Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin entisiä luokkakavereita kotikylällä!!!

Vierailija
17.01.2014 |

Olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta (n.5000 asukasta) ja en ole oikein viihtynyt siellä koulujen jälkeen (enkä kyllä silloinkaan) joten en ole paljoa vieraillut "kylillä", ajellaan mummolaan ja sieltä pois eikä ole tullut nähtyä "kyläläisiä". Nyt kuitenkin alkuvuodesta kävin paikallisella huoltoasemalla ja lienee pyhien syytä, mutta paikalla oli entisiä yläasteen aikaisia poikia (nyk. "miehiä" ) jotka jo nuoruudessani olivat idiootteja. Kulkivat bileissä remuamassa, kaljoittelivat, kiusasivat, huutelivat ja ilkkuivat vaikka olivat itse aivan urpoja. Kouluaikaan heiltä ei voinut puolustautua mutta nyt tuli kyllä itselle olo että voi helvetti että on joskus niitäkin tolloja pelännyt?? Se sama "kiusaajajengi" on jumahtanut kotikylään ja ajelevat moottorikelkoilla kahville, ja päällä on pilkkihaalarit tms. ja kaikilla on huonot hampaat, ja vastenmielisen likainen olemus yms. yms. Tuli lähes sääli, ellei näistä tyypeistä olisi edelleen paistanut läpi se ylimielisyys ja tyhmyys.

Mietin, että kuinkahan moni koulukiusattu lapsi tänä päivänä jää vaille sitä ymmärrystä, että niistä kiusaajista ja pahiksista ei oikeasti tulee muuta kuin yhteiskuntakelvottomia luusereita jotka eivät saa perhettä tai kunnon työtä. Että voisivat olla rauhassa "hikareita" ja "nynnyjä", sillä heille on valoisa tulevaisuus edessä JOS psyyke kestää läpi kouluvuosien.

Toivoisin että kaikki vanhemmat jotka ovat tulleet joskus kiusatuiksi palaisivat sinne omalle pikkukotikylälle katsomaan että mitä niille yläasteen aikaisille kiusaajille kuuluu.. voivat yllättyä positiivisesti. Ehkä kaikella onkin tarkoitus??

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kamala, miten sä uskalsit mennä moiseen takapajulaan edes vierailulle? ihan puistattaa ajatuskin. ;)

Vierailija
2/13 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:00"]

Mietin, että kuinkahan moni koulukiusattu lapsi tänä päivänä jää vaille sitä ymmärrystä, että niistä kiusaajista ja pahiksista ei oikeasti tulee muuta kuin yhteiskuntakelvottomia luusereita jotka eivät saa perhettä tai kunnon työtä.

[/quote]Meillä pk-seudun lähiössä niistä pahimmista kiusaajista ja häiriköistä tuli vähintään keskivertomenestyjiä. Osasta ihan todella huippuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:06"]

Mietin, että kuinkahan moni koulukiusattu lapsi tänä päivänä jää vaille sitä ymmärrystä, että niistä kiusaajista ja pahiksista ei oikeasti tulee muuta kuin yhteiskuntakelvottomia luusereita jotka eivät saa perhettä tai kunnon työtä.

[/quote]Meillä pk-seudun lähiössä niistä pahimmista kiusaajista ja häiriköistä tuli vähintään keskivertomenestyjiä. Osasta ihan todella huippuja.

[/quote]

Sama kokemus keskiluokkaisesta helsinkiläislähiöstä. Jos joku siitä porukasta on luuseri, niin kyllä se minä kiusattu olen.

Vierailija
4/13 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko ap, että nuorten hauskanpito ja biletys kaveriporukassa on merkki idioottiudesta ja säälittävyydestä? Kuinka itse vietit teini-ikäsi? Kaikki viikonloput meni iskän ja äiskän kanssa raamattua lukien? Etkä edes olisi halunnut olla "missään"? Jätkät oli varmaan muutenkin urpoja mutta aika katkeran kuuloista vuodatusta silti...

Vierailija
5/13 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kiusasin yhden kerran kouluaikana. Kaadoin kuvaamataidontunnilla peiteväriä yhden pojan työhön. Siitä hyvästä jouduin luokassa seisomaan pulpetin ääressä ja opettaja pudotti kuvaamataidon numeron kympistä ysiin. Hmm.

Vierailija
6/13 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että yleisesti ottaen fyysisiä keinoja ja yksinkertaista sanallista väkivaltaa käyttävät kiusaajat eivät juurikaan menesty elämässään.

Sen sijaan nokkelat, sanavalmiit ja manipuloivat kiusaajat ovat juuri näitä tulevia menestyjiä. Omat kiusaajani kuuluivat juuri tähän ryhmään.

Vierailija
7/13 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että kuinkahan moni koulukiusattu lapsi tänä päivänä jää vaille sitä ymmärrystä, että niistä kiusaajista ja pahiksista ei oikeasti tulee muuta kuin yhteiskuntakelvottomia luusereita jotka eivät saa perhettä tai kunnon työtä. Että voisivat olla rauhassa "hikareita" ja "nynnyjä", sillä heille on valoisa tulevaisuus edessä JOS psyyke kestää läpi kouluvuosien.

[/quote]

Hyvä, että olet selvinnyt kiusaamisesta, mutta tuollaisen kärsi kärsi kirkkaamman kruunun saat -ajattelumallin ajaminen voi pahimmillaan maksaa ihmishenkiä. Ja kaiken lisäksi se ei pidä paikkaansa. Aivan yhtä todennäköisesti kiusaajasta tulee menestyjä ja kiusatusta mielenterveysongelmainen alisuoriutuja.

Vierailija
8/13 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Success is the best revenge.

Vierailija
9/13 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanlaisia kokemuksia. En ole selvinnyt kiusaamisesta vieläkään, mutta helpottaa vähän, ettei niistä luusereista tullut mitään.

Vierailija
10/13 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:25"]

Success is the best revenge.

[/quote]Ihan kuin niitä ylempänä arvoasteikossa olleita kiinnostaisi mitä "luusereille" kuuluu.

Vierailija
11/13 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppimisrauha eli tietty kuri ja järjestys kouluihin takaisin.

Vierailija
12/13 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... Itse asun siellä kotikylällä edelleen. Suurin osa kiusaajista, kuten muistakin, on tainnut kotikylältä häipyä. Kolmisen näitä kiusaajia olen nähnyt, ja kaikki olivat töissä, toisin kuin minä, mt-ongelmainen.

Ei nyt tollaiset kaupan ja kiskan myyjät tietenkään mitään menestysammatteja ole, mutta sekin on paremmin kuin mulla.

Vierailija
13/13 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä näyttäisi meidänkin kylällä ne pahimmat "kovikset" roikkuvan edelleen. Osa käy ehkä välillä töissä, osa ei. Tai en tiedä, mutta jotenkin vaikuttivat työtä vieroksuvilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan