Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin yleisesti arvostettu elokuva, mistä et itse pidä

Vierailija
29.01.2014 |

Minulla on ainakin Kellopeli appelsiini ja Ne Kieslovskin Punainen, Sininen ja Valkoinen, en tajua miksi niistä meuhkataan.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä? Täysin selvin päinkö joku väittää, että elokuvia ei voi arvioida? Mitä typerää! Ei elokuva eroa muista taidemuodoista, etkä varmaan ala vängätä, että mikä tahansa mun raapustama töherrys on yhtä laadukas kuin vaikka Vincent van Goghin joku mestariteos? Tai onko mun viheltämä ukko nooa yhtä hyvä kuin Bachin Johannes-passio?

Vierailija
62/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

58, komppi, hyviä vertailuja.

Mahtoiko kukaan katsoa toissasyksynä Mark Cousinsin Elokuvan tarina -sarjaa Teemalta? Siinä avattiin minusta tosi mielenkiintoisella tavalla monia klassikoita ja selitettiin, miksi ne ovat klassikoita. Millä ansioilla. Eivätkä selitykset tosiaan olleet tyyliä "musta se päähenkilö oli symppis ja oon itekin kokenu samaa".

(Ei sillä, etteikö tuollaisilla tekijöillä olisi jokaiselle merkitystä, mutta elokuvan laadun kannalta ne ovat aika toisarvoisia tietenkin)

-15-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin. Sillä juontajalla oli tosi ärsyttävä spiikkaustapa, lauseen loppuun nouseva intonaatio. Mutta joo, ne osat jotka katsoin oli mielenkiintoisia. Joukossa oli paljon sellaisiakin leffoja, joita en ole nähnyt, vaikka ikäni olen rampannut elokuva-arkistossa ja -kerhoissa.

Vierailija
64/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä ihmetellä, kuinka hyviä elokuvia täällä on haukuttu. Ymmärrän kyllä, että kyse makuasioista, mutta silti en voi mitään sille, että väkisinkin pidän yksinkertaisena henkilöä, joka ei ymmärrä oikeasti hyviä (siis minun mielestäni ;D) elokuvia. Forrest Gump, Titanic, American Beauty, Amelie, Kummisedät, Pulp Fiction etc, kaikki loistavia. Sormusten herratkin on erittäin hyviä, mutta ymmärrän jos joku, joka ei ole kirjoja lukenut, pitää niitä pitkäveteisinä. Matrixista olen kyllä samaa mieltä, aikamoista kakkaa, eka nyt vielä menee.

Vierailija
65/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:21"]

58, komppi, hyviä vertailuja.

Mahtoiko kukaan katsoa toissasyksynä Mark Cousinsin Elokuvan tarina -sarjaa Teemalta? Siinä avattiin minusta tosi mielenkiintoisella tavalla monia klassikoita ja selitettiin, miksi ne ovat klassikoita. Millä ansioilla. Eivätkä selitykset tosiaan olleet tyyliä "musta se päähenkilö oli symppis ja oon itekin kokenu samaa".

(Ei sillä, etteikö tuollaisilla tekijöillä olisi jokaiselle merkitystä, mutta elokuvan laadun kannalta ne ovat aika toisarvoisia tietenkin)

-15-

[/quote]

Minä katsoin - sen minkä katsoin. Kun tallensin boksiin, pystyin kelaamaan yli ne kaikenlaiset pitkäveteiset jaarittelut, joita se tyyppi osasi ladella ummet ja lammet. Pysähdyin niiden elokuvien kohdalla, jotka olin itse nähnyt. Potaskaa se yleensä puhui niistäkin, mieleeni on jäänyt Sound of Musicin abbedissa ja Maria -kohtaus, josta Cousins oli keksinyt jotain aivan kummallista sanottavaa.

Mutta Cousins onkin varmasti loistava asiantuntija ja analysoija - minä itse vain en katsele elokuvia analyyttisesti, minä etsin tunteita ja tunnetiloja.

Parhaasta suomalaisesta elokuvasta olen kyllä samaa mieltä kriitikkojen kanssa. Komisario Palmun erehdyshän se on - ja se tuli todístettua taas kerran pari lauantaita sitten. Se on huippujen huippu. :D

Vierailija
66/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:32"]

Katsoin. Sillä juontajalla oli tosi ärsyttävä spiikkaustapa, lauseen loppuun nouseva intonaatio.

[/quote]

Joo, aivan totta, niinpäs olikin. Todella ärsyttävää.

62

Vierailija
67/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo aiemmin mainittu Sin City oli kuvottavaa roskaa. Sama koskee kaikkia näkemiäni Quentin Tarantinon elokuvia, väkivaltaista sontaa josta tulee vain paha olo. Mulholland Drive - saatoin olla krapulassa kun sitä katsoin, mutta en parhaimmalla mielikuvituksellakaan saanut sen vertaa tolkkua siitä, mitä siinä tapahtui. Oli ihan pakko googlettaa juoni ja täytyy sanoa, että ei ihan auennut senkään jälkeen.

Vierailija
68/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se leffa, missä satoi lopuksi sammakoita. Sitä oli kehuttu ja sai jotain palkintojakin, täynnä kuuluisia näyttelijöitä. Oisko ollu Magnolia? Voi jessus, se oli kauhia. Näin leffasta alun ja lopun, mut keskiosan nukuin aika lahjakkaasti.

Vierailija
69/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ehdoton inhokki kautta aikojen on tekotaiteellinen "Rakkautta ennen aamua" ja todennäköisesti samaa shaissea on sen samantapainen jatko-osa. Se on leffa, joka teennäisessä ärsyttävyydessään on vailla vertaa. Muistaakseni Hesarin taannoisen elokuva-arvostelijan Mikael Fräntin mielestä kuitenkin varsinainen "mestariteos".

Täällä on sen sijaan mainittu paljon todella hyviä ja oivaltavia elokuvia omissa genreissään kuten Pulp Fiction, Sin City tai Kieslowskin väritrilogia.

Vierailija
70/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Tarantinot. Saa ihan rauhassa ajatella että olen tosi simppeli ihminen joka ei vaan tajua niiden monikerroksisuutta, mutta  kun tajuan ja siitä huolimatta pidän niitä lähinnä nolostuttavan huonoina leffoina. Varmaan ne vaativat tietyn määrän höpöheinää jotta niitä jaksaa pitää jotenkin avartavina, älykkäinä ja erinomaisina.

Vierailija
71/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Artist. Ei iskenyt yhtään, luovutin alle puolessa tunnissa.

Vierailija
72/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woody Allenin leffat

Vierailija
73/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:32"]Kieslovskit oli kyllä ylihypetettyjä ja vaikka kubricilla on kyllä hyviäkin leffoja niin kyllähän esim. eyes wide shut on ihan paska. Kaurismäen leffoja en ole pahemmin katsonut mutta kuvittelisin etten kamalasti innostuisi.

Pidän kyllä enemmän monista eurooppalaisista tai aasialaisista enemmän kuin hollywood leffoista joten kaupallisuus ei sinällään ole minulle se kriteeri joka tekee hyvän leffan

[/quote] mainitsit nimiä joista juuri tykkään. en pidä tarantinosta yhtään, väkivaltaa liikaa.

Vierailija
74/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rockyt, Rambot, Sormusten herrat, Star Warsit, Star Trekit, Kummisedät. Hohhoijaa, mitä turhaa mäiskettä tai sit muuten vaan turhaa diipadaapaa. Kaverilta kysyin joskus, et miks se fanittaa LOTRia. On kuulemma niin komeet maistemat ja hienosti kuvattu. Selvä, mut miks mä haluisin kattoo telkkarista 9 tuntia komeita maisemia ja hienoa kamerointia?! Ja sit sokerina pohjalla: Tuntematon sotilas. Ei vittu oikeesti.

Ja nyt, antaa tulla oikein täyslaidallinen, miten tyhmä ja idiootti ja ymmärtämätön ja yksinkertanen luuseri oon :D En malta odottaa ;)

Vierailija
75/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt kovaa ja korkealta ohi Piano ja Tyttö ja helmikorvakoru. Teki mieli lähteä leffasta kesken, mutta sinnittelin loppuun. 

Vierailija
76/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:51"]

Se leffa, missä satoi lopuksi sammakoita. Sitä oli kehuttu ja sai jotain palkintojakin, täynnä kuuluisia näyttelijöitä. Oisko ollu Magnolia? Voi jessus, se oli kauhia. Näin leffasta alun ja lopun, mut keskiosan nukuin aika lahjakkaasti.

[/quote]

Siis Magnoliahan on yksi kaikkien aikojen tyylikkäin ja monisyisin elokuva! Onnistuneet henkilöhahmot, viihdyttävä juoni, monisyinen tarina, jossa käsitellään erittäin kipeitä aihealueita, loistavat näyttelijät.... Lisäksi aivan huippu soundtrack Aimee Mannilta. Vaatii katsojalta toki paneutumista.

Ainoastaan idiootti kehtaa elokuvan läpi nukuttuaan tuomita sen kauheaksi. Jos katsoo vain alun ja lopun, jää ikään kuin se itse elokuva näkemättä. :(

Vierailija
77/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:51"]

[/quote]

Siis Magnoliahan on yksi kaikkien aikojen tyylikkäin ja monisyisin elokuva! Onnistuneet henkilöhahmot, viihdyttävä juoni, monisyinen tarina, jossa käsitellään erittäin kipeitä aihealueita, loistavat näyttelijät.... Lisäksi aivan huippu soundtrack Aimee Mannilta. Vaatii katsojalta toki paneutumista.

Ainoastaan idiootti kehtaa elokuvan läpi nukuttuaan tuomita sen kauheaksi. Jos katsoo vain alun ja lopun, jää ikään kuin se itse elokuva näkemättä. :(

[/quote]

Kyllä se myös jotain leffasta kertoo, jos nukahtaa kesken kaiken, eikä jaksa paremmalla ajalla kattomaan sitä uudestaan.

Vierailija
78/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellopeliappelsiini, Varekset, Matrix, Saw jatko-osineen (vaikka muuten pidänkin kauhusta!)

Vierailija
79/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twilight

Vierailija
80/115 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:44"]Mulla on mennyt kovaa ja korkealta ohi Piano ja Tyttö ja helmikorvakoru. Teki mieli lähteä leffasta kesken, mutta sinnittelin loppuun. 

[/quote]

Piano meni minullakin ohi ihan tätsillä. Luin sen sitten kirjana jonka olin vahingossa lainannut ja se oli just niin HYVÄ miten leffaa oli kehuttu. Olin ilmeisesti niin yksinkertainen etten tajunnut.

Oma ihmetyksen aiheeni on Lost in translation vai mikä se nyt oli. En sitten millään tajunnut sitä miksi sitä niin kovasti kehuttiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi