Matkakohde, johon olet ollut pettynyt? Miksi?
Me lähdimme joskus nuorena parina miehen kanssa kaupunkilomalle viikoksi Toulouseen loppukeväästä.
Tylsyyden huippu. Kaupungissa ei ollut mitään tekemistä. Samat kaupat kuin Helsingissä, ei mitään erikoisia nähtävyyksiä. Joku rapainen joki, jossa ei ollut mitään nähtävää. Airbusin tehtaalle olisi päässyt. Ei menty.
Käveltiin pitkin kaupungin katuja, käytiin syömässä ja vain juteltiin. Olisi sen voinut tehdä halvemmalla vaikka Tampereella..
Kommentit (185)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:24"]
New York. Siellä ei ollut mitään tekemistä. Kaikki oli kallista, tai ainakin Suomen hintaista.
[/quote]
Ohhoh. Yllättävää. New York on mun ykkösmatkakohdehaave. Enpä ole koskaan kuullut kenenkään sanovan, että New York olisi tylsä!
Mulla tylsä matkakohde oli Riika myöhään syksyllä. Kylmä ja karu kaupunki marraskuussa.
[/quote]
No, mitä siellä Nykissä nyt sit voi tehdä? En käy ihailemassa rakennuksia tai museoita tai taidetta tai viihdettä. Olisin ostanut (siihen aikaan, nyt kaikki on muuttunut, ja löytyy verkossa) alani kirjallisuutta, mutta Nyki ei myöskään ole yliopistokaupunki, ja kirjakaupat on kälysiä.
Riika taas on (oli) ihan kiva. Sopivan syntinen, jos ymmärrät...
[/quote]
Tän on PAKKo olla provo :) NY ON yliopistokaupunki... no kirjakaupat nyt on mitä on, eli maailman ehdottomasti parhaat ja tämä on fakta. Poikaparka kun ei löytänyt NY:stä huoran huoraa... huono etsijä, sanon minä.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:14"]
Thaimaa.
Se, että turistit ovat jotain jumalia heille, joita palvotaan ja palvellaan, ei sopinut mulle ollenkaan. Tunsin siellä oloni todella vaivautuneeksi.
En pidä siitä, että esim. turisteja pidetään parempina ihmisinä, mielestäni olemme kaikki tasa-arvoisia. (Ymmärrän, toimeentuloa heille, mutta ei siltikään sovi mulle).
[/quote]
Ne on itsetuntoisia ihmisä ja vakuutan, että sinua EI ole pidetty jumalana, vaikka niin haluaisit raukka kuvitella. Viestinnän normit nyt vaan poikkeavat eri paikoissa. Idiootti.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:26"]
En ole käynyt Nykissä mutta kyllä mä voin ymmärtää, että se voi jonkun mielestä olla tylsä. Tuttu kävi siellä ja kertoi kokemuksenaan, että pelotti heti jos ei kulkenut vain niitä määrättyjä turvallisia katuja ja mihinkään oudompaan ei uskaltanut mennä.
Kaikista kaupungeista ei vaan tykkää. En mäkään tykännyt Köpiksestä.
[/quote]
On eri asia sanoa ettei tykkää jostain paikasta, kuin väittää ettei siellä ole mitään tekemistä. Mitenkään ei voi olla mahdollista, ettei koko New Yorkista löydy yhtään mitään tekemistä. No jos harrastaa pelkkää pilkkikalastusta ja matkustaa sinne elokuussa, voi ehkä olla ettei sitä pilkkimahdollisuutta löydy. Muutenkin ihmettelen tätä New Yorkin -matkailijaa, jota ei kiinnosta talot, ei museot, ei taide, ei viihde, ei kulttuuri. Miksi se matkusti New Yorkiin?
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:14"]
Thaimaa.
Se, että turistit ovat jotain jumalia heille, joita palvotaan ja palvellaan, ei sopinut mulle ollenkaan. Tunsin siellä oloni todella vaivautuneeksi.
En pidä siitä, että esim. turisteja pidetään parempina ihmisinä, mielestäni olemme kaikki tasa-arvoisia. (Ymmärrän, toimeentuloa heille, mutta ei siltikään sovi mulle).
[/quote]
Ne on itsetuntoisia ihmisä ja vakuutan, että sinua EI ole pidetty jumalana, vaikka niin haluaisit raukka kuvitella. Viestinnän normit nyt vaan poikkeavat eri paikoissa. Idiootti.
[/quote]
Kiitos vaan nimityksestä sinulle!
Luepa viestini uudelleen. Minulle ei sovi heidän palvova kulttuurinsa, onko sinun se niin vaikea ymmärtää?
Myös Wien oli jollain tasolla pettymys: yllättävän "tavallinen" ja pieni keskieurooppalainen kaupunki, jossa ihmiset ovat hämmästyttävän sulkeutuneita ja jopa tylyjä (jotenkin hiljaisemman oloisia kuin suomalaisetkin). Esim. aiemmin ketjussa tylyiksi moititut pariisilaiset ovat mielestäni todella kohteliaita ja hymyileviä & rentoja wieniläisiin (ja muutenkin itävaltalaisiin) verrattuina. Nähtävyydet olivat tavallaan ihan hienoja, mutta eivät kuitenkaan kovin ainutlaatuisia ainakaan Euroopan mittakaavassa. Saltzburg sen sijaan oli hienompi kohde Mozart-taloineen, mutta sielläkin ne tylyhköt itävaltalaiset laskivat tunnelmaa. Mukavampia ja rennompia ihmisiä löytyy heti Saksan puolelta - saksalaiset ovat naapureihinsa verrattuna todella kivaa porukkaa näin hieman yleistäen.
Idiootti, kun ei ne sinua siellä palvo, onko se niin vaikea ymmärtää? Miten tyhmä voi olla ja kuinka huonosti luettua voi ymmärtää? "Minua kohdellaan kuin jumalaa, mutta en pidä siitä" Vitun idiootti. Ja tyhmä.
Mitä ihme NY-fanaatikkoja tämä ketju on täynnä?? Ehkä tekemisen puutteella saattaa joku tarkoittaa, että siellä tulee ähky, kun ei tiedä mihin menisi ja mitä tekisi, kun kaikkea on ympärillä niin paljon.
En ole koskaan Nykissä käynyt, mutta en menisikään. Maailmassa on niin paljon kiinnostavampiakin kaupunkeja.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:46"]
Idiootti, kun ei ne sinua siellä palvo, onko se niin vaikea ymmärtää? Miten tyhmä voi olla ja kuinka huonosti luettua voi ymmärtää? "Minua kohdellaan kuin jumalaa, mutta en pidä siitä" Vitun idiootti. Ja tyhmä.
[/quote]
Miksi he käyttäytyvät niin?
T. idiootti
[/quote]
Uskomatonta tekstiä...
[/quote]
Mun isä on pidempi ku sä. Lälläslää.
Ja mä, joka en pitänyt Hurghadasta, en edes saanut mitään vatsapöpöä Egyptin matkaltani, mutta silti se epähygieenisyys ja sotkuisuus teki pahaa. Lisäksi Egyptissäkin oli itsepintaisia krääsänmyyjiä liikaa. Tinkiminenkin on rasittavaa, vaikka osaisikin tknkiä ja tehdä hyviä kauppoja - oikeasti tekisi vain mieli ostaa joku tavara nopeasti ja kohtuuhintaan/edullisesti ilman sitä pakollista tinkimisshowta.
No jaa, ehkä tässä järjestyksessä tylsimmät paikat ovat olleet:
1. Thaimaa
Ei mitään tekemistä itselleni ja aivan liian kosteaa/kuumaa.
2. Mikä tahansa suomen paikka elokuun puolesta välistä eteenpäin ennen ruskaa. Kaikki paikat laittavat ovensa kiinni kun koulut alkavat, vaikka kesälomia mone pitävätkin elokuussa.
3. Jaa-a, enpä keksinyt enää kolmatta. Koska kaikki muut paikat joissa olen käynyt ovat olleet ihan jees. Ehkä kuitenkin enemmän suosin kaupunkikohteita tai suomen Lappia kuin varsinaisesti rantalomia.
Vai Nizzassa ei voi shoppailla?:)
High street -myymälöiden lisäksi on pari korkeatasoista kaukkapkeskusta, joihin joutuu kyllä erityisesti matkustamaan. Pari pitkää katua on täynnä designer-putiikkeja. Vanhan kaupungin markkinoilla on satoja metrejä myyntipöytiä. Voin jatkaa listää vielä.
Mutta pettyyhän sitä, jos ei etukäteen ota selvää, minne on menossa ja mitä tekemään, pätee kaikkiin paikkoihin. Ei pidä luulla, että Nizza on kuin Barcelona, sillä Nizza on pikkukaupunki, josta on kiva tehdä retkiä ympäriinsä, mm. Cannesiin, Monacoon, eri rannoille.
NewYorkin kirjakauppoihin pettyneeltä haluaisin kysyä, että missä matkakohteessa on ollut hyviä kirjakauppoja hänen mielestään?
Mitä ihme NY-fanaatikkoja tämä ketju on täynnä?? Ehkä tekemisen puutteella saattaa joku tarkoittaa, että siellä tulee ähky, kun ei tiedä mihin menisi ja mitä tekisi, kun kaikkea on ympärillä niin paljon.
[/quote]
Mitä fanaatikkoja? Sitä kuule kutsutaan keskusteluksi, kun vastataan toisen viesteihin, kommentoidaan ja kysytään lisäkysymyksiä. Mikä keskustelupalsta se sellainen olisi, jossa kaikki saisivat vain vastata kahdella sanalla eikä kukaan saisi kommentoida toisten vastauksia?
Miksi eri kulttuureissa käyttäydytään eri tavoin? Miksi kaikkialla ei käyttäydytä samoi, kuin täällä suon reunassa? Idiootti.
Aasiaa on tullut kierrettyä ja voin sanoa, että jokaisesta maasta on löytynyt omat hyvät puolensa ja upeat paikkansa. Tosin myös pieniä pettymyksiä on tullut vastaan esim Kiinan kaikki suurkaupungit olivat suht kalliita, kolkkoja ja harmaita. Kukaan,- siis kukaan ei osaa englantia mikä toi reissaamiseen oman pienen rasittavan lisänsä. Sen sijaan maaseutu ja tiibettiläisalueet olivat mielettömän upeita! Malesiassa jäi samat fiilikset; KL oli tylsä mutta luonto esim saarilla villi ja kaunis.
Thaimaassa en halua edes kuulla Pattayasta, enkä nähdä koko paikkaa. Sen sijaan pohjoisen kaupungit ja pienet saaret etelässä mm.Lipe olivat rauhan rakastavan kohteita.
Kambodzhassa, Intiassa ja Laosissa ei tullut pettymyksiä vastaan :)
Tallinna. Aina kylmä ja tuulinen paikka. Vanha kaupunki nähty, ruokaa saa, mutta mitä muuta kun kaljan hamstraaminen ei kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:02"]
Pariisi ehdottomasti! Paikalliset töykeitä, ei puhunut englantia tai edes yrittänyt ymmärtää. Kaduilla paskasta ja haisi pahalle. Kadut ja metrot täynnä pummeja jotka tulee iholle. Kaikki kyttäs. Hard rock cafe oli ainut paikka jossa saatiin pariisissa hyvää palvelua! Pettymys oli kyllä tosi kova kun aina haaveillu pariisista.. eipähän tarvii toista kertaa mennä. Mentiin suoraan lontoosta pariisiin ja lontooseen kyllä rakastuin !! :)
[/quote]
Hei mul on ihan sama!! Puhun ranskaa toisena äidinkielenäni, mutta koska puhuin tätini kanssa suomea, niin kyllä ne on iha ruokottamia miten pariisilaiset arvostelee asiakkaita. Ja se asiakaspalvelu on ihan TAJUTTOMAN HUONOA. Siis sellasta, että Suomessa sais fuduu sillä sekunilla, yhtään liiottelematta. Pariisilailla ei ole mikään ongelma huuta täyttä kurkkua, ja Eiffel tornin matkamyymälässä ollut miesmyyjä pelasi kännykällään, ei palvellut asiakkaita ja jono vaan kasvoi. Tää on tositarina. Ei nostanut ees katsettaan. Oltiin iha et hei mitä vittua.. Ja sit on nää afrikkalaiset maahanmuuttajat. Oma lukunsa kyl.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:02"]
Niin ja 17 jatkaa. Tai sitten mä olen vaan niin mukautuva että viihdyn missä vaan. Tuo Riika/Jurmala ei talvella paljoa antanut mutta nautin silti kylpylän palveluista ja hyvästä ruoasta ja lapsivapaasta viikonlopusta :)
Eurooppaa olen kieränyt, ei pahaa sanottavaa isommista eikä pienemmistä paikoista :) jokaisessa oli sitä mitä lähti hakemaan kun tutustui kohteiden tarjontaan etukäteen, Thaimaa, Kanaria, Välimeri. Ihan odotuksen mukaisia kaikki... kun ei lähde tavoittelemaan kuuta taivaalta.
(Ps. Egyptiin en edes halua kun sieltä kaikki tutut ovat vatsataudin saaneet)
[/quote]
Jotkut saa ja jotkut ei. Olemme olleet Egyptissä 2x (riittää, ei mennä enää) mutta vatsatautia ei tullut kummallakaan kerralla:D Ainoat ruokamyrkytykset 53 vuoden aikana olen saanut kotikaupungistani Helsingistä!