Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa

Vierailija
26.10.2020 |

Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.

Kommentit (2751)

Vierailija
1081/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Maailman väestönkasvussa edessä mullistus: Afrikan väkiluku kolminkertaistuu tällä vuosisadalla ja muuttoliike voimistuu – ulkoministeri Haavisto peräänkuuluttaa toimia: "Huolestuttavaa""

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maailman-vaestonkasvussa-edessa-mul…

huoh.. tervetuloa loistava tulevaisuus

Asia ratkenee sillä ettei päästetä ketään Eurooppaan. Pysyköön Afrikassa ja hoitakoon itse liikasyntyvyysongelmat.

Itsestäänselvä ratkaisu, mutta tuommoiset viestit siivotaan pois täältä.

Maailmanparantajat tuohoavat länsimaisen hyvinvointivaltion, "hyvillä" aikomuksillaan.

Vierailija
1082/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

daddyblack kirjoitti:

Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat mukavuudenrakkaita egoisteja, jotka naamioivat totuuden huoleksi luonnonvarojen riittämisestä tai keksivät muuta soopaa.

😂😂😂

Nimenomaan biologisten lasten hankkiminen on itsekästä.

Mitä mukavuudenrakasta siinä on, että ei halua olla vanhempi, ei luoja.

Minä olen todellakin mukavuudenrakkaudesta lapseton. Lapsen hankkiminen on täysin sietämätön ajatus, ja tiedän etten kestäisi sitä valvomista ja muuta vastuuta, kun joku on koko ajan roikkumassa.

Olenko paha ihminen nyt? Laiska? Epäkypsä? Vastuuton?

En ole mitään noista, vaan onhan teidän lapsihullujen sekoää-äitienkin myönnettävä, ettei ole mitään mieltä tehdä lasta jos ei sitä ollenkaan halua.

Vai oletteko hullut sitä mieltä tosissaan, että jokaisen pitää tehdä lapsi, vaikka väkisin?

Minäkin olen mm. mukavuudenhalusta lapseton - ei kiinnosta enkä jaksa hoitaa sitä ruljanssia. Olisiko jotenkin parempi ratkaisu, että hankkisin lapsen sitten vastentahtoisesti? Ketä/mitä varten? Että kaikilla olisi yhtä rankkaa? Että saadaan tulevaisuuden veronmaksajia?

Jokainen joka lässyttää jostain tulevaisuuden veronmaksajien valmistamisesta/tekemisestä, voi haistaa piiiiitkän piiiiitkän haisevan ihmisp**kan.

Kukaan ei tee lasta sen takia, että kokisi jotain vastuuntuntoa tulevaisuuden veroista.

Sitä paitsi kenelläkään ei ole sellaista v**tua ja mul**ua jolla automaattisesti tehtäisiin jotain lapsia, joista automaattisesti tulee työtätekeviä ja verojamaksavia kansalaisia.

Että ihan voitte p**seisiinne työntää ne argumentit niistä verojenmaksajista ja vastuunkantamisistanne. S**tana!

Semmoinen v ja m riittää kyllä aika pitkälle, että pysyy yhdessä ja valitsee rakastaa kumppaniaan. Sen kun teet suomessa, ja lapsi on terve (tehty ajoissa auttaa tässä) todennäköisyys onnistumiseen on hyvin korkea.

Vaiettu mielipiteeni on, että eronneet ja yksinhuoltajat tekevät väärin lapsiaan kohtaan, eikä lapsia pitäisi tehdä, ellei voi tarjota heille ehjää perhettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Maailman väestönkasvussa edessä mullistus: Afrikan väkiluku kolminkertaistuu tällä vuosisadalla ja muuttoliike voimistuu – ulkoministeri Haavisto peräänkuuluttaa toimia: "Huolestuttavaa""

Asia ratkenee sillä ettei päästetä ketään Eurooppaan. Pysyköön Afrikassa ja hoitakoon itse liikasyntyvyysongelmat.

Eikä ole Euroopan asia eikä tehtävä eikä varsinkaan velvollisuus ratkaista toisten maanosien ongelmia. Ei ole meidän ongelma!

Jos kerran halutaan tehdä hyväntekeväisyyttä Afrikkaan, niin miehille vasektomiat

Vierailija
1084/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmänmaito on vasikoille tarkoitettua

🙄

🤮

Vierailija
1085/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

afrikan n e ek erit ovat älykkyysosamäärältään välillä 68-85,  tästä on ihan maailmanlaajuinen karttakin olemassa.

Suomen luku on 99

Kiina sekä Japani 106

Ajattelen siis että afrikan nee ker it ovat alempaa rotua, eikä niitä olisi ikinä pitänyt tuoda tänne yhtäkään suomalaista yhteiskuntaa heikentämään.

Uskon kyllä nuo luvut.

Nyt onkin jännä kuulla mikä sinun oma älykkyysosamääräsi on?

Sinä olet juuri se kahvipöytäseurapoliisi, joka ei siedä totuuksia, koska eivät ole poliittisesti korrekteja. Sinun mielestä pitää vaieta faktoista.

Vierailija
1086/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole Euroopan asia eikä tehtävä eikä varsinkaan velvollisuus ratkaista toisten maanosien ongelmia. Ei ole meidän ongelma!

Jos kerran halutaan tehdä hyväntekeväisyyttä Afrikkaan, niin miehille vasektomiat

Vasektomia ei kovin pitkälle riitä, koska yksi mies voi siittää tuhansia naisia. Keinohedelmöityksellä miljardeja.

Vierailija
1087/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rajoitukset pitäisi purkaa. Viimeisen 4kk aikana vain 21 kuollut Suomessa ja heidän keski-ikä 84. Kuolleisuus ei ole noussut yhtään koko koronan aikana Suomessa missään vaiheessa. Sulaa hulluutta nämä toimenpiteet, aina ennenkin on ihmisiä kuollut influenssaan ja tauteihin, tämä ei ole poikkeus.

Vierailija
1088/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa eläinrakkaiksi itseään väittävistä ei ole eläinrakkaita, vaan ajattelevat vain itseään ja lemmikkien pitäminen on pelkkää itsekkyyttä. Luontoon päästetyt minkit ovat tuhonneet alkuperäiseläimistöä. Eikä mikään eläin kuulu mihinkään häkkiin, eikä sen enempää kerrostaloasuntoon vangiksi. Eläinkaupat ovat eläinrääkkäystä pahimmasta päästä. 

Tätä ei voi sanoa ääneen eläinsuojelutyössä, missä olen mukana itsekin. Koetan edes vähän auttaa, mutta en missään tapauksessa ala hölmöillä, sitä ei kannata pelätä. Asenteita pitää vain pikkuhiljaa muuttaa siihen suuntaan, että eläinten pitäisi antaa olla rauhassa luonnossa ja vieraslajit pitäisi saada vähennettyä hallitusti. 

Samaa mieltä, mielestäni kaikki lemmikkien pito pitäisi kieltää, nehän on häkeissään ja pienissä asunnoissa kuin elinkautisvankeja.

Vierailija
1089/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

daddyblack kirjoitti:

Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat mukavuudenrakkaita egoisteja, jotka naamioivat totuuden huoleksi luonnonvarojen riittämisestä tai keksivät muuta soopaa.

😂😂😂

Nimenomaan biologisten lasten hankkiminen on itsekästä.

Mitä mukavuudenrakasta siinä on, että ei halua olla vanhempi, ei luoja.

Minä olen todellakin mukavuudenrakkaudesta lapseton. Lapsen hankkiminen on täysin sietämätön ajatus, ja tiedän etten kestäisi sitä valvomista ja muuta vastuuta, kun joku on koko ajan roikkumassa.

Olenko paha ihminen nyt? Laiska? Epäkypsä? Vastuuton?

En ole mitään noista, vaan onhan teidän lapsihullujen sekoää-äitienkin myönnettävä, ettei ole mitään mieltä tehdä lasta jos ei sitä ollenkaan halua.

Vai oletteko hullut sitä mieltä tosissaan, että jokaisen pitää tehdä lapsi, vaikka väkisin?

Minäkin olen mm. mukavuudenhalusta lapseton - ei kiinnosta enkä jaksa hoitaa sitä ruljanssia. Olisiko jotenkin parempi ratkaisu, että hankkisin lapsen sitten vastentahtoisesti? Ketä/mitä varten? Että kaikilla olisi yhtä rankkaa? Että saadaan tulevaisuuden veronmaksajia?

Jokainen joka lässyttää jostain tulevaisuuden veronmaksajien valmistamisesta/tekemisestä, voi haistaa piiiiitkän piiiiitkän haisevan ihmisp**kan.

Kukaan ei tee lasta sen takia, että kokisi jotain vastuuntuntoa tulevaisuuden veroista.

Sitä paitsi kenelläkään ei ole sellaista v**tua ja mul**ua jolla automaattisesti tehtäisiin jotain lapsia, joista automaattisesti tulee työtätekeviä ja verojamaksavia kansalaisia.

Että ihan voitte p**seisiinne työntää ne argumentit niistä verojenmaksajista ja vastuunkantamisistanne. S**tana!

Semmoinen v ja m riittää kyllä aika pitkälle, että pysyy yhdessä ja valitsee rakastaa kumppaniaan. Sen kun teet suomessa, ja lapsi on terve (tehty ajoissa auttaa tässä) todennäköisyys onnistumiseen on hyvin korkea.

Vaiettu mielipiteeni on, että eronneet ja yksinhuoltajat tekevät väärin lapsiaan kohtaan, eikä lapsia pitäisi tehdä, ellei voi tarjota heille ehjää perhettä.

No tuossahan on jo melkoiset vaatimukset lastenhakinnalle. Pitää pystyä ennustamaan, että perhe pysyy ehjänä ja rakkautta pitää pystyä pakottamaan.

Tiedän, että tunnetusti vanhempien ero on lapselle useimmiten kova pala. Kuitenkaan lapsi ei osaa tarkastella asiaa aina kovin järkevästi. Esimerkiksi useat huostaanotetut lapset eivät ole suhtautuneet kovin hyvin huostaanottoon. Lapsi ei aina itse tiedä, mikä on hänelle parhaaksi. Eikä vanhempi pysty aina pitää perhe-elämää ja parisuhdetta kunnossa, ja silloin ero voi olla paikallaan - myös lapsen kannalta.

Minä itse toivoin koko lapsuuteni, että vanhemmat eroaisivat. Parisuhteessa ei ollut rakkautta ja se heijastui onnettomuutena perhe-elämässä. Luulen, että olisin tarvinnut mt-palveluja elämässäni vähemmän, jos vanhempani eivät olisi pitäneet kulisseja pystyssä väkisin. Minä nyt kuitenkin olin jo olemassa, joten sen katuminen ei paljoa auttanut.

Pointti on kuitenkin se, että virheitä sattuu. Et voi ulkopuolisena tietää, oliko toisten ero oikea ratkaisu eikä se sinulle kuulu. Joskus ihmiset arvelee, että voivat tarjota hyvän perheen lapselle - mutta elämä yllättää. Tietäen tahtoen ei kannata kuitenkaan auttaa lasta maailmaan, jos ei usko itsekään voivansa taata hänelle onnellista lapsuutta.

Vierailija
1090/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihansyöjät ovat hirmu itsekkäitä, menevät massan mukana ja muutenkin massan mukana olevat ihmiset ovat tylsiä, esim. jotka katsovat televisiosta jotain realityhumppaa.

Aika monet ihmiset ovat olevinaan hienoja kun on hieno ammatti ja enkunkielinen nimi ja hyvä palkka vaikka oikeasti ala olisi jonninjoutava ja siitä ei ole mitään hyötyä oikeasti. Samaan aikaan joku köyhä taiteilija tekee paljon suurempaa työtä joka jää elämään.

Taitaa mennä ihan päinvastoin nykyään. Vegaanit ovat niitä itsekkäitä, jotka menevät nykyään niin suositun massan mukana. Ja muistavat todellakin tuoda sen esiin jokaisessa mahdollisessa paikassa. 

Oletko ihan tosissasi, vegaanius itsekästä? Ihminen tekee ison muutoksen elämäänsä, muutos ei ole mikään helppo että pelastaisi eläimiä kärsimykseltä ja samalla saa niskaansa kuonaa sinunlaisiltasi ihmisiltä jatkuvalla syötöllä.

Pitäiskö teidän jotka tuota peukutitte olla rehellisiä itsellenne. Hävetkää.

Vegaanin itsekkyys tulee ilmi esim siinä kohtaa, kun vegaani osallistuu juhliin tai järjestää juhlat.

Vegaanin osallistuessa juhliin hänelle ei kelpaa muiden syömä ruoka, vaa hänelle pitää järjestää vegaaninen ruoka.

Kun vegaani itse järjestää juhlat niin ei puhettakaan, että vieraana oleva tavallinen sekasyöjä saisi mieleistään ruokaa, vaan on pakko syödä sitä, mitä vegaani suostuu tarjoamaan. Eli jotain eksoottista, ”juhlan vuoksi vähän parempaa” ruokaa, joka maistuu ihan karmealle.

Ruoka-asioissa vegaani ei jousta ikinä, vaikka kyse ei olisi edes hänen omista ruoistaan.

Vegaanius ei ole vaan ruokavalio. Se olisi hänen moraaliansa vastaan tarjota sinulle eläinperäistä ruokaa ja näin tukea eläinten kärsimystä. Kasvissyönti taas on vain ruokavalio, joten he voisivat tarjota sinulle liharuokaa tai sinä sekasyöjänä kasvisruokaa.

Vierailija
1091/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pienituloiset, talousasioiden kanssa kamppailevat ja köyhyydestään puhuvat ihmiset hyötyisivät usein enemmän jonkinlaisesta elämänhallinnan ja talousasioiden opettamisesta/tukihenkilöstä kuin rahallisesta tuesta. (Ja minä äänestän vasemmistoa vaaleissa)

Hyvätuloiset tarvitsisivat ennemmin tuota elämänhallintaharjoitusta. Johan on nähty että ihmiset jotka ovat tippuneet rattailat koronakeväänä ovat kusessa kun taas köyhät porskuttaa kuten ennenkin. Visat on vedetty tappiin hyvätuloisilla.

Tai pikemminkin yrittäjät ml muusikot joilta on lähtenyt kaikki toimeentulo. Köyhät porskuttaa tuillaan joita nyt joutuvat hakemaan itsensä ja työntekijänsä ennen elättäneet.

Köyhät PORSKUTTAA tuillaan joita rikkaat JOUTUVAT nyt hakemaan. Samoja tukia ne on kai???

Vierailija
1092/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa eläinrakkaiksi itseään väittävistä ei ole eläinrakkaita, vaan ajattelevat vain itseään ja lemmikkien pitäminen on pelkkää itsekkyyttä. Luontoon päästetyt minkit ovat tuhonneet alkuperäiseläimistöä. Eikä mikään eläin kuulu mihinkään häkkiin, eikä sen enempää kerrostaloasuntoon vangiksi. Eläinkaupat ovat eläinrääkkäystä pahimmasta päästä. 

Tätä ei voi sanoa ääneen eläinsuojelutyössä, missä olen mukana itsekin. Koetan edes vähän auttaa, mutta en missään tapauksessa ala hölmöillä, sitä ei kannata pelätä. Asenteita pitää vain pikkuhiljaa muuttaa siihen suuntaan, että eläinten pitäisi antaa olla rauhassa luonnossa ja vieraslajit pitäisi saada vähennettyä hallitusti. 

Samaa mieltä, mielestäni kaikki lemmikkien pito pitäisi kieltää, nehän on häkeissään ja pienissä asunnoissa kuin elinkautisvankeja.

Saankos mä pitää täällä maalla omakotitalossa koiraa? Vaikuttaa aika iloiselta koiralta kuitenkin tää meidän tapaus, häkistä pelastettu.

Vierailija
1093/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolia on vain mies ja nainen.

Pe rsu voi myös oll tummaihoinen.

Mulla tällainen kaveri, afr.taustainen Suomessa kyllä syntynyt, en tajua että kannattaa puoluetta jossa suurin osa muista kannattajista ei pidä häntä edes varsinaisesti ihmisenä. Vielä kummallisempaa kuin se että kukaan nainen äänestää perssuja.

Itse olen tumma m.muuttotaustainen ihminen joka äänestää PS. 

Moni eri ulkomaalaistaustoista oleva ystävänikin äänestää heitä. 

Emme halua rasismin kasvavan tummia ihmisiä kohtaan maassa jossa asumme. Mitä enemmän tänne päästetään nuoria miehiä syrjäytymään lähiöihin ja jengiytymään, sitä enemmän seuraa tummista ihmisistä johtuvia sosiaalisia ongelmia joka lisää rasismia. Tämä on tuttua jo pitkältä ajalta niin Ranskassa ja Ruotsissa jossa asuu sukulaisiani ja tuttavia. Heistäkin moni äänestää samalla tavalla.

Moni esim. vihreitä äänestävä suomalainen ystäväni ei ymmärrä, että heidän kannattamansa löperön m.muuttopolitiikan myötä seuraa maahamme lisää tummista ihmisistä koituvia ongelmia ja lisää rasismia heitä kohtaan. He itse vaaleaihoisina suomalaisina eivät tule kärsimään siitä, joten se ei huoleta heitä. Pääasia tuntuu olevan tunne olosta "hyvien puolella". Syy ja seuraussuhteiden ymmärrystä ei tunnu kovin helposti löytyvän tähän asiaan, vaikka muuten fiksuja ja koulutettuja ihmisiä ovatkin. Onneksi silmät ovat ruvenneet muutamilla avautumaan viimeaikoina.

Vierailija
1094/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa vanhuksista on hankalia ihmisiä ja aiheuttavat ihan itse sen ettei heidän luonaan haluta vierailla tai ettei heihin olla yhteydessä. Moni on katkeroitunut ja elää negatiivisessa kierteessä. He muistelevat vain vanhoja juttuja uudestaan ja uudestaan eivätkä edes yritä olla mukana nyky-yhteiskunnassa.

En myöskään ymmärrä sitä että sen puhelimen ääressä istutaan odottamassa mutta itse ei voi olla aloitteellinen.

Vierailija
1095/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolia on vain mies ja nainen.

Pe rsu voi myös oll tummaihoinen.

Mulla tällainen kaveri, afr.taustainen Suomessa kyllä syntynyt, en tajua että kannattaa puoluetta jossa suurin osa muista kannattajista ei pidä häntä edes varsinaisesti ihmisenä. Vielä kummallisempaa kuin se että kukaan nainen äänestää perssuja.

Itse olen tumma m.muuttotaustainen ihminen joka äänestää PS. 

Moni eri ulkomaalaistaustoista oleva ystävänikin äänestää heitä. 

Emme halua rasismin kasvavan tummia ihmisiä kohtaan maassa jossa asumme. Mitä enemmän tänne päästetään nuoria miehiä syrjäytymään lähiöihin ja jengiytymään, sitä enemmän seuraa tummista ihmisistä johtuvia sosiaalisia ongelmia joka lisää rasismia. Tämä on tuttua jo pitkältä ajalta niin Ranskassa ja Ruotsissa jossa asuu sukulaisiani ja tuttavia. Heistäkin moni äänestää samalla tavalla.

Moni esim. vihreitä äänestävä suomalainen ystäväni ei ymmärrä, että heidän kannattamansa löperön m.muuttopolitiikan myötä seuraa maahamme lisää tummista ihmisistä koituvia ongelmia ja lisää rasismia heitä kohtaan. He itse vaaleaihoisina suomalaisina eivät tule kärsimään siitä, joten se ei huoleta heitä. Pääasia tuntuu olevan tunne olosta "hyvien puolella". Syy ja seuraussuhteiden ymmärrystä ei tunnu kovin helposti löytyvän tähän asiaan, vaikka muuten fiksuja ja koulutettuja ihmisiä ovatkin. Onneksi silmät ovat ruvenneet muutamilla avautumaan viimeaikoina.

Juuri näin. Minä jopa pidän Teuvo Hakkaraisesta jonkun verran mutta en silti haluaisi sitä vaikka Japaniin jos siellä asuisin. Ei varmaan nämä vihreätkään haluaisi.

Vierailija
1096/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja eläkeikää lähestyvä äitini pidämme molemmat kovasti Cardi B:n musiikista.

Vierailija
1097/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

afrikan n e ek erit ovat älykkyysosamäärältään välillä 68-85,  tästä on ihan maailmanlaajuinen karttakin olemassa.

Suomen luku on 99

Kiina sekä Japani 106

Ajattelen siis että afrikan nee ker it ovat alempaa rotua, eikä niitä olisi ikinä pitänyt tuoda tänne yhtäkään suomalaista yhteiskuntaa heikentämään.

Uskon kyllä nuo luvut.

Nyt onkin jännä kuulla mikä sinun oma älykkyysosamääräsi on?

Sinä olet juuri se kahvipöytäseurapoliisi, joka ei siedä totuuksia, koska eivät ole poliittisesti korrekteja. Sinun mielestä pitää vaieta faktoista.

Toisaalta sinä taas olet se, joka ei ole missään tilanteessa valmis muuttamaan mielipidettään, vaikka toinen selvästi osoittaa, että olet väärässä. Sinä korotat ääntäsi, haukut toista henkilökohtaisesti ja möykkäät. Faktoina sinä esität omat mielipiteesi. Oikeita tosiasioita sinä et halua kuulla, koska niiden käsittely osoittaisi, että sinä olet väärässä. Siksi on parempi uskoa oman ajattelutavan mukaisia kivoja mielipiteitä, joihin voi myös tukeutua, kun ei itse onnistu missään; kaikkihan on jonkun muun syytä. T: vihervassari.

Vierailija
1098/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Self-care” on monelle vain tekosyy olla tekemättä mitään. Opiskelijana tulee mieleen muut opiskelijat, joille kurssien läpäiseminen on niiiin hankalaa, koska kyllähän he ANSAITSEVAT katsoa Netflixiä puolen tunnin opiskelun jälkeen.

Sitten kun töitä on vältelty tarpeeksi, alkaa valitus siitä miten ahdistaa ja kurssi vaatii liikaa työtä. Tämä on tietenkin proffan vika. :D

Vierailija
1099/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasektomia ei kovin pitkälle riitä, koska yksi mies voi siittää tuhansia naisia. Keinohedelmöityksellä miljardeja.

Lapsia siitetään. Ei naisia.

Vierailija
1100/2751 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pienituloiset, talousasioiden kanssa kamppailevat ja köyhyydestään puhuvat ihmiset hyötyisivät usein enemmän jonkinlaisesta elämänhallinnan ja talousasioiden opettamisesta/tukihenkilöstä kuin rahallisesta tuesta. (Ja minä äänestän vasemmistoa vaaleissa)

*Taputtaa neroa päähän*

Päästit sellaisen sammakon, että idiootiksi paljastuit ja samoin kaikki aivopierun peukuttajatkin.

Taloudenhallinto tai sen opetus ei hittovie auta yhtään mikään kun sairaskulut ylittää tulot ainakin tuhannella eurolla kuukaudessa. On kuules taiteilua ja sittenkin hienosti olen pärjännyt.

Haen toimeentulotukea ja minun pitikin saada neuvoa ja apua sosiaalityön puolelta talousneuvonnasta mikä heillä on kokeilussa. Ihan piti käydä KAIKKI menot ym ja yleensä kuulemma kun karsivat joitain menoja pois niin ovat saaneeet taloutta parempaan suuntaan.

Tärkeänä sitten kohdallani aloittivat laskelmat ja isolle miinukselle jäivät niin en saanut neuvoja eikä löytynyt mitä karsia pois kun elän jo nyt niin alhaisilla rahoilla ja niin järkevästi kun voi.

Minä kun jään käytännössä n.300€ ainakin, vähemmälle kuin terve toimeentulotuen saaja. Jouduin hakemaan kertaluontoista talousapua niin tuon palvelun sain.

Siihen päättyi vinoilu, mutta henkisesti en jaksa enään asiaa käydä läpi sillä selviytymiseen menee kaikki aika.

Yhtä utopistista oli sen ketjun höpinät mitä ihmiset tekisi jos olisivat työkyvyttömyyseläkkeellä ja vailla ystäviä tai muuta. Moni lukisi kirjoja ja taiteilisi tai kirjoittaisi kirjoja ym. Niin varmaan. Se päivittäinen selviytyminen , lääkärireissut, tutkimukset, kuka käy kaupassa ja mistä saa ruuan saati kivut mitkä hallitsee päivääsi aina, se vie energian eikä oikeasti paljoa muuhun jää.

Ja te, arvon viisaimmat, kiristäisitte vyötä yhä lisää. Bravo, bravo, bravo!