Miksi suomalainen nainen ei osaa pukeutua?
Joka kerta kaupungilla saa kyllä ihmetellä miksi nainen lähtee homssuisen näköisenä kotoa..Eniten kuitenkin ihmetyttää/huvittaa kun ei omaan tyyliin jakseta panostaa niin sitten kyllä arvostellaan ihmisiä, jotka niin tekee. Esim. tänään olin pukeutunut ihan normaali vaatteisiin, mustat suorat housut, valkoinen silkkipaita, jakku ja hiukset kauniisti kauniisti kiharalla/laineilla niin eiköhän joku keski-ikäinen rouvashenkilö tule kysymään, että minne juhliin sitä ollaan menossa..voi hohhoijaa sanon minä.
Kommentit (314)
Vierailija kirjoitti:
http://shl.fi/wp-content/uploads/2012/09/l%C3%A4t%C3%A4kk%C3%B6-e1348397873367.jpg
Havainnollistavaa :D
Nuo ihmisethän ovat menossa lenkille! Oliko tässä tarkoitus havainnollistaa mitä? Säänmukaista pukeutumista? Jos tyylittömyyttä, niin metsään menee. Korkkareillako ja jakkupuku päälläkö olisi pitänyt mennä?
Sanonta: rumat ne vaatteilla koreilee. Tarpeeksi itsevarma ihminen pukeutuu just niin kuin haluaa, leninkiin, jakkupukuun, tuulipukuun, ihan miten vaan. Antaa kaikkien kukkien kukkia.
Ainakin Helsingin keskustassa ihmiset pukeutuu ihan hyvIn. Joskus näkee, miten vähällä rahalla on saatu kiva kokonaisuus, kirpputorivaatteita yhdisteltynä tyylikkäästi. Ei ole rahasta kiinni, kaikilla ei ole vain aikaa funtsia tarkkaan mitä laittaa päälleen. Sitten on kiireisiä, jotka ostaa kaikki Prisma-reissulla, mitä sieltä nyt löytyykään. Olen itsekin syyllistynyt tuohon syntiin, joskus vain on muutakin mietittävää, kuin vaatteet.
Anna rahaa niin en osta vaatteita kirppikseltä. Pakko elää palkkatulojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Anna rahaa niin en osta vaatteita kirppikseltä. Pakko elää palkkatulojen mukaan.
Oletko miettinyt, että tekisit itse vaatteita? Kankaat ei paljon maksa, jos sulla on vain ompelukone.
Vierailija kirjoitti:
Pietarissa ja Moskovassa näkyy kyllä upeasti pukeutuneita naisia myös -20C pakkasissa :) mutta korolliset saappaat ei välttämättä ole kovin mukavat mukulakaduilla.
Jep jep, senkö takia katsot, että kaikki venäläiset osaavat pukeutua?.. Entäs pienemmät paikat, maaseutu. Ei pidä yleistää. Kaikki venäläiset eivät pukeudu hyvin, eivätkä kaikki suomalaiset huonosti. Lisäksi Venäjällä naisen kuuluu miellyttää miestä, eli miesten vuoksi naiset itseään myös laittaa. Suomessa ei sentään olla miesten vallan alla. Anu Saagim sanoi, että Virolainen mies ei hyväksy homssuista naista... Häh? Joku mieskö määrää miltä mun tulee näyttää?
Kaunis pukeutuminen tuo naisellisuutta lisää. Mutta kun itsevarmuus puuttuu niin tulos voi olla liian etäinen tai liian tyrkky. Oikeasti itsevarman ei tarvitse enää tehostaa itseään teennäisesti.
Mä en kyllä ikinä oo menny kaupungille alasti, osaan kyl pukea päälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt, että tekisit itse vaatteita? Kankaat ei paljon maksa, jos sulla on vain ompelukone.
Ei ole ompelukonetta.
Vierailija kirjoitti:
http://shl.fi/wp-content/uploads/2012/09/l%C3%A4t%C3%A4kk%C3%B6-e1348397873367.jpg
Havainnollistavaa :D
Joo kyllä on todella mautonta.
Pitäisi tuossa olla korkkarit jalassa, silkkipusero päällä ja hamonen ja hiukset kiharalla.
Älä viitsi ap, ei kukaan tuntematon tule kommentomaan pukeutumista .
Ja jos keski-ikäinen rouva olikin tuttu, niin hän vaan jotain puhuakseen heitti kommentin juhliin menosta.
Näytit hänen silmissään juhliin pukeutuneelta ja ajatteli että siinähän hyvä aihe small talkiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ompelukonetta.
Kannattaa investoida ompelukoneeseen. Käytettynäkin saa ostettua. Silloin saat kivannäköisiä, persoonallisia vaatteita murto-osalla kaupan hinnasta. Itse käyn kirjastosta lainaamassa ompelulehtiä, siellä on monen vuoden numerot.
No minä kyllä myönnän suomalaisena naisena että sorrun herkästi niihin mukaviin, ei puristaviin vaatteisiin. Haluaisin pukeutua paremmin mutta myös mun vartalon malli on sellainen että se tuo haastetta. Lyhyet jalat, normaali takapuoli, liian suuret rinnat ja leveät hartiat. Kaikki jakkupuvut tai kotelomekot on ehdottomasti poissuljetut mun vartalon vuoksi. Korkokengistä tykkään ja yleensä yhdistän ne suoriin housuihin tai farkkuihin. Pidän pitkistä tunikamallisista paidoista lähinnä siksi että ne vähän peittää rinnat ja leveät hartiat. Auta armias jos pitäisi joku mekko hankkia, ne ei vaan sovi minulle koska olen lyhyt ja persjalkainen
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun suomalainen mies ei ole tottunut kauniisti pukeutuneisiin naisiin vaan käsittää heti, että naista voi tuolloin lähestyä törkeitä ehdotellen.
Tuo on niin totta vähänkään pienemmillä paikkakunnilla!
Sää, sää ja vielä kerran sää. Ihan oikeasti hulluahan se on esim pilata hyviä kenkiä loskakelillä, tai sadesäällä. Sama, ethän voi mitään hienoja villakangastakkeja tai trenssejä kaatosateessa pitää. On sekin tyhmää vilustuttaa itsensä ja pilata kalliit vaatteet tai kengät turhamaisuuden takia.
Kyllä suurin osa osaa pukeutua tyylikkäästi. Mutta itseä ei ainakaan huvita, jos käyn vain lähimarketissa tekemässä ruokaostokset tai menen lasten kanssa ulos. Sitten töihin, tapaamisiin jne. panostan.
Vielä 80-luvulla äiti ompeli vaatteita meille, oli rahasta tiukkaa. Taisi olla aika yleistä silloin. Ihan kivannäköisiä tuli, ei kai kukaan hirveästi kiinnittänyt lasten vaatteisiin huomiota silloin. Harrastettiin myös vaatteiden tuunausta, polvista kuluneisiin farkkuihin laitettiin kukkakangaspaikat, tai kulunutta kulutettiin lisää kloriitilla. Ihan hyvä tuli. Oisko ne ajat tulossa takaisin? Tätä ostokulttuuria on jatkunut jo muutaman vuosikymmenen. Ihmisillä ei ole kohta enää tätä menoa rahaa ostaa vaatteita. Silloin itsetekemä nousee arvoonsa.
Ei ne venälaisetkään niin tyylikkäitä minusta ole, kuin mitä täällä esim aina annetaan ymmärtää. Aikaisempina vuosinahan kun niitä vielä täällä kävi esim uuden vuoden aikaan, niin Stockmann otti edellisten kausien vaatteita myyntiin (jotka olivat suomalaisten mielestä jo auttamattomasti vanhaa muotia) ja venäläiset ostivat niitä kuin viimeistä päivää. Värejäkään eivät suurin osa käytä, aina on samat myyränharmaat toppatakit valtavalla karvakauluksella talvella päällä. Ja tietty korkkarit tai kiilakorkotennarit, jotka nekin on jo aika passé muualla Euroopassa.
Oon ihmetelly ihan samaa, kun nykyään kaikilla on napapaitoja ja persshortseja. Ilmeisesti ei osata pukeutua, kun vaatteet näyttää olevan heti liian pienet päälle :(
Vierailija kirjoitti:
Oon ihmetelly ihan samaa, kun nykyään kaikilla on napapaitoja ja persshortseja. Ilmeisesti ei osata pukeutua, kun vaatteet näyttää olevan heti liian pienet päälle :(
Ne tykkää kun miehet katselee.
Siksi kun suomalainen mies ei ole tottunut kauniisti pukeutuneisiin naisiin vaan käsittää heti, että naista voi tuolloin lähestyä törkeitä ehdotellen.