Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten niin sukupuolineutraali avioliitto ei koskee meitä vastustajia?

Vierailija
05.02.2014 |

Miten te puolustajat olette muka eri asemassa (silloin kun asia ei teitä henk.koht. koske)?

Usein argumenttina on et "kun eihän se teidän elämään ees vaikuta" No miten se teidän elämään vaikuttaa ja millä oikeudella käytätte tätä argumentointia näin yksipuolisesti? Siis te, jotka niin teette.

Kommentit (168)

Vierailija
161/168 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 16:18"]

. Lapset eivät ole oikeus, eikä etuoikeus, vaan lasten oikeudet on huomioitava etusijalla. Yhteinen laki voi onnistua, mutta epäonnistumisessa on liian suuret riskit heille, joita se on luotu suojelemaan.

[/quote]

Eikö mieleesi ole juolahtanut, että kaikissa avioliitoissa ei ole lapsia, tahtoen tai tahtomattaan? Minusta avioliittolaissa pitäisi puhua vain avioliiton osapuolista eli siitä pariskunnasta, joka on naimisiin menossa.

Ja jos niikseen tulee, että lasten oikeudet olisivat etusijalla, pitäisi sitten lakiin kirjata avioerokielto. Jokaikinen lapsi kärsii ainakin jossakin mitassa, kun heidän oikeat vanhempansa eroavat...

[/quote]

Avioerohan on ollut kielletty. 

Ja kaikissa avioliitoissa ei ole tosiaankaan lapsia. Väitinkö jotain muuta? Juuri sen takia laki olisi lähtökohdiltaan mietittävä huomioimaan, mitä lailla kokonaisuutena haetaan. Tottakai avioliitto, joka on monelle perheelle lähtökohta lasten tekemiselle on huomioitu ja jatkossakin on katsottava avioliittolaissa. Samalla on hyvä ottaa huomioon, ettei avioliittoa solmita enää ajatuksella tehdä lapsia. Lain alkuperäisestä tarkoituksesta kertoo, että aikanaan, kun avioero on ollut kielletty, kykenemättömyys lapsensaantiin on ollut niitä harvoja perusteita hakea avioeroa.

Näköjään aiheesta ei voi keskustella kiihkottomasti, kun ihan lain sisällön ja tarkoituksen pohdinta saa monta alapeukutusta ja ensimmäisenä esitetään kärkevä esimerkki paluusta aikaan, jolloin avioero oli kielletty. Haluatko oikeasti, että avioerot kielletään sukupuolineutraalin avioliittolain myötä? Miten huonon parisuhteen väkisin ylläpitäminen edistäisi lasten parasta?

Vierailija
162/168 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 16:07"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 14:11"]

Mun mielestä on VÄHÄN harmittavaa, että te tasa-arvoisen avioliiton vastustajat vaaditte perusteluja sille, miksi osa heteroista kannattaa tasa-arvoista avioliittolakia. Kun asia perustellaan juurta jaksain noin tuhannettamiljoonaa kertaa samoin melko kestävin argumentein, vastaukseksi saa tunnepohjaista "meillä saa olla omat arvot". Kuitenkin kun teiltä itseltänne kysyy perusteita sille, miksi teidän arvonne ovat sellaisia kuin ovat, ei vastaukseksi usein saa mitään muuta kuin "Raamatussa sanotaan". Niin, mitä siellä sanotaan, selitä se minulle millä tavalla tasa-arvoinen avioliitto-oikeus vahingoittaa avioliittoa? Se, että tasa-arvoinen avioliittolaki hyväksytään, ei pakota ketään yhtäkkiä muuttumaan homoksi, tai oikeuta naista ja koiraa menemään naimisiin keskenään. Se ei myöskään muuta sitä, saako homoparit vihkiä kirkossa. 

[/quote]

Usko ei ole järjen asia vaan hengen asia. Sitä on kai vaikea ymmärtää jos ei ole sydämessään oikeaa uskoa.

Kyse on siitä miten jokainen ihminen sen tuntee.  Ei ole sattumaa että jokainen uskovainen ihminen vastustaa homojen avioliittoa. Uskovainen ajattelee sen olevan väärin/vastoin hänen arvomaailmaa.

Sama kuin usko Jumalaan. Sitä joko uskoo tai ei usko. Miksi uskon Jumalaan? No siksi että olen elämässäni kokenut Jumalan siunauksen ja johdatuksen. Usko antaa elämälleni turvaa, rauhaa, iloa, osaan olla onnellinen hyvinkin pienistä arkisista asioista koska koen että saan kaiken Jumalalta lahjana. Koko elämäni, joka on arvokas ja täydellinen sellaisena kuin Jumala sen on minulle antanut.

Uskon kautta jotkut asiat koen vääriksi kuten murhaaminen, puolison pettäminen, homoseuksuaalisuus, toisen ihmisen vahingoittaminen jne...

Mitä minun pitää vielä perustella?

En usko että ketään homoa liikuttaa millinkään vertaa se että hyväksynkö minä homot samoin kun minua ei liikuta se että hyväksyykö joku tuntematon minua tälläisena kuin olen, uskovaisena. Elän omaa elämääni ja olen onnellinen. Ei minun mielipiteelläni ole mitään merkitystä koska jokainen elää sitä omaa elämää.

Ei se minun käsissäni ole että saako homot solmia avioliiton. Vaan Jumalan. Näin minä uskon.

[/quote]

Ai että jokainen uskovainen ihminen vastustaa homojen avioliittoa? JAhas. Tunnen monia uskovaisia (kristinuskon jumalaan), jotka kannattavat sukupuolineutraalia avioliittoa. Heistä suurin osa ei kuulu kirkkoon juurikin sen takia, että sinun kaltaisiasi ihmisiä on vielä olemassa ja koska kaltaisesi antavat heidän mielestään huonon kuvan uskostanne. Ja tiedätkös mitä? Tunnen monia homoseksuaalejakin jotka uskovat siihen samaan jumalaan kuin sinä. (Pointti: Älä yleistä  kun et tunne kaikkia Suomen uskovaisia)

Mikäs minun ja mieheni liitto on? Siis jos vain jumala voi määrittää avioliiton, ja meistä kumpikaan ei jumalaan usko, niin mikä meidän liittomme on? 

Ja jos mielestäsi jokainen saa elää omaa elämäänsä, niin miksi et voi sallia sitä että samaa sukupuolta olevat parit voisivat mennä maistraatissa naimisiin? Kukaan ei ole tässä kirkkohäitä vaatimassa, vaan vain päivitystä avioliittolakiin, niin että se vastaisi ihmisoikeuksien määritelmää siitä, että kaikilla täysi-ikäisillä on oikeus mennä naimisiin. 

Miksi et halua että kaikki ihmiset ovat onnellisia?

Tuo avioliiton määritelmä ei ole jumalasi käsissä, vaan Suomen lain, joka vaatii päivittämistä. 

Ja raamattuahan voi tulkita oikeasti miten sattuu. Voisin minäkin kaivaa sieltä satunnaisia otteita ja paasata että ette te nyt ole mitään oikeita uskovaisia kun ette tee näin ja näin. No, milloin viimeksi sinä olet kivittänyt miestään pettäneen naisen? Tai kärsinyt kuukautisistasi ilman mitään lievitystä? Ja ethän missään nimessä ottanut mitään kivunlievitystä synnytyksessä? Kun raamatussa sanotaan että naisen tulee synnyttää lapset tuskalla.

[/quote]

Millainen uskovainen ei kuulu kirkkoon?  Kirkko on kuintekin Jumalan huone. Eiköhän jokainen uskovainen tiedä mitä kirkko merkitsee uskovaiselle.

[/quote]

Sellainen, joka ei koe kirkon linjauksia ominaan, sanoisin että moderni uskovainen. Uskontoa voi harjoittaa muillakin tavoilla kuin kirkossa käymällä. Ei usko kirkkoa tarvitse, vaan kirkko tarvitsee uskoa.

Raamatun mukaan Jumala on kaikkialla, ei vain kirkossa. 

Terveisin: Yksi kirkosta eronnut uskovainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/168 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 16:07"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 14:11"]

Mun mielestä on VÄHÄN harmittavaa, että te tasa-arvoisen avioliiton vastustajat vaaditte perusteluja sille, miksi osa heteroista kannattaa tasa-arvoista avioliittolakia. Kun asia perustellaan juurta jaksain noin tuhannettamiljoonaa kertaa samoin melko kestävin argumentein, vastaukseksi saa tunnepohjaista "meillä saa olla omat arvot". Kuitenkin kun teiltä itseltänne kysyy perusteita sille, miksi teidän arvonne ovat sellaisia kuin ovat, ei vastaukseksi usein saa mitään muuta kuin "Raamatussa sanotaan". Niin, mitä siellä sanotaan, selitä se minulle millä tavalla tasa-arvoinen avioliitto-oikeus vahingoittaa avioliittoa? Se, että tasa-arvoinen avioliittolaki hyväksytään, ei pakota ketään yhtäkkiä muuttumaan homoksi, tai oikeuta naista ja koiraa menemään naimisiin keskenään. Se ei myöskään muuta sitä, saako homoparit vihkiä kirkossa. 

[/quote]

Usko ei ole järjen asia vaan hengen asia. Sitä on kai vaikea ymmärtää jos ei ole sydämessään oikeaa uskoa.

Kyse on siitä miten jokainen ihminen sen tuntee.  Ei ole sattumaa että jokainen uskovainen ihminen vastustaa homojen avioliittoa. Uskovainen ajattelee sen olevan väärin/vastoin hänen arvomaailmaa.

Sama kuin usko Jumalaan. Sitä joko uskoo tai ei usko. Miksi uskon Jumalaan? No siksi että olen elämässäni kokenut Jumalan siunauksen ja johdatuksen. Usko antaa elämälleni turvaa, rauhaa, iloa, osaan olla onnellinen hyvinkin pienistä arkisista asioista koska koen että saan kaiken Jumalalta lahjana. Koko elämäni, joka on arvokas ja täydellinen sellaisena kuin Jumala sen on minulle antanut.

Uskon kautta jotkut asiat koen vääriksi kuten murhaaminen, puolison pettäminen, homoseuksuaalisuus, toisen ihmisen vahingoittaminen jne...

Mitä minun pitää vielä perustella?

En usko että ketään homoa liikuttaa millinkään vertaa se että hyväksynkö minä homot samoin kun minua ei liikuta se että hyväksyykö joku tuntematon minua tälläisena kuin olen, uskovaisena. Elän omaa elämääni ja olen onnellinen. Ei minun mielipiteelläni ole mitään merkitystä koska jokainen elää sitä omaa elämää.

Ei se minun käsissäni ole että saako homot solmia avioliiton. Vaan Jumalan. Näin minä uskon.

[/quote]

Ai että jokainen uskovainen ihminen vastustaa homojen avioliittoa? JAhas. Tunnen monia uskovaisia (kristinuskon jumalaan), jotka kannattavat sukupuolineutraalia avioliittoa. Heistä suurin osa ei kuulu kirkkoon juurikin sen takia, että sinun kaltaisiasi ihmisiä on vielä olemassa ja koska kaltaisesi antavat heidän mielestään huonon kuvan uskostanne. Ja tiedätkös mitä? Tunnen monia homoseksuaalejakin jotka uskovat siihen samaan jumalaan kuin sinä. (Pointti: Älä yleistä  kun et tunne kaikkia Suomen uskovaisia)

Mikäs minun ja mieheni liitto on? Siis jos vain jumala voi määrittää avioliiton, ja meistä kumpikaan ei jumalaan usko, niin mikä meidän liittomme on? 

Ja jos mielestäsi jokainen saa elää omaa elämäänsä, niin miksi et voi sallia sitä että samaa sukupuolta olevat parit voisivat mennä maistraatissa naimisiin? Kukaan ei ole tässä kirkkohäitä vaatimassa, vaan vain päivitystä avioliittolakiin, niin että se vastaisi ihmisoikeuksien määritelmää siitä, että kaikilla täysi-ikäisillä on oikeus mennä naimisiin. 

Miksi et halua että kaikki ihmiset ovat onnellisia?

Tuo avioliiton määritelmä ei ole jumalasi käsissä, vaan Suomen lain, joka vaatii päivittämistä. 

Ja raamattuahan voi tulkita oikeasti miten sattuu. Voisin minäkin kaivaa sieltä satunnaisia otteita ja paasata että ette te nyt ole mitään oikeita uskovaisia kun ette tee näin ja näin. No, milloin viimeksi sinä olet kivittänyt miestään pettäneen naisen? Tai kärsinyt kuukautisistasi ilman mitään lievitystä? Ja ethän missään nimessä ottanut mitään kivunlievitystä synnytyksessä? Kun raamatussa sanotaan että naisen tulee synnyttää lapset tuskalla.

[/quote]

Millainen uskovainen ei kuulu kirkkoon?  Kirkko on kuintekin Jumalan huone. Eiköhän jokainen uskovainen tiedä mitä kirkko merkitsee uskovaiselle.

[/quote]

Jätä nyt ne lillukanvarret sikseen ja vastaa tuohon kysymykseen (lihavoitu).

Vierailija
164/168 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://biblebabble.curbjaw.com/laws.htm

Miksei kukaan valita näistä?  esimerkikisi:

Don't wear clothes made of more than one fabric (Leviticus 19:19)

kuka uskovainen tekee näin?

Vierailija
165/168 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 17:09"]

Haluatko oikeasti, että avioerot kielletään sukupuolineutraalin avioliittolain myötä? Miten huonon parisuhteen väkisin ylläpitäminen edistäisi lasten parasta?

[/quote]

Sukupuolineutraali avioliitto tarvitaan siksi, että kaksi ihmistä, sukupuolestaan riippumatta, voisivat mennä avioliittoon keskenään. Eli sillä ei ole mitään tekemistä lasten kanssa. Otin esiin tuon avioeron ainoastaan vain siksi, että sinä otit esiin lapset, jotka tähän sukupuolineutraalin avioliiton solmimiseen eivät mitenkään kuulu.

Vierailija
166/168 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun uskonnollista vakaumusta ainakin nuo avioerot loukkaa! Yksikin tuttu uskovainen nainen erosi ja meni pikapikaa uuden rakkaansa kanssa naimisiin. Ai että loukkaannuin! Miksi ette puutu tähän järkyttävään epäkohtaan, jonka Jeesus erittäin selvin sanoin tuomitsi? Ehkä hivenen kaksinaismoralistista touhua teillä uskovaiset?

Vierailija
167/168 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 17:49"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 17:09"]

Haluatko oikeasti, että avioerot kielletään sukupuolineutraalin avioliittolain myötä? Miten huonon parisuhteen väkisin ylläpitäminen edistäisi lasten parasta?

[/quote]

Sukupuolineutraali avioliitto tarvitaan siksi, että kaksi ihmistä, sukupuolestaan riippumatta, voisivat mennä avioliittoon keskenään. Eli sillä ei ole mitään tekemistä lasten kanssa. Otin esiin tuon avioeron ainoastaan vain siksi, että sinä otit esiin lapset, jotka tähän sukupuolineutraalin avioliiton solmimiseen eivät mitenkään kuulu.

[/quote]

Eli yritätkö sanoa, että vaikka avioliittolaki kuuluu osana koko perhelainsäädäntöä ja on olennainen lastenkin kannalta, sisällöstä ei saisi käydä laajempaa keskustelua, jos lähdetään uudistamaan parisuhdelakia? Kun se koskee lapsia, niin tietenkin lasten oikeudet on huomioitava avioliittolakia kehittäessä. Ihan samalla tavalla kuin aina lain kehittämisessä on perustuslaki huomioitava.

Tietenkin koko laki sisältöineen on arvioitava, jos sitä lähdetään muuttamaan. Sillä varmistetaan sen toimivuus jatkossakin. Tottakai on käytävä keskustelua lain sisällöstä, siitä mikä on tarpeellista jatkossa ja miten avioliittolain eri pykäliä on kehitettävä vastaamaan nykytilannetta.

Tiedätkö kuinka vanha avioliittolaki on? Se on vuodelta 1929. Sitä on muutettu ja kehitetty lukemattomat kerrat. Jos sen perusteissa tehdään olennainen muutos, tottakai on syytä käydä läpi, että laki on kokonaisuudessaan järkevä. 

Elämä ja erityisesti ihmisten perhe-elämä on muuttunut olennaisesti. Jos lain ensimmäinen pykälä on tarkoitus muuttaa, eli avioliittolain peruste, on aika miettiä koko lain täyttä uudistamista. Siinä voidaan huomioida silloin paremmin uusioperheet, avioerot, erilaiset parisuhteet ja ehkä jopa avoliitto voi tulla osaksi avioliittolakia.

Vierailija
168/168 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on jo nyt oikeus solmia avioliitto, laki on täysin tasa-arvoinen. Avioliitto on liitto, joka solmitaan vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. Jokainen voi myös solmia rekisteröidyn parisuhteen eli suhteen samaa sukupuolta olevan kanssa. Miehen ja naisen liitto on olennaisesti erilainen kuin miehen ja miehen tai naisen ja naisen liitto: se on elämän symboli. Sillä ei ole merkitystä, että kaikki avioliiton solmivat eivät tee lapsia, koska valtaosa niin kuitenkin tekee. Miehen ja naisen liitto symbolisoi elämää. Kaikki ihmiset saavat alkunsa miehen ja naisen yhtymisestä, vaikka sitten koeputkessa: se on se elämän ydin, jota miehen ja naisen liitto symbolisoi, eivätkä tätä homoliitot koskaan pysty tavoittamaan. Rakkaus on kaikille, mikään yllä mainitusta ei sulje keneltäkään rakkautta pois. Mutta avioliitto yhteiskunnallisena asiana on elämää tuottava yhteys, joka syntyy vain naisen ja miehen, kahden erilaisen ja toistensa vastapuolen yhtymisestä.