Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Suomalaiset pitäisi velvoittaa elättämään omat vanhempansa"

Vierailija
26.02.2014 |

Oletko samaa mieltä kuin ko. professori?

Tämä on ehkä todellisuutta n. 10 vuoden kuluttua.

http://yle.fi/uutiset/professori_suomalaiset_pitaisi_velvoittaa_elattamaan_omat_vanhempansa_/7108164

Kommentit (227)

Vierailija
221/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 15:10"]

Minusta on aika ufo ajatus, että joku joutuu keski-ikäisenä maksamaan ehkä neljän vanhemman hoidoista yhteensä tuhansia euroja kuussa, koska on huonolla tuurilla ainoa elossa oleva elättäjä omille ja työttömän puolisonsa vanhemmille.

ja sitten taas joku pääsisi luistelemaan ihan ilman kuluja, koska vanhempansa ovat sattuneet kupsahtamaan ennen kuin tarvitsevat hoitopalveluja.

MIKSI IHMEESSÄ JOITAIN RANGAISTAISIIN SISARUKSETTOMUUDESTA JA VANHEMPIEN PITKÄSTÄ IÄSTÄ? JA JOITAIN PALKITTAISIIN VANHEMPIENSA HUONOISTA ELINTAVOISTA JA VARHAISESTA KUOLEMASTA?

Miettikää nyt herranen aika hetki tuota.

En pidä tuota millään tavalla oikeudenmukaisena tai mahdollisena.

[/quote]

Miksi toisten ihmisten pitää maksaa sinun vanhempiesi hoidon? Se vasta on väärin.

[/quote]

Miksi mun sitten siitä pitäisi maksaa?

Kaikilla meillä on vanhemmat, siksi sitä taakkaa voisi jakaa kaikkien kesken. Joillain ei satu olemaan sisaruksia, joiden kesken voisi jakaa kustannuksia, ja heitä rokotettaisiin sitten oikein urakalla - miksi? Toisilla sattuu vanhemmat kuolemaan aikaisin, heitä palkittaisiin - miksi?

[/quote]

Ei tuossa olekkaan ideana että koko palkka menee vanhempien hoitamiseen vaan se että lapsilla on vastuu omien taloudellisten kykyjen mukaan auttaa vanhempiaan.

Kyse ei ole mistään palkitsemisesta. Ne ovat SINUN vanhempiasi eikä mitään tavaroita. Muiden ihmisten vastuulla EI todellakaan ole heitä elättää.

Perheen pitää huolehtia toisistaan ei laittaa muita huolehtimaan omista perheenjäsenistään.

[/quote]

Sulla on amerikkalainen liberalistinen ajattelutapa. Suomalaiseen hyvinvointiajatteluun kuuluu, että kaikilla on samanlaiset oikeudet palveluihin, elintason tavoitteluun ja tasa-arvoon. Ei siihen kuulu tuo sun ajattelusi, että sattuma ratkaisee, miten ihminen joutuu maksamaan vanhustenhuollosta.

Saksassa muuten jätetään lapsen omaan elatukseen 1600 euroa. Ihan sairaan vähän, kun siitä pitää maksaa mahdollisesti isonkin perheen menot, Saksassa vielä aika moni vaimo on kotona lasten kanssa.

[/quote]

Paitsi että Saksassa on montakin hyvää mallia. Yksi on tuo ja toinen on työjärjestelmä. Saksassa ei enää hyväksytä pummityöttömiä vaan siellä pakotetaan töihin. Suomenkin on pakko mennä tuollaisiin järjestelyihin koska maalla ei ole varaa jatkaa nykyistä systeemiä

[/quote]

Mietipä uudestaan, Saksassa on nyt matalapalkka-alat, joilla ei ihmiset kykene elättämään itseään. Iso sosiaalinen ongelma jo. Ei todellakaan sellainen, jota kannattaisi meidän apinoida.

Sosialidemokraatit vaativat hallitusohjelmaan minimipalkan noston, ja nyt siellä kauhistellaan, että miten se nostaa hintoja. Kyse on kumminkin erittäin maltillisesta minimipalkasta maassa, jossa ei ole kovinkaan paljon halvempaa elää kuin Suomessa.

http://yle.fi/uutiset/saksassa_palvelut_uhkaavat_kallistua_minimipalkkalain_myota/6926184

[/quote]

Jos palkkoja nostetaan niin se tietää lukemattomia potkuja. Elintaso pitää olla se mihin on varaa. On aina parempi tehdä työtä kuin olla työttömänä. Työttömyyskorvauksen suuruisella palkalla pitäisi AINA tehdä työtä. Jos sillä pystyy elämään työttömänäkin niin sillä voi elää työssäkäyväkin.

Vierailija
222/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 16:37"]

Kehitysmaissa on tapana, että lapset hoitavat vanhempansa.

Siksi perheet tekevätkin paljon lapsia, että olisi sitten turvattu vanhuus.

Mikä ihme se on, että Suomea yritetään puoliväkisin vääntää kehitysmaaksi >:(

[/quote]Väärin! Suomeen yritetään palauttaa niitä arvoja mitä täällä on joskus ollut, kuten PERHE!!! Nykyään kun ainoa vallalla oleva arvo tuntuu olevan minä, minä ja MINÄ!!!

[/quote]

Miksi sitten lapsiPERHE on tämän päivän Suomessa vain välttämätön paha, jota syyllistetään oikealta ja vasemmalta ja märistään kuinka kaikki edut pitäisi ottaa pois vanhempien itse maksaa kaikki omat kulunsa sen lisäksi että maksavat korkeita tuloveroja. Oikeasti tuntuu että täällä on valloillaan hirvittävä lapsiperheviha, joka vaan paisuu ja paisuu.

Eikö lapsiperhe ole oikeanlainen perhe näille perhearvoille joita nyt ollaan palauttamassa?

[/quote]

Lapsiperhe arvoon kuuluu myös se että perhe tienaa omat rahansa. Lapsia ei pidä tehdä jos ei ole rahaa.

Pitää myös muista että jos haluaa jäädä kotiin pitkäksi aikaa niin on turha valittaa siitä että ei pääse urassa eteenpäin ja että miehet tienaa enemmän

[/quote]

Joopa joo. Kuka tässä nyt mistään urakehityksen puutteesta on valittanut.

Nämä nykyiset vanhustenhoito-ongelmat johtuvat siitä, että suuret ikäluokat ovat suuria ja pienet ikäluokat pieniä.

Tietenkin tästä on kiva syyttää pieniä ikäluokkia ja potkia heitä vielä vähän lisää, ihan vaan huvikseen :)

[/quote]

Joku ne vanhukset pitää kuitenkin hoitaa eikä se joku ole valtio. Siitä vaan tappamaan omia vanhempiasi jos et niitä halua elättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ylpeä jos ja kun aikoinani saisin auttaa vahempiani.

Elämässä pitää nähdä omaa nenäänsä pitemmälle.

Vierailija
224/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkan, Rikkaat viedään muualle ja köyhät jätetään tänne.

Vierailija
225/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on varakkaampi kun minä. Kenen ei ole niinj olisi hyvä että lapset auttaisivat vanhempiaan taloudellisesti jos 5 lasta niin kukin antaa 500 eu kkssa. Mikäli eläke tosi huono. Eikä ole reaaliomaisuutta.

Vierailija
226/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitäänpä mitä tuo olisi meidän perheessä käytännössä. Isäni on niin varakas että hänen omaisuutensa riittää loppuiän laitoshoitoon, perinnöksi ei jäisi mitään jos laitoshoito olisi kymmeniä vuosia. Äitini on köyhä eläkeläinen, hän joutuisi muuttamaan meille, ei ole hänellä eikä meillä varaa maksaa laitoshuoltoa. perheemme bruttotulot on 4800e kuukaudessa (sis. lapsilisän). Vanhempani ovat eronneet kun olin pieni.

Miehen vanhemmat ovat myös eläkkeellä, asuvat vuokralla, ei omaisuutta, elävät kädestä suuhun. Ensin joutuisivat huolehtimaan toinen toisistaan, todennäköisesti olisi edessä muutto kunnan halvimpaan yksiöön. Sitten kun toinen kuolisi saisimme eloon jääneen meille äitini rinnalle. Minä perhepäivähoitaja kai hoitaisin molemmat työni ohessa, siinä se menisi vaipanvaihto taaperolle ja vanhukselle. Mies raataisi töissä jotta rahat riittää, jos töitä olisi. 

Samaan aikaan omat lapset lähtevät opiskelemaan. Koska perheemme bruttotulot on rajojen yli, ei heille heru opintotukea. Me vanhemmat maksamme, matkat, kirjat, opiskelija-asunnon vuokrat yms. Tai opiskelija itse JOS saa töitä. 

Mihinkään ylimääräiseen emme tuolla systeemillä kuluttaisi. Ei mitään järkeä ehdotuksessa tavallisen ihmisen kannalta. Itse asiassa tuossa kohtaa kannattaisi olla työtön ja varaton. Vielä vähemmän kannustetta mennä töihin.

Vierailija
227/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin tai näin ei perillisiä voi pakottaa hoitamaan ketään. Ja kun se hetki tulee kun laki muuttuu ja vanhukset joutuvat pulittamaan omalla varallisuudellaan hoitokodin niin silloin siitä asiakasryhmästä taistelee myös moni muukin esim. aurinkomaiden edustajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan