Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seuraan vierestä vieraannuttamista, mitä voin tehdä?

Vierailija
28.11.2020 |

Eli äiti vieraannuttaa lasta isästä, manipuloi lasta ja vaikeuttaa tapaamisia. Tapaamisia ei vielä ole vahvistettu virallisesti mutta prosessi on kesken. Isä on hyvä isä joka kykenee antamaan turvallisen kodin. Ei juo, ei käytä huumeita, ei mt-ongelmia, ei mitään outoa. Tavallinen hyvä mies.

Toivoisin konkreettisia vinkkejä mitä voi tehdä, en huutelua ja syyttelyä ja äidin puolustamista.

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vielä edes eronneet, jos sopimuksetkin on tekemättä? Ei lapsi nyt muutamassa viikossa vieraannu.

Vierottamista jatkunut yli vuoden, erostakin yli vuosi

Vierailija
102/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni joutui aikoinaan miettimään, miten voimakkaasti ajaa oikeuttaan, kun lapsen äiti päätti muuttaa 200 km lapsi mukanaan uuden rakkaan luo. Aikaisemmin asuivat niin lähellä, että lasta pystyi tapaamaan myös viikolla esim. harrastuksiin viemällä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vielä edes eronneet, jos sopimuksetkin on tekemättä? Ei lapsi nyt muutamassa viikossa vieraannu.

Miten ihmeessä ei miehellä siis ole vielä asianajajaa, hän ei ole käynyt lastenvalvojalla edes yksin tai hän ei ole vetänyt tapaamiasiaa oikeuteen?

Jos sovittelupäivät eivät toiselle osapuolelle sovi, niin asia oikeuteen vaan.

Vierailija
104/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli nyt mies vaan tilaa ajat sopimusten tekemiseen, menee paikalle kun sen aika on ja muun ajan hoitelee normaaleja asioitaan, eikä jankuta aiheesta. Se on terve merkki.

Vierailija
105/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi erosta ja tapaamiset yhtä sotkua. Mies ei ilmeisesti itse hoida asioitaan, miten ei ole itse aktiivisesti yhteydessä lastenvalvojaan, perhetyöhön, oikeusapuun jne.

Nykyisin viranomaistahot huolehtivat hyvin tarkkaan isän oikeuksista, lapsella on oikeus isään, olipa tilanne mikä hyvänsä jne.

Nyt Aloittaja, en tiedä oletko missä ominaisuudessa sekaantumassa asioihin, mutta tilanne ei näytä hyvältä.

Fiksut ihmiset hoitavat huoltajuusasioita jo silloin kun eropäätöstä tehdään ja useimmiten mennään vuoroasumiseen, ja jos tämä ei ole mahdollista, sovitaan muusta.

Et voi tietää mitä tilanteen taustalla on.

Usein miehen kertoessa ex-puolison vieraannuttavan lapsia tai olevan narsisti tai 'hullu' tms. kertoo paljon myös miehestä itsestään.

Mieti mihin olen sotkeentumassa.

Jos olet uusi kumppani, mieti sitä että tämän kaltaiset säätäjät säätävät pian myös sen uuden kumppanin kanssa.

Vierailija
106/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ei miehellä siis ole vielä asianajajaa, hän ei ole käynyt lastenvalvojalla edes yksin tai hän ei ole vetänyt tapaamiasiaa oikeuteen?

Jos sovittelupäivät eivät toiselle osapuolelle sovi, niin asia oikeuteen vaan.

Kyllä on asianajaja, mutta ei ne asiat silti nopeasti liikahda eteenpäin

Vierailija
107/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh.. ei ne ilmoituksetkaan usein mihinkään johda. Lapsi kertoi useaan otteeseen isän ja hänen puolison alkoholin käytöstä. Jatkuvaa juomista, valvomista, humalassa autolla ajoa lapsi kyydissä. Ilmoitus ei johtanut mihinkään. Exä kun puhuu mustankin valkoiseksi. Lopputulos se, että minä olen "vieraannuttaja", manipuloija ja laittanut sanoja lapsen suuhun sun muuta. Mitäpä tässä enää voi tehdä ja sama meno jatkuu.

Vierailija
108/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi erosta ja tapaamiset yhtä sotkua. Mies ei ilmeisesti itse hoida asioitaan, miten ei ole itse aktiivisesti yhteydessä lastenvalvojaan, perhetyöhön, oikeusapuun jne.

Nykyisin viranomaistahot huolehtivat hyvin tarkkaan isän oikeuksista, lapsella on oikeus isään, olipa tilanne mikä hyvänsä jne.

Nyt Aloittaja, en tiedä oletko missä ominaisuudessa sekaantumassa asioihin, mutta tilanne ei näytä hyvältä.

Fiksut ihmiset hoitavat huoltajuusasioita jo silloin kun eropäätöstä tehdään ja useimmiten mennään vuoroasumiseen, ja jos tämä ei ole mahdollista, sovitaan muusta.

Usein miehen kertoessa ex-puolison vieraannuttavan lapsia tai olevan narsisti tai 'hullu' tms. kertoo paljon myös miehestä itsestään.

Jos olet uusi kumppani, mieti sitä että tämän kaltaiset säätäjät säätävät pian myös sen uuden kumppanin kanssa.

Olen ollut ystävänä näiden henkilöiden elämässä pitkään joten olen perillä mitä taustoissa on. Ei mies exäänsä hulluksi narsistiksi väitä, tiedän itse että äidillä on narsistisia piirteitä eikä ole vahva mielenterveyskään.

Kommenttisi siitä miten fiksut ihmiset hoitavat huoltajuusasiat jo erotessaan on sinänsä surullisen koominen, kun tässä tapauksessa toinen on fiksu aikuinen ja toinen on hyvin epävakaa. Vuoroasuminen ei ole tullut äidille kuuloonkaan ja hänellä on ollut erilaisia keinoja viivytellä asioiden virallista sopimista. Korona ei yhtään helpottanut tätä vaan on pitkittänyt monella kuukaudella.

Olen siis huolissani lähinnä lapsesta tässä tapauksessa ja siksi kyselen muiden kokemuksia.

Vierailija
109/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun eksäni myös syyttää minua vieraannuttamisesta. En ole poikittaista sanaa lapsille isästään sanonut. En koskaan. Lapset itse eivät halua mennä sinne, ”koska siellä ei saa olla rauhassa”.

Tuo on varmasti eri asia kuin tämä kyseinen, jossa lapsi haluaa olla isän kanssa ja äiti sanoo että ”Ei käy!”

Olen itse todistanut tämän sivusta että äiti sanoo noin isälle. Lapsi pyytää isältä, isä sanoo äidille ja äiti kieltää. Ja tämä kaava toistuu jatkuvasti.

Tietenkin se toistuu, koska jos on sovittu vaikka jokaisesta keskiviikosta ja joka toisesta perjantai-sunnuntaista isän kanssa, niin torstaina se tapaaminen ei käy. Koska sopimus! Ja jos isä pitää 100% kiinni sopimuksesta, jonka mukaan hänellä on vain oikeudet, ei lainkaan velvollisuuksia, niin äidillä on velvollisuus pitää samasta sopimuksesta kiinni kaikilta muiltakin osin.

Mutta tässä tapauksessa äiti koittaa saada suullisesti sovittuja tapaamisia vähenemään aktiivisesti. Tekee kaikenlaisia temppuja jotta isä ei saisi nähdä sitä vähääkään josta nyt on sovittu.

Mitä ihmeen "suullisesti sovittuja tapaamisia"?

Niitäkö joita isä suputtaa lapsen kanssa äidin ohi ja äiti onkin jo varannut hammaslääkärin tai leikkitreffit tai on vanhempainilta.

Minun äitini teki tuota jatkuvasti. Sopi minun ohitseni ja sitten raivosi kun ei se käynytkään.

Suullisilla sopimuksilla tarkoitan äidin ja isän välisiä suullisesti sovittuja tapaamisia. Koska näitä ei ole vielä saatu lastenvalvojan kanssa virallistettua, prosessi on kesken. Sitä tarkoitin.

Jospa sinä nyt vaan antaisit pölyn laskeutua ja sen isän ihan itse hoitaa asioitaan.

Tuore ero, tunteet pinnassa kaikilla. Älä sekaannu.

No ei niin tuore, yli vuosi aikaa. Vaikeaa olla sekaantumatta kun välitän sekä isästä että hänen lapsestaan. Näen että lapsi kärsii, pakko koittaa auttaa. Mutta ymmärrän kyllä neuvosi enkä olekaan suuna päänä tekemässä lasua ja soittamassa poliisia. Siksi mm kirjoitin tänne, jotta saan jossain purkaa tuntojani.

Mene pelastamaan vaikka liito-oravia. 

Vierailija
110/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhetyö? Okei, eli sellainen kortti on vielä käyttämättä. Kiitos vinkistä.

Vierailija
111/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sinä et ole sitä perhettä.

Vierailija
112/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkään olet miehen tuntenut? Mietin vain, että aina tilanne todellisuudessa ei ole niin ruusuinen kuin antaa ymmärtää uudelle kumppanille.

Tässä ei ole kyse siitä, olen tuntenut tarpeeksi kauan.

Aa, olet siis ollut toinen nainen... koska prosessi on vielä kesken, niin erosta ei ole kauaa.

Onko pettävä mies ”hyvä mies”?

Miehelläkö ei voi olla muita naisia lähellä, kuin toinen nainen tms.? Ei ole siskoja, serkkuja, kavereiden naisystäviä, ihan vaan kavereita? Miehillä on vaan sellaisia naisia lähettyvillä, joita mies panee? Äitiään, siskojaan jne.?

Aika ihmeellinen on joidenkin ihmisten maailma, pakko myöntää...

Tietenkin voi olla, mutta ap:n vastaus vahvistaa, että olin oikeassa.

Samaa mieltä, jos ap:n ja miehen suhde on alkanut ennen eroa, niin mies ei ole hyvä mies, vaan pettäjä. Riippumatta siitä minkälainen noita ex-vaimo on, niin uutta suhdetta ei aloiteta ennen kuin edellinen on lopetettu. Sitten on tietenkin niitä, jotka ovat mustasukkaisia loppuelämän, vaikka kuinka oltaisi erottu ennen kuin uusi suhde on aloitettu, mutta tämä kieltämättä vaikuttaa epäilyttävältä, sori vaan ap.

Vierailija
113/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sinä et ole sitä perhettä.

En, minä en ole, mutta voin läheisenä kertoa asioista isälle joka on loppu ja puhki äidin vierottamisen ja henkisen väkivallan vuoksi. Olen huolissani lapsen psyykestä ja siksi kysyn neuvoa.

Vierailija
114/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia juttuja äiti lapselle puhuu?

En viitsi sanoa ettei vaan voi tunnistaa. Mutta lapsi on kertonut asioita, joita lapsen ei olisi pitänyt joutua kuulemaan. Aikuisten riitojen pitäisi pysyä aikuisten välisinä. Tässä tapauksessa lapsi joutuu kuuntelemaan pakolla aikuisten asioita eikä saa elää rauhassa lapsena, hän on kuitenkin vasta alakouluikäinen. Pitäisi saada rauhassa leikkiä ja iloita omasta elämästään.

Tässä kuvailit kyllä käytännössä melkein kaikki eroperheet. Tästä on vielä mahdoton sanoa, mistä on kyse.

Vierailija
115/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkään olet miehen tuntenut? Mietin vain, että aina tilanne todellisuudessa ei ole niin ruusuinen kuin antaa ymmärtää uudelle kumppanille.

Aa, olet siis ollut toinen nainen... koska prosessi on vielä kesken, niin erosta ei ole kauaa.

Miehelläkö ei voi olla muita naisia lähellä, kuin toinen nainen tms.? Ei ole siskoja, serkkuja, kavereiden naisystäviä, ihan vaan kavereita? Miehillä on vaan sellaisia naisia lähettyvillä, joita mies panee? Äitiään, siskojaan jne.?

Samaa mieltä, jos ap:n ja miehen suhde on alkanut ennen eroa, niin mies ei ole hyvä mies, vaan pettäjä. Riippumatta siitä minkälainen noita ex-vaimo on, niin uutta suhdetta ei aloiteta ennen kuin edellinen on lopetettu. Sitten on tietenkin niitä, jotka ovat mustasukkaisia loppuelämän, vaikka kuinka oltaisi erottu ennen kuin uusi suhde on aloitettu, mutta tämä kieltämättä vaikuttaa epäilyttävältä, sori vaan ap.

Ei tarvitse sori pyytää. Pyydän nyt ihan vilpittömästi neuvoja lapsen hyvinvoinnin vuoksi, hän kun joutuu henkisen pahoinpitelyn kohteeksi lähes päivittäin. Katson tätä kuitenkin vierestä. Aiheena on siis se mitä voi vierestä tehdä jos näkee vierottamista.

Kiitos paljon monelle, olen saanut paljon hyviä vinkkejä. ❤️

Vierailija
116/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh.. ei ne ilmoituksetkaan usein mihinkään johda. Lapsi kertoi useaan otteeseen isän ja hänen puolison alkoholin käytöstä. Jatkuvaa juomista, valvomista, humalassa autolla ajoa lapsi kyydissä. Ilmoitus ei johtanut mihinkään. Exä kun puhuu mustankin valkoiseksi. Lopputulos se, että minä olen "vieraannuttaja", manipuloija ja laittanut sanoja lapsen suuhun sun muuta. Mitäpä tässä enää voi tehdä ja sama meno jatkuu.

Lastensuojeluko ei ole puuttunut tilanteeseen? 

Vierailija
117/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia juttuja äiti lapselle puhuu?

En viitsi sanoa ettei vaan voi tunnistaa. Mutta lapsi on kertonut asioita, joita lapsen ei olisi pitänyt joutua kuulemaan. Aikuisten riitojen pitäisi pysyä aikuisten välisinä. Tässä tapauksessa lapsi joutuu kuuntelemaan pakolla aikuisten asioita eikä saa elää rauhassa lapsena, hän on kuitenkin vasta alakouluikäinen. Pitäisi saada rauhassa leikkiä ja iloita omasta elämästään.

Tässä kuvailit kyllä käytännössä melkein kaikki eroperheet. Tästä on vielä mahdoton sanoa, mistä on kyse.

Kysyinkin neuvoa siihen mitä tehdä kun todistaa vierestä vierottamista. Muuhun en kaipaa näkemystä. Kiitos jo annetuista vinkeistä, ne ovat olleet avuksi. Etenkin juuri että mitä virallisia reittejä on olemassa.

Vierailija
118/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse sori pyytää. Pyydän nyt ihan vilpittömästi neuvoja lapsen hyvinvoinnin vuoksi, hän kun joutuu henkisen pahoinpitelyn kohteeksi lähes päivittäin. Katson tätä kuitenkin vierestä. Aiheena on siis se mitä voi vierestä tehdä jos näkee vierottamista.

Kiitos paljon monelle, olen saanut paljon hyviä vinkkejä. ❤️

No, jos olet toinen nainen, joka on aloittanut suhteen miehen kanssa ennen kuin hän oli eronnut, suosittelen lopettamaan suhteen välittömästi. Lasten vuoksi.

Vierailija
119/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä jutut eivät ole niin mustavalkoisia. Tottakai varmasti on niitä vanhempia jotka oikeasti vieraannuttaa lapsia toisesta vanhemmasta ja se on väärin ja rangaistavakin teko. Mutta hyvin moni juttu on sellainen, että ihan aiheesta ja syystä lapsia ei anneta toiselle vanhemmalle.

Tämäpä tämä. Jos lapsilla ja isällä olisi hyvä suhde, kukapa ei lähettäisi lapset ilomielin isän luokse? Jokainen äiti kaipaa myös omaa aikaa. Ja olisi aivan ihanaa, jos lapsilla olisi ihminen, isä, joka pitää huolta, välittää lapsista yhtä paljon kuin äitikin, joka pärjää lasten kanssa hyvin, ja on rakastava ja lämmin...Voi kun. Voi kun.

Vierailija
120/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä kuvio. Joku ulkopuolinen "tarkkailija" on tehnyt päätelmiään tuntematta asianosaisia oikeasti lainkaan. Mistä tiedät, millainen se mies on oikeasti? Oma exäni on väkivaltainen, nopeasti tulistuva ja äkkipikainen neljän seinän sisällä, mutta ulkopuolisille ihan normaalin oloinen. Asia ei ole niin yksioikoinen kuin millaiseksi sitä luulet.