Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko saada asumistukea jos tulot ovat 4000 e/kk?

Vierailija
18.02.2014 |

Mulla on kaksi lasta ja asun Helsingin keskustassa. Vuokra on 1500, joten käteen ei jää juuri mitään. Voiko näillä tuloilla saada asumistukea?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ihan varmasti voi saada asumistukea. Olisi täysin hullua jos voisit. Hanki halvempi asunto. Kenenkään ei ole pakko asua Hgin keskustassa 1500 euron asunnossa. Kyllä minua ainakin veronmaksajana kyrpisi julmetusti, jos verorahoista tuettaisiin joidenkin luksusasumista.

Vierailija
2/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske Kelan laskurilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilaisena on hyvä, että kysyit meiltä, joilla on maalaisjärkeä. Et voi saada asumistukea.

Vierailija
4/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivuilta löytyy laskuri, mutta veikkaan että et saa asumistukea. Käteen jää 2500 euroa, mikä on aika paljon kolmelle hengelle.

Vierailija
5/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täältä kantakaupungista saa halvempia asuntoja. Haluan asua just täällä, joten kärvistelen ennemmin köyhänä kuin muutan johonkin kauemmas.

Vierailija
6/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi?

Vierailija
7/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki aivot. Ja sitten se pienempivuokrainen koti. Toisaalta, aika idiootti pitääkin olla, että suostuu maksamaan tuollaista vuokraa oman sijasta.

Terv.15km sinne Hgin keskustaan ja omaa perhekokoista kotia maksetaan 1000e/kk ja se on kokonaan maksettu n.8v kuluttua kun olen 44v.

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 13:18"]

Mulla on kaksi lasta ja asun Helsingin keskustassa. Vuokra on 1500, joten käteen ei jää juuri mitään. Voiko näillä tuloilla saada asumistukea?

[/quote]

Vierailija
8/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Sinun valintasi on maksaa älyvapaata vuokraa=rahat wc-pytystä alas kuukausittain ja sen lisäksi kärvistellä 4000e tuloilla köyhyydessä kuten sanoit. Se on voivoi, mutta älä oleta että yht.kunta antaa asumiseen tukea silloin.

Vittu mikä pelle olet, nauti kärvistelystäsi ja toiv lapsesikin nauttivat (lol)!

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 13:21"]

Ei täältä kantakaupungista saa halvempia asuntoja. Haluan asua just täällä, joten kärvistelen ennemmin köyhänä kuin muutan johonkin kauemmas.

[/quote]

Vierailija
9/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty hankkimaan omaa asuntoa. Kolmiot Helsingin kantakaupungissa ovat aivan liian kalliita, ei mitään saumoja. 

Oon asunut Helsingin liepeillä kyllä, siis kauempana keskustasta ja myös ympäristökunnissa, mutta en ole viihtynyt. Oon niin henkeen ja vereen kantakaupunkilainen. 

Vierailija
10/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin saat vapasti tehdä, kärvistellä, mutta älä luulekaan että yhteiskunta tuillaan tukisi tuollaista valintaasi... Yhteiskunnan tukien tarkoitus on turvata riittävä pärjääminen, ei luksusta ja kaikkien ihmisen halujen täyttymistä. 

Vierailija
11/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 13:24"]

Elämä on valintoja. Sinun valintasi on maksaa älyvapaata vuokraa=rahat wc-pytystä alas kuukausittain ja sen lisäksi kärvistellä 4000e tuloilla köyhyydessä kuten sanoit. Se on voivoi, mutta älä oleta että yht.kunta antaa asumiseen tukea silloin.

Vittu mikä pelle olet, nauti kärvistelystäsi ja toiv lapsesikin nauttivat (lol)!

[/quote]

[/quote] En mä mitään valita, kunhan tietustelin ihan asiallisesti. Tiedän että elämä on valintoja, ja mun valintani on asua kantakaupungissa. Täällä viihdyn, en muualla. Kurjaa on tietysti kärvistellä köyhyydessä, mutta mulle olisi henk.koht paljon kurjempaa asua jossain muualla ja olla hieman rikkaampi. Eli ennemmin näin. Ei voi kuin harmitella kantakaupungin hintatasoa, mutta kyllä mä maksan tän rahan siitä hyvästä että saan asua siellä missä haluan. 

Vierailija
12/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen, se on sitten sinun valintasi se. Mutta et ole oikeutettu sitten valittamaan kärvistelystäsi saati olettaa että yht.kunta ja muut veronmaksajat auttaisivat sinua keskusta-asumisen kuluissa vain siksi että sinä nyt vaan haluat siellä asua ja piste.

Ei paha mutta et vaikutta kovin älykkäältä ihmiseltä. Ai miksi? no mm siksi että voit edes luulla, että 4000e kk-tuloilla olisi oikeutettu saamaan asumistukea ja siksi että noin vänkäät siitä että voit vain asua keskustassa et missään muualla mutta samalla kärvistelen "tulo/menomontussa".

Huhhuh mitä porukkaa:/

sinua[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 13:24"]

En pysty hankkimaan omaa asuntoa. Kolmiot Helsingin kantakaupungissa ovat aivan liian kalliita, ei mitään saumoja. 

Oon asunut Helsingin liepeillä kyllä, siis kauempana keskustasta ja myös ympäristökunnissa, mutta en ole viihtynyt. Oon niin henkeen ja vereen kantakaupunkilainen. 

[/quote]

Vierailija
13/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No, sinun ei sitten auta muu kuin jatkaa köyhyydessä kärvistelyä. Itse valitsin toisin, ja muutin pois kantakaupungista (Viikkiin) ja nyt maksan asunnosta vain 800 euroa kuussa. Minulle kyllä maistuu paremmin tämä, että rahaa jää muuhunkin kuin pelkkään asumiseen ja ruokaan... 

Vierailija
14/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] 

Niin saat vapasti tehdä, kärvistellä, mutta älä luulekaan että yhteiskunta tuillaan tukisi tuollaista valintaasi... Yhteiskunnan tukien tarkoitus on turvata riittävä pärjääminen, ei luksusta ja kaikkien ihmisen halujen täyttymistä. 

[/quote] En mä mitään luule, kunhan kysyin kun en tiennyt kelan tulorajoja kun en oo koskaan ollut kelan asiakas näissä yhteyksissä. Hyvä kun asia selvisi, kiitos vastauksista!

Vierailija
15/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sulle on kerrottu, et voi saada asumistukea, ihmettelen silti, että muka joudutta kärvistelemään noilla tuloilla, miten se on mahdollista?

t. kahden yh, jonka tulot pienemmät ja asuminen vain 300 pienempi eikä edes asuta stadissa :)

Vierailija
16/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei muuta kuin onnea valitemallasi tiellä. Toiv myös lapsesi nauttivat kotinne sijainnista niin paljon etteivät mitään muuta elämäänsä kaipaa, esim kalliita merkkivaatteita joiden aika viim teininä enemmän tai vähemmän tulee, matkoja ym ym ym

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 13:27"]

[/quote]

[/quote] En mä mitään valita, kunhan tietustelin ihan asiallisesti. Tiedän että elämä on valintoja, ja mun valintani on asua kantakaupungissa. Täällä viihdyn, en muualla. Kurjaa on tietysti kärvistellä köyhyydessä, mutta mulle olisi henk.koht paljon kurjempaa asua jossain muualla ja olla hieman rikkaampi. Eli ennemmin näin. Ei voi kuin harmitella kantakaupungin hintatasoa, mutta kyllä mä maksan tän rahan siitä hyvästä että saan asua siellä missä haluan. 

[/quote]

Vierailija
17/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin tyhmä voi tienata noin hyvin???

Kuuleppas, ihan ystävällisesti sanon,

että jos noilla tuloilla saisi asumistukea niin 90% suomalaisista olisi oikeutettuja siihen.

Ei tää yhteiskunta pyöri niin että kela maksaa kaikki sun pakolliset laskut ja oman palkan voi sitten tuhlata huvitteluun!

Vierailija
18/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eipä sulla ole muuta vaihtoehtoa, jos haluat pitää kynsin hampain kiinni kantakaupunkilaisuudesta. Mulle ei ole kyl auennut että mitä erityistä on kantakaupunkilaisuudessa? Ehkä se on maalta muuttaneille jonkinlainen status. Itse olen muuttanut lähiöön maalaisia karkuun.

t. Viidennen polven stadilainen

Vierailija
19/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 13:29"]

Edelleen, se on sitten sinun valintasi se. Mutta et ole oikeutettu sitten valittamaan kärvistelystäsi saati olettaa että yht.kunta ja muut veronmaksajat auttaisivat sinua keskusta-asumisen kuluissa vain siksi että sinä nyt vaan haluat siellä asua ja piste.

Ei paha mutta et vaikutta kovin älykkäältä ihmiseltä. Ai miksi? no mm siksi että voit edes luulla, että 4000e kk-tuloilla olisi oikeutettu saamaan asumistukea ja siksi että noin vänkäät siitä että voit vain asua keskustassa et missään muualla mutta samalla kärvistelen "tulo/menomontussa".

Missä mä oon vaatinut että mun kuuluisi saada asumistukea? Mä vaan kysyin ja sain vastauksen. Kiitos siitä. That´s it, ei mulla ole valitettavaa. Mä rakastan asumistani niin paljon, että elän onnellisena valintani kanssa. Toki se on harmillista, kun keskusta-asuminen on niin kallista. Siltikin valitsen ilman muuta keskustan. 

Vierailija
20/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kröhöm, olihan sulla valitettavaa! se että asumisesi maksaa niin julmetun paljon ja siksi joudut kärvistelemään köyhyydessä, omia sanojasi lainaten.

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 13:29"]

Missä mä oon vaatinut että mun kuuluisi saada asumistukea? Mä vaan kysyin ja sain vastauksen. Kiitos siitä. That´s it, ei mulla ole valitettavaa. Mä rakastan asumistani niin paljon, että elän onnellisena valintani kanssa. Toki se on harmillista, kun keskusta-asuminen on niin kallista. Siltikin valitsen ilman muuta keskustan. 

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä