Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkakohde, johon olet ollut pettynyt? Miksi?

Vierailija
30.01.2014 |

Me lähdimme joskus nuorena parina miehen kanssa kaupunkilomalle viikoksi Toulouseen loppukeväästä.

Tylsyyden huippu. Kaupungissa ei ollut mitään tekemistä. Samat kaupat kuin Helsingissä, ei mitään erikoisia nähtävyyksiä. Joku rapainen joki, jossa ei ollut mitään nähtävää. Airbusin tehtaalle olisi päässyt. Ei menty.

Käveltiin pitkin kaupungin katuja, käytiin syömässä ja vain juteltiin. Olisi sen voinut tehdä halvemmalla vaikka Tampereella..

Kommentit (185)

Vierailija
21/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma. Turistirysä vuoden ympäri. Kaikki haluavat vain nähdä ne nähtävyydet ja ottaa ne samat kuvat. Kun ne on tehty, Rooma on nähty ja suoritettu. 

Ekalla kerralla oli kivaa, koska näin Ne Nähtävyydet. Seuraavalla kerralla matkaseuralaiseni ei ollut nähnyt Niitä Nähtävyyksiä, joten tylsistyin kuoliaaksi, kun jonotin tunnin joka paikkaan, jossa olin jo käynyt. Kolmannella kerralla en mennyt edes lähellekään Niitä Nähtävyyksiä, vaan lähdin ulos kaupungista. Siedettävää, mutta tylsää. Neljättä kertaa en mene.

Vierailija
22/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:24"]

New York. Siellä ei ollut mitään tekemistä. Kaikki oli kallista, tai ainakin Suomen hintaista.

[/quote]

Tämän on pakko olla vitsi. New Yorkissa ei mitään tekemistä! Mitäköhän ihme tekemistä te olisitte kaivanneet mitä sieltä ei löydy?

[/quote]

kyllä nyt loukkaannutaan kun toisella ei ole samat ajatukset hyvästä lomasta kun itsellä :D Tuliko syväkin trauma ja haaveri sydämeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:53"]Hurghada, Egypti: likaista, kolkkoa, saunamaisen kuumaa, saastaista (hygieniataso), tylsää, epäesteettistä, ei juuri mitään nähtävää ko. kaupungissa. Valtavasti keskeneräisiä rakennuksia ja rakennustyömaita kaikkialla. Sen sijaan Punainen Meri on hieno ja retket muinaisen Egyprtin nähtävyyksiin & Niilille olivat hienoja. Mutta Hurghada itsessään oli kamala.

New York sen sijaan on yksi hienoimmista kaupunkikohteista, joissa olen käynyt. Siellä on aivan kaikkea nähtävää, varsinkin kun hieman osaa etsiä.

[/quote]

Oon tismalleen samaa mieltä Hurghadasta., paitsi oltiin siellä hiihtoloma-aikaan jolloin siellä oli kylmin talvi pitkäään aikaan. Lämpöä siis max. 22C päivällä... Kurja paikka, Egyptissä on varmasti hienoa nähtävää mutta tuonne ei kyllä kannata mennä jos ei rakasta snorklausta. Ja ole varmasti lämmin.

Vierailija
24/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:18"]

Me lähdimme joskus nuorena parina miehen kanssa kaupunkilomalle viikoksi Toulouseen loppukeväästä.

Tylsyyden huippu. Kaupungissa ei ollut mitään tekemistä. Samat kaupat kuin Helsingissä, ei mitään erikoisia nähtävyyksiä. Joku rapainen joki, jossa ei ollut mitään nähtävää. Airbusin tehtaalle olisi päässyt. Ei menty.

Käveltiin pitkin kaupungin katuja, käytiin syömässä ja vain juteltiin. Olisi sen voinut tehdä halvemmalla vaikka Tampereella..

[/quote]

Aika jännä, jos tosiaan varaatte viikon matkan etukäteen selvittämättä, mitä voisitte paikassa tehdä? Minusta Toulouse on huippuviihtyisä ja tunnelmallinen kaupunki, mutta ei kai siellä varsinaisesti mitään erityisiä nähtävyyksiä ole. Olisitte vaikka vuokranneet auton, ja lähteneet kiertämään lähiseutua. N. 100 km:n säteellä kaikkea viininviljelystä ja vuoristoista keskiaikaisiin kyliin ja jopa Välimereen.

[/quote]

Kyllä, otettiin selvää. Piti olla oo niin upea Canal du Midi, mutta Vantaanjokikin on sata kertaa hienompi ja tunnelmallisempi. Piti olla hieno Cathedral, mutta häh, aika pieni tylsä kirkko. Ei mitään erikoista. Lovely parks. My ass. Pieniä, likaisia puistikoita, joista tunnelma oli kaukana. Me lähdettiin innolla ja oltiin kyllä pari päivää ihan hyvällä mielellä ja mietittiin, josko jotain keksittäisiin. Tylsiä kauppoja ja siis todellakin, ei mitään tekemistä tai näkemistä. Ranskan Kerava.

Vuokrattiin auto ja lähdettiin kauemmas, ajettiin itse asiassa Andorraan asti ja yövyttiin siellä, tultiin takaisin ja lähdettiin sitten kotiin Suomeen.

Vierailija
25/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisessä täytyy olla vikaa jos ei Manhanttanilta + tunnin säteellä löydä tekemistä. Siellähän voi tehdä puolet vuodesta kaikkea mahdollista rantalomasta lähtien. 

Vierailija
26/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:03"]

Rooma. Turistirysä vuoden ympäri. Kaikki haluavat vain nähdä ne nähtävyydet ja ottaa ne samat kuvat. Kun ne on tehty, Rooma on nähty ja suoritettu. 

Ekalla kerralla oli kivaa, koska näin Ne Nähtävyydet. Seuraavalla kerralla matkaseuralaiseni ei ollut nähnyt Niitä Nähtävyyksiä, joten tylsistyin kuoliaaksi, kun jonotin tunnin joka paikkaan, jossa olin jo käynyt. Kolmannella kerralla en mennyt edes lähellekään Niitä Nähtävyyksiä, vaan lähdin ulos kaupungista. Siedettävää, mutta tylsää. Neljättä kertaa en mene.

[/quote]

Mä taas olen ollut Roomassa 2 kertaa ja voisin mennä vielä uudestaankin. Roomapassilla jonottaa ei tarvinnut minnekkään vaikka oltiin elokuussa siellä. Ekalla kerralla tuli juostua kaikki nähtävyydet kauheeta vauhtia ja tokalla kerralla meni vaan niihin mihin halusi tutustua tarkemmin ja lähdettiin vielä kaupungin ulkopuolelle katsomaan Katakombeja yms.

Rakastan tunnelmaa Trasteveressä, istua terassilla iltaisin syömässä pitkän kaavan mukaan ja nauttia halpaa talon viiniä. Kävellä keskellä yötä Fontana di Treville kun siellä ei ole paikalla kuin muutama muu turisti ja toivoa rakkaan kanssa kolikoita heittäessä.. yms. Rooma, ikuinen kaupunki teki muhun ainakin syvän vaikutuksen.

Vierailija
27/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:18"]

[/quote]

Pariisi. Likainen, huono palvelu, huono ruoka, jokaiseen nähtävyyteen kilometrien jonot.(Louvre tosin on tietenkin upea - pariisilaisista huolimatta). Viiden tähden hotellissakin jouduin miettimään, että vienköhän nyt kotiin luteita.

Toisaalta pieni hotelli Provencessa oli upeaakin upeampi kokemus eli todellakaan dissaa maata vaan vain kaupunkia."Maalla" ranskalaiset  (eivät teitenkään kaikki, mutta ihailtavan suuri enemmistö) ovat ihanan omalaatuisia (ominaisuus on siellä plussaa ei miinus niin kuin Suomessa usein) ja ystävällisen uteliaita ulkomaalaisia kohtaan.

Jotakuinkin pelkkä "kadullavastaantulija" (no, ei ehkä ihan, mutta melkein) voi kutsua kotiinsa, tarjota yhden elämäsi parhaista aterioista, viihdyttää, yllättää ja aidon vilpittömästi kiittää illan päätteeksi sinua siitä, että suostuit tulemaan.

Vierailija
28/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku oikeesti, jos jollakulla on tylsää New Yorkissa, eikä tekemistä niin HALOO!!!! Kerro mulle paikka missä sitä tekemistä on? Ja Yhdysvalloissa, mm. New Yorkissa hinnat ON halvempia kuin meillä perähikiäsuomessa

Vierailija
29/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:24"]

New York. Siellä ei ollut mitään tekemistä. Kaikki oli kallista, tai ainakin Suomen hintaista.

[/quote]

Tämän on pakko olla vitsi. New Yorkissa ei mitään tekemistä! Mitäköhän ihme tekemistä te olisitte kaivanneet mitä sieltä ei löydy?

[/quote]

kyllä nyt loukkaannutaan kun toisella ei ole samat ajatukset hyvästä lomasta kun itsellä :D Tuliko syväkin trauma ja haaveri sydämeen?

[/quote]

Luoja miten lapsellinen kommentti...

Vierailija
30/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä oliko varsinainen pettymys, mutta Rooma ja Ateena riitti mulle kerran nähtäviksi. En halua toiste mennä.

Vierailija
31/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa.

Se, että turistit ovat jotain jumalia heille, joita palvotaan ja palvellaan, ei sopinut mulle ollenkaan. Tunsin siellä oloni todella vaivautuneeksi.

En pidä siitä, että esim. turisteja pidetään parempina ihmisinä, mielestäni olemme kaikki tasa-arvoisia. (Ymmärrän, toimeentuloa heille, mutta ei siltikään sovi mulle).

Vierailija
32/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sieluni silmin nähdä kuinka joku istuu New Yorkissa hotellissaan naama mutrulla, kun täällä ei ole mitään tekemistä?

Vierailija
33/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgarian Sunny Beach. Ajateltiin että mihin pääsee halvimmalla lämpimään. Koko viikko ihan tuskaa, ekasta päivästä saakka laskettiin milloin sieltä pääsee pois.

Kaikkialla yritettiin huijata: drinkit pelkkää vettä, ravintolassa laskulle ilmestyi asioita joita ei tilattu, rahasta annetaan väärin takaisin. Kaikki ostettava oli piraattituotetta, mitään aitoa ei löytynyt, mutta ei kai sitä voi odottaakaan kun kaikki ostospaikat oli katukojuja.

Rantakadulla heitetään puoliväkisin kaikenmaailman käärmeitä niskaan että valokuvauttaisit itsesi niiden kanssa maksusta. 

Tätä voisi jatkaa loputtomiin, pelkkää paskaa oli se.

Vierailija
34/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt Nykissä mutta kyllä mä voin ymmärtää, että se voi jonkun mielestä olla tylsä. Tuttu kävi siellä ja kertoi kokemuksenaan, että pelotti heti jos ei kulkenut vain niitä määrättyjä turvallisia katuja ja mihinkään oudompaan ei uskaltanut mennä. 

Kaikista kaupungeista ei vaan tykkää. En mäkään tykännyt Köpiksestä.

Vierailija
35/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:03"]

[/quote]

Mä taas olen ollut Roomassa 2 kertaa ja voisin mennä vielä uudestaankin. Roomapassilla jonottaa ei tarvinnut minnekkään vaikka oltiin elokuussa siellä. Ekalla kerralla tuli juostua kaikki nähtävyydet kauheeta vauhtia ja tokalla kerralla meni vaan niihin mihin halusi tutustua tarkemmin ja lähdettiin vielä kaupungin ulkopuolelle katsomaan Katakombeja yms.

Rakastan tunnelmaa Trasteveressä, istua terassilla iltaisin syömässä pitkän kaavan mukaan ja nauttia halpaa talon viiniä. Kävellä keskellä yötä Fontana di Treville kun siellä ei ole paikalla kuin muutama muu turisti ja toivoa rakkaan kanssa kolikoita heittäessä.. yms. Rooma, ikuinen kaupunki teki muhun ainakin syvän vaikutuksen.

[/quote]

Rooma on ihana - joka kerran!

Ei niihin nähtävyyksiin tarvitse jonottaa: lippu Vatikaanin museoon netistä etukäteen ja jonon (2km) ohi minuutissa:) Tai Colosseumille opiskelijat keräävät ryhmiä - maksat euron pari enemmän ja menet ryhmän mukana jonon ohi.

Trasteveressa on kivoja paikallisten suosimia ravintoloita, samoin siellä "pyramidin" puolella (olisko Testacchio tms kaupunginosa). Sieltä hilpaistiin kesällä paikallisjunalla rannalle Ostiaan ja Ostia anticaan, kivoja paikkoja.

Vierailija
36/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt pilatko hyvää ketjua väittelemällä onko joku paikka pettymys vai ei. Jokainen kokee matkakohteetkin eri tavalla!

Itse en enää Roomaan mene. Petyin

Vierailija
37/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Yorkissa on turvallisempaa kuin Helsingissä, ei siellä ole mitään erikseen määriteltyjä turvattomia katuja.. no ehkä Central parkiin ei kannata keskellä yötä mennä mutta muuten.

Olen käynyt Nycissä 5 kertaa viimisen kahden vuoden sisällä ja reissannut mantereen halki, enemmän uhkatilanteita tulee Helsingissä, kun siellä ei yhtäkään

Vierailija
38/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:37"]

Nizza

Jäi jotenkin laimea kuva, ei oikein olettamiani kivoja ostostelupaikkojakaan jotenkin ja ihmiset, noh, ranskalaisia.

Ehkä asiaan vaikutti että oltiin paikalla hiljaisempaan aikaan alkukesästä ja Barcelona oli tuoreena mielessä edelliseltä vuodelta. Se oli tosi kiva paikka kaikin puolin.

[/quote]

Mitä hittoa, mulle on käynyt samalla lailla :D 2010 olimme Barcelonassa, ja kuvittelin seuraavana vuonna matkustaessamme Nizzaan että se olisi saman tyyppinen kohde. No, ei ollut. Rantakin oli jotain kivimurskaa joka sattui pirusti jalanpohjiin.

[/quote]

Suosittelen teille Nizzan inhoajille testaamaan Marseillea. Nuhruisempi, kuluneempi, kaunis ja paljon persoonallisempi:D Paremmat rannatkin!

Vierailija
39/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta perusteluja olisi kyllä tosi kiva kuulla

Vierailija
40/185 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:34"]

New Yorkissa on turvallisempaa kuin Helsingissä, ei siellä ole mitään erikseen määriteltyjä turvattomia katuja.. no ehkä Central parkiin ei kannata keskellä yötä mennä mutta muuten.

Olen käynyt Nycissä 5 kertaa viimisen kahden vuoden sisällä ja reissannut mantereen halki, enemmän uhkatilanteita tulee Helsingissä, kun siellä ei yhtäkään

[/quote]

Harlem...