Huonoin yleisesti arvostettu elokuva, mistä et itse pidä
Minulla on ainakin Kellopeli appelsiini ja Ne Kieslovskin Punainen, Sininen ja Valkoinen, en tajua miksi niistä meuhkataan.
Kommentit (115)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:52"]
James Bondit, Batmanit
[/quote]
En tiennytkään, että nämä ovat "arvostettuja". :D
[/quote]
Titanic x3, Taru sormusten herrasta... :D
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 18:00"]
En tajua miksi meuhkataan Bondista tai sotaelokuvista. Mutta joo, näyttelijätyö on ihan ok, mutta femnistin pirtaan Bond istuu huonosti.
[/quote]
Ketjun aiheena oli "Huonoin yleisesti arvostettu elokuva" ei kai Bondeja mitenkään elokuvallisesti arvosteta vaan lähinnä viihteenä.
Kukaan ei vielä ole maininnut Gladiaattoria, joka on huono kopio Braveheartista. Yksi suuria pettymyksiä oli jo mainittu Eyes wide shut, kaikella tapaa nolo ja ajastaan pahasti jäljessä ollut seniilin? mestariohjaajan testamentti. Forrest Gump myös totaalisen yliarvostettu kuten Tom Hankskin.
Onhan näitä... mutta ei jaksa.
Ensimmäisinä tulivat mieleen:
- Schindlerin lista. Olin kuullut ylitsevuotavia kehuja elokuvasta mutta minusta se oli jotenkin tylsä enkä saanut siitä mitään otetta.
- Black Swan. Myös paljon hehkutusta, mutta minusta oli aivan liian tekotaiteellinen. Lisäksi Portmanin roolisuoritusta hehkutettiin aivan liikaa, eikä se minusta missään nimessä ollut Oscarin arvoinen.
Nämä olivat mielestäni paljon keskinkertaisempia kuin mitä niiden ympärillä oleva hype antoi odottaa. Ehkä pitäisi vältellä kaikkien arvostelujen lukemista ennen kuin itse katsoo elokuvan.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 14:09"]
No onhan noita, esim. joku Matrix on aivan sysipaska. Aihe ja käsiteltävät teemat ovat hyviä, mutta käsittelytapa niin kliseinen, valmiiksi pureskeltu ja sensaatiohakuinen, että se hyvä teema hukkuu kaiken teennäisen kuorrutuksen alle.
[/quote]
Julkaistaessa Matrix oli nimenomaan esitys ja kuvaustavaltaan jotakin ihan uutta ja siksikin elokuva on klassikko. Sen sijaan nyt samalla tavalla tehty elokuva näyttää toki vanhalta.
[/quote]
Tarina ei ollut uusi 99...
Avaruusseikkailu 2001, kaikkien aikojen yliarvostetuin leffa...
Taru sormusten herrasta
Twilight -elokuvat
James Bondit ja Tähtien sodat. Mä en tajua, miten ihmiset jaksaa niistä meuhkata.
Kieslowskin väritrilogia sen sijaan on upeaa elokuvaa.
Foreat Gumpia lukuunottamatta lähes kaikki muut ikinä parhaan elokuvan Oscarin saaneista.
hyvä elokuva: alice in wonderland
sopii niin feministille
Samoista elokuvista väännettiin näköjään pari vuotta sitten.
Jules ja Jim. Tekotaiteellista ja puuduttavaa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:08"]
TYKKÄÄMINEN on sitten tosiaan jo vähän toinen juttu. Kuten sanoin ekassa kommentissanikin, hyvästä elokuvasta voi tykätä tai olla tykkäämättä. Mutta ei se silti elokuvasta tee HYVÄÄ tai HUONOA.
Vastaavasti on laadukkaita elokuvia, joita ei millään jaksa katsoa kuin levänneenä ja vartavasten niitä katsoen, sillä niiden viihdeansiot ovat niin vähäiset, että elokuvaa ei kykene katsomaan pelkästään viihteenä. En nyt tähän hätään keksi hyvää esimerkkiä tästä ryhmästä. Suurin osa elokuvista on ääripäiden välillä.
Viime vuonna Marienbadissa
Mätiä kananmunia Kill Bill -elokuville. Yäk.