Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko saada asumistukea jos tulot ovat 4000 e/kk?

Vierailija
18.02.2014 |

Mulla on kaksi lasta ja asun Helsingin keskustassa. Vuokra on 1500, joten käteen ei jää juuri mitään. Voiko näillä tuloilla saada asumistukea?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 15:45"]

No lol vaan itelles... Myös minä pidän Vantaalla asuvia maalaisina. Landet on sit ihan erikseen. Vantaalaiset näkee asian varmaan eri tavalla.

[/quote]

No juu, ajattele vaan ihan mitä lystäät, en mä nyt sentään ajatuspoliisi ole. Maaseutu-kaupunki -raja on mielestäni Suomessa aika häilyvä.. jos on nähnyt muutakin Suomea kuin Helsingin, siis. Koko Suomen niputtaminen kahteen, "stadi - lande" kertoo vain ahdasmielisyydestä, mutta ehkä et tee niin ja ymmärsin väärin.

Vierailija
62/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 16:22"]

No lol vaan itelles... Myös minä pidän Vantaalla asuvia maalaisina. Landet on sit ihan erikseen. Vantaalaiset näkee asian varmaan eri tavalla.

[/quote]

No juu, ajattele vaan ihan mitä lystäät, en mä nyt sentään ajatuspoliisi ole. Maaseutu-kaupunki -raja on mielestäni Suomessa aika häilyvä.. jos on nähnyt muutakin Suomea kuin Helsingin, siis. Koko Suomen niputtaminen kahteen, "stadi - lande" kertoo vain ahdasmielisyydestä, mutta ehkä et tee niin ja ymmärsin väärin.

[/quote]

Toi vantaalaisten "mollaaja" en ollut minä (siis se ei ollut ap). No mutta minun (eli ap:n) on ollut koko ajan tarkoitus tuoda ilmi, että haluan asua Helsingin kantakaupungissa. Nimenomaan kantakaupungissa. Tämä on käsitteenä ihan selkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 13:18"]

Mulla on kaksi lasta ja asun Helsingin keskustassa. Vuokra on 1500, joten käteen ei jää juuri mitään. Voiko näillä tuloilla saada asumistukea?

[/quote]

voi! mä asun westendissä 200 neliön kämpässä ja sosku piffaa vielä bemarinkin että pääsen viemään lapsia neuvolaan. Kyllä on suomalainen vieraantunut köyhyyden käsitteestä, jos ap on tosissaan.

[/quote]

No en toki pidä itseäni köyhänä. Käteen ei jää juurikaan asumisen ja pakollisten laskujen jälkeen, eli siinä mielessä voisi sanoa etten ole mikään varakaskaan. Maalla olisin varakkaampi, mutta haluan elää siellä missä olen onnellinen ja tyytyväinen siitäkin huolimatta ettei pankkitilin saldo päätä huimaa. -Ap

[/quote]

Mihin ihmeeseen sinä ap saat rahasi tuhlattua? Jos tulot on 4000e ja vuokra 1500e, jää laskuihin ja muuhun elämiseen vielä 2500e kuukaudessa.

Anna esimerkkiä, mihin esim. tässä kuussa olet rahaa pistänyt.

Vierailija
64/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mihin ihmeeseen sinä ap saat rahasi tuhlattua? Jos tulot on 4000e ja vuokra 1500e, jää laskuihin ja muuhun elämiseen vielä 2500e kuukaudessa.

Anna esimerkkiä, mihin esim. tässä kuussa olet rahaa pistänyt.

[/quote]

Tulot ovat bruttotulot. -Ap

Vierailija
65/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuussa multa on mennyt rahaa mm. ruokaan, sähkölaskuun, vesilaskuun, vakuutusmaksuihin, bensoihin, puhelin- ja nettilaskuihin, lasten harrastusmaksuihin, vaatteisiin, lääkkeisiin. Viihdepuolta edustavat käynti lastenteatterissa ja yksi ravintolailta ystävien kanssa (mikä oli kyllä lähes ilmainen, koska tapahtumajärjestäjä maksoi syömiset). Sellaisia ihan perusjuttuja. 

Vierailija
66/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki haluun kuulla kartoituksen siitä, mihin rahaa menee konkreettisesti. Ohitit nimittäin tuon kysymyksen :)

Vierailija
67/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 16:47"]

Mäki haluun kuulla kartoituksen siitä, mihin rahaa menee konkreettisesti. Ohitit nimittäin tuon kysymyksen :)

[/quote]

Riittääkö tuo yllä oleva vastaukseni vai pitääkö vielä tarkentaa? -Ap

Vierailija
68/68 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 16:22"]

[/quote]

[/quote]

Kehyskunnasta minäkin olen kotoisin, eli maalta ;). Landea on sitten se ihan oikea maaseutu, jossa käyn mielelläni mm. lomillani. Olen asunut myös ihan oikeassa suurkaupungissa, jollainen Helsinki ei tosiaankaan ole, mutta mielestäni on helppo jakaa Suomi vaikka sitten kahteen alueeseen, tekstissäni toki jaoin sen kolmeen ;) - sinne, jossa pärjää aina ja helposti ilman autoa ja sinne jossa ei. Harmaa alue (vaikka vantaa) olisi sellainen, jossa jotkut pärjäävät ilman autoa, mutta suurin osa ei. Muista Suomen isoista kaupungeista, niin esim. Turussa, Tamperella tai Oulussa en ole turistina pärjännyt julkisten varassa, en osaa sanoa sitten jos siellä asuisi.

En tarkoittanut loukata maalaisia, landeja tai stadilaisia, kunhan vaan kertoa, että termistöt eroavat aika paljon eri asuinpaikkojenkin mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän