Olis kiva kun jättäisitte ne lapsiperhepaikat lasten kanssa autoileville!
Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua.
Kommentit (371)
Kerran tuli kaksi mummoa heristelemään nyrkkiä mulle kun tulin lapsiparkkipaikalle. En ymmärrä miksi olettivat ettei mulla ole takapenkki täynnä lapsia. Tulivat kurkkimaan sisälle autoon ja olivat sitten tyytyväisiä kun sieltä lapsia löytyi.. Oli jotenkin hassu tapaus.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:26"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:08"]
Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua.
[/quote]
Sinä muutaman tonnin rotiskon omistava, TAJUA, että minä jätän minun upouuden maasturin lapsipaikalle VAIN SIKSI että ovat leveämpiä joten tuollaiset rotiskon omistajat eivät lyö oveen meidän auton kylkeen
[/quote]
Tässä taas huomaa, ettei rahalla saa käytöstapoja..
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:33"]
Minun on pakko päästä leveälle paikalle koska autoni (MB SL500) ovet ovat niin pitkät eli aukeavat leveästi.
[/quote]
No voi. Ne parkkiruudut on usein niin kapoisia, että meidän vanhan skodankin ovet kolisevat viereiseen autoon, jos ne läväyttää kokonaan auki.
Olen kauhea ihminen ja parkeeraan sinne, missä on vapaata (en tietenkään invapaikoille). Välillä menee lapsiperhepaikalle, välillä ei.
Peace and love, ei se voi olla niin suuri asia! Ihanko tosissaan jotkut sekopäät naarmuttavat tahallaan toisten autoja (vai onko se tätä "minulla on oikeuksia" suunsoittoa?)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:33"]
Minun on pakko päästä leveälle paikalle koska autoni (MB SL500) ovet ovat niin pitkät eli aukeavat leveästi.
[/quote]
No voi. Ne parkkiruudut on usein niin kapoisia, että meidän vanhan skodankin ovet kolisevat viereiseen autoon, jos ne läväyttää kokonaan auki.
[/quote]
Voit olla melko varma, että jos täällä on MB SL500:lla ajavia kirjoittamassa, ne ovat siinä iässä, että saisi museorekisteriin, jos niitä ei olisi "tuunattu". Ei tuo ole lapsiperheiden auto, sellaisia on lähinnä perheissä, joissa jälkikasvullakin on omat perheet ja autot.
Jos jollain on uusi Range Rover sport, ei hänkään täällä ole haukkumassa toisten autoja. Ei sellaisella ole tarvetta täällä nostaa itseään. Vanhempia Rangeja on taas korjattava niin tiheään, että Briteistä niitä saa paljon alle suomalaisen käytetyn Skodan jälleenmyyntihinnan. Tuttuni mm. oli myymässä 2003 Vogueta 13000 punnalla.
Tämä ketju taas nostaa entistäkin suuremman vitutuskäyrän lapsiperheitä kohtaan, ja jatkossa aion tasan tarkkaan parkkeerata juuri niille lapsiparkeille. Oikein etsin niitä, ja sinne. Vain koska minulla on oikeus. Alkaa tulla jo korvista sana "lapsiperhe"... Eikö nyky-yhteiskunnassa enää mistään muusta puhuta?
Leveä auto ja kaksi kaukaloa molemmin puolin, yksin liikenteessä, molemmin puolin toiset ajaneet lähes kylkeen kiinni.
ostokset takapenkille, lapset takalaatikkoon etteivät kieri penkiltä alas, ja autoa siirtämään, että saa kaikki oikeille paikoilleen.
mutta ei, ei minua haittaa se että joku ajanut perhe parkkiin.
vaan se että kun ajan tavalliseen ruutuun ja keskelle sitä, tulee aina joku aivoton yksilö kotteronsa kanssa siihen autoni kylkeen.
tietenki olettaen että kapenen taian omaisesti tarvittaessa 10cm levyiseksi.
lasta istuimeen laittaessa kun oven täytyy olla lähes kokonaan auki, molemmilta puolilta.
ja tästä syystä, ajan suosiolla juuri siihen kauimmaiseen ruutuun.
laiskat ja lapsettomat pitäkööt suosiolla ruutunsa.
t.3 äiti
Onko joku juttu ikeassa niin tärkeä, että sinne on pakko päästä ihan pienten lasten kanssa? Sehän on sellainen sokkelo.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 01:56"]Onko joku juttu ikeassa niin tärkeä, että sinne on pakko päästä ihan pienten lasten kanssa? Sehän on sellainen sokkelo.
[/quote]
Kyllä, kaikki ei ole niin avuttomia ja saavattomia että lapset pitäis aina viedä hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:59"]
Ehkäpä sitten annan lasteni läiskiä huolettomasti ovensa vieressä olevien autojen kylkiin, kun seuraavan kerran olemme kapeassa parkkiruudussa kaukana ovista lapsettomien viedessä lapsiperheiden parkkipaikat. Kun kerran ne leveät ruudut lähellä kaupan sisäänkäyntiä ovat lapsiperheille niin turhia.
Ja joo, opetan lapseni käyttäytymään sitten kun te idiootit aikuisyksilötkin osaatte käyttäytyä.
[/quote]
Muista sitten tarkistaa ettei piha-alueella ole missään tehokkaan zoomin omaavaa valvontakameraa ja ettei autossa ole myöskin parkkikameraa, ettei lasku ja sakot tule perässä;)
Tulee kyllä mieleen että miksi ihmiset tekevät lapsia jos niiden kanssa eläminen on niin ylivoimaista, ettei kauppaan edes selvitä jos kaikki lapsiperheille varatut paikat ovat täynnä? Miten te pärjäätte tavallisilla parkkipaikoilla niiden lastenne kanssa? Ihan ok idea että on noita paikkoja, mutta se ei tosiaan ole mikään lakisääteinen juttu, joten ihan turhaa siitä on kilareita vetää jos paikkoja ei aina olekaan vapaana. Voi voi.
>Tämä ketju taas nostaa entistäkin suuremman vitutuskäyrän lapsiperheitä >kohtaan, ja jatkossa aion tasan tarkkaan parkkeerata juuri niille lapsiparkeille. >Oikein etsin niitä, ja sinne. Vain koska minulla on oikeus. Alkaa tulla jo korvista >sana "lapsiperhe"... Eikö nyky-yhteiskunnassa enää mistään muusta puhuta?
Se palikka älähtää mihin... itehhän täällä olet möykkäämässä joten shut up sitte vaan
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 10:50"]
Ei tulisi kyllä mieleenkään parkkeerata lähellekään lapsiperhepaikkoja! Yleensä, jos näen viereisessä autossa lapsimatkustajiin viittaavia merkkejä (lastenistuimet, sekalainen kasa lelukrääsää), niin yritän vaihtaa auton "väljemmille vesille", jos mahdollista.
Kun vanhemmat alkaa tunkea niitä muksuja sinne autoon, niin on ihan sama, miten paljon auton ovet paukkuu viereen parkkeerattuja autoja vasten. Pahimmassa tapauksessa sillä aikaa, kun mamma kiinnittää pienempää istuimeen, se isompi hakkaa lelulla naapuriautojen kylkiä.
Oikeastaan lapsiperheiden pitäisi liikkua vain bussilla. Se olisi ekologista, lapsiperheet säästäisi rahaa (vaunujen kanssahan saa matkustaa ilmaiseksi eikä menisi kuluja autosta) ja muiden autot säilyisi naarmuitta.
[/quote]
Kyllä tällä suunnalla joutuu maksamaan linkan vaikka olisi rattaat/vaunut mukana (ja useimmiten joutuu vielä seisomaan, koska vaunuja ei saa mihinkään kiinni ja välillä on noita mutkat suoriksi-kuskeja joten ihan muiden ja vauvan turvallisuuden kannalta on parempi itse pitää kiinni vaunuista).
Ja meinaatko, etteivät lapsiperheet käy ikinä missään? Vaikkapa sukulaisten luona toisella puolella Suomea tai tee muutoinkaan mitään kesä/talvilomareissuja minnekään.
Kyllä tulisi meidän perheessä autottomuus paljon kalliimmaksi.
Ei sen puoleen, minulle ei ole mitään ongelmaa jättää autoa sivummalle kun käymme lasten kanssa kaupassa. Omaamme koko perhe terveet jalat ja pidämme lasten käsistä kiinni parkkiksella kävellessä.
Olisin kylläkin kiitollinen jos niitä kärrynpalautuspisteitä voisi sijoitella sinne syrjemmällekin ettei tarvitse aina kävellä takaisin kaupan oville palauttaakseen kärryt. Se olisi mukavaa asiakkaiden huomioimista.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 01:34"]
Tämä ketju taas nostaa entistäkin suuremman vitutuskäyrän lapsiperheitä kohtaan, ja jatkossa aion tasan tarkkaan parkkeerata juuri niille lapsiparkeille. Oikein etsin niitä, ja sinne. Vain koska minulla on oikeus. Alkaa tulla jo korvista sana "lapsiperhe"... Eikö nyky-yhteiskunnassa enää mistään muusta puhuta?
[/quote]
Näinpä juuri, lapsiperheet sitä lapsiperheet tätä, vaikka ovat hyväosaisimpia tässä yhteiskunnassa niin mikään ei niille riitä.
Erikoista sekin, että lapsilisä taitaa olla ainoa tuki joka ei ole tarvehankintainen kuten esim. opintotuki ja vastaavat. Siihen ei uskalleta koskea kun sehän se lapsiperheitä sieppaisikin, mietin vain että millä oikeutetaan se, että rikkaat saavat lapsitukia jotka voivat sitten laittaa säästötilille lapsen aikuisuutta varten? Käsittääkseni yhteiskunnan ei tuollaista pitäisi tukea, saati maksattaa muiden verorahoista tuollaista. Mietin, että miksi toiset saavat tuollaista ekstrarahaa yhteiskunnalta? Mielestäni voitaisiin tukea niitä jotka tukea oikeasti tarvitsevat, eikä kartuttaa jonkun pohatan säästötiliä. Vähän vain väärin, että rikas saa lapsilisää jota maksaa esim. lapseton vähävarainen... Voisi jokainen elättää lapsensa itse ja jos ei siihen kykene, menköön sitten sosiaalitoimistoon tai vastaavaan kuten ne opiskelijat ja muutkin, ei tarvitsisi olla mitään tuollaista automaattista avustusta. Miksi esim. opiskelijoillekin ei myönnetä vastaavia ekstrarahoja, niille varakkaille opiskelijoille myös?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:18"]
Muutaman kerran nähny jopa täällä syrjäseudulla kun vanhat ihmiset ei jaksa tulla muutamaa ruutua kauempaa kauppaan, vaan vievät lapsiperheiden parkkiruudun. Siinä sitten ite ähräät sen auton ovien kanssa ja parkkeeraat kapeaan ruutuun niin, että saat sen kaukalon toisia autoja kolhimatta ulos omasta autosta.. kyllä ne leveät ruudut on ollu pelastus, taaperonkin kanssa. Vanhukset käy korillisen ostamassa ruokaa, ajavat oven lähelle lapsiparkkiin, mä teen kerralla viikon ostokset ja joudun sompailemaan ensin muksut ahtaassa ruudussa autoon ennen kun saan edes ostokset autoon. Ei tunnu aina reilulta. Sitten jos oon ilman lapsia niin aina jätän invapaikat ja lapsiperheparkit niitä tarvitseville. Ja isompien muksujen kanssa pärjää jo tavallisessa ruudussa, mutta kyllä tasperoiden ja vauvojen kanssa nuo leveät ruudut on erittäin mukavat.
[/quote]
Voi luoja, muistathan tämän sitten kun itse olet vanha. Kyllä minä soisin vanhuspaikat lähemmäs ovia kun lapsiperheiden paikat, vanhukset ei ymmärrettävistä syistä jaksa niin hyvin liikkua kuin lapsiperheet eikä heitä huomioida juuri mitenkään esim. kaupoissa ja ostoskeskuksissa kuten laittamalla vaikka joku penkki jonnekin. Varmaan tietyntyyppiset vanhemmat ovat niitä jotka valittavat vanhusten rollaattori-ostoskärryistäkin kaupassa, jos ne ovat helpommin saatavilla kuin jotkut lastenkärryt. Miten sinä pärjäät kaupunkikeskustoissa ja parkkipaikoilla missä näitä perheparkkeja ei ole? Ärsyttää kyllä suoraan sanottuna uusavuttomat vanhemmat jotka jaksaa narista vanhuksista.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:20"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:08"]
Ne lapsipaikat on ihan vapaasti kaikkien käytettävissä, sitä ei mikään laki määrää kuka saa pysäköidä sinne.
[/quote]
Kyllä se pihan omistaja saa päättää, mihin siinä pihalla pysäköidään. Jos poikkeat niistä ohjeista, se on luvaton pysäköinti, jota varten voi tilata parkkipirkon kirjoittamaan sakon.
[/quote]
Sori vaan mutta se kyltti ei ole virallinen liikennemerkki. Ja missäs lukee minkä ikäisiä lapsia se koskee? Entäpä jos väittää että oli tulossa hakemaan lasta sieltä Ikeasta ja tulikin suunnitelmiin muutos jne? Että oli sovittu treffit kauppakeskukseen, lapsen toisen vanhemman kanssa joka ei päässytkään tulemaan jnejne. Veikkaan että moni yritys ei noita pahemmin valvo ja halua sakottaa, he eivät halua karkottaa asiakkaitaan liian tiukalla pysäköinninvalvonnalla. Siihen lapsiperhepaikalle voi olla tullut myös raskaana ollut nainen, vanhus tai kävelykeppien kanssa kulkeva.
Näitä keskusteluja kun lukee niin toivon että olisi erikseen kaupat, ravintolat ja Suomessakin hotellit ja lennot lapsettomille ja lapsiperheille. Jos vanhemmat ovat tuollaisia kitisijöitä joka asiasta, saisi minun puolestani poistaa koko lapsiruudut ja muutkin lapsiperheille suunnatut asiat.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 01:34"]
[/quote]
Nimenomaan! Perheellisten itsekkyys on loputonta, vaikka koko yhteiskunta on rakennettu lapsiperheille ja heidän tarpeille. Onneksi muutosta on ilmassa ja nähty, että nykyiselle järjestelmälle ei ole enää niin paljon kannatusta, koska se on eriarvoistava.
Ja lapsettomat eivät kitise? Kyllä kitisevät. Byhyy kun ovat eriarvoisessa asemassa. Jos on noin paskaa olla lapseton ja ei saa samoja etuja niin tehkää lapsia ja lopettakaa vinkuminen. Tiedä vaikka itsekkyyskin karisisi.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 01:56"]
Onko joku juttu ikeassa niin tärkeä, että sinne on pakko päästä ihan pienten lasten kanssa? Sehän on sellainen sokkelo.
[/quote]
Niinpä. Ei tulisi mieleenkään lähteä ikeaan kahden kaukalon kanssa. Mikä ihmeen hoppu sinne on pienten lasten ja vauvojen kanssa. Muutenkin se ruuhka ja ne sokkelot yms.
Joskus ihmettelen mammoja, kuinka tärkeää se shoppailu yms. että pitää pienet lapset viedä kauppoihin. Ei ne vauvat ja pienet lapsetkaan varmaan siellä ikeassa viihdy. Nytkin on liikkellä rota-virusta ja flunssaa ja kaikkea muuta. Sitten itketään ja valitetaan, kun lapset sairastaa koko ajan.
Ja nostetaan kamala kohu, että mun vauva saattaa sairastua tuhkarokkoon. Pakkoko niitä vauvoja on raahata sinne ikeaan. Eiköhän se isä osaisi hoitaa viikonloppuna kotona sitä vauvaa tunnin pari, ettei tarvi niitä raahata kauppaan.
Vai onko kaikki aavemammat vauvojen yksinhuoltajia ja kaikilla on suunnattoman leveä tila-auto. Aaveemamman prototyyppi, ettei ole turvaverkkoa ja ylileveällä tila-autolla sitten on pakko ajaa juuri ruuhka-aikaan vauvojen ja kaukaloiden kans ikeaan
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 02:14"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:59"]
Ehkäpä sitten annan lasteni läiskiä huolettomasti ovensa vieressä olevien autojen kylkiin, kun seuraavan kerran olemme kapeassa parkkiruudussa kaukana ovista lapsettomien viedessä lapsiperheiden parkkipaikat. Kun kerran ne leveät ruudut lähellä kaupan sisäänkäyntiä ovat lapsiperheille niin turhia.
Ja joo, opetan lapseni käyttäytymään sitten kun te idiootit aikuisyksilötkin osaatte käyttäytyä.
[/quote]
Muista sitten tarkistaa ettei piha-alueella ole missään tehokkaan zoomin omaavaa valvontakameraa ja ettei autossa ole myöskin parkkikameraa, ettei lasku ja sakot tule perässä;)
Tulee kyllä mieleen että miksi ihmiset tekevät lapsia jos niiden kanssa eläminen on niin ylivoimaista, ettei kauppaan edes selvitä jos kaikki lapsiperheille varatut paikat ovat täynnä? Miten te pärjäätte tavallisilla parkkipaikoilla niiden lastenne kanssa? Ihan ok idea että on noita paikkoja, mutta se ei tosiaan ole mikään lakisääteinen juttu, joten ihan turhaa siitä on kilareita vetää jos paikkoja ei aina olekaan vapaana. Voi voi.
[/quote]
Oikeasti on olemassa tuollaisia tolloja. Oltiin miehen kans apteekkiasioilla, Minä onneksi jäin autoon. Viereen ajoi mamma kolmen pienen kanssa. Jätti lapset autoon yksin ja mitäs lapset. Aukoivat ovia ja hakkasivat meidän auton kylkeen lommon. Mammalle oli pieni yllätys, kun odotin häntä ja ilmoitin, että lasku oven maalauksesta tulee sitten perässä
Toivoisin yleistä huomaavaisuutta koskien perheparkkeja. Itse koin ne todella tärkeiksi ja kaupassa käyntiä huojentaviksi tekijöiksi, kun kävin kolmen alle 3,5v kanssa kaupassa yksin. Oli helpotus saada parkkipaikka mahdollisimman läheltä kaupan ovia, jottei vilkas 3v joutunut kävelemään pitkästi ilman kädestä kiinni pitämistä. Nyt kun nuorin on jo 3v, en enää tarvitse perheparkkipaikkaa vaan jätän sen jollekin, joka kokee sen tarpeelliseksi.
On uskomatonta, että tästä saadaan näin pitkä ketju aikaiseksi. Minusta on ihan luonnollista, että perheparkit jätetään perheille. Sitä sanotaan huomaavaisuudeksi. Ennen luulin sen olevan ihan normaalia tervejärkisille aikuisille, mutta tämän ketjun jälkeen en ole enää niin varma.