Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paypal huijaus ja negatiivinen tili

Vierailija
10.02.2024 |

Onko kokemuksia tai jollekin tutullesi käynyt näin? Ostaja on maksanut palveluistani paypalin kautta, mutta hyvin pian riitautti ja väitti, että myin lippuja ja hän ei niitä saanut. En siis myy lippuja. Ei esittänyt mitään todisteita väitteidensä perusteeksi ja minulla on taas todisteet mitä ollaan sovittu, mihin hintaan, miten maksettu ja palvelun toimitus ostajalle. Mutta paypal sulki tapauksen ostajan hyväksi, eivät varmaan edes vilkaisseet todisteitani. Tuntuu todella väärältä nyt maksaa takaisin ja vielä extraa. Mitä tapahtuu jos en maksa? Summa on 70€. 

Tiedoksi, käytän kyseistä paypal tiliä väärällä nimellä ja sinne en ole linkannut pankkitiliä tai korttia. Ainoastaan puhelinnumeroni on oikea ja sitä kautta periaatteessa mut vois löytää. Tuleeko mulle siis tästä ongelmia jos jätän vaan maksamatta enkä käytä kyseistä tiliä enää? Vai voiko tulla joku mätky myöhemmin, perintätoimisto tulee ja haluaa rahat tms. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku vois auttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joku vois auttaa?

Harva käyttää paypalia, kun siellä huijataan niin paljon.

Vierailija
4/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vastannut kysymykseen. En tee tiedolla mitään, että harva käyttää paypalia kun halusin tietää, tuleeko mulle ongelmia jos en maksa huijariostajalle rahoja takaisin. Mikään muu mun paypal tilillä ei ole oikea paitsi puhelinnumero. Ja siis täysin varmaa, että en tuu käyttämään paypalia enää tämän kokemuksen jälkeen. 

Vierailija
5/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.reddit.com/r/paypal/

Kysy jos tuolla olisi tietoa

Vierailija
6/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta olet siellä väärällä nimellä ilman pankki yms tietoja niin kyllähän sinä vahvasti huijaukselta näytät

Vierailija
7/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yhteen ostokseen ulkomailta tarvinnut PayPalia. Kaikki meni hyvin mutta sen jälkeen en vain ole PayPalia tarvinnut ja tili on nollilla.

Viime syksynä PayPalista alkoi tulla uhkailuja! Veloittavat muka tililtäni "epäaktiivisuusmaksun" ja ohjeet, että minun on siirrettävä sinne rahaa ja maksaa jotain.

Viimeisin uhkailu tuli viime torstaina 8.2.2024. Roskiin menee kaikki PayPalin viestit. En lotkauta korvaani noille!

Vierailija
8/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedoksi, käytän kyseistä paypal tiliä väärällä nimellä ..."

Jos noin, oletettavasti rikot Paypalin käyttöehtoja. Sä olet hävinnyt tän jutun jo nyt.

Vierailija
9/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yhteen ostokseen ulkomailta tarvinnut PayPalia. Kaikki meni hyvin mutta sen jälkeen en vain ole PayPalia tarvinnut ja tili on nollilla.

Viime syksynä PayPalista alkoi tulla uhkailuja! Veloittavat muka tililtäni "epäaktiivisuusmaksun" ja ohjeet, että minun on siirrettävä sinne rahaa ja maksaa jotain.

Viimeisin uhkailu tuli viime torstaina 8.2.2024. Roskiin menee kaikki PayPalin viestit. En lotkauta korvaani noille!

No ei kyllä tule paypalilta mitään tuollaisia viestejä. Miten et tunnista ilmiselvää huijausta?

Vierailija
10/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noin, oletettavasti rikot Paypalin käyttöehtoja. Sä olet hävinnyt tän jutun jo nyt.

Tuollainen johtaa tilin sulkemiseen ja mahdollisesti siellä olevien varojen takavarikoimiseen mutta ei tuon perusteella päätetä kuka on reklamaatiotapauksessa oikeassa.

Vierailija
11/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nooh ostajan tili on myös feikki. Että siinäpähän kummatkin on sitten tehnyt väärin :D 

Vierailija
12/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse tekee jotain huijaten, ei nauti lain suojaa toimissaan. Eli jos murtaudut toisen asuntoon, et voi vaatia korvauksia jos takkisi likaantuu tai kengät menee rikki kun lattialla on nauloja pystyssä. Samoin jos olet väärällä nimellä pankkihommissa, et voi vaatia muita huijauksesta tilille.

Ostaja luultavasti huomasi eri nimen sulla ja päätti käyttää järkeään. Sai ilmaisen tuotteen kun mahdollistit sen.

Vierailija
13/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen johtaa tilin sulkemiseen ja mahdollisesti siellä olevien varojen takavarikoimiseen mutta ei tuon perusteella päätetä kuka on reklamaatiotapauksessa oikeassa.

Ei mikään reklamaatiokäytäntökään välttämättä mikään oikeudenmukaisuuden tae ole. Tilasin kerran Kiinasta erään pienen elektroniikkalaitteen joka oli pakattu melko heppoisesti ja jonka posti mahdollisesti survoi postiluukustani sisään väkisin niin että se oli mennyt rikki. Sain varsin helposti siinä tilanteessa Paypalilta rahat takaisin ja paketin lähettäjä jäi nuolemaan näppejään vaikka olen varma että lähetys ei rikkoutunut matkalla, vaan vasta postinjakajan survottua sen väkisin postiluukustani sisään.