Olis kiva kun jättäisitte ne lapsiperhepaikat lasten kanssa autoileville!
Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua.
Kommentit (371)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:44"]
Parkkipaikkojen pienuus ahdistaa toki joten vaihtoehtoja ei ole monia eli jos paljon isompia paikkoja vapaana niin otan sellaisen, en viitsi ajaa pieneen ruutuun niin että muut eivät enää pääse autoihinsa.
[/quote]
Oletko huomannut, niihin paikkoihin ne Transporterit ja vastaavat ihan aidosti isommat osaavat ajaa. Kummallista, kun vähän isomman lompakon omaava antaa puolisolleen ison auton, sitä pysäköintiäkään ei osata opetella.
Vaihda Fordiin niinkuin joku ehdotti. Tai sitten Touraniin, jolloin voit säestää autoa hyräilemällä ritariässää - et olisi yhtä nolo silloinkaan, kuin miten esiinnyt täällä.
Mulla on erikseen laukku, jossa pidän tiiliskiveä. Jos joku parkkeeraa liian lähelle niin "vahingossa" käyn posauttamadda sillä ovea.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 10:05"]
Parkkipaikkojen pienuus ahdistaa toki joten vaihtoehtoja ei ole monia eli jos paljon isompia paikkoja vapaana niin otan sellaisen, en viitsi ajaa pieneen ruutuun niin että muut eivät enää pääse autoihinsa.
[/quote]
Oletko huomannut, niihin paikkoihin ne Transporterit ja vastaavat ihan aidosti isommat osaavat ajaa. Kummallista, kun vähän isomman lompakon omaava antaa puolisolleen ison auton, sitä pysäköintiäkään ei osata opetella.
Vaihda Fordiin niinkuin joku ehdotti. Tai sitten Touraniin, jolloin voit säestää autoa hyräilemällä ritariässää - et olisi yhtä nolo silloinkaan, kuin miten esiinnyt täällä.
[/quote]
Kateus vie kalatki vedestä eikä ne toisten rangerooverit ja muut ökyautot ole mitenkään sulta pois.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:27"]
Saanko minä pysäköidä perhepaikalle? Oon seitsemännellä kuulla raskaana ja autonovista kulkeminen on jo jokseenkin hankalaa.
[/quote]
Kuinka paljon oikein oot syönyt ja lihonnut, jos 7 kuulla vaikea liikkua autonovista? Mulla laskettu aika tällä viikolla, ja hyvin mahtuu.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 10:09"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 10:05"]
[/quote]
[/quote]
Kateus vie kalatki vedestä eikä ne toisten rangerooverit ja muut ökyautot ole mitenkään sulta pois.
[/quote]
Katsopa ketjun otsikkoa. Ei minua edes kiinnosta tuollaiset, oma auto on vähän vastakkaisesta ääripäästä, kaksipaikkainen avo.
Itse ajan autoni aina perhepaikalle vaikka olisin yksin liikenteessä. Olen innolla odotellut päivää kun joku elämäänsä kyllästynyt läskiperse tulee valittamaan kun joutui joni-viljaminsa kansda kävelemään sata metriä pidemmän matkan.
Ihan uskomaton keskustelu. :)
"Asiakkaiden eriarvoistaminen"... Heh, no voi kai sitä noinkin perustella kun haluaa olla hankala. ;)
Ei tulisi kyllä mieleenkään parkkeerata lähellekään lapsiperhepaikkoja! Yleensä, jos näen viereisessä autossa lapsimatkustajiin viittaavia merkkejä (lastenistuimet, sekalainen kasa lelukrääsää), niin yritän vaihtaa auton "väljemmille vesille", jos mahdollista.
Kun vanhemmat alkaa tunkea niitä muksuja sinne autoon, niin on ihan sama, miten paljon auton ovet paukkuu viereen parkkeerattuja autoja vasten. Pahimmassa tapauksessa sillä aikaa, kun mamma kiinnittää pienempää istuimeen, se isompi hakkaa lelulla naapuriautojen kylkiä.
Oikeastaan lapsiperheiden pitäisi liikkua vain bussilla. Se olisi ekologista, lapsiperheet säästäisi rahaa (vaunujen kanssahan saa matkustaa ilmaiseksi eikä menisi kuluja autosta) ja muiden autot säilyisi naarmuitta.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 10:45"]
Itse ajan autoni aina perhepaikalle vaikka olisin yksin liikenteessä. Olen innolla odotellut päivää kun joku elämäänsä kyllästynyt läskiperse tulee valittamaan kun joutui joni-viljaminsa kansda kävelemään sata metriä pidemmän matkan.
[/quote]
Samma här...
Ns lapsipaikoille saa pysäköidä kuka tahansa. Piste. Minä pysäköin ettei köyhien romut kolhi minun auton ovia. Olkoot sitten jonku katkeran kotteronomistajan mielestä naurettavaa
Minusta kauppojen pitäisi vastaavasti myös varata erikoispaikkoja ihan pienille autoille. Kuten Smarteille ja mopoautoille. Yhteen tavalliseen ruutuun mahtuu kaksi Smartia tai mopoautoa. On ihan turhaa, että sellainen vie sitten yhden kokonaisen ruudun. Muualla Euroopassahan näiden autojen kuskit osaa parkata autonsa niin, että siihen viereen mahtuu toinen samanmoinen. Suomessa pässinpäät vie pienellä autolla reteesti koko ruudun.
Sillä tavalla kannustettaisiin ihmisiä myös hankkimaan pienempiä, vähäpäästöisempiä autoja, kun niille löytyisi paremmin parkkipaikka.
Pienen auton parkkimaksu voisi vastaavasti olla vain puolet ison perheauton parkkimaksusta.
Ap puhuu täyttä asiaa. Miksi häntä alapeukutetaan, vaikka aloitus on täysin järkeenkäypä? Mikä noiden alapeukuttajien mielestä on se syy, että lapsetta asioivien pitää päästä parkkeeraamaan lapsiparkkeihin? Kertokaahan nyt, kun ei minulle ainakaan aukea.
Kyse ei ole ylipainosta tai siitä, jaksaako joku kävellä kauempaa kauppaan.
Kyse on turvallisuudesta sekä siitä, että leveämmässä parkkiruudussa on se takapenkin lastenistuinten lastaaminen helpompaa ilman, että naapuriauton kylki on vaarassa jne.
Pienten lasten kanssa on turvattomampaa kulkea autorivistöjen välissä kuin aikuisten. Pienet lapset eivät näy sieltä autojen takaa yhtä hyvin kuin pidemmät aikuiset.
Itselläni ovat lapset jo koululaisia, enkä minäkään enää kehtaa parkkeerata noihin lapsiparkkiruutuihin, koska niitä ei ole kaltaisilleni tarkoitettu.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 10:45"]
[/quote]
Samma här...
Ns lapsipaikoille saa pysäköidä kuka tahansa. Piste. Minä pysäköin ettei köyhien romut kolhi minun auton ovia. Olkoot sitten jonku katkeran kotteronomistajan mielestä naurettavaa
[/quote]
Jaa. Mä teen niin, jos vaan on tilaa, että ajan autoni kahden ruudun keskelle. Joskus on joku pälli ikivanhan toijjotan kuski (yleensä elämäänsä katkeroitunut mies) tullut jotain mäkisemään. En ymmärrä, jos 1000 paikkaisessa kauppakeskuksen maksuttomassa parkkihallissa on 800 paikkaa vapaana, mitä väliä, jos autoni sen hallin takimmaisessa nurkassa vie kaksi paikkaa?
Olen tulkinnut tilanteen niin, että kyseiset äijät vaan on kateellisia, kun nuori nainen ajaa uudella Mersulla ja itsellä ei ole rahkeet riittäneet kummempaan. :( Typerää.
Av, olen kanssasi samaa mieltä. Huono suuntaus kun ihmiset eivät osoita toisaan kohtaan lainkaan huomaavaisuutta. Ihmeellistä että kaiken pitää olla säädetty laissa, jotta osattaisi käyttäytyä toisia huomioiden :(
Lapsiperheille ei näemmä mikään riitä vaikka yhteiskunta pyörii käytännössä täysin lasten ehdoilla. Vituttaa kun pitää niitä äpäriä vääntää tänne ja sitten tehdään siitä kaikkien ongelma ja vaaditaan muita sopeutumaan. Niitä lapsia tehdessä voisi jo miettiä miten onnistuu kauppareissut jatkossa sen sijaan että kitistään kun muut vie parhaat parkkipaikat.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 10:11"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:27"]
Saanko minä pysäköidä perhepaikalle? Oon seitsemännellä kuulla raskaana ja autonovista kulkeminen on jo jokseenkin hankalaa.
[/quote]
Kuinka paljon oikein oot syönyt ja lihonnut, jos 7 kuulla vaikea liikkua autonovista? Mulla laskettu aika tällä viikolla, ja hyvin mahtuu.
[/quote]
Kuusi kiloa tähän mennessä, kiitos kysymästä. Mun vaan oikeasti tekee pahaa rutistua pienistä raoista, joten mielummin avaisin oven selkoselälleen. Normiparkkiksilla se ei käy. Ja mitä nyt alapeukuista voi päätellä, niin lapsiperheparkki on pyhä! Ei armoa edes raskaana oleville!
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:38"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:20"]
Kyllä se pihan omistaja saa päättää, mihin siinä pihalla pysäköidään. Jos poikkeat niistä ohjeista, se on luvaton pysäköinti, jota varten voi tilata parkkipirkon kirjoittamaan sakon.
[/quote]
Totta, jos pihan omistaja edellyttää perheparkkiruutuun perhettä, pitää hänen antaa näille parkkikortti, josta ilmenee, että kyseessä on lapsiperheen auto. Sen puuttuessa autoilijaa voidaan sakottaa väärinpysäköinnistä. Parkkipaikan omistajan pitää etukäteen jakaa nämä tunnisteet ihan samalla tavalla kuin jos menet hotelliin ja autolle on paikka on yhteisellä parkkipaikalle, jonne saat hotellista "lupalapun".
Lisäksi parkkipaikalla on yksiselitteisesti määriteltävä, mitkä ovat perhepaikkojen käytön kriteerit, Ilman niitä ei voi sakottaa.
[/quote]
Kuulostaa työläältä. Meidän pihalla ihan lukee vain tiettyjen paikkojen kohdalla, että asunnon omistajien paikat. Ollaan joskus tehostettu sitä ihan parkkipirkolla ja on toiminut. Saatiin yksi viereisessä rakennuksessa töissä ollut hakemaan muualta paikan, kun tuli "kiire" töihin ja työpaikan parkki oli täysi.
Toki voithan riitauttaa sakkolapun ja käydä väittämässä, ettet tiennyt mitä ne merkit tarkoittavat. Antaa ihan yhtä tyhmän kuvan sinusta kuin täällä anonyyminä annat.
[/quote]
Ei sitä tarvitse edes riitauttaa, koska parkkipaikka on yksityisalue ja siellä pitää olla kyltti, jossa selvitetään mahdolliset rajoitukset muutenkin kuin termillä "perhepaikka". Täsä on olemassa ihan lakikin: "Tieliikennelain 28 §:n 2 momentin mukaan luvaton pysäköinti yksityisellä alueella ilman kiinteistön omistajan tai haltijan lupaa on kielletty. Pysäköintiä koskevat määräykset yksityisellä alueella on ilmaistava selvästi havaittavalla tavalla. Tällä tieliikennelakiin tehdyllä lisäyksellä (27.6.2003/621) luvaton pysäköinti sanktioitiin lakitasolla"
En todellakaan maksa parkkisakkoa, jonka saisin siitä, että autoni on perhepaikalla, jonka käytöstä ei ole erikseen annettu selkeitä ohjeita. Eikä parkkipirkko siitä edes sakota, koska ei voi.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:07"]
En todellakaan maksa parkkisakkoa, jonka saisin siitä, että autoni on perhepaikalla, jonka käytöstä ei ole erikseen annettu selkeitä ohjeita. Eikä parkkipirkko siitä edes sakota, koska ei voi.
[/quote]
No kerropa, miten se ohje on epäselvä, niin voimme antaa ne. Ainakin jo tuo viestisi kertoo, että tiedät tekeväsi jotain väärin. Me voimme auttaa, niin tiedät mitä teet väärin.
Pysäköitkö perhepaikalle lasten kanssa? Jos pysäköit, silloin murehdit ihan suotta, se on tarkoitettu sinua varten.
Pysäköitkö perhepaikalle, vaikka sinulla ei ole lapsia mukana? Mieti uudestaan ja etsi uusi paikka.
Ollaan joskus oikeen ajan kuluksi hetki katottu, että kuinka yksin autoilevat tai todellakin lapsettomat vetää sen auton parkkiin, mikä tarkoitettu autoille, joissa istuimessa olevia lapsia kyydissä. Ovi naarmuista voisikin velottaa niitä, jotka ajavat ne autot lapsiparkkiin ilman, että kuuluvat siihen sakkiin.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:04"]
Lapsiperheille ei näemmä mikään riitä vaikka yhteiskunta pyörii käytännössä täysin lasten ehdoilla. Vituttaa kun pitää niitä äpäriä vääntää tänne ja sitten tehdään siitä kaikkien ongelma ja vaaditaan muita sopeutumaan. Niitä lapsia tehdessä voisi jo miettiä miten onnistuu kauppareissut jatkossa sen sijaan että kitistään kun muut vie parhaat parkkipaikat.
[/quote]
Ziisus, mikä asenne sinulla. Ne "äpärät" kumminkin kustantaa sunkin eläkkeesi ja vaihtaa sun kroonikkovaippasi sitten aikanaan...
Jotka pelkäätte kolhuja, hankkikaa Fordi:
http://www.iltasanomat.fi/videot/autot/vid-1288615631528.html
Eikä sitä isoa maasturia ole suunniteltukaan välttämään pieniä kontakteja, päinvastoin. Sitä varten lantikoissakin on paksumpi maali.