Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehti kävi perjantai-iltapäivänä kauppakeskus Triplassa katsomassa, miten uudet rajoitukset vaikuttavat kauppakeskuksen arkeen. Näky on yllättävä: iltapäivällä Triplan käytävät vilisevät ihmisiä.

Vierailija
28.11.2020 |

Käytävillä raikaa iloinen musiikki ja ostokehotukset sen sijaan, että ne huomauttaisivat uusista rajoituksista.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7ecc5220-19a8-403b-a253-983c4052e294

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo keväällä eräs lääkäri oli järkyttynyt kun oli nähnyt kaupan pihalla autoja.

Vierailija
2/19 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai pitää mennä kauppaan kun on black friday.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on aikoihin eletty, että eläminen pitäisi lopettaa kokonaan sellaisen taudin vuoksi, joka ei t4p4 lähellekään 1 prosenttia tartunnan saaneista. Yli 99 prosenttia selviää. Isolle osalle ei tule edes mitään oireita.

Vierailija
4/19 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kaikki ulkotapahtumat perutaan, mutta ihmisten annetaan vaeltaa massoina ja tungeksia kauppakeskuksissa, kaupoissa, ravintoloissa, buffetpöydissä, black fridayssa ja laivoilla eikä tietenkään unohdeta matkustelua ja koulukaranteenien vähentämisiä. Missä logiikka?

Vierailija
5/19 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus artikkelista:

Triplan kolmannessa kerroksessa kauppakeskuksen penkkiä evästauon merkeissä kuluttavat Elias Hustamand, Lasana Ndow, Sarband Omar Rashed ja Enayat Farhaa. He ovat omien sanojensa mukaan epätietoisia uusista rajoituksista.

– Tässä me ollaan koko ajan oltu, porukka tuumaa yhteen ääneen.

Porukka on tullut penkille nimenomaan kuluttamaan aikaa, toisin sanoen hengailemaan. Ajanvietto kauppakeskuksessa ei porukan mukaan ole muuttunut: kauppakeskukseen tullaan ostoksille, tapaamaan ystäviä ja oleskelemaan.

Vierailija
6/19 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1660 sairastui ja niistä odotetaan päätyvän 22 teholle

Vierailija
7/19 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt kun sairastuu 1000 per pv teholle noin 80

Vierailija
8/19 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on aikoihin eletty, että eläminen pitäisi lopettaa kokonaan sellaisen taudin vuoksi, joka ei t4p4 lähellekään 1 prosenttia tartunnan saaneista. Yli 99 prosenttia selviää. Isolle osalle ei tule edes mitään oireita.

Joo, kyllä me vielä saamme sen poikkeuslain jouluun mennessä kun sinnikkäästi jatkamme tämän manifestin toitotusta ja elämistä.

Vierailija
9/19 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on edelleenkin täysin epäselvää, miten kauppakeskusten sulkeminen vaikuttaisi omaan tilanteeseeni. En käy kauppakeskuksissa itse ja muutoin käytän maskia, muistan pestä kädet, pidän etäisyyttä muihin ja käytän käsidesiä. Ne hengailevat näköalattomat voisi sieltä poistaa, mutta muutoin minusta on jokaisen oma asia, ottaako riskin vai ei. Kaupan kassajono on ainoa paikka, jossa joudun muiden kanssa tekemisiin ja siinä osaan sanoa, että mene kauemmas.

Vierailija
10/19 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin saattaa black friday muuttua black lifeksi.

Vierailija
11/19 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on edelleenkin täysin epäselvää, miten kauppakeskusten sulkeminen vaikuttaisi omaan tilanteeseeni. En käy kauppakeskuksissa itse ja muutoin käytän maskia, muistan pestä kädet, pidän etäisyyttä muihin ja käytän käsidesiä. Ne hengailevat näköalattomat voisi sieltä poistaa, mutta muutoin minusta on jokaisen oma asia, ottaako riskin vai ei. Kaupan kassajono on ainoa paikka, jossa joudun muiden kanssa tekemisiin ja siinä osaan sanoa, että mene kauemmas.

Eikö siis ole jokaisen oma asia, meneekö konserttiin, matkoille, tansseihin jne? Vai onko taas niin, että asia kuuluu muille, mutta ei minulle? Koska minä, minä, minä.

Vierailija
12/19 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jatkuvasti jaksaa käydä kauppakeskuksissa pöyristymässä ihmisten normaalia elämistä? Jokainen voi tehdä sen valinnan, että pysyy kotona ja antaa muiden tehdä omat valintansa, oli ne sitten hyviä tai huonoja.

Vierailija
13/19 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jäähalleissa muutama tuhat paikalle, ulkotapahtumissa ei

katsojia.

Vierailija
14/19 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen Rukan "yökahvilassa" tupaten täynnä känniläisiä.

Se siitä rajoituksista.

Vierailija
15/19 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun avauksia vietetään ja black friday jatkuu. Hirveä ryysis.

Vierailija
16/19 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit siellä itsekin, joten mitä valitat?

Vierailija
17/19 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, varmaan näki minutkin, koska olen töissä Länsi-Pasilassa ja kuljen siitä Triplan läpi junalle, jolla menen kotiin. Ei tainnut nyt toimittaja tajuta, että se ostari on samalla juna-asema... Voi kauhia, kyllä nyt riitti taas iltapäivärievun toimittajalla kauhisteltavaa, ihmiset kulkee asioilla!!!

Mä ymmärtäisin kauhistelun, jos hän ihmettelisi maskitta kulkevia, heille ei minultakaan riitä ymmärrystä, mutta kaikkea elämistä ei voi lopettaa. Minullakin loppuisi työt ja perheeltä elanto, jos kieltäytyisin menemästä töihin.

Vierailija
18/19 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on Erika Vikman haukuttu kun kehtasi eilen esiintyä Rukalla Zonessa?

Vierailija
19/19 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus artikkelista:

Triplan kolmannessa kerroksessa kauppakeskuksen penkkiä evästauon merkeissä kuluttavat Elias Hustamand, Lasana Ndow, Sarband Omar Rashed ja Enayat Farhaa. He ovat omien sanojensa mukaan epätietoisia uusista rajoituksista.

– Tässä me ollaan koko ajan oltu, porukka tuumaa yhteen ääneen.

Porukka on tullut penkille nimenomaan kuluttamaan aikaa, toisin sanoen hengailemaan. Ajanvietto kauppakeskuksessa ei porukan mukaan ole muuttunut: kauppakeskukseen tullaan ostoksille, tapaamaan ystäviä ja oleskelemaan.

Ylläri. Nää kaverit on tosi oma-aloitteisia. Tälläistä työvoimaa me tarvitaan.