Miksi suomalainen nainen ei osaa pukeutua?
Joka kerta kaupungilla saa kyllä ihmetellä miksi nainen lähtee homssuisen näköisenä kotoa..Eniten kuitenkin ihmetyttää/huvittaa kun ei omaan tyyliin jakseta panostaa niin sitten kyllä arvostellaan ihmisiä, jotka niin tekee. Esim. tänään olin pukeutunut ihan normaali vaatteisiin, mustat suorat housut, valkoinen silkkipaita, jakku ja hiukset kauniisti kauniisti kiharalla/laineilla niin eiköhän joku keski-ikäinen rouvashenkilö tule kysymään, että minne juhliin sitä ollaan menossa..voi hohhoijaa sanon minä.
Kommentit (314)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:44"]Joka kerta kaupungilla saa kyllä ihmetellä miksi nainen lähtee homssuisen näköisenä kotoa..Eniten kuitenkin ihmetyttää/huvittaa kun ei omaan tyyliin jakseta panostaa niin sitten kyllä arvostellaan ihmisiä, jotka niin tekee. Esim. tänään olin pukeutunut ihan normaali vaatteisiin, mustat suorat housut, valkoinen silkkipaita, jakku ja hiukset kauniisti kauniisti kiharalla/laineilla niin eiköhän joku keski-ikäinen rouvashenkilö tule kysymään, että minne juhliin sitä ollaan menossa..voi hohhoijaa sanon minä.
[/quote]Siis YÖKS!!! Kuka pukeutuu moisiin kuteisiin kuin mummo 60vee ja juhliin!? Farkut ja toppi ja vol'a! Siinä asu. Ja just passeli 18-50 vuotiaille naisille.
Tyylikkäät naiset ovat ilo silmälle. T. Pukumies
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:43"]
Kysymys kuuluu teille ketjun "tyylitietoisille". Miten pukeudutte / pukeutuisitte töihin julkisilla kulkiessanne kaatosateessa tai -20 asteen pakkasessa. Korkokenkiin ja villakangastakkiinko? Töihin päiväkotiin päästessänne vaihtaisitteko sitten pukuhuoneessa korkokengät, hameen ja silkkipaidan lapsiryhmään ja päiväkotiin soveltuvaksi. Tai onko tullut mieleenne, että se ulkoilupukuun pukeutunut nainen voi siellä Helsingin keskustassa kävelessään työskennellä kotihoidossa tai lapsiperheiden kotipalvelussa, olla menossa salille jne. Ei luoja sanon minä, miten voi jollain olla aivoitus taas 10, ei ymmärretä, etteivät kaikki työskentele siistissä toimistotyössä, vaan tähän maahan mahtuu ammattikuntaa laidasta laitaan.
[/quote]
Kyllä sinne päiväkotiinkin voi pukea siistit, hyvin istuvat (!) farkut ja jonkun siistiin neuleen ja esim huntersin kumpparit ja kevyt toppiksen noin niinkun esimerkkinä. ;)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 21:24"]
Tyylikkäät naiset ovat ilo silmälle. T. Pukumies
[/quote]
Pukumiehet samoin. ;) T. Tyylikäs nainen
Suomessa ilmasto kyllä latistaa nopeasti keekoilun hienommissa vaatteissa. Itse käytän esimerkiksi mielelläni korkokenkiä, myös saapikkaina. Se onnistuu, koska ajan henkilöautolla kotipihasta työpaikan oven viereen. Mutta jos joudun joskus menemään bussilla, niin taatusti jalassa on jotain mukavaa.
Samoin täällä on kroonisesti kylmä. Ymmärrän hyvin niitä, jotka pukeutuu tiukasti lämpimiin. Kaikilla ei tosiaan se auto ole aina alla. Sen lisäksi Suomessa naisella on niin paljon muutakin ajateltavaa kuin vaatteet. Oikeasti tässä on naiset aika kovassa paineessa, kun pitää työt hoitaa, tuoda rahaa tasavertaisesti perheeseen, hoitaa lapset ja lasten harrastukset. Lisäksi pitäisi olla sosiaalinen ja liikkuva. Siinä alkaa vaateasioissa olla paukut aika vähissä. Itse olen huomannut, että hiukset on tulossa ongelmaksi tässä elämäntilanteessa. Mulla ei oikeasti ole aikaa istua 2-3 tuntia kampaajalla. Aika on ihan kortilla. Ensin päivän töissä, kotiin, mies tulee myöhään, viikonloput menee lapsen harrastuksessa. Missä ihmeen välissä mä istun kampaajalla, kun just ja just saan johonkin väliin tungettua leikkauksen. Värjäykselle ei oikein aikaa enää riitä. Ja kun se oma "tunti" on niin silloin pitäisi kuntoilla.
Eiköhän se suomalaisten miesten pukeutuminen ole vielä enemmän p:stä! :D
Pietarissa ja Moskovassa näkyy kyllä upeasti pukeutuneita naisia myös -20C pakkasissa :) mutta korolliset saappaat ei välttämättä ole kovin mukavat mukulakaduilla.
Ei piä taaskaa yleistää. Jotkut suomalakset pukeutuu hyvin, jotku ei. Onko sillä nyt ees väliä? Onhan se kuitenki aina kivan näköstä, ku joku panostaa pukeutumisee..
Kyllääää NIIN huomaan, että kaikki naiset vaan päättelee vaatteista!!! ARGGGG
En esimerkiksi voi mennä kauneushoitolaan, ellen ole viimeisen päälle pukeutunut hyvin. Yleensä kauppareissua (lidl, s-market) varten laitan jotkut rennot housut ja rentotakki, mutta kun haluan, että minua kohdellaan hyvin ja teen isoja ostoksia - niin kauneudenhoitolassa kuin esim. sokoksessa - niin mun on pakko laittaa tiukemmat, ihomyötäisemmät vaatteet ja mun täytyy olla viimeisen päälle nätti. Muutenhan ne saattais luulla mua köyhäks =DDD Tällaiseen tuloksen olen tullut. Olen ollut esim. sokoksessa vähän rennommissa vaatteissa, ja heti näytän siltä, kun en kuuluisi sinne =D kerran sain vartijankin perään =DD Tosin silloin etsiskelin kukkaroa ja mulla oli alkoholia korissa, mutta se vartija varmaan luuli, että kohta laitan ne siiderit kassiin =D
No kun tuli tämmöinen lämmin talvi tässä, niin ei täällä mitään vaatteita tarvi. Ollaan ilkosillaan kuin apinat etelän mailla.
Sää ei muuten kelpaa selitykseksi, koska pukeutumisessa on huomattavasti eroa suomessa asuvien ulkomaalaisten ja suomalaisten välillä.
Minä en ole koskaan nähnyt suomalaista naista julkisella paikalla ilman vaatteita. Sauna on ainoa poikkeus. Pintaliitäjät ovat pian historiaa, kun ihmiset tajuavat olla rehellisesti oma itsensä yhä enenevässä määrin eivätkä suostu alistumaan toisten tahtoon ja oletuksiin.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:18"]
Tässäkin suuntaa antava esimerkki parempaan "tuulipukutyyliin"
http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/58/63/20/586320fcf588120572589fb7900e0c9b.jpg
[/quote]
Ja ihmisten tulee pukeutua noin, koska Sinä haluat niin ja Sinusta tuo on tyylikästä?
[/quote]
Tuo oli nyt lähinnä esimerkki siitä, että kyllä niitä tyylikkäämpiäkin ulkoiluvaatteita löytyy kun joku väitti, että ainoa vaihtoehto on ne mummo-malliset.
[/quote]
Tuo esimerkki on minusta lähinnä persoonatonta ja typeränoloista pukeutumista. Minulle noin pukeutuva on huonosti pukeutuva. Tässä sitä taas ollaan asian alkulähteillä vaan kierrettiin toista kautta.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:18"]
Tässäkin suuntaa antava esimerkki parempaan "tuulipukutyyliin"
http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/58/63/20/586320fcf588120572589fb7900e0c9b.jpg
[/quote]
Ja ihmisten tulee pukeutua noin, koska Sinä haluat niin ja Sinusta tuo on tyylikästä?
[/quote]
Tuo oli nyt lähinnä esimerkki siitä, että kyllä niitä tyylikkäämpiäkin ulkoiluvaatteita löytyy kun joku väitti, että ainoa vaihtoehto on ne mummo-malliset.
[/quote]
Tuo esimerkki on minusta lähinnä persoonatonta ja typeränoloista pukeutumista. Minulle noin pukeutuva on huonosti pukeutuva. Tässä sitä taas ollaan asian alkulähteillä vaan kierrettiin toista kautta.
[/quote]
Eli mielestäsi ne mummo-malliset tuulipuvut on siis jotenkin "persoonallisempi" vaihtoehto..haha ei siinä mitään :D
Hmm. Itse tykkään pukeutua kauniisti mutta yleensä kun olen liikenteessä olen ulkoiluvaatteilla, sillä talvellakin pyöräilen joka paikkaan. Eli tosiaan on ne toppahousut, mukavat kengät, kypärämyssy, ulkoilutakki yms. Kun tulen kotiin niin käyn suihkussa ja pukeudun kivasti iltaa varten. Sitä tosin ei av-mammat nää, ainoastaan vaan mun mies :D
Nyt on koko talvi kuljettu toppatakissa ja Crocsin talvisaappaissa. Ei vilustu, jalat pysyy kuivina ja lämpöisinä. Pärstävärkki ok ja itsevarma olemus, niin palvelu pelaa vähän vaatimattomimmissakin vehkeissä. Ellei asiakaspalvelija ole nippa nappa täysi-ikäinen pissis.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 21:33"]
Suomessa ilmasto kyllä latistaa nopeasti keekoilun hienommissa vaatteissa. Itse käytän esimerkiksi mielelläni korkokenkiä, myös saapikkaina. Se onnistuu, koska ajan henkilöautolla kotipihasta työpaikan oven viereen. Mutta jos joudun joskus menemään bussilla, niin taatusti jalassa on jotain mukavaa.
Samoin täällä on kroonisesti kylmä. Ymmärrän hyvin niitä, jotka pukeutuu tiukasti lämpimiin. Kaikilla ei tosiaan se auto ole aina alla. Sen lisäksi Suomessa naisella on niin paljon muutakin ajateltavaa kuin vaatteet. Oikeasti tässä on naiset aika kovassa paineessa, kun pitää työt hoitaa, tuoda rahaa tasavertaisesti perheeseen, hoitaa lapset ja lasten harrastukset. Lisäksi pitäisi olla sosiaalinen ja liikkuva. Siinä alkaa vaateasioissa olla paukut aika vähissä. Itse olen huomannut, että hiukset on tulossa ongelmaksi tässä elämäntilanteessa. Mulla ei oikeasti ole aikaa istua 2-3 tuntia kampaajalla. Aika on ihan kortilla. Ensin päivän töissä, kotiin, mies tulee myöhään, viikonloput menee lapsen harrastuksessa. Missä ihmeen välissä mä istun kampaajalla, kun just ja just saan johonkin väliin tungettua leikkauksen. Värjäykselle ei oikein aikaa enää riitä. Ja kun se oma "tunti" on niin silloin pitäisi kuntoilla.
[/quote]
Et ilmeisesti hallitse ajankäyttöäsi ollenkaan, jos sinulla ei ole aikaa käydä edes kampaajalla... Ja jos mies löytyy, se kannattaa laittaa ihan tasavertaisesti tekemään hommia myöskin:)
Mun mielestä on jotenkin hauskaa kun ihmiset ajattelevat, että laittautunut nainen on tyhmä ja laittautumaton fiksu luonnonlapsi, mahtavia yleistyksiä:) Mutta antaa nyt ihmisten pukeutua miten lystää, ei minua ainakaan kiinnosta yhtään miten muut ihmiset pukeutuu vaikka itse ulkonäkööni panostankin. Harmittaa vain, että tuollaisten bimbo-yleistysten vuoksi naiset eivät saa monissakaan viroissa näyttää naisille, pitää olla mahdollisimman paljon "miehen näköinen" että otettaisiin vakavasti. Hiukset kiinni ja tumma jakku tai pitkät housutkin hameen sijasta. Toki jokainen pukeutukoon miten haluaa, mutta tuntuu että tuollaiset asenteet pitävät yllä sitä, että monien mielestä naisellisesti pukeutuva nainen ei voi olla fiksu. Mun mielestä on vaan mahtavaa että naiset saavat Suomessa pukeutua miten haluavat, siksi itse otan kauniista vaatteista kaiken irti ja vaatteet ovatkin oikeastaan kuin harrastus. Kurjaa on vain se luokittelu, että heti jos tykkää panostaa ulkonäköönsä, on jokin aivoton bimbo joka miettii vain meikkejä.
Ehdottomasti, ja hyvä niin. Mutta en minäkään oleta että muiden ihmisten pitää olla minut "huomioon ottaakseen" kiinnostuneita minun harrastuksistani, joten en koe mitään tarvetta olla itsekään kiinnostunut muiden ihmisten muotiharrastuksesta. Mulle pukeutuminen ja erityisesti vaatteiden hankkiminen on välttämätön paha johon ei liity mitään kiinnostavaa tai piristävää. Kiva tietysti jos muilla liittyy, mutta en aio asiasta kokea minkäänlaisia omatunnon pistoksia. [
Toisille muoti ja tyyli voivat olla myös harrastuksia, plus että mukavasti piristää myös omaakin päivää kun on jotain tyylikästä päällä! :)
[/quote]