Olis kiva kun jättäisitte ne lapsiperhepaikat lasten kanssa autoileville!
Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua.
Kommentit (371)
Yhteiskunta pyörii koululaisten aikataulujen mukaan... Ja tämäkö sinua harmittaa? Tai se, että veroissasi joudut maksamaan lapsiperheitä tukevista asioista, kuten kouluista ja päivähoidosta? Päivähoito on käsittääkseni sitä varten, että vanhemmat pääsevät töihin - tekemään yhteiskuntaa hyödyttävää työtä ja maksamaan veroja. Lasten koulutuksen tärkeydestä tuskin tarvitsee keskustella.
Se että vanhemmille maksetaan tukia pienen lapsen kanssa kotona olosta, on nykykäsityksen mukaisesti eduksi lapselle (taapero ei kuulu päiväkotiin) ja lapsen hoitaminen kotona on edullisempaa kotona kuin laitoksessa.
Sanoit että lapsettomat tekevät ahkerammin töitä, vuosia ilman perhevapaiden tuomia taukoja. Itselläni on toisenlainen näkemys. Itse olen kokenut että "sapattivuodet" kotona omien lasten kanssa ovat tuoneet työpanokseeni aiempaa enemmän tehokkuutta. Itseäni vanhemmuus on kehittänyt monella tapaa, koen että olen kypsynyt myös paremmaksi työntekijäksi. Lisäksi tauon jälkeen oikeasti nautin työstäni, panokseni on suurempi kuin vuosia puurtaneilla leipääntyneillä kolleegoilla jotka haaveilevat vuorotteluvapaasta tai jopa eläkkeestä (johon on vielä vuosikymmeniä aikaa). Jokaisella on oikeus elää tämä ainutkertainen elämänsä miten parhaaksi kokee, kunhan ei kanssaihmisä vahingoita. Jos haluaa elää koko aikuiselämänsä oravanpyörässä, elää työlleen ja luoda uraa, se on jollekin ihmistyypille täysin suotavaa. Mutta sitten on meitä, joilla on toisenlaisia arvoja - perhe on elämän tärkein asia, työ vasta kaukana takana. Sallikaamme erilaisia ihmisiä ja elämäntyylejä ympärillämme.
Ja vielä siihen rahan syytämiseen, kyllähän minäkin voisin olla tyytymätön siihen että kaupunki hassaa rahaa konserttitaloihin, uusien liikenneyhteyksien luomiseen tai hiihtolatujen kunnossapitoon, kun minä en käytä niistä mitään, ja samalla taas supistaa terveydenhuollosta ja opetuksesta jotka meidän perheen kannalta taas kokisin tärkeämmiksi. Mutta samalla kuitenkin ymmärrän, että toisille näillä ko raharei'illä on iso merkitys.
En tiedä miten keskustelu on eksynyt perheparkeista näin kauas, mutta kommentti vielä siihenkin: olen samoilla linjoilla heidän kanssaan jotka ovat todenneet, että ei voi kauhalla ottaa jos on lusikalla annettu. Hyviin käytöstapoihin ja sovussa elämiseen ja niin edelleen. Ja totean vielä, että ainakin meidän kaupungissamme niiden markettien parkkipaikoilla missä on perheparkkiruutuja, parkkipaikat kiertävät markettia ainakin kahdelta sivulta, ja sisäänkäyntejä on myös näillä molemmilla sivuilla. Eli huonojalkaisille ja vanhuksille on siellä megalomaanisella parkkipaikalla sisäänkäyntien läheisyydessä runsain mitoin muitakin parkkiruutuja, kuin perheparkkeja.
Itse enää harvoin perheparkkia käytetään, kun omat lapset on jo 3v ja 5v eikä tartte enää kaukaloiden ym. kanssa siellä sählätä, mutta välillä kun sinne ajetaan - niin aina siellä näkee lapsettomiakin. Ja pakko on myöntää, että joka kerta ajattelen että he ovat epäkohteliaita. Nimenomaan huonotapaisia, ei muuta.
Ja ps. sinä lapseton uraohjus - muista että sinäkin olet ollut joskus lapsi. Jollet ole mikään tervaskanto, olet itsekin hyötynyt lapsena päivähoidosta, kouluista ja kaupungin jäädyttämistä luistinradoista jonne oli talvisin kiva mennä kavereiden kanssa luistelemaan. Oletko todella sitä mieltä, että niihin panostaminen vielä tänäkin päivänä on sinulta pois?
Ihmisellä on oikeus lisääntyä, ja tämä on jopa ihan toivottavaa jos mielimme saada aikanaan lisää veronmaksajia ja yhteiskunnan pyörittäjiä.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:22"]
Olen maksava asiakas siinä, missä huonosti kasvatettuja kakaroitaan kauppaan vapaasti temmeltävään raahaava uusavuton lapsiperhekin on. Jätän aina autoni perheparkkiin koska perhe se on kahdenkin hengen talous. Turhaa tulla itkemään, sillä perheparkit on asiakasryhmien eriarvostamista, jota en voi sietää.
[/quote]
Näin minäkin ajattelen ja perhe se on yhdenkin hengen talous. Mielestäni nämä perheille osoitetut paikat ovat juurikin asiakasryhmien eriarvoistamista ja syrjintää, siksi vastustan sitä. Jatkan toimintaani, jotta asia muuttuu. Onneksi meitä on muitakin. Lapsiperheelliset ovat ennenkin voineet kävellä, joten ei ole mitään erityistä syytä miksi heitä pitäisi suosia.
Jos aletaan eriarvoistamaan, niin kiitos vaan, sitten omat ravintolat ja kahvilat saman tein näille perheellisille. Samoin kohdennetut lennot olisivat toivottavaa, jotta ihmiset ilman lapsia saisivat matkustaa rauhassa.
[/quote]
niin että kun lapsiperheille on jotakin, siitä märistään, mutta kun lapsettomille on jotakin extraa, perheelliset eivät saa sanoa siihen mitään? :)
[/quote]
Missä tilanteissa lapsettomille on mitään ekstraa tässä yhteiskunnassa? Koko yhteiskuntahan pyörii vain perheellisten elämänrytmin ja tarpeiden ympärillä.
[/quote]
Lapsettomat käyttävät rahaa elämiseen ja maksaa veroja suhteessa perheellisiin enemmän. Jatkuva verojen syynääminen palveluihin, joita ei edes käytä ja jotka suurimmaksi osaksi palvelevat lapsiperheitä voidaan kokea epäreiluksi. Lapsettomat myös yleensä tekevät ahkerimmin töitä ja joutuvat vielä joissakin työpaikoissa joustamaan perheellisten arjen vaatimusten mukaan. Yhteiskunnan rytmi on tehty koululaisia varten. Siinä kun perheelliset huutavat kaikenlaisia etuuksi, voisitte joskus vähän miettiä missä asemassa toiset ovat ja asettua heidän tilanteeseensa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 21:43"]
311: niin keskenkasvuista ja lyhytnäköistä tekstiä. Ehkä ymmärrät paremmin, kun saat esim. lapsia..
[/quote]
Aika moni jättää lapsiperheen elämän väliin pakosta tai omasta tahdostaan tai sopivan kumppanin puutteessa tai eläessään homosuhteessa tai mistä syystä tahansa, joten kannattaisi alkaa lisäämään sitä mainitsemaasi ymmärrystä tai maailma muuttuu ympärilläsi ihmisten mukana.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:45"]
Kauppakeskukset saavat toki yksityisellä pihallaan harrastaa vaikka minkälaisia merkintöjä, mutta lainvoimaa niillä ei ole
[/quote]
Tutustupa korkeimman oikeuden päätökseen. Suomessa on sopimusvapaus ja käytännössä se tarkoittaa, että jos menet toisen pihaan ja sille on asetettu ehtoja, jotka ovat selkeästi ymmärrettävissä, pihalle mennessä sitoudut noudattamaan omistajan ehtoja. Voit jättää ehdot hyväksymättäkin ja jättää menemättä toisen pihalle.
[/quote]
Olet oikeassa. Mutta jos yksityisessä pihassa, jossa on kuitenkin parkkipaikan merkki P, on jotain rajoituksia, tulee ne selkeästi kertoa sanallisessa kyltissä JA mitä rajoituksia ikinä onkin, tulee niiden käyttö voida yksilöidä siitä autosta, ei auton kuljettajasta. Tällaisia ovat esim. parkkikiekko, jota voidaan vaatia käyttämään tai tuulilasiin/kojelaudalle näkyvälle paikalle laitettava erillinen lupalappu.
Sakkoja ei saa/voi antaa, jos parkkipaikalla lukee "perheparkki" eikä autossa olekaan perhettä. Sakkoja voi antaa vain silloin, jos parkkipaikalla lukee "perheparkki" eikä auton kojelaudalla ole kauppiaan perheelle myöntämää parkkilupalappua.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:08"]
Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua.
[/quote]
Mun äiti on liikuntarajoitteinen sikäli että ei ole oikeutettu invapaikkaan mutta 'äidin jalat saattavat pettää kesken kävelyn. Äiti ajaa aina lähimpään mahdolliseen paikkaan. Mä kuvittelisin että lapsiperheiden vanhemmat olisivat kaikkein terveimpiä kävelemään parkkipaikan perältä ja "eturivin" paikat olisi vanhuksille ja invalideille. En ymmärrä lapsiperhepaikkoja, ne saisi poistaa kokonaan. Jos ei tosiaan kykene kävelemään 50m parkkipaikalta marketiin niin kannattaa suosia lähikauppoja, näin joutuu tekemään moni eläkeläinen koska eivät pääse isoihin marketeihin lainkaan. Mutta ne ketkä pääsevät, niin varmasti arvostaisivat jos perheet voisivat luovuttaa sen oman perheenpaikkansa sitä tarvitseville.
ps. minäkin olen perheellinen ja lapsellinen ja aina ollaan päästy marketiin kun on haluttu. Tämä aloitus on naurettava.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:54"]
Linkkuveitsi on hyvä käsilaukussa. Jos lapsiparkkiin tulee auto, missä ei ole istuimia, voi sivumennen vaivihkaa vetää nätin ja pitkän rannun auton kylkeen linkkuuveitsellä. Oppiipa sen jälkeen
[/quote]
Tuollaisiin idiootteihin se rantu pitäisi vetää.
[/quote]
siksi otan aina valokuvan viereisestä autosta
[/quote]
Mutta minäpä rannutekijä en olekaan viereinen auto. Eli jos en pääse perheparkkiin ja joudun lapsia raahaamaan kauempaa, sipaisen ohimennen auton kylkeen viillon, jos siinä ei näy lastenistuimia sisällä. Siitäpä opitte. Hups, kun sattui viiltämään kynsisakset vahingossa, voi voi...
Mahtaa harmittaa, kun parkkeerasit väärin
[/quote]
Parkkipaikoilla on valvontakamerat lähellä ovea. Olen saanut autoon uuden maalin kaltaisesi äidin takia. Luuli olevansa ovela tehdessään naarmun, mutta harmillisesti minun autossani ollut kamera tallensi hänen kasvokuvansa ja alueen kamerat sen, mihin autoon hän meni. Ei ehkä kannattaisi!
Sori nyt vaan, olen pahoillani sun äidin voinnin vuoksi, mutta miksei samalla logiikalla äitisi käy siellä lähimarketissa?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:01"]
[/quote]
Mun äiti on liikuntarajoitteinen sikäli että ei ole oikeutettu invapaikkaan mutta 'äidin jalat saattavat pettää kesken kävelyn. Äiti ajaa aina lähimpään mahdolliseen paikkaan. Mä kuvittelisin että lapsiperheiden vanhemmat olisivat kaikkein terveimpiä kävelemään parkkipaikan perältä ja "eturivin" paikat olisi vanhuksille ja invalideille. En ymmärrä lapsiperhepaikkoja, ne saisi poistaa kokonaan. Jos ei tosiaan kykene kävelemään 50m parkkipaikalta marketiin niin kannattaa suosia lähikauppoja, näin joutuu tekemään moni eläkeläinen koska eivät pääse isoihin marketeihin lainkaan. Mutta ne ketkä pääsevät, niin varmasti arvostaisivat jos perheet voisivat luovuttaa sen oman perheenpaikkansa sitä tarvitseville.
ps. minäkin olen perheellinen ja lapsellinen ja aina ollaan päästy marketiin kun on haluttu. Tämä aloitus on naurettava.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 01:34"]
Tämä ketju taas nostaa entistäkin suuremman vitutuskäyrän lapsiperheitä kohtaan, ja jatkossa aion tasan tarkkaan parkkeerata juuri niille lapsiparkeille. Oikein etsin niitä, ja sinne. Vain koska minulla on oikeus. Alkaa tulla jo korvista sana "lapsiperhe"... Eikö nyky-yhteiskunnassa enää mistään muusta puhuta?
[/quote]
Nimenomaan! Perheellisten itsekkyys on loputonta, vaikka koko yhteiskunta on rakennettu lapsiperheille ja heidän tarpeille. Onneksi muutosta on ilmassa ja nähty, että nykyiselle järjestelmälle ei ole enää niin paljon kannatusta, koska se on eriarvoistava.
[/quote]
Näiden kahden valopään kannattaa sitten muistaa, että ne lapset maksavat teidänkin eläkkeet. Tai no, eipä niitä sitten enää maksella kun olette itse niitä saamassa. Maksajia ei vain ole tarpeeksi, joten eläkkeitä ei tipu. Tarpeeksi kun haukutte näitä nykyisiä lapsiperheitä, niin ovat sitten aikuisina niin viisaita että perustavat köyhäintalot uudestaan. Vanhusten palvelutason ennustetaan laskevan hurjasti.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:10"]
Kauppakeskukset saavat toki yksityisellä pihallaan harrastaa vaikka minkälaisia merkintöjä, mutta lainvoimaa niillä ei ole
[/quote]
Tutustupa korkeimman oikeuden päätökseen. Suomessa on sopimusvapaus ja käytännössä se tarkoittaa, että jos menet toisen pihaan ja sille on asetettu ehtoja, jotka ovat selkeästi ymmärrettävissä, pihalle mennessä sitoudut noudattamaan omistajan ehtoja. Voit jättää ehdot hyväksymättäkin ja jättää menemättä toisen pihalle.
[/quote]
Olet oikeassa. Mutta jos yksityisessä pihassa, jossa on kuitenkin parkkipaikan merkki P, on jotain rajoituksia, tulee ne selkeästi kertoa sanallisessa kyltissä JA mitä rajoituksia ikinä onkin, tulee niiden käyttö voida yksilöidä siitä autosta, ei auton kuljettajasta. Tällaisia ovat esim. parkkikiekko, jota voidaan vaatia käyttämään tai tuulilasiin/kojelaudalle näkyvälle paikalle laitettava erillinen lupalappu.
Sakkoja ei saa/voi antaa, jos parkkipaikalla lukee "perheparkki" eikä autossa olekaan perhettä. Sakkoja voi antaa vain silloin, jos parkkipaikalla lukee "perheparkki" eikä auton kojelaudalla ole kauppiaan perheelle myöntämää parkkilupalappua.
[/quote]
Sakko voidaan antaa, jos ehdot ovat molemmille osapuolille selvät. Jos lukee perheparkki ja tulee ilman perhettä, se on riittävän ilmeinen sille perheettömälle. Samalla tavalla kuin voidaan sakottaa miestä ahdistelusta, kun tunkee naisen kuvalla merkittyihin naisten suihkutiloihin, vaikka hänellä ei kaulassa olekaan kylttiä "Mies".
Voi elämän kevät! Ei ne paikat ole sitä varten, että on lyhyempi matka kävellä vaan sen tähden, että niissä mahtuu paremmin ottamaan kaukalot ja rattaat ulos autosta. Kyllä muakin ärsyttävää kun niissä on lapsettomia, mutta vain siitä syystä, että kaukaloa ei aina mahdu ottamaan tavallisella paikalla ulos.
Huvittaa itseänikin, kun lapsiperheitä tässä nyt kovasti haukutaan ja maristaan heidän saamistaan eläkkeistä, mutta mites se suu pannaan kun vanhukseksi muututaan? Kenen lapset hoitaa ja elättää, hmmm...
319, korjaa: eläkkeistä= etuuksista.
Jos ei voi parkkiksella kulkea kymmentä metriä pidempään toiselta parkkiruudulta, mitä järkeä on lähteä kauppaan jossa maitohyllyn ja leipähyllyn väli on tuplasti pidempi?!
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:05"]
Sori nyt vaan, olen pahoillani sun äidin voinnin vuoksi, mutta miksei samalla logiikalla äitisi käy siellä lähimarketissa?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sakko voidaan antaa, jos ehdot ovat molemmille osapuolille selvät. Jos lukee perheparkki ja tulee ilman perhettä, se on riittävän ilmeinen sille perheettömälle. Samalla tavalla kuin voidaan sakottaa miestä ahdistelusta, kun tunkee naisen kuvalla merkittyihin naisten suihkutiloihin, vaikka hänellä ei kaulassa olekaan kylttiä "Mies".
[/quote]
Mutta jos sillä autoa ajavalla henkilöllä on virkatodistus, jonka mukaan hänellä on perhe, niin mistä silloin sakotetaan? Ymmärrätkö: sakottaminen ei perustu mielivaltaan vaan tarkkoihin säädöksiin eikä ole olemassa mitään lakia tai asetusta, joka ohjeistaisi palsiperheille tarkoitettuja parkkiruutuja. Jos minä voi osoittaa, että minulla on lapsiperhe, vaikka se ei ole mukana, niin minkä pykälän mukaan minua sakotetaan? Kaivapa tieliikennelaista se esille! Pelkkä "minä haluan, että tuo saa sakot" ei riitä.
Tulipa mieleen tämä ketju käytyäni apteekissa. Edessä on 4 invapaikkaa. Eikös siihen köörännyt äiti kahden lapsensa kanssa. Kävin ihan tarkistamassa, että ei ollut invalappua ikkunalla ja varsin terveiltä näytti äiti ja lapsetkin.
[/quote]
[/quote]
Jos äitisi ei kykene kävelemään, hän voi käyttää kodinhoitajan palveluita, eikä tulla viemään lapsiperheiden omia parkkipaikkoja. Olisi oikein, jos kauppias antaisi sakot tuollaisesta. Pakkoko sitä on vanhusten vääntyä ruuhka-aikana kaupoille.
Miten helvetin yksinkertaista väkeä tässä maassa asuu?!?! Lapsiperhepaikat on lapsiperheille, invapaikat invoille jne. Mikä siinä on älyttömän vaikeeta ymmärtää. Jos et kuulu kumpaakaan ryhmään niin pysäköi muualle! Vitsi mitä idiootteja täälläkin pyörii!
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miten niin "sakot voidaan antaa, jos ehdot ovat molemmille osapuolille selvät"? Ei tuo sakkoihin riitä, kyllä asia tulee laissa määritellä. Tahallinen toisen sukupuolen suihkutiloihin tunkeutuminen on laissa sanktioitu rikoslaissa. Auton parkittamista merkitylle paikalle ei ole.
Meidän lähikaupan kauppias tarjoaa lapselle kauppakierroksen ajaksi halinallen. Aina kun menen kummityttöni kanssa kauppaan, saa hän valita itselleen kaverin laatikosta. Ei ole tullut mieleenkään kadehtia tätä etua, vaikka itse lapsettomana en tästä hyödykään. Pitäisikö ruveta nyt vaatimaan nallea kainaloon ostosten ajaksi, jotta minua ei kohdella eriarvoisesti?
Jos kauppias haluaa tarjota tietylle asiakasryhmälle jotain etuutta, hän saa sen tehdä. Muut asiakkaat saavat äänestää jaloillaan. Ei tarvitse käydä siinä kaupassa, jossa on ne kamalat ja järisyttävät lapsiparkit ja jossa kauppias selvästi suosii lapsiperheitä. Käy jossain muussa kaupassa. Ei ole niitä ärsyttäviä kiljuhanhiakaan paikalla, kun viitsii nähdä vaivaa, että valitsee itselleen mieluisamman kauppaympäristön. Pakkoko sitä on vain periaatteen vuoksi tunkea itseään paikkaan, jossa selvästi osoitetaan, minkälaisia asiakkaita sinne halutaan? Voit valita toisin.
Miksi ihmeessä haukut, valitat ja vingut niille lapsiperheille kauppiaan tarjoamasta etuudesta? Valita kauppiaalle! Eivät ne lapsiperheet ole mitään omaa pysäköintiä vaatineet, se kauppias on sen edun heille tarjonnut. Miten tämä on niin vaikea käsittää?
Ja jos joku lapsiperhe valittaa, kun muut käyttävät hänelle tarkoitettua etuutta, niin mielestäni hän valittaa syystä. Kyllähän nyt jokainen lapseton valittaisi naama punaisena, jos muiluttaisin lapsettomaan hotelliin kummityttöni. Hyvällä ei varmaan katsottaisi, jos veisin huippuravintolaan tämän 2-vuotiaan ja vaatisin lastenannoksia, vaikka listalta ei löydy, koska eihän nyt tätä 2-vuotiasta saa laittaa eriarvoiseen asemaan.
Minä käytän mielelläni lapsettomia lentoja ja lapsettomia hotelleja, nautin aterioita vähemmän lapsiystävällisessä ravintolassa ja vietän vapaa-aikaani ennemmin teattereissa ja museoissa kuin Linnanmäellä ja Korkeasaaressa. Suon ilomielin lapsiperheille oman parkkiruudun enkä käytä sitä ihan siitä ilosta, että he eivät tunge mukaan lapsettomalle lennolleni tai lapsettomaan hotelliini ja fiksuimmat pysyttelevät poissa minun suosikkiravintolastanikin ihan vain siksi, kun siellä ei ole sitä lastenlistaa eikä leikkipaikkaa. Jos joku kuitenkin muiluttaisi sen huutavan taaperon lennolleni, pitäisin häntä moukkamaisena, typeränä ja ikävänä ihmisenä. Ihanko oikeasti haluatte tunkea sinne Ikeaan tai supermarkettiin niiden lapsiperheiden keskelle taistelemaan leveämmästä parkkipaikasta? Menkää Iskuun. Ja jos pakko on mennä Ikeaan, niin menkää vasta klo 20 jälkeen arki-iltana. Siihen aikaan ne lapsiperheet ovat jo lähteneet ja voitte vallata juuri sen paikan, minkä haluatte ylisuurine autoinenne.
Vielä hämmentää nämä syytökset itsekkäistä lapsiperheistä, jotka eivät pysty lyllertämään kauempaa Ikeaan. Minkä syyn itse annatte sille, että parkkeeratte heille tarkoitetuille ruuduile? Olikos jopa niinkin fiksuja kommentteja kuin niin iso auto, ettei sitä osaa tai kykene saamaan tavalliseen ruutuun ja niin kiireinen elämä ettei ehdi eikä jaksa kauempaa sinne kauppaan könytä. Kukahan tässä on oikeasti itsekäs? Ja ne liikuntarajoitteiset mummot, papat ja muut nilkuttajat: mitenkähän aikovat kävellä Ikean läpi, jos parkkipaikka on jo niin ylivoimainen, ettei pysty kauempaa sinne kävelemään? Invalidikortin kun saa aika helpostikin, jos on valmis maksamaan. Isäni sai, kun kävi leikkauksessa, appeni sai, kun sairastui syöpään. Mutta sehän tietysti maksaa...
Itseäni ei haittaa, vaikka joku vanhus siihen parkkeeraisikin. Minulle on se ja sama, onko perhepaikalla raskaana oleva, pikkulapsiperhe vai teini-ikäisten lasten vanhemmat. Jos kokee tarvetta isompaan ruutuun, siitä vaan, koska jaksan kummityttöni kanssa kävellä kauempaakin ne harvat kerrat, kun osumme sellaiseen kauppaan, missä noita ruutuja on tarjolla eikä autoni ole niin mahtava, ettenkö mahtuisi lasta autonovesta saamaan ulos. Minua ärsyttää lähinnä tämä ruikutus ja valitus siitä, että jotain tarjotaan muille eikä minulle. Oikea perisuomalainen kateus parhaimmillaan!
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:07"]
Voi elämän kevät! Ei ne paikat ole sitä varten, että on lyhyempi matka kävellä vaan sen tähden, että niissä mahtuu paremmin ottamaan kaukalot ja rattaat ulos autosta. Kyllä muakin ärsyttävää kun niissä on lapsettomia, mutta vain siitä syystä, että kaukaloa ei aina mahdu ottamaan tavallisella paikalla ulos.
[/quote]
Marketien parkkisten reunapaikat on aina tyhjänä, joten miksi perheelliset eivät aja sinne? Aivan, koska läskiperseäitillä ja möhömahaisillä on kiire karkkihyllylle ja limulaarille ja heidän kuuluu päästä marketiin ihan ekana. Tulkoot muu rahvas parkkisten perältä.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 21:43"]
311: niin keskenkasvuista ja lyhytnäköistä tekstiä. Ehkä ymmärrät paremmin, kun saat esim. lapsia..
[/quote]
Hyvä, että sinä olet niin fiksu ihminen, että sen sijaan selittäisit ja perustelisit kommenttisi päätät olla ylimielinen ja näkemään vain omasta vinkkelistäsi. Ehkä sinäkin ymmärtäisit paremmin, kun asettuisit toisten asemaan ja miettisit aihetta myös yhteiskunnallisesti käydyn keskustelun pohjalta. Vai väitätkö sinä olevasi viisaampi kuin talousosaajat ja päättäjät, ja löydät rahat ylläpitämään tätä loputonta lapsiperheiden hyysäämistä, niin että se on reilua kaikille?