Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olis kiva kun jättäisitte ne lapsiperhepaikat lasten kanssa autoileville!

Vierailija
03.02.2014 |

Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua. 

Kommentit (371)

Vierailija
61/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 04:38"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:18"]

Muutaman kerran nähny jopa täällä syrjäseudulla kun vanhat ihmiset ei jaksa tulla muutamaa ruutua kauempaa kauppaan, vaan vievät lapsiperheiden parkkiruudun. Siinä sitten ite ähräät sen auton ovien kanssa ja parkkeeraat kapeaan ruutuun niin, että saat sen kaukalon toisia autoja kolhimatta ulos omasta autosta.. kyllä ne leveät ruudut on ollu pelastus, taaperonkin kanssa. Vanhukset käy korillisen ostamassa ruokaa, ajavat oven lähelle lapsiparkkiin, mä teen kerralla viikon ostokset ja joudun sompailemaan ensin muksut ahtaassa ruudussa autoon ennen kun saan edes ostokset autoon. Ei tunnu aina reilulta. Sitten jos oon ilman lapsia niin aina jätän invapaikat ja lapsiperheparkit niitä tarvitseville. Ja isompien muksujen kanssa pärjää jo tavallisessa ruudussa, mutta kyllä tasperoiden ja vauvojen kanssa nuo leveät ruudut on erittäin mukavat.

[/quote]

Voi luoja, muistathan tämän sitten kun itse olet vanha. Kyllä minä soisin vanhuspaikat lähemmäs ovia kun lapsiperheiden paikat, vanhukset ei ymmärrettävistä syistä jaksa niin hyvin liikkua kuin lapsiperheet eikä heitä huomioida juuri mitenkään esim. kaupoissa ja ostoskeskuksissa kuten laittamalla vaikka joku penkki jonnekin. Varmaan tietyntyyppiset vanhemmat ovat niitä jotka valittavat vanhusten rollaattori-ostoskärryistäkin kaupassa, jos ne ovat helpommin saatavilla kuin jotkut lastenkärryt. Miten sinä pärjäät kaupunkikeskustoissa ja parkkipaikoilla missä näitä perheparkkeja ei ole? Ärsyttää kyllä suoraan sanottuna uusavuttomat vanhemmat jotka jaksaa narista vanhuksista.

[/quote]

Vanhukset vois hommata invakortin. Jos ei mumma pysty kävelemään parkkipaikan toisesta päästä, hommaa sitten invakortin, ei tarvitse viedä lapsiperheille tarkoitettuja parkkipaikkoja. Muutenkin ovat päässeet nuorina eläkkeelle ja ovat itsekästä sukupolvea kaikkine etuineen. Joten jos ei mumman jalka nouse, hommaa invalidimerkin. Muuten kävelee kiltisti parkkipaikan läpi

Vierailija
62/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 07:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 04:38"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:18"]

Muutaman kerran nähny jopa täällä syrjäseudulla kun vanhat ihmiset ei jaksa tulla muutamaa ruutua kauempaa kauppaan, vaan vievät lapsiperheiden parkkiruudun. Siinä sitten ite ähräät sen auton ovien kanssa ja parkkeeraat kapeaan ruutuun niin, että saat sen kaukalon toisia autoja kolhimatta ulos omasta autosta.. kyllä ne leveät ruudut on ollu pelastus, taaperonkin kanssa. Vanhukset käy korillisen ostamassa ruokaa, ajavat oven lähelle lapsiparkkiin, mä teen kerralla viikon ostokset ja joudun sompailemaan ensin muksut ahtaassa ruudussa autoon ennen kun saan edes ostokset autoon. Ei tunnu aina reilulta. Sitten jos oon ilman lapsia niin aina jätän invapaikat ja lapsiperheparkit niitä tarvitseville. Ja isompien muksujen kanssa pärjää jo tavallisessa ruudussa, mutta kyllä tasperoiden ja vauvojen kanssa nuo leveät ruudut on erittäin mukavat.

[/quote]

Voi luoja, muistathan tämän sitten kun itse olet vanha. Kyllä minä soisin vanhuspaikat lähemmäs ovia kun lapsiperheiden paikat, vanhukset ei ymmärrettävistä syistä jaksa niin hyvin liikkua kuin lapsiperheet eikä heitä huomioida juuri mitenkään esim. kaupoissa ja ostoskeskuksissa kuten laittamalla vaikka joku penkki jonnekin. Varmaan tietyntyyppiset vanhemmat ovat niitä jotka valittavat vanhusten rollaattori-ostoskärryistäkin kaupassa, jos ne ovat helpommin saatavilla kuin jotkut lastenkärryt. Miten sinä pärjäät kaupunkikeskustoissa ja parkkipaikoilla missä näitä perheparkkeja ei ole? Ärsyttää kyllä suoraan sanottuna uusavuttomat vanhemmat jotka jaksaa narista vanhuksista.

[/quote]

Vanhukset vois hommata invakortin. Jos ei mumma pysty kävelemään parkkipaikan toisesta päästä, hommaa sitten invakortin, ei tarvitse viedä lapsiperheille tarkoitettuja parkkipaikkoja. Muutenkin ovat päässeet nuorina eläkkeelle ja ovat itsekästä sukupolvea kaikkine etuineen. Joten jos ei mumman jalka nouse, hommaa invalidimerkin. Muuten kävelee kiltisti parkkipaikan läpi

[/quote]

Lapsiperheet voisivat hankkia LAPSELLINEN-kortin.

Näinän se pitäisi ihan oikeesti olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi luoja tuota "eriarvoistamista". :D 

Ongelma näemmä ratkeaisi, jos toisella puolen olisi perheparkit jonne saa parkkeerata vaan mammat kera viiden lapsen ja toisella puolella vain ja ainoastaan lapsettomat. Kolmannessa rivissä voisi olla parkissa vain ja ainoastaan lemmikinomistajat, eikä kukaan, mikään muu. Olisiko sitten yhteiskunta pelastettu eriarvoistamiselta? 

Joo ei tarvitse vastata... :D 

Vierailija
64/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan ajotyyli ja -taidot ovat sitä luokkaa, että saa oikeasti välillä pelätä parkkipaikoilla. Lyhyempi matka autolta neljän lapsen kanssa sekä leveämpi tila laittaa nuorimmainen autojen välissä rattaisiin ovat kyllä perhepaikkojen plussia. Ei tarvitse ajotiellä säheltää rattaiden turvavöiden kanssa. Onneksi omat lapseni ovat rauhallisia, eivätkä ryntäile yksinään.

Vierailija
65/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 01:34"]

Tämä ketju taas nostaa entistäkin suuremman vitutuskäyrän lapsiperheitä kohtaan, ja jatkossa aion tasan tarkkaan parkkeerata juuri niille lapsiparkeille. Oikein etsin niitä, ja sinne. Vain koska minulla on oikeus. Alkaa tulla jo korvista sana "lapsiperhe"... Eikö nyky-yhteiskunnassa enää mistään muusta puhuta?

[/quote]

Sama minulla...aina on auto jatkossa lapsiparkissa jos semmoinen silmään sattuu.

Vierailija
66/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:54"]

Olen yrittäjä ja yritykseni parkkialue on yksityistä aluetta.  Voin ja olenkin pyytänyt joskus poliisin paikalle sakottamaan, kun eräät autoilijat eivät ole uskoneet hienovaraista pyyntöä siirtää väärinpysäköityä autoa.  Asia on todellakin niin, että minä omistan kyseisen alueen ja minä olen se, joka määrää pysäköinnistä.  Jos sanon, että lapsiperheparkit ovat vain lapsellisille, niin sitten ne ovat.

Eri asia sitten on, rupeanko moiseen touhuun.  Valituksia on kyllä tullut todella paljon siitä, että perheparkkiin kurvataan autoilla, joissa lapsista ei olla kuultukaan.  Itsekkäitä minäminä -tyyppejä ne aina ovat.

[/quote]

Yrittäjä olen itsekin ja tiedän, että sinun sanallasi ei ole mitään painoa siinä vaiheessa, kun vaadit sakottajaa paikalle, vaikka kyseessä on oma pihasi. Sinun tehtäväsi kun on ilmaista riittävän selkeästi ja riittävän yksilöidysti, milloin auton saa jättää perhepaikalle eikä sakotuksen syyksi riitä se, että olet laittanut pihaan kylttejä "perheparkki" tai "lapsiperheille" ja siihen on tullut joku, jolla ei ole lasta mukana. Sakkoja jaellaan vasta sitten, kun sinulla on pihassa kyltti, jossa kerrot, mikä sinulle on perhe eli kuka saa autonsa siihen jättää JA millä tavalla hän todistaa oikeutensa. Joudut siis jakamaan liikkeessäsi perheparkkilappuja, joita voi laittaa auton tuulilasiin osoittaakseen, että on saanut sinulta luvan siihen pysäköidä.

[/quote]

Minäkin olen yrittäjä ja tiedän tasan tarkkaan, että poliisit tulevat jakamaan huomautukset ja sakot vääristä pysäköinneistä, jos ohjeita ei ole noudatettu. Invapaikalla olijat saa heti sakot, muualla katsovat tilanteen mukaan. Jos on ilmeistä, että asiakkaalle olisi pitänyt olla selvä paikan käyttötarkoitus, sakko lankeaa. Jos ensimmäisellä kerralla ei ollut ilmeistä, toisella kerralla sama henkilö ei voi enää vedota tietämättömyyteen, kun huomautus on jo annettu. Silloin, kun paikan edessä on selvästi perhepaikan merkki ja autoon palaa yksinäinen isä, ei poliisi paljoa silittele. Sama tilanne, jos paikka on ilmoitettu varatuksi työntekijälle ja siihen menee joku, joka luuli olevansa työntekijä. Kaikkein selvin tilanne on, kun liikennemerkin lisäkilvessä on ilmaistu pysäköintialueet.

Te, jotka huutelette, että asiakasvirrat vähenevät väärinpysäköintien rankaisusta ette ole tainneet kuulla muiden ilmoituksia vääristä pysäköinneistä. Niitä tulee päivittäin ja kun siihen puututaan, aika moni on hyvillään. Jos pysäköitte väärin ja luulette muiden hyväksyvän toimenne, miettikää toisen kerran. Ne katseet eivät ole hyväksyviä katseita.

[/quote]

Minulle on tehty noin eli autoni oli perheparkissa, joku kutsui poliisin paikalle väärinpysäköinnin takia. Poliisi ilmoitti, että ei voi sakottaa, koska autoni ei estänyt muuta liikennettä eikä ollut vaaraksi turvallisuudelle, vaikka se olikin yhden naisen auto perhepaikalla. Kauppiaalle ilmoittivat, että jotta voitaisiin sakottaa, pitäisi hänen vaatia perhepaikka-asiakkaita hakemaan kaupasta autoonsa kyltti "oikeus perheparkkipaikkaan" ja vasta sen puuttuessa autoilijaa voidaan sakottaa.

Vierailija
67/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan nyt joku minulle kun en ymmärrä .. olen varmaan jotenkin yksinkertainen kun ei vaan mene jakeluun tämä asia.

Miten helvet*ssä ne lapsiperheet, jotka olisivat oikeutettuja käyttämään ko. paikkoja ovat monien näitä paikkoja väärin käyttävien mielestä niitä laiskoja, omahyväisiä jne. mutta eivät näe itsessään näitä piirteitä lainkaan käyttäessään väärin niitä paikkoja?

Ei voi kuin ihmetellä miten tyhmiä jotkut ihmiset ovat ..

Vierailija
68/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 08:40"]

Kertokaahan nyt joku minulle kun en ymmärrä .. olen varmaan jotenkin yksinkertainen kun ei vaan mene jakeluun tämä asia.

Miten helvet*ssä ne lapsiperheet, jotka olisivat oikeutettuja käyttämään ko. paikkoja ovat monien näitä paikkoja väärin käyttävien mielestä niitä laiskoja, omahyväisiä jne. mutta eivät näe itsessään näitä piirteitä lainkaan käyttäessään väärin niitä paikkoja?

[/quote]

No johan täällä on selitetty, että on raskaana olevia, huonosti liikkuvia yms. jotka haluaisi auton myös parkkiin lähelle, mutta raivopäämammat tulee huutamaan samalla kun purkavat autostaan pari yläasteikäistä teiniä

Vierailija
69/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 08:15"]

Nykyajan ajotyyli ja -taidot ovat sitä luokkaa, että saa oikeasti välillä pelätä parkkipaikoilla. Lyhyempi matka autolta neljän lapsen kanssa sekä leveämpi tila laittaa nuorimmainen autojen välissä rattaisiin ovat kyllä perhepaikkojen plussia. Ei tarvitse ajotiellä säheltää rattaiden turvavöiden kanssa. Onneksi omat lapseni ovat rauhallisia, eivätkä ryntäile yksinään.

[/quote]

Neljän lapsen kanssa kauppaan... otan osaa.

Vierailija
70/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille hyvin käyttäytyville ihmisille on selvää, ettei mennä lapsiperhepaikalle, jos ei ole pieniä lapsia mukana. Kaikille hyvin käyttäytyville ihmislle on selvää, ettei mennä invapaikalle, jos ei olla invalideja ja oikeutettuja paikan käyttöön myös. Kaikille normaaliälyisille on selvää, etteivät kaikki lapsiperheet ole samanlaisia. Tai kaikki vanhukset tai kaikki lapsettomat.

Vierailija
71/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on oiva esimerkki myös hajota ja hallitse -periaatteen onnistumisesta. Ihmiset ovat toistensa kurkussa, ja heitä on helppo hallita.

Vierailija
72/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 10:57"]

Yhteiskunta pyörii koululaisten aikataulujen mukaan... Ja tämäkö sinua harmittaa? Tai se, että veroissasi joudut maksamaan lapsiperheitä tukevista asioista, kuten kouluista ja päivähoidosta? Päivähoito on käsittääkseni sitä varten, että vanhemmat pääsevät töihin - tekemään yhteiskuntaa hyödyttävää työtä ja maksamaan veroja. Lasten koulutuksen tärkeydestä tuskin tarvitsee keskustella.

Se että vanhemmille maksetaan tukia pienen lapsen kanssa kotona olosta, on nykykäsityksen mukaisesti eduksi lapselle (taapero ei kuulu päiväkotiin) ja lapsen hoitaminen kotona on edullisempaa kotona kuin laitoksessa. 

Sanoit että lapsettomat tekevät ahkerammin töitä, vuosia ilman perhevapaiden tuomia taukoja. Itselläni on toisenlainen näkemys. Itse olen kokenut että "sapattivuodet" kotona omien lasten kanssa ovat tuoneet työpanokseeni aiempaa enemmän tehokkuutta. Itseäni vanhemmuus on kehittänyt monella tapaa, koen että olen kypsynyt myös paremmaksi työntekijäksi. Lisäksi tauon jälkeen oikeasti nautin työstäni, panokseni on suurempi kuin vuosia puurtaneilla leipääntyneillä kolleegoilla jotka haaveilevat vuorotteluvapaasta tai jopa eläkkeestä (johon on vielä vuosikymmeniä aikaa). Jokaisella on oikeus elää tämä ainutkertainen elämänsä miten parhaaksi kokee, kunhan ei kanssaihmisä vahingoita. Jos haluaa elää koko aikuiselämänsä oravanpyörässä, elää työlleen ja luoda uraa, se on jollekin ihmistyypille täysin suotavaa. Mutta sitten on meitä, joilla on toisenlaisia arvoja - perhe on elämän tärkein asia, työ vasta kaukana takana. Sallikaamme erilaisia ihmisiä ja elämäntyylejä ympärillämme.

Ja vielä siihen rahan syytämiseen, kyllähän minäkin voisin olla tyytymätön siihen että kaupunki hassaa rahaa konserttitaloihin, uusien liikenneyhteyksien luomiseen tai hiihtolatujen kunnossapitoon, kun minä en käytä niistä mitään, ja samalla taas supistaa terveydenhuollosta ja opetuksesta jotka meidän perheen kannalta taas kokisin tärkeämmiksi. Mutta samalla kuitenkin ymmärrän, että toisille näillä ko raharei'illä on iso merkitys. 

En tiedä miten keskustelu on eksynyt perheparkeista näin kauas, mutta kommentti vielä siihenkin: olen samoilla linjoilla heidän kanssaan jotka ovat todenneet, että ei voi kauhalla ottaa jos on lusikalla annettu. Hyviin käytöstapoihin ja sovussa elämiseen ja niin edelleen. Ja totean vielä, että ainakin meidän kaupungissamme niiden markettien parkkipaikoilla missä on perheparkkiruutuja, parkkipaikat kiertävät markettia ainakin kahdelta sivulta, ja sisäänkäyntejä on myös näillä molemmilla sivuilla. Eli huonojalkaisille ja vanhuksille on siellä megalomaanisella parkkipaikalla sisäänkäyntien läheisyydessä runsain mitoin muitakin parkkiruutuja, kuin perheparkkeja. 

Itse enää harvoin perheparkkia käytetään, kun omat lapset on jo 3v ja 5v eikä tartte enää kaukaloiden ym. kanssa siellä sählätä, mutta välillä kun sinne ajetaan - niin aina siellä näkee lapsettomiakin. Ja pakko on myöntää, että joka kerta ajattelen että he ovat epäkohteliaita. Nimenomaan huonotapaisia, ei muuta. 

Ja ps. sinä lapseton uraohjus - muista että sinäkin olet ollut joskus lapsi. Jollet ole mikään tervaskanto, olet itsekin hyötynyt lapsena päivähoidosta, kouluista ja kaupungin jäädyttämistä luistinradoista jonne oli talvisin kiva mennä kavereiden kanssa luistelemaan. Oletko todella sitä mieltä, että niihin panostaminen vielä tänäkin päivänä on sinulta pois?

Ihmisellä on oikeus lisääntyä, ja tämä on jopa ihan toivottavaa jos mielimme saada aikanaan lisää veronmaksajia ja yhteiskunnan pyörittäjiä. 

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:14"]

Älytöntä jaarittelua enkä jaksanut lukea koko kommenttia. Vasta-argumentin pointti on varmasti se, että miksi toisten täytyy kustantaa palveluita, joita ei käytä tai tule käyttämään. Miksi lapsettomien täytyy tehdä kovemmin töitä kuin perheellinen, sillä jonkunhan sen perheellisen poissaolot ja kaikenlaiset vapaat pitää korvata. Se on hienoa, että perheellinen ehtii miettimään näillä vapailla (toisten kustannuksella) elämäänsä ja kehittyä ihmisenä, jota se lapsetonkin haluaisi, mutta jonkun on tehtävä ne työt, jotta yhteiskunta pyöriin, eikä näitä lapsettomien vapaita katsota hyvällä, koska ei ole sitä tekosyy-perhettä. Tottakai perhe on lapsettomallekin tärkeä, vaikkei se sisällä sitä perheen ydinkäsitystä lapsista. Eikä tarvitse olla uraohjus valitakseen lapsettoman elämän.

Koulutus, päivähoito, neuvolat jne. ovat merkityksellisiä asioita nimenomaisesti perheellisille ja toistaiseksi verovaroin ylläpidettäviä palveluita. Niiden maksuttomuudesta tai terveydenhoidon muuttumisesta vakuutuspohjaiseksi on käyty keskustelua, joka perustuu siihen, ettei yhteiskunnalla ole varaa enää ylläpitää niitä. On myös hyvä huomioida Suomeen vihdoin rantautunut markkinatalousajattelu. Tämän pohjalta siis ajatus, että jokainen maksakoon tarvitsemastaan palvelusta. Musiikkitalo, ooppera jne. ovat kirjoittajalta huonoja esimerkkejä, sillä ne ovat palveluita, jotka on suunnattu kaikille ja kaikenikäisille. On sitten eri asia käyttääkö niitä. Ei todellakaan kaikki lapsettomat haluaisi, että heidän verorahoja käytetään tällaisiin kohteisiin.

Perheen perustamista olisikin järkevä miettiä taloudelliselta kantilta, sillä se on kuitenkin jokaisen oma päätös, jonka kustannuksia ei muiden pitäisi joutua maksamaan. Ihmisellä pitäisi olla lasten teon lisäksi oikeus olla maksamatta toisten elämistä ja olla elämättä lapsikeskeistä elämää.

Vierailija
73/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vain jaksan ihmetellä, missä tuollaisia parkkipaikkoja muka on?! :O

täällä savossa (Mikkeli) on vain invapaikkoja, Prismaankin mennään parkkipaikan läpi lapsia tiukasti kädestä pitäenenkä muuta osaa edes kuvitella !

"parkkipaikka" lapsiperheille.. heh hassua :D

Vierailija
74/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eriarvoistuminen kun on vielä tehty lapsettomien autonkylkien suojaksi.

Vierailija
75/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös käytän niitä lapsiperhepaikkoja jos vaan on vapaana. Minusta riittää ihan hyvin, että on invapaikat, muita erityispaikkoja ei tarvita.

Vierailija
76/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 08:44"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 08:40"]

[/quote]

No johan täällä on selitetty, että on raskaana olevia, huonosti liikkuvia yms. jotka haluaisi auton myös parkkiin lähelle, mutta raivopäämammat tulee huutamaan samalla kun purkavat autostaan pari yläasteikäistä teiniä

[/quote]

No hei raskaana olevat ja huonosti liikkuvat! Älkää hyvät ihmiset ainakaan Ikeaan menkö, jos ne muutama kymmenen metriä parkkipaikka metriä ovat niin kriittiset, ettei niistä selviä.

Jos lapsiperheet ovat saaneet "omat" parkkipaikat, ettei kolhi naapurin autoja, pitäiskö Teidän raskaana olevien ja huonosti liikkuvien lähteä kauppiaalle lobbaamaan omaa asiaanne ja yrittää hankkia ryhmällenne parkkipaikat vaikka kaupan tuulikaapista?

Jos jollain ryhmällä on "etu", mikä on oikeasti kaikkien etu, pitääkö siitä heti kaikkien, jotka ei ole siihen oikeutettuja, yrittää saada siitä osansa?

Vierailija
77/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:33"]

Minun on pakko päästä leveälle paikalle koska autoni (MB SL500) ovet ovat niin pitkät eli aukeavat leveästi.

[/quote]

Minunkin on pakko päästä leveälle paikalle, koska iso musta samettihameeni voi muuten osua viereiseen autoon ja likaantua, samoin vieressä istuvan Mirandan.

[/quote]

Tosimustalainen pysäköi poikittain suoraan kaupan oven eteen. Pääsee nopeammin karkuun.

Vierailija
78/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Miten tällainenkin aihe voi nostaa niin paljon vastakkaisia mielipiteitä, että saadaan tällainen ketju? Kyllä liikennemerkkejä voi noudattaa tai jättää noudattamatta. Samoin parkkipaikan opasteita. Noudattaminen on ihan normaalia yleistä järjestystä. Noudattamatta jättäminen ei ole yhtään kantaa ottavampaa, vaan lähinnä oman tyhmyytensä esiin tuomista.

Jos on lapsipaikat, silloin ne on ja ajan muualle, kun lapset eivät ole kyydissä. 

Vierailija
79/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 21:03"]

Älytöntä jaarittelua enkä jaksanut lukea koko kommenttia. Vasta-argumentin pointti on varmasti se, että miksi toisten täytyy kustantaa palveluita, joita ei käytä tai tule käyttämään. Miksi lapsettomien täytyy tehdä kovemmin töitä kuin perheellinen, sillä jonkunhan sen perheellisen poissaolot ja kaikenlaiset vapaat pitää korvata. Se on hienoa, että perheellinen ehtii miettimään näillä vapailla (toisten kustannuksella) elämäänsä ja kehittyä ihmisenä, jota se lapsetonkin haluaisi, mutta jonkun on tehtävä ne työt, jotta yhteiskunta pyöriin, eikä näitä lapsettomien vapaita katsota hyvällä, koska ei ole sitä tekosyy-perhettä. Tottakai perhe on lapsettomallekin tärkeä, vaikkei se sisällä sitä perheen ydinkäsitystä lapsista. Eikä tarvitse olla uraohjus valitakseen lapsettoman elämän.

Koulutus, päivähoito, neuvolat jne. ovat merkityksellisiä asioita nimenomaisesti perheellisille ja toistaiseksi verovaroin ylläpidettäviä palveluita. Niiden maksuttomuudesta tai terveydenhoidon muuttumisesta vakuutuspohjaiseksi on käyty keskustelua, joka perustuu siihen, ettei yhteiskunnalla ole varaa enää ylläpitää niitä. On myös hyvä huomioida Suomeen vihdoin rantautunut markkinatalousajattelu. Tämän pohjalta siis ajatus, että jokainen maksakoon tarvitsemastaan palvelusta. Musiikkitalo, ooppera jne. ovat kirjoittajalta huonoja esimerkkejä, sillä ne ovat palveluita, jotka on suunnattu kaikille ja kaikenikäisille. On sitten eri asia käyttääkö niitä. Ei todellakaan kaikki lapsettomat haluaisi, että heidän verorahoja käytetään tällaisiin kohteisiin.

Perheen perustamista olisikin järkevä miettiä taloudelliselta kantilta, sillä se on kuitenkin jokaisen oma päätös, jonka kustannuksia ei muiden pitäisi joutua maksamaan. Ihmisellä pitäisi olla lasten teon lisäksi oikeus olla maksamatta toisten elämistä ja olla elämättä lapsikeskeistä elämää.

[/quote]

Elämä on valintoja täynnä ja kaikilla lapsettomilla pitäisi olla myös vapaus tehdä niitä ja päättää mihin elämänsä ja rahansa käyttää.

Vierailija
80/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

311: niin keskenkasvuista ja lyhytnäköistä tekstiä. Ehkä ymmärrät paremmin, kun saat esim. lapsia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme