Jutan dieetti
Mitä ne oikein syövät tuossa Jutan dieetissä, kun laihtuvat niin hyvin? Paljon kcal/päivä?
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 15:30"]
Mitä se Jutta myy? Rahkaa? Ohjeet löytyy ilmaiseksi netistä ja ruoka kaupasta.
[/quote]
Jutalla on menestyvä yritys nimeltä Fitfarm, joka myy nettivalmennuksia, personal training -palveluita useilla paikkakunnilla sekä lisäravinteita. Ei rahkaa...
[/quote]
Niin mutta miten se liittyy tähän dieettiin, jossa ei tarvitse ostaa kuin normaalia ruokaa kaupasta? Miten nämä "markkinamiehet" hyötyy ihmisistä, jotka tulostaa ohjeet, ostaa ruoat ja treenaa kotona/lenkkipolulla?
Mä syön aika lailla kuten Jutan ohjeet neuvoo. Juoksen 4*viikossa ja käyn kaupungin järjestämässä kahvakuulassa. En käytä lisäravinteita.
[/quote]
Minä en pystynyt juoksemaan Jutan dietillä. Paukut vain loppui kesken. Lisäsin hiilareita, niin alkoi taas kulkemaan.
Salilla kyllä pystyi käymään
Olen nyt ollut Jutan dieetillä neljä viikkoa ja voin tosi hyvin. Halusin pudottaa painoa kuusi kiloa ennen polvileikkausta ja viisi ja puoli kiloa on nyt pudonnut. Leikkaus on kolmen viikon päästä ja tavotteeseen on helppo päästä. Voin suositella kaikille. Lihan syönti ei ole ongelma vaan luontainen tapa saada proteiinia. Käytän poroa ja broileria!
Jutan dieetistä en muuta tiedä ,mitä tiedän yhden kaverini siinä olleen ja hän jätti ,kun huomasi olleen huonon mm. laihdutusaineita tai tabletteja mukana.Ei kuulu norm ruokaan Itse olen nyt yli 5 vuotta ollut VVH- ruokavaliolla ja olen kaikin puolinterve ja tiedän myös ettei se "Karppaus " ole mihinkään hävinnyt vain päinvastoin suurentunut ja laajentunut ,niin että meilläkin tiedän jo monien lääkäreidenkin ymmärtävän oikean ruokavalion merkityksen . Terveyteni on palannut ja pikkuhiljaa painonikin normalisoitunut liikunnalla ja hyvällä monipuolisella normaaliruualla,mikä on ns karppauksen tarkoitus eikä pelkkä dieetti siihen auta . Reumasairauteni pysyy poissa eikä muitakaan sairauksia ole ilmennyt itsessäni. Ihoni on myös parantunut ja jaksan paremmin.Ruotsissahan tämä ruokavalio on jo paljon pidemmällä mm diapeetikoiden hoidossa. Tämän talven olen taas säästynyt mm.flunssakierteeltä.
En syö lihaa ollenkaan. Ainoastaan kalaa, rahkaa ja raejuustoa. Elimistö tykkää. On hyvä ja kevyt olo!
Itse aloitin vuoden 2014 tammikuussa tämän kyseisen ruokavalion. Olin sillä toukokuulle asti, mutta tarpeen vaatiessa annoin hieman myönnytyksiä ja sallin itselleni herkkupäivän (max. kerran kuussa). Voin hyvin ja liikunta alkoi ensimmäistä kertaa vuosiin maistua. Kiloja tippui tasaisesti ja kun toukokuun lopulla aloin muuttamaan ruokavaliotani ns. tavallisempaan suuntaan, oli kiloja tippunut 14. Nyt olen ollut Jutan ruokavaliolla jälleen viikon ja kiloja lähti heti 2 (nesteet) ja olo on jälleen keveä ja hyvä. Itselleni tämä siis ainakin sopii!
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 12:49"]
Missä sanotaan, että Alpron tuotteet ovat gm-vapaita?
[/quote]
Alpron omilla sivuilla. Ja siinä, että pakkauksessa ei lue, että tuotteet ovat muuntogeenisiä. Lain mukaan muuntogeenisissä tuotteissa on pakollinen merkintävelvoite asiasta.
[/quote]
Viitsitkö vielä linkata lain kohdan jossa sanotaan että Suomessa pitää ilmoittaa. Ei nimittäin tarvitse.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 15:30"]
[/quote]
Jutalla on menestyvä yritys nimeltä Fitfarm, joka myy nettivalmennuksia, personal training -palveluita useilla paikkakunnilla sekä lisäravinteita. Ei rahkaa...
[/quote]
Niin mutta miten se liittyy tähän dieettiin, jossa ei tarvitse ostaa kuin normaalia ruokaa kaupasta?
[/quote]yleensä niihin ohjeisiin sisältyy jutan omien/yhteistyökumppaneiden proteiinipatukoiden ja vitamiinien mainostaminen (ovat osana sitä ruokavaliota)
No jopas nyt on vaikeaa, itse en piittaa mistään ns.virallisista suosituksista, koska ne muuttuvat joka vuosi. Se mikä aikaisemmin on ollut mukasmas terveellistä, ei seuraavana vuonna sitten olekaan niin terveellistä.Sitäpaitsi ihmiset ovat erilaisia, kaikki ei sovi kaikille, joten järjenkäyttö on sallittua. Kyllä oma elimistö kertoo mikä sille sopii ja mikä ei,sen mukaan mielestäni pitäisi elää, eikä pelkästään virallisten suositusten mukaan !
[/quote]
[/quote]
Niin mutta miten se liittyy tähän dieettiin, jossa ei tarvitse ostaa kuin normaalia ruokaa kaupasta? Miten nämä "markkinamiehet" hyötyy ihmisistä, jotka tulostaa ohjeet, ostaa ruoat ja treenaa kotona/lenkkipolulla?
Mä syön aika lailla kuten Jutan ohjeet neuvoo. Juoksen 4*viikossa ja käyn kaupungin järjestämässä kahvakuulassa. En käytä lisäravinteita.
[/quote]
Nimenomaan siten, että nämä ihmiset maksavat näistä treeniohjelmista. Ensi viikolla on alkamassa taas uusi kuuden viikon superdieetti hintaan 49€. Kyllä siitä ihan sievoinen tili tällä medianosteella syntyy, kun tuon summan kertoo sadoilla (ellei tuhansilla).
Dieettien vertailu ravintuosuosituksiin on vähän tyhmää koska suositukset on kai laadittu tilanteeseen jossa ollaan tavoitepainossa, eikä tavoitella lihasmassan lisäämistä tai rasvan vähenemistä. Mutta jos haluaa muutosta, niin se ei tapahtu itsekseen. Pitää väliaikaisesti muuttaa ravintoa johonkin suuntaan, jotta pääsee tasapainoon ja sitten ylläpitoon sopii taas se yleisten suositusten mukainen.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:11"]
Ihminen ei tosiaan sitä lihaa mihinkään tarvitse, mutta voihan tuota lihaa korvata helposti vaikkapa tofusuikaleilla jos se omaan ruokavalioon paremmin istuu. Ja edelleen painotan, että tässä on kyseessä dieetti jota noudatetaan lyhyt aika, jonka jälkeen höllätään.
[/quote]
Tofu = geenimanipuloitu soija, ei kiitos. Tuo Juttailu näyttä siis olevan nykyään niin trendikäs muotidieetti. Kaikkihan tiedämme, että terveellisten ruokailutottumusten takana on pysyvät muutokset elämäntavoissa. Ohimenevät muotidieetit aiheuttavat sen, että juttaamalla tiputetut kilot palaavat tuplaten kun siirrytään takaisin normaaliin ruokavalioon. Eikö ihmiset oikeasti oppineet mitään karppauksesta? Kun kerran suomalaisten sydänterveys kääntyi huonompaan suuntaan pienen mutta äänekkään karppiuskovais joukon toimesta voi tuo juttailu aiheuttaa pysyviä vahinkoja munuaisille. Kaikki eivät ole yhtä valveutuneita eri proteiinilähteistä ja tämän tyyppinen dieetti voi saada aikaan ajatuksen että on ihan ok ahmia lihaa. Kohtuus kaikessa on edelleen se paras ohje. Juttailut ja karppailut on ohimeneviä hetken huumaan perustuvia markkinamiesten hössötyksiä. Tosin tyhmiltä ihmisiltä saakin ottaa rahat pois.
Minä olen tuolla jutan dieetillä/ohjeilla ollut. En ole maksanut muuta, kuin kauppalaskun. Oppinut olen sitäkin enemmän monista asioista. Ja ylimääräisistä kiloista olen päässyt eroon.
+ Aamiainen
+ kasvisten määrä
+ annoskoot
+ ateriarytmi
+ parempi olo ja vointi
+ pienentynyt kauppalasku
- menetetyt kilot (oli ainoa miinus, jonka löysin)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:33"]
Minä olen tuolla jutan dieetillä/ohjeilla ollut. En ole maksanut muuta, kuin kauppalaskun. Oppinut olen sitäkin enemmän monista asioista. Ja ylimääräisistä kiloista olen päässyt eroon.
+ Aamiainen
+ kasvisten määrä
+ annoskoot
+ ateriarytmi
+ parempi olo ja vointi
+ pienentynyt kauppalasku
- menetetyt kilot (oli ainoa miinus, jonka löysin)
[/quote]
Laihtuuhan sitä rotanmyrkylläkin, kuten Pekka Puska tietää. Eri asia sitten, onko se terveellistä. Juttailu ei oikein näytä sopivan asiantuntijoiden laatimiin ravitsemussuosituksiin. Luotan tässa asiassa enemmän tutkimustietoon kuin kauppahenkilöön (Juttaan).
Superdieetissä syödään lähinnä kasviksia , rasvatonta rahkaa ja raejuustoa, marjoja, vähärasvaista lihaa (nauta, broisku, kala, 200g/pvä) eli mahdollisimman kevyesti ja puhdasta ruokaa!
Minulla SD toimi, sekä opetti uusia ruokailutottumuksia ja usein syömisen tärkeyden.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:00"]
Superdieetissä syödään lähinnä kasviksia , rasvatonta rahkaa ja raejuustoa, marjoja, vähärasvaista lihaa (nauta, broisku, kala, 200g/pvä) eli mahdollisimman kevyesti ja puhdasta ruokaa!
Minulla SD toimi, sekä opetti uusia ruokailutottumuksia ja usein syömisen tärkeyden.
[/quote]
Nauta on punaista lihaa joka aiheuttaa syöpää! Joku raja pitäisi tässä rahastuksessakin olla. Viedään ihmisten rahat ja pilataaan terveys itse keksityillä ruokaväittämillä. Aikas moraalistonta toimintaa. Ja 400 g raejuustoa päivässä ei kuulosta kovin herkulliselle. Yksipuolinen ja rajoittava ruokavalio jossa on totisesti vaikeuksia koostaa ravinteikas ja monipuolinen kokonaisuus. Kaikkeen ne ihmiset uskovatkin vaikka oikeaa tietoa olisi tarjolalla vaikka kuinka.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:11"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:00"]
[/quote]
Nauta on punaista lihaa joka aiheuttaa syöpää! Joku raja pitäisi tässä rahastuksessakin olla. Viedään ihmisten rahat ja pilataaan terveys itse keksityillä ruokaväittämillä. Aikas moraalistonta toimintaa. Ja 400 g raejuustoa päivässä ei kuulosta kovin herkulliselle. Yksipuolinen ja rajoittava ruokavalio jossa on totisesti vaikeuksia koostaa ravinteikas ja monipuolinen kokonaisuus. Kaikkeen ne ihmiset uskovatkin vaikka oikeaa tietoa olisi tarjolalla vaikka kuinka.
[/quote]
En ole kyseisen viestin kirjoittaja mutta mikä ihme sinulla on jutan dieettiä vastaan noin kovin? Henkilökohtaisen kokemuksen kautta, sekä useita nettikeskusteluja läpi kahlanneena väitän, että tästä dieetistä on moni löytänyt pitkäaikaisempaakin tukea painonhallintaansa.
Hyökkäät punaista lihaa vastaan kun et muuta keksi? Eihän sen syömistä ole missään kai kielletty kokonaan tietääkseni? Toki se aiheuttaa syöpää jos sitä syö liikaa, mutta oletaan että dieetillä sitä menisi vain 1-2 päivänä viikossa. Muina päivinä voi sitten käyttää broileria, kalkkunaa, munia tai kalaa.
Kenenkään ei ole mikään pakko ks. ruokavaliota ottaa käyttöön, mutta suotakoon se niille joille siitä oikeasti on apua. Itselle nimittäin jäi käteen aivan samat plussat kuin edellä olleessa viestissä, lisääntynyt kasvisten syönti, normaali ruokarytmi, parempi olo jne jne...
Ja edelleen, ei ole loppuelämän dieetti, mutta antaa siihen osaltaan oikein hyvät raamit. Itse lisäsin pikkuhiljaa painon pudottua ruokavaliooni esimerkiksi lohta, avokadoa, täysjyväleipää, hedelmiäja rasvaa. Normaaleja ruokia valmistettuna ihan perus raaka-aineista, jotka löytää mistä tahansa pikkukaupastakin. Mikä tässä nyt on niin kauhean luonnotonta ja vaarallista?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:23"]
En ole kyseisen viestin kirjoittaja mutta mikä ihme sinulla on jutan dieettiä vastaan noin kovin? Henkilökohtaisen kokemuksen kautta, sekä useita nettikeskusteluja läpi kahlanneena väitän, että tästä dieetistä on moni löytänyt pitkäaikaisempaakin tukea painonhallintaansa.
Hyökkäät punaista lihaa vastaan kun et muuta keksi? Eihän sen syömistä ole missään kai kielletty kokonaan tietääkseni? Toki se aiheuttaa syöpää jos sitä syö liikaa, mutta oletaan että dieetillä sitä menisi vain 1-2 päivänä viikossa. Muina päivinä voi sitten käyttää broileria, kalkkunaa, munia tai kalaa.
[/quote]
Jutan dieetti on protausta kuten noista makroista voi päätelläkin. Vaikka puolet proteiinistä tulisikin kasviksista ja maitotuotteitteista ylittää nuo määrät lihan osalta kaikki viralliset suositukset. Kun nyt valistumaton kansa kuulee dieetistä jossa saa vetää lihaa vaikka kuinka ovat seuraukset samat kuin karppauksen suhteen. Karppaus nosti kolesterolitasot pilviin ja protaus tulee lisäämään syöpiä ja munuaisvaurioita. Ihan vasta meille on annettu uudet, tutkimustietoon perustuvat ravitsemussuositukset jotka nimenomaan ohjeistavat vähentämään punaisen lihan käyttöä terveys- ja ekologisista syistä. On oikeasti törkeää että tietämättömiä ihmisiä houkutellaan vaarantamaan terveytensä jonkun dieettimaakarin rahanteon vuoksi. Ihan sama kananmunien suhteen, edelleenkään niitä ei suositella kuin 2-3 viikossa. En voi käsittää miten ihmiset hurahtavat epäterveellisiin ruokakokeiluihin kun vain joku julkkis keksii niitä markkinoida. Ja kyllä kritiikki koskee kaikkia ruokahöpötyksiä karppailusta lähtien. Järki käyttöön ja kohtuus kaikessa. Ei aina tarvitse hurahtaa. Kuten Pekka Puska sanoi, ihminen voi luulla voivansa hyvin mutta kuitenkin on kuolemassa rasvaisiin suoniin tai tukkeutuneisiin munuaisiin saatika ylettömään lihansyöntiin ja siitä saatuun syöpään. Terve ihminen ei tarvitse minkään väristä lihaa.
En ole kyseisen viestin kirjoittaja mutta mikä ihme sinulla on jutan dieettiä vastaan noin kovin?
[/quote]
Samaa ihmettelen. Jokin kovin ihmeellinen ajaa nyt tätä valittajaa (ei siis sinua jota nyt lainaan).
1. Dieetissä ei ole pakko syödä laisinkaan punaista lihaa. Ei tarvitse edes syödä lihaa laisinkaan jos haluaa syödä vain kalaa. Syötävä proteiini on vähärasvaista kuten virallisetkin tahot suosittelevat.
2. Epäterveelliset eläinrasvat ovat poissa, tilalla hyvät rasvat
3. Turha leivänpuputus poissa (kuten myös tietenkin karkit, pullat yms)
4. Paljon kasviksia ja marjoja
5. Syödään kuitenkin myös täysjyväpastaa/-riisiä tai perunaa eli ei ole mikään Atkins
6. Syödään 5krt päivässä eli nähdäkseni ihan virallisten ravintosuositusten mukaisesti
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:38"]
[/quote]
Jutan dieetti on protausta kuten noista makroista voi päätelläkin. Vaikka puolet proteiinistä tulisikin kasviksista ja maitotuotteitteista ylittää nuo määrät lihan osalta kaikki viralliset suositukset. Kun nyt valistumaton kansa kuulee dieetistä jossa saa vetää lihaa vaikka kuinka ovat seuraukset samat kuin karppauksen suhteen. Karppaus nosti kolesterolitasot pilviin ja protaus tulee lisäämään syöpiä ja munuaisvaurioita. Ihan vasta meille on annettu uudet, tutkimustietoon perustuvat ravitsemussuositukset jotka nimenomaan ohjeistavat vähentämään punaisen lihan käyttöä terveys- ja ekologisista syistä. On oikeasti törkeää että tietämättömiä ihmisiä houkutellaan vaarantamaan terveytensä jonkun dieettimaakarin rahanteon vuoksi. Ihan sama kananmunien suhteen, edelleenkään niitä ei suositella kuin 2-3 viikossa. En voi käsittää miten ihmiset hurahtavat epäterveellisiin ruokakokeiluihin kun vain joku julkkis keksii niitä markkinoida. Ja kyllä kritiikki koskee kaikkia ruokahöpötyksiä karppailusta lähtien. Järki käyttöön ja kohtuus kaikessa. Ei aina tarvitse hurahtaa. Kuten Pekka Puska sanoi, ihminen voi luulla voivansa hyvin mutta kuitenkin on kuolemassa rasvaisiin suoniin tai tukkeutuneisiin munuaisiin saatika ylettömään lihansyöntiin ja siitä saatuun syöpään. Terve ihminen ei tarvitse minkään väristä lihaa.
[/quote]
Sittenkään sitä punaista lihaa ei ole KIELLETTY syömästä missään virallisessa suosituksessa. Samoin mikään virallinen taho ei ole käskenyt lopettamaan lihan syömistä kokonaan, vaan suosituksissakin esimerkiksi kana ja kala mainitaan hyvinä proteiinilähteinä.
Sinä haluat selkeästi vain jankata omaa asiaasi tässä ketjussa, mikä ei liity mitenkään jutan dieettiin tai karppaukseen, kun taas tämän ketjun piti otsikon mukaan käsitellä vain tuota jutan dieettiä, ellen väärin tulkinnut. Helpommalla pääset, kun teet ihan oman aloituksen aiheesta lihan syönti ja pekka puskan väitteet, niin ei tarvitse tässä aiheen vierestä jankuttaa.
Tässä protaajille hieman lisää nieleskeltävää.
http://www.terve.fi/diabetes-tyyppi-2/liiallinen-proteiinin-saanti-terveysriski
Ajatelkaa vähän omilla aivoillanne älkääkä menkö mukaan huuhaa-muotidieetteihin. Toki jos on liikaa rahaa niin ne voi silloin antaa jutan kaltaisille merkkinamaakareille.