Jos olisitte vieraana häissäni, pitäisittekö pahana?
Hei,
pidämme häämme ravintolassa jonne ei saa tuoda omia juomia. Koska ravintolan hinnat ovat kovia, emme pysty pitämään täysin avointa piikkiä koko iltaa. Olemme pohtineet, että tarjoaisimme vieraille (ruokaviinien ym lisäksi tottakai) miedot alkoholijuomat meidän piikkiimme. Eli jokainen voisi juoda siideriä, olutta, lonkeroa meidän piikkiimme mutta jos tahtoo jotain drinkkejä tai hyvää konjakkia, joutuisi sen sitten itse ostamaan. Onko ihan typerää ja loukkaantuisitteko jos olisitte vieraana? Kiitos vastauksista!!
Kommentit (113)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 11:28"]
Tottakai! Vieraita n. 120. Ravintolahinnat niin halvinkin viinipullo on melkein 40€... Saimme täältä paljon hyviä neuvoja, saattaa olla että kehitämme vielä jotku "nimikkodrinkit" joten tarvinneeko ravintolan omia viinoja sitten välttämättä ollenkaan? Pohdinnassa on! Nyt olemme laskeneet siis kuohuvat alkuun (7€ per henki), viiniä n. puoli pulloa per 1, sekä kahviavec. Ja sitten ne sen jälkeiset juomat. T.Ap
[/quote]
Minusta riittäisi hyvin, että tarjoatte alkumaljat, ruokajuomat ja kahviavecit.
En tarjoaisi lainkaan mietoja juomia baarista. Muiden tapaan olen sitä mieltä, että alkumalja, ruokajuomat ja kahviavec riittää hyvin.
En loukkaantuisi. Ihan normaali käytäntö häissä nykyään, koska lähes kaikilla kivoimmilla juhlapaikoilla on A-oikeudet. Ei häiden tarkoitus ole tarjota vieraille rajatonta piikkiä ja kannustaa kännäämiseen toisten rahoilla.
Meillä tarjottiin häissä alkumalja, kaks lasia valkoviiniä, kaksi lasia punaviiniä, konjakki/likööri kahvin kanssa ja sitten baarista sai meidän laskuun hakea yhden oluen/siiderin.
Vieraille eri kerrottu näitä määriä, vaan ravintolan kanssa oli sovittu, että me maksetaan puna- ja valkoviiniä kunkin aikuisvieraan osalta kaksi kaatoa. Joku ottaa yhden lasin, joku kuusi, eli kokonaismäärän mukaan mennään. Jos alkaa maistua tuon rajan yli, niin henkilökunta kysyy meiltä, tarjotaanko vielä lisää. Ei mennyt.
Sama toiminta oli oluen/siiderin suhteen: joku ei juo yhtään, joku juo kolme. Jos kokonaismäärä alkaa ylittyä, niin meiltä tullaan kysymään. Tässäkään ei ollut ongelmia.
Miehen kaverit oli sitten mun tietämättä hääauton taakse järjestäneet baarin ulos. :P Suurin osa vieraista ei tätä onneksi huomannut.
Juhlissa oli tasan yksi henkilö, joka joi liikaa. Miehen yksi työkaveri. Muuten meni mukavasti.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 10:05"]Hei ja kiitos kaikille vastauksista! Etenkin niistä asiallisista :) Mietimme että tarjoaisimme myös viinit meidän piikkiimme. Olette oikeassa siinä että täytyy tehdä selväksi käytäntö jotenkin järkevästi. Laskimme että ruokajuomiin, aveceihin, alkukuohuvaan menisi yhteensä sellaisenaan jo 5000-6000€ ja pelkään että tuo tuplaantuu jos joku intoutuu juomaan jotain 100 vuotta vanhaa xo:ta :D Kiitos kaikille hirveästi vastauksista!! Niistä oli apua. T:Ap
[/quote]
Saako kysyä,kuinka monta ihmistä on kutsuttu? Tuttavani häissä oli n. 80 ihmistä ja tarjolla oli olutta,siideriä,boolia,viiniä,konjakkia + alkoholittomat juomat,eikä juomat loppuneet kesken. Rahaa muistaakseni meni 800-900e.
[/quote]
Meillä oli häissä 130 vierasta. Alkoholitarjoiluihin meni 3500 euroa. Tarjolla oli kuohuviini, kaksi kaatoa punaviiniä, kaksi kaatoa valkoviiniä, kahvin kanssa konjakki/likööri (ei haluttu halvinta mahdollista konjakkia, joten suurin osa alkoholin hinnasta aiheutui siitä), jokaiselle olut/siideri.
Mun mielestä ihan ok. Rahakysymyshän se on. Häissä kaikki maksaa järjettömän paljon enemmän kuin monet kuvittelevatkaan. Olen ollut vieraana häissä, jossa ei ollut lainkaan alkoholia. Mitä sitten? Ei se ryyppäily ole kaikille se, mitä he edes haluavat häihinsä. Jos joku vieras tuollaisesta loukkaantuu, kannattaa miettiä, onko edes pointtia olla sellaisen ihmisen kanssa yhteydessä.
En tosiaankaan loukkaantuisi! Hienoa, että noinkin monet juomat tarjoatte. Morsiuspari saa aina päättää tarjottavista, vieraat saavat olla tyytyväisiä siihen, mitä saavat.
Tuo on juuri oikea tapa eli drinkit omaan piikkiin. Pelkkien ruokajuomien tarjoaminen minusta riittääisi eli muu juominen myös omaan piikkiin.
En loukkaantuisi. Olen ollut ravintolahäissä, joissa kaikki alkoholi piti maksaa itse.
Nun mielestä riittää, jos saa ruokajuomat, eli esim. kolme kaatoa viiniä.
No itse jättäisin häät pitämättä, jos mulla ei olis varaa niihin. Mutta jos teille on ok köyhäillä ja säästellä kuluissa, niin ei kait se mitään haittaa..? :)
En missään tapauksessa loukkaantuisi, mutta ihmettelisin kyllä itsekseni moista järjestelyä. Tekisin mieluummin niin, että tarjoaisin jokaiselle vieraalle tietyn määrän juomia ja jos ne eivät riitä, niin sitten omalla kustannuksella. Joku drinkkilippu -tyyppinen järjestely varmaan onnistuu?
Kossupullo on aina halkopinossa, joten ei haittaisi.
Minun mielestäni riittää myös mainiosti, että saa ruokajuomat ja muut ostaa itse.
Toi on aika normaali järjestely.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 21:36"]No itse jättäisin häät pitämättä, jos mulla ei olis varaa niihin. Mutta jos teille on ok köyhäillä ja säästellä kuluissa, niin ei kait se mitään haittaa..? :)
[/quote]
Olet idiootti.
Minä tarjoaisin alkumaljan, ruokaviinin, kahvin kanssa konjakki/likööri ja muut juomat omaan piikkiin.
Olen ollut vastaavissa häissä ja se oli mielestäni oikein hyvä ja tyylikäs järjestely.
Hyvältä siis kuulostaa ja onnea niamisiin menosn johdosta!
Miksi pitää maksaa muuta kuin ruokajuomat? En ymmärrä, miksi ravintolaan pitää mennä juomaan viinaa hääparin laskuun.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 10:05"]Hei ja kiitos kaikille vastauksista! Etenkin niistä asiallisista :) Mietimme että tarjoaisimme myös viinit meidän piikkiimme. Olette oikeassa siinä että täytyy tehdä selväksi käytäntö jotenkin järkevästi. Laskimme että ruokajuomiin, aveceihin, alkukuohuvaan menisi yhteensä sellaisenaan jo 5000-6000€ ja pelkään että tuo tuplaantuu jos joku intoutuu juomaan jotain 100 vuotta vanhaa xo:ta :D Kiitos kaikille hirveästi vastauksista!! Niistä oli apua. T:Ap
[/quote]
Saako kysyä,kuinka monta ihmistä on kutsuttu? Tuttavani häissä oli n. 80 ihmistä ja tarjolla oli olutta,siideriä,boolia,viiniä,konjakkia + alkoholittomat juomat,eikä juomat loppuneet kesken. Rahaa muistaakseni meni 800-900e.
[/quote]
Ravintolassa? Ravintolahinnoilla?