Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa

Vierailija
26.10.2020 |

Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.

Kommentit (2765)

Vierailija
2761/2765 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuden ystävät jotka ovat säilyneet läpi elämän - täysin yliarvostettua, eikä mikään itseisarvo. Ei pitkä ystävyys ole automaattinen tae siitä että ystävyys olisi kaikissa elämäntilanteissa aito, tai pysyisi ajan tasalla siten että siinä olisi tilaa muuttua kasvaa ilman että ystävyys kriisiytyy. "Mutku eihän toi oo yhtään sun tyyliä" - yksi ärsyttävimpiä lauseita mitä pitkäaikainen ystävä tai tuttava voi toiselle sanoa. 

Hyvä kommentti. Olen myös huomannut, että pitkäaikaiset ystävät voi olla kateellisia sinulle. Tuo -eihän se ole sun tyyliä-, voi tarkoittaa että se näyttää älyttömän hyvältä enkä halua että näytät minua paremmalta. Siinä on sisarsuhteen ja ystävyyden ero mielestäni, sisar harvemmin toimii sinua vastaan tai kadehtii sinua, hän oikeasti toivoo sinulle vain hyvää vaikka välinne olisi minkälaiset.

Maailmassa ei yksinkertaisesti voi olla niin naivia ihmistä, ettei ole kuullut sisarkateudesta. Läpi elämän säilynyt ystävyys taas tarkoittaa, että ystävyys on pysynyt elämän muutoksessa mukana. Vai raahaatteko te elämässänne ihan oikeasti ihmisiä, joista ette edes pidä?

Vierailija
2762/2765 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä matkustelusta. Se ei ole rentouttavaa vaan stressaavaa ja ärsyttävää. Vietän lomani mieluummin kotosalla. 

Sama! Mulla on rahaa matkustaa, mutten halua. Mielummin ooon kotona ja Suomessa. Tämä kummastuttaa monia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2763/2765 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on liikaa ihmisiä. Pandemian olisi pitänyt raivata täältä vähintään 1/4 pois.

Ihmiset myös elävät liian vanhoiksi ja ehtivät saada elämänlaadun tuhoavan dementian.

Länsimaissa pidetään väkisin hengissä kivuissa ja tuskissa pyöriviä tai muuten vaan jo ihan tiedottomia ihmisiä ja tämä tulee maksamaan vetonmaksajille paljon.

Ne ketkä hyötyis vielä hoidosta ei pääse hyvään hoitoon kun resurssit on kiinni väkisin hengissä pidettävissä.

Tuohon vielä lisänä se, miten paljon kertakäyttöroskaa vanhusten hoidosta syntyy ja miten paljon lääkkeitä ne syö ja kusee vesistöihin. Että oiskohan aika kuolla ja tehdä tilaa niille, joiden elämä on vielä mielekästä.

Se vaippamäärä, joka yhdessä työvuorossa tulee, on järkyttävä. Päälle vaippapussit, roskapussit, hanskat, pesulaput ym. 

Vierailija
2764/2765 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen pitäisi ulkomaalaisen helpommin muuttua ja jos homma ei suju, maasta pois.


Jos todellakin on paettu sotaa, ei silloin täydy tehdä rikoksia Suomessa.

Vierailija
2765/2765 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kenenkään kuolleen sukulaisen tai perheenjäsenen haudalla. Ei siellä ketään ole. En yksinkertaisesti koe tarvetta käydä siellä.