Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen nimiehdotukset järkyttävät!

Vierailija
03.04.2014 |

Odotan tyttölasta ja luonnollisesti olemme miehen kanssa miettineet nimiä. Aluksi hänen oudot nimiehdotuksensa naurattivat, mutta nyt mua oikeasti ahdistaa.... miehen ehdotuksia ovat olleet mm. Peppiina, Salama (mun mielestä toi on tyhmyytensä lisäks vieläpä pojan nimi?) ja Miina.

Kuka voi lopulta päättää nimestä?? En todellakaan ole antamassa mitään sellaista nimeä lapselleni, josta en itse pidä!! Tai jonka takia lasta tullaan takuuvarmasti kiusaamaan..!

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkistako se tykkäs? Mites olis sitten vaikka Minttu Karkki? Tai Pihlaja Marja Karkki? Nanna Melli? Muru Kaneli Sikuriina?

Anteeks mut mua naurattaa kun aattelen, että just sun miehes varmaan ihastuiskin just näihin :DDD

Vierailija
82/100 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:37"]

Ehdotas miehelle ihan pokkana:

Pippa Risella

Liina Vileda

Rikka Pirpana

Myy Mynni Risella

Ruu Tiuku Risella

Huokailet ja sanot että eiksoo ihania! Kyllä se hiljalleen siitä ahdistuu ja vitsailuhalu hiipuu :)

[/quote]

Myy Mynni Risella testattu (oon joskus sanonut, että eihän Myy nyt kovin paha olis, joten toi oli uskottavin tolta listalta).

Meni muuten hiljaseks. Ekaa kertaa ei virnuillut silleen typerästi, sain pidettyä ittenikin ihan vakavana. Ja mun mielestä uskottavat perustelutkin: "Risella on niin erikoinen, että ei ehkä ekaks nimeks. Mutta jos se susta tuntuu tärkeeltä, niin mietitään. Ja Myystähän mä sanoin, että on ihan ok. Mynnikin sun toive, mutta nyt kun oon maistellut vähän asiaa mielessäni niin ei se nyt ole ihan mahdoton". Haahaa, ainakin varmistu, että onneks pelkkää läppää kaikki. Ei se muuten olis noin omituisesti reagoinu...

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan normaalia, että ei halua "nimetä" lasta ennen sen syntymää.

Vierailija
84/100 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muuten menee se "lapset nimesivät kissat Mufasaksi ja Käpytikaksi"? Sieltä olisi löytynyt villejä nimiehdotuksia... :D

Vierailija
85/100 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:35"]

Mua ärsyttää tämä kun tuntuu, että suunnilleen odotetaan, että annetaan joku suvussa kulkenut karmea nimi lapselle. Siis esimerkiksi meidän suvussa Kaarina. Ei tosta nimestä kukaan tykkää ja silti vaan annetaan toiseks nimeks "koska kulkee suvussa".

[/quote]

Aivan. Minä en tiennyt, että miehen suvulla oli oletus,että antasimme lapsellemme nimen heidän suvusta ja voi sitä pettymyksen ja paheksunnan määrää kun selvisi mikä nimi tuli. Olisivat edes esittäneet toivomuksen ääneen niin olisi tiennyt sillä tuo suvun toivoma nimi olisi ollut ihan ok.

Vierailija
86/100 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävin nimi mitä oon kuullut, oli toissapäivänä puistossa kun yks äiti huusi omalle VADELMIINALLE että pitäisi lähteä kotiin.. Hyvä etten revennyt.. :P

Vierailija
87/100 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 14:23"]

:'D apua joo ei sais nauraa, mutta pakko sanoa - kommentoimatta miehes henkistä kypsyyttä mitenkään - että on miehellä mielikuvitusta! tostaks se vaan lonkalta noi risellat keksi?

[/quote]

Mustakin kuulostaa tosi mielenkiintoiselta mieheltä, eikä miltään tavalliselta möllykältä!

Vierailija
88/100 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:46"]

Järkyttävin nimi mitä oon kuullut, oli toissapäivänä puistossa kun yks äiti huusi omalle VADELMIINALLE että pitäisi lähteä kotiin.. Hyvä etten revennyt.. :P

[/quote]

Pliis sano että on vitsi?

Vierailija
89/100 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:08"]

Voi Ap, sympatiat on sun puolella :) Mun mies oli molempien lastemme kohdalla samanlainen "vitsiniekka", eikä hän yhtään ymmärtänyt minun nimistressiäni. Toisaalta hän ei myöskään hyväksynyt yhtäkään minun nimiehdotuksistani, vaan päinvastoin aina toi esiin kustakin ehdotuksestani jotain negatiivista. On pieni ihme, että lopulta saatiin nimivalinnat tehtyä!

Mutta pienenä vinkkinä: mikäli ette oikeasti pääsisi nimestä sopuun, lain mukaan lapsen äiti sanoo viimeisen sanan. Joten eihän meillä naisilla pitäisi olla hätäpäivää ;)

[/quote]

Tämä meni multa jotenkin tossa aiemmin ohi. Onko tosiaan oikeasti näin? Välillä kun oikeesti kauhistuttaa, että mikä se meidän "kompromissi" tulis sitten olemaan... ja milloin alkaa mies Vakavissaan miettimään nimeä, eikä vaan heitä jotain vitsiä...

AP

Vierailija
90/100 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vitsi, Vadelmiina kyllä kuulostaa niin itse keksityltä että ihmettelen miten on mennyt tuommoinen nimi läpi

Vierailija
91/100 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:35"]

Mua ärsyttää tämä kun tuntuu, että suunnilleen odotetaan, että annetaan joku suvussa kulkenut karmea nimi lapselle. Siis esimerkiksi meidän suvussa Kaarina. Ei tosta nimestä kukaan tykkää ja silti vaan annetaan toiseks nimeks "koska kulkee suvussa".

[/quote]

Aivan. Minä en tiennyt, että miehen suvulla oli oletus,että antasimme lapsellemme nimen heidän suvusta ja voi sitä pettymyksen ja paheksunnan määrää kun selvisi mikä nimi tuli. Olisivat edes esittäneet toivomuksen ääneen niin olisi tiennyt sillä tuo suvun toivoma nimi olisi ollut ihan ok.

[/quote]

Meillä puolestaan kävi niin, että oltiin miehen kanssa etukäteen päätetty, että lapsille ei anneta nimiä suvusta. Sitten, kun nimi oli jo päätetty, saatiin tietää, että kyseinen nimi löytyy sittenkin meidän molempien suvuista ja molempien vanhemmat oli tietysti aivan innoissaan, kun valittiin heille noin tärkeä nimi :D 

Vierailija
92/100 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Vadelmiina ei kuulosta ollenkaan pahalta ja sopii hyvin nykyiseen nimitrendiin :)

Vierailija
93/100 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ukon ehdotukset oli Steve pojalle ja Stevie tytölle.. Lisäksi tää paras miehen huippu-ehdotus: Jorma-Iso.

Eli ei ikinä yhtään järkevää ehdotusta tullut. Itse sitten valitsin nimet tytöille ja miehelle kävi ihan kaikki.

Vierailija
94/100 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ehdotti meidän pojan nimeksi mm. Ukko Metso, Pate tai Costello. Sylvesterkin olis käynyt, samoin Clint. En tosin osannut olla noista kovin järkyttynyt, vaan menin mukaan älyttömien nimien heittelyyn. Kyllä se vakavasti otettava nimikin sitten löytyi :)

Vierailija
95/100 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois Orava-Lotta, oiskin niin ihana :)

Vierailija
96/100 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sun mies väänsi sen Karkki nimen englanninkielisestä nimestä Candy. Applesta tulis sitten Omppu tai Omena. ;-)

Vierailija
97/100 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ap hauskaa ukkosi kustannuksella. Voisin lyödä vetoa, että todellisella nimeämishetkellä alkaa tulla oikeitakin mielipiteitä.

Minä olisin halunnut nimetä meidän lapset jo valmiiksi ennen syntymää, että olisimme voineet kutsua heitä nimeltä. Ei onnistunut minun mieheni kanssa. Erityisesti kuopuksen kohdalla sillä oli joku ahdistus vauvan tulosta päällä, eikä hän suostunut keskustelemaan ollenkaan nimistä etukäteen. Sanoi vaan, että minä saan päättää. No, sitten kun olisin ppäättänyt, niin ehdotukseni eivät kelvanneetkaan. Parhaan keskustelun saimme aikaiseksi, kun piruuttani kirjoitin ihan oudon nimilistan.

Vierailija
98/100 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risella Vadelmiina Libresse.

Jorma-Iso Purjopetteri WeeTee.

Nicopetteri JannicaJessica.

Vierailija
99/100 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jossain toisessakin ketjussa tästä sanonu, mutta mun veli on vakaasti päättäny ristiä tulevat lapsensa pojan Salama Gordoniksi ja tytön Hilippa Darlingiksi. Oon sille sanonu että onnea sen naisen löytämiseen, joka tuohon suostuu.

Vierailija
100/100 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo unohtanut mikä tän ketjun nimi oli, mutta tullaanpa nyt taas kertoon uudet. Oon saanut täältä kyllä hyviä inspiraatioita.

Eli siis mun mies on suomenruotsalainen. Sen isoäidin nimi on Viveka. Oli pakko testaa a) miehen tyhmyyttä b) saman tyypin huumorintajua c) pokkaa d) vesituntemusta e) nimikorvaa ja ties mitä. Mutta. Sain sen ajatukset hevon helvettiin jostain Risellasta, myöns jopa ite et on vitsi. MUTTA NYT ongelma on se, että se taitaa olla tosissaan ja mä oonkin alkanut jatkamaan tätä läpänheittoa.

Siis ehdotin "Evian Novelle Vadelmiinaa". Kuolen nytkin nauruun kun kirjotan tätä. Mies näytti mietteliäältä ja oli et "Hmmmmm aika erilainen, aika kaunis! Ainoo toi Vadelmiina? Tulee niin vadelma mieleen" (no shit ihanks tosi!). Ni sen vastaehdotus on tällä hetkellä Evian Novelle Viveka.

Musta on periaatteessa hauska nyt kiusaa sitä, kun se kerran kiusas mua, mutta jotenkin tää tuntuu vähän härskiltä... toivottavasti ei vauva kuule masun läpi miten hölmöjä sen vanhemmat on...

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi