Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pahin loukkaus narsistille?

Vierailija
11.11.2020 |

Kertokaa, mikä on pahin loukkaus, mitä narsisti voi kokea?

Kommentit (1115)

Vierailija
801/1115 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoittamalla hänen heikkoudet julkisesti.

Narsistilla on taipumus muiden mustamaalaamiseen ja halveksuntaan.

Ylivertaisuuden sädekehä murtuu kun hän joutuu alta vastaajaksi ei voi toimia suoraan muita vastaan omin voimin. Hän hakeutuu silloin toiseen paikkaan ja luo uuden piirin sen sisälle.

Oikeastaan voisi asian nähdä muutenkin.

Heillä on tarve menestyä.

Työpaikkojen vaihto tiheys on yksi merkki hänen päonnistumisestaan.

Nykyisin uraohjukset ovat osin narsistisia. Keinoja kaihtamatta ja muiden vähättelyä voidaan pitää epävakaan persoonallisuuden häiriönä. Julkisivu on kulissina kunnossa, mutta taustalta löytyy aina uhreja paljon.

Psykopaatin toiminta on kuitenkin välinpitämätöntä ja se ei osoita myötätuntoa mihinkään asiaan. Opettelun kautta heistä tuleekin taitavia manipuloijia. Narsistin kohdalla näkyy taustalla täysin samanlaisia asioita.

Kulissi on usein tarpeellinen ja sen kautta heidän taustaa on vaikea arvioida suoraan. Karismaattisuus ei ole tärkeä ominaisuus heillä. Sitä tuskin on lainkaan.

Oikeastaan sekin on vain kulissi jonka takana hänet nähdään karsismaattisena, menestyvänä, voimakkaana, osaavana ym. joka on taitava luomaan verkkoja epävarmojen ihmisten keskuudessa. Siksi uhrit ovat usein "Tukholman syndrooman" hurmoksessa. Uskonnolliset johtajat esim. Vaikka he tietävät olevansa uhreja, he puolustavat ja ihannoivat tätä persoonaa kuitenkin.

Narsistin pahin pelko on luottamuksen menetys. Sitä ei saa helpolla murentumaan. Mutta kun löytää aukon supjakilvestä ja alkaa nakertamaan sitä, niin asia alkaa paljastua. Miksi hänelle on luottamus niin tärkeää.

No, hänen taustan ja harhainen ihmiskäsityksen takia paljastuu hänen sisin, joka on täynnä epäonnistunutta ja tyhjiä kulissia ympärilleen rakentamalla luonut oman paremmuutensa vaikka itsetunto on heikko. Usein niin heikko ettei se näy missään olosuhteissa hänen toiminnassaan. Valehtelun ja manipuloinnin kautta hän syyllistää muut ja saa siitä itsetunnon pönkittämiseen voimansa.

Hyvin sanottu ja kiteytetty!

Vierailija
802/1115 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistilla menee pasmat sekaisin jos hänen uhrinsa viettää aikaa iloisena muualla kuin narsistin kanssa. Narsistia kismittää, jos ei tiedä uhrinsa joka liikettä tai kenen seurassa uhri on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1115 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ignoraa se

Aika hyvä, mutta nostattaa raivon. Narsistia ei jätetä.

Narsisti jättää ennekuin ehdit sen tekemään.

Vierailija
804/1115 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä minut rauhaan kirjoitti:

Haluaisin itse vastauksen vähän samankaltaiseen asiaan kuin ap. Miesystävällä ainakin narsistisia piirteitä. Yritän päästä eroon mutta tämä ei jätä rauhaan. Anelua, itkua, syyttelyä, syyllistämistä, haukkumista ja taas kierros alusta. Olen palannut hölmönä hänen luokseen takaisin. Suhteen aikana kokenut vaivihkaista eristämistä, stalkkausta kaikilla tavoilla, aiheetonta rajua mustasukkaisuutta ja syyllistämistä pettämisestä. Samaan aikaan itse kehuu muita naisia ja puhuu eksistä jatkuvasti. Oloni on melkein aina hänen kanssaan joko todella imarreltu ja palvottu tai sitten tosi huono ja ruma, kaikin puolin epäonnistunut. Suoraan hän ei minua Hauku mutta kiertoteitse antaa ymmärtää että olen lihava ja seksi on huonoa. Ei myöskään viitsi nähdä seksissä vaivaa takiani kuin harvoin vaikka tietää kyllä mitä tarvitsisin ja haluaisin. Itse kyllä saa joka kerta.

Kiemurtelee siis elämääni aina takaisin tavalla tai toisella. On varmaan muutettava kauemmas ja estettävä tämä ihminen joka paikassa. En keksi muuta itse enää.

Ihan kuin exäni

Vierailija
805/1115 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että ei mene mukaan hänen hoviinsa ja paljastaa hänet .Ei lähde mustamaalaukseen mukaan jos narsku jotain henkilöä haluaa saattaa negatiiviseen valoon.

Tälläinen ihminen on myrkkyä parisuhteessa ja työpaikoilla.

Yleensä narsku käyttää viestinviejiä eli toimii pimeästi taka-alalla juoruten jostain ihmisistä negatiivista viestinviejälle ja saaden nämä viestinviejät uhrin kimppuun ja itse narsku piilottelee takana ja viestinviejät saavat olla syyllisiä jos uhrille paljastuu mustamaalaus.

Mutta kun tämä kaava toistuu ja toistuu muutamien eri uhrien kohdalla niin totuus alkaa valjeta kuka se onkaan se myrkyllinen ihminen työpaikalla kaiken alun panija.Pitkässäjuoksussa narsku paljastuu työyhteisössä.Narsku siis yrittää toimia niin,että saa muut ihmiset uhria vastaan.Narsku on myös ovela riidankylvijä,saaden jopa työkaverit riitelemään keskenään.Totuus paljastuu kyllä kun on uhreja jo tarpeeksi,ketkä nimeävät tämän saman henkilön syylliseksi.Yleensä kun uhrit sitten kertovat kenen henkilön aiheuttama esim.työpaikalta lähtö on niin kas kummaa,kun jo useampi uhri nimeää saman henkilön ja voi,voi kun narsku ei vielä tiedä tästä,että nämä uhrit pitävät yhteyttä.Narsku on lopulta niin tyhmä ,ettei tajua sitä,että jää lopulta kiinni.Joku vielä paljastaa narskun todellisen minän ja todistajia=uhrit. on.Tyhmänä narsku ei tajua mutta käytöstään ja paljastuu.

Mulle kävi näin! Narsku haukkui mulle henkilöä x selän takana. Sitten henkilö x muuttui minulle kiukkuiseksi ja alkoi kiusaamaan minua. Lopulta hän kertoi kuinka narsku oli kertonut hänelle että minä olin sanonut nämä asiat mitä narsku sanoi hänestä. Koko kuvio oli niin monimutkainen että en osaa edes selittää sitä. Lopulta työpaikalta sanoi itsensä irti  8 henkilöä ja he kaikki ovat nimenneet tämän narskun syyksi lähtöönsä. Tästä on kolme vuotta aikaa mutta vieläkin (pidämme yhteyttä) hämmästelemme sitä outoa kuviota, pahanpuhumista ja tietynlaisia "ansoja" mitä narsku rakenteli. 

Vierailija
806/1115 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni mukaan se, että jättää narsistin täytin huomiotta ja on kuin häntä ei olisi olemassakaan. En siis itse ole narsisti, vaan hänen entinen "ystävänsä" kuten hän itse sanoo. Toisin häntä palvovan ja ihannoivan hovin yksi jäsen, joka tajusi että mitä hän oikein on miehiään, teki selväksi, että ei halua olla häneen enää yhteydessä ja jätti hänet sitten huomiotta. Hän käänsi sen niin, että hän ei halua olla minuun enää missään yhteydessä, kielsi ehdottomasti minun enää ottamatta yhteyttä mutta jatkoi sitä yhteydenpitoa hovinsa kanssa yksipuoleisesti kuukausikaupalla raivoten, että minä en käyttäydy oikein kun en huomioi sitä mitenkään. Minä vain tein kuten hän käski. En enää ikinä ottanut häneen yhteyttä kuten hän oli halunnut.

Narsisti tarvitsee aina hovin, joka on hänen palveluksessaan ja tarvittaessa puhuu mustan valkoiseksi narsistin puolesta. Hovi raportoi narsistille kaiken heistä jotka eivät kuulu hoviin. Kunpa kertoisikin totuuden mutta hovi keksii valheita ja juoruja ja kertoo nämä narsistille joka uskoo kaiken sokeasti. Näin syntyy sairas työyhteisö.

Narsisti ja hovi ovat jonkinlaisessa riippuvuusuhteessa toisiinsa. Kummatkin saa tuollaisesta suhteesta jotain tärkeää ja hyödyllistä itselleen.

Narsisti on hyvin heikko ihminen, tarvitsee toisia voidakseen säilyttää kasvonsa ja asemansa. Ja siksi esim heille naurahtaminen heidän mielestään väärässä paikassa, on paha loukkaus josta eivät toivu muutakuin kostamalla.

Heidän kanssaan tulee toimeen vain pitämällä etäisyyttä tai jos se ei auta, vaihtamalla maisemaa. Muuta keinoa ei ole.

Tai jos narsisti vaihtaa maisemaa. Vaikka hovi jäisi, se ei saisi enää mistään voimaa koska heillä ei ole kuningasta jota palvella.

Onhan toki narsisti pohjaltaan epävarma töissäkin, kuten ihmissuhteissa. Pitää yrittää luoda joku systeemi virheiden ja seuraamusten varalle, että kattokaapas mieluummin tähän suuntaan / peiliin.

Vierailija
807/1115 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tulppaaneista, en voi sietää narsissien "tuoksua".

Vierailija
808/1115 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi ensin, että loukkaannun herkästi. Jonkun aikaa käyttäydyin täsmälleen samalla tavalla niin nosti kytkintä

Vierailija
809/1115 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sen omat keinot käyttöön, eli puhu siitä paskaa kaikille yhteisille tutuillenne. Mutta en suosittele, parempi vaan pysyä kaukana.

Vierailija
810/1115 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tilanne on päällä eli kun narsisti loukkaa sinua niin välitön vastaisku.

Vierailija
811/1115 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että ei mene mukaan hänen hoviinsa ja paljastaa hänet .Ei lähde mustamaalaukseen mukaan jos narsku jotain henkilöä haluaa saattaa negatiiviseen valoon.

Tälläinen ihminen on myrkkyä parisuhteessa ja työpaikoilla.

Yleensä narsku käyttää viestinviejiä eli toimii pimeästi taka-alalla juoruten jostain ihmisistä negatiivista viestinviejälle ja saaden nämä viestinviejät uhrin kimppuun ja itse narsku piilottelee takana ja viestinviejät saavat olla syyllisiä jos uhrille paljastuu mustamaalaus.

Mutta kun tämä kaava toistuu ja toistuu muutamien eri uhrien kohdalla niin totuus alkaa valjeta kuka se onkaan se myrkyllinen ihminen työpaikalla kaiken alun panija.Pitkässäjuoksussa narsku paljastuu työyhteisössä.Narsku siis yrittää toimia niin,että saa muut ihmiset uhria vastaan.Narsku on myös ovela riidankylvijä,saaden jopa työkaverit riitelemään keskenään.Totuus paljastuu kyllä kun on uhreja jo tarpeeksi,ketkä nimeävät tämän saman henkilön syylliseksi.Yleensä kun uhrit sitten kertovat kenen henkilön aiheuttama esim.työpaikalta lähtö on niin kas kummaa,kun jo useampi uhri nimeää saman henkilön ja voi,voi kun narsku ei vielä tiedä tästä,että nämä uhrit pitävät yhteyttä.Narsku on lopulta niin tyhmä ,ettei tajua sitä,että jää lopulta kiinni.Joku vielä paljastaa narskun todellisen minän ja todistajia=uhrit. on.Tyhmänä narsku ei tajua mutta käytöstään ja paljastuu.

Mulle kävi näin! Narsku haukkui mulle henkilöä x selän takana. Sitten henkilö x muuttui minulle kiukkuiseksi ja alkoi kiusaamaan minua. Lopulta hän kertoi kuinka narsku oli kertonut hänelle että minä olin sanonut nämä asiat mitä narsku sanoi hänestä. Koko kuvio oli niin monimutkainen että en osaa edes selittää sitä. Lopulta työpaikalta sanoi itsensä irti  8 henkilöä ja he kaikki ovat nimenneet tämän narskun syyksi lähtöönsä. Tästä on kolme vuotta aikaa mutta vieläkin (pidämme yhteyttä) hämmästelemme sitä outoa kuviota, pahanpuhumista ja tietynlaisia "ansoja" mitä narsku rakenteli. 

Narsku on erittäin taitava kiusaaja, pahanpuhuja (nämä on lievempiä tekoja mihin ne pystyy). Narsku kykenee sekottamaan kokonaisen suvun jäsentenkin välit, ja työpaikalla. Se psykopatia on jotenkin sisäänrakennettu niissä, juonia ei tarvii paljon edes miettiä, ne tulee tuosta vaan.

Vierailija
812/1115 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ignoraa se

Aika hyvä, mutta nostattaa raivon. Narsistia ei jätetä.

Narsisti jättää ennekuin ehdit sen tekemään.

Narsisti ei koskaan jätä vaan jättää sinut tyhjän päälle roikkumaan 😁

Vierailija
813/1115 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä meni narsisti-ex tolaltaan: sanoin häntä pinnalliseksi tavikseksi joka luulee olevansa erityislaatuinen

Hän rupesi riehumaan ja kiihtyneenä hokemaan kuinka kaikki hänen kaveripiirissä sanoo häntä erilaiseksi, spessuksi

Jatkoin toistamalla että hän on tavis.

Narsisti meni tilittämään kaikille lähipiirissään uhriutuen kuinka olen nimitellyt häntä tavikseksi

Seuraavan kerran kun näin hänen kavereitaan niin ettei uhriutunut narsisti ollut paikalla alkoi porukka naureskella ääneen sitä kuinka on mahtavaa että uskallan sanoa suoraan asiat toisille niin kuin ne on. Yllätyin siitä että tavis-nimittäminen oli kantautunut heidän korviin ja siitä kuinka väki oli tyytyväinen että toisen iso ego sai kolauksen

Vierailija
814/1115 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kommentteja kirjoitti:

Ihmettelen lukiessani näitä -miten loukata narsistia- vinkkivitosia. Olettekohan kostonhaluiset kohdanneet aitoa narskua, vaan onko kyseessä itsekeskeinen aikuislapsi.

Narsistin kanssa ei ole leikkimistä. Pahimmassa tapauksessa loukkausta seuraa silmitön raivo, jolloin olet hengenvaarassa. Kaikki narskut eivät ole fyysisesti aggressiivisiä, jotkut vain kerran. Silloin voi tapahtuja pahoja.

Minulla on kokemusta kahdesta narsistista. Molemmille hallinnan tunne oli kaikki kaikessa. Ensimmäinen ei kestänyt kun päätin suhteen. Kaahasi vaarallisesti jäisellä tiellä, kun itkin, että pelottaa, sanoi, että syytä onkin. Ei ollut aiemmin uhkaava, erosta seurasi kotiintunkeutumisia, uhkailuja, vien vielä lapset ja teen sinusta hullun.

Toinen raivostui aina kuin kyseenalaistin häntä. Hajotti paikkoja, karjui, sylki, tarttui kiinni. Aloin aina itkeä kun pelotti. Näytti olevan tyytyväinen siitä. Sitten tuli samaa kuin edellisen kohdalla, autolla kaahaamista ja esim koukkaus puuta tai järveä kohti.

Älkää provosoiko, vaan lähtekää varovasti pois suhteesta.

Lähtisin, kun vain voisin ja uskaltaisin lähes viidenkymmenen vuoden jälkeen. En silloin aikoinaan ymmärtänyt, mitä narsismi on, tänään tiedän hyvin.

Narsisti on vainoharhainen, näkee asioita joissa minkäänlaista perää. Aina pitäisi olla saa mieltä. Auta armias jos et, riehuu kuin raivohullu

Vierailija
815/1115 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä lainaukset ei toimi, lainaa ihan jotain muuta kuin pitäis. Mutta oli tarkoitus vastata tähän kommenttiin "Narsku on erittäin taitava kiusaaja, pahanpuhuja (nämä on lievempiä tekoja mihin ne pystyy). Narsku kykenee sekottamaan kokonaisen suvun jäsentenkin välit, ja työpaikalla. Se psykopatia on jotenkin sisäänrakennettu niissä, juonia ei tarvii paljon edes miettiä, ne tulee tuosta vaan."

että on suorastaan pelottavaa miten taitavia manipuloijia jotkut narskut on. Vaikka olisit vuosia pitänyt jostain ihmisestä työpaikalla ja ajatellut että se on tosi hyvä ja mukava ja rehellinen tyyppi, niin joku paikalle myöhemmin saapunut narsku saa sut ihan tosissaan uskomaan itsekin siihen, että tämä sun aiemmin hyväksi toteamasi tyyppi onkin kiero, valehtelija, sekopäinen, hirveä ihminen yms. ihan mitä tahansa negatiivista. Vaikka oikeasti se ihminen onkin ihan yhtä mukava kuin ennenkin. Narsku on vain vähän juoninut kaikki vihaamaan sitä, koska on kokenut tämä ihmisen uhaksi itselleen.

Vierailija
816/1115 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kutsu häntä narsistiksi ja valehtelijaksi. Tämän jälkeen pistää välit poikki.

Ei unohda loukkausta ikinä. Hänkö joskus olisi valehdellut. Kuinka kehtaat kutsua häntä valehtelijaksi. Paljastuminen on aivan hirvittävä paikka narskulle.

Jos joku saa narskun kiinni, niin tyypillisintä narskulle on haukkua tuo ihminen mt-ongelmaiseksi. Täysin hulluksi, jonka juttuja ei kannata uskoa. Näin narsku mitätöi tuon ihmisen kaikki sanomiset nyt ja tulevaisuudessa. Jollain instan narsismiin erikoistuneen henkilön tililläkin oli tuosta. (englanniksi tosin)

Vierailija
817/1115 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun hovi kerääntyy jonkun toisen ympärille kuin hänen.

Vierailija
818/1115 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin, etten aio pelata sun kanssas tuota peliä, käännyin kannoillani ja läksin.

Vierailija
819/1115 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin "loukkaus" oli kun yllättäen (hänelle yllätys) opiskelin entisen ammatin päälle ylemmän korkeakoulututkinnon ja siten "ohitin" hänet. Ei sellaista saa anteeksi, joten selviän tästä pakollisesta sukulaisuudestamme välttelemällä parhaani mukaan ko. henkilöä.

Vierailija
820/1115 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin paljastaminen.

Narsistin hylkääminen.

Menestyminen elämässä millä tahansa mittarilla paremmin kuin narsisti. Siis vaikka lapsesi virkkaisi paremman pannulapun kuin hänen lapsensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme