Miehen nimiehdotukset järkyttävät!
Odotan tyttölasta ja luonnollisesti olemme miehen kanssa miettineet nimiä. Aluksi hänen oudot nimiehdotuksensa naurattivat, mutta nyt mua oikeasti ahdistaa.... miehen ehdotuksia ovat olleet mm. Peppiina, Salama (mun mielestä toi on tyhmyytensä lisäks vieläpä pojan nimi?) ja Miina.
Kuka voi lopulta päättää nimestä?? En todellakaan ole antamassa mitään sellaista nimeä lapselleni, josta en itse pidä!! Tai jonka takia lasta tullaan takuuvarmasti kiusaamaan..!
Kommentit (100)
Ai niin, typerin unohtui: Karkki.
Ei meinannut mennä tolle puupäälle jakeluun, että jos jotain naista Karkiksi kutsutaan, se ei ole hänen oikea nimensä (ei löydy yhtäkään Suomesta, enkä ihmettele), vaan vaikka lempinimi Karoliinalle tms.
En tiedä onko tää nyt jotain miehen sairasta pilaa, mutta tosi systemaattisesti se on rooliansa vetänyt...
Käviskö Karkin sijasta Nanna? Sen nimisiä löytyy. :P
Hahahaa meillä oli pienenä kotona tuon nimisiä hevosia, tai oikeastaan ne oli Shetlanninponeja. Salama on jo kuollut, ja Peppiina oli semmonen mustavalkonen pallero, Karkki oli kimo connemara ja Nanna semmonen rautias shettis :D Anteeksi mutta alkoi naurattaan
No hirveitä nimiähän ne on koska joku ihan omasta päästä ne keksinyt eikä niitä ole täällä palstalla hyväksytetty!
Otatte kalenterin esiin ja valittsette sieltä kumpikin 50 parasta tytönnimeä. Luulisi, että päällekkäisyyksiä tulee. Niistä sitten valitsette yhdessä sen nimen.
Noin minun miehenikin teki. Hänen mielestään otin asian liian vakavasti ja hän löi leikiksi. Nimi löytyi vasta, kun pappi ajoi rantaan.
Huh, samoja kokemuksia. Tosin meille syntyi poika, mutta mietittiin sekä tytön että pojan nimiä, niin tytön nimeksi ehdotti mm. Serafiinaa, Camillaa, Viviania ja Annukkaa.
Pojastamme tulikin sitten yksimielisesti Otto. :D
No toivon, että tää on vitsi. Mitä enemmän ahdistun ja intän, että ei ei et voi olla tosissas, sitä älyttömämpiä nimiä tulee. Siis ei Miinassakaan mitään vikaa sinällään, tai Peppiinassakaan, mutta ei jotenkin itseä miellytä ja liian erikoisia.
Niin joo ja yks oli Mynni. Ei hele... sekin on käsittääkseni miesten nimi?
AP
Ai kauheeta, mies on eri mieltä kuin minä! Miten se kehtaakin, ihan kuin olisi lupa ajatella itse.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 13:48"]
Noin minun miehenikin teki. Hänen mielestään otin asian liian vakavasti ja hän löi leikiksi. Nimi löytyi vasta, kun pappi ajoi rantaan.
[/quote]
Joo, miksi miehet tekevät näin? Ei missään vaiheessa tahtonut ehdottaa "oikeita" nimiä pojalle, vaan pisti aina leikiksi - kestosuosikit oli Börje, Sven ja Lennart. Vakavalla ilmeellä ilmoitin sitten että jos Börje on miehelle tärkeä nimi, niin annamme sen toki pojalle toiseksi nimeksi. Siitä vasta sitten se riita nousi kun vielä viime metreillä pidin kiinni Börje nimestä. Olisi hullu sitten ehdottanut niitä sopivia nimiä itse, eikä sysännyt kaiken vastuun taas minulle. Ärsyttää.
Mistä te oikein löydätte noita henkisesti lapseksi jääneitä miehiä? Eivät pysty kunnolla ja vakavissaan miettimään omalle lapselleen nimeä? Niin paljonko niitä ahdistaa olla vastuullinen aikuinen?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 14:07"]
Mistä te oikein löydätte noita henkisesti lapseksi jääneitä miehiä? Eivät pysty kunnolla ja vakavissaan miettimään omalle lapselleen nimeä? Niin paljonko niitä ahdistaa olla vastuullinen aikuinen?
[/quote]
No jos ei tää leikki kohta lopu, ni alan kyllä oikeesti miettiin järeempiä toimenpiteitä. Mun mies on kyllä tommonen ikuinen läpänheittäjä, mutta ei tää mustakaan oo mikään vitsinaihe!
Kysyin ihan nyt tän alottamani ketjun "innottamana" mieheltä, että olisko hänelle tullut nyt uusia, asiallisia ehdotuksia, joita voitais oikeasti miettiä. Vastaus: Tiuhti ja Risella. Että niin vakavissaan.
Saa köniinsä kun tulee töistä. Kaivetaan se kalenteri ja kokeillaan tota 6:n ehdotusta.
AP
Anteeksi kun nauran AP mutta ei hitto... Risella... :D Kyllä se nyt sua vaan vedättää pahemman kerran!
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 13:48"]
[/quote]
Joo, miksi miehet tekevät näin? Ei missään vaiheessa tahtonut ehdottaa "oikeita" nimiä pojalle, vaan pisti aina leikiksi - kestosuosikit oli Börje, Sven ja Lennart. Vakavalla ilmeellä ilmoitin sitten että jos Börje on miehelle tärkeä nimi, niin annamme sen toki pojalle toiseksi nimeksi. Siitä vasta sitten se riita nousi kun vielä viime metreillä pidin kiinni Börje nimestä. Olisi hullu sitten ehdottanut niitä sopivia nimiä itse, eikä sysännyt kaiken vastuun taas minulle. Ärsyttää.
[/quote]
Miehelläni oli selvät sävelet nimen suhteen alusta lähtien. Olimme sopineet, että hän päättää tytön nimen ja minä pojan. Tyttö tuli. Olin ihan järkyttynyt näistä ehdotuksista, mutta rakkaan isoäitini mukaan tyttö sitten nimettiin. Vähän nyt pilkettä silmäkulmaan emännät.
"Ihastu" pokkana yhteen ehdotukseen. Vedätät miestä takaisin.
:'D apua joo ei sais nauraa, mutta pakko sanoa - kommentoimatta miehes henkistä kypsyyttä mitenkään - että on miehellä mielikuvitusta! tostaks se vaan lonkalta noi risellat keksi?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 13:20"]Odotan tyttölasta ja luonnollisesti olemme miehen kanssa miettineet nimiä. Aluksi hänen oudot nimiehdotuksensa naurattivat, mutta nyt mua oikeasti ahdistaa.... miehen ehdotuksia ovat olleet mm. Peppiina, Salama (mun mielestä toi on tyhmyytensä lisäks vieläpä pojan nimi?) ja Miina.
Kuka voi lopulta päättää nimestä?? En todellakaan ole antamassa mitään sellaista nimeä lapselleni, josta en itse pidä!! Tai jonka takia lasta tullaan takuuvarmasti kiusaamaan..!
[/quote]
Sama homma oli meillä. Jotain aataminaikuisia pojannimiä ehdotteli. Sanoi , että minä en moisista piittaa ja ovat rumia nimiä. Nykyään moni puliukko taitaa kantaa moisia nimiä... Niin tein nimilistan, joissa oli minun tykkäämiä nimiä ainakin 20. Nimet hain kirjaston nimikirjoista. Kuinka ollakaan mies tykästyi muutamaan nimeen ja laitoimme sitten kummallekin sopivan nimen lapsille.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 14:23"]
"Ihastu" pokkana yhteen ehdotukseen. Vedätät miestä takaisin.
[/quote]
Sit se on kyllä toi Risella. Tai joku yhdistelmä. Risella Mynni Salama. En tiiä pitääkö mun pokka.
AP
Ahahah :DDD
Kas kun ei Smurffiina
Onko vielä sanottu Elovenaa? Siitähän tulee hyvin kansallisromanttisia mielleyhtymiä.