Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisitte vieraana häissäni, pitäisittekö pahana?

Vierailija
01.03.2014 |

Hei,

pidämme häämme ravintolassa jonne ei saa tuoda omia juomia. Koska ravintolan hinnat ovat kovia, emme pysty pitämään täysin avointa piikkiä koko iltaa. Olemme pohtineet, että tarjoaisimme vieraille (ruokaviinien ym lisäksi tottakai) miedot alkoholijuomat meidän piikkiimme. Eli jokainen voisi juoda siideriä, olutta, lonkeroa meidän piikkiimme mutta jos tahtoo jotain drinkkejä tai hyvää konjakkia, joutuisi sen sitten itse ostamaan. Onko ihan typerää ja loukkaantuisitteko jos olisitte vieraana? Kiitos vastauksista!!

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjotkaa ruokajuomat, kuten moni on ehdottanut. Muut juomat baarista omaan piikkiin. Olen ollut tämmöisissä häissä itsekin.

Vierailija
22/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en häihin mennessä välttämättä ottaisi lompakkoa mukaan, joten voisi tulla vähän ikäviä tilanteita, jos vieraille ei etukäteen kerrota, että omat rahat mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi musta kovin anteliasta. Ravintolahinnoilla piikki auki, vaikkakin "vain" miedoille juomille, niin silti. 

Vierailija
24/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hieno idea. Tulisin mielelläni juhlimaan häitänne.

Kohotan maljan hääparin onneksi!

Vierailija
25/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 21:49"]

No toi musta kovin anteliasta. Ravintolahinnoilla piikki auki, vaikkakin "vain" miedoille juomille, niin silti. 

[/quote]

Siis: toi ON musta kovin anteliasta.

Vierailija
26/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 21:48"]

Itse en häihin mennessä välttämättä ottaisi lompakkoa mukaan, joten voisi tulla vähän ikäviä tilanteita, jos vieraille ei etukäteen kerrota, että omat rahat mukaan.

[/quote]

Voidaanhan sopia, että jaffaa tarjotaan janoisille niin paljon kuin tarvitsevat.

Vierailija
27/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 21:48"]Itse en häihin mennessä välttämättä ottaisi lompakkoa mukaan, joten voisi tulla vähän ikäviä tilanteita, jos vieraille ei etukäteen kerrota, että omat rahat mukaan.

[/quote]

No kyllä aikuinen ihminen ottaa lompakon mukaan.

Vierailija
28/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod. Ihan normaalia.

Vierailija
29/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 21:37"]

En missään tapauksessa loukkaantuisi, mutta ihmettelisin kyllä itsekseni moista järjestelyä. Tekisin mieluummin niin, että tarjoaisin jokaiselle vieraalle tietyn määrän juomia ja jos ne eivät riitä, niin sitten omalla kustannuksella. Joku drinkkilippu -tyyppinen järjestely varmaan onnistuu?

[/quote]

Selvennykseksi, tarkoitin siis, että tarjoatte joko pelkät ruokajuomat tai sitten piikki auki ilman rajoituksia (tai tietty määrä juomi per henkilö). Minusta tuollainen jako tuntuu keinotekoiselta ja aika ikävältä vieraita kohtaan.

Vierailija
30/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 21:48"]Itse en häihin mennessä välttämättä ottaisi lompakkoa mukaan, joten voisi tulla vähän ikäviä tilanteita, jos vieraille ei etukäteen kerrota, että omat rahat mukaan.

[/quote]

[/quote]Taas näitä "kaikki muut tietenkin tekevät niin kuin minä" -ihmisiä. Onhan se helppoa, kun aina on yksi ainoa totuus :)

Vierailija
31/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin tollona että järjestetään paikassa jossa edes tuollaista joutuu miettimään. Oletan että paikka jossa tilaisuus on, on tarjoilua. Järkevää on valita paikka sen mukaan, miten järjestäjän lompakko kestää - ei vieraan. Jotkut juo vichyä, jotkut 8 kaljaa. Sillä mennään, konjakkimiestä myöden. En osoittaisia paheksuntaa, mutta olisin jälkikäteen pettynyt huonosta suunnittelusta ja ennakoimisesta. Ja varmasti joku pettyy pahemminkin ja pahimmillaan levittää pahaa mieltä sitten jo tilaisuudessa. En ottaisi riskiä.

Vierailija
32/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 22:03"]

Pitäisin tollona että järjestetään paikassa jossa edes tuollaista joutuu miettimään. Oletan että paikka jossa tilaisuus on, on tarjoilua. Järkevää on valita paikka sen mukaan, miten järjestäjän lompakko kestää - ei vieraan. Jotkut juo vichyä, jotkut 8 kaljaa. Sillä mennään, konjakkimiestä myöden. En osoittaisia paheksuntaa, mutta olisin jälkikäteen pettynyt huonosta suunnittelusta ja ennakoimisesta. Ja varmasti joku pettyy pahemminkin ja pahimmillaan levittää pahaa mieltä sitten jo tilaisuudessa. En ottaisi riskiä.

[/quote]

Ja lisäksi tuossa on se riski, että läheskään kaikki vieraat eivät kumminkaan ymmärrä tai muista, että tarjoilu sisältää vain miedot juomat. Tulee vain turhaa sanomista ja jupinaa, ja vieraille jää ikävät muistot juhlista. Tämä yli kymmenen vuoden asiakaspalvelukokemuksella, tiedän mistä puhun.

Vierailija
33/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten monen muunkin mielestä, toi on oikein hyvä järjestely, en todellakaan loukaantuisi! Ja pelkät ruokajuomatkin olisi ihan ymmärrettävää.

Mutta itse kyllä tavalla tai toisella jokatapauksessa jossain välissä tiedottaisin asiasta. Järjestelen itse paljon juhlia ja eri tilaisuuksia, samoin joudun käymään erilaisissa tilaisuuksissa. Ja mikään ei ole hämmentävämpää kuin se, jos käytännöstä ei mitenkään kerrota. Eli jos on menukortit, sen voi tavalla tai toisella nätillä sanamuodollaniihin printata. Tai joku juontaja tms. kertoo.

Vierailija
34/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten tuollaisesta kukaan saattaisi loukaantua, kyse on teidän häistänne ei kutsusta tulla ryyppäämään teidän laskuunne.

Täytyy muuten kertoa, että olen ollut häissä, joissa ei tarjottu, ainakaan virallisesti yhtään alkoholia ja kyseiset häät olivat yksi elämäni hauskimmista juhlista!

Mutta, koska ilmeisesti tiedätte, että vieraiden joukossa on niitä, jotka aina haluavat käyttää alkoholia, kun siihen olemassa pieninkin hyvä syy ja elleivät niin saa tehdä, mahd. saavat samalaisen itkupotkuraivarin, kuin pienet lapset, joilta viedään tuttipullo, niin minusta on hienoa, että olette ajatelleet mielestäni esimerkillistä kompromissia. 

Vierailija
35/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostaa hyvältä. Pitää olla melko perso alkoholille (tai hyvin lapsellinen) että tuosta suuttuisi :)

Vierailija
36/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hyvältä, en yleensä odota häissä drinkkejä tai väkevämpiä (paitsi konjakki kahvin kanssa). Minusta häät saa olla hääparin näköiset, oikeita tapoja on monia. Minusta miedoillakin juomilla saa aikaan ihan mukavan häätunnelman, toivottavasti kukaan ei tule häihin ensisijaisesti juopottelemaan..?

Tietysti kun itse juon yleensä punaviiniä (en pysty juomaan hiilihapollisia juomia), olisi kiva jos myös viiniä saisi laseittain baarista samaan piikkiin. Mutta toisaalta eipä se mua kauheasti haittaa, jos lasin tai kaksi joutuisin itse maksamaan.

Vierailija
37/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hyvin pärjäät tarjotuilla juomilla, ja vettä tulee hanasta.

Vierailija
38/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
39/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
40/113 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 21:57"]

[/quote]

[/quote]Taas näitä "kaikki muut tietenkin tekevät niin kuin minä" -ihmisiä. Onhan se helppoa, kun aina on yksi ainoa totuus :)

[/quote]

No aina voi tapahtua mitä tahansa, niin aika merkillistä jos ei ole rahaa, luottokorttia ja henkilökorttia/ajokorttia mukana. Minulle on ihan sama, jos menet ilman lompakkoa ravintolaan mutta sitten turha valittaa, että et saa haluamiasi drinksuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme