**Esikoista yrittämässä jo pidemmän aikaa**
Hei,
Halusin aloittaa uuden ketjun, koska kaipaan vertaistukea teiltä jotka yrittävät esikoista ja hommat ei vaan mene nappiin. Meillä yritystä takana jo n. 10kk. Turhautuminen, ahdistus, väsymys, vihaisuus,pelko, suru ja muut tunteet eivät ole minulle mitenkään tuntemattomia. Tämä matka ollut pitkä ja kivinen. Ei kuitenkaan vielä niin pitkä kuin joillain, mutta tuntuu jo todenteolla pahalta. Jossain välissä olisi tarkoitus hakeutua tutkimuksiin ja siitä mahdollisesti hoitoihin jos ei nyt luomuna ennen sitä tärppää. Ollaan kahdenkympin puolessa välissä mieheni kanssa ja esikoista ei vain ala kuulumaan. Montaa asiaa on kokeiltu ja alkaa konstit olla vähissä. Yksi alkuraskauden keskenmeno syksyllä ja nyt odotetaan uutta plussaa testiin.
Olisi kiva jos haluaisitte vaihtaa ajatuksia asiasta. Jotkut varmaan tuntevatkin nimimerkkini toisesta ketjusta ja tutut ovat tietysti enemmän kuin tervetulleita. Tälläistä ketjua en nyt tästä kärkipäästä vain löytänyt. Löytyisiköhän sieltä joku samassa tilanteessa oleva mimmi :) ?
Kommentit (647)
Ja niin meillä plussattiin kaksi kertaa aivan selkein tuloksin. Voin kertoo et olen aivan pihalla kuin lumiukko jo kolmatta päivää. Olin asennoitunut syksyyn ja hoitoihin.. isäntäkin kysyi et miten tää nyt yhtäkkiä onkin mahdollista. No toi toivitaan että pieni pysyy matkassa loppuun saakka.
Onnea Lumiruusuko!! :) Ihan mahtavaa! :) Teillä kävi siis tuo perinteinen juttu että saitkin plussan testiin ennen hoitoja :) Monella käy just noin että ensin ei millään ja sit kun siirtyy hoitojonoon, niin sit yht äkkiä tärppääkin :) Ja kun teillä vielä oli tuo tilanne et normaali raskautuminen oli epätodennäköisempää niin täähän on ihan huisi juttu! Ei sitä koskaan näköjään tiedä mitä elämä tuo tullessaan :) Nauti! <3
Tänne ei mitään ihmeellistä. Sain töitä nyt kesän ajaksi, kesä-elokuuksi. Vuoden työttömyyden jälkeen ihan kiva hetken taas olla töissä ja tienata :) En usko sopimuksen jatkuvan kesän jälkeen, koska firmassa alkaa lomautukset heti syyskuussa, mutta ompahan nyt kesäksi ainakin sit hommia :) Pari viikkoa saan lomaakin, kun paikka on suljettuna.
Eilen käytiin ekaa kertaa lääkärineuvolassa, missä ei nyt mitään ihmeellistä ollut. Kyseli muutamia peruskysymyksiä, mitä kuuluu ja mikä vointi ym. ja sit teki sisätuktimuksen ja kuunteli sydänäänet. Mun pissaa nyt seurataan aika ahkeraan, koska mulla oli muutama viikko sitten oireeton virtsatietulehdus, joka hoidettiin pois antibiooteilla. Nyt pitää sitten vähän väliä kiikuttaa näytettä labraan et jos uusiutuu. Mut en oo ikinä kuullutkaan et virtsatietulehdus voi olla oireeton!?! No, mullapa oli :D Tuntuu et mulla mikään ei anna oiretta, kun tää raskauskin mennyt täysin oireettomasti alusta saakka :D
Eipä tänne muuta ihmeempää. Nautin vaan oireettomuudesta :D
Kimallus-84 Rv 14+6 (Yk 22) Yritystä alkaen 06/2013
* Ensimmäinen plussa testiin 11/2014 (yk 20) joka todettiin kuitenkin tuulimunaksi 12/2014 (rv 8+5)
* Toinen plussa testiin 03/2015 (Yk 22) Laskettu aika 6.12.2015 <3
Enninkeri: Miten teillä? Tuliko jo tulokset siitä kromosomipoikkeavuusjutusta? Vaikuttaako se nyt sitten teillä miten paljon normaaliin raskautumiseen? Onko mahdollisuus kuitenkin?
Siis aivan liian pitkä aika viime kerrasta kun tänne olen käynyt kirjoittelemassa. Tasaisesti olen lueskellut kyllä kuulumisianne ja myötäelänyt iloissa ja murheissa. Onnittelut plussista! :)
Me elämme jännittäviä aikoja.. Sain siis elämäni ihka ensimmäisen plussan raskaustestiin toukokuussa ja eilen kävimme alkuraskauden ultrassa pikkutyyppiä ihailemassa ekan kerran. Viikoja laskennallisesti 7+5 nyt, ultrassa kaverin koko oli päivää pienempi, viikot täsmäsivät. Sydän sykki kovasti ja kaikki kuulemma näytti nyt hyvältä. Meillä siis vähän sama kuin muutamalla muullakin täällä, että hoitoja, tarkemmin sanoen inssiä suunniteltiin, ja ajateltiin syksyllä se toteuttaa muttei nyt sitten tarvinnut siihen lähteäkään (toivottavasti). :)
Toivotan kaikille mukavaa kesää ja yritän käydä hiukan ahkerammin kirjoittelemassa!
Innu84 (rv7+5, yk ties kuinka mones..) :)
ONNEA Innu84!!!! :)) Alkaa täälläkin plussia ropista :)
Me kerrottiin eilen (vasta!) Mun ja miehen vanhemmille raskaudesta. Olivat iloisia. :) Helpotti kun sai kerrottua niin nyt ei tarvitse enää salailla ja piilotella mitään. :)
Kimallus-84 Rv 15+1 (Yk 22) Yritystä alkaen 06/2013
* Ensimmäinen plussa testiin 11/2014 (Yk20) joka todettiin kuitenkin tuulimunaksi 12/2014 (rv 8+5)
* Toinen plussa testiin 03/2015 (yk 22) Laskettu aika 6.12.2015 <3
Melkein sitä voisi itsekin liittyä tähän ryhmään, yritystä on siis takana jo monen monta kuukautta.
Me käytiin tuossa mieheni kanssa tutkimuksissa ja tuloksetkin saatiin tuossa toukokuun puolella.
Molemmilla arvot olivat hyvät, siemenneste näyte oli hyvä ja mullakin ovulaatiot yms. tapahtuu ja munatorvet ovat molemmat aukikin. Raskautta vain ei siltikään ole kuulunut ja en usko että kuuluukaan luomusti. :(
Tosiaan lääkärin kanssa sovittiin että jos jouluun mennessä ei ala niin laittaa meille lähetteen naistenklinikalle. Eli laskeskelin tuossa tänään jo valmiiksi että seitsemät kuukautiset vielä katsotaan ja sitten soitan lääkärillemmme. Päivänkin pistin kalenteriin milloin puhelimen langat laulaa eli 7.12.
Kp 23/27-28 ya 2/2014 (Kuukautisia lähetteeseen 7 :) )
Heta: tervetuloa!
Innu: onnittelut!
Kimallus kiitos kysymästä! Me tosiaan käytiin siellä perinnöllisyyslääkärillä ja vastaus oli, että ei pitäisi vaikuttaa ainakaan niin, että olisi mahdotonta saada lasta. Ei välttämättä edes periydy tuo poikkeama ja vaikka periytyisikin niin on todennäköisimmin harmiton, kun ei miehelläkään se millään tavalla ole oireillut :) Syyskuulle saadaan nyt IVF-infoaika ja sitten syys-lokakuussa ensimmäinen hoitokierros.
Se harmittaa kun en muistanut kysyä, että mikä se meidän diagnoosi nyt oikein on :D
Mikäs tässä kesää vietellessä ja syksyä odotellessa. Oon itsekin nyt marras-toukokuun työttömyyden jälkeen kesätöissä ja odottelen pääsykokeiden tuloksia, että mihin vie tie syksyllä. Jos en pääse opiskelemaan lisää niin sitten pitää yrittää saada töitä syksyksi..
Ihanaa juhannusta kaikki!
Enninkeri ya8/2013, IVF-hoitoon 9-10/2015
Hei teille kaikille!
Tämä palsta on ollut henkireikäni pitkään, vaikka en ole ennen tänne kirjoittanutkaan. Olen saanut paljon tukea: itkenyt monet itkut ja nauranut monet naurut.
Haluan nyt jakaa oman tarinani ja toivon, että joku saa siitä voimia jaksaa. Olen halunnut lasta jo 12 vuotta. Odotus on siis ollut pitkä. Siihen on mahtunut yksi avioero ja elämäni miehen löytäminen. Lastenhankinta hänen kanssaan ei ole kuitenkaan ollut alusta asti itsestäänselvää, koska hänellä oli lapsia jo ennestään. Sitten, kun vihdoin aloimme yrittää olin jo 37-vuotias ja paineet alkoivat olla kovat. Tulinkin yllättäen raskaaksi heti toisesta yrityskuukaudesta, mutta se päättyi viikolla 7 keskenmenoon. Yritimme luomuna vielä puolitoista vuotta, mutta sitten haimme apua, koska ikäni puolesta iski pelko, että nyt on toimittava nopeasti.
Tänä keväänä aloitimme lapsettomuushoidot, joista meille suositeltiin suoraan ivf:ää iästäni johtuen. Ensimmäinen alkionsiirto ei onnistunut, mutta toukokuussa tehdystä PAS:ista tulin vihdoin raskaaksi. Tunne oli ihan uskomaton: olin jo alkanut hyväksyä sen faktan, että en ehkä koskaan tule saamaan lasta. No, varmaahan se ei vieläkään ole, mutta raskaana ollaan viikoilla 10+5.
Toivon teille kaikille yrittäjille onnea ja uskoa siihen, että ihmeitä tapahtuu :)
Päivänsäde
Kiitos Päivänsäde tsempeistä. Miten raskaus sujuu?
Nyt on pakko saada purkaa taas vähän tunteita. Meille tehtiin siis kesälomalla PAS ja kiltisti sinnittelin tähän aamuun asti, jolloin oli lupa tehdä testi. Menkat ovat kaksi päivää myöhässä ja raskausoireita tasan nolla. Testi oli mielestäni nega, mutta kun näytin sen puoli tuntia myöhemmin miehelleni, siinä oli haamuviiva. Nyt tunti myöhemmin viiva on lähes yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Mene ja tiedä...
Ensimmäisen (ja ainoan) luomuraskauden yhteydessä oli sentään selkeitä oireita testipäivänä. Nyt ei mitään. Sovimme, ettemme soita klinikalle kun vasta maanantaina. Emmehän me tiedä mitä raportoida. Kai tässä on lounastauolla haettava CBn testi viikkonäytöllä ja malttaa sunnuntai- tai maanantaiaamuun asti. En jaksa toivoa yhtään mitään kun mitään oireita ei ole ja ensimmäinen raskaus päättyi ikävästi.
Jos nyt kuitenkin kävisi niin, että plussa tulee maanantaina, niin meillä on aika samanlainen historia Päivänsäteen kanssa. Eka luomuyrityksestä raskaaksi, josta km. Siitä 1,5v jälkeen IVF, josta nega. Heti perään PAS, jonka tulosta yritän tulkita. En tiedä osaisinko iloita mahdollisesta plussasta, kun menetyksen pelko on niin suuri.
Lily77: Toivotaan sulle plussaa!! :) Lohdutukseksi voin kertoa että se oireettomuus ei kerro mitään, joten älä vielä hätäile. Mullahan ei siis ollut myöskään MINKÄÄNLAISIA oireita MISSÄÄN VAIHEESSA, ja tässä sitä kuitenkin ollaan raskaana! :) Ei siis oikeasti ollut YHTÄÄN MITÄÄN oireita! Ainoa "oire" oli tosiaan ne 2 viivaa testissä. Siksi tätä raskautta oli vaikea alkuun edes uskoa. Tsemppiä sulle sinne että viiva vahvistuis! :) Toiset raskaudet ne vaan on oireettomia alusta saakka, itse kuulun siihen onnelliseen ryhmään. :) Ei ole tarvinnut oksennella eikä muutenkaan ole ollut mitään normaalista poikkeavaa. Olo on ollut koko ajan täysin normaali, kuin ei mitään oliskaan. :) Eli älä vielä heitä kirvestä kaivoon vaikka niitä oireita ei oliskaan, sen perusteella kun ei voi sanoa vielä juuta eikä jaata :) Tuuhan kertomaan sitten kuinka loppupeliessä kävi :)
Täällä mennään raskaudessa jo yli puolenvälin ja kaikki sujunut tähän saakka oikein hyvin. Ollaan käyty jo rakenneultrassa ja siellä ei havaittu mitään poikkeavaa, kaikki oli kunnossa, ja saatiin tietää sukupuolikin jo :) Pidän sen kuitenkin salaisuutena :) Ollaan hankittu jo isoimmat ja kalleimmat hankinnat, kuten vaunut, turvakaukalo, pinnasänky, syöttötuoli (vaikka se ei heti tarpeeseen tulekkaan, mutta saatiin mun veljeltä), ja vaatteita ollaan ostettu sekä saatu käytettynä tosi paljon. Äitiyspakkauksen aion ottaa ja saan sen ehkä jo kuukauden päästä. :) Paljon on vielä hankkimatta, kuten hoitoalusta ja muuta pientä tilpehööriä ja tarviketta, mutta onhan tässä vielä aikaakin :)
Kimallus-84 Rv 22+5 (Yk 22) Yritystä alkaen 06/2013
* Ensimmäinen plussa testiin 11/2014 (yk 20) joka todettiin kuitenkin tuulimunaksi 12/2014 (Rv 8+5)
Olihan se verikoe sittenkin positiivinen. Yleislääkäri ei suostunut määräämään verikoetta, josta olisi käynyt ilmi hcg:n taso. Hänen mukaan raskaana joko ollaan tai ei olla. Yritin muistuttaa tuulimunamahdollisuudesta (josta on jo kokemusta) mutta hänen mielestä minun tulisi vain rentoutua ja odottaa. Helpommin sanottu kuin tehty. Mutta nyt olen siis virallisesti raskaana.
ONNEA Lily77!!! :) Ihanaa! Vihdoinkin teidän vuoro! :) Ja älä ole tosiaan huolissasi oireettomuudesta mikäli niitä ei ole eikä ilmaannu. Se oireettomuuskin on ihan normaalia ja mulla mennyt kaikki ihan hyvin tähän asti vaikka täysin oireettomana olen ollut. :) Toisilla niitä ei vain tule.
Meinaatko mennä varhaisultraan? Koska sulla olis nyt sitten se laskettu aika? :)
Kimallus-84 Rv 23+2 (Yk 22) Yritystä alkaen 06/2013
* Ensimmäinen plussa testiin 11/2014 (Yk 20) joka todettiin kuitenkin tuulimunaksi 12/2014 (rv 8+5)
.. En jaksanut lueskella kaikkia aikaisempia viestejä tästä ketjusta ..
Viime keväänä itsekin täällä jonkun verran kirjoittelin, nyt pitänyt taukoa, mutta taas lähtee..
Mekin esikoista yritetty pian 3 vuotta. Viime vuoden syksynä mentiin julkisella puolella hoitoihn.
Miehellä kaikki ok, vika minussa. En ovuloi. Nyt ollut kesänaikana hieman laihdutusprojektia,
ensi viikolla aukeaa julkisella puolella (Päijät-Hämeessä) lapsettomuuspoli, sinne aikaa täytyy varata, minun piti laihduttaa 5kg, ennenkuin aloitetaan hoidot. Tivon mukaan ne saisi nyt aloitettu.
Ainainen sama pettymys, kun ikinä ei tärppää. .
Kiitos Kimallus-84. Kyllä, lääkäri ehdotti, että varaisimme ajan varhaisultraan, joka on syyskuun alussa. LA on 14.4.2016 (anopin syntymäpäivä :) ).
Oireita ei ole - ei vaikka kuinka tunnustelisin. Eilen pelästyin pahasti kun iltalenkin aikana oli tullut hieman verta. Onneksi sitä oli todella pieni määrä ja tämä päivä on ollut täysin "kuiva".
Lily77 Rv 5+0 (ai kun tämä tuntui kivalta kirjoitaa) Yk > 25, alkaen 6/2013
tuulimuna 8/2013 IVF 4/2015 nega PAS 7/2015 pos. LA 14.4.2016
Aivan IHANAA Lily77! Pitkä odotus palkitaan! Mulla oli ihan sama juttu silloin ihan alkuviikoilla, ettei mitään oireita. Oli tosi vaikea uskoa todeksi, että vihdoinkin oli onnistunut.
Viikosta 8 minulla alkoikin sitten tosi voimakas pahoinvointi, jota on kestänyt aina tänne asti viikoille 15+0. Vieläkin pelkään myöntää sitä ääneen, että alkaa helpottaa, ettei vaan paha olo palaisi takaisin.
Meillä oli nt-ultra reilu pari viikkoa sitten ja ainakin siinä vielä kaikki ok, mutta valitettavasti nämä kaikki ikävät aikaisemmat kokemukset ovat vaikuttaneet siihen, että koko ajan vieläkin pelko siitä, että jotain menisi pieleen. Ehkä sitten rakenneultran jälkeen uskaltaa alkaa vihdoin nauttia raskaudesta ja tehdä hankintoja niin kuin Kimallus ;)
Onnea ja hyvää vointia sekä uskoa tulevaan!
Päivänsäde LA 6.2.2015
Naiset: Mä sain testiin kaksi viivaa, toinen on kovin ohut haamu, mutta on se edes HAAMU! En voi uskoa tätä todeksi! Plussaksi en tuota vielä laske, testaan uudestaan torstaina, nyt jännittää ja pelottaa uusi keskenmeno, ja että vahvistuuko tuo tuosta plussaksi <3
Kukkaistyttö88 kp 34/32(?) yk7, km jk yk3 (DPO 12, tuhrua, haamu 23.9. --> uusi testi 24.9.)
Mirame20 Mä tiedän todella ton tunteen! Yritin ex-miehen kanssa 4 vuotta eikä onnistunut...montakohan testiä sillon tein. Nyt oon ollut reilu vuoden uuden miesystävän kanssa ja helmikuussa lopetin pillerit. Huomenna pitäis alkaa menkat jos alkaa....tää tunne on toisaalta ihan kauhee kun en enää oikein uskalla edes uskoa siihen mahdollisuuteen että olisin raskaana. Pettymyksiä on tullut ihan liikaa.... Mutta tottakai mä toivon sitä todella paljon, pelkään vaan ettei taaskaan onnistu.Ihan kauhee olo.....
Onnittelut kukkaistyttö88! <3 Oliko viiva vahvistunut tänä aamuna?
itsellä nyt sellainen tilanne, että ovulaatiotestien viivat alkoi vaan haalenemaan, joten soitin kinikalle. Hoitaja sitten laskeskeli, että jos ovulaatio on ollut se on ollut viikonloppuna. Silloin viivat oli vahvimmillaa, mutta ei läheskään niin vahvana kuin kontrolliviiva. Huomiseksi varattiin kuitenkin pas aika, jonne menen tuntia ennen ultrattavaksi niin nähdään onko siellä mitä tapahtunut ja kannattaako alkiota sulattaa..
anpiainen yk 2v & 4kk
Kukkaistytölle varovaiset onnittelut, toivottavasti viivat vahvistuu :)!!
Ja moikka kaikille uusille. Kyllä näiden asioiden äärellä vaan monet painii vaikkei ehkä uskoisi..
Täällä ihan normiarkea elellään ja vauva-ajatukset ja haaveet välillä enemmän mielessä ja välillä vähemmän.. Aika kuluu ja aina ne menkat tulee :( Yritän nyt syksyn tullen keskittyä taas omaan hyvinvointiin ja pudottaa painoa, ylipainoa on kymmenkunta kiloa. Olen aikaisemmin laihduttanut jo 20kg mutta motivaatio ollut hukassa. Täytyy taas saada tsemppi kehiin !
Kivoja syyspäiviä kaikille!
Tirppanen ya 12/2013
Heips kaikille pitkästä aikaa. Nyt on siemennesteanalyysin tulos nähty kk sitten. Niinhän siinä kävi että isännällä siittiömäärä ja liikkuvuus huomattavasti laskenut. Normaali peitonheilutuksella on vaikea siis raskautua. Vartoomme kontrollia ja lääkäriin sit lähete. Jos ei ihme tapahdu, olemme mikrohedelmöitys jonossa kohta puoliin. Ihmettä toivon kovasti, tänään kp 32 eikä menkkoja oo kuulunu. Testata en viitsi vielä, josko ne alkais tänään..