Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Esikoista yrittämässä jo pidemmän aikaa**

14.03.2014 |

Hei,

Halusin aloittaa uuden ketjun, koska kaipaan vertaistukea teiltä jotka yrittävät esikoista ja hommat ei vaan mene nappiin. Meillä yritystä takana jo n. 10kk. Turhautuminen, ahdistus, väsymys, vihaisuus,pelko, suru ja muut tunteet eivät ole minulle mitenkään tuntemattomia. Tämä matka ollut pitkä ja kivinen. Ei kuitenkaan vielä niin pitkä kuin joillain, mutta tuntuu jo todenteolla pahalta. Jossain välissä olisi tarkoitus hakeutua tutkimuksiin ja siitä mahdollisesti hoitoihin jos ei nyt luomuna ennen sitä tärppää. Ollaan kahdenkympin puolessa välissä mieheni kanssa ja esikoista ei vain ala kuulumaan. Montaa asiaa on kokeiltu ja alkaa konstit olla vähissä. Yksi alkuraskauden keskenmeno syksyllä ja nyt odotetaan uutta plussaa testiin. 

Olisi kiva jos haluaisitte vaihtaa ajatuksia asiasta. Jotkut varmaan tuntevatkin nimimerkkini toisesta ketjusta ja tutut ovat tietysti enemmän kuin tervetulleita. Tälläistä ketjua en nyt tästä kärkipäästä vain löytänyt. Löytyisiköhän sieltä joku samassa tilanteessa oleva mimmi :) ?

Kommentit (647)

241/647 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weebee: Mulla on kans noita samoja Foliren:in foolihappotabletteja. Joskus talvella hankin ne. Nyt tosin jäänyt niidenkin käyttö kokonaan kun ei vaan oo jaksanut enää..usko loppui kesken että onko niistä(kään) mitään hyötyä, kun ei tärppää niin ei tärppää..

Noita Gelee Royaleja mietin just eilen viimeks että jos ostais ja kokeilis, mut saa nyt nähdä. Luin niistäkin käyttökokemuksia eilen netistä ja toiset oli puolesta ja sit oli myös niitä jotka oli vastaan, kuten yleensä aina, joten en tiedä nyt sit niistäkään..

Sitä vaan mietin että kun sullakin on noita purnukoita noin montaa eri laatua, että eikös tossa Gelee Royalessa ollut itsessään jo aika montaa eri vitamiinia, että onko noi muut enää sitten tarpeellisia?? Kun sullakin näyttäis tuossa olevan tuo Minisun:in mama, joka sisältää myös montaa eri vitamiinia ja sitten sulla vielä erikseen nuo kalkki, sinkki, foolihappo ja D3-vitamiinit. Että eikö tuossa ylity jo se päivän saantisuositus jos joka purkista ottaa yhden? Esimerkiks foolihappoahan on tossa Minisun:issa jo itsessään 400 µg, ja saman verran Foliren:issa ja Gelee Royalessa sitä on myös, eli eikös siinä foolihapon kohdalla ainakin ylity tuo päivittäinen saantisuositusraja (mikä on siis tietääkseni tuo 400 µg)..?  En siis tätä nyt mitenkään pahalla tarkoita, älä käsitä väärin, tuli vaan mieleen noista kaikista purnukoista kun näin ton kuvan :)

Omaanapaa:  Täällä kp 13 tai vaihtoehtoisesti kp 5... en tiedä kummista menkoista nyt sit laskis tämän kierron.. niistä "oikeista" menkoista jotka tuli oikeeseen aikaan (alkoi 19.5), vai nyt näistä jälkimmäisistä jotka alko kuin salama kirkaalta taivaalta 4 päivää edellisten menkkojen loputtua (27.5).. o.O   

En tosiaan tiedä mitkä ihmeen menkat nää jälkimmäiset oli. Ei mitään ennakkovaroitusta, niihin ei liittyny mitään kipuja, kun yleensä mulla on menkkojen ekana päivänä hirveet kk kivut. Vuoto vaan alko yht äkkiä..ihan puskista.  No nyt alkaa olee sekin vuoto aikalailla ohitse. En nyt sitten tosiaan tiedä milloin seuraavat menkat pitäis alkaa, tai että missä välissä mulla ovis pitäis olla.. tää kierto menee nyt ihan harakoille tän kierto/vuotosekoilun takia :/  Ei mitään havaintoo missä kiertopäivissä nyt mennään.. joten taidan nyt ihan jäädä vaan seuraamaan tilannetta.. jos tää sekoilu jatkuu pidempään niin sitten varailen aikaa gynelle, ettei oo joku myooma tai muu vastaava joka siellä vaikka vuotelis.. alkukeväästä kuitenkin oli gynekäynnillä vielä ultran mukaan kaikki ok. 

Kimallus-84    Kp  5 tai 13/24-29   Yk 14      ya 06/2013

242/647 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA MINÄ!! Wuhuu! Vuosipäivä on nyt käsillä. 1-vuotispäivää juhlitaan tänään meillä. Vuosi yrityksen aloittamisesta päivälleen :( Oikein vuosipäivän kunniaksi välivuodot alkoivat taas ihan housuihin asti. Viikko menkkoihin ja näillä taas mennään. No eipä tarvi enää taas piinailla viikkoa ja miettiä onko raskaana. Eniten ehkä ärsyttää se kun en halua nähdä enää ketään koska en jaksa niitä kyselyjä. Mulla ei oo enää voimia hymyillä ja nauraa että ei me vielä lapsia tehdä. Menishän tää elämä ehkä paremmin jos ihmiset ei kyselisi!

Niin varmaan kuurin omaisesti voi vedellä vähän ylikin, mutta ei nyt varmaan kannata jatkuvalla syötöllä napsia. Foolihappoahan on kuitenkin 1mg reseptillä- niitä kai määrätäänkin joillekin lapsettomuushoitojen yhteydessä. Mäkin tässä sekosin päästäni ja ostin eilen Macaa :D Aloitan vasta kesäloman jälkeen syömään sitä. Sitten aloitin syömään karoteenia juuri, siis ei vauva juttujen takia vaan että saisi tasaisen rusketuksen :D siinä näytti olevan e-vitamiiniakin. Mäkään en Kimalluksen tavoin ole jaksanut moneen kuukauteen syödä enää yhtään mitään tabletteja, mutta nyt taas yritän jotain vedellä. Toi foolihappo on kuitekin sitten jos raskaudun ni hyvä olla syöny jo ennenkin. 

Vauvahaave1 luulen että ne ei ota tohon kantaa tai sitten kieltää. Mä vähän epäilen että sieltä kukaan osaa sanoa luontaistuotteista yhtään mitään! 

Enpä nyt muuta oikeen osaa kommentoida... Pistää mielen matalaksi tämä päivä.

T: Virallisesti lapsettomuudestä kärsivä nainen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
243/647 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hummingbirdy, täältä tullaan myös noihin merkkipaaluihin kovaa vauhtia!:/ meillä 10. Päivä tulee vuosi täyteen tätä puurtamista, stressaamista, huolta ja harmitusta! 

Me ei olla kerrottu kun ihan muutamille että yritetään lasta ja hyvä niin. Olisi tosi raskasta joutua aina vastailemaan kysymykseen että "joko? Joko nyt?". Ystävät kelle olen kertonu ovat luvanneet että me kerrotaan kyllä sit jos uutisia on, eikä heidän tarvi sit kysellä ja tehdä oloa tukalaks.

aluksi ajattelin kauhulla meidän 12.6 neuvolaa, mutta toisaalta, saapahan sit tietää pikkuhiljaa jos jossain on vikaa. Onneksi nykypäivänä suurin osa lapsettomuuden syistä voidaan parantaa:) 

244/647 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbirdy: Mä jo pienen hetken luulin että siellä oli tärpännyt, kun luin vaan tuon lihavoidun Onnea minä-tekstin tuosta alusta.. harmi ettei tästä ollutkaan kyse.. :/

Joo, täälläkin tuli nyt sitten se vuosi täyteen. Nyt kun tässä aloin kuukautiskalenteriani katsomaan taaksepäin (oon siis merkannut joka ikiset kuukautiset itselleni ylös kesäkuusta 2000 lähtien, eli 14 vuosi lähti just käyntiin siinä hommassa) viime vuoden kohdalta, niin mulla oli ovulaatio just tässä kesäkuun ekoina päivinä, mikä oli muistaakseni myöskin se eka kierto josta alettiin yrittämään, tai ainakin ehkäisy jätettiin pois kesäkuusta lähtien. Toinen vaihtoehto on, että alettiin yrittämään vasta sitä seuraavasta kierrosta, jossa ovulaatio oli kesäkuun viimeisinä päivinä, mutta anyway.....kesäkuussa siis. Että kyllä se vuosi yritystä tuli täyteen nyt täälläkin. Samoissa siis mennään..

Just eilen puhuttiin miehen kanssa että jos kesän aikana ei tule tärppiä, niin syksyllä mennään molemmat lääkäriin tutkimuksiin! Tästä kierrosta en nyt edes odota tärppiä, kun tää meni näiden ylimäärästen menkkojen takia nyt ihan sekasin.. yritetään sitte ens kuun kierrossa taas. Toivon vaan ettei kierrot nyt kokonaan seonnu, se tästä vielä puuttuis.. toivottavasti tää oli nyt vaan joku kertaluontoinen juttu, mikä ei tuu toistumaan!

245/647 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista!

Toistaiseksi raskaus jatkuu.. En kyllä ikinä olis uskonut että mekin saadaan joskus plussa! Lähes 3v piti jaksaa. Siinä meni seksihalut, parisuhde tiukilla.. Mutta näen kuitenkin hyviä asioita tästä ajasta, meidän parisuhde ja elämä muyttunut ja vahvistunut. Raskaus ei ole itsestään selvyys joten sitä osaa iloita enemmän tästä mahdollisuudesta. Myös mies ob tajunnut ette lapsia saada tuosta noin vaan. Ka ymmärtää minunkin oloja kun on sattunut kuuntelemaan radiosta lapsettomuusjuttuja.

itse oli alussa todella katkera ha vihainen muille raskautuneille. Tauon jälkeen aloin nähdä elämää toisin silmin. Miksi olen katlera toisen onnesta? Miksen voi olla onnellinen toisen puolesta, kun se raskautuminen ei ole itsesräänselvyys? Jaluanko elää elämäni masennuksessa, katkeroituneena pahojen ajatusten äärellä? Entä jos sitä lastaei tulekkaan niin katsonko taakseppäin etten ole elämästä nauttinut ollenkaan vaan se on liusunut ohi. En ole elänyt, en nauttinut elämästä. Koko elämä vaan synkkää ja negatiivista.

en todellalaan halunnut sitä! Joten aloin väkisin näkemään hyviä asioita ja iloitsemaan elämästä. Kauheeta olis miettiä että 3v olis ollut yhtä helvettiä ja itkua ja masennusta. Nyt voin katsoa taakseppäin ja todeta että alussa oli tuota, mutta viimeisen vuoden olen nauttinut ja elänyt! olen ollut onnellinen! Olen elänyt!

ystävien raskaus/synnytysuuyiset ovat saaneet hetkittäusen surullisuuden tunteen jonka jälkeen todrnnut että voi kun ihana asia!

enkä edelleenkään ole katkera! En edes siitä että me jouduttiin hoitoihkn. Välillä kysyin että miksi me, mutta en ole katkera tak mitään.

ehkä oma asenne on auttanut selviämään, lapsettomuus ei ole jättänyt arpia minuun! Ollut lähinnä positiivinen asia.. uskon että asioille on syynsä, ja taidan aavistella mikä syy tälle lapsettomuudelle on ollut! ;)

mitä noihin hoitoihin hakeutumiseen tulee.. Me käytiin ensin tkssa 10kk yrittämisen jälkeen halemaan lähetettä polille.  vuosi tuli täyteen kun polille oli aika ja tutlimukset tehtiin. 1,5v jäleen todettiin että mutään ei löydy ja puolen vuoden tauko ja sitten aloitetaan vasta hoidot. Koska siis olin alle 30 v ja selittämättömiä niin hoito alkaa vasta 2v yrittämisen jälkeen. Oli kauheeta kuulla etyä puolen vuoden tauko! Mutta se oli parasta aikaa, ja venytimme 0.5v hoitotauon vuoden mittaiseksi, ja se kannatti!

olen ajatellut että mahtoiko kohdun suu olla niin tiukka tai mutkassa ettei siimahännät vaan päässeet Läpi. kun kerta eka inssi tuotti tulosta, ja oli kyllä kipeä toimenpide mulle.  

Toivon ettei kukaan koudu samaan ahdibkoon missä mä olin yritysten alussa! Tai ainakin pääsevät äkkiä siitä pois .  kOska elämä on elämistä varten ja elämästä on hyvä löytyä iloa ja onnea! 

Ja kyllä, minä olin se helvetin katkera joka ajatteli ettei ihmeet tapahdu meille, ka muiden onni oli pois omasta onbesta. Onneksi pääsin siitä ajatuksesta ajoissa eroon!

tuosta ylipainosta. Itse olen 162 ja kun ekoilla polikäynneillä oltiin painoin noin 60kg. Lihasta enemmän kun läskiä. Eli suht pieni s koon vaatteita käyttävÄ. Ja polilla lekuri sanoin painon nähdessään ettei lihoa saa enempää muttei laihtuakkaan! Ihmettelin sitä, sillä en kokenut olevani lähelläkään ylipainoa. Eli polilla kyllä ollaan tarkkoja painosta koska se voi saada hoidot jo itsestään epäonnistumaan.   

tupakointi tietysti pitää molempien lopettaa. Meillä mies sai polilta lääkkeet lopettamista varten ja ollaan oltu polttamatta 1,5v.. Että tuotakaanmiehe. Lopettamista tuskin olisi ilman hoitoja tapahtunut!

olen kovin pahoillani menkkojenne aluista, nokka kohti aurinkoista kesää!

niin ja noista polien kesätauoista. Itse ajattelin että käytäntö on säästösyistä. Mutta koen että se antaa asiakkaiden luvan nauttia tauosta ja kesästä! Moni ei osaa taukoilla kun jaksavat mielestään vuodesta toiseen. tuo tauko ei ylensä kestä kuin kuulauden -puolitoista, hyvää aikaa keskittyä parisuhteeseen, omaan elämään ja kesää .

toivotan onnea kaikille! Ja tulen kurkkimaan kuulumisianne!

246/647 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Oon huomannut vertaistuen tärkeyden. Miehet ei ihan näin perusteellisesti jaksa vatvoa näitä naisten juttuja hehe.

Mulla ja miehellä yritystä takana 1v 6kk. Eli pillerit jäi pois 01/13

04/13 positiivinen testi, parin päivän kuluttua ultrassa todettiin pco

06/13 alkukierrosta tehtiin labrakokeet pcos poissulkemiseksi. Todettiin että ovuloin normaalisti. 

07/13 kp 31 raskaustesti positiinen!!! Pyörtyily alkoi pari päivää sen jälkeen-epäiltiin kohdun ulkoista. Ultrassa rv 7 todettiin vastaavan rv 6 mutta syke oli hyvä ja kaikki muuten hyvin. En osannut pelätä.

09/13 Viikkoa myöhemmin alkoi pieni ruskea vuoto ja paria päivää myöhemmin ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno ja alkio vastasi 7+2, lääkkeellinen tyhjennys epäonnistui ja olin 3 päivää kivuissa kotona. Nousi kuume ja tehtiin kaavinta päivystyksessä. Jälkivuoto pientä ja seuraavat menkat tuli tasan 28 päivän päästä kaavinnasta

11/13 positiivinen testi rv 6 mutta vuosi itestään kaikki pois muutaman päivän kuluttua.

04/14 positiivinentesti rv 7+3 vuotoa-todettiin pieni hematooma mutta syke oli hyvä alkio vastas 6+5. Rv 9+4 vuotoa ultrassa kaikki ok ja alkio vastas  8+6 eli kasvanu normisti. Rv 10+6 kivun takia ultraan, sikö vastasi 10+0 eli lopettanu sykkimisen edellisenä päivänä. Oli jo vauvan näköinen :((

Tässä sitä nyt ollaan 01/14, toissapäivänä oli kaavinta jossa olin alkanu vuotamaan. Menetin 2 litraa verta ja olo edelleen sen mukainen. Sain verensiirron ja jouduin olemaan yön sairaalassa. Kaavinnassa oli käynyt ilmi että minulla on kohdussa ilmeisesti tällänen väliseinä ja jos alkio siihen kiinnittyy niin ravinteet ei riitä että kasvaisi normaalisti. Voi kiinnittyy muuallekkin mutta km % on yli 65. Se voidaan vissiin leikata riippuen millainen se on.

Oon helpottunut että saadaan hoitoa. :) mulle on tehty jo nyt verikokeita liittyen keskenmenoon ja tehdään lisätutkimukset 8 viikon päästä jossa myös katotaan millanen väliseinä on kyseessä :) esikoinen halutaan ja myös ehkä pari muuta. 

Mä oon 25 ja mies täyttää loppuvuodesta 25. Ollaan just lähdössä 2 kk lomalle. Ihanaa päästä nauttimaan stressitön loma ♡

247/647 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimallus se oli mun tavoitteenakin, vähän herätellä teitä :D Voi kumpa olisikin ollut iloinen uutinen :/

Maikki onnea vielä :) mä toivon niin kovin että mäkin onnistun tossa unohtamisessa ja en tule katkeraksi. Tällä hetkellä pahalla tiellä ollaan. Toi sun paino juttu on kyllä käsittämätön. Oot ollu ihan sopivan painonen musta on ihan turha mainita hoidossa ees tollasta. Todella typerää. Vähän pelottaa kun ite painan 75 ja pitutta 161cm. Kiva kun muutenkin ahdistaa kun ei laihdu (ei pysty laihduttaa kun tää lapsettomuus vie mehut kaikesta) niin sitten vielä lapsettomuuden yhteydessä siitä kuittaillaan. 

Danikris voi on teilläkin ollut matka :/ ei pysy millään matkassa! Tervetuloa ja tsemppiä jatkoon! Hyvää lomaa ja muistakaa unohtaa kaikki ikävä!

Täällä jotenkin päässä napsahti ja en enää jaksa odottaa. Ahdistus oli eilen aikamoinen. Kuvittelin että kesä menee tässä ja jaksan odottaa, mutta ei. Varasin tänään lapsettomuusklinikalle ajan. Se on viikon päästä. 1h kestää. Sain juuri ja juuri suostuteltua mieheni mukaan. Siis raha on se mistä mieheni purnaa vastaan tietty, mutta mietin että mikään menetetty raha ei haittaa jos vaan saan mieleni paremmalle. On niin paska olla ajoittain että en jaksa enää! Nyt jo vähän toiveikkaampi olo koska viikko enää siihen aikaan :) Mua vaan jänskättää kun en oo koskaan ennen ollu miesgynellä :D ja kaiken lisäksi mun menkat on vielä tai just loppuneet. Toivotaan että ovat jo ohi jos aikoo ultrata tai tutkimusta tehdä :/ kääk! 

248/647 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kierto kyllä mulla meneillään. Menkat alko 19.5, niiden loputtua 4 päivän päästä alko uudet menkat, ja nyt 3 päivää tästä ovistesti näyttää plussaa, ja tutut oviskivut on täällä.. Ei huhhuh.. :D Ihan sekasin taitaa olla mun kroppa.. Eli nyt jos laskee kierron niistä ekoista menkoista, niin menossa olis kp 15.. Normisti ovis olis jo menny tässä kohtaa. No, näillä mennään :D

249/647 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki <3 terkut Mallorcalta..huomenNa kohti kotia. 

Pakko tulla fiilisteleen!! Ekaa kertaa elämässä ovulaatio testi tais näyttää eilen ja tänään positiivista!?!?!! En tiedä voinko uskoo todeks, oon tehny monta testiä peräkkäin samana päivänä ja yrittänyt uskotella itelle että näin on. Mieskin tarkistanut ja ollu samaa mieltä :) talletuksia on tehty toissapäivänä, eilen ja tänään :) ei pitäs olla yrityksestä kiinni.

huomenna soitan polille ja kysyn mitä tehdä. Varmaan laittaa verikokeisiin niin nähdään oonko oikeesti ovuloinut ja teroluteja ei tarvi ehkä ottaa.

oon lukenut teidän kuulumisia ja toivotan myös kaikki uudet tervetulleiksi!! Hummingbird täällä tuli vuosi myös täyteen. <3 halit!

palaan koti suomessa tarkemmin teidän kuulumisiin :)

toivottavasti testi ei huijaa ja pikkuinen tarttuisi kyytiin <3 kp 25/??

250/647 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä eletään jänniä aikoja, nyt menossa kp 27/25-28 ja aamulla testi oli negatiivinen. Yleensä menkat tulevat siinä kp 26 kieppeillä, mutta tällä kertaa ei ole tullut edes tiputteluvuotoa. Joka kerta vessassa käydessä ajattelen että nyt alkavat menkat. Vatsaa juilii satunnaisesti, samoin rintoja. Muita oireita ei ole. Mies ei usko, että olisi tärpännyt. Enkä itsekään uskalla vielä moista toivoa... Yritystä takana lähes 2 vuotta. Menneisyyteen5573 mahtuu yksi varhainen keskenmeno. Voi tätä epätietoisuuden tunnetta :/

251/647 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaunelma1, mulla\meillä on eka lääkärikäynti 10.6. Jännittää kyllä. Pääsen eka verikokeisiin ja sit varmaan saan jotain laihdutusmääräyksiä. Mut oikeastaan haluankin raskautua vasta, kun ollaan miehen kanssa naimisissa <3

Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014

252/647 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaunelmia kiva kuulla susta ja pidän kovasti peukkuja! Onnea hurjasti oviksesta, tästä se lähtee :) ilmoittelehan kun raskaustestikin näyttää tässä kierrossa kahta viivaa ;) 

kimallus nyt sullekin peukkuja jos tuo ihme kierto saiskin sut raskaaksi!

asistente meillä sama jännä päivä :/ mullakin 10.6 lapsettomuushoitoihin lääkäri.

Niin elikäs joo. Mua pelottaa ihan hurjasti toi tiistain lääkäriaika. Menkat alkoi eilen illalla, miten se nyt sit lasketaan oon useasti miettinyt. Jos menkat alkaa illalla... Kai se on kp 2 tänään. Mut joo pelottaa moni asia siinä lääkärissä. Jos se ehdottaakin kalliita hoitoja tai jotain sellasta minkä haluun ottaa ja meillä ei olekaan varaa. Nojoo sit vaan odotetaan kunnalliselle pääsyä, mut kuiteski. Paljon mielummin kävisin yksityisellä niin saisin valita hoitoajat ja sinne on kuitenkin käsittääkseni helppo soittaa millon vaan. Mut toisaalta kymppitonni hoitoihin on aika paljon. Ja tää mun lääkäri on sen koko paikan pomo kait :D eli tosi kokenut niin jotenkin luotto on tosi kova! 

Nyt kun monella on tullut  lapsettomuusdiagnoosia niin ootteko ajatellu kertoa joillekin läheisille? Miten ootte ajatellu tehdä sen? Aina kun mä mietin kertovani jollekin niin mä alan vaan itkee. En millään haluisi itkeä siinä kun kerron. Ja en todellakaan halua mitään sääliä. En myöskään jaksaisi sitä ett kyllä te vielä saatte. Haluun vaan et ne kuuntelee eikä mitään ala kaunistelemaan tilannetta koska sitten mulla menee vaan hermot kun ne ei ymmärrä tilannetta. Mulla on yksi kaveri jolla meni melkeen vuosi yrittämisessä ja sille oon halunnu kertoo jo pitkään. Sen mies on mun miehen paras kaveri ja en sen takia oo voinu sanoo mitään ilman miehen lupaa. Ehkä me joku päivä ollaan kahdestaan niin voidaan jutella ilman noiden miesten kuuntelua. Vanhemmat on ihan erijuttu. Niille en oo ajatellu kertovani ainakaan vielä. Mun äiti on kömpelö tälläsissä ja se sanoo kuitenkin jotain tyhmää ja mulle jää paha mieli. Iskäkin kokisi vaan olonsa varmaan vaivaantuneeksi. 

No nyt enää muutama päivä niin sitten asiat etenee taas. Jännittää, pelottaa, ahdistaa. Kaipa tästäkin selvitään. Toivon että tähän lapsettomuusjuttuun pätee sanonta: Se mikä ei tapa vahvistaa!

253/647 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbirdy: Mä pääsin heti kunnalliselle lääkäriin. Soitin reilu viikko sitten ja sain heti ajan. Itse jotenkin jo tottunut lapsettomuus ajatukseen, niin en halua kiirehtiä. Haluaisin 2-3 lasta jos itse saisin päättää, mutta nykytilanteessa riittää kun saisi edes yhden. Mies ottaa meillä raskaammin lapsettomuuden. Itsellä helpottaa se, että mun äiti ei odota lapsenlapsia. Toki on iloinen, kun raskaudutaan. Miehen vanhemmat taas odottaa kuin kuuta nousevaa ja puhuvat aina suvun lapsiuutisista. Mäkin otan ne jutut raskaasti, mut ne ei toisaalta tiedä meidän lapsettomuudesta. Ekan kerran kun kävin anoppilassa, niin anoppi tuli taputtelemaan mun mahaa ja kysyi "jokos siellä on mumman pikkuinen tulossa?". Joten anopin kanssa VAIKEAA.

Ja vielä jatkuu. Mä kerroin kavereille ja äidilleni, kun aloitettiin yrittämään vauvaa ja ne eläneet tätä tunteiden vuoristorataa mun kanssa yhdessä kokoajan. Ja tosiaan kuulin 19v:na, että tulee olla hankalaa raskautua. Meillä on suvussa muitakin "lapsettomuus tuomion" saaneita joilla on luomusti 2-3lasta, mut mä en ole yksi niistä joilla luomuna onnistuu. Ne tosin olleet alle 25v saadessaan lapsia ja me miehen kanssa yli 30v jo. Itse täytän syyskuussa 33v ja mies täytti tammikuussa. Mutta häntä pystyyn vaan. Ollaan saatu nauttia kaksin olosta kauan <3 Me ollaan oltu alle 2v yhdessä, niin siksi hyvää tehnyt tää aika.

Tavattu 10/2012
Hoitoihin haettu 05/14
Naimisissa 10/2014

254/647 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kertonut muuamille ystäville että lasta yritetään ja perään olen toivonut, että eivät kyselisi "joko? Joko nyt?" Kysymyksiä vaan kertoisin utse sit jos uutisia olisi. Oon ollu ihan tyytyväinen tähän. Toki huomaan joistain että niiden tekis mieli kysellä meidän tilannetta ja joskus toivonkin että en olisi kertonut kenellekään. Koen jollain tapaa olevani huono, kun en raskaudu enkä haluaisi sitä omaa huonouttani kaikille tutuille kertoa. Nyt on alkanut myös tuntumaan, että mikäli joskus raskaudun, taidamme oottaa uutisten kertomista kaikille ekan ultran jälkeen. Tämmöisiä ajatuksia täällä.

kp 19/24-29 meneillään ja mikäli oon ovuloinu ni varmaan vasta viimepäivinä, koska eilen ja tänään tullut runsaammin valkovuotoa, ovislimas tai jotain:D aamulla tein negatestin, tänään juhliin ja pari lasia todennäköisesti nautin. 

Usko raskautumiseen alkaa olla vähissä:/

255/647 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt vasta huomasin nuo numerot, tuolla tekstin seassa. En tiedä mistä sinne tupsahtivat...

Täällä edelleen jännitetään, kp 28/25-28 menossa, huomenna teen uuden testin. Suuresti onnea kaikille jo plussanneille :)

256/647 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Terveisiä lääkäristä. Meni ihan kivasti eka käynti. Lapsettomuushoito alkaa labrakokeilla. Multa otetaan yleiset verikokeet ja mies käy spermatutkimuksessa. Sit vaan ootellaan kutsua TAYSsiin. Ihan hyvillä mielin julkisesta terveydenhuollosta. Tääkin on jo iso plussa kun pääsee hoitoihin <3

Tavattu 10/2012
Hoitoihin haettu 05/14
Naimisissa 10/2014

257/647 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asistente kiva että teillä meni mukavasti :) nyt mieli korkeella vaan loppuun asti!

Mullakin takana eka lapsettomuuskäynti ja hyvä mieli. Tää on nyt pelkkää omaa napaa. Aion pitää taukoa nyt palstailusta tämän jälkeen, ettei pääse stressi kasvamaan liikaa. Elikä ihan mielettömän hyvä reissu oli ja mielellään jo maksaakin siitä että joku osaa asiansa. Melkeen alussa tää lääkäri kysy multa että mikä mun mielestä on syy siihen ettei me olla raskauduttu.Hääh kuka lääkäri oikeesti kuuntelee sua? No mutta joo sainpa sanottua mielipiteeni :) Mutta joo siis ihmetteli kovasti miksi mä syön keltarauhashormonia. Että vika on mahdollisesti alkukierrossa ja siellä pitää jo korjata jos haluan vuodot pois. Teki mieli huutaa että NIINPÄ! Mun oma gyne ei millään suostunu määräämään mulle mitään alkukiertoon apuun. No joo toisaalta tosi hyvä koska en haluaisi käyttää clomeja. Ibuprofeiinista kyselin myös ja se jopa määräsi mulle 600mg buranaa. Eli saan vedellä menkkojen aikana. Jes, oon tosi onnellinen! Sitten kun kerroin kaiken niin se sanoi ihan suoraan että mulla on varmaan pco koska oireet kuvaa ihan täysin sitä. Sitten se ultras ja sanoi että joo pco tyyliset on mutta ei kai ihan varmana sanoa. Painosta ei onneksi syyllistänyt vaan kysyi vaan sitä ja kun sanoin laihduttaneeni jo niin sanoi että hyvä sä sitten tiedätkin mitä tehdä. Ultrassa näkyi myös että limakalvo ei ole siinä vaiheessa missä kp 5 pitäisi olla. Että jotain pitäisi jo tapahtua. NOH kaikki edelliset on aina vaan sanonut että hyvältä näyttää. On helpottavaa olla hyvissä käsissä!

Vitsi tää tyyppi kyllä osasi asiansa ja en kyllä tiiä mitä tehdään jos pitää johonkin kalliimpiin hoitoihin mennä, koska haluan käydä tuolla. Hintaa tuli ekalle kerralle 170e. Ei ihan älytön. Ollaan alettu käyttää meijän vauvaan varattuja rahoja nyt näihin käynteihin. Sain siis letrotsoli reseptin kouraan jota alan popsimaan ensi kierrosta 1x2 kp 2-6 oisko ollut. Oon kyllä happy että ne käyttää mielummin tota eikä clomifenia, koska mun limakalvo on varmasti muutenkin jo ohut. Se olisi kovasti halunnut aloittaa sen jo tässä kierrossa nyt heti :D Mutta kun ei päästä ultraan tässä kuussa niin siirrettiin ensi kiertoon se. Mua jänskättää jo nyt ja olo on kevyt ja varma. Lopuksi se sanoi vielä perus jutut että kyllä me lapsia saadaan mutta katotaan nyt vaan millä keinolla... No en oo ihan vakuuttunut vielä mutta suunta on hyvä! Nyt on hyvä lähteä lomalle vaikka tiedänkin etten tässäkään kierrossa nyt raskaudu. Ultra näytti kai siltä ettei tästä kierrosta mitään tule.

Mutta kuten sanoin, yritän pysyä nyt poissa täältä jonkun aikaa. Loman ajan ainakin. Oikein hyvää kesää siis teille kaikille! Toivon että täällä ollaan lisäännytty kuin puput kun mä palaan!

258/647 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip!

Mulla olikin melko pitkä tauko ekan viestini jälkeen, stressaava työ on vienyt kaiken kapasiteetin niin fyysisesti kuin henkisestikin. Sinänsä se kai on vähän huono homma, kun pitäisi kaikkea stressiä välttää. Helppoa kuin heinänteko!

Mä olen kertonut muutamalle läheiselle lapsettomuushoidoista. Kovin yllättynyt (vaikkakin ymmärtäväinen) vastaanotto on ollut, ja tavallaan se muistuttaa itseäkin, ettei voi aina ulospäin nähdä millaisten asioiden kanssa läheisetkin ihmiset saattaa päivittäin painia. Me ei ehkä miehen kanssa olla koskaan annettu mitään vihjettä tällaisesta, eikä olla naimisissa tai edes kihloissa. Mutta kyllä se helpottaa kovasti, kun voi jonkun (muun kuin miehen) kanssa puhua.

Käytiin pari viikkoa sitten polilla, mulle tehtiin aukiolotutkimus (HSSG). Ei onneksi tarvittu mitään kodin putkimiestä, eli siltä osin kaikki on kunnossa. Miehellä on vielä jotain häikkää omassa näytteessään, mutta laatu oli kuitenkin parantunut edellisestä testistä, ja periaatteessa luomuraskauskin onnistuisi.

Saatiin kuitenkin lupa soittaa ensimmäistä inssiä jo heinäkuussa. Mä en edes tiennyt mistään polien kesätauoista, mutta ilmeisesti ollaan jotenkin epätoivoisia tapauksia. Lääkäri vielä erikseen tähdensi sitä erityislupaa..? Vastaanotolla tuli kuitenkin yksi vähän yllättävä tieto, FSH on koholla. Siitä ei ole ollut mitään puhetta aikaisemmin, vaikka testi on otettu jo aikoja sitten. Mä en tajunnut häkellyksissäni kysyä sitä arvoa, mutta mitkähän sen rajat mahtaa olla, ja mitä tuo "koholla" oikeasti tarkoittaa?

Tsemppiä ja jaksamista kaikille, toivottavasti kesä tuo tullessaan paljon plussia, tai ainakin pienen irtioton tästä kaikesta..

259/647 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä varattu tänään jatkokäynti PeSuun ja 24.6 on siellä tarkoitus suunnitella tutkimusten etenemistä.. siitä samanpäivän iltana lähdenkin lomalle, ja hautaan nämä vaava asiat sinne syksyyn... toivon toki, että ihmeitä tapahtuisi, mutten usko :)

Hyvä, että Humminbirdy sinullakin on positiivinen mieli nyt!!

Ja Jules ja Assistente kanssa hommien etenemiselle isot peukut!!!

Mulla kp 30/30, mutta dpo on vasta 11. Aamulla Sofin testi oli niin kirkas lumivalkoinen, ettei arvailujen varaa jää. Odottelen siis tädin pilaamaan mun viikonloppuani - ne geleetkin jäi kesken kun sairastin jäätävää vatsatautia, niin eipä tullut otettua..niitä tai muita.

Ja noista vitskuista: mä varmaan ylisyön osaa - mutten näe siinä mitään haittaa..eivät ole niin kudoksiin sitoutuvia. D-vitamiini suositukset suomessa on muutenkin sinne ja syvälle alakanttiin.. ja foolihappoa pitäisi jo yritysaikana sekä varsinkin raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana syödä 800 yksikköä/vrk. Mulla on muutenkin imeytysmishäiriöitä, esim. B12 vitamiinit saan piikillä joka kolmas kuukausi :P 

Mutta näin täällä... mieli yrittää väittää, että ois tärppi muka tässä kierrossa tullut, vaikka silmäkin sen näki että ei... pitää kai tuo digitesti tehdä ennen vkl jollei ne hanat nyt sit aukeis muka - melko varmana aukee dpo13-14, to tai viimeistään perjantaina siis.. mutta jos nyt ei niin sitten.. saa sitten viikonloppuna juhlia rauhassa hyvin, harvoin nähtyjen ystävien parissa :)  Ja sitten heinäkuun rättipäivien jälkeen taas geleilypuuhia ja kenties tikutteluakin...

Paljon paljon paljon tsemppiä ja ihania lomapäiviä kaikille!! Ja tietysti niitä plussia - vaikka ne kiventakana onkin tässä ketjussa vähän olleet... 

Weebee kp 30/30 dpo11 yk10

260/647 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Kiva kuulla että Asistentella ja Hummingbirdyllä on mennyt lääkärikäynnit hyvin :) Ei muuta kuin tsemppiä jatkoon! Ja Hummingbirdylle oikein hyvää lomaa ja kesää, toivottavasti tauko täältä tekee hyvää! :)

Jules:ille myös tsempit, hommat lähtee nyt sitten etenemään myös siellä :)

Vauvaunelmia: Toivotaan plussaa sulle sinne! ;)

Tosta muille kertomisesta on ollut viime käyntini jälkeen puhetta. Me ei olla kerrottu kenellekkään tästä yrittämisestä. Tai no, viime syksynä kerroin kaverilleni että yritetään. Oltiin silloin yritetty 4kk, mutta sen koommin ei ole ollut asiasta puhetta. Hän ei ole kysellyt mitään enkä minäkään ole kertonut sen enempää. Ihan hyvä näin, kerron sitten kun/jos jotain kerrottavaa joskus on... Muut eivät tiedä tästä yrittämisestä tai koko tästä tilanteesta yhtään mitään. Mulle ihan ok, en välttämättä haluakkaan alkaa avautua tästä kenellekkään, jotenkin liian vaikeeta.. Vähän sama tilanne tän kertomisen kanssa kuin Hummingbirdyllä. Vanhemmille en tosiaankaan oo edes miettinyt kertovani, ne ei ymmärrä tällasta kuitenkaan ja olis tosiaankin vaivautuneita siinä tilanteessa. Kun en muutenkaan keskustele heidän kanssaan mistään sen yksityisemmästä/intiimeistä asioista, siis jostain omasta seksielämästäni :D tai ylipäätään parisuhteeseeni liittyen mitään..siis sen syvällisemmin. Jos kukaan ymmärtää mitä tarkoitan.. 

Täällä kp 24/24-29 menossa, jos lasketaan niistä ekoista menkoista jotka tässä kierrossa tuli, eikä niistä jotka alkoi 4 päivää näiden ensimmäisten loppumisen jälkeen. Menkkojen pitäisikin alkaa tässä loppuviikosta.. vähän tulee jo tuhrua joten eiköhän ne sieltä viikonlopuksi saavu :/ Ei sitten tullut tärppiä tästäkään kierrosta..Ollaan nyt mietitty että vois varailla sitä aikaa nyt sitten sinne lapsettomuustutkimuksiin. Meillä on täällä yksityinen lääkäriasema joka on erikoistunut juuri lapsettomuuden tutkimuksiin ja hoitoihin, niin varmaan sinne nyt varataan sitä aikaa sitten. Sieltä löytyy sellanen perustutkimuspaketti johon kuuluu molempien lääkärikäynnit, siemennestetutkimus, tarvittavat verikokeet ja ultraus. Hintaa tällä paketilla on 430 €. Kallista......mutta toivon mukaan se olis sen väärti, ja jotain selvyyttä sais että miksei raskautta kuulu..

Niin, ja sitten sellainenkin asia että itse jään tässä nyt taas vuoden työssäolon jälkeen työttömäksi, määräaikainen työsuhde loppuu, jatkoa ei tullut..mutta se ei tarkoita sitä että tää vauvahomma menis sen takia tauolle. Ei nyt anneta sen asian haitata tätä haavetta! :)

Tsemppiä kaikille ja hyvää kesää! :)