**Esikoista yrittämässä jo pidemmän aikaa**
Hei,
Halusin aloittaa uuden ketjun, koska kaipaan vertaistukea teiltä jotka yrittävät esikoista ja hommat ei vaan mene nappiin. Meillä yritystä takana jo n. 10kk. Turhautuminen, ahdistus, väsymys, vihaisuus,pelko, suru ja muut tunteet eivät ole minulle mitenkään tuntemattomia. Tämä matka ollut pitkä ja kivinen. Ei kuitenkaan vielä niin pitkä kuin joillain, mutta tuntuu jo todenteolla pahalta. Jossain välissä olisi tarkoitus hakeutua tutkimuksiin ja siitä mahdollisesti hoitoihin jos ei nyt luomuna ennen sitä tärppää. Ollaan kahdenkympin puolessa välissä mieheni kanssa ja esikoista ei vain ala kuulumaan. Montaa asiaa on kokeiltu ja alkaa konstit olla vähissä. Yksi alkuraskauden keskenmeno syksyllä ja nyt odotetaan uutta plussaa testiin.
Olisi kiva jos haluaisitte vaihtaa ajatuksia asiasta. Jotkut varmaan tuntevatkin nimimerkkini toisesta ketjusta ja tutut ovat tietysti enemmän kuin tervetulleita. Tälläistä ketjua en nyt tästä kärkipäästä vain löytänyt. Löytyisiköhän sieltä joku samassa tilanteessa oleva mimmi :) ?
Kommentit (647)
Se oli itseasiassa yllättävän helppoa. Se pistetään navan alapuoleiselle alueelle eli ei lihakseen vaan tuohon läskimassuun vaan :D Se oli samanlainen kun insuliinikynä joten super helppo käyttää. Nipistä vähän. Sattu vähemmän kun esim. verikokeen ottaminen.
Tirpiaiselle paljon onnea plussasta!! Hienoa että pitkänkin ajan jälkeen kaikki on mahdollista.. Hummingbirdylle tsempit että nyt nappais! :)
Täällä oon käyny lukemassa mutten oo kirjotellut, kun ei tapahdu mitään.. :D Nyt kp 18/26 ja peittoja heiluteltu jonkun verran. Ukkokulta vaan oli räkätaudissa että tais mennä vähän sivuun oviksesta hommailut.
Mulla kans bmi 30 paikkeilla, jos yrittäs alaspäin :) Ja lopetin tupakoinnin!! Se parantaa hedelmällisyyttä 30% !
Kysymyksiä kysymyksiä!! Sori tässä tulee nyt vaan pelkkää omaa napaa!
Mä oon niin peloissani. Voi kamala. Se lääkäri painotti, että me ei voida tietää mitä mun kroppa tekee vaikka otankin tota lääkettä. Ovulaatio saattaa olla jo aikaseminkin. Ja nyt mua pelottaa hirveesti että kun aloitin eilen ton lääkkeen että se riitti jo irrottamaan sen munasolun vaikka olikin superpieni annos. Viimeistään sen kait pitäisi irrota sitten kun otan sen ison lauantaina. Jos se irtookin nytten niin se pallero on liian pieni että se hedelmöittyis (kai?). Mä pistän kaikki mun toiveet ja haaveet nyt tähän yhteen kiertoon ja mä en tuu selvii hengissä KUN tää menee puihin. Tai sit se ei irtookaan lauantaina ja pitäisi heilutella peittoa ties millon. Ovulaatiotestiin ei voi luottaa kun toi lääke aiheuttaa siihen positiivisen tuloksen. Tää on nyt mun mielessä 24/7 ja en vaan pysty olee normaalisti. Välillä oon ihan paniikissa ja toisessa hetkessä huomaan taas laskevani jo laskettua aikaa ja miettiväni millon saa kertoa muille. Käsittämötäntä tää mun ajatuksen juoksu kun hommat on vielä hoitamattakin. Jos mulla menee pää sekasin jo näin pienestä niin miten mä selviin johonkin IVF hoitoihin tai vastaaviin!? Miksi en vaan voisi käydä ultrassa joka helvetin päivä!!! Tää epätietoisuus mitä tuolla tapahtuu tappaa mut. Taas meni eilen nimittäin 200e, että kuinkakohan monta kuukautta tätäkin jatkuu. Mä oon mielessäni jo siinä ovulaation jälkeisessä piinailussa kun mä tiedän että se ovulaatio on sunnuntaina. Eli mun piinaviikot vaan piteni tän lääkkeen kanssa, perskule! Toisaalta mä odotan vaan että pääsen tänään töistä kotiin että voin pistää itseäni. Haluun vaan saada kaikki ne annokset kehooni ja sitten alkaa se saamarin pitkä älytön käsittämätön odotus. En tiiä oon niin sekasin just nyt. Pelottaa myös jos meijän peittojen heiluttelut menee huonosti. Tai ei oo yhtään fiilistä…. Kääk mun pitää nyt keksii jotain kynttilä juttuu tai jotain seksikästä tai romanttista viikonlopuksi, että se ei oo niin pakko pullaa. Koska nyt jos koskaan on vaan pakko sekstata! Sitten mietin myös että monelta meijän kannattaa sillon sunnuntaina ovulaatiopäivänä sekstata?? Aamulla vai illalla? Voitas yrittää 2 kertaa mutta ei olla tehty niin pitkään aikaan joten en oo ihan varma onnistuuko se meiltä :D
Sit mietin sellastakin tyhmää asiaa, että onko jotain mitä mä en nyt saa tehdä. Tiettekö kun alkaa pistää likoon näin paljon rahaa ja lääkkeitä niin pitäisikö mun tehä kevyttä urheilua sen hullun sykeurheilun sijaan jota nyt harrastan. Mitkä kaikki asiat voi vaikuttaa tässä kierrossa nyt negatiivisesti…. En tiiä, en todellakaan halua lopettaa urheilua taas 2 viikoksi tämän takia, mutta oon niin surkee vetämään esim. salilla rauhallisesti. Aina tulee vedettyä tosi kovaa. Ja mitä muuta mun pitäisi nyt välttää?! Miksei kukaan lääkäri ole kirjoittanut ohjeita siihen, mitkä asiat oikeesti vaikuttaa. Kun sitten taas sanotaan, että urheilu vaikuttaa positiivisesti. Mutta entä jos mä vedän kun hullu -600kcal treeniä päivittäin?
Kiitos ja anteeksi että taas tää oli tällänen viesti.
Aukiolotutkimuksesta just tulin. Yhtä kamalaa kuin olin kuvitellutkin! Laittoi ensin puudutteen kohtuun. Sen jälkeen katetrin ym. Sitten yht äkkiä tuli ne hirveet kivut, ihan ku olis karmeet menkkakivut alkanu ku salama kirkkaalta taivaalta, huh huh. Ajattelin että se tutkii molemmat puolet yhtä aikaa, ja olin jo helpottunut kun tutkimuksen puolivälissä se alkoi kerätä niitä instrumentteja pois, mutta se olikin vasta tutkinut toisen puolen ja rupesi taas kaiken alusta, mietin että ei helvatta, että sama vielä uudelleen! Koitin koko ajan rentoutua muttei siitä mitään tullut, ja ajatella jotain muuta, ei auttanut vaikka kuinka tuijottelin seinillä olevia tauluja ja koitin saada ajatuksen pois toimenpiteestä. Välillä kipu hellitti mutta sitten taas tuli paineentunnetta (ilmeisesti siinä vaiheessa kun se ruskutti lisää sitä nestettä sinne) ja sitten taas niitä kipuja.. Toimenpide kesti n.puoli tuntia, kun olin asennoitunut siihen 10 minuuttiin.. Tutkimuksen jälkeen olo oli hetken aikaa tosi heikko ja alkoi pyörryttää ja oksettaa, oli aika hilkulla etten lähtenyt huoneesta vessaan oksentamaan. Koitin kieriskellä siinä tuolissa sen aikaa kun lääkäri kirjoitti paperit kuntoon.
No, onneksi se on nyt ohitse! Molemmat johtimet on auki (JES!) Lääkäri kirjoitti että "ensin kova vastus mutta sitten virtaus lähtee ja kipu hellittää", eli mahdollisesti oli pientä tukosta toisella puolella. No joo, toisen puolen tutkimus ei sattunut yhtään niin paljon kuin toisen puolen!
Maanantaisten verikokeiden tulokset eivät olleet vielä kaikki valmistuneet, mutta kilppariarvot oli tulleet ja se oli nyt 4,6..jotain. Huhtikuussaa se oli sen 2,5, eli oli aika paljon kohonnut siitä. Kysyin että tarviiko lääkitystä aloittaa, niin ei osannut siihen sanoa, sanoi että kun ei tiedä mikä mun arvo normaalisti on, kun jokaisella ihmisellä on kuulemma yksilöllinen se oma normaaliarvo niin ei osaa sanoa että mikä on mun normaaliarvo, ja siitä johtuen ei myöskään tiedä että onko mulla kuinka paljon koholla se, mutta että hieman koholla näyttäis olevan. Sanoi että katsotaan nyt tää seuraava kierto, jos ei tärppää (aukiolotutkimus usein auttaa raskautumaan) ja sitten kun saadaan miehen siemennestetutkimusten tulokset niin katsotaan sitten uudelleen että jos lääkitystä pitäis miettiä. Aika kummallista että VIELÄKÄÄN ei noilla arvoilla aloiteta lääkitystä vaikka se arvohan vaikuttaa tähän lapsettomuuteen (kai?) niin siltikään mitään lääkitystä en saanut.. No tehdään nyt sitten niin miten lääkäri sanoi, eli katsotaan seuraava kierto ja odotetaan labra-tulokset ja jos ei tärppää niin sitten niitä lääkitysjuttuja. Eikai siinä muu auta.
Lääkäri myös kyseli että jos mulla olis jotain kysymyksiä itselläni mielessä, niin kysyin sitten että jos ovulaatiotestiin tulee plussa niin tarkoittaako se myös sitä että munasolu on irronnut/irtoaa. Sanoi että kyllä tarkoittaa. Että sitä tilannetta ei kuulemma voi olla että näyttäis positiivista mutta mitään ei kuitenkaan irtoa. Eli näin ollen olen siis ovuloinut ainakin :) Mutta sanoi sitten että munasolun tulee myös olla hyvänlaatuinen jotta hedelmöittyminen tapahtuu, ja ikää kun tulee niin niiden laatu heikkenee, ja saattaa olla että esimerkiksi vain joka 10:s munasolu on hyvänlaatuinen..eli syy voi myös olla siinä ettei raskaus ala, että munasolu on ollut kyseisessä kierrossa huonolaatuinen.
Lisäksi paperissa lukee että "Ovariot normaaleilla paikoilla kohdun sivussa 31x24 ja 30x25mm. Molemmissa 4/3 follikkelia 2-4mm." Lääkäri sanoi että oikealla puolella on kypsymässä isommat follikkelit (tai jotain) että ovulaatio tapahtuu oikealta puolelta. Joo, no viimeksi se oli tapahtunutkin ultran mukaan vasemmalta :)
Joo, eipä tässä sitten muuta. Nyt tämä päivä lepoa särkylääkkeiden kanssa, ja toivotaan nyt että tämä tutkimus auttais raskautumaan ;) Niin, ja kysyin vielä noista lääkkeistä että vaikuttaako parasetamolin käyttö alkion kiinnittymiseen (jos siis tarvii lääkettä ottaa juuri niihin aikoihin) niin sanoi että ei ole haittaa, mutta buranalla sen sijaan on vaikutusta, että mielummin sitten parasetamolia sisältävää särkylääkettä, jos jotain pitää ottaa.
Kimallus-84 Kp 7/24-29 Yk 16 yritystä alkaen 06/2013
Teillä kaikilla tuntuu olevan nyt tosi paljon meneillään. Toivottavasti tärppää!!
Itte oon miettinyt että kuinkakohan paljon tollanen kaavinta ja siitä johtuva kohtutulehdus sekottaa kiertoa ja vaurioittaaks se jotenkin kohtua?!? Tuntuu et tää asia on taas kokoajan mielessä! Tänään ihan vitsinä heitin miehelle kun vähän alko yht äkkii oksettaa et entä jos oonki raskaana. Mies meni ihan totiseks ja sano että häntä pelottaa se että jos oon raskaana ja taas kaikki menee pieleen että miten mä kestän tän kaiken, voi raukkaa :( mutta eihän sitä voi lasta saada jollei vaan yritä! Jäi siitä vähän paha mieli vaikka saatiin asia puhuttua ja miestä tosiaan huolestuttaa eniten mun vointi. On se vaan niin ihana mies <3! Nyt kun oon täällä teijän juttuja lukenu niin tuntuu että haluisin kanssa jonnekkin hoitoihin. Pääsisin varmasti jo kyllä tutkimuksiin mutta ne on varmaan vähän erilaiset kun mun "historia" on vähän erilainen. Tai ainakin viimeksi ultrassa gyne sano että nyt sitten pääsee tutkimuksiin kun on jo periaatteessa se 3 keskenmenoa (vaikka se yksi olikin "vaan" tuulimuna...). Miehen kanssa sovittiin vaan sillon kun ehkäsy pois jätettiin että ei mennä hoitoihin että jos tulee ni tulee mutta jos ei ni ei sitten.... mutta mutta mutta... Tää asia on vieny jotenki kokonaan kaikki ajatukset ja se lapsi olis enemmän kun tervetullut! Ja se tunne kun se testi näyttää positiivista on aivan mieletön! siinä miettii kaikki mitä sen lapsen kanssa tekee ja miten sen kasvattaa ja ja ja..... Mutta se tunne kun huomaa että nyt meni kesken... Se on tähän mennessä mun elämäni kauheimpia tuntemuksia! Haaveilet siitä lapsesta ja tulevasta elämästä ja sitten se kaikki vaan valuu pois. Alkaa ihan itkettää taas :'(.
Mutta kaikesta huolimatta toivon että teiltäkin loppuisi toi tuskastelu ja haikara kävisi kyläilemässä :) !!
Tulin pitkästä aikaa lukemaan kuulumisia!
hyvin ovat teidän hoidot lähteneet alkuun! Hienoa! Kovasti plussa tuulia tänne!!
ja muutama plussakin jo pamahtanut ryhmään, onnea kovasti!
täällä 3v lapsettomuuden ja ensimmäisen inseminaatiohoidon myötä eka plussa raskaustestiin.
Alkuraskauden ultrassa oltiin rv 7 ja sykkeet löytyi ja kaverit köllötteli oikeilla paikoilla. Eli tosiaan molemmat munikset hedelmöittyi ja kaksoset olisi tulossa! :)
ensiviikolla nt ultra jossa näkyy että onko molemmat pysyneet kyydissä ja onko kaikki hyvin.
Jaksamisia ja tsemppiä kaikille!
maikki ja tyypit rv 11+1
Ihanaa Maikki :) Oon tosi iloinen sun puolesta. Teillä onkin sitten kerralla paljon hommia lasten kanssa. Kurotte vähän lapsettomuudesta menetettyä aikaa.
Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014
Uusille tervetuloa :)
Onnea Tirpiainen!! Ja onnea Maikki, että siellä olisi jatkossakin tuplilla kaikki hyvin :)))
Kimallus, kuulostipas inhalle toi tutkimus :O Buuuh! Onneksi se on ohi!!! Ja mestat oli auki :)
Hummingbirdy: Varmaan ihan normieloa voi elellä... mä en ainakaan osaa ajatella, että pitäs oviksesta eteenpäin elellä jotenkin hissutellen... jos ajatellaan kuinka ihmiset noin yleensä raskautuu, niin loppupeleissä en usko että esim. urheilu voisi sen estää? En tosin tiedä... stressihormonit lie pahinta mahdollista - välttele niitä sitten, kun koko homma stressaa? Toivottavasti lääkkeistä on apua ja tää kierto on SE kierto!!!
Tirppanen: onnea tupakoinnin lopetuksesta!!
Mä oon yrittänyt pitää taukoa kaikesta, mutta lukemassa ollut silti... Yk 12 on menossa kkm:n/tm:n jälkeen, kaikkiaan jo yk15.. 3/13 aloitettu tää matka ja nyt kesäkuussa meillä oli toinen PeSu aika ja eri lääkäri kuin silloin helmikuussa ja saatiin nyt lähete Naikkarille hormonipolille.. syyskuussa on aika... sitä ennen mä en usko ihmeitä tapahtuvan.. miksikäs nyt kun ei aiemminkaan.. silti mä noita geleitä tässä kiskon ja pidän makkarissa peitot heilunnassa.. Kesän myötä oon saanut pari kiloa lisää!! ja tässä läskimäärässä se on katastrofaalista, koska mun bmi loikkas 30.4 saakka :O Nyt pitää ottaa itseensä niskasta ja saada kesäkilot pois, ja vaikka pari ylimääräistäkin.. :P Syyskuuhun mennessä olisi tavoite saada myös tuo tupakointi loppumaan.. Kun vaan sais tuon miehen kanssa sitoutumaan siihen.. mä pystyn kyllä, mutten kestä sitä, et toinen haisee pahalle ja maistuu ja yööök... ja meillä mies on se joka sauhuttelee paljon, itse paljon vähemmän.. normi arjessa poltan 1-5 tupakkaa/pvä. Viihteellä kuluu kyllä enemmän.. Varmasti siitäkin apua olis, kun siitä luopus kokonaan.. Olen miettinyt myös, että pitäiskö kahvinjuontia vähentää?? Paljonko te juotte kahvia päivässä? Mä oon välillä ihan mahdoton... mun aika vakio on, että aamulla mä juon yksinäni melkein litran kahvia... espressopannullisen.. on siinä ainakin 7dl..:O Ja sit päivän mittaan saatan juoda pari kuppia lisää.. :P Luin jostain, että kofeiini voisi aiheuttaa ongelmia raskautumisessa.. :P Välillä mä mietin, että onko mun elintavat niin hanurista, etten raskaudu... kun mietin koko pitkää kaavaa.. muttei voi olla.. ei nää kaikki vuodet voi olla pelkkiä elintapa ongelmia.. en mä NIIN epäterveellisesti elä!! Välillä vaan syyttelen itseäni kaikesta.. ja kaipa se vika mussa loppujen lopuksi onkin... :((
Välillä mä mietin, että jos tää äidiksi tuleminen on näin vaikeaa, niin ehkä mun ei ole tarkoitus saada lasta - syystä tai toisesta??
Blaah.. oli hyvä olo kun aloin tätä kirjoittaa - mutta nyt masentaa taas ja ahdistaa tää koko homma..
Tsemppiä tytsyt.. Plussaisia tuulia kaikkialle!!!
Weebee kp9/~30, yk12.
Moikka,
en ookka pitkään aikaan kirjoitellut tänne mitää. Välillä oon käyny lukemassa muiden kuulumisia. Todella harmillisia nuo keskenmenouutiset :( Voimia!! Sitä niin toivoisi, että kaikilla tällä palstalla kirjoittelevilla tärppäisi mahdollisimman pian.
Omassa tilanteessa ei ole muutoksia, mitään ei ole tapahtunut ja osittain vamaan syynä minun ja miehen ristiin menevät työt. Vuorotöiden takia ei nähdä välillä ollenkaan, mistään muusta puuhailusta puhumattakaan! Olen tikuttanut ovulaatiota ja aina on plussa pärähtänyt testiin. Minulla on aika säännöllinen 26-28 päivän kierto, josta on helppo laskea ovulaation ajankohta ja tunnen ovulaation rintojen ja vatsan kipeytymisenä. Mutta, mutta, tämä kierto voi ollakin poikkeus. Juuri tällä hetkellä on ovulaatio päällä ja se on todellakin päästy nyt hyödyntämään! Nyt alkaa parin viikon jännitys, vaikka koitan parhaani mukaan olla asiaa ajattelematta. Sormet ja varpaat ristissä!!
Hirmuisesti tsemppiä kaikille!!
Werus, ehkäisy jätetty pois loppuvuodesta 2012
Maikki1985: Onnittelut raskaudesta ja vielä tuplaraskaus, vau! :) Tsemppiä sitten vaan jatkoon. :)
Weebee: Mä juon normaalisti 2 kuppia kahvia päivässä. Aamukahvi ja sitten iltapäivällä toinen kuppi. Joskus jos on kylässä tai juhlissa niin silloin tulee juotua enemmän tietysti, mutta kyllä mulla sitten alkaa se kahvi myös tökkimään jossain 4-5 kupillisen (päivässä) jälkeen..eli se on aika maksimi mitä pystyn juomaan päivän aikana. Että missään nimessä en kyllä pystyis saman vertaa juomaan kuin sinä, että pannullinen heti aamusta :D huh huh! Mulla tulee liiasta kahvin juonnista helposti sellanen levoton olo, alkaa ns.hyppiä seinille :D Ei pysty keskittymään mihinkään kun on jotenkin liian energinen olo, tai levoton..miten sen nyt selittäis.. :D 2 kuppia riittää tällä hetkellä mulle, ja sen verran olen kahvikoukussa, että huomaa kyllä heti jos jää toinen kuppi päivässä juomatta, alkaa nimittäin päätä särkemään..
Ja sitten omaa.. tänään tuli täyteen tasan 400 päivää siitä kun alettiin yrittää lasta.. mä NIIIN toivon että toi aukiolotutkimus olis meille se pelastus ja sitä kautta raskaus nyt sitten sais alkunsa. Tilasin viime viikolla clearbluen digitaalisen ovistestin, pääsee taas hymynaaman metsästykseen ;) Tyhmää että niihin digitesteihin ei myydä erikseen niitä lisäpuikkoja, vaan se on ostettava aina koko setti kun testiliuskat loppuu :/ Ei oo mikään kauheen halpa setti edes..
Tule tule hymynaama, ja sitä myöden plussa!!!
Kimallus-84 Kp 11/24-29 Yk 16 ya 06/2013
Kimallus: Eikö ne Clearbluen uudet ovistestit ole juuri sellaisia joihin saa ostaa lisätikkuja? Mä en muista oliko niitä Raskauskeijun vai Mammaksi sivuilla myytävänä. En tiiä käykö ne näihin vanhoihin testeihin.
Weebee: Mä juon aamuisin 3mukillista kahvia. Ennen mäkin join litran. Mut keitetään miehen kans litra kahvia ja mä juon siitä reilu puolet :D Mut päivällä en sit juokaan kahvia tai jos oon armottoman väsy, niin juon kupin. Meillä on miehen kanssa sopimus, että klo:15 saa Viel keittää kahvia, mut juoda saa 16asti. Juhlissa juon kahvia ehkä kupillisen.
Tavattu 10/2012
Hoitoihin haettu 05/14
Naimisissa 10/2014
Asistente1escolar: Ei noihin digiovistesteihin mun tietääkseni saa mistään niitä pelkkiä lisätikkuja ostaa. Pitää ostaa koko setti. Kertokaa ihmeessä joku jos jostain saa pelkkiä liuskoja ostaa..?! Käsittääkseni siinä testilaitteessa ei edes riitä virta kuin niihin 7-10 puikkoon jotka setin mukana tulee.. Mammaksi:n sivuilla ei ollut myynnissä ollenkaan tota digitaalista ovistestiä ja tässä nää mitä ite nyt äkkiseltään löysin:
http://www.raskauskeiju.fi/clearblue_digital_ovulaatiotesti_7_kpl
https://www.kotitesti.fi/tuote/clearblue-digital-ovulaatiotesti-10kpl/00555/
Eli noissa molemmissa on siis mukana myös tuo itse puikkolaite. Kotitesti:n sivuilta just ite viime viikolla tilasin ton alehintaisen setin missä on normaalin 7 puikon sijaan mukana 10 puikkoa! Tuli muuten tänään postissa! ;) Näköjään tuolla Raskauskeijussa on nyt myöskin sama 10 puikon tarjous samaan hintaan :) Yleensähän noissa on vaan se 7 puikkoa mukana..
Eilen kun digiovistestit tuli postissa, niin illalla sitten jo testailin ovista ekaa kertaa tässä kierrossa ja kappas, sain jo hymynaaman ruutuun, kp 11 :) Tässä on tullut onneksi jo 2 päivänä puuhailtua, ja pitää nyt jatkaa vielä muutama päivä. Nyt vois oikeesti tulla se plussa sitten! :)
Harmillisia keskenmenouutisia tällä palstalla. No, tarkoittanee kuitenkin sitä, että raskaus on kuitenkin mahdollista. Voimia kaikille.
Meille laadittiin nyt hoitosuunnitelma jatkoa varten. Siirrymme lääkärin suosituksesta suoraan IVF hoitoon, kun mitään syytä lapsettomuuteen ei löydy ja ikäkin painaa päälle. Kierto tosin sattuu niin harmillisesti, että ovulaatio on aina pyhäpäivänä (pääsiäinen, vappu, juhannus) ja kesällä kliniikka on suljettu. Saa nähdä toteutuuko tämä siis vasta syksyllä. Hintaa yhdelle hoidolle (lääkkeineen) tulee n.3000 euroa, lisättynä vastaanottokuluilla ja mahd. pakastamiskuluilla. Tavallaan on helpottunut olo kun tietää, että on suunnitelma, jota noudattaa. Toisaalta on vähän pettynyt olo kun ei raskaus onnistunut spontaanisesti ja heti joudutaan ottamaan järeät aseet käyttöön.
Lily yk. n.2 vuotta (tm 8/2013)
Kimallus nyt hommat hoitoon ja raskaaksi pamahdat kerralla :) kyllä nyt on taas toiveet korkeella sullakin. Toivotaan, että niihin vastataan. Hienoa, että aukiolotutkimus on nyt ohitse! Just nimittäin luin yhden ihan kauheen tarinan netistä missä tää nainen oli menettänyt tajunnan kesken tätä operaatiota yms. Mulla ehkä joskus vielä edessä. Pelottaa. En tiiä, onko tyhmää ettei sitä tehä mulle? Syynä siis että kerran jo ollut raskaana. Eli toinen puoli on auki (tai oli ainakin joskus), mutta olisi kiva tietää mites toinen... Ja kyllä nyt jo tohon kilppariarvoon on puututtava! Kiva kun kysyit tota munasolun irtoamista ja testiä. Mietin vaan itteni kohdalla, että josko se munasolu irtoaa muttei ole tarpeeksi iso... Kun en lääkkeilläkään saanut sitä niin isoksi että piti ottaa apulääkitystä. Sehän voi olla sullakin yksi ongelma ehkä!?
Maikki no huh, tuplat. Onnea :)
Kahvista, oon kyllä lukenu ettei se tee hyvää kun yrittää lasta. Ja joka tapauksessa raskaanahan sitä pitää vähentää, että nythän olisi hyvä hetki vieroittaa :) Mä en siis juo ollenkaan kahvia joten en hiffaa ollenkaan teitä :D Jonkun verran kokista kyllä joten sen lopetinkin yhdessä vaiheessa, mutta old habbits die hard.
Tätä ovistesti aihetta sivuten, kuinka pitkään te hommailette ovistestin jälkeen? Kun meillä on mennyt vähän sellaiseksi väkinäiseksi niin ei yleensä hirveen pitkään. Oon käyny miettimään, että mitä jos meillä ovis onkin vasta muutaman päivän plussan jälkeen. Tiedän kyllä ne tunnit, mutta jos meijän siittiöt ei riitäkään sinne asti?! Ette arvaakkaan kuinka vaikea oli kun otti sen irrotuspiikin. Lääkäri sanoi että ainut pakko päivä on sunnuntai. Mielellään lauantaina ja maanantaina myös. No me sitten pe, la ja su. Maanantaille ei enää riittäny voimia. No sitten mä oon googlaillu hulluna, että millon se ovis on siitä piikistä. Yrittäny kovasti tunnustella kehoa ja ehkä se oli maanantai aamuna. Aamulla lähdettiin töihin joten jäi sitten sunnuntain simpoista varmaan kiinni. Eli oon ihan sekasin ollut täällä. Lääkäri sanoi että nyt ainakin tiedät millon ovis on varmasti. Ja paskat. Olisi pitänyt kysyä siltä tunteja ja kellonaikoja suhteessa piikkiin millon kannattaa.
Olen sata varma että EI tärpännyt tästä kierrosta. Jotenkin vaan tuntuu vahvasti siltä. Mullahan ei oikeestaan kuivaa kautta oviksen jälkeen oo koskaan tullutkaan paitsi ehkä nyt. Mulla on aina jatkuneet valkovuodot aika runsaina ja nyt ei. Jotekin positiivisesti asia on muuttunut siis. Eniten jännään kyllä sitä alkaako ne välivuodot ensi viikonloppuna tai viikon alussa. Raskautta en odota. Mun mies odottaa ja kuvittelee että nyt tärppäs. Pelkään sen reaktiota kun menkat alkaakin. Meillä on jo muutenkin ollut tosi vaikeeta tän asian kanssa viimiset pari kuukautta. Eron partaallakin on käyty :/ Ollaan aikaisemmin keskusteltu, että jos lasta ei tule niin sitten tehdään muita juttuja. Nyt mies onkin ehkä sitä mieltä että ei siinä oo mitään järkee jos ei saa lapsia. Eli arvatkaa vaan onko paha mieli. Mä olen valmis siihenkin että yhdessä selvitään jos lapsia ei tule, mutta mies näköjään muuttanut mieltään. Nyt mä sitten odotan ja pelkään sitä päivää kun se ei jaksakaan katsoa mun nassua enää. Mun mies ei oikein myös tajua, että meillä on tosi iso mahis tulla raskaaksi hoidoilla. Sen mielestä peli on jo menetetty. Yritä siinä nyt sille jääräpäälle sanoa, että kuules nyt älä heitä pyyhettä kehään heti. Ja oikeesti, meillä on menny 14kk aloituksesta. Se ei lapsettoman silmin vielä ole niin kamalasti. Yritin kertoa sille jopa Vauvaunelmia tarinan, että meni aika monta ovulaation induktiota mutta lopulta tärppäs. Että ihan törkeen hyvä mahis et meillä käy samoin, mut ei se oikein ymmärtänyt. Toivon vaan että se jaksaa mun kanssa nää hoidot ja tulosta tulisi mahdollisimman pian. Jo ihan sen takia, että mä saan pitää mun rakkaan miehen rinnallani. Tuntuu niin pahalta ajatella, ettei se olisi enää tossa.
haikeita fiiliksiä tällä viikolla. Yritä tässä nyt sitten olla stressaamatta kun avioliittokin kaatuu niskaan!
Pahoittelut Pöppelille ja tsempit jatkoon :(
--
Meillä oli tällä viikolla ensimmäinen poliklinikkakäynti. Mua jännitti edellisiltana niin että en meinannut saada nukuttua. Ovulaation induktiolla aloitetaan, niinkuin vähän uumoilinkin...Terolut pysyy, metformiini tuplattiin ja lisäavuksi otetaan nyt clomifem + pregnyl-piikki. Mitähän muuta, pää oli niin pyörällä etten kaikkea muistanut sanoa mutta onneksi ennen pregnylin laittoa on jo seuraava aika ja tuonne voi soittaakin, jos ei malta niin kauan odottaa.
Mä nyt jo odotan, että tämä kierto päättyisi ja pääsisi yrittämään apujen kanssa :)
.. ja toisaalta huolehdin jo etukäteen, että mitä jos tässä menee niin pitkään että käyntejä alkaa olla enemmänkin työajalla, mitä ihmettä sanon töissä? Varmaan sit pakko kertoa, jos on hankala muuten saada järjestymään. Mun poissaolo kuitenkin vaikuttaa muihinkin ja työaika on ihan vakio toimistotyöaika, joten kesken päivän ei ilman sopimista voi minnekään lähteä. Oletteko te töissä kertoneet hoidoista?
Hummingbird: Ei ole oikein, että sun mies on tuollaisella asenteella. Eikä tee sulle ja teiän raskautumiselle hyvää, että miehen asenne on "lapsia saatava tai sitten ero".
Mä olen itse hyväksynyt sen, että en välttämättä saa lapsia. Mies oli tuon ekan vuoden toiveikas, mutta alkaa nyt itsekin hyväksyä, että lapsia tulee tai ei tule. Yhdessä ollaan silti. Olen sanonutkin sille, että kannattaa etsiä joku hedelmäisempi nainen jos haluaa lapsia. Luulen, että en montaa kertaa aio käydä hoidoissa. Saisi kyllä lapsia ihan luonnollisesti tulla jos on tullakseen. Nään kyllä välillä unia ja unelma kuvia siitä, että asutaan jossain ihanassa valoisassa asunnossa tytön ja pojan sekä Jack Russelin terrierin kanssa :D En ymmärrä mikä mua pelottaa niissä mahdollisissa lapsettomuushoidoissa?
Olen ihan intoa piukassa, kun mun työmatkan varrelle avataan elokuussa uusi sali ja siellä on kk- maksu vain 29,90€. Ennen olen maksanut n. 60€/kk jumpista ja nyt kun olen ollut vähemmän liikunnallisen miehen kanssa, niin jumpat jääneet täysin :( Lähi salilla käytiin yhdessä, mutta mä haluan mennä heti töiden jälkeen ja mies taas ensin juoda teetä+ syödä välipalaa ja sitten vasta salille :P Joten nyt on ihanaa, kun voin mennä sinne suoraan töistä. Työt tosin alkaa vasta elokuun lopussa, mutta aion kyllä nauttia täysin rinnoin <3
Tavattu 10/2012
Hoitoihin haettu 05/14
Naimisissa 10/2014
Heips taas, nyt vähä meinaa iskee paniikki :( Menkkoja odotellessa tein jo muutaman testin jotka näytti tietenkin negatiivista. Muutamien outojen menkkojen takia kierron laskeminen nyt on ollut sekaisin kun en ole tiennyt mistä päivästä olisi pitänyt alkaa laskemaan. Kuitenkin menkat alkoi sunnuntaina ja tänään aattelin et pääsen jo saunaan kun näytti niin niukentuvan. Mutta kappas kappas, yhtäkkiä aivan uusi todella runsas vuoto alkoi kun olimme kylässä ja tietty vauhdilla kotiin. Ihan puolen tunnin sisään muutama side vaihtoon ja sellainen isohko hyytymä paperiin jäin.. suihkussa käynnin jälkeen hieman rauhoittui. Kädet laittaa täriseen kun tuli niin yllättäen tuo vuoto, et mistä johtuu ja tuleeko huono olo vai ei, ärsyttävä tilanne..Voiko nyt olla niin että olisinkin raskaana ja tämä vuoto olisi keskenmenoa nyt sitten?? Onko kokemuksia?
^ Pitääkö se pistää lihakseen vai kohtuun? Mä oon miehelle sanonut, että jos joudun pistämään itseäni, niin se saa hoitaa homman :D
Tavattu 10/2012
Hoitoihin haettu 05/14
Naimisissa 10/2014