Miehen nimiehdotukset järkyttävät!
Odotan tyttölasta ja luonnollisesti olemme miehen kanssa miettineet nimiä. Aluksi hänen oudot nimiehdotuksensa naurattivat, mutta nyt mua oikeasti ahdistaa.... miehen ehdotuksia ovat olleet mm. Peppiina, Salama (mun mielestä toi on tyhmyytensä lisäks vieläpä pojan nimi?) ja Miina.
Kuka voi lopulta päättää nimestä?? En todellakaan ole antamassa mitään sellaista nimeä lapselleni, josta en itse pidä!! Tai jonka takia lasta tullaan takuuvarmasti kiusaamaan..!
Kommentit (100)
"Risella, Risella, Suomen suostuin riisi on Risella." Kuka muistaa tuon vanhan mainosrenkutuksen? Tahtiin ei sopinut edes kolmitavuinen sana 'suosituin', vaan kuulosti siltä, että i jäi välistä pois. Tätä kun hoet miehellesi, ap, niin eiköhän into laimene...
Jos teidän miehet ei suhtaudu nimenvalintaan vakavissaan, niin eikö se tarkoita sitten sitä, että teillä on oikeus päättää siitä nimestä, eikä miehellä ole siihen mitään sanomista. Mikä tässä on siis ongelma, naiset?
Haha voi ei mitä nimiä! Koita ehdotella sille kaikkia nimiä joista tykkäät ja ehkä se sitten johonkin tykästyy :)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 23:44"]
Jos teidän miehet ei suhtaudu nimenvalintaan vakavissaan, niin eikö se tarkoita sitten sitä, että teillä on oikeus päättää siitä nimestä, eikä miehellä ole siihen mitään sanomista. Mikä tässä on siis ongelma, naiset?
[/quote]
Ei mut onko se ihan lainkin mukaan niin, että äiti päättää viimekädessä nimen? Joku sano musta niin tossa aiemmin täs ketjussa?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 22:48"]
No nyt on tytölle lyöty lukkoon nimi! Onneks tein tämän keskustelun ja sen kautta saatiin keskusteltua vakavammin.
Noona tulee tytön ekaks nimeksi. Huh. Ihana helpotus, nyt voi vaan rauhottua onnelliseen loppuraskauteen. :) Bye bye Risellat...
AP
[/quote]
Nonniina
anteeksi...
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:43"]
"Risella, Risella, Suomen suostuin riisi on Risella." Kuka muistaa tuon vanhan mainosrenkutuksen? Tahtiin ei sopinut edes kolmitavuinen sana 'suosituin', vaan kuulosti siltä, että i jäi välistä pois. Tätä kun hoet miehellesi, ap, niin eiköhän into laimene...
[/quote]
Muistan kyllä. Mutta ehei, nythän mä olen "ihastunut" tohon Risellaan. Oon aika hemmetin järkyttynyt, että se tosiaan vaan rupes kehitteleen toista ja kolmatta nimee tohon kun sanoin, että okei, Risella vois käydä. "Hmmmm jaah, no siis mä oon aina pitänyt Kristasta. Ja sun toinen nimihän on Maria? Risella Krista Maria?" ei luoja ollut kaukana et pyörryn...
AP
En jaksanut lukea koko ketjua mutta Karkki, englanniksi Candy, on kylla sellainen tankotanssijan nimi etta en tyttarelle antaisi.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:43"]
[/quote]
Muistan kyllä. Mutta ehei, nythän mä olen "ihastunut" tohon Risellaan. Oon aika hemmetin järkyttynyt, että se tosiaan vaan rupes kehitteleen toista ja kolmatta nimee tohon kun sanoin, että okei, Risella vois käydä. "Hmmmm jaah, no siis mä oon aina pitänyt Kristasta. Ja sun toinen nimihän on Maria? Risella Krista Maria?" ei luoja ollut kaukana et pyörryn...
AP
[/quote]
Ihne ettei Risella(-riisi) Kristus Maria :D no nyt vaan jatkat nimen ihannointia ja sitten teet salassa oikeaa listaa.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:43"]
[/quote]
AP
[/quote]
Ihne ettei Risella(-riisi) Kristus Maria :D no nyt vaan jatkat nimen ihannointia ja sitten teet salassa oikeaa listaa.
[/quote]
Tää on vaan ihan kipeetä, ei aikuiset ihmiset voi tällaseen lähteä... no, tuleepahan "Risellalle" kerrottavaa kunhan vanhemmaks varttuu.
Pöhköä kun en nyt tiedä, että luuleeko toi oikeasti mun tykästyneen Risellaan vai huijaako tässä nyt molemmat toisiaan niin, että molemmat sen tajuaa.
Voi hohhoi, kyllä miehet sit on oikeasti IKUISIA poikia!
AP
Voi Ap, sympatiat on sun puolella :) Mun mies oli molempien lastemme kohdalla samanlainen "vitsiniekka", eikä hän yhtään ymmärtänyt minun nimistressiäni. Toisaalta hän ei myöskään hyväksynyt yhtäkään minun nimiehdotuksistani, vaan päinvastoin aina toi esiin kustakin ehdotuksestani jotain negatiivista. On pieni ihme, että lopulta saatiin nimivalinnat tehtyä!
Mutta pienenä vinkkinä: mikäli ette oikeasti pääsisi nimestä sopuun, lain mukaan lapsen äiti sanoo viimeisen sanan. Joten eihän meillä naisilla pitäisi olla hätäpäivää ;)
"Risella, Risella suomen suosituin tyttö on Risella" hoilaat näin ja sitten "tajuat" että herranen aika täähän kuulostaa joltain iltapäivätytöltä
Olisko se miehesi ehdottama Krista muuten kovin paha etunimeksi?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:35"]Mua ärsyttää tämä kun tuntuu, että suunnilleen odotetaan, että annetaan joku suvussa kulkenut karmea nimi lapselle. Siis esimerkiksi meidän suvussa Kaarina. Ei tosta nimestä kukaan tykkää ja silti vaan annetaan toiseks nimeks "koska kulkee suvussa".
[/quote]
No oletkin juureton metsäläinen
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:25"]
Mieheni sisko sai lapsen, ja heidän isänsä oli pokkana ehdottamassa lapselle toiseksi nimeksi Paavalia oman isänsä mukaan.
[/quote]
No mikäs siinä. Toinen nimi on kuitenkin vähän eri asia kuin ensimmäinen nimi. Kaunis ajatushan tuo on, että sukulaiselta saisi toisen nimen, vaikka toki lapsen vanhemmathan sen nimen päättävät.
[/quote]
Paavalihan on tänä päivänä ihan käytössä oleva lapsen nimi.
Rupeat nyt AP keksimään omia "hurmaavia" nimiehdotuksia!:D Novella, Vuokko(nen), Kulta-Katriina, Mokka, Libresse.. Niitä sitten sommittelet yhteen sen Risellan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:21"]Rupeat nyt AP keksimään omia "hurmaavia" nimiehdotuksia!:D Novella, Vuokko(nen), Kulta-Katriina, Mokka, Libresse.. Niitä sitten sommittelet yhteen sen Risellan kanssa.
[/quote]
Risella Kulta-Katriina :D
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:11"]
Olisko se miehesi ehdottama Krista muuten kovin paha etunimeksi?
[/quote]
Kuulostaa enemmän kuin hyvältä tän näitten suurinpiirtein Hernekeitto- ja Seinäkiipeily-ehdotusten jälkeen. En ajatellut kysyä nyt yhtään mitään tolta toiselta puoliskolta vähään aikaan, mietin itekseni. Koska kaipa se lapsi pitäis ihan oikeasti sitten nimetäkin, eikä heittää vaan jotakin älytöntä riisivitsiä...
AP
Joku ehdottikin jo nimilistaa, minkä olet valkannut ja miehesi voi ehdottaa siihen sopivan toisen nimen. Voithan sanoa miehellesi, että et halua lapselle sellaista nimeä, jolla tulee kiusatuksi. Selvästikään miehesi ei kykene nyt asiaa pohtimaan ja lyö asian leikiksi.
Ehdotas miehelle ihan pokkana:
Pippa Risella
Liina Vileda
Rikka Pirpana
Myy Mynni Risella
Ruu Tiuku Risella
Huokailet ja sanot että eiksoo ihania! Kyllä se hiljalleen siitä ahdistuu ja vitsailuhalu hiipuu :)
Mä tykkään Kaarinasta, voisin antaa omalle vaikka etunimeksi.
Ap, tää on kyllä päivän paras ketju! Nauran täällä itsekseni ja meinaan tukehtua teehen. Mun mies on kanssa sellanen vitsiniekka, että vois tehdä jotain vastaavaa. Siis todellakin toivon, ettei sun miehes oo ihan tosissaan :D