Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Ajattelen, että keskiverto Suomimötkökin on ihan ihana otus.
Jumala loi miehen ja naisen ei kahta homoa.
Islam on uskonto, jonka voisi kieltää Suomessa.
Etnisen taustan ja älykkyyden välillä on yhteys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän lapsettomia aikuisia itsekeskeisinä ja epäkypsinä.
Valitettavasti heidän puheissaan ja teoissaan lapsettomuus näkyy. Ollaan olevinaan niin aikuisia ja viisaita, mutta se itsekeskeisyys ja elämätön elämä paistaa pahasti läpi.
Tarkennatko vielä, mikä lapsettomilla erityisesti on sitä "elämätöntä elämää"?
Jos ei ole vaihtanut kakkavaippoja, niin ei ole elänyt elämää, vai?
Ei. Tämä on juurikin sellainen vaiettu aihe tästä kommenttisi syystä. Siitä nousee kova meteli, jos lapsettomia erehtyy "arvostelemaan".
Itse asiaan. En missään muodossa koe suuremmoiseksi elämäksi kakkavaippoja, huutavia vauvoja yms. Enkä ymmärrä, miksi tällä kakkavaippaosiolla aina hyökätään ensimmäiseen puolustukseen.
Tarkoitan vain sitä, että kun ihminen kasvaa täysin elämään sitä omaa elämää eikä koskaan joudu tilanteeseen, jossa joutuu asettamaan jonkun muun tarpeet lähtökohtaisesti koko ajan omiensa edelle, niin tällainen näkyy ja kuuluu puheissa.
Ihan jo perustasolla voin antaa esimerkkejä. Lapseton ei voi ymmärtää, miksi treffit kaljalla klo 17 ei onnistu ihan extemporee.
Itseäni ei millään tapaa myöskään haittaa erilaiset elämäntilanteet, kuten se, että jollain on ja jollain ei ole lapsia. Se usein on se lapseton, jota ärsyttää, kun ne jonkun lapset on rajoittamassa ja hankaloittamassa aikuisten ajanviettoa.
Eli, minusta jokainen saa elää näköistään elämää. Usein lapsettomat eivät vaan suvaitse toisten lapsia sisältävää elämää. Ja se lasten kautta opittu joustavuus, luovimisen taito, omien tarpeiden syrjään laittaminen, nämä usein lapsettomilta puuttuu.
Se minkä jätän sanomatta on että vihaan itseäni syvästi, ja varmaan projisoin sen muihin koska näen lähes kaikki muutkin ihmiset aivan sairaalloisen ärsyttävänä ja rasittavina. On vaikea selvitä joka päivä sen kanssa, että törmää muihin ihmisiin ja tekis mieli vaan huutaa jotta ne lakkais puhumasta ja menis pois. Se että ihmiset pitää itsestään saa mut raivon partaalle ja iljettää suuresti, ehkä koska en ikinä ole semmosta itse kokenut.
Nihilismin alkeet ois varmaa oikee seuraava askel mulle jos terapia ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti heidän puheissaan ja teoissaan lapsettomuus näkyy. Ollaan olevinaan niin aikuisia ja viisaita, mutta se itsekeskeisyys ja elämätön elämä paistaa pahasti läpi.
Ei. Tämä on juurikin sellainen vaiettu aihe tästä kommenttisi syystä. Siitä nousee kova meteli, jos lapsettomia erehtyy "arvostelemaan".
Itse asiaan. En missään muodossa koe suuremmoiseksi elämäksi kakkavaippoja, huutavia vauvoja yms. Enkä ymmärrä, miksi tällä kakkavaippaosiolla aina hyökätään ensimmäiseen puolustukseen.
Tarkoitan vain sitä, että kun ihminen kasvaa täysin elämään sitä omaa elämää eikä koskaan joudu tilanteeseen, jossa joutuu asettamaan jonkun muun tarpeet lähtökohtaisesti koko ajan omiensa edelle, niin tällainen näkyy ja kuuluu puheissa.
Ihan jo perustasolla voin antaa esimerkkejä. Lapseton ei voi ymmärtää, miksi treffit kaljalla klo 17 ei onnistu ihan extemporee.
Itseäni ei millään tapaa myöskään haittaa erilaiset elämäntilanteet, kuten se, että jollain on ja jollain ei ole lapsia. Se usein on se lapseton, jota ärsyttää, kun ne jonkun lapset on rajoittamassa ja hankaloittamassa aikuisten ajanviettoa.
Eli, minusta jokainen saa elää näköistään elämää. Usein lapsettomat eivät vaan suvaitse toisten lapsia sisältävää elämää. Ja se lasten kautta opittu joustavuus, luovimisen taito, omien tarpeiden syrjään laittaminen, nämä usein lapsettomilta puuttuu.
Sulla on outo kaveripiiri. En ole törmännyt aikuisiällä ihmiseen joka ei ymmärrä miksi en voi/halua lähteä kaljalle, olin sitten lapseton tai lapsellinen.
Tuntuu aina siltä että ihmiset yrittää väkisin saada niiden mielipiteistä kärkkäitä ja sitä kautta "uniikkeja". Todellisuudessa se että et ymmärrä miksi yhteiskunnassa autetaan muita kuin sinun asemassasi olevia ihmisiä, tai miksi joku valitsee muunlaisen elämän kuin sinä, yms jutut on naiiveja, mustavalkoisia ja lapsille tyypillisiä näkemyksiä.
Toki kenenkään mielipide ei pysty ottamaan kaikkia faktoja sisäänsä, mutta ne jotka ei edes yritä sivistää itseään ja ymmärtää muiden näkökulmia saa mut miettimään että oisko paree siirtää heidät sinne lastenpöytään syömään ruokailun ajaks, koska kehitys on selvästi pahasti kesken. Siellä voi sitten tapella kuka on oikeessa samalla niiden lasten kanssa, kun aikuset jakaa mielipiteitään ja ymmärtää toistensa näkemyksiä siinä viereisessä pöydässä.
Mutta luonnollisesti ei tämmöstä voi heittää kellekään sillon kun se vaahtoaa miten "työttömät on kaikki laiskoja paskoja" tai "lapseton/lapsellinen elämä on se ainoa oikea vaihtoehto ja muut pitäs tappaa" ja muita absoluuttisena totuutenaan pitämiä asioita. Pitää vaan olla hiljaa ja sisäisesti ymmärtää että kyseisellä ihmisellä on nyt paha mieli ja jostain syystä minä olen joutunut siihen sitä sontaa kuulemaan ja antamaan myötätuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on outo kaveripiiri. En ole törmännyt aikuisiällä ihmiseen joka ei ymmärrä miksi en voi/halua lähteä kaljalle, olin sitten lapseton tai lapsellinen.
Niin ja kyllähän me kaikki elämme täysin sitä omaa elämää, niin lapsekkaat kuin lapsettomat. Toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
daddyblack kirjoitti:
Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat mukavuudenrakkaita egoisteja, jotka naamioivat totuuden huoleksi luonnonvarojen riittämisestä tai keksivät muuta soopaa.
😂😂😂
Nimenomaan biologisten lasten hankkiminen on itsekästä.
Mitä mukavuudenrakasta siinä on, että ei halua olla vanhempi, ei luoja.
Minä olen todellakin mukavuudenrakkaudesta lapseton. Lapsen hankkiminen on täysin sietämätön ajatus, ja tiedän etten kestäisi sitä valvomista ja muuta vastuuta, kun joku on koko ajan roikkumassa.
Olenko paha ihminen nyt? Laiska? Epäkypsä? Vastuuton?
En ole mitään noista, vaan onhan teidän lapsihullujen sekoää-äitienkin myönnettävä, ettei ole mitään mieltä tehdä lasta jos ei sitä ollenkaan halua.
Vai oletteko hullut sitä mieltä tosissaan, että jokaisen pitää tehdä lapsi, vaikka väkisin?
Minäkin olen mm. mukavuudenhalusta lapseton - ei kiinnosta enkä jaksa hoitaa sitä ruljanssia. Olisiko jotenkin parempi ratkaisu, että hankkisin lapsen sitten vastentahtoisesti? Ketä/mitä varten? Että kaikilla olisi yhtä rankkaa? Että saadaan tulevaisuuden veronmaksajia?
Jokainen joka lässyttää jostain tulevaisuuden veronmaksajien valmistamisesta/tekemisestä, voi haistaa piiiiitkän piiiiitkän haisevan ihmisp**kan.
Kukaan ei tee lasta sen takia, että kokisi jotain vastuuntuntoa tulevaisuuden veroista.
Sitä paitsi kenelläkään ei ole sellaista v**tua ja mul**ua jolla automaattisesti tehtäisiin jotain lapsia, joista automaattisesti tulee työtätekeviä ja verojamaksavia kansalaisia.
Että ihan voitte p**seisiinne työntää ne argumentit niistä verojenmaksajista ja vastuunkantamisistanne. S**tana!
Vierailija kirjoitti:
Pidän ihmisiä keskimäärin aivan järjettömän typerinä, ja keskustelupalstojen lukeminenkin tuntuu ahdistavalta, kun miettii, että onko ne ihan oikeasti tällaisia, vai ovatko fiksut vaan jossain piilossa kaikki. Kamala kaakatus ja sivistymätön laumamölinä aamusta iltaan.
Mutta yritän kestää ja muistaa, että mitäpä sen sitten väliä on, mitä muut mölisee. Koneen saa kiinni, eikä ihmisiä työn ulkopuolella tarvitse juurikaan tavata.
Siis täysin sama mielipide ja kokemus mullakin.
Suurin osa täälläkin olevista mielipiteistä on selkeesti hyvin tynnyrissä kasvaneiden oloisia, joita ei oo millään faktalla ikinä tutkittu. Pelkkiä mielleyhtymiä jostain "köyhät on laiskoja" tai "nainen kuuluu keittiöön" tyylisistä jutuista, jota joku rasisti sovinisti pappa on heitelly heidän lapsuudessaan ja on sittemmin periytynyt heille itselleen, ja sit sitä on vähän muokattu laimeemmaks että sen voi sulauttaa tälle vuosisadalle. Mut kuitenki siitä huomaa että on pidetty hyvin erillään tutkimustiedosta ja faktasta ettei se mielipide vaan muutu.
Sit niitä mielipiteitä oikein suojellaan, näytät jollekin tutkimuksia vuosikymmenten ajalta että vaikka lapsen fyysisellä kurittamisella ei ole mitään positiivisia vaikutuksia, mutta osalle lapsista siitä jää negatiivisia vaikutuksia. He kieltäytyy lukemasta näitä ja sanoo että "näin mä nyt vaan uskon" tai parhaassa tapauksessa vaikka linkkaa jonkun blogitekstin, jossa bloggeri on lainannut Raamattua ja perustaa koko juttunsa siihen.
Ihmisten älyttömyys niiden mielipiteissä saa mut aivan raivon valtaan sisäisesti. Niin sivistymätöntä ihme pelleilyä. Mielipide jota ei ole valmis muuttamaan uusien tietojen ja informaation valossa, on täyttä paskaa. Se on vaan hokema, ja on aivan sairaan ikävää keskustella ihmisten kanssa joilla on vaan näitä hokemia eikä aitoja mielipiteitä.
Ja joo taitaa olla taas sen aika että kone kiinni ja mindfullness esiin ainakin itelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on stereotypia, että lapsia saadessaan ja vasta silloin, oppii muka automaattisesti laittamaan omat tarpeitaan syrjään. Jos olet perusluonteeltasi itsekäs, tai kärsit vaikka narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, ei se muuta mitään että saat lapsia. Olet silti pohjimmiltaan sinä. Ja toisaalta ihminen voi olla muita hyvinkin paljon ajatteleva vaikka hänellä ei olisi lapsia. Se taito on osaltaan synnynnäistä, ja opitaan myös kun itse ollaan lapsia, ja sitten vuorovaikutussuhteista kautta elämän. Ei altruismi tule sieltä kohdusta sen lapsen perässä, se on istukka.
Mutta joo samaa mieltä että kaikki saa elää omannäköstä elämää. Mutta se on kans turha yleistys ja vastakkain asettelu, että just lapsettomat tai lapselliset on ne jotka arvostelee muita. Yksilöt ne on jotka arvostelee, ja niitä löytyy molemmista ryhmistä.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolia on vain mies ja nainen.
Tuolla joku aikaisemmin kertoi kuinka on v assari ja ei kannata mitään holtitonta m a ah an muu ttoa.
Minä voin puolestani kertoa, että äänestän pe rsuja, mutta minua inhottaa nämä juntit jotka ovat tässä muutaman viimeviikon aikana pommittaneet tämän palstan täyteen tuota; sukupuolia on vain kaksi, transfobista p***aansa.
Eli siis, ihminen voi olla pe rsu, mutta se ei tarkoita että, henkilö olisi täysin ahdasmielinen ja yksinkertainen juntti. Persu voi olla myös ateisti ja inhota ihan kaikkia uskontoja.
Pe rsu voi myös olla mu s li mikin tai tum maihoinen. H o m o tai korkeastikoulutettu voi olla myös.
Onkin hauskaa, kun itseään ei-rasi stisina ja ennakkoluulottomina pitävät ihmiset puhuvat pe rsui sta yleistäen heidät kaikki johonkin stereotypiaansa. Se on niin koomista.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolia on vain mies ja nainen.
Tuolla joku aikaisemmin kertoi kuinka on v assari ja ei kannata mitään holtitonta m a ah an muu ttoa.
Minä voin puolestani kertoa, että äänestän pe rsuja, mutta minua inhottaa nämä juntit jotka ovat tässä muutaman viimeviikon aikana pommittaneet tämän palstan täyteen tuota; sukupuolia on vain kaksi, transfobista p***aansa.
Eli siis, ihminen voi olla pe rsu, mutta se ei tarkoita että, henkilö olisi täysin ahdasmielinen ja yksinkertainen juntti. Persu voi olla myös ateisti ja inhota ihan kaikkia uskontoja.
Pe rsu voi myös olla mu s li mikin tai tum maihoinen. H o m o tai korkeastikoulutettu voi olla myös.
Onkin hauskaa, kun itseään ei-rasi stisina ja ennakkoluulottomina pitävät ihmiset puhuvat pe rsui sta yleistäen heidät kaikki johonkin stereotypiaansa. Se on niin koomista.
Ihminen ei ole yksiavioinen ja on tyhmää väittää muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska lukea näitä näin lapsettomana.
Syy omaan lapsettomuuteeni kun sattuu olemaan siinä, että terveys meni.
Terveyteni meni, koska minulla on jo pienestä pitäen ollut tuo omien tarpeiden syrjään laittaminen, joustaminen, joustaminen, joistaminen ja luoviminen ollut ihan liiallista.
Olen palanut loppuun jo nuorena. Ja olen kantanut muita niskassani ja raatanut itseni unohtaen.
No terveys meni, eikä sellaisista onnellisista lapsiperheen hetkistä voi haaveilla enää.
Toivon että te typerämmän sorttiset mammat opettelisitte pitämään mölyt mahassanne ja turpanne kiinni.
Häpeäminen tekisi hyvää sinullekin lässyttäjälle. Pääsi on täynnä keltaista nestettä, luulet olevasi jotakin.
Kun et ole, muuta kuin ylimielinen ja julma moukka.
Vierailija kirjoitti:
Olen osa white flightia, ensin haettiin lapset erikoisluokalle toiseen kaupunginosaan, myöhemmin muutettiin itse paremmalle alueelle. Halusimme, että lasten kaverit tulevat kunnollisista, koulutetuista perheistä.
Sama täällä. Kun esikoinen menee kouluun niin meistä näkyy enää vain auton perävalot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että Perussuomalaiset voittavat seuraavat kunta- ja eduskuntavaalit.
On olemassa vain kaksi sukupuolta; nainen ja mies.
Miksi kaikenmaailman nistejä tms pitää auttaa ja tukea, eivät tuota mitään yhteiskunnalle.Kysymys kuuluu, pitäisikö jokaisen tuottaa? Pitäisikö vauvan tai eläkeläisen tuottaa? Miksi ihmisillä on niin hirveä tarve käyttää huumeita? Löytyisikö joku vaaraton, laillinen huume, joku psykedeelinen sieni, jolla voisi korvata vaaralliset huumeet? Miksi tätä ei tutkita "virallisesti" enempää?
Nisteistä pääsit vauvoihin ja eläkeläisiin sujuvasti. Mussun mussun sinulle vaan.
Ja tuolle yllä olevalle persulle: sukupuolet ei ole noin yksinkertainen juttu
-fiksumpi persu
Voisin syödä ihmislihaa ilman tunnontuskia.
Tämä on kyllä niin rasittavan huono esimerkki. Vaikka kierisi alasti yöllä Hietsussa, kellään ei ole oikeutta raiskata. Ihmisellä on oikeus sammua tai kulkea puiston läpi tai mennä tutun kanssa hotellihuoneeseen tai muuta, ilman että tulee pahoinpidellyksi.