Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Suomalaiset pitäisi velvoittaa elättämään omat vanhempansa"

Vierailija
26.02.2014 |

Oletko samaa mieltä kuin ko. professori?

Tämä on ehkä todellisuutta n. 10 vuoden kuluttua.

http://yle.fi/uutiset/professori_suomalaiset_pitaisi_velvoittaa_elattamaan_omat_vanhempansa_/7108164

Kommentit (227)

Vierailija
201/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan myös hoitaa kaiken vapaaehtoisilla vakuutuksilla. Verot pois tai 5 % luokkaa. Kaikki muu hoidetaan itse niinkuin tietyissä maissa asiat on järjestetty. Silloin ei kukaan maksa kenenkään puolesta.

Vierailija
202/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, isäni, kaupungin duunari, osti vaikkapa 3000 mk nahkasalkun ja hienoja pukuja. Itse sain ekat ei-kirpparivaatteet 4. luokalla ja esim. oikeaa pizzaa maistoin ensimmäisen kerran 14-vuotiaana.

Nyt olen akateemisesti koulutettu työtön. Kuljen halpahallivaatteissa, varaosista korjatuissa silmälaseissa ja hampaat täynnä reikiä. Isä vetää 30 vuoden työuran jälkeen 6000 e palkkoja kaupungilla samassa vakipaikassa. Käy ulkomailla 2 krt vuodessa naisystävänsä kanssa, ostaa kalliita koruja ja taide-esineitä, käy kylpylöissä ja hotellilomilla jne.

Ja minun pitäisi elättää isäni, kun hän jää eläkkeelle??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 15:10"]

Minusta on aika ufo ajatus, että joku joutuu keski-ikäisenä maksamaan ehkä neljän vanhemman hoidoista yhteensä tuhansia euroja kuussa, koska on huonolla tuurilla ainoa elossa oleva elättäjä omille ja työttömän puolisonsa vanhemmille.

ja sitten taas joku pääsisi luistelemaan ihan ilman kuluja, koska vanhempansa ovat sattuneet kupsahtamaan ennen kuin tarvitsevat hoitopalveluja.

MIKSI IHMEESSÄ JOITAIN RANGAISTAISIIN SISARUKSETTOMUUDESTA JA VANHEMPIEN PITKÄSTÄ IÄSTÄ? JA JOITAIN PALKITTAISIIN VANHEMPIENSA HUONOISTA ELINTAVOISTA JA VARHAISESTA KUOLEMASTA?

Miettikää nyt herranen aika hetki tuota.

En pidä tuota millään tavalla oikeudenmukaisena tai mahdollisena.

[/quote]

Miksi toisten ihmisten pitää maksaa sinun vanhempiesi hoidon? Se vasta on väärin.

[/quote]

Miksi mun sitten siitä pitäisi maksaa?

Kaikilla meillä on vanhemmat, siksi sitä taakkaa voisi jakaa kaikkien kesken. Joillain ei satu olemaan sisaruksia, joiden kesken voisi jakaa kustannuksia, ja heitä rokotettaisiin sitten oikein urakalla - miksi? Toisilla sattuu vanhemmat kuolemaan aikaisin, heitä palkittaisiin - miksi?

[/quote]

Ei tuossa olekkaan ideana että koko palkka menee vanhempien hoitamiseen vaan se että lapsilla on vastuu omien taloudellisten kykyjen mukaan auttaa vanhempiaan.

Kyse ei ole mistään palkitsemisesta. Ne ovat SINUN vanhempiasi eikä mitään tavaroita. Muiden ihmisten vastuulla EI todellakaan ole heitä elättää.

Perheen pitää huolehtia toisistaan ei laittaa muita huolehtimaan omista perheenjäsenistään.

[/quote]

Sulla on amerikkalainen liberalistinen ajattelutapa. Suomalaiseen hyvinvointiajatteluun kuuluu, että kaikilla on samanlaiset oikeudet palveluihin, elintason tavoitteluun ja tasa-arvoon. Ei siihen kuulu tuo sun ajattelusi, että sattuma ratkaisee, miten ihminen joutuu maksamaan vanhustenhuollosta.

Saksassa muuten jätetään lapsen omaan elatukseen 1600 euroa. Ihan sairaan vähän, kun siitä pitää maksaa mahdollisesti isonkin perheen menot, Saksassa vielä aika moni vaimo on kotona lasten kanssa.

Vierailija
204/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te tajuatte, että eutanasialakia ajetaan juuri sen takia, että sen jälkeen vanhustenhoito voidaan käytännössä lakkauttaa. Vain maksukykyiset ja lakiteitse oikeuksistaan tappelemaan valmiit saavat vanhuksensa hoidatettua, muut joutuvat jättämään vanhempansa tilanteeseen, jossa kuolemakin on vapahdus.

Ne vakavasti sairaat, joita varten eutanasialaki oikeasti tulisi tarpeeseen, ovat hyvin pieni ryhmä, eikä heidän tilanteensa todellisuudessa kiinnosta valtaapitäviä. Tarkoitus on käyttää heitä keppihevosena, jotta em. kuvio saadaan toteutettua.

Vierailija
205/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 09:28"]

Tottakai perheestä kuuluu huolehtia.

Ilman muuta hyvä ajatus.

Erityisen hyvä on ajatus että rintaperillisen lakiosankin voi jättää pois jos ei osallistu.

[/quote] Miksi niin paljon alapeukutuksia tälle?? Kamalia ihmisiä täällä taas kerran!!! :( Toivon että jokainen jonka mielestä perheestä ei kuulu huolehtia menisi edes viikoksi katsomaan minkälaista vanhusten hoitolaitoksessa asuminen on ja miettisi onko se sellaista elämää mitä itse haluaa vanhana kokea!!!!!

Vierailija
206/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 16:37"]

Kehitysmaissa on tapana, että lapset hoitavat vanhempansa.

Siksi perheet tekevätkin paljon lapsia, että olisi sitten turvattu vanhuus.

Mikä ihme se on, että Suomea yritetään puoliväkisin vääntää kehitysmaaksi >:(

[/quote]

Minkä takia muiden pitäisi elättää sinun vanhempasi? Onko Saksakin kehitysmaa kun siellä on laissa vaatimus että lapset hoitavat vanhempansa?

[/quote]

Ei minun vanhempiani kenenkään tarvitse elättää.

Kuolivat jo ennen eläkeikää.

Vierailija
207/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

191 Ihan vaan mielenkiinnosta, mitä työtä isäsi kaupungilla tekee? Hänellä on varmasti jokin erityiosaaminen? Normaali kaupungin duunarit harvemmin tienaavat yli 2500 euo

Vierailija
208/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksaan nyt on ihan turha verrata.

Siellä on perheverotus, mikä mahdollistaa sen että toinen puolisoista voi jäädä kotiin hoitamaan lapsia ja vanhuksia ilman että siitä tulisi liian kovia ansionmenetyksiä.

Saksassa on muutenkin elintaso ihan eri luokkaa kuin Suomessa.

Vierailija
209/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Väärin! Suomeen yritetään palauttaa niitä arvoja mitä täällä on joskus ollut, kuten PERHE!!! Nykyään kun ainoa vallalla oleva arvo tuntuu olevan minä, minä ja MINÄ!!!

Vierailija
210/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on sokea ja liikkuu huonosti. Milläs mä elän sitten itse, kun ei voi töissä käydä? Näissä jutuissa unohtuu se, että ei se palvelutaloasuminen mitään ilmaista ole. Ei ehkä kustannusten mukaisia ole maksu, mutta vuokra on markkinavuokratasoa ja lounas maksaa 5 euroa, joten kyllä sillä jotain katetaan. Kylpemisellä on oma hinta, iltaruokavälineet toimittaa joko vanhuksen omaiset tai sitten vanhus maksaa niistä+niiden tuonnista. Siivous maksaa erikseen siivousfirman taksan mukaan, mutta myös omaiset saa siivota. Alussa siivosin, mutta kun sain töitä muualta, piti ottaa siivous. Ei se ole ilmaista. 

Vierailija
211/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 09:19"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 09:04"]

Eli samaan aikaan elätetään omat lapset ja vanhemmat. Millä rahalla? Juurihan joku ehdotti, että palkkoja pitäisi alentaa. Mitä siitä, että samaan aikaan kaikki kallistuu.. 

[/quote]

Fakta on se että 99% suomalaisista elää liian tuhlailevasti. Ihan oikeasti siellä kahviloissa ei tarvitse luuhata, ostaa merkkivaatteita tai omistaa älypuhelinta. Työn tekeminen sen sijaan on järkevää. 

Muista että tuollainen laki on useassa maassa maailmassa, jopa euroopassa. 

[/quote]

Oletpa lyhytnäköinen. Mistä luulet sitä työtä riittävän, ellei kukaan kuluta?

Vierailija
212/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetytti tuossa se, että mummolla on pieni eläke ja lasten pitäis auttaa häntä koska tulevat saamaan perintöä. Miksei sitä perintöä eli mummon omaisuutta käytetä ensin pois? Miksi lasten joilla on oma perhe elätettävänä pitäis auttaa vanhempaansa jolla on omaisuutta? Ensin omaisuus käyttöön. Jos taas mummolla ei omaisuutta ole, niin mitään perintöjä ei ole eikä tule. Toki varmaan varakas lapsi vois auttaa, mutta miten se varakkuus sitten lasketaan. Suurin osa suomalaisista ei ole erityisen varakkaita. Lasketaanko mummon perinnön määrä ja sillä summalla on sitten pakko lasten mummoa auttaa? Vaikka omat lapset jäis ruuatta? Ei toi nyt oikein järkevältä kuulosta. 

Vierailija
213/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:32"]

[/quote]Väärin! Suomeen yritetään palauttaa niitä arvoja mitä täällä on joskus ollut, kuten PERHE!!! Nykyään kun ainoa vallalla oleva arvo tuntuu olevan minä, minä ja MINÄ!!!

[/quote]

Miksi sitten lapsiPERHE on tämän päivän Suomessa vain välttämätön paha, jota syyllistetään oikealta ja vasemmalta ja märistään kuinka kaikki edut pitäisi ottaa pois vanhempien itse maksaa kaikki omat kulunsa sen lisäksi että maksavat korkeita tuloveroja. Oikeasti tuntuu että täällä on valloillaan hirvittävä lapsiperheviha, joka vaan paisuu ja paisuu.

Eikö lapsiperhe ole oikeanlainen perhe näille perhearvoille joita nyt ollaan palauttamassa?

Vierailija
214/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:17"]

Kun olin lapsi, isäni, kaupungin duunari, osti vaikkapa 3000 mk nahkasalkun ja hienoja pukuja. Itse sain ekat ei-kirpparivaatteet 4. luokalla ja esim. oikeaa pizzaa maistoin ensimmäisen kerran 14-vuotiaana.

Nyt olen akateemisesti koulutettu työtön. Kuljen halpahallivaatteissa, varaosista korjatuissa silmälaseissa ja hampaat täynnä reikiä. Isä vetää 30 vuoden työuran jälkeen 6000 e palkkoja kaupungilla samassa vakipaikassa. Käy ulkomailla 2 krt vuodessa naisystävänsä kanssa, ostaa kalliita koruja ja taide-esineitä, käy kylpylöissä ja hotellilomilla jne.

Ja minun pitäisi elättää isäni, kun hän jää eläkkeelle??

[/quote]

Ei tietenkään jos hän voi elää omilla tuloilla

Vierailija
215/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:21"]

Minusta on aika ufo ajatus, että joku joutuu keski-ikäisenä maksamaan ehkä neljän vanhemman hoidoista yhteensä tuhansia euroja kuussa, koska on huonolla tuurilla ainoa elossa oleva elättäjä omille ja työttömän puolisonsa vanhemmille.

ja sitten taas joku pääsisi luistelemaan ihan ilman kuluja, koska vanhempansa ovat sattuneet kupsahtamaan ennen kuin tarvitsevat hoitopalveluja.

MIKSI IHMEESSÄ JOITAIN RANGAISTAISIIN SISARUKSETTOMUUDESTA JA VANHEMPIEN PITKÄSTÄ IÄSTÄ? JA JOITAIN PALKITTAISIIN VANHEMPIENSA HUONOISTA ELINTAVOISTA JA VARHAISESTA KUOLEMASTA?

[/quote]

Miksi toisten ihmisten pitää maksaa sinun vanhempiesi hoidon? Se vasta on väärin.

[/quote]

Kaikilla meillä on vanhemmat, siksi sitä taakkaa voisi jakaa kaikkien kesken. Joillain ei satu olemaan sisaruksia, joiden kesken voisi jakaa kustannuksia, ja heitä rokotettaisiin sitten oikein urakalla - miksi? Toisilla sattuu vanhemmat kuolemaan aikaisin, heitä palkittaisiin - miksi?

[/quote]

Ei tuossa olekkaan ideana että koko palkka menee vanhempien hoitamiseen vaan se että lapsilla on vastuu omien taloudellisten kykyjen mukaan auttaa vanhempiaan.

Kyse ei ole mistään palkitsemisesta. Ne ovat SINUN vanhempiasi eikä mitään tavaroita. Muiden ihmisten vastuulla EI todellakaan ole heitä elättää.

Perheen pitää huolehtia toisistaan ei laittaa muita huolehtimaan omista perheenjäsenistään.

[/quote]

Sulla on amerikkalainen liberalistinen ajattelutapa. Suomalaiseen hyvinvointiajatteluun kuuluu, että kaikilla on samanlaiset oikeudet palveluihin, elintason tavoitteluun ja tasa-arvoon. Ei siihen kuulu tuo sun ajattelusi, että sattuma ratkaisee, miten ihminen joutuu maksamaan vanhustenhuollosta.

Saksassa muuten jätetään lapsen omaan elatukseen 1600 euroa. Ihan sairaan vähän, kun siitä pitää maksaa mahdollisesti isonkin perheen menot, Saksassa vielä aika moni vaimo on kotona lasten kanssa.

[/quote]

Paitsi että Saksassa on montakin hyvää mallia. Yksi on tuo ja toinen on työjärjestelmä. Saksassa ei enää hyväksytä pummityöttömiä vaan siellä pakotetaan töihin. Suomenkin on pakko mennä tuollaisiin järjestelyihin koska maalla ei ole varaa jatkaa nykyistä systeemiä

Vierailija
216/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:02"]

Kuinka suuri osa vanhuksista joutuu pitkäaikaishoitoon? Meidän suvussa ovat kaikki lähteneet omin jaloin tai sirralla sairaalaan ja muutaman viikon on jo pidetty hautajaiset.

[/quote] 

Kuitenkin niitä on paljon. Eteenkin yksi ryhmä mitä "saalistetaan",  muistisairaat viedään hoitoon ja vanhemmille ihmisille tehdään testejä missä haluaan edes pientä näyttöä siitä ja sitten viedään. 

[/quote]

Voi räkänauru. Vai että saalistetaan. Niitä testejä tehdään, jotta muistisairaus voitaisiin havaita varhaisessa vaiheessa, jolloin lääkkeet voivat vielä hidastaa sairauden etenemistä ja keskivaikea/vaikea vaihe muistisairaudesta siirtyisi. Tällä mahdollistetaan kotona asuminen pidempään ja monta harmia muistisairaalta ja hänen omaisiltaan. Laitoshoidossa on tällä hetkellä Suomessa 50000 vanhusta. Se ei ole älyttömän paljon kun vertaa vanhusten lukumäärään. Ne kaikki, jotka ovat ympärivuorokautiseen hoivaan päässeet, todella tarvitsevat sitä. En ole vielä kertaakaan törmännyt laitoshoidossa olevaan ihmiseen, joka oikeasti pärjäisi kotona omaisten avun ja/tai kotihoidon turvin. Kannattaisi ensin mennä tutustumaan siihen pitkäaikaishoidon arkeen ennen kuin lähtee heittelemään päästään kaikenlaista sontaa. 

Vierailija
217/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 09:19"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 09:04"]

Eli samaan aikaan elätetään omat lapset ja vanhemmat. Millä rahalla? Juurihan joku ehdotti, että palkkoja pitäisi alentaa. Mitä siitä, että samaan aikaan kaikki kallistuu.. 

[/quote]

Fakta on se että 99% suomalaisista elää liian tuhlailevasti. Ihan oikeasti siellä kahviloissa ei tarvitse luuhata, ostaa merkkivaatteita tai omistaa älypuhelinta. Työn tekeminen sen sijaan on järkevää. 

Muista että tuollainen laki on useassa maassa maailmassa, jopa euroopassa. 

[/quote]

Oletpa lyhytnäköinen. Mistä luulet sitä työtä riittävän, ellei kukaan kuluta?

[/quote]

Ei voi kuluttaa jos ei ole rahaa. Ihmisillä ei ole rahaa. Siksi ihmiset jatkuvasti velkaantuvatkin. Ymmärrä että maailma on muuttunut. Suomi on todella isoissa ongelmissa. Täältä lähtee vielä paljon vientityöpaikkoja pois. Verotulot tulee laskemaan ja samalla menot lisääntymään huimasti. On pakko leikata koska EI OLE RAHAA.

Ihmiset elävät tukien varassa vaikka käyvät töissä koska haluavat liian korkean elintason. Töitä tehdään vähiten koko teollisuusmaista. Kuluttamalla tätä maata ei saada ylös. Talouskasvu tulee olemaan sellaista 0.5 % vuodessa seuraavat 10+ vuotta. Sekin tuleevelasta jos tulee silläkään. Ei tule mitään uuttaa Nokiaa.

Vierailija
218/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:50"]

[/quote]

Miksi sitten lapsiPERHE on tämän päivän Suomessa vain välttämätön paha, jota syyllistetään oikealta ja vasemmalta ja märistään kuinka kaikki edut pitäisi ottaa pois vanhempien itse maksaa kaikki omat kulunsa sen lisäksi että maksavat korkeita tuloveroja. Oikeasti tuntuu että täällä on valloillaan hirvittävä lapsiperheviha, joka vaan paisuu ja paisuu.

Eikö lapsiperhe ole oikeanlainen perhe näille perhearvoille joita nyt ollaan palauttamassa?

[/quote]

Lapsiperhe arvoon kuuluu myös se että perhe tienaa omat rahansa. Lapsia ei pidä tehdä jos ei ole rahaa.

Pitää myös muista että jos haluaa jäädä kotiin pitkäksi aikaa niin on turha valittaa siitä että ei pääse urassa eteenpäin ja että miehet tienaa enemmän

Vierailija
219/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Paitsi että Saksassa on montakin hyvää mallia. Yksi on tuo ja toinen on työjärjestelmä. Saksassa ei enää hyväksytä pummityöttömiä vaan siellä pakotetaan töihin. Suomenkin on pakko mennä tuollaisiin järjestelyihin koska maalla ei ole varaa jatkaa nykyistä systeemiä

[/quote]

Mietipä uudestaan, Saksassa on nyt matalapalkka-alat, joilla ei ihmiset kykene elättämään itseään. Iso sosiaalinen ongelma jo. Ei todellakaan sellainen, jota kannattaisi meidän apinoida.

Sosialidemokraatit vaativat hallitusohjelmaan minimipalkan noston, ja nyt siellä kauhistellaan, että miten se nostaa hintoja. Kyse on kumminkin erittäin maltillisesta minimipalkasta maassa, jossa ei ole kovinkaan paljon halvempaa elää kuin Suomessa.

http://yle.fi/uutiset/saksassa_palvelut_uhkaavat_kallistua_minimipalkkalain_myota/6926184

Vierailija
220/227 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:50"]

[/quote]

[/quote]

Lapsiperhe arvoon kuuluu myös se että perhe tienaa omat rahansa. Lapsia ei pidä tehdä jos ei ole rahaa.

Pitää myös muista että jos haluaa jäädä kotiin pitkäksi aikaa niin on turha valittaa siitä että ei pääse urassa eteenpäin ja että miehet tienaa enemmän

[/quote]

Joopa joo. Kuka tässä nyt mistään urakehityksen puutteesta on valittanut.

Nämä nykyiset vanhustenhoito-ongelmat johtuvat siitä, että suuret ikäluokat ovat suuria ja pienet ikäluokat pieniä.

Tietenkin tästä on kiva syyttää pieniä ikäluokkia ja potkia heitä vielä vähän lisää, ihan vaan huvikseen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi