Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen masentunut ja siistin juuri asunnon, mieli koheni.

Vierailija
03.07.2025 |

Suosittelen kaikille muillekin masentuneille, että pitäkää asunto siistinä. Kohentaa mielialaa kun ympäristö on puhdas ja miellyttää silmää. Eli että koti on viihtyisä toisin sanottuna. Masentaa ainoastaan enemmän mikäli asunto on epäsiisti. Epäsiisti ympäristö aiheuttaa vain pahemman noidankehän masennuksen ympärille, kun siivottomuus ja epäjärjestys ahdistavat ja pahentavat henkistä tilaa entisestään. Minä olen mukana hengessä kun siivoat! 🙂 Voimia! 🌻

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä. Voin samaistua tuohon! Tsemppiä kaikille masentuneille ja muille mt-ongelmista kärsiville!

Vierailija
2/18 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! 🙂 kyllä nyt kelpaa katsella ympärilleen, kiva kun jaksoit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep se auttaa kun saa siivottua. Olen ihan suht siisti ihminen mutta kun olen yksin ja on huolia niin en aina jaksa välittää. Kun lapsi on luonani niin pidän paikat kunnossa. Itse hautaudun jokinkin depikseen ilman läheisiä.

Vierailija
4/18 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä apua on, mulla oli paha päihdeongelma, siihen tuli sitten kaikenmaailman masennukset ja muutkin sairaudet. Kun raitistuin, olen huolehtinut siitä, että asunto on siisti. Tuntuu, että se tuo sellaista jämäkkyyttä ja järjestystä elämään. Rutiinit on auttaneet, käyn ulkoilemassa myös säännöllisesti.

Jos en tekisi mitään noista, voisin huonommin, tiedän sen jo, sentakia yritän noista pitää kiinni.

Vierailija
5/18 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Se tuntuu kyllä hyvältä. 

Vierailija
6/18 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu! voisit tulla siivoamaan tännekin kun mä en vain jaksa =)

Vierailija
7/18 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se hyvä mieli kestää vuorokauden ja sit masennus on entisellään.

Vierailija
8/18 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pätee omaan ulkomuotoon. Niin huonosti ei asiat ole, etteikö tulisi edes vähän parempi olo, kun on puhdas tukka, huulipunaa ja kivat vaatteet.

Vierailija
9/18 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, se hyvä mieli kestää vuorokauden ja sit masennus on entisellään.

Mitä väliä. Jokainen hyvä hetki on hyvä hetki ja arvokas. 

Vierailija
10/18 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mietin eka kertaa ~5 vuoteen olenko masentunut. Kämppä on epäsiisti ja kesälomallakaan ei kiinnosta oikein mikään. Johtuu osittain säästä joka on tänä kesänä ollut surkea.

Mukava kuitenkin kuulla että jollain toisella menee toiseen suuntaan

Vierailija
11/18 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan tätä asuntoa. Siivoan vain ihan välttämättömimmän. En sisusta, en mitään. Oli paha virhe muuttaa tähän. Etsin koko ajan uutta mihin muuttaa. 

Vierailija
12/18 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päässyt tilanne niin pahaksi että lyyhistyn pelkästä ajatuksesta.

Vierailija
13/18 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi että hyvä sinä pitääkö tulla oikein olalle taputtaa?

Vierailija
14/18 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa käyminen on myös piristävä juttu. Tulee ihan eri ihmisenä kylpyhuoneesta ulos eikä haise pahalle.

Vierailija
15/18 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä inhoan tätä asuntoa. Siivoan vain ihan välttämättömimmän. En sisusta, en mitään. Oli paha virhe muuttaa tähän. Etsin koko ajan uutta mihin muuttaa. 

Vaikka inhoaisitkin, on asunto varmasti siistinä viihtyisämpi kuitenkin. Ja edes vähän sisustettunakin, sisustus tuo kodikkuutta ja lämpöä.

Vierailija
16/18 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoin kerran masentunutta ystävääni siivoamaan hänen asunnon koska oletin että hänen mielialansa kohenee siitä edes vähän. Hän oli kiitollinen siivousavusta mutta naurahti ettei mieli siitä tule kohenemaan. Eikä se kohentunut kun urakka oli valmis. Hän sanoi että johtuu siitä että hänellä on kemiallinen masennus. Mikään ärsyke ei vaikuta mielialaan ja tunteisiin, kaikki on vaan samaa suoraa viivaa aina. Useimmilla masentuneilla kyllä siivottu kämppä ympärillä voi vaikuttaa erittäin positiivisesti.

Vierailija
17/18 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi että hyvä sinä pitääkö tulla oikein olalle taputtaa?

Tsemppasi kohtalontovereita. Kaikessa ei ole itsekehusta kyse.

Vierailija
18/18 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on päässyt tilanne niin pahaksi että lyyhistyn pelkästä ajatuksesta.

Toivottavasti jaksat kuitenkin siivota! Kuuntele musiikkia samalla niin ei tunnu niin raskaalta.