Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä naiset alkavat lihoa, kun aineenvaihdunta hidastuu?

Vierailija
26.01.2014 |

Siinä se kysymyksessä tulikin. Missä iässä yleensä alkaa se lihominen, joka johtuu aineenvaihdunnan luontaisesta hidastumisesta?

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

54v eikä vielä ongelmia painon kanssa.

38v:nä paino nousi 10 kiloa  mutta se tuli lihasmassasta - rakensimme taloa ja siinä sai hyvää treeniä kun kantoi 1800 harkkoa ylämäkeen:) Raksan jälkeen lihasmassa väheni ennalleen mutta paino jäi, ihan hyvä sillä olin alipainoinen tuohon saakka.

Eli mun painoni on ollut n 55kg 16-38v:n ja n 65kg 38-54v:nä. Tänäaamuna näytti olevan 63 kiloa:)

Ja syön todella hyvin monipuolista ruokaa, jäätelöä päivittäin ja herkkuja viikonloppuisin. Luulen että mun km päivittäinen kalorimäärä jää hilkun alle 1500.

bmi 23,5

Vierailija
2/82 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

millon ihmisillä hidastuu aineenvaihdunta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten paino alkaa nousta siinä vaiheessa kun jääkaapin ove availlaan ahkerammin kuin baarin ovea.

Aineenvaihdunta jutut ovat itsensä huijaamista.

Vierailija
4/82 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tullut eteen Paino on pysynyt samana viimeiset 45 vuotta.

Vierailija
5/82 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 on aika hyvä rajapyykki :(

Vierailija
6/82 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 20:38"]

Siinä se kysymyksessä tulikin. Missä iässä yleensä alkaa se lihominen, joka johtuu aineenvaihdunnan luontaisesta hidastumisesta?

[/quote]

suomalaisnaisten kohdalla viimestään yläaste iässä.

Vierailija
7/82 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 vuotiaana. Sen aikana yli- ja normaalipainoisten kuilu repeää, kun moni lihoo kilotolkulla ja toiset sitten eivät.

Vierailija
8/82 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt nelikymppisenä 10 kiloa hoikempi kuin kolmekymppisenä. Vaikka 10 vuotta sitten minulla oli jopa koira, jonka kanssa lenkkeilin päivittäin. Minun kohdallani ruokavalio on se pääasia, enemmän rasvaa, vähemmän hiilareita.

Vierailija
9/82 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä johtuuko tämä aineenvaihdunnasta, mutta nyt 26-vuotiaana raskauskilojen laihduttaminen on tuskallisen hidasta (keinoina monipuolinen liikunta ja ruokavalio), kun taas nuorempana laihduin helposti pelkän ruokavalion avulla.

Vierailija
10/82 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 mulla.

Vierailija
11/82 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi pari sen jälkeen kun mies on saatu talutusnuoraan, eli rengastettua tai muutettu yhteen. Ei sillä sen jälkeen enää väliä oo.

Nimim. palleron vierestä

Vierailija
12/82 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Liikun tosi aktiivisesti ja syön tarkasti. Jo parin päivän "tavallinen" syöminen (yli 1400 kaloria, ehkä pari annosta alkoholia tai jotain herkkuja) nostaa painoa, eikä se tule helpolla alas.

Painoa on pakko vahtia koko ajan ja syödä voin hyvin vähän. Liikkua en enää pysty enempää, nyt keskimäärin 8 tuntia viikossa. Aika kurja juttu.[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 21:19"]

Paino lähtee tosi herkästi nousuun, jos poikkean herkuttomalta kala-kasvislinjalta. Nykyään kaiken, mitä pistän suuhun, pitää olla oikeaa ruokaa, herkuille ja alkoholille ei oikestaan ole ikinä hyvää hetkeä, se näkyy heti painossa.

[/quote]

Vierailija
13/82 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut sellainen, joka voisi syödä miten tahansa lihomatta, joten olen tottunut aina jollain tavalla rajoittamaan syömisiäni. Jos kaikilla kuitenkin aineenvaihdunta hidastuu iän myötä, niin joudunkohan sitten jossain vaiheessa pitämään 1200 kalorin kituutusta hoikkana pysyäkseni?

Vierailija
14/82 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikki iski,kun kokeilin viime kesän housuja,nappi ei kunnolla mennyt kiinni,olen lihonut paljon vuodessa!!ikää 51v.vielä 2vuotta sitten painoin 50kg,vähän alipainoo(170cm)mutta haluun takas siihen painoon,kun vaatteet näytti hyvälle hoikassa kropassa!nyt noin 57kg.

Vierailija
15/82 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kaksivitoseksi asti olin toooosi hoikka vaikka söin mitä huvitti, sen jälkeen alko kiloja tulemaan. Normaalipainoinen olen kuitenkin.

Vierailija
16/82 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen alkaa lihoa, kun pappi sanoo aamen. Hääkakullakin lienee osuutta asiaan.

Vierailija
17/82 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki vanhat naiset ole lihavia, joten ei mitään lihomista tapahdu ainakaan mainittavasti jos ei ala ylenmäärin syömään liikaa

Vierailija
18/82 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 48v ja paina 55kg kuten koko aikuisikäni . en ole vielä huomannut mitään erityistä lihomisalttiutta

Vierailija
19/82 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on selvästi tullut nyt lisää painoa kun ikää on 30+ Jossain kalorilaskurissakin huomasin, että jos olisin muutaman vuoden nuorempi niin samoilla tiedoilla voisin syödä n. 300 kaloria enemmän vuorokaudessa.

Vierailija
20/82 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 21:00"]

Itse nyt 45, ja edelleen, jos en tarkkaile syömisiäni niin paino laskee luiheliinista hapsenkakkiaiseksi. Kilojen kerryttäminen vaatii järjestelmällistä mässäystä.

Toisin sanoen, näin erilaisia me ollaan. Keskimäärin kait ihmisillä on lihomisaaltoja eniten siinä kolmikymppisenä, kun teiniriekkuminen jää taa, ja sitten nelikymppisenä, kun lapset kasvaa isoiksi ja elo tasaantuu.

[/quote]

Minulla on myös suurinpiirtein minun ikäinen tuttu, joka saa syömällä syödä, r

ettei laihdu. Kärsii siitä, kun haukutaan anorektikoksi.

Eli näin me ollaan erilaisia.

Mutta itse kuitenkin koen, että painon huomaamaton nouseminen ei johtunut elämänmuutoksista. Liikuin enemmän, kuin ennen ja ruokavalio oli terveellisempi ja karkit ja mässyt oli jääneet pois. Silti tuli huomaamatta 4 kiloa, jotka joutui oikein laihduttamalla laihduttamaan pois.

Se, kenen paino nousi 45   ikävuoden jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi