Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni oksentaa herkästi alkoholista

Vierailija
15.02.2014 |

Olimme eilen tuttaviemme luona ja joimme punaviiniä. Mitään annoksia nyt ei tullut laskettua, mutta meitä oli neljä henkeä ja useampi viinipullo kyllä tyhjeni. Kaikilla lasi täyttyi varmaan lähestulkoot yhtä monta kertaa. Itsellä aamulla hieman päässä heitti, otin buranan ja kävin suihkussa ja olo oli sen jälkeen täysin ok. Mieheni on kuitenkin eilisestä kotiintulomme jälkeen oksentanut ainakin 10+ kertaa tähän mennessä. On aina ollut sellainen, oksentaa herkästi alkoholia juotuaan eikä mikään pysy sisällä. Olemme siis juoneet suurin piirtein saman verran, mutta toinen ei ole vieläkään päässyt ylös sängystä. :D Todella outoa mielestäni, ilmeisesti joillekin ihmisille alkoholi ei ilmeisesti vain sovi lainkaan?  

Emme edes ole mitään alkoholin suurkuluttajia, vaan normiviikonloppuna juomme ehkä 1-2 annosta kumpikin. Tällä tavalla "enemmän" juomme sitten n. joka toinen kuukausi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihmisissä eroja, itse olen oksentanut alkoholista viimeksi 15v sitten ja kaverini oksentaa lähes joka kerta. Ja olen ryypännyt todella rankastikin aikanaan, kamala ripuli tulee kyllä kun viikon vetäsee viinaa, mutta ylös ei tule koskaan. M35

Vierailija
2/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös "yliherkkä" alkoholin suhteen. Join kerran kaksi siideriä, en mitään muuta, ja heti sain oksentaa. Kokeilin siideriä uudestaankin n. puolen vuoden kuluttua, ja oksensin jo yhden siiderin jälkeen. Vodkaa pystyn juomaan jotain neljä ravintola-annosta (pitkän ajan siällä, ei nopeaan tahtiin), ja sitten tulee jo yrjö.. en viitsi juoda enää ollenkaan. Minusta alkoholi maistuu pahalta, en tykkää esim. viineistä ollenkaan, parasta olisi nousuhumala, mutta kun aina tulee se oksennusjuttu eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:27"]

Minä olen myös "yliherkkä" alkoholin suhteen. Join kerran kaksi siideriä, en mitään muuta, ja heti sain oksentaa. Kokeilin siideriä uudestaankin n. puolen vuoden kuluttua, ja oksensin jo yhden siiderin jälkeen. Vodkaa pystyn juomaan jotain neljä ravintola-annosta (pitkän ajan siällä, ei nopeaan tahtiin), ja sitten tulee jo yrjö.. en viitsi juoda enää ollenkaan. Minusta alkoholi maistuu pahalta, en tykkää esim. viineistä ollenkaan, parasta olisi nousuhumala, mutta kun aina tulee se oksennusjuttu eteen.

[/quote]

Olet kyllä aika herkkä tuon suhteen. Oksentaminen kai elimistön puolustuskeino kun myrkkyä tulee kehoon, mutta yleensä se tulee vasta kun alkaa olla liian kännissä tai juo liian nopeasti suuria määriä.

Vierailija
4/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppinut oluen juo, oppimaton oksentaapi  :D  :D . Treeniä, treeniä..

Vierailija
5/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat allergisia punaviinille ja oksentavat ja saavat krapulan muutamasta lasillisesta, mutta joitte luultavasti liikaa. 

Vierailija
6/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä aasialaiset sukujuuret? Alkoholiin reagoiminen niin että tulee ihottumaa, punoitusta ja oksentamista on heillä yleistä. Tietysti kellä vaan ovi olla sama intoleranssi.

Mutta alkoholi on myrkky, joka voi aiheuttaa mykytystilan, joka myös aiheuttaa oksentamista, joten jos määrä on tarpeeksi suuri, syy voi olla ihan tämäkin.

Vierailija
7/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tosi herkkä alkolle. Likööristä, siideristä ja punaviinistä tulee kamala päänsärky ja oksennan. Oluesta, valkoviinistä ja skumpasta selviän Buranalla. Kannattaa siis kokeilla muutakin kuin punkkua ;)

Vierailija
8/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:59"]

Mä olen tosi herkkä alkolle. Likööristä, siideristä ja punaviinistä tulee kamala päänsärky ja oksennan. Oluesta, valkoviinistä ja skumpasta selviän Buranalla. Kannattaa siis kokeilla muutakin kuin punkkua ;)

[/quote]

Mitäs ihan pelkkä viina vaikka vissyllä tai vaikka mehulla? Ne jolla oloja tulee (minulle ei tule) sanovat, että mitä kirkkaampaa alkoholia sen parempaa (vähemmän oloja).

Vierailija
9/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin parikymppisenä reilun vuoden kokonaan juomatta, kun yhdestäkin annoksesta alkoholia (oli sitten siideriä, olutta, viina tai viiniä) tuli oksennus. Oksentelin tuohon aikaan muutenkin paljon ja maha oli koko ajan sekaisin. Epäiltiin milloin keliakiaa, milloin raskautta... syyksi selvisi lopulta stressi.

Karsin stressiä aiheuttavat ihmiset elämästäni ja opettelin tunnistamaan stressin oireet ennen kuin tilanne meni uudelleen pahaksi.

Nyt pystyn taas nauttimaan alkoholia. Edelleenkin tosi huono viinapää, eli känni sekä oksennus tulee helposti.

Vierailija
10/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen ryypännyt reilun viikon putken, aamulla saattaa tulla oksennusrefleksi, kun ensimmäistä annosta otan. Siitä kun vaan jatkaa niin ei enää okseta :)

Vierailija
11/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti. Itse en pysty juomaan juuri ollenkaan kovin vahvoja juomia ilman että oksennan. Siideriä ja viiniä juon jonkin verran, tosin punaviinistä saan järkyttävän päänsäryn helposti.

Vierailija
12/21 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehelläsi migreeni? Mulla migreenipäänsärky aiheuttaa pahimmat krapulaolot ja oksentamisen! Punaviinissä on tanniineja ja sulfiitteja, jotka voi laukaista migreenin. 

nimim. Huomenaamulla samoissa fiiliksissä :(P)

Vierailija
13/21 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa oksennan alkoholista. Olen nainen ikää 25v en ole raskaana nuorempana tuli vedettyä aika rankastikkin alkoa sekasin kaikkee, hyvä että tuli krapulaa. Nykyään juon yhden siiderin rupee tökkimään toisen jälkeen jo oksennan. Esim. eilen olin lakkiaisissa join oikeasti hyvän makuista kuohuviiniä 2 lasia oksensin tunnin jälkeen...

Ei voi ainankaa harjotuksen puutteesta olla kun nuorena esim. 20v alottelin 0,5 vodkapullolla ja muutamalla bissellä ja siitä vielä baariin ja hyvä jos vähän päähän koski seuraavana päivänä :D 

Olisin kanssa halukas tietämään että mikä ihme mua vaivaa? - ei sen puoleen... mielelläni olen juomatta säästyy nekin rahat. ;) 

Vierailija
14/21 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:19"]

Olimme eilen tuttaviemme luona ja joimme punaviiniä. Mitään annoksia nyt ei tullut laskettua, mutta meitä oli neljä henkeä ja useampi viinipullo kyllä tyhjeni. Kaikilla lasi täyttyi varmaan lähestulkoot yhtä monta kertaa. Itsellä aamulla hieman päässä heitti, otin buranan ja kävin suihkussa ja olo oli sen jälkeen täysin ok. Mieheni on kuitenkin eilisestä kotiintulomme jälkeen oksentanut ainakin 10+ kertaa tähän mennessä. On aina ollut sellainen, oksentaa herkästi alkoholia juotuaan eikä mikään pysy sisällä. Olemme siis juoneet suurin piirtein saman verran, mutta toinen ei ole vieläkään päässyt ylös sängystä. :D Todella outoa mielestäni, ilmeisesti joillekin ihmisille alkoholi ei ilmeisesti vain sovi lainkaan?  

Emme edes ole mitään alkoholin suurkuluttajia, vaan normiviikonloppuna juomme ehkä 1-2 annosta kumpikin. Tällä tavalla "enemmän" juomme sitten n. joka toinen kuukausi.

[/quote]

Outoa?

Minusta ei ole lainkaan outoa, että ihmisten elimistö reagoi eri tavalla alkoholiin. Oma elimistöni ei kestä alkoholia kovin paljoa ja oksennan sen herkästi ulos. Elimistö haluaa eroon aineesta, mikä aiheuttaa elimistössä myrkytystilan.

Onneksi puolisoni sen ymmärtää, eikä pidä outona ja hänestä on ihan normaalia, että tapanani on ottaa vain lasi, kaksi viiniä harvakseltaan.

Vierailija
15/21 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen.Ei tule varmaan alkoholistiksi.

Vierailija
16/21 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni joskus kun otan vaikka yhdenkin huikan viinaa niin heti tulee karsea oksetus ja sit yrjöt. Kai tää johtuu jostain psykologisesta jutusta kun esim joskus mua alkaa oksettamaan myös hampaiden harjaus aamusin :/. Mutta ei syyksi voi laittaa huonoa maksaa tai alkoholinsietokykyä koska alkoholi ei ole edes vielä imeytynyt.

Vierailija
17/21 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä juojaa... useampi pullo!  Kuulostaa AP teksti joltain alkoholistien touhulta. Siis jos neljään menee kaksi pulloa viiniä niin ok! Mutta useampi pullo!  Hälyttävää ja toivottavasti teillä ei ole lapsia.

Vierailija
18/21 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 00:46"]

Neljä juojaa... useampi pullo!  Kuulostaa AP teksti joltain alkoholistien touhulta. Siis jos neljään menee kaksi pulloa viiniä niin ok! Mutta useampi pullo!  Hälyttävää ja toivottavasti teillä ei ole lapsia.

Miksi alapeukkuja?

[/quote]

Vierailija
19/21 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös punaviinistä kaamea kankkunen, usein oksennan jo loppuillasta jos useamman lasin juon.

Kaikki muu kyllä menee ilman pahoinvointeja tai oksennuskankkusia.. ;) 

Vierailija
20/21 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin nousee lisäksi kuume jopa 40 asteeseen. Rajoittaa kummasti naukkailut vain juhannukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi