Blinejä
Oletteko syöneet blinejä jo tänä vuonna? Mikä on teidän suosikkitäyte blineille? Itse tykkään kylmäsavulohesta, merileväkaviaarista ja sienistä.
Kommentit (11)
Miksi pikkulettuja sanotaan blineiksi? Vai miten ne eroavat toisistaan, paitsi bliniin tulee kalan mätiä, kermaviiliä ja lisukkeita. Luulin aiemmin sitä hienommaksi alussuikaleeksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pikkulettuja sanotaan blineiksi? Vai miten ne eroavat toisistaan, paitsi bliniin tulee kalan mätiä, kermaviiliä ja lisukkeita. Luulin aiemmin sitä hienommaksi alussuikaleeksi.
Eli et ole syönyt jos et mausta erota - vedä vaan mädit sokerilettusi päälle :D
Vierailija kirjoitti:
Kooklaapa blinien resepti. Saatat yllättyä pikkulettujes kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et ole syönyt jos et mausta erota - vedä vaan mädit sokerilettusi päälle :D
Olen googlannut kuvat ja ihan samalta ne näyttävät. Vain tuulihattu näyttää erilaiselta. Ihmeellinen vehnälettu alla?
Vierailija kirjoitti:
Alussuikale?
Kolme kertaa!ä tänä vuonna! Uuden vuoden päivänä kotona vieraiden kanssa, toissapäivänä torstaina töiden merkeissä ja eilen kotona torstain jämiä.
Suosikkini on perinteinen mäti, sipuli, creme fraiche, mutta toissapäivänä ja eilen lisukkeena oli myös poromoussea, sienisalaatttia ja suolakurkkua hunajan kera.
En ole tainnut koskaan syödä blinejä. Pitäisi joskus tehdä.
Olen syönyt neljä kertaa blinejä tänä talvena. Suurta herkkua! Skagenröra, suolakurkku, punasipuli, mäti ja smetana suosikkitäytteitä. Juomaksi tietysti samppanjaa!
Blinien syönnissä ei kannata kuunnella Aaltolan säästövinkkiä eli samppanja maistuu blinien kanssa paremmin kuin perus skumppa. Suosittelen Krugia.
En tänä vuonna ole vielä syönyt blinejä mutta suosikkini on perinteiset mäti, sipuli ja smetana.