Mikä on pahin loukkaus narsistille?
Kertokaa, mikä on pahin loukkaus, mitä narsisti voi kokea?
Kommentit (1115)
Mulla on narsistivanhempi joka rääkkäsi mua 35 vuotta. Väkivalta ja eritoten pahoinpitelyt oli sen lempipuuhaa. Kävi vielä mun ollessa aikuinen kimppuuni.
Kun viimein laitoin rajat ja ilmoitin että enää en halua tavata enkö ottaa paskaa niskaani, se olikin HÄN joka suurieleisesti laittoi välit poikki. Ilmoitti etten ole enää hänen tyttärensä ja sen jälkeen marssi lakimiehen luo ja teki minut ulossulkevan testamentin.
Välit ollut kohta 10v poikki. Mun mielestä outoa käytöstä, sillä ei ole esim yrittänyt palauttaa välejä tai ottanut yhteyttä. Olin siinä uskossa että ei haluaisi menettää kokonaan hovinsa jäsentä. Ikävä ei sinällään ole ollut!
Yksi pahimpia on varmaankin se, että saa jonkun ihmisen tai ihmisryhmän, jonka ihailua kaipaa ja jonka ihailua on pitänyt itsestäänselvyytenä, taholta pilkkaa. Eräs mies, joka on ilmiselvä narsisti, häipyi pitkäksi aikaa foorumilta jolle oli aiemmin suoltanut naisvihatörkyä päivittäin, kun nuori ja kaunis nainen sanoi hänelle muutaman valitun sanan siitä minkä tasoisena miehenä häntä pitää. Koskaan aiemmin tätä miestä ei ole kukaan saanut hiljaiseksi, tuo nainen sai. Se johtui siitä, että mies oli ollut vakuuttunut siitä, että nuoret ja viehättävät naiset ihailevat häntä ja ovat hänen kanssaan samaa mieltä, vain vanhat ja rumat ovat häntä vastaan. Nyt tämä käsitys sai pahan kolauksen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on narsistivanhempi joka rääkkäsi mua 35 vuotta. Väkivalta ja eritoten pahoinpitelyt oli sen lempipuuhaa. Kävi vielä mun ollessa aikuinen kimppuuni.
Kun viimein laitoin rajat ja ilmoitin että enää en halua tavata enkö ottaa paskaa niskaani, se olikin HÄN joka suurieleisesti laittoi välit poikki. Ilmoitti etten ole enää hänen tyttärensä ja sen jälkeen marssi lakimiehen luo ja teki minut ulossulkevan testamentin.
Välit ollut kohta 10v poikki. Mun mielestä outoa käytöstä, sillä ei ole esim yrittänyt palauttaa välejä tai ottanut yhteyttä. Olin siinä uskossa että ei haluaisi menettää kokonaan hovinsa jäsentä. Ikävä ei sinällään ole ollut!
Sinusta ei ole hänelle enää mitään hyötyä, ja ilmeisesti suuttui tarpeeksi. Et ole hyödyttömänä osa ”hovia”. Kostonsa sai tavalla joka tyydytti häntä/on hänelle tärkeä; kieltämällä perintösi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti kostaa surutta myös lasten ja muiden läheisten kautta, siksi ei kannata saattaa häntä suureen häpeään. Itselläni on tilanne, jossa narsistinainen tietää minuun sattuvan pahiten kun satuttaa (henkisesti) lapsiani. Täytyy tasapainotella ja yrittää luisua pois hänen vaikutuspiiristään hiljaisesti.
Muistakaa, että käyttäydytte itse aina hillitysti ja rauhallisesti. Narskun viha kuplii ja muhii siitä enemmän, mitä vähemmän hänen sikailunsa näyttää vaikuttavan teihin. Ja totta kai se vaikuttaa, mutta te olette ihan kivikasvoja, olkaa ilmeettömiä. Ei saa värähtääkään naama siihen suuntaan, että ilkeily osui teihin millään tavalla.
Hän hakee tunnereaktiota, ja mitä vähemmän reagoit, sitä kovemmaksi käyvät panokset, koska reaktio on pakko saada (eroaa normaalin ihmisen käytöksestä, normaali jättäisi sinut rauhaan). Pitäydy asiallisena ja rauhallisena, näin olet narskun niskan päällä. Hän haluaa, että sinulla menee tunteisiin ja alat sekoilla ja hän näyttää järkevältä, sitä älä anna ikinä hänelle! Tätä varten narsku kylvää eteesi koko ajan uusia syöttejä, joihin arvelee sinun tarttuvan. Älä siis anna tunteita, minkäänlaisia. Tunne on kuin pilli sieluusi, jonka kautta sinut imetään kuiviin. Kun olet narskun vaikutuspiirin ulkopuolella, koe kaikki tunteesi sensuroimatta.
Sinulla on lapsia, joita narsisti vahingoittaa henkisesti, jotta saisi sinusta tunnereaktion esiin. Neuvot sietämään tilannetta kivikasvoisena aikuisena, vanhempana. Teet virheen salliessasi henkisen väkivallan kohdistuessa lapsiisi, tajuatko ollenkaan miten vahingoittavasti se vaikuttaa lapsiin? Toinen vanhempani oli kivikasvoinen, joka seurasi hiljaa narsistin väkivaltaa lapsia kohtaan. Vasta vanhempana ymmärsin, että kivikasvo suojeli itseään pitääkseen narsistin tyytyväisenä avioliitossa, syösten lapset pahimmmalle kohtelulle ikinä. Lapsiin jää ikuiset arvet. Pidän kivikasvoa yhtä sairaana lasten kalkoinkohteluun kuin narsistia itseään. Ei kukaan tervejärkinen vanhempi aseta lapsiaan henkisen väkivallan uhriksi jotta itse säästyisi henkiseltä väkivallalta. Jos niin tekee on sellaisen vanhemman paikka terapiassa tai vankilassa. Jokaisen, aivan jokaisen vanhemman ja aikuisen tulisi puuttua tilanteeseen ja suojella lapsia, jos näkee lapsia kohdeltavan kaltoin. Ethän aseta lapsiasi uhriksi enää.
Kyseessä ei ole lasten toinen vanhempi. Tapaamisia narskun kanssa ei ole usein, eivätkä lapset koskaan jää hänen kanssaan ilman minua. Puolustan lapsia joka kerta, mutta se pitää tehdä nimenomaan kivikasvona. "Lapsiani ei haukuta. Lopeta. Ei. Noin ei toimita." jne. yksinkertaisia rajanvetoja, selkeitä sanoja. Ei niin, että suutun näkyvästi narskulle ja mulla menee "äidillisesti" tunteisiin, koska sitä reaktiota narsku hakee satuttamalla lapsia. Lasten kiusaaminen estetään joka kerta, muuta vaihtoehtoa ei tietenkään ole, mutta estäminen tapahtuu narsistin suuntaan täysin rauhallisesti, asiallisesti ja ilmeettömästi, faktoissa pysytellen.
Kuitenkin olet sallimassa toistuvasti tilanteet, joissa narsisti on alkanut haukkua lapsia. Käytit sanaa "estetään", onko teitä useampi sallimassa alkuhaukunnat? "Joka kerta", jokaikisen kerran lapset altistuvat henkiselle väkivallalle, luuletko etteivätkö lapset kuule niitä ensimmäisiä sanoja? Kyllä kuulevat. Mikä teitä vaivaa? Lapset ovat kuin pelinappuloita tilanteessa. Mitähän itse ajattelisit, että sinut viedään toistuvasti henkiselle väkivallalle alistettavaksi ja toistuvasti tilanteen salliva sanooo että ei. Ja kuitenkin taas viedään samaan tilanteeseen. Sairasta!
Narsisti johdattelee, ei hän aloita suoraan haukkumista. Johdattelu on tunnistettavissa, jolloin hänelle todetaan, että lopeta. Meitä on tosiaan useampi katkaisemassa loukkaavaa käytöstä alkutekijöihinsä. Narsku on lapsille tärkeä henkilö, joten häntä ei voi kertarysäyksellä repiä irti lapsista. Voi olla, että narsisti pyrkiikin siihen että tulisi konflikti, jolloin hän itkisi lapsille miten kauheat vanhemmat teillä on, ja saisi puolelleen myös sosiaaliviranomaiset. "Epävakaasti käyttäytyvät vanhemmat estävät yhtäkkiä lasten tapaamisen, olen heille tärkeä ja rakas läheinen, joka on tavannut lapsia säännöllisesti. Lapset itkevät, miksei heidän anneta tavata minua. Olen todella huolissani lapsista ja vanhempien mielenterveydestä." Kas tässä kaava, miksi välejä ei katkota yhtäkkiä.
No hyvä, ettei ehdi haukkumaan lapsia teidän sen estäessä. Sairas ihminen on hän, joka käyttää lapsia pelinappuloita yrittääkseen aiheuttaa toiselle aikuiselle pahaa mieltä.
Se ettet osta minulle narsisseja keväällä kun on niiden aika.
Että jättää huomiotta. Ei välitä. Ottaa etäisyyttä ja katkaisee välit. Unohtaa.
Ja unohtaa niin että keskittyy omaan elämään. Iloisena ja vapaana narskun myrskypilvestä ja kontrollista. Katse valoisaan tulevaisuuteen ja hyviin ihmissuhteisiin.
Narsku heittää syöttejä: otin tuosta kaupan kassasta rahaa kun myyjä etsi jotain hyllystä. Totuus ettei hän ottanut, mutta tahtoi nähdä kaverin reaktion.
Vierailija kirjoitti:
Ja unohtaa niin että keskittyy omaan elämään. Iloisena ja vapaana narskun myrskypilvestä ja kontrollista. Katse valoisaan tulevaisuuteen ja hyviin ihmissuhteisiin.
Tämä on paras keino uhrille, ja toivonkin että monelle se olisi totta eikä vain kliseitä ja sanahelinää - tämä on nimittäin muutamaan miljoonaan kertaan kuultu. Sen sijaan kunnon narsistille on aivan tuo ja lysti mitä paarialle kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Häpäisy. Aika paljon narsistin käytöksessä on lapsellista häpeää. Hän nauraa muista niitä asioita joita häpeää itsessään.
Mä myös viihdytin itseäni kertomalla narskulle eräästä tutusta, joka lupailee minulle kaikenlaista ja sitten kertoo yhtäkkiä, että tämä ja tämä ”niin etevä henkilö” olikin nyt hyvä valinta siihen. Narsku teki tätä mulle enkä koskaan langennut ansaan, lisäksi oli hauska hieroa hänen naamaansa miten ilmiselvää se oli. Hän vain yritti peluuttaa panoksilla jotka oli aivan hemmetin epäkiinnostavia.
Sori, mä en pysynyt kärryillä. Voisitko selittää vähän tarkemmin?
Vierailija kirjoitti:
Narsku heittää syöttejä: otin tuosta kaupan kassasta rahaa kun myyjä etsi jotain hyllystä. Totuus ettei hän ottanut, mutta tahtoi nähdä kaverin reaktion.
Jaa-a. No ihan näin huomionhakuiseen käytökseen en ole törmännyt. Oletko varma että kyse on narsismista?
Vierailija kirjoitti:
Erittäin älykästä ja sosiaalisesti "taitavaa" narsistia ei oikein voi loukata.
Loukkaus häntä kohtaan tosiaankin vahvistaa hänen omaa uhriutumisasennettaan.
Narsisti ymmärtää tunteiden skaalan sekä vaikutuksen sosiaalisessa kanssakäymisessä.
Sosiopaatti taasen ei ymmärrä tai ei välitä.
ps. Toimisiko (lavastettu tai ei lavastettu) ITSEMURHA. Viimeinen (JULKINEN) viesti sisältäisi vuodatuksen hänen aiheuttamastaan mielipahasta, mikä lopulta johti peruuntumattomaan. Ainakaan kostamaan ei pääse ja muutenkin kaikki maalliset siteet on katkaistu. Mikäs sen pahempaa...
Narsisti ei välitä uhrinsa itsemurhasta. Häntä ei kiinnostaa toisen kuoleman jälkeen kuin uhrin omaisuus tai perintö. Ja kuolleen mustamaalaus, jos narsisti on jotenkin ollut aiheuttamassa synkkä stooria kohti itsemurhaa. Vika on muissa, ainakin kuolleessa. Narsistia ei koske laki, että kuolleen lääketieteellinen diagnisointi kuoleman jälkeen on kunnianloukkaus eli rikos. Narsisti vain levittää valheita kuolleesta ja koska tyhmät seurakuntalaiset ovat puhuneet uhristä löpöä jollekin, narisistin mielestä syy ei ole hänessä vaikka on valheen keksinyt. Ulkopuolisille tietenkin narsisti esittää surullista, mutta kelkka kääntyy päinvastaiseksi samalla kun yleisö lähtee kotiinsa. Ihan sama, kuka kuolee (sukulainen, lapsi, puoliso, isä, äiti, naapuri) ja millä tavalla, sillä ei ole väliä narskulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välit ollut kohta 10v poikki. Mun mielestä outoa käytöstä, sillä ei ole esim yrittänyt palauttaa välejä tai ottanut yhteyttä. Olin siinä uskossa että ei haluaisi menettää kokonaan hovinsa jäsentä. Ikävä ei sinällään ole ollut!Sinusta ei ole hänelle enää mitään hyötyä, ja ilmeisesti suuttui tarpeeksi. Et ole hyödyttömänä osa ”hovia”. Kostonsa sai tavalla joka tyydytti häntä/on hänelle tärkeä; kieltämällä perintösi.
Eikö laki tähänkin tule? Rintaperillisenä saisi kuitenkin tietyn osan,vaikka äiti olisi kieltänyt?
Sana NARSISTI tulee Kreikan mytologiasta Narcissos.
Katsoi omaa peilikuvaansa heijastuvan lammen pinnassa ja rakastui itseensä.
Aika tyhjentävästi annettu ymmärtää yhdenlaisen luonteenpiirteen olemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välit ollut kohta 10v poikki. Mun mielestä outoa käytöstä, sillä ei ole esim yrittänyt palauttaa välejä tai ottanut yhteyttä. Olin siinä uskossa että ei haluaisi menettää kokonaan hovinsa jäsentä. Ikävä ei sinällään ole ollut!Sinusta ei ole hänelle enää mitään hyötyä, ja ilmeisesti suuttui tarpeeksi. Et ole hyödyttömänä osa ”hovia”. Kostonsa sai tavalla joka tyydytti häntä/on hänelle tärkeä; kieltämällä perintösi.
Eikö laki tähänkin tule? Rintaperillisenä saisi kuitenkin tietyn osan,vaikka äiti olisi kieltänyt?
Niin, kaipa sieltä lakiosa irtoaa. Tosin minua ei kiinnostaisi hulliksen rahat, luultavasti kieltäytyisin perinnöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on paras keino uhrille, ja toivonkin että monelle se olisi totta eikä vain kliseitä ja sanahelinää - tämä on nimittäin muutamaan miljoonaan kertaan kuultu. Sen sijaan kunnon narsistille on aivan tuo ja lysti mitä paarialle kuuluu.
Ellei narskulla ole hovia ja ihailijoita, ei hänellä ole mitään. Että siltä kannalta ei ole yksi lysti kun ihmisiä lähipiiristä liukenee pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun narsisti on oma vanhempi, siitä ei pääse eroon. Siis koskaan. Mullakin ollut jo välit poikki pitkään narsistivanhempaan mutta hän kiusaa minua yhä välikäsiä käyttäen. Ja tämä v*tuttaa joka päivä. Tuosta pääsee eroon vasta kun se pukkaa horsmaa.
Sanoisin että pahin loukkaus olisi jättää narsisti täysin huomiotta. Negatiivinenkin huomio on huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei narskulla ole hovia ja ihailijoita, ei hänellä ole mitään. Että siltä kannalta ei ole yksi lysti kun ihmisiä lähipiiristä liukenee pois.
Mutta yksikin riittää.
Isäni, erittäin paha narsisti ellei psykopaatti jopa, on ympäriltään karkoittamut kaikki sukulaiset, tutut, entiset työkaverit, naapurit, omat lapsensa ja omat sisaruksensa.
Mutta ei haittaa! Yhä on alistettu puoliso jota voi hakata ja pieksää. Yksikin riittää siihen että hän voi tuntea itsensä ylivertaiseksi.
Narsistivanhempani on repinyt pelihousujaan monestakin syystä.
Huomiotta jättäminen.
Puhelinnumeron vaihto.
Lähestymiskiellon hakeminen.
Elämän jatkaminen.
Hänen tekemiensä rikosten ilmoittaminen poliisille ja siitä seuranneet oikeuskäsittelyt.
Oikeudenkäynteihin, korvauksiin ja elareihin mennyt raha.
Rehelliset vastaukset hänestä kysyttäessä > maineen menetys.
Raha on ollut tälle ehdottomasti pahimpia ja on yrittänyt kaikkensa ettei joutuisi maksamaan mutta samalla esimerkiksi valittamalla hoviin on saanut aina tuhansia euroja lisää maksettavaa. Helpommalla olisi päässyt kun olisi nöyrtynyt mutta sehän ei tällaisilta ihmisiltä onnistu ja nykyään on ehkä katkerin ihminen.