Olis kiva kun jättäisitte ne lapsiperhepaikat lasten kanssa autoileville!
Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua.
Kommentit (371)
Mä en ymmärrä mikä ihmisiä jäytää siinä että on olemassa lapsiperhepaikkoja. Onko se niin huima etuus että siitä pitää noin kateellinen olla?! Mutta toisen elämähän ei saa koskaan olla helpompaa kuin oma, vai mitä? Tämä keskustelu kuvastaa juuri sitä itsekästä paskaa jota iso osa tässä maassa edustaa. Jos mulle ei ole lapsi mukana niin en mä silloin perheparkkiin aja. Taitaa iso osa kommentoijista olla lapsettomia joille tämä on niiiiin ylitsepääsemätön asia.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:47"]
mä laitan aina mun mauton perhepaikal, kivasti tilaa ;) t: teini
[/quote]
Meidän kaupasta soitetaan isille ja äidille, jos annat puhelin numeron ja laitat moposi siihen. Jos et usko, voidaan antaa porttikieltokin, joka saattaa olla kiva selittää, kun sen jälkeen yrität vanhempiesi kanssa kauppaan.
Joulun alla oli yksi kaltaisesi tapaus, jonka mopo oli toistuvasti pysäköity miten sattuu ja kun asiaan puututtiin, poika erehtyi kiroilemaan ja haukkumaan meidät. Muutamaa viikkoa myöhemmin poika oli todella nolona, kun vanhemmat ihmettelivät jouluostoksille tullessaan, kuinka häntä ei päästettykään myymälään tai kahvilaankaan odottamaan. Ensin keksi syyttää kaveriaan ja jotain muuta, mutta eipä se paljoa auttanut, kun isä halusi selvittää asian ja hänelle selvisi.
[/quote]
Kai tiedät, että lain mukaan kauppias ei voi estää kenenkään pääsyä kauppaan? Suomen laki ei tunne varsinaista porttikieltoa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 02:02"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 01:56"]Onko joku juttu ikeassa niin tärkeä, että sinne on pakko päästä ihan pienten lasten kanssa? Sehän on sellainen sokkelo.
[/quote]
Kyllä, kaikki ei ole niin avuttomia ja saavattomia että lapset pitäis aina viedä hoitoon.
[/quote]
Näköjään olette avuttomia ja saavattomia jos yhdestä parkkipaikasta itkette?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:36"]
[/quote]
Meidän kaupasta soitetaan isille ja äidille, jos annat puhelin numeron ja laitat moposi siihen. Jos et usko, voidaan antaa porttikieltokin, joka saattaa olla kiva selittää, kun sen jälkeen yrität vanhempiesi kanssa kauppaan.
Joulun alla oli yksi kaltaisesi tapaus, jonka mopo oli toistuvasti pysäköity miten sattuu ja kun asiaan puututtiin, poika erehtyi kiroilemaan ja haukkumaan meidät. Muutamaa viikkoa myöhemmin poika oli todella nolona, kun vanhemmat ihmettelivät jouluostoksille tullessaan, kuinka häntä ei päästettykään myymälään tai kahvilaankaan odottamaan. Ensin keksi syyttää kaveriaan ja jotain muuta, mutta eipä se paljoa auttanut, kun isä halusi selvittää asian ja hänelle selvisi.
[/quote]
Kai tiedät, että lain mukaan kauppias ei voi estää kenenkään pääsyä kauppaan? Suomen laki ei tunne varsinaista porttikieltoa.
[/quote]
Tottakai voi, ja jos ei voi, niin samallalailla voidaankin tulla teille. Et voi antaa meille porttikieltoa, heh.
Aiemmin olen jättänyt auton ns. normipaikoille (oli lapset mukana tai ei, tosin meillä nuorin 5v.). Tästä lähdin parkkeeraan ilman lapsia kyllä siihen perhepaikalle.
Ihme huutelua/kiukuttelua vanhemmilta, kun voisi vain todeta, että "ihanaa, kun kerrankin voi lapset laittaa helposti autoon, eikä tarvitse pelätä naapuriauton naarmuuttamista!".
Lapsiparkkipaikat ovat mukava ETUOIKEUS eivät lainsuoma pakko. Miksi verissäpäin puolustetaan jotain "oikeutta" samalla pistäen lyttyyn kaikki kanssa eläjät (sairaat, nivelrikkoiset, raskaanaolevat, lapsettomat jnejne)? Paikat pitäisi enemminkin nimetä "eniten tarvitseville ja hankalasti liikkuville"....
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tottakai voi, ja jos ei voi, niin samallalailla voidaankin tulla teille. Et voi antaa meille porttikieltoa, heh.
[/quote]
Kauppa ei kuuluu kotirauhan piiriin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kenellä on oikeus estää pääsy kauppaan sinun mielestäsi?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 16:11"]
Olen viimeisilläni raskaana ja toipumassa suuresta leikkauksesta. Kävely on vaikeaa ja kipuja on...Että mielelläni käytän lapsiperhe paikkoja kun en tahdo saada sakkoja invapaikan käyttämisestä ilman inva lupaa!
[/quote]
Vitun lehmä, jos sen teet. Mun mies tulee ja ajaa sun perään ja me mennään koko perhe piiiiiiiiiiiiiiittttttkälle ostoksille ja vittu siellä saat oottaa, kun me tullaan parin tunnin päästä kaupasta.
LAPSIPARKIT ON LAPSIPERHEILLE. Sinä et ole lapsiperhe, kun sinä olet vasta raskaana.
Kaikki kihtiset ja huonojalkaiset pysykööt pois niistä, että me saadaan ukon kans purkaa koko lapsilauma autosta ja kolisutella rauhassa ovia ja levittäytyä kauppaan
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:54"]
Olen yrittäjä ja yritykseni parkkialue on yksityistä aluetta. Voin ja olenkin pyytänyt joskus poliisin paikalle sakottamaan, kun eräät autoilijat eivät ole uskoneet hienovaraista pyyntöä siirtää väärinpysäköityä autoa. Asia on todellakin niin, että minä omistan kyseisen alueen ja minä olen se, joka määrää pysäköinnistä. Jos sanon, että lapsiperheparkit ovat vain lapsellisille, niin sitten ne ovat.
Eri asia sitten on, rupeanko moiseen touhuun. Valituksia on kyllä tullut todella paljon siitä, että perheparkkiin kurvataan autoilla, joissa lapsista ei olla kuultukaan. Itsekkäitä minäminä -tyyppejä ne aina ovat.
[/quote]
Yrittäjä olen itsekin ja tiedän, että sinun sanallasi ei ole mitään painoa siinä vaiheessa, kun vaadit sakottajaa paikalle, vaikka kyseessä on oma pihasi. Sinun tehtäväsi kun on ilmaista riittävän selkeästi ja riittävän yksilöidysti, milloin auton saa jättää perhepaikalle eikä sakotuksen syyksi riitä se, että olet laittanut pihaan kylttejä "perheparkki" tai "lapsiperheille" ja siihen on tullut joku, jolla ei ole lasta mukana. Sakkoja jaellaan vasta sitten, kun sinulla on pihassa kyltti, jossa kerrot, mikä sinulle on perhe eli kuka saa autonsa siihen jättää JA millä tavalla hän todistaa oikeutensa. Joudut siis jakamaan liikkeessäsi perheparkkilappuja, joita voi laittaa auton tuulilasiin osoittaakseen, että on saanut sinulta luvan siihen pysäköidä.
[/quote]
Minäkin olen yrittäjä ja tiedän tasan tarkkaan, että poliisit tulevat jakamaan huomautukset ja sakot vääristä pysäköinneistä, jos ohjeita ei ole noudatettu. Invapaikalla olijat saa heti sakot, muualla katsovat tilanteen mukaan. Jos on ilmeistä, että asiakkaalle olisi pitänyt olla selvä paikan käyttötarkoitus, sakko lankeaa. Jos ensimmäisellä kerralla ei ollut ilmeistä, toisella kerralla sama henkilö ei voi enää vedota tietämättömyyteen, kun huomautus on jo annettu. Silloin, kun paikan edessä on selvästi perhepaikan merkki ja autoon palaa yksinäinen isä, ei poliisi paljoa silittele. Sama tilanne, jos paikka on ilmoitettu varatuksi työntekijälle ja siihen menee joku, joka luuli olevansa työntekijä. Kaikkein selvin tilanne on, kun liikennemerkin lisäkilvessä on ilmaistu pysäköintialueet.
Te, jotka huutelette, että asiakasvirrat vähenevät väärinpysäköintien rankaisusta ette ole tainneet kuulla muiden ilmoituksia vääristä pysäköinneistä. Niitä tulee päivittäin ja kun siihen puututaan, aika moni on hyvillään. Jos pysäköitte väärin ja luulette muiden hyväksyvän toimenne, miettikää toisen kerran. Ne katseet eivät ole hyväksyviä katseita.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:45"]
Linkkuveitsi on hyvä käsilaukussa. Jos lapsiparkkiin tulee auto, missä ei ole istuimia, voi sivumennen vaivihkaa vetää nätin ja pitkän rannun auton kylkeen linkkuuveitsellä. Oppiipa sen jälkeen
[/quote]
Tuollaisiin idiootteihin se rantu pitäisi vetää.
[/quote]
siksi otan aina valokuvan viereisestä autosta
[/quote]
Mutta minäpä rannutekijä en olekaan viereinen auto. Eli jos en pääse perheparkkiin ja joudun lapsia raahaamaan kauempaa, sipaisen ohimennen auton kylkeen viillon, jos siinä ei näy lastenistuimia sisällä. Siitäpä opitte. Hups, kun sattui viiltämään kynsisakset vahingossa, voi voi...
Mahtaa harmittaa, kun parkkeerasit väärin
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:55"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vartijat voi estää laiskan ja läskin ämmän tulon kauppaan, jos se parkkeeraa lapsiperheille tarkoitettuun parkkipaikkaan
Lisäksi minua vituttaa ämmät, jotka menee kaupassa vessaan, missä on lastenhoitoalusta ja potta. Esim, meidän prismassa se on invavessa ja siellä on lastenhoitoalusta, potta ja paperia.
Monesti saa odottaa ulkopuolella, kun joku lehmä on vääntynyt sinne paskalle.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:55"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
kauppiaalla tietty.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:23"]
Olen yrittäjä ja yritykseni parkkialue on yksityistä aluetta. Voin ja olenkin pyytänyt joskus poliisin paikalle sakottamaan, kun eräät autoilijat eivät ole uskoneet hienovaraista pyyntöä siirtää väärinpysäköityä autoa. Asia on todellakin niin, että minä omistan kyseisen alueen ja minä olen se, joka määrää pysäköinnistä. Jos sanon, että lapsiperheparkit ovat vain lapsellisille, niin sitten ne ovat.
Eri asia sitten on, rupeanko moiseen touhuun. Valituksia on kyllä tullut todella paljon siitä, että perheparkkiin kurvataan autoilla, joissa lapsista ei olla kuultukaan. Itsekkäitä minäminä -tyyppejä ne aina ovat.
[/quote]
Yrittäjä olen itsekin ja tiedän, että sinun sanallasi ei ole mitään painoa siinä vaiheessa, kun vaadit sakottajaa paikalle, vaikka kyseessä on oma pihasi. Sinun tehtäväsi kun on ilmaista riittävän selkeästi ja riittävän yksilöidysti, milloin auton saa jättää perhepaikalle eikä sakotuksen syyksi riitä se, että olet laittanut pihaan kylttejä "perheparkki" tai "lapsiperheille" ja siihen on tullut joku, jolla ei ole lasta mukana. Sakkoja jaellaan vasta sitten, kun sinulla on pihassa kyltti, jossa kerrot, mikä sinulle on perhe eli kuka saa autonsa siihen jättää JA millä tavalla hän todistaa oikeutensa. Joudut siis jakamaan liikkeessäsi perheparkkilappuja, joita voi laittaa auton tuulilasiin osoittaakseen, että on saanut sinulta luvan siihen pysäköidä.
[/quote]
Minäkin olen yrittäjä ja tiedän tasan tarkkaan, että poliisit tulevat jakamaan huomautukset ja sakot vääristä pysäköinneistä, jos ohjeita ei ole noudatettu. Invapaikalla olijat saa heti sakot, muualla katsovat tilanteen mukaan. Jos on ilmeistä, että asiakkaalle olisi pitänyt olla selvä paikan käyttötarkoitus, sakko lankeaa. Jos ensimmäisellä kerralla ei ollut ilmeistä, toisella kerralla sama henkilö ei voi enää vedota tietämättömyyteen, kun huomautus on jo annettu. Silloin, kun paikan edessä on selvästi perhepaikan merkki ja autoon palaa yksinäinen isä, ei poliisi paljoa silittele. Sama tilanne, jos paikka on ilmoitettu varatuksi työntekijälle ja siihen menee joku, joka luuli olevansa työntekijä. Kaikkein selvin tilanne on, kun liikennemerkin lisäkilvessä on ilmaistu pysäköintialueet.
Te, jotka huutelette, että asiakasvirrat vähenevät väärinpysäköintien rankaisusta ette ole tainneet kuulla muiden ilmoituksia vääristä pysäköinneistä. Niitä tulee päivittäin ja kun siihen puututaan, aika moni on hyvillään. Jos pysäköitte väärin ja luulette muiden hyväksyvän toimenne, miettikää toisen kerran. Ne katseet eivät ole hyväksyviä katseita.
[/quote]
Olet erittäin väärässä! "Perhepaikka" ei ole termi, johon vedoten voit vaatia poliisia sakottamaan miestä, koska lainsäätäjä ei tunne kyseistä sanaa. Siksi poliisi ei voi sinun sanaasi vedoten sakkoja kirjoittaa. Jos autoa ei ole pysäköity laittomasti (invapaikalle, estäen muiden kulku, selkeästi rekisterinumerolla tai muulla tavoin tietylle autolle yksilöidylle paikalle ,jolloin autossa tulee olla pysäköintiin oikeuttava tarra tai muu merkintä, josta näkee, että auton saa ko. paikalle jättää), ei poliisi sakota.
Jos haluat ne perhepaikat, tulee sinun antaa perheille erillinen tuulilasiin tms. kiinnitettävä lisäkyltti, joka oikeuttaa auton jättämisen perhepaikoille. Pelkällä pärstäkertoimella et saa poliisia kirjoittamaan sakkoja. Laki sanoo "Tieliikennelain 28 §:n 2 momentin mukaan luvaton pysäköinti yksityisellä alueella ilman kiinteistön omistajan tai haltijan lupaa on kielletty. Pysäköintiä koskevat määräykset yksityisellä alueella on ilmaistava selvästi havaittavalla tavalla." Ei riitä, että nimeä ruudun perheparkiksi. Pitää myös yksilöidä, mitä sillä tarkoittaa sekä luoda systeemi (lupalaput), jolla käyttöä valvotaan.
Kysy vaikka poliisilta. Ne ei sakota pihassasi siksi, että autossa on yhden hengen perhe. Tai vaihtoehtoisesti ne sakottaa, jos laitat sinne kyltin, jossa on isä, äiti ja lapsi sekä tekstin "lapsiperheparkki" ja autosta tuleekin vain äiti ja lapset! Sinähän menit määrittämään perheen miehen, naisen ja lapsen yksiköksi.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:45"]
Kauppakeskukset saavat toki yksityisellä pihallaan harrastaa vaikka minkälaisia merkintöjä, mutta lainvoimaa niillä ei ole
[/quote]
Tutustupa korkeimman oikeuden päätökseen. Suomessa on sopimusvapaus ja käytännössä se tarkoittaa, että jos menet toisen pihaan ja sille on asetettu ehtoja, jotka ovat selkeästi ymmärrettävissä, pihalle mennessä sitoudut noudattamaan omistajan ehtoja. Voit jättää ehdot hyväksymättäkin ja jättää menemättä toisen pihalle.
Kiitos 213, tulen mieluiten sinun liikkeeseesi asioimaan kun esim 214:n.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:16"]Olin itse kerran todistamassa tilannetta, jossa lapsiperheparkkiin (aivan oikein luit; kyltissä luki lapsiperheparkki), oli kääntymässä auto, jossa 2 aikuista ja 3 pientä lasta. Tämä auto joutui väistämään jalankulkijaa ja sillä välin ruutuun ajoi nuori nainen (autossa ei muita).
5 hengen auto tuli hetkessä kohdalleja tööttäili. Pariskunta nousi autosta kysymään, etteikö nainen ollut nähnyt heidän autonsa vilkkua? He olivat siihen paikkaan ensin menossa. Nainen ei sanonut mitään ja kun pariskunta huomasi, että naisella ei edes ollut lapsia mukanaan, niin siitähän riemu repesi.
Nainen ei ruvennut siirtämään autoaan, vaan yritti hilppasta kauppaan pakoon. Lapsiperheen isä sanoi, että selvä. Minä parkkeeraan nyt tähän sinun auton taakse ja usko, kun sanon: Meillä saattaa kestää tämä ostosreissu. Kestää ne yleensäkin, mutta nyt loppu kiireet tältä päivältä. Voit sitten miettiä: 1. Kannattiko oikaista törkeästi edestä ja kaiken lisäksi yksin? 2. Kumpi mielestäsi olisi tarvinnut paikkaa enemmän?
Saat miettiä ihan rauhassa, lupaan sen. Ja toisekseen, tuollaisen omaan napaan tuijottavan kotkan takia maksaisin mielelläni vaikka sakot. Tosin sakkoja en tule saamaan, sillä olen jutellut kauppiaan kanssa samanlaisista törkimyksistä. Kauppias sanoi laittaneensa kiinteistön pihalle selvän kyltin lapsiperheparkista ja jos joku ei sitä noudata, niin ei hän myöskään kutsu sakottajaa toisesta "luvattomasta" pysäköinnistä.
Tässä vaiheessa nainen tuli katumapäälle ja sanoi ajavansa pois, mutta mies sanoi, että mitä turhaa, me ollaan nyt tässä jo.
Tätä näytelmää oli ihan pakko seurata, vaikka mies jo soitteli autosta, että minne olin unohtunut..
[/quote]
Kaikenlaisia kusipäitä sitä maailmaan mahtuukin, jaksaa aikuinen mies noin kitistä kun joku menikin parkkiin ennen häntä. Se on vaan voivo jos ei itse kerkiä ja paikka menee.
[/quote]
Aivan. Lapsellinen tässä oli tuo isä. Lapset sai hyvän mallin, miten ratkaistaan ongelmat. Ei muuta kuin uhkaillaan ja rähistään.
Varsinainen ilmapalloisä. Ihme ettei nillittänyt videon kanssa fb.ssä, että joku nainen vei meidän paikan ja lapset itki ja parkui, kun joutuivat kävelemään 50 metriä
[/quote]
tais sultakin mennä jutun ydin ihan ohi
1. se isä oli menossa sille paikalle, toinen kiilaa ohi
2. Käytöstavat: ne paikat, kuten täällä on moni jo sanonut, on tarkoitettu lapsiperheille ihan vaan jo pelkästään turvallisuuden takia. Miksi ihminen, joka on yksin liikenteessä ei tätä tajua?
Isän käytös ei ehkä ollut mallikasta, mutta jos sille yksin liikkeellä olevalle viesti meno läpi, hyvä näin
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:16"]Olin itse kerran todistamassa tilannetta, jossa lapsiperheparkkiin (aivan oikein luit; kyltissä luki lapsiperheparkki), oli kääntymässä auto, jossa 2 aikuista ja 3 pientä lasta. Tämä auto joutui väistämään jalankulkijaa ja sillä välin ruutuun ajoi nuori nainen (autossa ei muita).
5 hengen auto tuli hetkessä kohdalleja tööttäili. Pariskunta nousi autosta kysymään, etteikö nainen ollut nähnyt heidän autonsa vilkkua? He olivat siihen paikkaan ensin menossa. Nainen ei sanonut mitään ja kun pariskunta huomasi, että naisella ei edes ollut lapsia mukanaan, niin siitähän riemu repesi.
Nainen ei ruvennut siirtämään autoaan, vaan yritti hilppasta kauppaan pakoon. Lapsiperheen isä sanoi, että selvä. Minä parkkeeraan nyt tähän sinun auton taakse ja usko, kun sanon: Meillä saattaa kestää tämä ostosreissu. Kestää ne yleensäkin, mutta nyt loppu kiireet tältä päivältä. Voit sitten miettiä: 1. Kannattiko oikaista törkeästi edestä ja kaiken lisäksi yksin? 2. Kumpi mielestäsi olisi tarvinnut paikkaa enemmän?
Saat miettiä ihan rauhassa, lupaan sen. Ja toisekseen, tuollaisen omaan napaan tuijottavan kotkan takia maksaisin mielelläni vaikka sakot. Tosin sakkoja en tule saamaan, sillä olen jutellut kauppiaan kanssa samanlaisista törkimyksistä. Kauppias sanoi laittaneensa kiinteistön pihalle selvän kyltin lapsiperheparkista ja jos joku ei sitä noudata, niin ei hän myöskään kutsu sakottajaa toisesta "luvattomasta" pysäköinnistä.
Tässä vaiheessa nainen tuli katumapäälle ja sanoi ajavansa pois, mutta mies sanoi, että mitä turhaa, me ollaan nyt tässä jo.
Tätä näytelmää oli ihan pakko seurata, vaikka mies jo soitteli autosta, että minne olin unohtunut..
[/quote]
Kaikenlaisia kusipäitä sitä maailmaan mahtuukin, jaksaa aikuinen mies noin kitistä kun joku menikin parkkiin ennen häntä. Se on vaan voivo jos ei itse kerkiä ja paikka menee.
[/quote]
Aivan. Lapsellinen tässä oli tuo isä. Lapset sai hyvän mallin, miten ratkaistaan ongelmat. Ei muuta kuin uhkaillaan ja rähistään.
Varsinainen ilmapalloisä. Ihme ettei nillittänyt videon kanssa fb.ssä, että joku nainen vei meidän paikan ja lapset itki ja parkui, kun joutuivat kävelemään 50 metriä
[/quote]
tais sultakin mennä jutun ydin ihan ohi
1. se isä oli menossa sille paikalle, toinen kiilaa ohi
2. Käytöstavat: ne paikat, kuten täällä on moni jo sanonut, on tarkoitettu lapsiperheille ihan vaan jo pelkästään turvallisuuden takia. Miksi ihminen, joka on yksin liikenteessä ei tätä tajua?
Isän käytös ei ehkä ollut mallikasta, mutta jos sille yksin liikkeellä olevalle viesti meno läpi, hyvä näin
[/quote]No kyllä niille räkänokille nälkä tuli ennen kuin naiselle.
Säälittävää, että jotkut lapsettomat kadehtivat lapsia ja perheparkkeja. Oikeasti.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:07"]
Voi elämän kevät! Ei ne paikat ole sitä varten, että on lyhyempi matka kävellä vaan sen tähden, että niissä mahtuu paremmin ottamaan kaukalot ja rattaat ulos autosta. Kyllä muakin ärsyttävää kun niissä on lapsettomia, mutta vain siitä syystä, että kaukaloa ei aina mahdu ottamaan tavallisella paikalla ulos.
[/quote]
Marketien parkkisten reunapaikat on aina tyhjänä, joten miksi perheelliset eivät aja sinne? Aivan, koska läskiperseäitillä ja möhömahaisillä on kiire karkkihyllylle ja limulaarille ja heidän kuuluu päästä marketiin ihan ekana. Tulkoot muu rahvas parkkisten perältä.
[/quote]
Voit itse yrittää hilata kärryt talviaikaan sinne perälle, kun on kärryssä kuuden hengen ostokset viikoksi ja kaksi alle 3v. Tuu sitten puhumaan, jookos!
[/quote]
Te arjen sankariäidit! Kolminkertainen eläköön-huuto teille :/
[/quote]
Kiitos, tuli muuten vielä mieleen, että kun se pantillisten kärryjenkin palauttaminen on niin hiton hankalaa. Jätät lapset valvomatta autoon jne.