Jos olisitte vieraana häissäni, pitäisittekö pahana?
Hei,
pidämme häämme ravintolassa jonne ei saa tuoda omia juomia. Koska ravintolan hinnat ovat kovia, emme pysty pitämään täysin avointa piikkiä koko iltaa. Olemme pohtineet, että tarjoaisimme vieraille (ruokaviinien ym lisäksi tottakai) miedot alkoholijuomat meidän piikkiimme. Eli jokainen voisi juoda siideriä, olutta, lonkeroa meidän piikkiimme mutta jos tahtoo jotain drinkkejä tai hyvää konjakkia, joutuisi sen sitten itse ostamaan. Onko ihan typerää ja loukkaantuisitteko jos olisitte vieraana? Kiitos vastauksista!!
Kommentit (113)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:26"]Mistä näitä vänkääjiä joka ketjuun oikein sikiää.... vänkävänkävänkävänkävänkä........
[/quote
Samasta paikasta kuin sinäkin.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 22:56"]
Eipä meidän häissämme kukaan pahoittanut mieltään tämän tyyppisestä järjestelystä. Tarjosimme siis vain ruokajuomat (alkudrinkin, aterian viinit, kahvin avec, yöpalan olut/siideri), ja asia oli ilmaistu juhlainfossa muistaakseni jotenkin tähän tyyliin: "Tarjoamme ruokajuomat, ja juhlapaikalla on myös maksullinen baari."
[/quote]
Niin, te tarjositte ruokajuomat ettekä jakaneet vieraita kahteen kastiin sen mukaan, juovatko he ruokailun jälkeen olutta/siideriä/lonkeroa vai jotain muuta.
[/quote]
Miten tuossa nyt ihmisiä muka kasteihin jaetaan?
[/quote]
Lue aloitus. Toisten juomat maksaa hääpari ja toisten juomia ei.
[/quote]
Höpöhöö. Nyt haluat tarkoituksella ymmärtää väärin ja haastat riitaa.
[/quote]
Kertonet sitten, kuinka tämä ap:n kirjoittama on tulkittava, jos ei siten kuin minä sen tulkitsin.
"Olemme pohtineet, että tarjoaisimme vieraille (ruokaviinien ym lisäksi tottakai) miedot alkoholijuomat meidän piikkiimme. Eli jokainen voisi juoda siideriä, olutta, lonkeroa meidän piikkiimme mutta jos tahtoo jotain drinkkejä tai hyvää konjakkia, joutuisi sen sitten itse ostamaan."
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 22:56"]
Eipä meidän häissämme kukaan pahoittanut mieltään tämän tyyppisestä järjestelystä. Tarjosimme siis vain ruokajuomat (alkudrinkin, aterian viinit, kahvin avec, yöpalan olut/siideri), ja asia oli ilmaistu juhlainfossa muistaakseni jotenkin tähän tyyliin: "Tarjoamme ruokajuomat, ja juhlapaikalla on myös maksullinen baari."
[/quote]
Niin, te tarjositte ruokajuomat ettekä jakaneet vieraita kahteen kastiin sen mukaan, juovatko he ruokailun jälkeen olutta/siideriä/lonkeroa vai jotain muuta.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kertonet sitten, kuinka tämä ap:n kirjoittama on tulkittava, jos ei siten kuin minä sen tulkitsin.
"Olemme pohtineet, että tarjoaisimme vieraille (ruokaviinien ym lisäksi tottakai) miedot alkoholijuomat meidän piikkiimme. Eli jokainen voisi juoda siideriä, olutta, lonkeroa meidän piikkiimme mutta jos tahtoo jotain drinkkejä tai hyvää konjakkia, joutuisi sen sitten itse ostamaan."
[/quote]
Niin eli sinulle ei kelpaa olut, viini, siideri, lonkero tai vesi vaan haluat ehdottomasti juoda drinkkejä tai väkeviä.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:25"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin eli sinulle ei kelpaa olut, viini, siideri, lonkero tai vesi vaan haluat ehdottomasti juoda drinkkejä tai väkeviä.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:33"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä minulle kelpaa, enkä itse asiassa edes juo drinkkejä tai väkeviä. Mutta on monia, jotka ottavat mieluummin drinkin tai vaikka konjakin, tai lasin viiniä (viiniähän olisi aloituksen perusteella tarjolla vain ruokajuomana, ei muuten). Minusta tuollainen kahden kerroksen väkeen jakaminen on älytöntä. Jos ei ole varaa tai halua laittaa kaikkea hääparin piikkiin, niin sitten tarjotaan pelkät ruokajuomat.
Meillä ei tarjottu alkoholia lainkaan! Jos joku halus juoda (melkein kaikki tuli autoilla) niin kyllä itse joutui ostamaan. Kumma kun ei ruoka riitä! :-o Häät nykyisin jotku kännijuhlat? Eikä oo itekää juotu kaikkia kaatoja häissä vaikka ois maksettukin! Kolmesta kaadosta höpöttelisin jo ihan levottomia...
Meillä ei tarjottu alkoholia lainkaan! Jos joku halus juoda (melkein kaikki tuli autoilla) niin kyllä itse joutui ostamaan. Kumma kun ei ruoka riitä! :-o Häät nykyisin jotku kännijuhlat? Eikä oo itekää juotu kaikkia kaatoja häissä vaikka ois maksettukin! Kolmesta kaadosta höpöttelisin jo ihan levottomia...
Oliskohan loppupeleissä niin, että juhlissa syödään ja juodaan sitä mitä on tarjolla. Aina ei voi miellyttää kaikkia.
Enemmän ärsyttää lapsikielto häissä. Mihis laitat hoitoon..
Enemmän ärsyttää lapsikielto häissä. Mihis laitat hoitoon..
No en tosiaan loukaantuisi. Itse asiassa en kyllä edes juo alkoholia ja puolisollekin nuo riittäisi ihan hyvin. Eiköhän tuon tyylinen ole ihan yleinen käytäntö. Itse ainakin olen ollut häissä joissa kaikki saivat muistaakseni tietyn määrän kaatoja olisi sitten ottanut olutta, viiniä tai limua tms. Sitten sai baarista kukin ostaa niin paljon lisää kun halusi.
Kyllä mä tarjoaisin vain ne ruokajuomat ja sen terve julkaisee onkin, skumpan. Ihan vaan selvyyden ja reiluuden vuoksi. Siinä ikäänkuin jaetaan häävieraat kahteen kastiin rahan ja mieltymysten perusteella. Karvalakeille ilmasta kaljaa ja fiinit ostavat juomansa.
Itse en loukkantuisi kuitenkaan. Jättäisin väliin häät, ei mitään pointtia mennä, jos kännejäkään saa. ;) Häät = ilmaisen viinan bileet.
Kunhan asiasta ilmoitetaan etukäteen.
Itse en ota lompakkoa mukaan häihin vaan otan vain pikkukäsilaukun, jossa on nenäliina, puuteri, varasukkahousut ja pikkuhousunsuoja. Eli jos asiasta etukäteen ilmoitettaisiin, niin osaisin varautua isommalla käsilaukulla ja sillä lompakolla. (Mutta en pidä lompakkoa mukana esim töissä ym paikoissa, joissa oletan, ettei sitä tarvita.)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 00:56"]Kunhan asiasta ilmoitetaan etukäteen.
Itse en ota lompakkoa mukaan häihin vaan otan vain pikkukäsilaukun, jossa on nenäliina, puuteri, varasukkahousut ja pikkuhousunsuoja. Eli jos asiasta etukäteen ilmoitettaisiin, niin osaisin varautua isommalla käsilaukulla ja sillä lompakolla. (Mutta en pidä lompakkoa mukana esim töissä ym paikoissa, joissa oletan, ettei sitä tarvita.)
[/quote]
No kuka sitä lompakkoa mukana raahaakaan, pankkikortti ja henkkarit riittää hyvin. Eiköhän ne hyvin mahtuisi tuohon pikkulaukkuusi.
Hassua miten aikuiset ihmiset vänkää tällaisesta. "Kutsussa ei mainittu niin enpä ottanut sitä isoa laukkua mukaan. Mitään muuta järjestelyä en keksinyt. Ei ole minun vikani."
Tuo käytänto on tietysti hyvä ilmoittaa kutsussa, niin ei tule sitten yllätyksiä vieraille. Mutta minunkin mielestäni aikuisen ihmisen on kyllä aika idioottia lähteä täysin persaukisena liikenteeseen. Haloo, eihän sitä koko lompakkoa tarvitse ottaa mukaan, vaan yksi kortti tai joku seteli riittää. Iltalaukun tai jonkun vastaavan otat varmaan kuintekin mukaan, niin eiko nuo sinne mahdu. Ja miten ihmeessä olet sitten kotiin tuolta julista menossa, jos ei kerran ole yhtikäs mitään mukana? Autolla ajamiseen tarvitset ajokortin, taksiin tai bussiin tarvitset rahaa.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 00:56"]
Kunhan asiasta ilmoitetaan etukäteen.
[/quote]
Täh? Sulla on siis sukkahousut ja vaikka mitä mukana, mutta yhtä korttia tai seteliä et saa sinne pikkulaukkuusi mahtumaan??? Ei luoja :D:D Ja samaa mieltä muiden kanssa, että jos ei aikuinen ihminen osaa pientä määrää valuuttaa ja henkkareitaan pitää mukana ilman erilistä käskyä, niin sitten ei voi kuin itseään syyttää. Millä pääset noista häistä kotiin jos ei kerran ole mitään mukana?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 21:37"]
En missään tapauksessa loukkaantuisi, mutta ihmettelisin kyllä itsekseni moista järjestelyä. Tekisin mieluummin niin, että tarjoaisin jokaiselle vieraalle tietyn määrän juomia ja jos ne eivät riitä, niin sitten omalla kustannuksella. Joku drinkkilippu -tyyppinen järjestely varmaan onnistuu?
[/quote]
meillä oli yksissä häissä aina treffit takakontilla =) tarjosivat siis alkujuomat ja ruokajuomat muut piti itse ostaa...
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:37"]
Kyllä minulle kelpaa, enkä itse asiassa edes juo drinkkejä tai väkeviä. Mutta on monia, jotka ottavat mieluummin drinkin tai vaikka konjakin, tai lasin viiniä (viiniähän olisi aloituksen perusteella tarjolla vain ruokajuomana, ei muuten). Minusta tuollainen kahden kerroksen väkeen jakaminen on älytöntä. Jos ei ole varaa tai halua laittaa kaikkea hääparin piikkiin, niin sitten tarjotaan pelkät ruokajuomat.
[/quote]
Sinä et ole sitten vissiin ollut kuin jossain ihan elitistisissä ravintolahäissä? Monesti häitä pidetään ei-anniskelu paikoissa, joissa ei ole talon puolesta mitään tarjottavia, vaan hääpari (tai järjestelyporukka) järjestää kaikki juomat itse paikalle. Silloin tarjottavat ovat ainakin minun kokemusten mukaan pääsääntöisesti viiniä, olutta, siideriä, lonkeroa ja alkoholittomia. Aika köyhää, vai mitä ;)
Ehkä olisi parasta miettiä max. piikki per henkilö. Voit miettiä etukäteen montako tulossa,montako kukakin mahtaisi juoda illan aikana ja laskin käteen. Joillain kun saattaa mennä överiksi,kun on ilmaiset juomat kyyseessä.
Mistä näitä vänkääjiä joka ketjuun oikein sikiää.... vänkävänkävänkävänkävänkä........