**Esikoista yrittämässä jo pidemmän aikaa**
Hei,
Halusin aloittaa uuden ketjun, koska kaipaan vertaistukea teiltä jotka yrittävät esikoista ja hommat ei vaan mene nappiin. Meillä yritystä takana jo n. 10kk. Turhautuminen, ahdistus, väsymys, vihaisuus,pelko, suru ja muut tunteet eivät ole minulle mitenkään tuntemattomia. Tämä matka ollut pitkä ja kivinen. Ei kuitenkaan vielä niin pitkä kuin joillain, mutta tuntuu jo todenteolla pahalta. Jossain välissä olisi tarkoitus hakeutua tutkimuksiin ja siitä mahdollisesti hoitoihin jos ei nyt luomuna ennen sitä tärppää. Ollaan kahdenkympin puolessa välissä mieheni kanssa ja esikoista ei vain ala kuulumaan. Montaa asiaa on kokeiltu ja alkaa konstit olla vähissä. Yksi alkuraskauden keskenmeno syksyllä ja nyt odotetaan uutta plussaa testiin.
Olisi kiva jos haluaisitte vaihtaa ajatuksia asiasta. Jotkut varmaan tuntevatkin nimimerkkini toisesta ketjusta ja tutut ovat tietysti enemmän kuin tervetulleita. Tälläistä ketjua en nyt tästä kärkipäästä vain löytänyt. Löytyisiköhän sieltä joku samassa tilanteessa oleva mimmi :) ?
Kommentit (647)
Vauvaunelmia: Kiva kuulla :) Nyt sitten vaan neuvolaa odottelemaan! ;)
Äsken sain liuskamalliseen ovistestiin melkein yhtä vahvan viivan kuin kontrolli. Päätin riskeerata ja käyttää mun vihonviimeisen digitestin liuskan ja testata. Hymynaama tuli :) Ja Kp 13 tänään, eli ihan samana päivänä hymyili taas kuin aiemminkin. Eilen tuli hyödynnettyä ja jos tässä vielä yrittäis lähipäivinä. Mutta on se vaan kumma että vaikka kuinka on säännöllinen kierto ja ovis aina samana kierron päivänä niin siltikään ei yrityksistä huolimatta tärppää..Luulis että olis helppo nakki kun on näin säännöllistä kaikki, mutta ei vaan näköjään.. No, taas toivotaan että TÄMÄ olis SE kierto kun raskaaksi tulisin, 15 kerta toden sanoo, vai mitä? :D Onneks maanantaina on se lääkäri, saa asioita eteenpäin. Mulla on jotenkin vahva veikkaus että mun kilppariarvot on liian korkeet, kun se oli sen 3,5. Se vika on ihan varmana siinä..munasolu ei irtoa tai jotain. Noh, saa nähdä.
Kimallus-84 Kp 13/24-29 Yk 15 yritystä alkaen 06/2013
Heippahei Nata08. Harmi että oot vaan taustaillut, etkä ole uskltautunut tähän keskusteluun mukaan.. :/ Olis ollut kiva tutustua sinuunkin paremmin myös täällä, lukea tarinasi, kun nyt kuitenkin olet täällä mukana taustaillut.. Harmi että kuullaan sinusta vasta nyt.. :/ Rohkeasti vaan tämänkin palstan juttuihin mukaan! :)
Itse en ole tietoinen mistään Haikara-ryhmästä, joten en siinä asiassa osaa kyllä auttaa. :(
Kimallus-84 Kp 1/23-29 Yk 22 Yritystä alkaen 06/2013
Ensimmäinen plussa testiin 11/2014 (Yk 20) joka todettiin tuulimunaksi 12/2014 (rv 8+5). Meni seuraavana päivänä ultrasta itsestään kesken.
Hei! Liityn tän joukon jatkoksi...
Kohta puolisentoista vuotta ilman ehkäisyä takana, siitä vuosi ja 1 kk nyt varsinaisesti asiaan Panostamista. Viime vuoden aikana kaikkiaan onnistuin 3-4 kertaa saamaan ovulaatiotestiin oviksen merkit ja loput on mysteeriä. Marraskuun verikokeessa sit ilmeni että olin ovuloinut mutta tammikuun ultrassa pari päivää oletettua ovulaatiota taas ei ollut mitään kypsymässä. Niinpä gyne viimein totesi sen mitä olin jo viime keväästä asti epäillyt: etten ovuloi, ainakaan taatusti joka kerta. Sain sitten Clomifenin käyttöön (kierron 3., 5. ja 7. päivä) ja nyt on ensimmäinen clomikierto lopuillaan. Niin vahvasti tuntuu siltä että menkat tästä vielä tulee huomenna tai ylihuomenna, että oon jo luovuttanut tän kierron suhteen. Mutta toivotaan että ovuloimattomuus nyt sitten osoittautuu ainoaksi ongelmaksi ja pian clomien avulla tärppää. Hermot alkaa jo olla koetuksella ja välillä tulevaisuus ahdistaa ja masentaa ihan hirveesti ja seksielämästä on tullut ihan suorittamista jne.
Tuo Haikara-ryhmä on siis suljettu ryhmä nineltään Haikara hakoteillä sellaisille, joilla vauvantulo syystä tai toisesta kestää ja jotka haluaa yksityisemmin keskustella. Sinne on kaikki tervetulleita täältäkin! Löytyy sivun yläoikealta kohdasta "ryhmät" ja sieltä voi laittaa liittymispyynnön :)
Enninkeri kp7/26-33 yk21
Enninkeri: Aa, okei :) No mulla mennyt tää asia varmaan ihan ohi tässä keskustelujen lomassa.. :) Mä käyn täällä nykyään vain harvakseltaan kurkkimassa. Itse siis aktiivisempana tuolla facen suljetussa salaisessa ryhmässä, joka sekin on siis tämän palstan porukasta koottu, että tervetuloa myös facen puolelle :D
Mikäli jotakuta tämän ryhmäläistä kiinnostaa myös facebook-ryhmässä höpöttely, niin sähköpostia voipi laittaa tulemaan vaikka mulle, Kimallus84@outlook.com . Kyseessä on mun kakkossähköpostiosoite, joten vastaaminen voi tästä syystä olla hitaampaa kuin normaalisti kun en sitä niin paljon käytä, mut koitan välillä käydä kurkkimassa. :)
Anpiaiselle tsempit.
Radioboca: Mä vähän epäilen samanlaista tilannetta itselläni. Siis että ongelmana olisi nimenomaan (erittäin harvat?) ovulaatiot… Se tässä kierrossa ollut (ainakin oletettu) plussa oli siis mun ensimmäinen, ei tosin meinaa etteikö niitä olisi koskaan muulloin ollut, en minä ole tosiaan joka kierrossa koko kierron ajan testaillut. Ja vähän on välillä suorittamisfiilis täälläkin, miehellä erityisesti L
Mulla on nyt kp 30 (vai 31?) ja yleensä on alkanut vuoto n 1-3 päivän sisällä viimeisestä terolutista (kp 15-24). Nyt on semmoset fiilikset että eiköhän se vuoto parin tai max muutaman päivän sisällä ala. Eli täsmäisi aika hyvin siihen että ovulaatio olisi ollut kp 19-20 tms. Niin tästämähän mä heti kiirehdin päättelemään että olisinko kuitenkin ovuloinut niissä parissa muussakin kierrossa, joissa vuodon alkaminen on kestänyt pidempään, eli 1-2 viikkoa viimeisen terolutin jälkeen…
No, koetan nyt malttaa liikaa analysoimasta ennen lääkäriaikaa, mutta kai siellä voi omia pohdintoja kuitenkin esittää? Pari viikkoa vielä pitää odotella että saadaan hommia eteenpäin.
Klinkalla käyty nyt juttelemassa jatkosta. Samalla jopa ultrattiin ja ovulaatio on tapahtumassa vasemmalta (Jee, ovuloin siis! Mutta ovulaatiolla nyt ei ole mitään merkitystä tässä kohtaa). Tähän toiseen ICSI hoitoon aloitettiin heti primopanit, ajoittamaan kuukautiset kahden viikon päähän. Silloin on siis 0-ultra ja katsotaan milloin pistokset voidaan aloittaa, jotka siis kasvattaa niitä useita munarakkuloita. Jos kaikki menee hyvin niin punktio ja siirto olisi jos tämän kuun lopulla tai huhtikuun alussa ennen pääsiäistä. Ainut mikä jäi mietityttämään oli, että primolutia ei saa käyttää mikäli kärsii migreenistä. Minulla on vuosia sitten todettu migreeni, mutta se ei ole yli 5 vuoteen oireillut. Joten täytyy aamulla soittaa vielä ja varmistaa voinko siis syödä niitä lääkkeitä. Mutta toivottavasti kaikki menisi nyt hyvin ja plussa saataisiin ennen kuin 3 vuotta tulee täyteen!
Luultavasti hiljenen nyt hetkeksi tämän ryhmän osalta. Katsotaan palailenko jossain vaiheessa kertomaan kuulumisia tänne, mutta päivittelen ainakin tuonne Talvi 2013 - kevät 2014 vauva - ryhmään kuulumisia silloin tällöin!
anpiainen (yritys aloitettu 5/2012)
Heippa!
Nyt ollaan lääkärissä käyty yhdessä miehen kanssa! :) Lääkäri otti molemmilta ensin perustiedot ylös, tutki lisäksi ultralla mun kohdun ja munasarjat. Mieheltä katsoi kivekset. Sanoi että mulla kohtu ja munasarjat näyttää ihan hyvältä, ei mitään ihmeellistä (aivan kuten gynekin sanoi). Mainitsi kylläkin, että mulla ehkä lievä hiiva koska valkovuoto näytti olevan hieman kokkareista (?!??, mulla ei oo tietääkseni koskaan ollut hiivaa..) Lisäksi mainitsi että ovulaatio on tässä kierrossa tapahtunut vasemmalta puolelta. :) Nyt sitten seuraavaksi multa otetaan aka laajastikkin verikokeita, kilpparit, prolaktiinit, LH-hormonit, keliakia ja paljon paljon muita. Siinä oli muutamia verikokeita jotka pitää ottaa kierron päivinä 2-4, eli sitten kun otetaan ne, niin samalla kertaa voidaan ottaa ne loputkin kokeet koska niillä muilla ei ollut väliä mihin kierron aikaan tai kellonaikaan ne otetaan. Nyt sitten pitää vaan odotella sinne kp 2-4 asti että pääsee ottamaan ne kokeet. Reilu viikko siis vielä.. Miehen pitää myös toimittaa siemennestenäyte labraan. Lisäksi mulle tehdään se munanjohdinten aukiolotutkimus, ja sekin pitää tehdä kuulemma kp 7-10 tienoilla, joten sitäkin nyt sitten odotellaan. Miehen sperma lähetetään lisäksi Helsinkiin tarkempiin tutkimuksiin, ja koska siellä on kuulemma labra suljettu heinäkuun ajan loman takia, niin siemennestetutkimuksen tuloksia pitää odottaa elokuulle. Alustavat tutkimukset vissiin tehdään tuolla kyseisellä klinikalla, mutta tarkemmat sitten Helsingissä..kai..
Lisäksi lääkäri kirjoitti mulle reseptillä Femibion-raskausvitamiineja, kun pitäis sitä foolihappoa syödä jo yritysaikana (joo tiedetään, Foliren:ia löytyy kotoa, mutta en oo vaan enää jaksanut sitäkään..). Kysyi että oonko syönyt foolihappoa, niin sanoin että jossain vaiheessa söin, mutta sekin sitten jäi, niin nyt sitten määräs ne uudelleen!
Että sellanen käynti. :) Jäi tosi hyvä mieli käynnistä ja tuli sellanen olo että nyt lähtee asiat rullaamaan. :) Kallistahan toi on tietysti yksityisellä käynti (n.500€ koko tämä alkupaketti), ja varsinkin kun itse jäin taas työttömäksi, mutta uskon kuitenkin että noi tutkimukset ja käynnit on ehdottomasti sen vaivan ja rahan arvoisia! :)
Mukavaa viikkoa kaikille! :)
Kimallus-84 Kp 17/24-29 Yk 15 yritystä alkaen 06/2013
Taidanpa liittyä joukkoon, jos sopii? Yritys alkanut 12/2013 ja yk 8 menossa. Ei mitenkään hirveästi, mutta ihan tarpeeksi jo.. Pikkuhiljaa alkanut ahdistaa ja pelottaa jos ei onnistuta :( Yhden keskenmenon olen saanut 05/2011 mutta silloin olin eri miehen kanssa ja tärppi tuli "vahingossa".
Haluaisin hakeutua jo tutkimuksiin (yksityiselle) mutta mies jarruttelee.. Miettii rahanmenoa ja puhui jopa että pari vuotta voisi ensin kokeilla omatoimisesti!! Ollaan kumpikin vielä hetken 25vuotiaita, että jos useamman muksun haluaa niin kyllä saisi ruveta jo tapahtumaan :)
Jos nyt alkaisin tikuttelemaan ovista ja ottaisin kaikki mehut ja pillerit avuksi! :) Kierrot olleet tasaisia onneksi..
Tsempit kaikille!
Tirppanen 2/25-28
Myös täällä tuli vuosi täyteen viime kuussa. Ensimmäinen yritys päättyi tuulimunaraskauteen ja sen jälkeen ei ole enää onnistanut.
Aloitimme tutkimukset muutama viikko sitten. Miehen arvot ok, minun hormonitasot ok, ei endoa eikä pco:ta. Munatorvet olivat auki. Onko kenelläkään kokemusta siitä, miten tutkimukset jatkuvat tästä? Lääkärit ovat lomalla syyskuuhun asti, joten pari kuukautta on elettävä epätietoisuudessa.
Yk13, kp2/25-28
Ihan ensiksi ONNEA VAUVAUNELMIA! Ihan hurjan hyviä uutisia. Oon kyllä niin kade ja varsinkin kun sä oot päässy hoitoihin jo noin alussa. Mulla vasta alkamassa. Tuuhan kertomaan miten tänään meni :)
Lomalta täällä huhuilen :) loma mennyt vähän miten sattuu ja olo ei oo mitä mainioin. Meillä on miehen kanssa vähän kriisiä ja en oikeen tiiä mitä ajatella. Oon melko varma et tää kaikki juontaa alkunsa tästä lapsettomuudesta vaikka ongelmia on muualla. Mulla on sellanen olo et toi ukko jättää mut pian jos en ala saamaan lapsia :/ mietittiin jo taukoa yrityksestä kun vauva ei kuitenkaan ratkaise mitään mutta päätettiin vielä yrittää kun loppuviikosta alkaa ne letrotsolit. Mä vaan tiiän et tässä tapuksessa vauva ratkaisee näitä ongelmia koska nää kaikki juontaa juurensa tuohon lapsettomuuteen. Tänään on ihan käsittämätön vauvakuume. Tuntuu että voisiko ne menkat nyt jo alkaa että saisin lääkkeet aloittaa. Loppuviikon aikana odotan menkkoja siis saapuvaksi. Tärppi tässä kuussa mahdoton ja vuodot taas alkaneet muutama päivä sitten. En tiiä, paineet raskautua on vähän turhan suuret. Mä en ees enää itke tän asian takia. Oon jotenki hyväksynyt tän ja ei oikein hymyilytä.
Kimallus hyvä että säkin lähdit yksityiselle niin saatte selkoa maksoi mitä maksoi :) onko sulla kelikia oireita kun ottaa senkin? sun kilppariarvoista muuten piti sanoa et tää mun lapsettomuuslääkäri olisi aloittanut sulle lääkityksen. Selitti mulle et jos mun 2.5 olisi vaikka 3.5 niin lääkitys aloitettaisiin herkästi. Tsemppiä odottamiseen sullekin! Eiköhän kaikki nää meijän jutut selvii ajallaan!
Lily en tiiä miten jatkuu, mutta eiköhän teillä oo kaikki sitten selvitetty. Varmaakin alatte suunnittelemaan hoitoja. Teillä on siis selittämätön lapsettomuus varmaan kyseessä. Aika turhauttavaa, mutta toisaalta kiva kun mikään ei oo vialla.
Tirppanen tervetuloa ketjuun, toivottavasti on pikainen vierailu tässä ketjussa.
kovasti jaksamista kaikille <3
Tirppanen: Tervetuloa! :)
Hummingbird: Ei oo keliakiaa (eikä mitään muitakaan allergioita tms.) mutta se vaan kuuluu näköjään tohon verikoe-pakettiin. Ei kyllä mitään käsitystä että minkätakia se keliakiakin pitää testata, että onko silläkin mahdollisesti sitten jotain tekemistä raskautumisen kanssa.. No hyvähän se vaan on että mahdollisimman laajasti ottaa noita kokeita ja tutkii kaikki arvot. Joo, saa tosiaan nähdä että mitä noi kilppariarvot tällä kertaa on ja että joutuuko alottaa lääkitystä. Aika outoa tosiaan että mulle sanottiin keväällä että se mun silloinen 3,5 on ihan normaali..no joo, onhan se normaalin rajoissa, jos 4,5 on yläraja, mutta netistäkin oon lukenu niiiiiiiin monia kokemuksia että lääkitys alotettu paljon pienemmälläkin arvolla..en sitten tiedä. Vähän itseäkin jännittää juurikin tuo kilpparitestin tulos.
Lily77: Olettepa te nopsaan päässeet tutkimuksissa eteenpäin :) Meillä nyt hidastaa tää että pitää odotella uuden kierron alkamista jotta voi mennä antamaan verikokeet (kp 2-4 pitää ottaa) ja nyt kun on loma-ajat joka paikassa, niin miehen tuloksetkin saadaan vasta elokuussa.. :/ hidastaa aika paljon nyt tää lomakausi.. :( Kävitkö sä siis siinä aukiolotutkimuksessa?? Minkälainen kokemus oli, tekikö kipeää? Itse olen siihen nimittäin menossa ensi kierrossa (kp7-10 välillä) ja ehdin jo lukemaan kauhukokemuksia siitä netistä, että kuulemma sattuu ihan sikana ja pari päivää sen jälkeen maha ihan pinkeenä siitä turvotuksesta ym. o.O ei pitäis koskaan mennä lukemaan etukäteen - varsinkaan netistä jostain keskustelupalstoilta......
Joo, tänne ei tosiaan mitään sen kummempaa. Odottelen vaan että uus kierto alkaa jotta pääsen antamaan verikokeita tutkittavaksi..
Kertokaa kaikki te jotka ootte käyny aukiolotutkimuksessa, että millanen kokemus se oli!? Itselläni se edessä ensi kierrossa, ja pelottaa jo nyt....
Kimallus-84 Kp 19/24-29 Yk 15
hummingbird: kiitos kovasti!<3 ikävää kuulla teidän tilanteesta. Toivottavasti noi lääkkeet auttaisi nopeesti!
kimallus84: mä olin siinä aukiolo tutkimuksessa myös. En tiennyt siitä etukäteen joten en ollut osannut varautua. Oli epämukava toimenpide. Laittavat katetrin kohdunsuulta sisään ja ruiskuttavat nestettä. SiitÄ tuli niinku tosi kovat menkkakivut olis alkany yhtäkkiä. Melkeen tuli itku. Yritin hengitellä rauhassa. Paine alavatsalla. Samalla ne sit ultras että kulkeeko neste läpi. Mutta oli onneksi nopee toimenpide. Kotona sitten lepäilin loppupäivän. Ota vaikka särkylääkettä ennen ku meet jos helpottais etukäteen. tsemppiä!:)
Nojoo, elikkä oltiin tänään polilla ultrassa koska halusivat tarkistaa tilanteen näin hoitojen takia. Pieni möllykkkä sielä köllötti ja sydän sykki. <3 uskomatontahan tää on. Kokoa oli 7,4mm ja vastasi rv6+4 eli la on 21.2.15. :)
Nyt vasta tajuaa ku näki möllykän. Vielä hetki sitten olin psykologin juttusilla kun niin hajalla lapsettomuuden kanssa ja olin jo pohtinut meneväni syksyllä drilling leikkaukseen josta lääkäri puhui. Ehkä nyt oli sitten meidän vuoro kaiken tämän jälkeen. Toivotaan vaan että kaikki menee hyvin <3
kovasti lähetän teille haleja ja plussatuulia :)
Kimallus: Aukiolotutkimus ei ollus samalla tavalla kivulias kuin esim. polyyppien poisto, joka tehtiin minulle pari vuotta sitten. Tutkimus oli kuitenkin aika epämiellyttävä ja jossain vaiheessa toivoin, että minulla olisi ollut kapula johon purra kun olo meni sietämättömäksi. Onneksi toimenpide oli todella lyhyt eikä minulla jälkeenpäin ollut lainkaan kipuja. Varmasti kiitos Buranan. Tutkimus saatta olla aika kivulias jos tukoksia löytyy.
Heippa,
Nyt tulee ihan täysin omaanapaa. Kaikki ei sitten mennyt hyvin, rv 7 menin päivystykseen, kun kamalat kivut oikealla puolella ei vuotoa. Oletin silti, että kohdunulkoinen olisi. Verikokeet otettiin ja gyne ultrasi. Verikokeet oikein hyvät hcg yli 12000. Ultrassa näkyi raskauspussi ja ruskuaisrengas vastasi viikkoja 5+, gyne sanoi, että ihan hyvältä näytti ja varmaan vaan myöhemmin saanut alkunsa. Itse ihmettelin kuitenkin kun raskaustesti plussaa jo 4pvä menkkojen alkamispäivän jälkeen.
Oikeasta munasarjasta löytyi iso yli 6cm kysta ja mut otettiin osastolle yöksi seuraantaan ettei kierry, raskaudesta en ollut niin huolissaan, pelkäsin vain leikkausta. Aamulla pääsin kotiin ja pyydettiin takas jos kivut tulee uudestaan. Parin päivän jälkeen takaisin gynelle ja uudestaan osastolle. Nyt ei saanut ensin näkyviin edes rustorengasta, uudet verikokeet. Hcg noussut 15000, mutta olisi pitänyt tuplaantua, kysta oli pienentynyt.
Aamulla toinen gyne ultrasi ja syke löytyi, jee <3 sanoi, että pieni on viikkoihin nähden, mutta hyvillä mielin voi olla. Keltarauhas kystan ei pitäisi vaivata. Uusi ultra viikonpäähän.
Omaa mieltä vaivasi ja olo oli, että kaikki ei ole ok. Eilen oli se ultra ja gyne ultrasi tovin ja sanoi, että sykettä ei ole.
Koko aikana ei vuotoa tai kipua, raskausoireet normaalit. Sain suunkautta otettavan mifegynen ja siitä illalla alkoi raju oksentelu mikä jatkuin koko yön, nyt olo aika heikko. Ei vuotoa. Huomena aamulla laitan cytotecit jolloin tyhjennyksen pitäisi alkaa. Pelottaa ja jännittää.
Tsemppiä muille <3
Pöppeli ja enkeli
[quote author="äiti11" time="28.03.2014 klo 22:24"]Hei kaikille!
Meillä on yrityksessä saada toinen lapsi, mutta ajattelin silti kertoa teille tarinani...sopiihan?
Olin 31- vuotias, kun aloitimme yrittämään esikoistamme. Olin syönyt e- pillereitä n. 13- vuotta tauotta, kunnes siis jätin pillerit pois. Yrityksistä huolimatta en vaan millään raskautunut, joten vuoden yrittämisen jälkeen saimme terveysaseman kautta lähetteen kättärin perhesuunnittelupolille. Ekan käynnin aikaan yritystä oli takana jo n. 1v4kk. Eli tutkimukset oli aloitettu ja sitten vaan kävikin niin, että tulin raskaaksi ihan luomuna. Siis 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen olin vihdoinkin raskaana! Siinä huumassa menikin sitten seuraavat kaksi viikkoa, kunnes eräänä yönä heräsin ja wc:ssä käydessäni huomasin vuotavani verta. No, alkuraskauden (n. rv6) spontaani keskenmenohan siinä tuli. Kaiken sen yrittämisen ja epäonnistumisen tuskan jälkeen kävi niinkuin kävi. Sitten keskenmenon jälkeen tulin välittömästi uudestaan raskaaksi siis edes kuukautisia ei ehtinyt välissä tulemaan. Olin 33- vuotias, kun esikoisemme syntyi.
Nyt olen 36- vuotias ja yritämme saada toista lasta. Yritystä on takana 8 kuukautta ja mitään ei tapahdu. Ovista olen plussannut, mutta eipä ole auttanut. Tuska ja epätoivo on taas palannut mieleeni. Ymmärrän täysin miltä teistä tuntuu ja mitä fiiliksiä te koette! Tsemppiä ja voimia teille kaikille!
[/quote]
Otse olen nyt 36 ja esikoistamme tuöstämme, yk2 vasta ja juuri taisi täti tulla käymään.. Joka kuukausi tuntuu pahalle koska mahdollinen raskaus uhkaa mennä jo ensi vuoden puolelle ja olen sillon jo 37.. Hui...
Mutta esikoisemme haluamme, ja lapsettomilsi emme missään tapauksessa halua..
Tulin taas pitkästä aikaa katysomaan ketä täällä vielä pyörii ja mitä teille kuuluu, ja itkuhan pääsi.. ONNEA VAUVAUNELMIA!!!!!!!!!!!! Ihan mahtavaa!!!!!! Ja kaikille muillekin steppiä. Taas on yksi plussautunut =)
Täällä menee hyvin. Vatsa VALTAVA (paino ei oo noussut kun vajaa 2kg) kaikki epäilevät kaksosia johtuen valtavasta vatsasta, mutta kyllä siellä ultrakuvassa vaan yksi ihana köllöttelee. Jättiläinen ilmeisesti. Rv 19 menossa ja aivan ihanaa tuntea tuon pienen liikkeet. Saa aina hymyn huulille. Parin viikon päästä saadaan ehkä tietää onko tulokas tyttö vai poika.
Ihanaa kesää kaikille. Ja lemmen läyteistä ;)
ONNEA plussautuneille <3 Ja RUTHLESS ihanaa raskausaikaa <3
Lueskelin kuulumisia ja ajattelin kirjoitella itsekkin kun on kovin outo kierto menossa :/
Viimeksi kun kirjoittelin, oli kp 48 silloin. Minulla on PCOS.
Sen jälkeen kp on tasaantunut 32, tasan :D
Viime kierrossa viikkoa ennen menkkoja rinnat kipeytyivät -> täti tuli taas tasan 32, normi systeemit.
Nyt sitten sama juttu, rinnat kipeytyivät tuossa kp 18 tienoilla, viime viikolla tuli menkkaoireet jotka ovat jatkuneet tähän päivään. Nyt kp 34.
Olin todella kipeä niin rintojen kuin menkkakipujen osaltakin. Mm. kun nousin istumaan niin vihloi alavatsaa, vähän kuin ois revenny koko maha :( Illalla kömmin sänkyyn kuin mikäkin vanhus ku selkää, mahaa ja tissejä kolotti :D
Rinnat ovat edelleen hemmetin kipeät ja vieläkin tuntemuksia, että menkat alkaisivat. Jokseenkin pahimmat kivut ovat kuitenkin loppuneet. Tietekin mulla on kaikki muutkin oireet kuten väsymys, nälkä, himo höylättyyn juustoon, turvotus, valkkarivuoto, jatkuva pissaminen...
Mutta en usko. Sen takia en oo ees tehny vielä testiä...yritystä 2,5 vuotta takana ja niihin on muutama eurosenttinen laitettu :/ Lisäks valeraskaus kp 68 eli täysin melkein menetetty toivo.
Huomenna saan tietää kilpirauhasteni tilanteen, liikatoimintaa epäillään (viimeksi ylärajoilla 8kk sitten) ja kasvaimet tuntuvat jo sormin kaulalla sanoi tohtori setä.
Kävin myös keväällä E-neuvolassa ja päästäisiin julkiselle tutkimuksiin, mutta olen ylipainoinen, reilusti, ja painoindeksin tulisi olla alle 30, nyt se on hieman yli ja painoa tulisi tiputtaa noin 10 kg, aikaa sain 3kk. Paino on kyllä tippunut jo senkin vuoksi, että olen joutunut siirtymään gluteenittomaan ruokavalioon 3 kk sitten. Mutta ei se nyt tuota määrää ole. Kehtaanko mä soittaa sinne et oon edelleen väsynyt porsas :(
Onko tämä nyt tarpeeksi sekavaa...missä mun menkat on?! ANYONE?! Pakkohan se on testata ennen vkonloppua kun olisi juhlatkin tiedossa...Voihan BLAAAH!
Pahoittelut Pöppeli :( ! Toivottavasti uusi onnistuminen tulis nopeasti.
Tirppanen 11+0.
Moikka! Uunituore vauvafoorumilainen kyselee, kuinka Haikara-ryhmään pääsee? Pystytkö Megan lisäämään minut sinne jotenkin? Kertoilen siellä sitten lisää itsestäni, olen seurannut tätäkin ketjua alusta asti.
Olen pääosin mobiilikäyttäjä (nyt poikkeuksellisesti ihan tietokoneella, jotta pystyin rekisteröitymään), joten jo etukäteen pahoitteluni siitä että tulevat viestini saattavat olla kappalejaottomia. ;(
Nata