Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seuraan vierestä vieraannuttamista, mitä voin tehdä?

Vierailija
28.11.2020 |

Eli äiti vieraannuttaa lasta isästä, manipuloi lasta ja vaikeuttaa tapaamisia. Tapaamisia ei vielä ole vahvistettu virallisesti mutta prosessi on kesken. Isä on hyvä isä joka kykenee antamaan turvallisen kodin. Ei juo, ei käytä huumeita, ei mt-ongelmia, ei mitään outoa. Tavallinen hyvä mies.

Toivoisin konkreettisia vinkkejä mitä voi tehdä, en huutelua ja syyttelyä ja äidin puolustamista.

Kommentit (155)

Vierailija
1/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lastensuojeluilmoitus asap.

Vierailija
2/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä poliisiin. Vieraannuttaminen tuli (tai on tulossa) lakiin rikokseksi. Kyseessä on siis jatkossa aina poliisitutkinta asiasta. En sitten tiedä, kuinka nämä voidaan todistaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kertoa esimerkkejä, mitä vieraannuttaminen ja manipulointi tapahtuu?

Ymmärrän vain sen, että tapaamisia hankaloitetaan.

Vierailija
4/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi, jos saisit jonkun muun lisäksesi todistamaan asiassa. Sitten asian voi viedä eteenpäin viranomaisille.

Vierailija
5/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin että voisin tehdä nimettömänä. Tuleeko siitä myös isälle harmia? Voiko olla että äiti raivostuu ja tekee itse lasun ja syyttää perättömästi isää? Siis pelkään aidosti kun äiti ei vihastuessaan kaihda keinoja..

Vierailija
6/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta olisi, jos saisit jonkun muun lisäksesi todistamaan asiassa. Sitten asian voi viedä eteenpäin viranomaisille.

Isän saan aivan varmasti, jos vain äiti ei saa tietää mitä hän viranomaisille sanoo

Vierailija
7/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin että voisin tehdä nimettömänä. Tuleeko siitä myös isälle harmia? Voiko olla että äiti raivostuu ja tekee itse lasun ja syyttää perättömästi isää? Siis pelkään aidosti kun äiti ei vihastuessaan kaihda keinoja..

Totta kai äiti syyttää siitä isää.

Vierailija
8/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä poliisiin. Vieraannuttaminen tuli (tai on tulossa) lakiin rikokseksi. Kyseessä on siis jatkossa aina poliisitutkinta asiasta. En sitten tiedä, kuinka nämä voidaan todistaa. 

Olen lukenut että näiden tutkimisessa voi mennä vuosi ja lasta viedään milloin kenenkin kuulusteltavaksi. Lapsi on muutenkin introvertti ja säikähtää uusia ihmisiä. Äiti on lisäksi saanut jo lapsen ajatuksia sekaisin. Pelkään että tämä rikosilmoitus tuo hirveästi lisästressiä tämän pienen lapsen elämään. Toki jos siitä oikeasti on hyötyä niin harkitsen kyllä vakavasti.

Vierailija
9/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia juttuja äiti lapselle puhuu?

Vierailija
10/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään olet miehen tuntenut? Mietin vain, että aina tilanne todellisuudessa ei ole niin ruusuinen kuin antaa ymmärtää uudelle kumppanille.

Vierailija
11/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko kertoa esimerkkejä, mitä vieraannuttaminen ja manipulointi tapahtuu?

Ymmärrän vain sen, että tapaamisia hankaloitetaan.

Manipulointia on esim mustamaalaaminen ja äidin uhriutuminen ja oma takertuminen/riippuvaisuus lapseen. Äiti valehtelee ja maalaa isän elämästä uhkakuvia lapselle, jotta häntä pelottaisi mennä isälle.

Lapsi kertoo isälle asioita joita äiti on sanonut ja ne ovat kauheita. Isä sitten yrittää parhaansa mukaan kertoa totuuden ja korjata tilannetta.

Tässä nyt vain ripaus niistä asioista.

Vierailija
12/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkään olet miehen tuntenut? Mietin vain, että aina tilanne todellisuudessa ei ole niin ruusuinen kuin antaa ymmärtää uudelle kumppanille.

Tässä ei ole kyse siitä, olen tuntenut tarpeeksi kauan.

Vierailija
13/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa, olet siis ollut toinen nainen... koska prosessi on vielä kesken, niin erosta ei ole kauaa.

Onko pettävä mies ”hyvä mies”?

Vierailija
14/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sinun roolisi keississä jos saisit isän todistamaan mutta hän ei siis itse aja asiaansa mitenkään? Eiköhän tämä kuulu asianosaisille eikä ulkopuolisille.

Vierailija
15/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia juttuja äiti lapselle puhuu?

En viitsi sanoa ettei vaan voi tunnistaa. Mutta lapsi on kertonut asioita, joita lapsen ei olisi pitänyt joutua kuulemaan. Aikuisten riitojen pitäisi pysyä aikuisten välisinä. Tässä tapauksessa lapsi joutuu kuuntelemaan pakolla aikuisten asioita eikä saa elää rauhassa lapsena, hän on kuitenkin vasta alakouluikäinen. Pitäisi saada rauhassa leikkiä ja iloita omasta elämästään.

Vierailija
16/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sinun roolisi keississä jos saisit isän todistamaan mutta hän ei siis itse aja asiaansa mitenkään? Eiköhän tämä kuulu asianosaisille eikä ulkopuolisille.

Minä mietinkin että mitä voin sivusta tehdä, kun isä on aika voimaton tämän asian kanssa ja tekee kyllä parhaansa. Mutta lasu ja rikosilmoitus ovat isän mielestä liian riskejä, koska jos äiti suuttuu, ei voi tietää mitä tapahtuu. Siis tapaamiset voi vaikka loppua siihen paikkaan kokonaan.

Vierailija
17/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa, olet siis ollut toinen nainen... koska prosessi on vielä kesken, niin erosta ei ole kauaa.

Juuri näitä huutelijoita en halua tähän ketjuun, joten ole hyvä ja lopeta. Haluan oikeita neuvoja koska olen aidosti huolissani lapsesta.

Vierailija
18/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä on kyllä vanhempana ihan järeitä konsteja tapaamisten toteutumiseksi, jos hän haluaa niitä käyttää. Ei siihen tarvita ulkopuolisten sotkeutua. Mistä sinä voit olla varma, mitä tuossa kuviossa tapahtuu? Kuule isä voi käyttää tapaamisoikeutta vaikka lapsi ei edes haluaisi tavata isää ollenkaan, oli syy missä hyvänsä. Tämän tiedän ihan omakohtaisesti.

Vierailija
19/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei voi estää tapaamisten toteutumista, vaikka suuttuisi kuinka.

Vierailija
20/155 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelläkö ei voi olla muita naisia lähellä, kuin toinen nainen tms.? Ei ole siskoja, serkkuja, kavereiden naisystäviä, ihan vaan kavereita? Miehillä on vaan sellaisia naisia lähettyvillä, joita mies panee? Äitiään, siskojaan jne.?

Aika ihmeellinen on joidenkin ihmisten maailma, pakko myöntää...