Miten niin sukupuolineutraali avioliitto ei koskee meitä vastustajia?
Miten te puolustajat olette muka eri asemassa (silloin kun asia ei teitä henk.koht. koske)?
Usein argumenttina on et "kun eihän se teidän elämään ees vaikuta" No miten se teidän elämään vaikuttaa ja millä oikeudella käytätte tätä argumentointia näin yksipuolisesti? Siis te, jotka niin teette.
Kommentit (168)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:15"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:18"]
Ettekö millään voi ymmärtää, että Raamatulla ei voi perustella yhtään mitään? Teille se on totuus, mutta kun se perustuu pelkkään uskomukseen, mutta ei niille, jotka eivät usko siihen.
[/quote]
Tämä on aivan epärelevantti argumentti. Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää?
Suomessa on joukko ihmisiä, jotka uskovat Jumalaan. Heillä on käytössä avioliitoksi kutsuttu liitti miehen ja naisen välillä. He uskovat siihen, että tämä tapa miehen ja naisen mennä yhteen on Jumalan asettama ja siunaama ja tarkoitettu miehen ja naisen välille. Näiden ihmisten ukso perustuu Raamatuksi kutsuttuun kirjaan ja omakohtaiseen kokemukseen Jumalan olemassaolosta.
Sitten on joukko ihmisiä Suomessa, jotka ovat sitä mieltä, että näin ei saa ajatella. He haluavat, että myös samaa sukupuolta olevien ihmisten tulisi saada liittyä yhteen kristittyjen avioliitolla. Tätä minä en käsitä. Jos ei usko Raamattuun, ei Jumalaan, miksi on kuitenkin niin tärkeä saada kirkollinen vihkiminen?
[/quote]
Miksi uskovaisille on niin vaikea ymmärtää, että kirkko ei päätä Suomessa avioliittolaeista? Ihan sama suostuvatko siunaamaan homoliittoja vai ei, sitten vain jättävät sen tekemättä, mutta sen ei pitäisi pätkän vertaa vaikuttaa siihen, saavatko homot samat oikeudet _lain edessä_ kuin heterot nykyisellään. Pitäkää keskiaikaisuutenne ihan vapaasti, mutta älkää estäkö muuta maailmaa menemästä eteenpäin.
Eikö kukaan ymmärrä tätä että ei ole fiksua alkaa vaatimaan itselle jotain mikä kuuluu jollekin tietylle ihmisryhmälle. Avioliitto on aina kuulunut heteroille ja heille se pitää kuulua. Heillä on oikeus puolustaa tätä pitkää perinnettä jonka kokevat tärkeäksi kuuluvan heteroille.
Homot tehköön oman juttunsa niin kuin haluavat mutta ei avioliittoa. On itsekästä vaatia jotain toista muuttamaan omaa arvomaailmaa sen takia että minä nyt haluan ja tämä on tasa-arvo kysymys ja plaa plaa.
En minäkään mene amerikkaan ja ala siellä mesoamaan että kuolemantuomiot on lopetettava koska mä nyt haluan ja tää on tasa-arvo kysymys.
Maailmassa on paljon marginaali ryhmiä. Eivät he voi vaatia että muiden pitäisi toimia niinkuin he haluavat. Marginaaliryhmät ovat niitä jotka joutuvat väkisinkin sopeutumaan valtaväestön mukaan. Turha tässä on tasa-arvosta alkaa puhumaan. Suomessa jokaisella on asiat suhteellisen hyvin. Kaikilla on oikeus turvalliseen elämään ja ruokaa riittää jokaiselle. Miksi ei osata tyytyä tähän ja olla onnellisia. Joskus on hvyä pysähtyä ja miettiä asioita.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 13:40"]
Eikö kukaan ymmärrä tätä että ei ole fiksua alkaa vaatimaan itselle jotain mikä kuuluu jollekin tietylle ihmisryhmälle. Avioliitto on aina kuulunut heteroille ja heille se pitää kuulua. Heillä on oikeus puolustaa tätä pitkää perinnettä jonka kokevat tärkeäksi kuuluvan heteroille.
Homot tehköön oman juttunsa niin kuin haluavat mutta ei avioliittoa. On itsekästä vaatia jotain toista muuttamaan omaa arvomaailmaa sen takia että minä nyt haluan ja tämä on tasa-arvo kysymys ja plaa plaa.
[/quote]
1. Avioliitto ei ole "aina kuulunut heteroille". Täysin anakronistinen väite. Avioliitto on ollut milloin minkäkinlainen eri puolilla maailmaa. Usein se on ollut sukujen välinen naistenkauppaamissopimus. Toisaalta esim. osalla amerikan intiaaneista homot menivät naimisiin ja olivat arvostettu osa yhteisöä.
2. Mitä sitten jos avioliitto olisikin aina kuulunut heteroille? Niinkuin äänioikeus miehille ja vapaus valkoisille. Maailma muuttuu ja hyvä niin.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 13:40"]
En minäkään mene amerikkaan ja ala siellä mesoamaan että kuolemantuomiot on lopetettava koska mä nyt haluan ja tää on tasa-arvo kysymys.
Maailmassa on paljon marginaali ryhmiä. Eivät he voi vaatia että muiden pitäisi toimia niinkuin he haluavat. Marginaaliryhmät ovat niitä jotka joutuvat väkisinkin sopeutumaan valtaväestön mukaan. Turha tässä on tasa-arvosta alkaa puhumaan. Suomessa jokaisella on asiat suhteellisen hyvin. Kaikilla on oikeus turvalliseen elämään ja ruokaa riittää jokaiselle. Miksi ei osata tyytyä tähän ja olla onnellisia. Joskus on hvyä pysähtyä ja miettiä asioita.
[/quote]
Eihän se marginaaliryhmä haluakaan muuttaa muita, vaan haluaa samat edut ja velvollisuudet kuin muut.
Sitäpaitsi avioliitto on muuttunut todella paljon historian aikana. Aika harva nykyään menee neitsyenä tai alle 20-vuotiaana naimisiin, ilman että olisi asunut toisen kanssa ensin, ja nykyään mennään naimisiin sen kanssa minkä itse on valinnut eikä vanhemmat juurikaan vaikuta päätökseen.
Esim mun isän piti mennä naimisiin naapurin tytön kanssa jotta olis maat yhdistyneet, ja kun ei mennytkään oli "kaikki" vihaisia, valitsi vielä jonkun punaisten köyhän lapsen vaimokseen mikä ei ollenkaan sopinut suunnitelmiin.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:18"]
Miten te puolustajat olette muka eri asemassa (silloin kun asia ei teitä henk.koht. koske)?
Usein argumenttina on et "kun eihän se teidän elämään ees vaikuta" No miten se teidän elämään vaikuttaa ja millä oikeudella käytätte tätä argumentointia näin yksipuolisesti? Siis te, jotka niin teette.
[/quote]
Uskon siihen että kun muille ihmisille tehdään hyviä asioita, saat itse sen moninkertaisena takaisin. Kyse tässä ei ole mistään homoseksuaalien korottamisesta, vaan ihmisoikeuksista. Miksi vain heteroilla olisi oikeus mennä naimisiin ja saada lain suoja tietyissä asioissa? Ei, liiton rekisteröinti ei vastaa lain edessä lähellekään samaa kuin avioliitto.
Minun elämääni sukupuolineutraalin avioliittolain hyväksyminen vaikuttaisi sillä, että kun moni ihminen saisi hyvän mielen, tulisi minullekin hyvä mieli. Ja koska olen ollut sukupuolineutraalin avioliittolain puolella jo pitkään, kirjoittanut nimeni moniin adresseihin ja aloitteisiin, sekä ollut mukana muissakin "tempauksissa", koen että olen ollut positiivinen vaikuttaja tämän asian suhteen.
Sitä minä ihmettelen kovasti että miksi teitä vastustajia näin paljon tuo lakialoite inhottaa? Monessa muussakin maassa on homoseksuaalien avioliitot sallittuja, eikä niissäkään maissa ole tapahtunut mitään järkyttävää. Jos taas vedotaan siihen että "Avioliitto on miehen ja naisen välinen instituutio, jonka arvo romahtaa jos samaa sukupuolta olevat parit saisivat mennä naimisiin" niin sanon että heteropariskunnat ovat romauttaneet "perinteisen" avioliiton arvon.
Ei, samaa sukupuolta olevien lupa avioitua ei johda siihen, että eläinten ja ihmisten väliset liitot hyväksyttäisiin.
Mitä tulee polyamoriseen avioliittoon, niin mielestäni se olisi ihan ok. Suurin osa polyamorisista suhteista tapahtuu kuitenkin kaikkien hyväksynnän alla, joten en näe asiassa mitään väärää.
Mutta kerro ihmeessa ap; Miksi sinulle olisi kova paikka jos/kun sukupuolineutraali avioliittolaki saa hyväksynnän?
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:26"]
Hölmö kysymys,samalla tavallahan sitä vastustetaan kuin mitä tahansa epäoikeudenmukaisuutta. Toihan on vähän sama kuin että ei saisi vastustaa rasismia jos ei ole maahanmuuttaja. Mitä järkiperusteita teillä vastustajilla sitten on? Ja kirkkohomma ei kelpaa,naimisiin voi mennä maistraatissakin.
[/quote]
Eli arvokysymys eikö totta? Miksei minulla ole oikeus omiin arvoihini samoin periaattein? Eikö sekin ole tasa-arvoa?
[/quote]
Ei silloin kun se arvokysymys menee ihmisoikeuksien edelle.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:51"]
Avioliitto on kristillinen liitto miehen ja naisen välillä, Jumalan säätämä. En ymmärrä miksi ei kristityt ei Jumalaan uskovat katsovat oikeudekseen määritellä avioliiton ehdot uudelleen. Perustelkaa.
Vähän sama kuin jos minä kristittynä marssisin hindun luo ja latelisin joukon ehtoja kuinka hänen uskontonsa avioliitto tulisi tästedes järjestää.
[/quote]
No itseasiassa avioliiton on ihmiset ihan itse keksineet ei siihen jumalaa tarvittu, avioliitto on juridinen sopimus kahden ihmisen välillä, kirkolla ja jumalalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä,
[/quote]
Ja naimisiin mentiin jo ennen kristinuskoa. Hommalla on vain ollut eri nimiä.
Mun mielestä on VÄHÄN harmittavaa, että te tasa-arvoisen avioliiton vastustajat vaaditte perusteluja sille, miksi osa heteroista kannattaa tasa-arvoista avioliittolakia. Kun asia perustellaan juurta jaksain noin tuhannettamiljoonaa kertaa samoin melko kestävin argumentein, vastaukseksi saa tunnepohjaista "meillä saa olla omat arvot". Kuitenkin kun teiltä itseltänne kysyy perusteita sille, miksi teidän arvonne ovat sellaisia kuin ovat, ei vastaukseksi usein saa mitään muuta kuin "Raamatussa sanotaan". Niin, mitä siellä sanotaan, selitä se minulle millä tavalla tasa-arvoinen avioliitto-oikeus vahingoittaa avioliittoa? Se, että tasa-arvoinen avioliittolaki hyväksytään, ei pakota ketään yhtäkkiä muuttumaan homoksi, tai oikeuta naista ja koiraa menemään naimisiin keskenään. Se ei myöskään muuta sitä, saako homoparit vihkiä kirkossa.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:51"]Avioliitto on kristillinen liitto miehen ja naisen välillä, Jumalan säätämä. En ymmärrä miksi ei kristityt ei Jumalaan uskovat katsovat oikeudekseen määritellä avioliiton ehdot uudelleen. Perustelkaa.
Vähän sama kuin jos minä kristittynä marssisin hindun luo ja latelisin joukon ehtoja kuinka hänen uskontonsa avioliitto tulisi tästedes järjestää.
[/quote]
Avioliitto on lakisääteinen sopimus kahden ihmisen välisestä liitosta. Ei se liity kirkkoon mitenkään, vaan on ihan valtiollisella tasolla säädettävä asia.
[/quote]
Kyllä se on kristillisesta perinteestä lähtöisin. Samoin kun lainsäädäntömme nojaa 95% kristilliseen perinteeseen. Sille emme mahda mitään, että nykyään kristillinen perinne on hämärtymässä. Kristinusko oli kuitenkin olemassa kauan kauan ennen Suomen valtiota.
[/quote]
AAAAHHAHAHAHAAAAHAHA!!!!
Ja varmaan väität että joulu on vain kristillistä alkuperää oleva juhla? Samoin pääsiäinen? =DDD
Päivää.. Tiesikö esim. Amerikan intiaanit kristinuskon jumalasta mitään? Ei.
Tiesikö eskimot, viikingit, aboriginaalit, hindut, buddhalaiset, sikhit mitään kristinuskonjumalasta ennen ristiretkiä? No ei, ja kaikilla noilla on ollut avioliittoja jo ennen kristinuskon leviämistä.
Älkää oikeasti omiko kaikkea.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 23:18"]
Herra Jumala sanoi: "Ei ole hyvä ihmisen olla yksinään. Minä teen hänelle kumppanin, joka sopii hänen avukseen." Ja Herra Jumala muovasi maasta kaikki villieläimet ja kaikki taivaan linnut ja vei ne ihmisen luo nähdäkseen, minkä nimen hän kullekin antaisi. Ja jokainen elävä olento sai sen nimen, jolla ihminen sitä kutsui. Näin ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille, kaikille linnuille ja kaikille villieläimille. Mutta ihmiselle ei löytynyt sopivaa kumppania. Silloin Herra Jumala vaivutti ihmisen syvään uneen ja otti hänen nukkuessaan yhden hänen kylkiluistaan ja täytti kohdan lihalla. Herra Jumala teki tästä kylkiluusta naisen ja toi hänet miehen luo. Ja mies sanoi: -- Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu.Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi. Ja he olivat molemmat alasti, mies ja hänen vaimonsa, eivätkä he tunteneet häpeää.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:56"]Voisitko kristitty laittaa tähän sen Raamatun kohdan, jossa Jumala asettaa avioliiton? Kiitos.
[/quote]
[/quote]
Anteeksi että puhkaisen kuplasi mutta oletko koskaan kuullut evoluutiosta?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluutio
Ei luonut jumala Eevaa Aatamin kylkiluusta, ei!
[/quote]
Tai jos loi, niin Apsu taisi olla jättiläinen?
Sadan vuoden päästä näiden "kristittyjen" lasttenlastenlastenlapset lukevat kauhuissaan koulukirjoista, että sata vuotta sitten homoseksuaalit eivät saaneet solmia avioliittoa. Pitävät esivanhempiaan samanlaisina hirviöinä kuin me pidämme esim. menneiden aikojen orjakauppiaita.
Jos Jeesus syntyisi juuri nyt tänne maan päälle, uskovaiset olisivat ne, jotka hänet jälleen teloittaisivat. Jos Jeesus 2000 v sitten oli radikaali, niin mitenkähän radikaaleja hänen opetuksensa nyt olisivat! Silloin hän kohteli naisia tasa-arvoisesti, vastoin sen ajan uskonnollista katsomusta. Nyt hän todennäköisesti kohtelisi homoja tasa-arvoisesti, vastoin nykyajan uskonnollista katsomusta.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 14:11"]
Mun mielestä on VÄHÄN harmittavaa, että te tasa-arvoisen avioliiton vastustajat vaaditte perusteluja sille, miksi osa heteroista kannattaa tasa-arvoista avioliittolakia. Kun asia perustellaan juurta jaksain noin tuhannettamiljoonaa kertaa samoin melko kestävin argumentein, vastaukseksi saa tunnepohjaista "meillä saa olla omat arvot". Kuitenkin kun teiltä itseltänne kysyy perusteita sille, miksi teidän arvonne ovat sellaisia kuin ovat, ei vastaukseksi usein saa mitään muuta kuin "Raamatussa sanotaan". Niin, mitä siellä sanotaan, selitä se minulle millä tavalla tasa-arvoinen avioliitto-oikeus vahingoittaa avioliittoa? Se, että tasa-arvoinen avioliittolaki hyväksytään, ei pakota ketään yhtäkkiä muuttumaan homoksi, tai oikeuta naista ja koiraa menemään naimisiin keskenään. Se ei myöskään muuta sitä, saako homoparit vihkiä kirkossa.
[/quote]
Usko ei ole järjen asia vaan hengen asia. Sitä on kai vaikea ymmärtää jos ei ole sydämessään oikeaa uskoa.
Kyse on siitä miten jokainen ihminen sen tuntee. Ei ole sattumaa että jokainen uskovainen ihminen vastustaa homojen avioliittoa. Uskovainen ajattelee sen olevan väärin/vastoin hänen arvomaailmaa.
Sama kuin usko Jumalaan. Sitä joko uskoo tai ei usko. Miksi uskon Jumalaan? No siksi että olen elämässäni kokenut Jumalan siunauksen ja johdatuksen. Usko antaa elämälleni turvaa, rauhaa, iloa, osaan olla onnellinen hyvinkin pienistä arkisista asioista koska koen että saan kaiken Jumalalta lahjana. Koko elämäni, joka on arvokas ja täydellinen sellaisena kuin Jumala sen on minulle antanut.
Uskon kautta jotkut asiat koen vääriksi kuten murhaaminen, puolison pettäminen, homoseuksuaalisuus, toisen ihmisen vahingoittaminen jne...
Mitä minun pitää vielä perustella?
En usko että ketään homoa liikuttaa millinkään vertaa se että hyväksynkö minä homot samoin kun minua ei liikuta se että hyväksyykö joku tuntematon minua tälläisena kuin olen, uskovaisena. Elän omaa elämääni ja olen onnellinen. Ei minun mielipiteelläni ole mitään merkitystä koska jokainen elää sitä omaa elämää.
Ei se minun käsissäni ole että saako homot solmia avioliiton. Vaan Jumalan. Näin minä uskon.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 14:37"]
[/quote]
Usko ei ole järjen asia vaan hengen asia. Sitä on kai vaikea ymmärtää jos ei ole sydämessään oikeaa uskoa.
Kyse on siitä miten jokainen ihminen sen tuntee. Ei ole sattumaa että jokainen uskovainen ihminen vastustaa homojen avioliittoa. Uskovainen ajattelee sen olevan väärin/vastoin hänen arvomaailmaa.
Sama kuin usko Jumalaan. Sitä joko uskoo tai ei usko. Miksi uskon Jumalaan? No siksi että olen elämässäni kokenut Jumalan siunauksen ja johdatuksen. Usko antaa elämälleni turvaa, rauhaa, iloa, osaan olla onnellinen hyvinkin pienistä arkisista asioista koska koen että saan kaiken Jumalalta lahjana. Koko elämäni, joka on arvokas ja täydellinen sellaisena kuin Jumala sen on minulle antanut.
Uskon kautta jotkut asiat koen vääriksi kuten murhaaminen, puolison pettäminen, homoseuksuaalisuus, toisen ihmisen vahingoittaminen jne...
En usko että ketään homoa liikuttaa millinkään vertaa se että hyväksynkö minä homot samoin kun minua ei liikuta se että hyväksyykö joku tuntematon minua tälläisena kuin olen, uskovaisena. Elän omaa elämääni ja olen onnellinen. Ei minun mielipiteelläni ole mitään merkitystä koska jokainen elää sitä omaa elämää.
Ei se minun käsissäni ole että saako homot solmia avioliiton. Vaan Jumalan. Näin minä uskon.
[/quote]
No, Jumalalla ei onneksi ole päätäntävaltaa Suomen lainsäädännössä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 14:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No eipä ole homoilla oikeutta solmia avioliittoa vaikka sitä vaativat.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 00:22"]
Jumala loi ihmiselle vapaan tahdon. Kyllä siihen sisältyi riski, että ihminen valitsee toisin, eikä kaikessa kuuntele Jumalan neuvoja. Ja näinhän siinä kävi.
Mutta uskonasioista on turha vängätä. Toinen uskoo ja toinen ei.
Kristittynä pyydän ainoastaan jättämään avioliiton rauhaan. Se on kristityn miehen ja naisen välinen liitto, jonka Jumala siunaa. Luokaa toisin uskovat itsellenne oma liitto ja sen ympärille haluamanne juridiikka ja kutsukaa sitä jollain sopivaksi katsomallanne nimellä. Ei pitäisi olla vaikeaa. Yhteenliittäminen voi tapahtua vaikkapa Setan toimistoissa tai missä tahansa muualla mikä symboloi uskoanne.
[/quote]
Tämä mua mietityttää. Mä en kuulu kirkkoon ja olen avioitunut maistraatissa. Eikö minun avioliittoni ole siis oikea avioliitto? Nyt meni kyllä jännäksi!
[/quote]
Niin vaan 200 jumalaa Arkadianmäellä päättää asiasta.
Mielestäni ongelmaa ei olisi, jos reksiteröity parisuhde voitaisiin solmia myös eri sukupuolta olevien kesken ja toisi mukanaan kaikki adoptio-, nimenvaihto- ja perintäiokeudet yms. Kirkkohihhulointi tulisi suosiolla jättää vain sellaisten heiniksi jotka siitä saavat jotain kiksejä.
[/quote]
[/quote]
Sinun persoonallisuutesi takia sinä uskot niin kuin uskot. Kristityt lukevat kaikki samaa kirjaa, mutta jokainen tulkitsee raamatun sanaa eri tavoin.
On myös paljon uskovia ihmisiä, jotka kannattavat sitä homojen avioliittoa. Raamatun antama syntilista on piiiitkä. Näitä ovat mm. ylpeys, ahneus, laiskuus, ylensyönti ja kateus. Uudessa testamentissa myös kerrotaan kuinka nainen ei saisi rukoilla, jos pää ei ole peitettynä. Siellä kerrotaan myös, kuinka rikkaan ihmisen on äärettömän vaikea päästä taivaaseen.
Se kertoo aika paljon tulkitsijasta itsestään, jos kaikkien syntien joukosta jaksaa jatkuvasti nostaa esim. homouden esille. On myös erittäin ylimielistä kuvitella, että voisi sanoa kenen synnit painavat vaakakupissa eniten.
Homot eivät satuta ketään, mutta jostain kumman syystä se romahduttaisi joidenkin uskovien silmissä koko avioliiton arvon. Nykyisin toki samaa sukupuolta olevien avioliittoja on jo olemassa eri valtiossa, mutta vielä se ei ilmeisesti vaikuta suomalaisiin kirkonjäseniin. Vasta sitten, jos se tapahtuu naapurissa, niinkö? On se kumma, että avioliittoon on oikeus jokaisella ahneella ja syntisellä heterolla tai vaikka sarjamurhaajalla, mutta homot tekisivät siitä jotenkin vähemmän pyhää?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 14:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No eipä ole homoilla oikeutta solmia avioliittoa vaikka sitä vaativat.
[/quote]
Ei vielä, mutta sitä ollaan onneksi parhaillaan korjaamassa. Uskovaiset vaan pistävät pyhällä vimmalla kapuloita rattaisiin, mutta se ei tule estämään tämän onnistumista. Tämä ihmisoikeudellinen epäkohta tulee korjaantumaan ennemmin tai myöhemmin, toivottavasti ennemmin.
Ja ihan oikeasti, eivät homotkaan välitä keiden kanssa te harrastatte seksiä, miksi te välitätte siitä, kenen kanssa he harrastavat? Mitä se nyt _ihan aikuisten oikeasti_ teidän persettä kutittaa, mitä kukakin makkarissaan puuhaa? Kukaan ei ole vielä tähän vastannut muuta kuin vetoamalla arvoihin, ja tämäkin väite on kumottu sillä, etteivät satunnaisen ihmisjoukon arvot voi mennä ihmisoikeuksien edelle.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 14:49"]
[/quote]
Niin vaan 200 jumalaa Arkadianmäellä päättää asiasta.
Mielestäni ongelmaa ei olisi, jos reksiteröity parisuhde voitaisiin solmia myös eri sukupuolta olevien kesken ja toisi mukanaan kaikki adoptio-, nimenvaihto- ja perintäiokeudet yms. Kirkkohihhulointi tulisi suosiolla jättää vain sellaisten heiniksi jotka siitä saavat jotain kiksejä.
[/quote]
Niin vain kirkkohihhulit ovat saaneet tahtonsa läpi eikä homoilla ole avioliittoa. Kuinka kiva että kirkkohihhuleiden mielipide otetaan huomioon ja sen annetaan vaikuttaa päätöksiin näinkin laajasti.
Ihmetyttää etttä eikö ihmiset saa voimiaan koottua ja nujerretua näitä kirkkohihhuleita.. Mikä siinä on että kirkkohihhulit saavat sitten vaikuttaa lähes kaikkeen ja heidän tahtonsa menee läpi? Miksi kirkkohihhuleilla on näin paljon valtaa?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 08:50"]Vaikuttaahsn Se, on hyssytelty fakta että homoille adoptio-oikeuden antaminen saa monet ulkomaat sulkemaan adoptiohanat - myös heteroilta.
[/quote] eikö kenelläkään ole tähän mitään sanottavaa?
[/quote]
No onko näin käynyt maissa, joissa homot saavat adoptoida?
[/quote] on, ja poliitikoilta kysyttäessä snavioliitoista he sanoivat nimenomaan tästä
[/quote]
Linkkiä, kiitos. Johonkin muuhun kuin suomalaisen poliitikon sanomisiin.