Ristiriitaisin tuntein... joka toinen hetki olen varma että olen raskaana ja joka toinen hetki putoan maan pinnalle ajatellen sen olevan mahdotonta.. Oireita ei sen kummemmin ole, tissit on kipeät tai oikeastaan nännit ovat kuin mustelmille hakatut. En muista voi olla että yhtä kipeät aina tässä vaiheessa kiertoa. Ja lämmöt edelleen päälle 37, nehän voivat sieltä romahtaa yhtäkkiä ala että niihin ei voi luottaa mutta kiva nähdä sitten jos yritys jatkuu pitempään miten se lämpökäyrä etenee joka kierrossa ja voiko siitä mahdollisesti jotain päätellä. Huomenna tai ylihuomenna varmaan testaan jollei ala menkat sitä ennen :)

Vierailija
614/876 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaiaamua!

Tänään sen tunsin, oon aivan varma!! Heräsin aamulla todella voimakkaaseen, viiltävään alavatsakipuun. Kävin koiran kanssa ulkona ja kävellessäni tarkkailin kipua: yltyi entisestään, tuntui enemmän oikean munasarjan kohdalla sekä säteili alaselän puolelle ja sitten vain yhtäkkiä loppui. En muista koskaan ennemmin tunteneeni vastaavaa! Olisiko viimeisen parin päivän aikana ilmenneet ovislimojen kaltaiset limat, "hellät paikat" ja nyt tämä aamuinen, toispuoleinen viiltokipu se kuuluista ovulaatio, jota en muista koskaan tunnistaneeni? Ja kiitokset kaikille omat ovistuntemuksensa jakaneille. Kovin yksilöllistä tämäkin taitaa olla.

Janetteo, mulle ei oo noi ovistestit näyttäny ikinä muuta ku vaan haaleeta viivaa, joten oon vähän menettänyt uskoni niihin :/ Niin siis näytti eilenkin haaleaa vaan. Aiemmin viime viikolla tosin näytti muistaakseni hieman vahvempaa viivaa kuin eilen. Tiedä siitä sitten. Uskon nyt ehkä enemmän omiin tuntemuksiin ja jätän nuo ovistestit kyllä tekemättä...

Mahtavaa Aliisa, nyt menee todella jännäksi!! Ja Janetteolla sekä Eitnelläkin jännät paikat! Aatelkaapas jos saatais noin monta plussaa! Olis kyllä ihan supermahtavaa :) Tää lähtee nyt lääkäriin, kun ei pääse räkätaudistaan eroon.

Vierailija
615/876 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti joudun perumaan puheeni. Tein äsken vielä ovistestin ja siihen pamahti hyvin nopeasti tosi paksu testiviiva. Wau! :o Ollaan pari pv ahkerasti heiluteltu peittoja, viimeksi eilen illalla. 

616/876 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Hyvä! Toivottavasti tämän seurauksena pamahtaa siihen toiseenkin testiin kaksi viivaa! :) 

Piti vielä kysyä plussanneilta Aliisalta ja Maggiemeeltä että tunsitteko kiinnittymisen? Kun tuntuu että kaikki ovat tunteneet ne repäisykivut ja kiinnittymisvuodon viikon päästä oviksesta, ja itsellä meinaa lentää hanskat tiskiin kun mietin ett' koska ei ollut mitään tuollaista niin ei ole mitään kiinnittynytkään. Eli huomasitteko kiinnittymistä mitenkään? :)

617/876 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janetteo jos keskiviikkona näyttää plussaa miulla niin veikkaisin, että se miun aikaisemmin täällä panikoima pieni verinen vuoto olisi voinut olla kiinnittymisvuotoa? Näin ainakin itse haluan ajatella :D. Vuoto tapahtui kylläkin melkein kaksi viikkoa oviksesta (kp 29). Huomaatteko miten tarkkaa päiväkirjaa olen pitänyt vaivoistani :D. 

Voivoi tätä maanantaita, ei tule keskittymisestä mitään töissä kun keskityn jännäämään itseäni ja kaikkia teitä, iiik :). 

618/876 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sorruin jo lukemaan tarinoita miten ihmiset ovat kertoneet lähipiirilleen raskaudesta, itkuhan siitä tuli. Onneksi minulla on oma työhuone missä saan niiskutella ja pahoinvoida rauhassa :D

619/876 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateista ja paisteista maanantaita!

Tässä ketjussammehan alkaa jännitys kohota kattoon! Huu, millaisia aikoja!

Muakin kiinnostaa, mikä kp sinulla, Eitne on nyt? :)  Minulla on ihan sama, menkkamaisia kipuja (ja niitä sisältäpäin nipistelyjä) ollut tässä aina silloin tällöin. Olen vaikka kuinka monta kertaa havahtunut, että no niin, nyt ne alkavat, mutta sitten olen unohtanut koko jutun, eikä mitään ole kuulunutkaan. Ehkä nuo kivut tarkoittaisivat meille SITÄ!

Olen ihan huvittunut miten vaahtomuovipää vauvakuumeilija olenkaan...mutta viime viikkoina olen huomannut, miten kovasti raskautta toivoisin, olen negatiivisen testin tullessa aika pettynyt kuitenkin. Vaikka sitten pitäisi miettiä muutama projekti ajoituksineen vauvan ehdoilla, olen pumpulisen vakuuttunut siitä, että saisin työtäni jossain määrin vauvankin kanssa tehtyä.

Ihanaa Aliisa tuo sinun hentoinen viivasi <3 Se rauhallisuus on nyt sulla  varmasti SITÄ rauhallisuutta ;) Kiva kuulla että olet löytänyt avun terapiasta. Se on tosi hieno juttu, olen itsekin käynyt terapiassa pidempään. Sain sillä monta solmua ratkottua, ja se vaikuttaa edelleen siihen, miten olen oppinut selviämään eri tilanteissa ja varmaan osittain juuri terapian ansiosta haluan muuttaa omia lapsuudenperheestä saatuja toimintamalleja omassa parisuhteessa ja mahdollisten lasten kanssa. On hienoa huomata, että se on mahdollista. Toisaalta, juuri samasta syystä on surullista nähdä, että omat vanhemmat muuttuvat niin vähän tai ei ollenkaan, vaikka tiedän että muutos olisi heillekin mahdollinen.

Iso kiitos kaikille teille kannustuksesta tuossa asiassa. Ette arvaakaan, kuinka paljon se merkitsee, varsinkin kun olemme niin samassa elämäntilanteessa! Uskon että mahdollisen raskauden ja lapsen saamisen myötä nuo asiat näyttäytyvät aina uudessa valossa ja tulevat pinnalle eri tavalla. Silloin niitä voi Janetteon sanoin päästä korjaamaan ja parantelemaan omiakin haavoja ja korjaamaan niitä kokemuksia, joissa jotain on särkynyt. Minulla on sama kuin sinulla Iines, että etenkin suhde äitiin on nyt aikuisiällä ollut välillä hyvin kipeä.  Hänellä on myös paljon keskeneräistä omien tunteiden käsittelyssä ja heijastamisessa muihin. Ja kyllä se tekee kipeää, kun oman äidin suhtautuminen ei (heti kun en enää ollut ihan pieni lapsi) ole sitä kaikesta huolimatta hyväksyvää, vaan siihen heijastuu niin paljon vaativuutta, tyytymättömyyttä jne.

Mutta onneksi kaikesta huolimatta koen, että vanhempani rakastavat kyllä minua, vaikka heillä molemmilla on vaikeuksia näyttää se, ja ylipäänsä toimia ihmissuhteissa muita satuttamatta. Sukupolvien ketjuissa nuo asiat ovat syntyneet, eivät ne ole vain heitä ja heidän kyvyttömyyttään. Ikuisesti haluan kuitenkin luottaa siihen, että muutos on mahdollista, vaikka miten pienin askelin. Onneksi mieheni on maailmani tukipilari tässä asiassa, hän tietää läheltä nähneenä nämä asiat, ja on opettanut minuakin niin paljon paremmaksi ihmiseksi. Ja meidän suhteemme ja (ehkä) lapsiperheemme on varmasti ihan eri tavalla turvallinen kuin oma lapsuuteni oli. Turvallisen, tunteita täynnä olevan kodin haluan pystyä omille lapsilleni tarjoamaan, uskon että se kokemus parantaa yhä edelleen myös itseäni. Se on taiteen tekemisen ohella yksi tärkeimmistä elämäntehtävistäni.

Tulipa romaani! :)

Takaisin vauvaneuroosiin: Janetteo, kyllä, harkitsen jo hieman lääkäriin soittamista tässä lähipäivinä. Toisaalta luulen,että ensimmäisenä laittavat raskaustestiin. Jonka voin tehdä kotonakin. Ja ajattelin tehdä varmaan taas huomenna, kun sitten on viikko edellisestä. Jotenkin noita negatestejä ei tekisi enää mieli tehdä, mutta kai se on aina parempi kuin epätietoisuus. Olen vähän skeptinen, että saisin julkiselta puolelta muuta kuin ohjeen odottaa. Puoli vuotta on kuulemma aika,  mikä odotellaan kiertohäiriöissä!!!! Kysyin tätä siinä ekassa pitkässä kierrossani!

Murrmelitar, mahtavaa, nyt vain sitten odottelemaan oviksen tuloksia. Upeaa, että tiedät nyt, milloin odottaa kuukautisia, olen melkein kade ;) 

Ja vielä tähän loppuun huudan kaikkien meidän puolesta järkevän aikuisesti: IIIIIIIKKK!

Tyttö ja varis kp 49

620/876 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa :)

Tyttö ja Varis mie niiiiiin repesin tuolle loppukaneetille :D :D. Hihihi :). 

Olipas muuten samankaltaisia ajatuksia/juttuja mitä kerroit miehestäsi. Täällä miun ukkeli on sellainen tukipilari että ei mitään rajaa. Paljon on opittu yhdessä, paljon on opetettu toisillemme. Uskon että me kummatkin ollaan näiden vuosien opettelun jälkeen tultu "paremmiksi" ihmisiksi kun särmät ovat hioutuneet. 

Ja niin kuin joskus jo aikaisemmin sanoin, vanhempien parisuhde on lapsen koti. Sitä ei kannata liata ja sotkea. 

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille, 

terv. IIIIK!-toveri Aliisa