**Esikoista yrittämässä jo pidemmän aikaa**
Hei,
Halusin aloittaa uuden ketjun, koska kaipaan vertaistukea teiltä jotka yrittävät esikoista ja hommat ei vaan mene nappiin. Meillä yritystä takana jo n. 10kk. Turhautuminen, ahdistus, väsymys, vihaisuus,pelko, suru ja muut tunteet eivät ole minulle mitenkään tuntemattomia. Tämä matka ollut pitkä ja kivinen. Ei kuitenkaan vielä niin pitkä kuin joillain, mutta tuntuu jo todenteolla pahalta. Jossain välissä olisi tarkoitus hakeutua tutkimuksiin ja siitä mahdollisesti hoitoihin jos ei nyt luomuna ennen sitä tärppää. Ollaan kahdenkympin puolessa välissä mieheni kanssa ja esikoista ei vain ala kuulumaan. Montaa asiaa on kokeiltu ja alkaa konstit olla vähissä. Yksi alkuraskauden keskenmeno syksyllä ja nyt odotetaan uutta plussaa testiin.
Olisi kiva jos haluaisitte vaihtaa ajatuksia asiasta. Jotkut varmaan tuntevatkin nimimerkkini toisesta ketjusta ja tutut ovat tietysti enemmän kuin tervetulleita. Tälläistä ketjua en nyt tästä kärkipäästä vain löytänyt. Löytyisiköhän sieltä joku samassa tilanteessa oleva mimmi :) ?
Kommentit (647)
Mä oon nyt yrittänyt tikutella ovulaatiota, mutta ma ja ti testit epäonnistui ja eilen testiviiva oli todella hailu. Ja omien laskelmien ja tuntemusten mukaan eilen piti olla ovis. Tullut myös ovulaatiolimaa. Nyt on kp 15/28 ja ei auta kuin odottaa :D
Me juteltiin miehen kanssa tiistaina siitä, että voisi olla hyvä kertoa myös hänen vanhemmilleen lapsettomuushoidoista. Ja siitä, että miten heidän toiveensa ym stressaa ihan hirveästi. Päätettiin, että kerrotaan lapsettomuudesta ja häistä heille yhtäaikaa. Mua itseäni helpottaa suunnattomasti kertominen ja välillä vaikeaa, kun mies kokee, että kertominen stressaa, vaikka varmasti se auttaa kun apet kuulevat, että eivät saa välttämättä koskaan lapsenlapsia.
Toivottavasti mäkin saan jotain lääkkeitä pian raskautumiseen :P
Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014
Varovainen peukutus Werukselle. Tsemppiä...! Meillä taitaa mennä tämä yrityskerta ohi kun molemmat ollaan kuumeessa ja mies melko heikossa hapessa.
Lily kp12/25-27, yk18?, tm6/2013
Moikka :) liittyisin mulaan jos passaa? :P
meillä miehen kanssa myös 10kk odotusta takana ja jokaikinen kuukausi ollaan saatu pettyä enemmin tai myöhemmin :( yritän useasti ajatella että en mieti koko hommaa mutta väkisin tulee jossain vaiheessa kiertoa mieleen että joko olisin raskaana... Välillä on parisenpäivää ja sitten ne vaan alkaa.
Nyt olen kp 37 ja edelleen negaa näyttää mutta jotenkin olo on nyt ihan erilainen ( tai sitten taaas kuvittelen enkä muista millaista aijemmin oli :D )
mutta kummiskii tässä tissit hurjan kipeät, niin kipiät että miehelle saa "huutaa" että ala koske. Masu pämpöttää ja olen siis normaalisti hoikka. Etova olo tosin olen nyt ollut maanantaista asti flunssassa voiko se oikeesti vaikuttaa?
Pieni romaani vastailkaa ku kerkiitte ;)
Asistente ja Hummingbirdy, tosi hyvä että saitte lääkärikäynnistä valoa putken päähän. :) Mun eka kerta hormonipolilla oli jokseenkin sekava, housut vaan pois ja tiukkaa haastattelua samaan aikaan. Mitään en ehtinyt väliin oikein kysyä, ja kun pääsin pöydän ääreen istumaan, lääkäri raakkui jo sanelukoneeseensa..
Kimallus, multa jäi tuolta aiemmin mieleen se sun kilppariarvon pohdinta. Onko sulla joku lääkitys jo olemassa? Mun mielestä TSH 3,5 arvolla voisi kyllä olla ihan perusteltuakin jo harkita tyroksiinia. Tuntuu, että on ihan lääkäristä kiinni miten ne noita raja-arvoja tulkitsee. Onko sulta otettu missään vaiheessa T4V-arvoa?
Vauvaunelmia:llahan alkaa kai olla jännät päivät käsillä? Mikä on tilanne? Entä Weebee, sulla taisi olla sama juttu?
Mulla on nyt kp 21/dpo 9, vahingossa tikutin jo kp 11 ja hymynaamahan sieltä pöllähti. En ollut yhtään varautunut ihan noin aikaiseen hymikseen, joten meinasi tulla pieni paniikki kun oli vieraita ja hitosti menoa juuri noina päivinä. No, hätä keinot keksii.. ei siitä sen enempää. :P Nämä viimeiset päivät on kyllä aina ihan h*vettiä, ja fiilikset heittelehtii maanisesta intoilusta tuskaiseen miksei-me-taaskaan-ikinä-onnistuta -märinään.
Onneksi Maikin kokemus valaa vielä uutta uskoa! Niin että Vauvahaave1, jaksa vaan uskoa. :)
Tervehdys Miniminä:llekin, miten pitkä kierto sulla on normaalisti? Kovastihan tuo kuulostaisi siltä, että tärppi olisi käynyt!
Mä kävin eilen neuvolassa ja jäi jotenkin huono fiilis vaikkakin kaikkiin alun kokeisiin sainkin lähetteet. Jotenkin jäi sellainen olo että meissä on pakko olla jotain vikaa eikä terkkari luonut yhtään uskoa siihen että vielä lapsi saataisiin.
tänään ollut mieli aika maassa ja kokoaika ravaan vessassa katsomassa joko ne menkat ovat alkaneet.
täällä siis kp 25/24-29 ja pahalta tuntuu. Olen täysin varma että menkat alkavat viimeistään aamulla:/
toki kaikki kuvitellut raskausoireetkin ovat tässä piinaillessa nostaneet päätään. Mm. Mahaa turvottaa, tuntemuksia mahassa, runsasta valkovuotoa ollut, nännit oli kipeät, jano ja pissahätä useammin (tottakai on jos juokin enemmän!!!:D) yms. Mutta tiedän että tämä oma pääkoppa on nämäkin oireet tehnyt :D
minusta on ihanaa lukea teidän muiden kuulumisia ja tietää että siellä on muita samassa tilanteessa olevia jotka ymmärtää, me kun ei tästä asiasta olla juuri kenellekään puhuneet.
mutta täällä siis tälläistä. Aamulla ajattelin tehdä testin, jos ei menkat ala juuri silloin. Siihen asti olen viime viikkoisesta testaamisesta malttanut odottaa. Voi sitä pettymisen määrää taas kun menkat alkaa:/
miten teidän muiden pää kestää tämän?!?!
Omaa napaa !!!!!!! Tein aamulla positiivisen raskaustestin! <3 ihan selkee viiva ilmestyi nopeasti :) en voi uskoa tätä todeksi, vihdoinkin meidän vuoro. Tasan vuosi yrityksen aloituksesta, puolivuotta hoitojen aloittamisesta, viides ja viimeinen clomikierto, ensimmäinen ovulaatio! Miten tää voi olla totta.
Kaikille teille jotka mietitte hoitoihin lähtemistä, ootte alku metreillä jne. tsemppaan ny teitä, jaksakaa ja uskokaa niin ihmeitä tapahtuu. Täällä on itketty. Monet itkut kun ei mitään ole sAatu aikaiseksi. Mutta nyt.
toivotaan, että pikkuinen pysyy helmikuuhun saakka matkassa <3
Vauvaunelmia: Voiiiiiih! Ihanaaaaa <3 Onnea niin paljon. Mä oon koko ajan ollut varma, että kyllä te vielä onnistutte! <3 Paljon tsemppiä myös muille. Jaksakaa ja uskokaa! T. Robinette- edellisestä ketjusta
Vauvaunelmia: Aivan ihana uutinen <3 Onnea teille matkaan. Nyt on itsekin toiveikkaammalla mielellä. Itse kun pelkään ettei mikään hoito meille auta :P
Tavattu 10/2012
Hoitoihin haettu 05/14
Naimisissa 10/2014
Jules: Multa ei oo koskaan otettu tuota T4V-arvoa. Huhtikuussa tosiaan kävin yksityisellä gynellä, ja hän sanoi että toi mun 3,5 kilppariarvo on ihan rajoissa ja ihan OK. Itse en kyllä oikein tiedä... Aika korkea arvo se minusta on, jos sen pitäis normaalisti olla 1-2.. eli voiko olla että mulla oliskin toi kilpparin vajaatoiminta ja sen takia en millään raskaudu..? Hmm.. Niin, ja siis mulla ei oo koskaan ollu mitään lääkitystä tohon liittyen, kun toi oli muutenkin mun eka kerta kun multa otettiin toi kilppariarvo, ei oo koskaan ennen otettu.
Vauvaunelmia: O N N E A !!! :) Vihdoinkin teillä tärppäs, ihanaa! :) Onnea tuhannesti, toivotaan että menee kaikki hyvin loppuun asti! Oli tosiaankin jo teidän vuoro onnistua! :)
Täällä elellään sitten taas Kp 1.. ja yrityskerta 15 pyörähti käyntiin, jihuu :/ Joo, menkathan ne, mitkäs muutkaan.. :( Mieli on aika matalalla (lue:ihan paska fiilis) tällä hetkellä.. ikinä ei onnistuta, vaikka kuinka yrittää..mä en kohta enää jaksa.. :( Varmana varaan sen ajan sinne tutkimuksiin heti kun nää menkat tästä loppuu. En yhtään tiedä kuinka nopeesti niitä aikoja sieltä saa, mutta otan nyt varman päälle että jos saakin ajan melkeen samantien, niin eipähän ainakaan menkoissa tarvii sinne mennä.
Ja nää menkat nyt sitten alkoi ihan oikeeseen aikaan, silloin kun pitkin, jos laskee niiden viime kierron ekojen menkkojen mukaan. Eli kierto oli nyt 26 päivää, edellinen tais olla 25 päivää, eli ihan normaalissa mennään. En kyllä edelleenkään tiedä mitkä ihmeen menkat ne toiset oli siinä heti perään, ihan normaalit vuodoltaan ja kestoltaan.. ja ovisplussakin tuli heti niiden toisten menkkojen päätteeksi, siinä kohtaa olis normaalissakin kierrossa ollut ovis. Saa nähdä mitä tässä kierrossa sitten, tekeekö samanlaisen tepposen, vai mennäänkö nyt ihan normaalisti.. v***u jos alkaa kierrotkin vielä heittelee, kun ne on yli vuoden ollu jo säännölliset. No ainakaan kierron pituus ei itsessään heittäny (jotain positiivista sentään!), se pysy normaalina, mut ne ylimääräset menkat jaksaa ihmetyttää mua edelleen.. 2 menkat saman kierron aikana.. :D :/ Onkohan mulla jossain hormooneissa jotain häikkää..? :/ Pakko päästä oman mielenrauhan vuoksi sinne tutkimuksiin, eipähän tarvii enää arvailla...!
Kimallus-84 Kp 1/24-29 Yk 15 ya 06/2013
Onpa omituinen ovistuntemus. Alavatsassa hassu paineen tunne, alaselkää särkee ja huono olo. Varmaan taas vaan luulen olevani raskaana :D Näin viime yönä omituisia painajaisia. Olisinkohan kipeäksi tulossa?
Tavattu 10/2012
Hoitoihin haettu 05/14
Naimisissa 10/2014
Kiitos onnitteluista kaikille <3
kimallus84: toivottavasti saat selvyyden asioihin. Mullaki oli muutama kierto sitten sillai, että tuli ylimääräiset menkat samalla tavalla ku sulla..ne alkoi joskus kp17. Eikä lääkäri mitään sanonut mistä johtuis.
Mainittakoon vielä, että tässä plussa kierrossa olo oli melko oireeton. Viikko oviksesta tuntui kahtena päivänä iso elohiiri alavatsalla, oikeen silmissä näki.. Tiedä sitten mistä johtui :D menkkajomottelua on ollut jo reilusti yli viikon ja nännit pikkusen arat. Ei muuta. Nyt on nälkä koko ajan!!:D oviksesta laskettuna nyt rv4+1. Tilasin kaksi digi testiä, toivottavasti tulee tällä viikolla. Testaan vielä niillä tällä ja ensi viikolla. Loppuviikosta soitan varmaan polille ja kerron uutiset, jos pääsis veritestiin varmistamaan. neuvolaan en ihan vielä soita.
Tsemmpiä kaikille <3
Vieläkö pääsee mukaan? Täällä siis 19v nuori nainen ja miekkonen on saman ikäinen. Lasta yritetty nyt 11kk ja 4/-14 tuli km n. Vk 5+3.
Elokuussa saadaan lähete keskussairaalaan jos siihen mennessä en ole raskautunut. Jotenkin on jo ihan väsynyt tähän kaikkeen, tuntuu että minussahan se vika on. Ei vaan voi ymmärtää miksi toiset saa lapsia jopa ehkäisyn läpi ja toiset ei saa pitkästä yrityksestä huolimatta. :/
Miiisu kp 2/?? Yk: 11
Miisu: Ei kannata syyttää itseään liikaa. Nykyään on hyvät mahdollisuudet raskautua hoidoilla. Olen varma, että saatte vielä lapsen. Itsellä sama tilanne, jätettiin pillerit heinäkuussa 2013, eikä vauvaa kuulu vielä. Lääkäri laittoi jo meidän paperit TAYSsin lapsettomuusklinikalle. Meillä mies on 33v ja mä täytän syksyllä 33v. Meillä on jo pieni pelko, että hoidot ei auta, mutta sun ikäisellä varmasti auttaa miedommatkin hoidot <3 Tsemppiä sulle ja miehellesi Miisu :)
Tavattu 10/2012
Hoitoihin haettu 05/14
Naimisissa 10/2014
Voi kiitos, mä todella toivon myös teille sitä pikkuista!
Me toisaalta ei onneksi olla vielä naimisissa koska sillonhan sitä vasta kyseltäs että miksette hanki, toisaalta näin on helpompaa ei tarvi jaksaa sitä jatkuvaa kyselyä. Mun mielestä on aivan sama onko ikä mikä tahansa niin ne joilla tästä ei oo kokemusta ni ei me todella voi tajuta sitä asiaa kun ne joilla on. Helpompi puhuakkin sellaselle joka ymmärtää.
Mä siis lopetin kans 2013 heinäkuussa ja sit meni yli 30 päivää (normi kierto aina ennen 28) että menkat alko. Ja sit seuraavia odoteltiinki nii pitkään että lääkäri määräs terolutit ja viimein kp 86 menkat alkoi. Siitä lähtien siis menkat ihan sekaisin, eikä ne tule ilman terolutia. Toisaalta vaikka kesken meni huhtikuussa ni mä nautin siitä tunteesta että mun keho edes tuli raskaaks!
Heippa kaikille!
Pitkästä aikaa taas lueskelin teidän kuulumisianne. Olihan siellä jo plussaakin tullut, ONNEA!
Täällä on keskenmenon jälkeen ekat menkat juuri loppumassa. Tuli muuten menkat km:n ekasta päivästä laskettuna 28 päivän päästä. Eli ei vissiin kierto mennyt sekaisin. Mutta eipä siis historia toistanut itseään...en sitten tällä kertaa tullut raskaaksi välittömästä km:n jälkeen.
Eipä auta muu kuin alkaa bongailemaan seuraavaa ovista. Tuntuu vaan siltä, että ei tää ikinä onnistu. Ikääkin rapsahtaa kohta (JO!) 36- vuotta.
Tsemppiä kaikille ja paljon voimia!
Oon niin täpsyköissäni <3 Tänään tuli TAYSsista kirje. Meillä alkaa hoidot JO 3.9. Ihan uskomatonta. Alkaa vauvahaave taas tuntua läheisemmältä. Vuosi sitten jännitti, että "kauheeta jos heti ekasta kierrosta tärppää jne...". Nyt osaa olla kyllä paljon kiitollisempi, jos tärppää <3
Miehestäkin tullut paljon avoimempi nyt lapsettomuuden suhteen. Kun kerrottiin ensin kummankin vanhemmille, niin nyt Juhannuksena kertoi häistä ja lapsettomuudesta parhaalle kaverilleen :O
Eli nyt vois sanoa, että elämä hymyilee. Ensi viikolla alkaa meillä yhteinen LOMA <3
Tavattu 10/2012
Hoitoihin haettu 05/14
Naimisissa 10/2014
Miisu: Tervetuloa palstalle! :)
Asistente1escolar: Tsemppiä hoitoihin, ei oo enää pitkää aikaa! :) Tai no kaikki aikahan tuntuu pitkältä kun oikein odottaa, mutta...eiköhän tuo reilu 2kk mene nopsaan, lomaillessa ainakin aika menee kuin siivillä, yleensä. :) Hyvää lomaa sinne! :)
Vauvaunelmia: Joko siellä on päästy digillä testaamaan? :)
Varailin tänään vihdoin ajan yksityiselle lapsettomuusklinikalle. Ens maanantaina 30.6 sitten miehen kanssa sinne. Perustutkimuksiin siis ollaan vasta menossa, ensimmäinen lääkärikäynti tän asian tiimoilta. Toivotaan että tulis edes jotain selvyyttä asiaan, ettei sanota että "ei teissä oo mitään vikaa" ja että "syytä ei löydy". Saas nähdä.... nyt alko jännittää.
Ei muuta ihmeellistä tänne. Kp 11 elellään, ja ovistestit vielä negaa, digikään ei hymyillyt (joo, PITI ottaa rennommin EIKÄ testailla sitä ovista, mutkun, mutkun....:D ). Edellisissä kierroissa tosiaan se plussa tullut Kp 12-13 tienoilla, joten tässä pari päivää aion testata vielä josko se plussaksi muuttuis. Enää yks digitestin puikko jäljellä, käytän sen vasta varmistukseen sitten kun liuskassa on plussa.
Kimallus-84 Kp 11/24-29 Yk 15 yritystä alkaen: 06/2013
kimallus84: testasin eilen digillä 3+. Kaikki niinku pitää. Nyt 5+2 mun laskujen mukaan. Ens viikon keskiviikkona ultra keskussairaalassa, haluavat varmistaa ultralla..ilmeisesti kuuluu asiaan kun hoidoissa käyty. Mut ihanaa kun näkee että sielä on jotain :) heinäkuun 14 sitten eka neuvola..jaiks!!
tsemppiä sulle!!<3 toivotaan parasta. Kerrohan sit mitä lääkärissä sanottiin.
Hei taas pitkästä aikaa. :) oon yrittänyt myös olla ajattelematta asioita liikaa.
jules: tsemppiä hoitoihin, täällä käyty nyt puoli vuotta hoitoja..
hummingbird: lähetän sulle voimia ja toivoa hoitojen aloittamiseen <3 nauti kesästä, mäkin yritän siitä huolimatta että nyt ei tulis tärppiä..ja en usko että tulee...
kimallus: tutkimuksissa käyminen helpottaa epätietoisuutta, kannustan käymään. Tsemmpejä! Mutta vielä on toivoa tähän kiertoon vähän jäljellä myös sulla <3
itse oon kertonut äidille, yhdelle siskolle ja melkein kaikille läheisimmille ystäville, että hoidoissa käydään. Mua helpottaa kun saan kertoa heille tunnoista ja lääkityksestä jne. Mitään sääliä ei oo tullu vastaan...hekin ymmärtää mua paremmin. On helpottavaa kun voi lääkäri käynnin jälkeen soittaa yhdelle ystävälle ja kertoa kuinka taas vituttaa kun mikään ei ole mennyt niinkuin olisi tarkoitus.
Täällä meneillään dpo11oletetusta ovulaatioSta. Jännittää ihan perkeleesti. :D mahassa tuntuu nipistelyä ja nippailua välillä..eniten iltaisin kun makaa sohvalla rauhassa. Muuten oireeton fiilis. Nännit vähän arkana, mutta ei muuta. Testin ajattelin tehdä lauantaina aamulla.. :) mä niin toivon toivon toivon. mies on muka ihan varma että joku on tarttunut kyytiin. Oon kyllä valmistautunut pettymykseen. Uudet lääkkeet otetaan sitten käyttöön..hummingbird samat lääkkeet ku sulla!!:)
Jos olis tärpännyt niin helmikuussa olis laskettu aika. Plaaah..
tsemppiä kaikille! Tuun kertomaan tuloksista sitten kun jotain tiedän :)