Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Esikoista yrittämässä jo pidemmän aikaa**

14.03.2014 |

Hei,

Halusin aloittaa uuden ketjun, koska kaipaan vertaistukea teiltä jotka yrittävät esikoista ja hommat ei vaan mene nappiin. Meillä yritystä takana jo n. 10kk. Turhautuminen, ahdistus, väsymys, vihaisuus,pelko, suru ja muut tunteet eivät ole minulle mitenkään tuntemattomia. Tämä matka ollut pitkä ja kivinen. Ei kuitenkaan vielä niin pitkä kuin joillain, mutta tuntuu jo todenteolla pahalta. Jossain välissä olisi tarkoitus hakeutua tutkimuksiin ja siitä mahdollisesti hoitoihin jos ei nyt luomuna ennen sitä tärppää. Ollaan kahdenkympin puolessa välissä mieheni kanssa ja esikoista ei vain ala kuulumaan. Montaa asiaa on kokeiltu ja alkaa konstit olla vähissä. Yksi alkuraskauden keskenmeno syksyllä ja nyt odotetaan uutta plussaa testiin. 

Olisi kiva jos haluaisitte vaihtaa ajatuksia asiasta. Jotkut varmaan tuntevatkin nimimerkkini toisesta ketjusta ja tutut ovat tietysti enemmän kuin tervetulleita. Tälläistä ketjua en nyt tästä kärkipäästä vain löytänyt. Löytyisiköhän sieltä joku samassa tilanteessa oleva mimmi :) ?

Kommentit (647)

221/647 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tilanne juurikin niin kuin tiesin sen olevankin eli varhainen keskenmeno. Sanattomaksi vetää... Palailen jossain vaiheessa, kun saan kasattua itseni...vaikka eihän tämä ketju mulle ole...mutta esikoinen tai toinen lapsi...meille molemmat ihan yhtä vaikeita saada ONNISTUNEESTI alulle. :(

222/647 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti11 voi ei, oon niin pahoillani sun puolesta. Mun puolesta voit kyllä ihan hyvin liittyä tähän keskusteluun sitten kun tuntuu siltä. Sulla kuitenkin monet pettymykset jo takana. Ei mua ainakaan haittaa että sulla on jo lapsi :) Perustin tän ketjun sen takia kun mua otti aivoon sellaset ihmiset jotka tulivat ja liittyivät ketjuun sellaisella kommentilla että jee sain tänään raskaustestistä positiivisen ja ekalla yrittämällä. Tai sellaset jotka jaksaa valittaa että miksi sitä viidettä lasta ei kuulu kun kaikki muut neljä on tullut hetkessä. Ei vaan itse jaksa lukea sellaista :/ en tiedä mitä mieltä muut ovat, mutta mun puolesta olet kyllä tänne tervetullut :) Kovasti nyt jaksamista ja sitten taas uuteen yritykseen. Jos oletkin herkillä km jälkeen ja heti tärppää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
223/647 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka.

Me ollaan 32v minä ja mies 33v. Yritetään kummankin ekaa lasta. Mulla on todettu, että voi olla vaikeuksia raskautua ilman hoitoja. Nyt on kuitenkin menkat myöhässä 5pv, testi kyllä näytti negaa vielä eilen. Perjantaina sitten uutta testiä, jos ei menkat ala ennen sitä.

Mulla on lääkäriaika varattuna, että hakeudutaan lapsettomuushoitoihin. Ensin verikokeita ja sit Tayssin lapsettomuusklinikalle. Jännittää! Saa nähdä riittääkö inseminaatio tai kevyemmät vaihtoehdot vai mennäänkö keinohedelmöitykseen asti.

Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014

224/647 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti11: Pahoittelut... :(  Ja mun puolesta olet myös tervetullut tähän ketjuun, aivan kuten Hummingbirdy sanoi. :)  Voimia sinne!

Asistente1escolar: Tervetuloa mukaan! :) Olipas pitkä nimimerkki... :D

Ja nyt omaa napaa:  VITUTTAA!!!!  Tänään piti olla Kp 10, MUTTA, eilen illalla alkoikin sitten töissä taas menkat, ja näin ollen täällä ollaan tänään Kp 2!!!!! Siis oikeesti MITÄ HITTOO????? Maaliskuussa 2013 jätin pillerit ja siitä asti ollu säännöllinen kierto 24 ja 29 päivän väliltä, että nytkö tää kierto sit rupee sekoilee..se nyt vielä puuttuikin! Vuosi yritystäkin täynnä ja nyt jos kierto alkaa vielä sekoilee tälleen ni voi kyllä kuopata nää vauvahaaveet..V***U! Luulin eilen töissä että ovis tekee tuloaan kun tuntui sellasia holahteluja housuun, en kiinnittäny sen enempää huomiota, mutta kotiinlähtiessä olikin sitte ylläri kun vaihto housuja... Siis oikeesti.. o.O ! Ehtihän tossa jo menkkojen välissä 4 vuodotonta päivää ollakkin..Huima 9 päivän kierto..! :(  Mä en keksi mitään mistä tää nyt vois johtua.. lähinnä vaan ihmetyttää ja vituttaa..!! Kuitenki yli vuoden ollu jo ihan säännöllinen kierto ja sit yht äkkiä tää!

Eipä mulla muuta! Onneks tän päivän jälkeen alkaa 4 päivän vapaat! :)

Kimallus-84    Kp 2/24-29    Yk 14   ya 06/2013

225/647 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbirdy: ne fsh testit mittaa siis juurikin sitä itseään, eli follikkelia stimuloivaa :D Kertoo, että onko sitä sopivat määrät - mikäli joo, niin ei viel pelkoo vaihdevuosista tai niin isosti siitä, että follit ei kasva siitä syystä... mä en sit viel tilannut niitä - tai mitään testei ylipäänsä. :P Ja mitä tohon painojuttuun tulee, niin mä en kans näe, että 10 kiloa ois Se Ongelma. Toki joskus se 5% painonpudotus voi tehdä hyvää, mutta se on kai vissiin enemmän jos on jotain pco kaltaista..? Mä en suostu painoani syyttää etten raskaannu, mutta toki..vois sitä pudottaa.. pirun vaikeeta vaan!! Millains olo, tuntuuko jotain kropassa? :D Kun se hymykin siellä käväisi ja lakanat pöllys..? ;) Ja jos ei nyt, niin tuo jussitaikojen ajatus on tosi romanttinen :D

Vauvahaave: sama juttu, että syksyyn menee... meil ne alustavat oli helmikuus, mut viel käski kotio vartoon ja sano tuutte kesällä takas, tosin kaikki siirtyy silti syksyyn koska kesätauko.. Mä en kyl tajuu noit kesätaukoja??! Kai nyt ihmiset kesälläkin tarttee hoitoa ja lääkäreitä ja labraa - onhan ne auki noin ylipäänsä.. Turhauttavaa. Täytyy vaan toivoa kesää, jolloin kaikki on kivaa ja hauskaa ja joka auttaa unohtaan tän odottavan ajan - ainakin päällisin puolin... 

Kimallus: *halaus* voi kurjuudenkurjuus :( Mikä piru siin on, että tää on näin vaikeeta?????!!! Mikähän tuohon tommoseen kiertoon olis syynä?? Ettei vaan olis joku keskenmeno..? :/ Todella outoa on!!  Ja mitä tulee tuohon testaamiseen... mä en oo juuri koskaan, kun lääkärin määräyksestä testannut, koska se ovis tuntuisi tulevan kuitenkin joka kuu (limat, kivut, I'm sexy and I know it - horny horny fiilis) ja se jotenkin stressaa, että sitä pitää etsii ja ajoittaa.. mielummin vaan antaa sen elon siel makkaris olla aktiivista, riittävää mutta spontaania - ehkä sekin auttaa, kun ei tartte miettiä että NYT pitäs..?  Ja samoin kuin Hummingbirdyllä; mä en kuvitellutkaan et voisin tulla raskaaksi - me vaan päätettiin ettei ehäisyä tartte, en uskonut siis et sitä tarttis koska oma historia on mitä on.. tosin lopputulos oli tyhjän kanssa, mutta silti. Joskos se auttas, kun ei usko? :P  Yritetään koko kesä yhdessä :D

Äiti11: Pahoittelut :((( Hirveetä :(( Miksi tää on niin vaikeaa, minkä pitäisi olla niin luonnollista??? Ja ilman muuta olet tervetullut: sekondäärinen on yhtä kipeää, kuin ekastakin.. ehkä hieman eritavalla, mutta silti: lapsen kaipuu on lapsen kaipuu. 

Maikki: ONNEA!!!!!!! Varmasti mieletön tunne niin monen vuoden jälkeen... voin vaan samaistua tuohon, kun muistan oman viime heinäkuisen plussani... voi sitä tunnetta... Toivotaan, että kaikki menee hyvin!!! :))))

Asistente: (en jaksa kirjoittaa koko litanniaa :D ) Tervetuloa ja onnea matkaan!!

Omanapailua: Mä oon niiiiiiiiiin iloinen, kun saan lopettaa nuo tikkupissit tähän aamuun: cb antoi hymiön :D Eilen illalla sanoin miehelle, et tuntus sille, et tänään sen pitäs nauraa mulle, koska alavatsalla oli kylmii tuntemuksii ja vasurii nipistelee.. olin oikeessa.. laitoin miehelle kuvan nassusta ja kysyin, et arvaa mitä tehdään illalla :D hahha. Niinkuin se toisaalta mitään auttas, joka kuuhan tässä ovuloidaan... tosin eikai se ovis mitään auta, jos muu mättää esim. munasolu on vaan läpimätä :( Mutta siis ainakin saan lekurille kertoo, että oviksen ajankohta on tälläinen (jos tästä n.24-48h eteenpäin), niin luteelivaihe on vain n.8-11 päiväinen.. Menkat alkaa kuitenkin yleensä kp 28-30, ja ovis tuntuu aina olevan kp18-20.. Nyt on menossa..kp17/n.30 ja vasta ovis tulossa.. Toki voihan se olla, että tässä kuussa kierto onkin sit pidempi, mitä en usko.. :/ Mutta testaan sitten 13.6 jos ei hanat aukee.. 

Tässä kierrossahan on ollut ne geleet kans mulla, ja foolihappoo, mamavitskui, kalkkii, D-vitskuu, omegoita joissa D:tä ja E:tä.. vaan tuskin niist apua on, oon elintavoiltani kyl ollut tosi pellossa..punkkua mennyt _paljon_. Kaikenlaista ollut... Plaah. 

Perjantaina meen verikokeisiin joita pesusta määrättiin.. katsellaan mitäs ne sit sanoo.. tuskin mitään uutta. Uskalsin sen papakokeen tuloksenkin kysyä: kaikki hyvin eikä tauteja.. mitä en odottanutkaan. :D

Tsemppii mimmit :)))

Weebee kp17/30 yk 10

226/647 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weebee: Emmä kyllä oikeen mihinkään keskenmenoon jaksa uskoa, kun tosiaan vasta kp 10 piti olla tänään..eli kierto vasta ihan alussa, edelliset menkat hädin tuskin loppuneet, ja ovis vasta tuloillaan tähän kiertoon.. niin, ellei ne edelliset menkat viime viikolla sitten olleet jotkin valemenkat ja oisinkin jostain syystä ollu muka raskaana.. mut ei mulla kyllä ollu mitään tuntemuksia raskauden suuntaan! Ja ne viimeviikkoiset menkatkin oli ihan normaalit, vuodon määrä ehkä hippusen niukemmat kuin edellisellä kerralla, mut ainahan toi vuodon määrä vaihtelee. Välillä mulla on 4 päivää kestävät menkat, välillä 5 päivää  ja joskus 6 päivääkin.. Että emmä nyt oikeesti tajua että mikä NYT mättää :(  Pitää vaan kattoa tää vuoto loppuun asti ja jos alkaa jatkuvammin nyt kierto sekoilee niin tottakai sitten lääkäriin!  Mut kyllähän tää pistää suuresti ihmettelee...kuitenki yli vuoden ollu kierrot ihan normaalit, ei mitään poikkeevaa oo ollu, ovikset ajallaan ja kaikki ok, ja sit tulee ku salama kirkkaalta taivaalta yht äkkiä jotain tällasta.. :(  pistää kyllä nyt niin vihaks jos kierrot alkaa temppuilee!!  >:(

227/647 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nyt sitte hätäpäissäni tekemässä ovistestin ja tuhlasin myös yhden liuskaraskaustestin. R-testi oli ihan puhdas nega, ei edes viivanpaikkaa, kuten arvelinkin. Eli se mahdollinen keskenmeno on varmastikkin poissuljettu. Ovistestiin tuli hailakka toinen viiva, eli ihan oikein sen mukaan et jos tänään olis se kp 10, niin ovis olis tulossa ja näyttäis varmaan muutenkin jo hailakkaa toista viivaa, sainhan mä viime kierrossakin ovisplussan liuskaan ja hymynaaman digiin jo kp 12. Mut miten mulla voi ovistesti olla samaan aikaan melkeen plussa ja kuitenki on nää hiton menkat???? Mitä tää nyt oikeesti on... :'(

228/647 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko weebee kysyy että

mitä teillä oli sillon helmikuussa siellä neuvolassa? Täti puhelimessa oli sitä

mieltä

et mies olis hyvä olla mukana, mut jotenkaan en ite koe sitä

ehkä vielä niin tärkeäks jos kaikki lääkärit yms menee kuitenkin syksylle:/

229/647 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimallus mitä hemmettiä!! Toivotaan että tää on joku käänne kohta nyt sun kierroissa ja nyt tärppää tän jälkeen. Mullahan kävi samanlainen juttu syksyllä. 2 viikkoa menkkojen jälkeen alkoi uudet menkat. Olin kanssa ihan hoomoilasena että mitä tää on. Kyllä se vähän vituttaa kun ovis tuloillaan ja sitten kelataan takaisin alkuun! Mutta tosta raskaana olosta... Sillon kun mä luulin että mulla meni kesken ja alkoi vuodot mun HCG oli jo nolla!! Eli oli mennyt kesken aikaisemmin ja oli kyllä todella alussa raskaus koska ei se niin vaan laske. Viikko sitä ennen se HCG oli muistaakseni jotain 144 luokkaa... Eli jos oletkin ollut raskaana se ei välttämättä enää sitten näy testissä tässä vaiheessa. Jos siis olisi tämmöinen alkuraskauden km. Tiedä sitä sitten! No nyt vaan odottelet ja kattelet mitä tapahtuu, eipä tässä kukaan meistä oikeen muutakaan koskaan tunnu voivan tehdä :/

Weebee joo ei mitään tuntemuksia eikä pidäkään dpo 4 vasta kuitenkin. En oo kyllä ehtinyt tarkkaillaan sen verran kiirusta töissä. Laihdutin just 5kg ja sitten tyssäs. Nyt yritän vaan pitää painon tässä kun ei se tunnu laskevan. Multa on otettu toi alkukierron fsh ja ei ole vaihdevuosia :D thank god! Eikö sulta vielä ole otettu noita labroja? Onnea ovisplussasta :) Miksi se aina tuo ilon tunteen :) mutta sitten mulla ainakin vähän ajan päästä tulee ahdistus että perkele mitä hyötyä tästäkään nyt taas on. No saapahan tosissaan lopettaa tikkuihin kuseskelun. Tsempit sulle piinaviikkoihin!

Asistente1escolar tervetuloa !!

Joo eipä siis mitään ihmeellistä täällä. Pelkään että kukakohan se seuraavana ilmoittaa raskaudesta lähipiirissä. Ei vaan jaksa ottaa vastaan sellasia uutisia. Minkäslaisessa tilanteessa Vauvaunelmia menet?

230/647 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä teille kaikille! Täällä pikkuhiljaa alan toipumaan tästä suuresta pettymyksestä. Ja vuotokin näyttäisi pikkuhiljaa loppuvan. On se vaan silti niin väärin, että melkein vuoden yrittämisen jälkeen ensin annetaan ja sitten otetaankin pois...en osaa sanoin kuvailla sitä tunnetta...

Meillä siis esikoinen nyt 2,5 vuotias. Häntä yritettiin saada 1,5 vuotta ennen kuin raskauduin ja silloinkin eka raskaus meni kesken. Ja nyt jälleen ollaan samassa tilanteessa. :( Viimeksi tulin keskenmenon jälkeen heti uudestaan raskaaksi, mutta en tietenkään halua tuudittautua sen varaan että taas kävisi niin. Olisi liian iso pettymys, jos nyt niin ei kävisikään.

Aloitin uudestaan Gelee Royalet...en tiedä niiden todellisesta vaikutuksesta, mutta heti kun aloitin niiden ottamisen, niin tulin samasta kierrosta raskaaksi...vaikka se raskaus ei nyt sitten onnistunutkaan.

Täällä siis pikkuhiljaa kohti uutta yritystä. Kierrosta en kylläkään nyt yhtään tiedä, että missä mennään. Mutta ovista en kuitenkaan ala tikuttelemaan, kun ei siitä meillä ole hyötyä ollut. Ja tässä tärppikierrossa meillä oli ovis viikolla seksiä joka kolmas päivä ja se näytti riittävän. Eli fiilisten ja tuntemusten mukaan jatketaan.

Tsemppiä teille kaikille ja kiitos, kun jaksoitte lukea ajatuksiani.

231/647 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän ne menkat sitten taas alkoi. No ei ollut iso yllätys etten raskaan ollut vaikka ennen ei ole myöhästellyt. Meillä on viikon päästä lääkärille aika lapsettomuushoitoihin pääsystä. Mulla on tosin jo tuomio, että vaikeuksia raskautua. Mulla on PCO todettu 19v:na ja mieshormonin liikaeritys. Että saa nähdä tuleeko koskaan mitään.

Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014

232/647 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti11 toivotaan, että menneisyys toistaa itseään ja ensi kierrosta tärppää taas! Hirmuiset tsempit teille! Miten sillon kun ekaa yrititte tuliko hän ihan luomuna? Ette yhtään hakeutunut vielä hoitoihin noin pitkän ajan jälkeen?

Asistente... oon pahoillani menkoista :/ onneksi aika lääkärille on niin pian että saatte rattaat pyörimään!

Tulin tänne oikeastaan apua pyytämään. Mulla on alkanut ekaa kertaa sellanen kellertävä valkovuoto. Ja aikas runsaana, tai kuvittelin jo että onko nyt vasta ovis sittenkin. Testi nega eli ei. Mutta siis ei mitään kipuja tai hajuja vain tuota kellertävää vuotoa tulee pyyhittäessä. Onko tää jollekin tuttua? Vitsi mä en jaksa jos tää on joku tulehdus. Mietin myös voiko tää johtua primolutista.... Kääk auttakaa jos osaatte!

233/647 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUMMINGBIRDY Itseasiassa kun olimme vuoden verran yrittäneet esikoista, niin hakeuduin lääkäriin ja sitä kautta saimme lähetteen Kätilöopistolle perhesuunnittelun polille. Sinne jouduimme odottamaan aikaa parisen kuukautta. Sitten tutkimukset ehdittiin jo aloittamaan, mutta mihinkään hoitoihin asti ei päästy kun yllättäen tulinkin sitten ihan luomuna raskaaksi. Siis 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen tulin vihdoinkin raskaaksi, joka kuitenkin meni kesken. Ja sitten heti uudestaan raskaaksi.

Onhan se taas todistettu, että pystyn tulemaan raskaaksi...mutta miksi se kestää niin kauan ennen kuin raskautuu...vaikka kuinka olen ovistestilläkin plussan saanut...mikä siinä mättää? Ja vielä se, että sitten menee kesken!?

234/647 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahaave: Meil kyseltiin meidän elintavat, suvuista löytyvät sairaudet ja käytiin läpi molempien mahdolliset lapset - joita ei siis ole. Ja muutenkin hiukka availi, et mitä tapahtuu sitten jos emme nyt raskaudukkaan.. Miehellä varsinaisesti hirveesti siel virkaa ollut, mutta mun mielestä vaikkei ollutkaan sen kuului olla siellä.. en mä tässä yksinäni lasta tee :) 

Humingbirdy, mulla on aikoinaan otettu testit, mut siit on liian kauan, et ne olis enää luotettavaa tietoo.. syksylle vasta uskon et lekuri ne sit määrää, jahka viistii sen lähetteen meille laittaa Naistenklinikalle ilmeisesti..? Missä lie sit julkisel näit hoidetaan... Mä ilmeisesti kuitenkin ovuloin, ettei kai tässä vielä vaihtareita.. sanotaan, et tytär saa samoihin ikävuosiin ne kun äitinsä.. mun mutsi sai vielä 39 lapsen.. et ehkä ei ihan hätä viel oo.. kai..? Ovisplussa ilo oli joo hetken, mut nyt jo mietin, et mitäpä siitä..joka kuukaushan mä ovuloin (ainakin tunnot on sitä samaa luokkaa aina..) m´ja ajoituskin on aina oikee, mut.. tulos ZERO. Nyt on toki ne ihmepillerigeleet... pitäs viel kai uskoo niihin, silleen oikeesti tosissaan? :/ Toivottavasti NYT ois sun kierros mennossa ja saisit itse ilmoittaa niitä vauvauutisia.. tuo pelko, et niit puskee ovist ja ikkunoist on ihan hirvee :( Joko sun outovuoto loppui?? Voisko olla hiivaa?? Vois olla niihin lääkeisiin liittyvää (aika yleinen oire, useammalla kuin 1/10..)  tai vois olla myös raskauteen liittyvää..lisääntynyt valkovuoto.. jos on ns. hajutonta ja mautonta (kuka sitä nyt maistas!! mut se sanonta...) niin ei hirmu huolta pitäs olla.. 

Äiti11: mä uskon, että meistä moni pystyy kuvittelemaan tuon tunteen, kun ensin annettaan ja sitten otetaan... itse sain kkm viime loppukesästä - olin ekaa kertaa raskaana 12 vuoteen!!! Ja koko tuon 12 ++ vuotta olen ollut ilman... Se viha, se raivo, se kiukku, se SURU on niiin hyytävää ja jäätävää.. ja siinä tuli käytyä kauppaan jos jonkinlaisten olentojen kanssa siitä, että mitä antaisin jos saisin mun vauvan takas... joka sitäpaitsi oli ehkä vaan tuulimuna... varmuutta ei koskaan tullut :/ 

Asistente: :( Voimia.. ja pahoittelut menkoista... :((( Onneksi (jos näin koskaan voi sanoa..) teillä on aika sinne lapsettomuushoitoihin pääsemisestä.. se on iso askel eteenpäin ja onneksi nykyään voidaan tehdä jo melkein ihmeitä tuolla labrojen puolella. Häntä pystyyn!!

On: Täällä joku dpo menossa.. mahdollisesti... uskoisin, että ovis oli.. hymy tuli silloin ke aamuna, mut sit illalla oli riitaa, niin ei päästy hyötyhommiin... to aamuna sitten.. ja maanantaina myöhään yöstä oikeestaan, et kai siel jotain siimahäntii oli jo huudeil ja lisää meni sitten.. tulosta odotellessa, eli en.. mä en _vaan_jaksa_uskoa_enää_. Noit geleit tos on.. ja hirvee arsenaali muutakin vitskuu ja kaikkee, mut.. mä en vaan usko enää. Aikaisintaan 13.6 alan ees miettii koko asiaa.. silloin ollaan lähdös reissuun viikonlopuksi niin otan sit varman päälle ja testaan negan jos tätskyy ei viel näy, et saan sit hummailla rauhassa... Sit soitan heti seuraavalla viikolla siitä PeSuun ja vaadin uutta aikaa.. ehkä pitäs jo nyt soitella, mut varmuudeksi jätän sen sinne, niin on sit _oikeesti_ se vuosi kulunut... RÄYH!! Syksyä odotellessa...

Päätin et seuraan nyt joka stanan päivä itseäni, et mille tuntuu, missä ja kuin paljon. Eilen tuli kipuaalto iltapäivästä - oisko ollut ovis? Tänään vaan vatsaa särkee pikkusen ja nippailee. Lämmöt oli ainakin tiistaina viel illalla 36,1, tänään voisinkin mitata joko nousseet sinne ylöspäin 0,5-1 asteen... tissit: ei tunnu mitään. Hohhoijjaa...

Hyvää viikonloppua kaikille :))

Weebee kp19/30 yk10

235/647 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks jollain antaa vinkkejä et mistä noita gelein ihmetabuja saa ostettua? Tai onko jollain jopa kuvaa purkusta koneella? 

236/647 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan. En löytänyt sopivampaa ketjua kun noi muut yritys-ketjut taitavat olla vähän kuolleita jo niin ajattelin tänne sitten tuntoja purkaa. Eli jätin pillerit pois 6/13 ja sitten käytimme kondomia joulukuuhun asti ja sen jälkeen mentiin keskeytetyllä huhtikuulle asti ja sen jälkeen vauva on saanut tulla jos on tullakseen. Pillereiden lopettamisen jälkeen kiertoni alkoi venymään ollen 30-45 päivää. Maaliskuussa sitten sain tk-lääkäriltä terolut pillerit ja niillä kierto pysyikin hyvin 26 päivässä, mutta tärppiä ei vain tullut ja ovulaatiota en ikinä varmuudella bongannut tikkutesteihin kun niitä viivoja piti tihrustaa ja miettiä onko se vahvempi vai ei.

Noh nyt toukokuussa sitten menkkoja alkanut kuulumaan ja kp oli jo 30 ja toivoin niin että nyt se vauva sieltä on tulossa mutta testit näyttivät negaa. Varasin ajan yksityiselle koska halusin selvyyden että missä vika. Kp 35 alkoi sitten menkat itsekseen ja aika lääkärille oli ja siellä sitten teki ultran alapään kautta ja totesi että vas. puolella "klassinen" PCO ja oik. puolella myös PCO mutta ei niin paha kuin vas. puolella. Itkuhan siinä pääsi. :(

Sain clomifenit ja niitä syön nyt sitten kp 3-7 ja terolut kp 15-24. Aluksi clomeja 1tbl/pv ja jos ei kahden kierron jälkeen tärppää niin nostan annoksen 2tbl/pv ja sitten tutkimuksiin jos ei vieläkään tärppää. Sattui muuten hyvin että pystyin aloittamaan clomifenit heti tästä kierrosta koska juuri oli kp 3 menossa kun menin lääkärin vastaanotolle. Nyt sitten on herännyt kysymys kun olen tietoa etsinyt netistä niin monella on tehty seurantaultraa kun syö clomeja mutta minulle lääkäri sanoi että ei ole välttämätöntä koska hän ei ole ikinä nähnyt että follikkeleiden määrä "räjähtäisi käsiin". Vähän siis jännittää että kuinka monta munasolua siellä oikein kasvaa (vai kasvaako mitään). :o Ensi viikolla pitäisi olla sitten ovis ja aion tikuttaa. Alavatsalla on semmoinen "täyteläinen" tunne, mutta voi olla taas jotain kuvitelmaa mahdollisesta ovulaatiosta... tai sitten vain kaasukupla. :D Onko kenelläkään muulla kokemusta clomifenistä?

Tsemppiä kaikille yritykseen ja yrittäkää pitää positiivinen asenne yllä! :)

P.s anteeksi tämä omanapailu..

Kp 9/26-?

237/647 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tos on mun vitskut noin ylipäänsä, mutta myös tuo GELEE ROYALE purnukka.. Itse ostin tuon ihan vaan Life'stä, maksoi n.20 euro.. siin on 60 pilleriä eli perjaatteessa 2kk satsi... 

Tervetuloa Tuutikki tähänkin ketjuun! Hienoa on, että teillä on ainakin (pääosin) syy selvillä ja jo saatte siihen apua. Eikun häntä pystyyn ja plussaa toivomaan :)))

ON: Plaaah. Klassinen PLAAAAH. :( Eilen tosi kovat alavatsa kivut, mulla oviksen aikaan pissalla käyminen sattuu sikana! Muilla???? Tänään tisseis tuntuu lievää kipua.. on taas niin se olo, että turhaakin turhempi kierto... vaikka kuinka on ajoitettu ja vaikka kuinka tikutettu ja vaikka kuinka yritetty... mua syö tää asia niin syvältä - ja tuntuu et parisuhde on menossa ihan kiukutteluksi.. oon niin huonolla tuulella koko ajan ja todella turhautunut :(((((

Mitä kaikille kuuluu??? :)

Weebee kp 20/30 yk10

238/647 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niit voi tilaa myös netistä helposti, googlaat vaan Gelee Royale ja vaihtoehtoi löytyy :)))

239/647 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!:) jo on purkkia ja purnukkaa;) mulla käytössä monivitamiini sekä foolihappo, ehkä suuntaan lifeen myös;)

täällä alkoi ke 2,5 vko kesäloma (kelit kylläkinnkaikkea muuta!!!!) ja kp 12/24-29 meneillään ja talletuksia ollu n. Joka toinen päivä vähintään. Kokoaika kuulostelen mahaa ja oloja, mutta ihmeitä täällä ei ole. En tiedä onks mahollista mut ehkä lievää ummetusta mulla tuppaa oleen ennen ovista, ehkä.... 

Niiiiiiin tunnen weebee ton saman kiukkuisuuden parisuhteessa:D onneksi tuo toinen puolisko on sen verran rennompi kaveri ja kestää mun kiukkuilut:D ja välillä oon miettinyt sitä miten koville mies ihan totta tässä touhussa joutuu, eikai se kivaa ole "suorittaa" makkarissa kokonaista vuotta ja ottaa vielä mun kiukut vastaan jos ei onnistu:D toki mieskin toivoo vauvaa jo todella kovasti ja on pettynyt välillä itsekin. En vaan aina osaa kuunnella miehen pettymystä ja harmistusta lapsettomuutta kohtaan kun itse koen asian niin raskaana..

ihanaa viikonloppua kaikille!:)

240/647 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä pommitan täällä:D onko joku jutellut gelee royaleista neuvolassa ym. Että onko niitä suositeltu siellä tai onko niistä haittaa mikäli olisikin raskaana yms..?